Wat voor laptop heb je gekocht bij de laptopper en wat is er mis met het toetsenbord? :-S Heb er namelijk ook 1 besteld en kan hem morgen ophalen.Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 20:47:
Potverdorie...
Ik heb nog steeds niks gehoord van de Laptopper. Ze waren wel zo onbeleefd om mij tussendoor uit bed te bellen en om geld te vragen voor de DVD-schrijver. Ik heb toen mijn klachten gespuid en daar schrok de persoon aan de telefoon een beetje van en hij zou er _gelijk_ naar gaan kijken. Inmiddels ruim een week verder en nog geen ruk gehoord van ze.
En dan ook nog eens: De Toshiba DVD-fikker die erin zit is behoorlijk kaas zonder nieuwe firmware (die nog niet uit is). Ik kan geen CD's en DVD's branden. Helemaal 0,0.
Oh ja... Toetsenbord is nog steeds niet lekker.
Dit draadje gewoon ff goed lezen.d-illusion schreef op 14 oktober 2004 @ 09:16:
[...]
Wat voor laptop heb je gekocht bij de laptopper en wat is er mis met het toetsenbord? :-S Heb er namelijk ook 1 besteld en kan hem morgen ophalen.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21832123
AhKirpeknots schreef op 14 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
Dit draadje gewoon ff goed lezen.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21832123
Eind september had ik een V3100 besteld bij de-laptopper, 10 dagen levertijd volgens jorg... dat zouden er achteraf dus zeker 25 worden als het aan de-laptopper lag. Moest ik nog zelf achterkomen ook! want bellen dat het langer duurt doen ze niet bij de-laptopper..
dus.. ik mijn bestelling gecanceld en even met computer-land gebeld afgelopen vrijdag...tam tie dam tie dam..
vandaag mijn jewel jade 8080 ontvangen helemaal gaaf en wel. (dat waren dus 5 dagen levertijd)
ikke blij..op 1 ding na dan:
de standby functie werkt niet in windows XP (greyed out). Ik kan verder niks wat met power management te maken heeft in het bios vinden en ik heb enkel de drivers die op de bijgeleverde cd staan geinstalleerd.
help!
dus.. ik mijn bestelling gecanceld en even met computer-land gebeld afgelopen vrijdag...tam tie dam tie dam..
vandaag mijn jewel jade 8080 ontvangen helemaal gaaf en wel. (dat waren dus 5 dagen levertijd)
de standby functie werkt niet in windows XP (greyed out). Ik kan verder niks wat met power management te maken heeft in het bios vinden en ik heb enkel de drivers die op de bijgeleverde cd staan geinstalleerd.
help!
Vreemd, hier werkt de stand-by functie wél zonder 3rd-party drivers te installeren.sok schreef op 14 oktober 2004 @ 23:09:
help!
problem solved... na een installatie van directX 9.0c.
toch vreemd..
toch vreemd..
Ik heb net de Aopen 1557GLS-128 besteld.
Das de zelfde Diabloo 3010.
met:
Pentium M 2.0 Dothan
1Gb Kingston geheugen
60Gb 7200tpm Travelstar HD
Ik heb nog geen wlan besteld. Als hij er standaard niet in zit ga ik die 200mw Senao minipci kaart er in joppen. Dan heb ik lekker veel bereik.
Het is alleen nog onduidelijk of er een combodrive of DVD rom in zit. Als het een combodrive is ga ik hem vervangen voor die nieuwe Pioneer DVR-K14 8X +/- drive.
Wel pech dat er geen mobile Radeon 9800 beschikbaar is. (Alleen in de Dell 9100 te leveren). Dat zou helemaal kont schoppen.
Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt tot leveren.
Ik zoek nog een hippe laptoptas. Wie heeft er een idee.
met:
Pentium M 2.0 Dothan
1Gb Kingston geheugen
Ik heb nog geen wlan besteld. Als hij er standaard niet in zit ga ik die 200mw Senao minipci kaart er in joppen. Dan heb ik lekker veel bereik.
Het is alleen nog onduidelijk of er een combodrive of DVD rom in zit. Als het een combodrive is ga ik hem vervangen voor die nieuwe Pioneer DVR-K14 8X +/- drive.
Wel pech dat er geen mobile Radeon 9800 beschikbaar is. (Alleen in de Dell 9100 te leveren). Dat zou helemaal kont schoppen.
[ Voor 9% gewijzigd door Kirpeknots op 14-10-2004 23:58 ]
Verwijderd
Geen matches
ik neem aan dat je sp2 toch installeert? daar zit namelijk directx9c bij in.sok schreef op 14 oktober 2004 @ 23:34:
problem solved... na een installatie van directX 9.0c.
toch vreemd..
Ik heb zelf een Trunk&Co tas van Samsonite die zijn vet.Kirpeknots schreef op 14 oktober 2004 @ 23:55:
Ik heb net de Aopen 1557GLS-128 besteld.
met:
Pentium M 2.0 Dothan
1Gb Kingston geheugen
Ik heb gisteren mijn v3010 opgehaald helaas heeft hij een dode pixel. Weet iemand of daar ook garantie opzit?
Heb je de notebook incl. pixelgarantie (à € 49,- excl. btw) gekocht? Zoja, dan krijg je een nieuwe notebook, zoniet... Dat is dan pech hebben (of: volgende keer beter de mogelijkheden bekijken he, het lijkt erop dat je niet eens van het bestaan van de pixelgarantie wist/weet)!d-illusion schreef op 16 oktober 2004 @ 08:36:
Ik heb gisteren mijn v3010 opgehaald helaas heeft hij een dode pixel. Weet iemand of daar ook garantie opzit?
Dat staat toch op deze geweldige pagina uitgelegd?!d-illusion schreef op 16 oktober 2004 @ 09:01:
Wie weet wat die Pixel garantie bij de laptopper inhoud???
Verwijderd
Geen matches
mss wist hij überhaupt niet van het bestaan van dode pixels af....
ik heb trouwens bij de batterijindicator geen resterende tijd staan, alleen een percentage, weet iemand een handig (klein) progje dat dat wel kan?
ik heb trouwens bij de batterijindicator geen resterende tijd staan, alleen een percentage, weet iemand een handig (klein) progje dat dat wel kan?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 09:42 ]
Als je geen pixelgarantie hebt niet, maar misschen kun je 'm terug doen via de 8-dagen-koop-op-afstand-regeling?d-illusion schreef op 16 oktober 2004 @ 08:36:
Ik heb hier geloof ik een tijdje geleden dit tooltje zien langskomen:Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 09:40:
mss wist hij überhaupt niet van het bestaan van dode pixels af....
http://www.neowin.net/for...php?showtopic=212463&st=0
welke ook de tijd kan laten zien.
Verwijderd
Geen matches
ik zou ook ff de tekst lezen die eronder staat: het kost sommige 300 mb ram. Ik zei dat ik een KLEIN progje zochtErik1 schreef op 16 oktober 2004 @ 11:42:
[...]
Als je geen pixelgarantie hebt niet, maar misschen kun je 'm terug doen via de 8-dagen-koop-op-afstand-regeling?
[...]
Ik heb hier geloof ik een tijdje geleden dit tooltje zien langskomen:
http://www.neowin.net/for...php?showtopic=212463&st=0
welke ook de tijd kan laten zien.
daar wacht ik liever nog mee, mijn huidige firewall ben ik blij mee en de rest van sp2..tja..Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 11:15:
[...]
ik neem aan dat je sp2 toch installeert? daar zit namelijk directx9c bij in.
Het werd me ook afgeraden als je zou gaan videoeditten, en dat gaat nu ontzettend lekker op dit laptopje met 1Gb RAM
Verwijderd
Geen matches
beïnvloed sp2 de prestaties dan?sok schreef op 16 oktober 2004 @ 12:56:
[...]
daar wacht ik liever nog mee, mijn huidige firewall ben ik blij mee en de rest van sp2..tja..
Het werd me ook afgeraden als je zou gaan videoeditten, en dat gaat nu ontzettend lekker op dit laptopje met 1Gb RAM
Meestal niet, omdat je een laptop voor jou laat configureren. Dan gaat die regeling niet meer op.Erik1 schreef op 16 oktober 2004 @ 11:42:
[...]
Als je geen pixelgarantie hebt niet, maar misschen kun je 'm terug doen via de 8-dagen-koop-op-afstand-regeling?
http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=212463&st=24Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 12:23:
[...]
ik zou ook ff de tekst lezen die eronder staat: het kost sommige 300 mb ram. Ik zei dat ik een KLEIN progje zochtbovendien wil het progje bij mij niet eens starten.
Heb je .NET Framework wel geinstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 16-10-2004 15:21 ]
Ik heb wel een dode pixel garantie, maar iemand anders heeft hem voor mij opgehaald en vergeten te vragen wat die garantie inhoud. Maar die garantie is al bij 1 dode pixel neem ik aan? Zitten er 2 zie ik :-S
Anders neem je even contact op met die toko
Als je zo'n pixelgarantie hebt, bel je overmorgen de-laptopper op en leg je de situatie uit (die garantie is maar 8 dagen geldig!).d-illusion schreef op 16 oktober 2004 @ 19:35:
Ik heb wel een dode pixel garantie, maar iemand anders heeft hem voor mij opgehaald en vergeten te vragen wat die garantie inhoud. Maar die garantie is al bij 1 dode pixel neem ik aan? Zitten er 2 zie ik :-S
Waarschijnlijk moet je wel een tijdje wachten omdat de-laptopper wat leveringsproblemen heeft.
Verwijderd
Geen matches
hmm ik heb nog steeds m'n laptoplogo en m'n windows cd niet gekregen... terwijl ze bij delaptopper echt zeiden dat ze hem meteen zouden opsturen...
Nou mag ik niet klagen met al die gratis extra's, maar toch... als ik niet zelf een windows cd had gehad, had ik dus al die tijd niets kunnen doen met m'n laptop.
Nou mag ik niet klagen met al die gratis extra's, maar toch... als ik niet zelf een windows cd had gehad, had ik dus al die tijd niets kunnen doen met m'n laptop.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb gelukkig wel een windows xp home cd erbij gekregen met licensie, alleen ik mis me radeon 9700 mobility sticker, maar ze hebben die niet meer zeiden ze en konden ook niet meer besteld worden, wat ik wel een beetje raar vind.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:54:
hmm ik heb nog steeds m'n laptoplogo en m'n windows cd niet gekregen... terwijl ze bij delaptopper echt zeiden dat ze hem meteen zouden opsturen...
Voor de rest zeer tevreden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 15:06 ]
Heb ik bij m'n Jewel Jade 8080 ook niet gekregen...
Ik heb de V3010 op de dode pixels na ben ik er zeer tevreden over. Alleen het geluid wat er uit komt is een beetje bagger. Bij een Travel Mate 8000 klinkt het veel beter, bij de v3010 lijkt het net of je er een koptelefoon naast hebt liggen en die vol open hebt. Dus een heel scherp geluid uit de boxjes.
Verwijderd
Matched: 8080, jade
ik ook nietsylvesterrr schreef op 17 oktober 2004 @ 15:11:
[...]
Heb ik bij m'n Jewel Jade 8080 ook niet gekregen...
Bij mij zat alleen dat 'Designed for Windows XP'-stickertje er op. De overige stickers (Centrino, Pentium Mobile, 2x grote Intel Inside) kreeg ik mee in een zakje.
Ik heb juist geen XP sticker erop (heb er ook geen OS bij gekocht) en wel een Pentium M en Radeon 9700 128MB Sticker, geen Centrino sticker (terwijl ie dat wel is)
Verwijderd
Geen matches
toch niet zo'n probleem om een doos van die stickers te kopen toch? zo'n ati sticker boeit me nog niet eens zo veel maar een sticker op de deksel vind ik toch wel wat mooier staan dan zo'n uitholling in de deksel waar de gietnaden nog in te zien zijn
Ik denk dat jezelf wat creatief zult moeten zijn want als je al zo'n Diabloo sticker krijgt dan heeft ie de verkeerde maat, zoals ik al eerder schreef.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 21:53:
toch niet zo'n probleem om een doos van die stickers te kopen toch? zo'n ati sticker boeit me nog niet eens zo veel maar een sticker op de deksel vind ik toch wel wat mooier staan dan zo'n uitholling in de deksel waar de gietnaden nog in te zien zijn
Ik heb ook geen OS bij gekocht.Erik1 schreef op 17 oktober 2004 @ 21:41:
Ik heb juist geen XP sticker erop (heb er ook geen OS bij gekocht)
Als ze niet eens fatsoenlijke stickers voor op de deksel van hun eigen notebooks hebben...Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 21:53:

Ik wil ook een Centrino Sticker
waar kun je die kopen? Bij de laptopper hebben ze ze niet meer.
Kun je die stickers kopen dan?d-illusion schreef op 18 oktober 2004 @ 10:00:
Ik wil ook een Centrino Stickerwaar kun je die kopen? Bij de laptopper hebben ze ze niet meer.
Volgens mij kun je ze gratis aan vragen bij intel. Ik werk zelf op zaterdag in een computer winkel en daar krijgen we ook altijd van die stickers binnen. We verkopen alleen acer laptops dus hebben geen losse centrino stickers
Verwijderd
Geen matches
Hoe bevalt die
Diabloo W3000
, qua accu en scherm enzow?
ben van plan er binnenkort ook 1 te gaan kopen,met ongeveer dezelfde specs als die van jouw BackWoods maar eerst effe wat info zien te verzamelen:P
ben van plan er binnenkort ook 1 te gaan kopen,met ongeveer dezelfde specs als die van jouw BackWoods maar eerst effe wat info zien te verzamelen:P
Verwijderd
Matched: 8080
Weet er iemand of er een programma is dat de wifi up/down meet?
Persoonlijk gebruik ik statbar, maar de d/u meter gaat alleen aan als ik de netwerkkabel erin plugt. Wanneer ik draadloos wil, blijft de meter "uit", hij meet dus niets
Schoonmaakvraag : het schermpje hier wordt al aangevallen door stofdeeltjes, met keukenpapier afvegen of busje geperst lucht gebruiken ?
PS: sorry for being offtopic
, heb pas mijn eerste persoonlijke laptop en wifi ervaring
Mijn antwoord op de stickervraag :
Jewel 8080 , Computerland @ Den Haag
Op de laptop :
alleen " Designed for Microsoft Windows XP "
Los erbij gekregen :
2 maal 7bij8 " intel inside "
1 maal "intel inside centrino mobile technology" ( duimtopformaat )
1 maal "intel inside pentium M " ( duimtopformaat )
stickers ebay'en ?
Persoonlijk gebruik ik statbar, maar de d/u meter gaat alleen aan als ik de netwerkkabel erin plugt. Wanneer ik draadloos wil, blijft de meter "uit", hij meet dus niets
Schoonmaakvraag : het schermpje hier wordt al aangevallen door stofdeeltjes, met keukenpapier afvegen of busje geperst lucht gebruiken ?
PS: sorry for being offtopic

Mijn antwoord op de stickervraag :
Jewel 8080 , Computerland @ Den Haag
Op de laptop :
alleen " Designed for Microsoft Windows XP "
Los erbij gekregen :
2 maal 7bij8 " intel inside "
1 maal "intel inside centrino mobile technology" ( duimtopformaat )
1 maal "intel inside pentium M " ( duimtopformaat )
stickers ebay'en ?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 18:23 . Reden: antwoord op de stickervraag ]
Al met de rechtermuisknop geprobeerd bij "options" te komen? Daar kun je instellen welke interface je mee wilt nemen in je netwerkverkeer. Wireless meten gaat bij mij prima!Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 18:16:
Weet er iemand of er een programma is dat de wifi up/down meet?
Een heel groot en stoer systeem.
Verwijderd
Geen matches
Dank je wel Seef 
Stond nog wel in de tab blad "networking" welke adapter ik wil kiezen voor de d/u meter
Wat was ik toch dom bezig
Stond nog wel in de tab blad "networking" welke adapter ik wil kiezen voor de d/u meter

Wat was ik toch dom bezig
Hoe zit het eigelijk met de grafische kaart, is deze erg goed?
Verder wil ik weten of een Geforce GO 5200 (geleverd in de Toshiba m30) vergelijkbaar is met een ATI Radeon 9700 64mb.
Verder het volgende:
Jullie zijn allemaal angstig voor dode pixels, maar als je gewoon naar de winkel van de laptopper toe gaat, en zet hem aan bespaar je toch 49 excl btw...
Dat dode pixels ook maanden,jaren later kunnen optreden staat daarbuiten.
Verder wil ik weten of een Geforce GO 5200 (geleverd in de Toshiba m30) vergelijkbaar is met een ATI Radeon 9700 64mb.
Verder het volgende:
Jullie zijn allemaal angstig voor dode pixels, maar als je gewoon naar de winkel van de laptopper toe gaat, en zet hem aan bespaar je toch 49 excl btw...
[ Voor 42% gewijzigd door Empulse op 19-10-2004 11:32 ]
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Kijk even op www.tomshardware.comEmpulse schreef op 19 oktober 2004 @ 11:25:
Hoe zit het eigelijk met de grafische kaart, is deze erg goed?
Ehm, dat laten ze je niet doen volgens mij hoor..Jullie zijn allemaal angstig voor dode pixels, maar als je gewoon naar de winkel van de laptopper toe gaat, en zet hem aan bespaar je toch 49 excl btw...
Precies, ik snap ook niet waarom sommigen zo bang zijn voor dooie pixels. Op de vele miljoenen pixels die een gemiddeld scherm heeft valt dat nauwelijks op.Empulse schreef op 19 oktober 2004 @ 11:25:
Los daarvan kan idd een scherm wat nu foutvrij is over een paar weken of maanden wel kapotte pixels krijgen. Dat is nu eenmaal een eigenschap van dit soort schermen maar dat wordt lang niet altijd begrepen.
Wat de Laptopper betreft, dat lijkt me een beetje moeilijk. Natuurlijk mag je hem uitpakken en aan alle kanten bekijken, dat is het punt niet. Maar ik denk niet dat je hem kunt weigeren als je geen pixelgarantie hebt en het scherm heeft wel een of twee kapotte pixels. Je koopt immers geen standaard laptop, maar zij hebben hem volgens jouw specs in elkaar gezet. Het is als het ware een uniek exemplaar. Beetje overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel, denk ik.
Los daarvan is mijn ervaring met de Laptopper dat ze best soepel zijn en in dergelijke gevallen in alle redelijkheid en in goed overleg samen met jou tot een oplossing proberen te komen.
Verwijderd
Geen matches
Waarom maakt iedereen zich altijd zo druk over die stickers? Zijn die gaaf ofzo?Erik1 schreef op 17 oktober 2004 @ 21:41:
Ik heb juist geen XP sticker erop (heb er ook geen OS bij gekocht) en wel een Pentium M en Radeon 9700 128MB Sticker, geen Centrino sticker (terwijl ie dat wel is)
Kwestie van psychologie, denk ik. Of marketing, of ijdelheid. Op school wordt je toch ook gepest als je kleding niet voorzien is van de juiste etiketjes?Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:50:
Waarom maakt iedereen zich altijd zo druk over die stickers? Zijn die gaaf ofzo?
Zo'n Centrino, XP of Pentium sticker maakt me niet zoveel uit overigens. De enige sticker die ik wel had willen hebben is die welke op de deksel hoort want daar zit nu een lelijke uitsparing. Maar we blijven hopen.
Verwijderd
Geen matches
Kreeg vandaag een enveloppe met daarin windows xp (die had ik niet gehad bij de levering van m'n laptop
)
maar er zat nog steeds geen sticker op voor op de deksel
iemand misschien een creatieve oplossing?
Gewoon niet zeuren, die sticker is het belangrijkste van je notebook niet.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 15:01:
Kreeg vandaag een enveloppe met daarin windows xp (die had ik niet gehad bij de levering van m'n laptop)
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Verwijderd
Geen matches
Bijna al de onderdelen voor m'n laptop zijn binnen.. Mis alleen de cpu
(P-Mobile 735) nog, volgens mij blijkt die ERRUG moeilijk leverbaar..
De leverdatum is alweer opgeschoven naar de 29ste..
Specs:
Barebone Aopen 1557-GLS 128mb.
Memory 512 DDR333
Proc M 735 1.7
Travelstar 60GB 7200 rpm.
CDRW\DVD
Intel Pro wireless b/g
Logitech Cordless Notebook Muis
(P-Mobile 735) nog, volgens mij blijkt die ERRUG moeilijk leverbaar..
De leverdatum is alweer opgeschoven naar de 29ste..
Specs:
Barebone Aopen 1557-GLS 128mb.
Memory 512 DDR333
Proc M 735 1.7
Travelstar 60GB 7200 rpm.
CDRW\DVD
Intel Pro wireless b/g
Logitech Cordless Notebook Muis
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 16:02 ]
Verwijderd
Geen matches
bij mij valt telkens de wireless verbinding uit na ongeveer een half uurtje, dan kan ik em niet uitzetten en internet doet dus ook niet...
ik krijg em alleen aan de praat als ik via apparaatbeheer de wireless adapter uitschakel, en daarna weer inschakel
ik krijg em alleen aan de praat als ik via apparaatbeheer de wireless adapter uitschakel, en daarna weer inschakel
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 19:55 ]
Welke wireless router/AP heb je? M'n E-Tech wireless router was ook brak waardoor ik em maar heb teruggebracht. Ik heb nu een Asus WL500g, en ik kan gewoon 24/7 online blijven.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:54:
bij mij valt telkens de wireless verbinding uit na ongeveer een half uurtje, dan kan ik em niet uitzetten en internet doet dus ook niet...
Verwijderd
Geen matches
belkin 54b/g
maar als ik em op stand by zet zegt ie na een tijdje: "kan het systeem niet op standby zetten, omdat er zich een probleem voordoet met de INTEL(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection"
dus ik vermoed dat het aan de netwerkkaart ligt
wel gek, ik zit nu al veel langer online, maar nu gebeurt er niets. Met msn ging hij er echter wel uit vanmiddag...
maar als ik em op stand by zet zegt ie na een tijdje: "kan het systeem niet op standby zetten, omdat er zich een probleem voordoet met de INTEL(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection"
wel gek, ik zit nu al veel langer online, maar nu gebeurt er niets. Met msn ging hij er echter wel uit vanmiddag...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:18 ]
Moet je ff proberen die Intel Pro Wireless software te deinstalleren en gewoon de "standaard windows" software te gebruiken.Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:17:
belkin 54b/g
Verwijderd
Geen matches
ik gebruik alleen de standaard windows software, ik heb alleen de drivers ge
ínstalleerd
ínstalleerd
Aarg ik heb een soort dode pixel 
Eigenlijk is het geen dode maar een rode pixel, bij een zwart beeld blijft hij rood, maar de andere 2 kleuren doen het nog wel waardoor bijv. een wit scherm wel goed wordt weergegeven.
Hij zit ongeveer 4 a 5cm vanaf de rechterkant in het midden

Eigenlijk is het geen dode maar een rode pixel, bij een zwart beeld blijft hij rood, maar de andere 2 kleuren doen het nog wel waardoor bijv. een wit scherm wel goed wordt weergegeven.
Verwijderd
Geen matches
en heb je pixelgarantie?Erik1 schreef op 23 oktober 2004 @ 13:44:
Aarg ik heb een soort dode pixel
Nee, kan niet bij informatique, en als ik die had van de laptopper was het buiten de 8 dagen waarin die garantie geldt 
Nouja zo'n grote ramp is het niet, maar het is wel irritant.

Nouja zo'n grote ramp is het niet, maar het is wel irritant.
Ongeveer een halfuur geleden zag ik een rode/dode pixel aan de linkerkant van m'n scherm. Ik heb m'n laptop toen als een gek in m'n tas gedaan, heb vervolgens m'n fiets gepakt en ben naar Computerland gegaan.
Na een paar minuten gebabbeld/gekeken te hebben concludeerden we met z'n allen (2 verkopers en ik) dat het inderdaad een dode pixel is. Eén van de verkopers zei dat ik het beste gewoon dinsdagochtend de laptop kon komen brengen omdat de volgende zending/levering pas dinsdag is zodat ik in de tussentijd m'n laptop nog kan gebruiken.
Omdat ik de laptop vandaag 30 dagen heb (pixelgarantie = 30 dagen) vroeg ik of hij die afspraak zwart op wit kon zetten waarna hij dat ook deed.
Dinsdagochtend moet ik m'n laptop inleveren, en als het goed is krijg ik em donderdag weer terug, en anders wordt het zaterdag.
Nu weet ik weer waarom ik vaste klant bij Computerland ben.
Na een paar minuten gebabbeld/gekeken te hebben concludeerden we met z'n allen (2 verkopers en ik) dat het inderdaad een dode pixel is. Eén van de verkopers zei dat ik het beste gewoon dinsdagochtend de laptop kon komen brengen omdat de volgende zending/levering pas dinsdag is zodat ik in de tussentijd m'n laptop nog kan gebruiken.
Omdat ik de laptop vandaag 30 dagen heb (pixelgarantie = 30 dagen) vroeg ik of hij die afspraak zwart op wit kon zetten waarna hij dat ook deed.
Dinsdagochtend moet ik m'n laptop inleveren, en als het goed is krijg ik em donderdag weer terug, en anders wordt het zaterdag.
Nu weet ik weer waarom ik vaste klant bij Computerland ben.
Als je gewoon in windows werkt kun je bij mij trouwens de rode pixel helemaal niet zien, en als je een pikzwart scherm erop zet moet je eerst een tijdje zoeken voordat je em gevonden hebt, als je hem eenmaal ziet valt het best op maar als je er niet op let echt niet
Klopt, bij mij zie je em ook niet zo makkelijk. Maarja, waarom zou ik niet gebruik maken van m'n pixelgarantie?Erik1 schreef op 23 oktober 2004 @ 17:38:
Als je gewoon in windows werkt kun je bij mij trouwens de rode pixel helemaal niet zien, en als je een pikzwart scherm erop zet moet je eerst een tijdje zoeken voordat je em gevonden hebt, als je hem eenmaal ziet valt het best op maar als je er niet op let echt niet
Woeiiiii.
Mijn spullie is binnen. Vanavond kan ik het halen. Morgen zal ik mijn ervaringen ff posten.
Mijn spullie is binnen. Vanavond kan ik het halen. Morgen zal ik mijn ervaringen ff posten.
[ Voor 11% gewijzigd door Kirpeknots op 25-10-2004 14:59 ]
Kan een dode pixel zomaar verdwijnen? Ik heb windows even opnieuw gestart (ik gebruik normaliter slaapstand), en de dode pixel is gewoon verdwenen.

Verwijderd
Geen matches
Hey mensen
ik wil binnenkort ook een Diabloo v3010 laptop gaan kopen , bij : De Laptopper...
maar nu wacht ik al een tijdje omdat ik een Dothan 2.0 ghz erin wil ....
en omdat laatst die prijzen zijn verlaagd kan ik netzogoed die nemen
Maar weten jullie toevallig of bij de laptopper ooit nog een keer die prijzen naar beneden gaan ???
Want zit nu alweer een week te wachten maar nog niets gezien
Ik heb al 2 keer via msn gevraagd aan de laptopper maar hun wisten nog niet wanneer hun leverancier omlaag ging
Bij Informatique zijn ze al omlaag gegaan ... maarja daar hebben ze weer geen pixel garantie ....
Ennuh Sylvester : heb jij je lappie toevallig ook bij de laptopper gehaald met je dode pixel ? en zo ja had je dan geen dode pixel garantie ?????
Ennuh ... ik heb dit hele topic al doorgelezen maar ik zou graag nog een keer willen weten wat jullie van het scherm vinden die bij zon "Diabloo 3010" laptop zit..
Werkt ie nou gewoon goed ??? mooie kleuren enzovoort ? of is het scherm beetje brak ???
Alvast bedankt voor de reacties
ik wil binnenkort ook een Diabloo v3010 laptop gaan kopen , bij : De Laptopper...
maar nu wacht ik al een tijdje omdat ik een Dothan 2.0 ghz erin wil ....
en omdat laatst die prijzen zijn verlaagd kan ik netzogoed die nemen
Maar weten jullie toevallig of bij de laptopper ooit nog een keer die prijzen naar beneden gaan ???
Want zit nu alweer een week te wachten maar nog niets gezien

Ik heb al 2 keer via msn gevraagd aan de laptopper maar hun wisten nog niet wanneer hun leverancier omlaag ging

Bij Informatique zijn ze al omlaag gegaan ... maarja daar hebben ze weer geen pixel garantie ....

Ennuh Sylvester : heb jij je lappie toevallig ook bij de laptopper gehaald met je dode pixel ? en zo ja had je dan geen dode pixel garantie ?????
Ennuh ... ik heb dit hele topic al doorgelezen maar ik zou graag nog een keer willen weten wat jullie van het scherm vinden die bij zon "Diabloo 3010" laptop zit..
Werkt ie nou gewoon goed ??? mooie kleuren enzovoort ? of is het scherm beetje brak ???
Alvast bedankt voor de reacties
Verwijderd
Geen matches
Als toeschouwer kan je niet echt meekijken op de laptopscherm. Je moet pak en beet binnen de 45 graden zitten om wat te kunnen zien.
Over de tv-out, probleempje hier: hij werkt bij mij (nog) niet...
Ik heb al de nieuwste Ati Mobile drivers geprobeerd (hacked version) Omega + origineel, maar hij herkent de tv niet. Tv-out is 7pins s-video-out kabel ( van mijn oude Ati radeon 9700 ) en hij werkt totaal niet. Zelf forceren van video signaal werkt niet. Tv merken waren Daewoo en Philips.
PS: dual view werkt wel.
Iemand ervaring met tv-out van laptops?
Ik heb al de nieuwste Ati Mobile drivers geprobeerd (hacked version) Omega + origineel, maar hij herkent de tv niet. Tv-out is 7pins s-video-out kabel ( van mijn oude Ati radeon 9700 ) en hij werkt totaal niet. Zelf forceren van video signaal werkt niet. Tv merken waren Daewoo en Philips.
Mijn TV-Out doet het prima, getest met een standaard S-Video kabel op een Philips 28PW8807 TV
Gameshop_MM: ik zou em niet bij de laptopper bestellen, dat gaan namelijk heeeel lang duren, kreeg vandaag een mailtje over dat de levertijd nu onbekend was vanwege een tyfoon in japan ofzo. Nou heb ik al een laptop (van informatique) en mijn bestelling bij de laptopper opgezegd maar ze sturen wel dat mailtje
Scherm is verder heel goed, al kun je er natuurlijk niet opkijken met een kijkhoek van 175 graden ofzo
Als je er mee werkt moet je het scherm ook verticaal goed zetten anders is het beeld ook ral.
Gameshop_MM: ik zou em niet bij de laptopper bestellen, dat gaan namelijk heeeel lang duren, kreeg vandaag een mailtje over dat de levertijd nu onbekend was vanwege een tyfoon in japan ofzo. Nou heb ik al een laptop (van informatique) en mijn bestelling bij de laptopper opgezegd maar ze sturen wel dat mailtje
Scherm is verder heel goed, al kun je er natuurlijk niet opkijken met een kijkhoek van 175 graden ofzo
Verwijderd
Geen matches
misschien was hij gewoon in coma... ?sylvesterrr schreef op 25 oktober 2004 @ 17:11:
Kan een dode pixel zomaar verdwijnen? Ik heb windows even opnieuw gestart (ik gebruik normaliter slaapstand), en de dode pixel is gewoon verdwenen.

ik heb zelf niet dat probleem, maar de laptop herkent de TV bij mij niet echt als een TV, dus hij zet hem niet automatisch op de juiste resolutie, wat behoorlijk irri is. Ik mis dus soms een stuk van de film, omdat de resolutie verkeerd staat. wat is de standaard TV resolutie??Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 18:27:
Als toeschouwer kan je niet echt meekijken op de laptopscherm. Je moet pak en beet binnen de 45 graden zitten om wat te kunnen zien.
bovendien laat hij met dual view niet twee films zien
Verwijderd
Geen matches
Standaard TV resolutie is volgens mij : 800 x 600 ...Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:47:
[...]
ik heb zelf niet dat probleem, maar de laptop herkent de TV bij mij niet echt als een TV, dus hij zet hem niet automatisch op de juiste resolutie, wat behoorlijk irri is. Ik mis dus soms een stuk van de film, omdat de resolutie verkeerd staat. wat is de standaard TV resolutie??
bovendien laat hij met dual view niet twee films zienbij de laptop is het WINDVD scherm zwart, terwijl op de tv wel een film wordt weergegeven...
En TV-Out is meestal effe rotzooien ... bij mij heb ik ook al aardig wat problemen met TV-Out shit gehad

een TV heeft geloof ik een resolutie van 720 x 576 oid, maar je TV-Out kan er gewoon een analoog signaal aan doorgeven dus kun je in principe elke resolutie erheen sturen, of het leestbaar is is een 2e. Voor films kun je het beste gewoon een reso gebruiken die hoger ligt dan die van de TV, dan is het altijd wel goed
Na eerst 6 weken gewacht te hebben of de laptopper eindelijk mn v3100 zou gaan leveren kreeg ik gisteren een emailtje van ze dat het nog wel een tijdje kon duren, na wat navragen via msn bleek dit toch wel weer 3 weken extra wachttijd.
Vanochtend direct met computerland gebeld of ze de Jewel Jade 8080 op voorraad hadden, en jahoor, en op dit moment type ik dit vanaf mn Jewel Jade 8080 met Dothan 1.6 60gb 5400rpm WiFi etc, voor 1449. Tot nu toe geen dode pixels en alles werkt perfect. (ook de WiFi)
Toppie van Computerland, en de Laptopper moet maar een nieuwe leverancier zoeken want meer dan 2 maanden wachten op een laptop is onzin natuurlijk!
Vanochtend direct met computerland gebeld of ze de Jewel Jade 8080 op voorraad hadden, en jahoor, en op dit moment type ik dit vanaf mn Jewel Jade 8080 met Dothan 1.6 60gb 5400rpm WiFi etc, voor 1449. Tot nu toe geen dode pixels en alles werkt perfect. (ook de WiFi)
Toppie van Computerland, en de Laptopper moet maar een nieuwe leverancier zoeken want meer dan 2 maanden wachten op een laptop is onzin natuurlijk!
De-Laptopper heeft inderdaad wat problemen met de levering. Bovendien is de Compal CL56 (Diabloo V3100/Jewel Jade 8080) ongeveer € 300 duurder dan bij Computerland (1.7Dothan, 60GB7200rpm, pixelgarantie, 1x512MB DDR, dvd-brander).

Ik heb zelf de barebone onderdelen los besteld.
Blijkt dat de Aopen 1557-GLS barebone standaard ZONDER toetsenbord wordt geleverd..... Daar zit ik dus nu op te w88
Blijkt dat de Aopen 1557-GLS barebone standaard ZONDER toetsenbord wordt geleverd..... Daar zit ik dus nu op te w88
Verwijderd
Matched: jade
Hey mensen
kan je zon Jewel Jade ding niet zelf samenstellen bij de computerland dan ?
dan kan je tenminste alle goeie spullen erin zetten zoals 2.0 ghz dothan
Ik kwam laatst op die site van promedion maarja die zijn helemaal duur vergeleken met de-laptopper
Btje jammer
dan kan je tenminste alle goeie spullen erin zetten zoals 2.0 ghz dothan
Ik kwam laatst op die site van promedion maarja die zijn helemaal duur vergeleken met de-laptopper

Btje jammer
Dat kan wel. De Jewel Jade 8080 wordt standaard geleverd met (ik dacht) 1.5GHz Dothan, 2x256MB DDR en 40GB 5400rpm.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:48:
Hey mensen
1x 512MB ipv 2x 256MB is gratis
1.7 GHz Dothan kost je ongeveer € 139 (ik vroeg voor de gein de meerprijs van een 1.8GHz : € 269 ofzo, 2.0GHz zal dus wel erg duur zijn).
60GB 7200rpm kost je ongeveer € 119.
Je kunt ook de prijslijst op jewelnotebooks.nl bekijken, maar houd in je achterhoofd dat dat alleen maar adviesprijzen zijn en dat ComputerLand toch wat goedkoper is.
Zoals de vaste lezers van dit topic al weten heb ik de Jewel Jade 8080 met 1x512MB DDR, dvd-brander, 60GB 7200rpm, 1.7GHz Dothan voor € 1675 (excl. de korting die ik heb gekregen).
Ik heb mijne (AOpen 1557GLS/Diabloo V3010) bij Informatique met de zelfde specs maar dan 1024MB en 1,6GHz voor ongeveer de zelfde prijssylvesterrr schreef op 27 oktober 2004 @ 14:21:
Zoals de vaste lezers van dit topic al weten heb ik de Jewel Jade 8080 met 1x512MB DDR, dvd-brander, 60GB 7200rpm, 1.7GHz Dothan voor € 1675 (excl. de korting die ik heb gekregen).
Verwijderd
Geen matches
Yesss vanuit me bedje nu een beetje zitten te internetten..
M'n 1.7 Pentium-M is gisteren binnengekomen en ik kon dus lekker m'n systeempie in elkaar gaan zetten..
Uiteindelijk heeft het de volgende specs gekregen:
Aopen 1557, de ATI Radeon 9700 met 128mb.
Pentium Mobile 1.7 2mb Cache
1 x 512mb ram
60 gig. 7200 rpm.
Dvd/Cd-rw
Intel wireless kaartje 2200 b/g
Het draait al met al echt super.. Gisteren zelf FarCry met alles op middle SOEPEL gedraaid.. Vind dat toch heel behoorlijk voor een laptop van al met al een kleine 1200 euro..
Ik ben er in ieder geval dik tevreden over!!
Als mensen nog vragen hebben hoor ik het wel..
M'n 1.7 Pentium-M is gisteren binnengekomen en ik kon dus lekker m'n systeempie in elkaar gaan zetten..
1 x 512mb ram
60 gig. 7200 rpm.
Dvd/Cd-rw
Het draait al met al echt super.. Gisteren zelf FarCry met alles op middle SOEPEL gedraaid.. Vind dat toch heel behoorlijk voor een laptop van al met al een kleine 1200 euro..
Ik ben er in ieder geval dik tevreden over!!
Verwijderd
Geen matches
Hey Erjens ,Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 08:04:
Yesss vanuit me bedje nu een beetje zitten te internetten..
1 x 512mb ram
60 gig. 7200 rpm.
Dvd/Cd-rw
Ik ben er in ieder geval dik tevreden over!!![]()
ik heb nog wel een vraag
het scherm van jou lappie is dezelfde als zon Diabloo neem ik aan ?
Wat vind jij van het scherm ?
Tijdens bijvoorbeeld het spelen van Far Cry of in Windows , heb je dan mooie kleuren ?
Heb je geen last van ghosting of iets dergelijks ?
Alvast bedankt voor je reactie !
Verwijderd
Geen matches
Nouw ik moet eerlijk bekennen dat ik totaal geen last daar van heb.. Ik denk er in ieder geval zeker niks van!!
Ik raad je de laptop in ieder geval wel van harte aan..
Gamen gaat er gewoon prima op en de kleuren in windows zijn prima!!
Suc6 ermee..
Ik raad je de laptop in ieder geval wel van harte aan..
Gamen gaat er gewoon prima op en de kleuren in windows zijn prima!!
Suc6 ermee..
Verwijderd
Geen matches
Ik heb bij de-laptopper mijn Diabloo V3100 besteld en betaald op 14/15 september.
Heden nog niets ontvangen.
Pas na contact met de-laptopper een mailtje gehad dat hij eind week 43 zou geleverd worden.
deze week mailtje gehad dat het door de typhoons en aardbevingen in japan (taiwan ligt toch niet in japan ?) weer later gaat worden.
ondertussen zijn de prijzen overal behoorlijk gestegen en voel ik me eigenlijk behoorlijk bedrogen.
Pas na contact met de-laptopper een mailtje gehad dat hij eind week 43 zou geleverd worden.
deze week mailtje gehad dat het door de typhoons en aardbevingen in japan (taiwan ligt toch niet in japan ?) weer later gaat worden.
ondertussen zijn de prijzen overal behoorlijk gestegen en voel ik me eigenlijk behoorlijk bedrogen.
1) Annuleer je bestelling (eis het geld terug!)Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:59:
Ik heb bij de-laptopper mijn Diabloo V3100 besteld en betaald op 14/15 september.
2) Bestel bij Computerland (of computerpirates) de Jewel Jade 8080.
Zou ik ook doen ja, sterker nog dat heb ik zelfs gedaan
(alleen had ik een V3010 en heb ik bij Informatique besteld)
Diabloo V3100:
Compal CL56
Jewel Jade 8080
Diabloo V3010:
AOpen 1557-GLS
Informatique Notebook op maat
FujitsuSiemens Amilo M-7400
Er kunnen nog meer merken/namen zijn voor beide maar die weet ik zo ff niet.
Diabloo V3100:
Compal CL56
Jewel Jade 8080
Diabloo V3010:
AOpen 1557-GLS
Verwijderd
Die Jewel Jade 8080 ziet er dus! echt gelikt uitsylvesterrr schreef op 28 oktober 2004 @ 22:30:
[...]
1) Annuleer je bestelling (eis het geld terug!)
Zit er ook een bleutoothfunctie ingebouwd?
Wat vinden jullie trouwens van de Diabloo D2030 (Is bij de Laptopper € 1.517,25 incl. btw) Dit is volgens mij echt een super snel en mooi lappie. Alleen de standbytijd van de batterij is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:02 ]
Verwijderd
De jewel kost zowieso zonder extra's al meer dan 100 € meer dan ik betaald heb.sylvesterrr schreef op 28 oktober 2004 @ 22:30:
[...]
1) Annuleer je bestelling (eis het geld terug!)
En ik zie ook nergens levering naar België toe
De Fushitzu Siemens heeft dezelfde buitenkant maar een ander mainboard zonder ATI grafische adapter.Erik1 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:36:
Zou ik ook doen ja, sterker nog dat heb ik zelfs gedaan(alleen had ik een V3010 en heb ik bij Informatique besteld)
Diabloo V3100:
Compal CL56
Jewel Jade 8080
Diabloo V3010:
AOpen 1557-GLS
Mijn eerste ervaringen van mijn Aopen 1557-GLS-128
Woei. Een bericht. Mijn laptop, het geheugen (2X 512Mb kingston), harddisk (60Gb 7200/8Mb Hitach Travelstar) en de processor (2.0 dothan) zijn binnen bij mijn leverancier.
Ik het hele spullie gehaald. Pak alles en merk dat de voedingskabel en het toetsenbord er niet bij zitten. Dus nog ff het countrypack besteld.
Woeii countrypack binnen.
Hele spul in elkaar gezet. Wat zijn de 1e punten die me opvallen.... Geen PS/2 aansluiting, geen seriële poort en geen dockingstation aansluiting. Wel 3USB's en een SM/SD reader aan boord. Het PCMCIA slot is Type II en niet Type III (geen dubbele hoogte).
Het scherm kijkt prettig. De kijkhoek is niet groot. In games valt het op dat alles een lichte waas heeft. Dit kan aan mijn settings liggen. Ik ga nog even wat met de VGA settings van mijn omegadriversaan de gang.
Ik vind het toetsenbord wat slapper aanvoelen dan van mijn IBM A31/P. Het lijkt een beetje op de Toshiba Sattelite Pro 6100 die ik daar voor had.
De PC voelt snel aan en ik denk dat ik heel veel plezierige uurtjes met deze machine door ga maken. Ik heb nog een 200Mw!!!! WLAN MiniPci kaart van Senao in bestelling staan en de DVD +/- drive. Ik hoor wat slechte berichten over deze drive. Wat vinden anderen?
Woei. Een bericht. Mijn laptop, het geheugen (2X 512Mb kingston), harddisk (60Gb 7200/8Mb Hitach Travelstar) en de processor (2.0 dothan) zijn binnen bij mijn leverancier.
Ik het hele spullie gehaald. Pak alles en merk dat de voedingskabel en het toetsenbord er niet bij zitten. Dus nog ff het countrypack besteld.
Woeii countrypack binnen.
Hele spul in elkaar gezet. Wat zijn de 1e punten die me opvallen.... Geen PS/2 aansluiting, geen seriële poort en geen dockingstation aansluiting. Wel 3USB's en een SM/SD reader aan boord. Het PCMCIA slot is Type II en niet Type III (geen dubbele hoogte).
Het scherm kijkt prettig. De kijkhoek is niet groot. In games valt het op dat alles een lichte waas heeft. Dit kan aan mijn settings liggen. Ik ga nog even wat met de VGA settings van mijn omegadriversaan de gang.
Ik vind het toetsenbord wat slapper aanvoelen dan van mijn IBM A31/P. Het lijkt een beetje op de Toshiba Sattelite Pro 6100 die ik daar voor had.
De PC voelt snel aan en ik denk dat ik heel veel plezierige uurtjes met deze machine door ga maken. Ik heb nog een 200Mw!!!! WLAN MiniPci kaart van Senao in bestelling staan en de DVD +/- drive. Ik hoor wat slechte berichten over deze drive. Wat vinden anderen?
Verwijderd
Geen matches
Wie is je (of Erjens) leverancier? En kunnen consumenten daar ook gewoon bestellen? Op Notebookforums zie je ook veel mensen die de zooi gewoon thuis zelf in elkaar zetten. Maar ik kan echt geen leverancier vinden die geen reseller is.... (ingram micro verkoopt bijv. ook de Aopen maar daar moet je een eigen bedrijf voor hebben om te bestellen).
Ik heb het via habienet gedaan. Dit bedrijfje wordt gerund door een kennis van me.
http://www.habienet.nl/
Mail anders maar met 1 Hajo. Zijn mailadres staat op hun website.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb het via m'n bedrijf waar ik op dit moment stageloop.. En inderdaad hebben we het dus ook bij Ingram Micro besteld..!! Heb er dus wel ff mooi geluk mee, dat ik die mogelijkheid heb om het zow te regelen..Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:24:
Wie is je (of Erjens) leverancier? En kunnen consumenten daar ook gewoon bestellen? Op Notebookforums zie je ook veel mensen die de zooi gewoon thuis zelf in elkaar zetten. Maar ik kan echt geen leverancier vinden die geen reseller is.... (ingram micro verkoopt bijv. ook de Aopen maar daar moet je een eigen bedrijf voor hebben om te bestellen).
Verwijderd
Geen matches
Kijkt ie dan niet vreemd op? Een wildvreemde die vraagt of hij via hun onderdelen in wil kopen....Kirpeknots schreef op 29 oktober 2004 @ 20:39:
Ik heb het via habienet gedaan. Dit bedrijfje wordt gerund door een kennis van me.
Verwijderd
Geen matches
You got a point there heheErik1 schreef op 30 oktober 2004 @ 17:01:
Ik zou niet vreemd opkijken als ik geld zou kunnen verdienen hoor.
Ik heb denk ik een probleempje. Ik heb gisteren mijn nieuwe laptop opgehaald met de volgende specificaties:
Pentium M 1.4
1 GB RAM
Ati Mobility 9700 128 Mb
30 Gb @ 4200 rpm
Nu zijn de benchmarks niet vergelijkbaar met wat ik hier al heb gezien, nl:
3dmark2001 : 9900
3dmark2003 : 3050
Aquamark3: 23000
Dit is behaald met de laatste omega-drivers.
De clockspeeds zijn
Memory: 202,5
Core: 391,5
Ik heb gezien dat er al behoorlijk snellere resultaten behaald zijn, ligt dit aan de lage kloksnelheid van de Pentium M 1.4 of is de 4200 rpm schijf de dwarsligger? Graag ideetjes of tweaks.
Pentium M 1.4
1 GB RAM
Ati Mobility 9700 128 Mb
30 Gb @ 4200 rpm
Nu zijn de benchmarks niet vergelijkbaar met wat ik hier al heb gezien, nl:
3dmark2001 : 9900
3dmark2003 : 3050
Aquamark3: 23000
Dit is behaald met de laatste omega-drivers.
Memory: 202,5
Core: 391,5
Ik heb gezien dat er al behoorlijk snellere resultaten behaald zijn, ligt dit aan de lage kloksnelheid van de Pentium M 1.4 of is de 4200 rpm schijf de dwarsligger? Graag ideetjes of tweaks.
[ Voor 5% gewijzigd door frankpaul1 op 03-11-2004 16:04 ]
Ja, het is ook niet heel slecht. Maar als ik lees dat er ook 3600 punten gehaald kunnen worden met 3dmark03, en dat de core en memclockspeeds op 500/299 kunnen draaien, dan zit ik wel erg laag. Maar toen ik hem probeerde te tweaken met ATItool, liep de boel erg vast 
Wat is nog een andere mogelijkheid om veilig te overclocken?
Wat is nog een andere mogelijkheid om veilig te overclocken?
Verwijderd
Geen matches
Ik heb hem eindelijk op kunnen halen
. 1,5 maand nadat ik hem besteld heb
.
Ik heb de bestelling laten staan omdat ik hem nog steeds nergens anders zo goedkoop heb gezien (ook de onderdelen los bestellen in Duitsland kwam ik duurder/net zo duur uit). 2 jaar pickup/return garantie telde ook mee.
Specs:
Diabloo v3010 (ipv v3100, die ik eigenlijk besteld had)
- 1,7 ghz Dothan
- Ati 9700 128 MB
- 60 GB 7200 rpm hitachi
- 512 MB RAM PC2700
- Intel 2200 B/G Wireless
- SQI DVD/CD-RW combo-drive (24X)
Ik kreeg er een Windows XP CD bij, drivers en de hele mikmak. De tas die er bij zit is van de laptopper zelf, ziet er best netjes uit, met genoeg opbergvakken.
Verder heb ik voor het lange wachten een 128 MB pendrive (twinmos IV) gekregen. Ik had een aantal weken geleden afgesproken dat ik wat korting zou krijgen of iets anders, en ik vind het goed dat ze dat onthouden hebben.
Installeren ging vlekkeloos, ik heb er een unattended XP installatie op losgelaten (had ik al weken geleden gemaakt). Alles werkt prima, behalve dat wireless knopje...dat werkt kut zoals ook al eerder gezegd, dus die heb ik maar in de bios op always on gezet.
De DVD drive zat er een beetje scheef in (zag ik op notebookforums ook geregeld), dat komt omdat ie een beetje in een ronding loopt waarschijnlijk. Dit heb ik opgelost door hem eruit te halen en er een stukje styrofoam onder te hangen (vierkante cm ofzo). Nu hangt ie kaarsrecht. Er zit geen Diabloo logo op het deksel, maar een rechthoekige metallic sticker, ziet er netjes uit...beter dan niks. "Jammergenoeg" ook geen Centrino sticker, alleen een ATI sticker.
Hij voelt echt megasnel aan, en je hoort hem bijna niet. Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen. Ik kan wél zeggen dat de batterij lang meegaat. in totaal iets van 2,5 a 3 uur inclusief installeren, DVD's testen en gamen (1e twee levels Farcry), na de eerste keer opladen.
Volgende week laat ik wel meer weten, en miss. plaats ik nog wat foto's...
Oh, jah, en last but not least.....er zitten geen dode pixels op (pixelgarantie). Maargoed ook, want anders had ik er gisteren al 1 gehad met 1 dode pixel (volgens de medewerker).

Ik heb de bestelling laten staan omdat ik hem nog steeds nergens anders zo goedkoop heb gezien (ook de onderdelen los bestellen in Duitsland kwam ik duurder/net zo duur uit). 2 jaar pickup/return garantie telde ook mee.
Specs:
Diabloo v3010 (ipv v3100, die ik eigenlijk besteld had)
- 1,7 ghz Dothan
- Ati 9700 128 MB
- 60 GB 7200 rpm hitachi
- 512 MB RAM PC2700
- Intel 2200 B/G Wireless
- SQI DVD/CD-RW combo-drive (24X)
Ik kreeg er een Windows XP CD bij, drivers en de hele mikmak. De tas die er bij zit is van de laptopper zelf, ziet er best netjes uit, met genoeg opbergvakken.
Verder heb ik voor het lange wachten een 128 MB pendrive (twinmos IV) gekregen. Ik had een aantal weken geleden afgesproken dat ik wat korting zou krijgen of iets anders, en ik vind het goed dat ze dat onthouden hebben.
Installeren ging vlekkeloos, ik heb er een unattended XP installatie op losgelaten (had ik al weken geleden gemaakt). Alles werkt prima, behalve dat wireless knopje...dat werkt kut zoals ook al eerder gezegd, dus die heb ik maar in de bios op always on gezet.
De DVD drive zat er een beetje scheef in (zag ik op notebookforums ook geregeld), dat komt omdat ie een beetje in een ronding loopt waarschijnlijk. Dit heb ik opgelost door hem eruit te halen en er een stukje styrofoam onder te hangen (vierkante cm ofzo). Nu hangt ie kaarsrecht. Er zit geen Diabloo logo op het deksel, maar een rechthoekige metallic sticker, ziet er netjes uit...beter dan niks. "Jammergenoeg" ook geen Centrino sticker, alleen een ATI sticker.
Hij voelt echt megasnel aan, en je hoort hem bijna niet. Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen. Ik kan wél zeggen dat de batterij lang meegaat. in totaal iets van 2,5 a 3 uur inclusief installeren, DVD's testen en gamen (1e twee levels Farcry), na de eerste keer opladen.
Volgende week laat ik wel meer weten, en miss. plaats ik nog wat foto's...
Oh, jah, en last but not least.....er zitten geen dode pixels op (pixelgarantie). Maargoed ook, want anders had ik er gisteren al 1 gehad met 1 dode pixel (volgens de medewerker).
Dooie pixels kunnen nog komen he, en dan baal je als dat net buiten die 8 dagen is 
Ik zou gewoon de laptop heel erg veel gebruiken, dan gaan de zwakke pixels eerder dood waardoor je em nog binnen die 8 dagen kunt ruilen
Ik zou gewoon de laptop heel erg veel gebruiken, dan gaan de zwakke pixels eerder dood waardoor je em nog binnen die 8 dagen kunt ruilen
Ik heb de v3010 gekocht bij de laptopper dit duurde helaas ook wat langer. De prijzen waar ook heel erg gestegen toen maar heb hem wel voor dezelfde prijs gekregen.Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:59:
Verwijderd
Geen matches
Ik heb hem nu constant aanstaan. Ik vind het scherm trouwens minder fijn dan ik gedacht had... Ik ben gewend wat dichter bij het scherm te zitten, en dan is de bovenkant te donker of de onderkant te licht....Iets verder af zitten is de oplossing, maar dat zit (nog) niet fijn. De resolutie en kleuren zijn wel goed. (hoewel de fokkleuren wat onduidelijk zijn)...maar dat is dan ook wel een "poepkleur".Erik1 schreef op 05 november 2004 @ 09:23:
Dooie pixels kunnen nog komen he, en dan baal je als dat net buiten die 8 dagen is
Verwijderd
Geen matches
Ik heb nu zelf 3 weken een Diabloo 3020 (weet het modelnr. niet zeker). Ik ben er over het algemeen zeer tevreden over. Het enige probleem is dat er vandaag, na 3 weken, een dode pixel zijn intrede heeft gedaan. Heel jammer, zit gelukkig niet op een irritante plaats, maar toch.
Kan de-laptopper natuurlijk weinig aan doen en al had ik een pixelgarantie genomen, die is maar 8 dagen na levering geldig, dus daar had ik ook niets aan gehad.
Nu maar hopen dat het op 1 pixel blijft, als er meerdere dood gaan, gaat er toch een telefoon rinkelen bij de-laptopper. Ik geloof dat de meeste merken bij 3 of 5 pixels binnen de garantieperiode het scherm vervangen. Hopelijk doet de-laptopper dit dan ook.
Voor de rest is het een prima desktop replacement voor een scherpe prijs.
Kan de-laptopper natuurlijk weinig aan doen en al had ik een pixelgarantie genomen, die is maar 8 dagen na levering geldig, dus daar had ik ook niets aan gehad.
Nu maar hopen dat het op 1 pixel blijft, als er meerdere dood gaan, gaat er toch een telefoon rinkelen bij de-laptopper. Ik geloof dat de meeste merken bij 3 of 5 pixels binnen de garantieperiode het scherm vervangen. Hopelijk doet de-laptopper dit dan ook.
Voor de rest is het een prima desktop replacement voor een scherpe prijs.
Verwijderd
Geen matches
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds vandaag iets verdachts met me diabloo v3100 ... me batterij geeft maar 95% weer, terwijl ik op de stroom zit en hij lijkt ook niet verder op te laden .... wat zou dit kunnen zijn ?
Mzl,
Glenn
Ik heb sinds vandaag iets verdachts met me diabloo v3100 ... me batterij geeft maar 95% weer, terwijl ik op de stroom zit en hij lijkt ook niet verder op te laden .... wat zou dit kunnen zijn ?
Mzl,
Glenn
Kan iemand ook een benchmark neerzetten van de 715 (1,5GHz) processor om de resultaten te vergelijken met de 1,7GHz (735) processor. Een medewerker van computerland zei tegen mij dat er haast geen verschil zit in de prestaties van de jewel 8080 notebook met een 1,5 en 1,7 GHz processor.
Die medewerker zei tegen mij dat hij het niet zo doen (een snellere processor) omdat het verschil amper waarneembaar is....
Die medewerker zei tegen mij dat hij het niet zo doen (een snellere processor) omdat het verschil amper waarneembaar is....
Dat is gewoon normaal, om nutteloos laden te voorkomen. Dit is beter voor de accu.Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 12:54:
Hallo Allemaal,
Probeer hem maar naar iets van 90% te gebruiken, en dan weer aan de adapter te hangen, dan zal ie wel verder laden tot 100%.