[Ervaringen] Diabloo Notebooks (+Compal CL56 barebones)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35
Anoniem: 80186 schreef op 05 oktober 2004 @ 16:04:
Ik sta op het punt er 1 te bestellen. En inderdaad dan bij de laptopper, maar als ik dit allemaal zo hoor.. Aan de andere kant kan je voor die prijs nergens anders zo'n laptop vinden.

[...]
Are you sure? http://www.computer-land....&prodid=6269&back=listall

1.7GHz Dothan: ~ € 130
60GB 7200rpm: ~ € 120
pixelgarantie: gratis
1x 512MB DDR: gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Ik denk dat ze op het moment bij de laptopper met het handen in het haar zitten ofzo...... Misschien hebben ze tegen veel mensen gezegd dat er vrijdag en zaterdag geleverd kan worden en hebben ze te weinig laptops en/of onderdelen binnengekregen. Ondertussen blijven mensen maar boos emailen en bellen....De werkdruk is kan dan zo hoog oplopen dat er fouten worden gemaakt.

Ik heb er dus wel een begrip voor, maar wees dan EERLIJK!! Daarmee voorkom je een hoop irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 80186 schreef op 05 oktober 2004 @ 15:18:
Nergens op internet kan ik een benchmark vinden tussen centrino en dothan 8)7 . Ik wil de keuze vandaag maken en het scheelt 140 euro, dus wil ik wel weten of dat het waard is. Kan iemand beter zoeken dan ik of heeft die een overtuigend verhaal hierover?
Hier kan je gemakkelijk zoeken naar resultaten van PCmark met verschillende processors. Zo kan je zoeken op een Banias vesrie, en een Dothan versie, en vervolgens de twee scores vergelijken. Er zijn overigens nog wel meer reviews op internet te vinden met benchmarks erin verwerkt. Het is gewoon een kwestie van zoeken naar reviews van de Dothan, 9/10 keer wordt er gekeken naar de performancewinst t.o.v. de Banias (de eerste Pentium M).

Je zegt zelf dat je weinig kan vinden van de Centrino en de Dothan... maar de Dothan maakt een onderdeel van het Centrino platform. Centrino is geen processor, maar een platform. In dit platform hoort een Pentium M CPU (Banias of Dothan), een Intel 855 chipset en een Intel wireless adapter.

Om je even op weg te helpen; hier is nog een review van de Dothan met benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

wel lastig dat de schermlettertypen zo wazig zijn op lagere resoluties. Ik vind zelf 1024 x 700zoveel een erg prettige resolutie om op te werken, maar op het laptopscherm is het een beetje 'uitgelopen'. Het is alleen scherp als het scherm op de hoogste resolutie staat, maar dan is alles veel te klein
heb al wel schermlettertype groter gemaakt, maar webpagina's, zoals got, zijn nog steeds erg klein

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 05-10-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053

Anoniem: 11776 schreef op 05 oktober 2004 @ 17:06:
Ik denk dat ze op het moment bij de laptopper met het handen in het haar zitten ofzo...... Misschien hebben ze tegen veel mensen gezegd dat er vrijdag en zaterdag geleverd kan worden en hebben ze te weinig laptops en/of onderdelen binnengekregen. Ondertussen blijven mensen maar boos emailen en bellen....De werkdruk is kan dan zo hoog oplopen dat er fouten worden gemaakt.

Ik heb er dus wel een begrip voor, maar wees dan EERLIJK!! Daarmee voorkom je een hoop irritatie.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen boos blijven emailen en bellen, want ik heb namelijk zelf ook op 3 september een diabloo v3100 besteld meer dan een maand geleden dus en ook nog steeds geen laptop mogen ontvagen.

Ik vind het van de zotte dat een laptop zo'n lange levertijd heeft. Ten tweede toen ik hem ging kopen zeiden ze dat de levertijd +- 10 werkdagen was en dat was nog ruim gerekend ... terwijl het nu al langer dan een maand duurt ... wees dan eerlijk en zeg dat het heel lang duurt dan ben ik nog steeds niet blij, maar kan ik het wel beter begrijpen !!!

Als het goed is wordt ik morgen voor een afpraak gebeld voor de bezorging van de laptop en dan zou hij donderdag bezorgd worden. Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat en dat ik de specificaties krijg die ik moet krijgen en niet een dvdbrander terwijl ik een cdbrander erin wil, omdat ze deze toevallig niet hebben ...

Dus ik ben zeer benieuwd donderdag of het het al die tijd wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053 schreef op 05 oktober 2004 @ 20:11:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen boos blijven emailen en bellen, want ik heb namelijk zelf ook op 3 september een diabloo v3100 besteld meer dan een maand geleden dus en ook nog steeds geen laptop mogen ontvagen.

Ik vind het van de zotte dat een laptop zo'n lange levertijd heeft. Ten tweede toen ik hem ging kopen zeiden ze dat de levertijd +- 10 werkdagen was en dat was nog ruim gerekend ... terwijl het nu al langer dan een maand duurt ... wees dan eerlijk en zeg dat het heel lang duurt dan ben ik nog steeds niet blij, maar kan ik het wel beter begrijpen !!!

Als het goed is wordt ik morgen voor een afpraak gebeld voor de bezorging van de laptop en dan zou hij donderdag bezorgd worden. Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat en dat ik de specificaties krijg die ik moet krijgen en niet een dvdbrander terwijl ik een cdbrander erin wil, omdat ze deze toevallig niet hebben ...

Ik heb vandaag ook een emailtje gestuurd dat ik het erg lang vind duren en dat ik graag een reden wil hebben waarom het zo lang duurt. Ik zeg ook niet dat het slecht is druk op de ketel te houden....ik bedoel, ik zit in hetzelfde schuitje. Maar begrijpen doe ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een mailtje van Informatique gekregen dat mijn klapdoos verstuurd is _O_

Hoop dat ik em morgen krijg, en dan thuis ben. (waarschijnlijk niet) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80186

sylvesterrr schreef op 05 oktober 2004 @ 16:13:
[...]

Are you sure? http://www.computer-land....&prodid=6269&back=listall

1.7GHz Dothan: ~ € 130
60GB 7200rpm: ~ € 120
pixelgarantie: gratis
1x 512MB DDR: gratis
Bedankt voor de tip. :) Hoe is de service dan bij computerland? Of moet je daar ook 5 weken wachten op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:54
Anoniem: 125053 schreef op 05 oktober 2004 @ 20:11:
[...]

Ze maken niet zelf maar zijn op hun beurt ook weer afhankelijk van groothandels of leveranciers. Kennelijk worden zij ook weer aan het lijntje gehouden door (te) optimistische verwachtingen van die leveranciers. Ik kan me niet voorstellen dat ze bewust en moedwillig de zaken verkeerd voorstellen. Zoiets zou zich heel snel rondzingen, bijvoorbeeld hier op GoT, en schieten ze zich uiteindelijk zelf in hun eigen voet. Daarom moet je denk ik ook hun aanbod zien om laptops uit te leveren met niet bestelde, duurdere, componenten. Dat hoeven ze niet te doen, maar om de (lange) wachttijd niet nog langer te laten worden kiezen ze hiervoor, om uiteindelijk toch tevreden klanten over te houden. Een kwestie van coulance.

Toen ik destijds m'n laptop daar bestelde gaven ze eerlijk toe dat de levertijd nogal duister was en ze wilden zich niet vastleggen op een bepaalde datum. Het was aan mij om dat risico al dan niet te nemen, toch? In mijn geval pakte het goed uit: ik rekende op een maand, maar had hem na twee weken al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind de lange levertijd ook niet erg, ze moeten er alleen van tevoren duidelijk over zijn. Bovendien houd ik er niet van dat je bewust andere producten krijgt geleverd dan je bestelt, ook al ontvang ik m'n laptop daardoor eerder. Ik ben ook absoluut niet van plan m'n dvd brander weer terug op de post te gaan doen. Als de cd brander bezorgd wordt door de-laptopper zelf mogen ze de dvd brander van mij wel weer meenemen, maar dan mag de bezorger hem zelf uit m'n laptop halen, dat ga ik niet voor em doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 80186 schreef op 05 oktober 2004 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor de tip. :) Hoe is de service dan bij computerland? Of moet je daar ook 5 weken wachten op je laptop?
Ik heb em zaterdag besteld, en donderdag opgehaald. Als Jewel de dvd-branders op voorraad gehad zou hebben, had ik em dinsdag kunnen ophalen!
De service is gewoon uitmuntend imho. Ook krijg je standaard 30 dagen pixelgarantie, en gedurende de garantieperiode krijg je een nieuw scherm wanneer je meer dan 2 dode pixels hebt. :)

De garantje kun je verlengen met 1 jaar (2 naar 3 dus) voor € 69,- (carry-in), of € 139 (pick-up en return voor 3 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071

grun schreef op 05 oktober 2004 @ 21:19:
[...]
....Daarom moet je denk ik ook hun aanbod zien om laptops uit te leveren met niet bestelde, duurdere, componenten. Dat hoeven ze niet te doen, maar om de (lange) wachttijd niet nog langer te laten worden kiezen ze hiervoor, om uiteindelijk toch tevreden klanten over te houden. Een kwestie van coulance.
Ik ben super blij met mijn DVD brander, maar dan moeten ze niet opeens extra geld gaan vragen natuurlijk. Nou heb ik er helemaal geen brief ofzo bij gekregen maar zoals je in deze thread kunt lezen is er iemand die er gewoon een brief bij had zitten, dat hij even 50 Euro extra kan lappen als hij de DVD brander wil houden, wil hij het niet, dan moet hij hem terugsturen... 8)7

Maar nogmaals.. ik heb die brief er niet bij gekregen en ik vind het wel prima zo. Ik ben eerlijk opgevoed maar die DVD brander blijft mooi in mijn laptop. Dan maar een keer niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 86536 schreef op 05 oktober 2004 @ 13:25:
- er zit geen labeltje op de deksel: die hadden ze niet meer op voorraad. Alsof het zo moeilijk is om een paar gros van die stickertjes te bestellen, slechte smoes :r
Dat is idd wel een beetje krom, ja. Ik heb ook een Diabloo zonder stickertje. Lijkt een beetje slordig want op die plek zit ook een lichte vorm van oneffenheid omdat daar de mond van de spuitgietmachine zat, waarmee de deksel gemaakt is.
Maar goed, dat wist ik van te voren. Ze zouden een stickertje alsnog nasturen. Hebben ze ook gedaan, vorige week zaterdag, nadat ik hen eraan had helpen herinneren. Teleurstelling: je hebt er niets aan want het past voor geen meter. Er staat inderdaad Diabloo op, maar het meet ongeveer 5x1 cm, terwijl de uitsparing op de deksel ongeveer 3x4 cm is. Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik zit dit momenteel vanaf mijn AOpen 1557GLS/De-Laptopper Diabloo V3010/Informatique Notebook-op-maat te typen _O_
Vanmorgenvroeg een busje van de TPG voor de deur, maar toen lag ik dus nog in bed :X Dus ze bellen aan en ik vlieg uit m'n bed trek een tshirt aan en ren naar beneden, was nog net op tijd :P

Heb net windows erop gezet en ben nu drivers/updates/etc aan het installen :)

Ik heb trouwens wel een Pentium M en een Ati stickertje maar geen Centrino, terwijl et wel een centrino is :?

Verder ga ik er nog ff mee spelen en post mijn bevindingen + pics later :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Erik1 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:09:
Ik zit dit momenteel vanaf mijn AOpen 1557GLS/De-Laptopper Diabloo V3010/Informatique Notebook-op-maat te typen _O_
Vanmorgenvroeg een busje van de TPG voor de deur, maar toen lag ik dus nog in bed :X Dus ze bellen aan en ik vlieg uit m'n bed trek een tshirt aan en ren naar beneden, was nog net op tijd :P

Heb net windows erop gezet en ben nu drivers/updates/etc aan het installen :)

Ik heb trouwens wel een Pentium M en een Ati stickertje maar geen Centrino, terwijl et wel een centrino is :?

Verder ga ik er nog ff mee spelen en post mijn bevindingen + pics later :9
Volgens mij heb ik er wel een centrino stickertje erop. 'K zal kijken als ik thuis ben welk stickertje erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag gebeld door de laptopper, ze hebben de V3100 voorlopig niet op voorraad (nog zeker enkele weken). Ze boden aan om ipv daarvan de V3010 te leveren voor dezelfde prijs, deze kunnen ze binnen een week leveren.
Wat zouden jullie doen? Nu een V3010 of toch langer wachten op de V3100....?
Mijn voorkeur gaat eigenlijk nog steeds uit naar een V3100....

Is het nog mogelijk de bestelling te annuleren?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 11776 op 06-10-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

Vrijdag besteld, vandaag woensdag opgebeld om het op te halen :Y) Netjes van Computerland ( bijna gepakt door politie >:) 4 karren stonden buiten de filiaal op parkeerlicht, eentje werd beboet door motor agent, ik ging net wegrijden ;) )

Dat terzijde, kan pas in weekend testen wegens mijn rooster. Uiterlijk is "letterlijk" hetzelfde als die van Sylvesterr, inc. inbegrepen draagtas. Dus als iemand om pics erom vraagt, zal ik wel wat ervan maken.

Voor nieuws van mij, To Be Continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 11776 schreef op 06 oktober 2004 @ 17:58:
Ja dat kan, ik had een V3010 besteld maar dat duurde me te lang dus heb er nu een van Informatique. Ik dus naar De-Laptopper bellen dat ik wil annuleren, zeggen ze: "Stuur maar een mailtje naar info at de-laptopper.nl".

Voor zover ik weet zijn er geen schrikbarende verschillen tussen de V3100 en de V3010. De laatste is goedkoper dus neem die gewoon :Y) Als de V3010's nog een week duren voordat ze er zijn kun je daarop wachten, je kunt ook bij Informatique bestellen en dan duurt het waarschijnlijk even lang. (ik heb vorige week donderdag om 17:19 besteld en heb em vanmorgen gekregen). Het verschil tussen die 2 is dat je bij de laptopper pixelgarantie kunt nemen en een gratis tas krijgt, en Informatique is goedkoper maar zonder tas en pixelgarantie (ik heb overigens 0 dode pixels *D).

[ Voor 2% gewijzigd door Erik1 op 06-10-2004 19:04 . Reden: mailadres spamveilig gemaakt :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik ben vandaag gebeld door de laptopper, ze hebben de V3100 voorlopig niet op voorraad (nog zeker enkele weken). Ze boden aan om ipv daarvan de V3010 te leveren voor dezelfde prijs, deze kunnen ze binnen een week leveren.

Dat hangt ervan af. Als ze van tevoren een bepaalde leverdatum opgegeven hadden maar die blijkt niet gehaald te kunnen worden, dan zou je hun kunnen laten weten dat je hen nog twee weken ofzo de tijd geeft, en dat je anders de order annuleert. Dan houden ze zich immers niet aan de afspraak en sta je vrij sterk lijkt me.
Als ze van tevoren geen levertijd afgesproken hebben sta je minder sterk. Maar ja, je hebt toch nog niet betaald, dus... ik laat het graag aan je zelf over. Je hoeft in ieder geval geen genoegen te nemen met een ander product dan wat je besteld hebt, als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

_Rayman_ schreef op 06 oktober 2004 @ 16:26:
[...]

Volgens mij heb ik er wel een centrino stickertje erop. 'K zal kijken als ik thuis ben welk stickertje erop zit.
offtopic:
Ik heb zowel een cetrino stickertje als een pentium M sticker erop gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
_Rayman_ schreef op 06 oktober 2004 @ 20:53:
[...]

offtopic:
Ik heb zowel een cetrino stickertje als een pentium M sticker erop gekregen :?
ik ook

Wil je graag de Compal CL56, dan annuleer je de bestelling bij de-laptopper, en bestel je het lekker bij Computerland. Vind je de AOpen 1557GLS (= Diabloo V3010) ook goed, dan neem je die.
Of je de bestelling kan annuleren? Ik neem aan val wel, levertijd meer dan 5-6 weken is not-done imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik weet 99% zeker dat je wel kunt annuleren, dat hebben ze mij 2x aan de telefoon verteld. 1 keer voordat ik mijn laptop ergens anders wilde bestellen en 1 keer vandaag toen ik m'n laptop net had ontvangen, en er windows + andere meuk op had gezet :P

Ik kan trouwens nergens sound drivers vinden :? Ik denk dat het een of ander chippie is waar het modem en geluidskaart in 1 zitten, modem heb ik geinstalleerd vanaf de AOpen site maar daar staan dus geen audio drivers. Het audioding heeft Vendor ID 8086 en Device ID 24C5. Kan alleen maar Linux spul vinden als ik die zooi in Google klop :P

Edit:

Ik heb het driver CD'tje wat erbij zat er maar eens ingedrukt, en daar staat ie op :+

En ik maar de hele tijd op internet naar die zooi zoeken |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Erik1 op 06-10-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 06 oktober 2004 @ 21:10:
[...]
Wil je graag de Compal CL56, dan annuleer je de bestelling bij de-laptopper, en bestel je het lekker bij Computerland. Vind je de AOpen 1557GLS (= Diabloo V3010) ook goed, dan neem je die.
Of je de bestelling kan annuleren? Ik neem aan val wel, levertijd meer dan 5-6 weken is not-done imho.
Ik heb bij Computerland gekeken, daar ben ik wel meer kwijt dan bij de-laptopper voor hetzelfde, en ik zit al boven mijn budget eigenlijk. Ok, levertijd is goed....maar heb ik het geld niet voor.

Ik heb vele reviews van de V3010/Aopen 1557 gelezen en deze zijn ook erg positief. Ik vind de V3100 mooier (vierkant en sober) en hij schijnt ook steviger te zijn. Maar all-in-all denk ik dat ze zo gelijk zijn dat ik heb besloten voor de V3010 te gaan. Morgen nog een keer bellen met de laptopper om te vragen wanneer hij dan EXACT geleverd kan worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
De V3010 zitten ook niet veel toeters, bellen en frutsels aan hoor, hijs wel wat minder "vierkant".

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/laptop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erik1 schreef op 06 oktober 2004 @ 22:03:
De V3010 zitten ook niet veel toeters, bellen en frutsels aan hoor, hijs wel wat minder "vierkant".

[afbeelding]
Ik vind hem ook zeker niet lelijk. Maar ik hou niet zo van flashy silver enzo...liefst heb ik zwart.

Wat ik in de reviews wel regelmatig tegenkom is het feit dat ie wat onstevig aanvoelt. Het LCD scherm wiebelt wat sneller, de palmrest veert wat in. Wat ook als negatiever wordt ervaren is dat de airvent wat verder naar voren zit dan bij de V3100 en dat er ook wat warmere lucht uitkomt. Wat is jouw mening hierover? Als je de LCD beweegt, zie je dan bijvoorbeeld distortions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
De LCD wiebelt wel een halve centimeter ofzo als je hem 90 graden open hebt staan, hoe verder je hem dicht of open doet hoe minder het scherm wiebelt. Als je de LCD beweegt zie je in de rechterbovenhoek heel iets (paar mm) van die "rimpeltjes" (zelfde als dat je met je vinger op een willekeurige TFT drukt) maar als je er niet op let zie je dat niet en als je de lcd niet beweegt is het ook niet.

voor de rest issie heel stevig, warme lucht komt er ook wel uit als je veel zware dingen draait (3DMark ed) maar niet zo erg dat je je schoot brandt ofzo :P Bovenop wordt die aan de rechter kant (boven de airvent) heel iets warm en aan de onderkant gewoon warm warm (niet heet)

De bovenkant is overigens totaal antraciet-zwart. dat zilveren is alleen die "rand" en de palmrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Als je de excel prijslijst bij de Laptopper download zie je dat de Diaboloo innmiddels "End of life" is. Ik denk dat er iets teveel gezeur met de levering is. De 3010 is nog wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamen kun je toch niet op je laptopscherm, veel te veel last van gosting :( RTS gaat trouwens nog wel, maar FPS zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erik1 schreef op 06 oktober 2004 @ 22:33:
De LCD wiebelt wel een halve centimeter ofzo als je hem 90 graden open hebt staan, hoe verder je hem dicht of open doet hoe minder het scherm wiebelt. Als je de LCD beweegt zie je in de rechterbovenhoek heel iets (paar mm) van die "rimpeltjes" (zelfde als dat je met je vinger op een willekeurige TFT drukt) maar als je er niet op let zie je dat niet en als je de lcd niet beweegt is het ook niet.

voor de rest issie heel stevig, warme lucht komt er ook wel uit als je veel zware dingen draait (3DMark ed) maar niet zo erg dat je je schoot brandt ofzo :P Bovenop wordt die aan de rechter kant (boven de airvent) heel iets warm en aan de onderkant gewoon warm warm (niet heet)

De bovenkant is overigens totaal antraciet-zwart. dat zilveren is alleen die "rand" en de palmrest.
Bedankt voor je uitleg, ik denk dat de dingen die je noemt idd niet echt vervelend zijn.

Een vriend van mij heeft via de universiteit een laptop gekocht van HP (€1000 voor een celly 2.8 |:( ), dat ding is dus echt bagger. Traaaaaag, groot en zwaar, Scherm wiebelt enorm en de verbinding tussen scherm en frame laat los..... En dat zou dan een "goed merk" moeten zijn. Die diabloo kan dus alleen maar meevallen ;)

@kirpeknots: Ik denk idd dat het daar mee te maken heeft. De leverancier zal wel totaal onbetrouwbaar zijn gebleken (ze bestellen volgens rechtstreeks in Taiwan bij compal en die zal wel prioriteiten hebben gesteld bij het verzenden van orders..misschien omdat er teveel vraag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op 06 oktober 2004 @ 22:55:
gamen kun je toch niet op je laptopscherm, veel te veel last van gosting :( RTS gaat trouwens nog wel, maar FPS zeker niet
In de reviews wordt er gretig Far Cry en UT2k gespeeld en zijn ze alleen maar positief (geen één negatieve comment over ghosting gelezen). Ik speel toch alleen maar single player FPS dus echt zoooo snel hoef ik niet te bewegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125399

Ik heb mijn v3100 nu 2 dagen en ik ben ontzettend nijdig over het apparaat. Het toetsenbord is zoals door andere gebruikers al is gemeld niet gewoon brak, maar het registreert sommige aanslagen gewoon niet. Functioneert dus gewoon niet goed!

Er zat ook geen XP pre-install bij, maar wat nog gekker is dat er ook geen drivers bij zitten voor audio, wireless enzovoorts. Helemaal niks.

Ook ik heb een brief erbij gekregen waarin ik word gevraagd extra geld aan ze te geven voor de DVD-brander, maar deze heb ik dus wel gewoon besteld. Onterechte brief dus.

Batterij leven van 4,5 uur gaat ie ook zeker niet waarmaken. Kortom: het apparaat is niet fijn. Ik heb de laptopper aangeschreven, maar heb nog steeds niks van ze gehoord. Ik wil gewoon mijn geld terug. Dat toetsenbord en ik gaan nooit vrienden worden. Hebben al meer mensen geklaagd over iets van het bovenstaande en reactie ontvangen van de laptopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125400

Niemand hier de in bezit van de Diabloo W3000?

Ik heb deze vandaag besteld met de alle opties het hoogst op de processor na. Vond € 225 meer voor een AMD 64 3700+ dan een AMD 64 3400+ toch iets te veel. Dus heb ik maar de AMD 64 3400+ genomen met 1GB Ram, 80 GB HD (5400 RPM) en WiFi 54 Mbps.

Hoop dat deze iets sneller leverbaar is dan de V3100. Ik had eerst eigenlijk de Acer Ferrari 3200 besteld, maar kreeg vandaag te horen dat die dus End Of Life is. Dus moest ik op zoek naar een alternatief, vandaar dat ik voor de W3000 heb gekozen.

Ben eigenlijk wel blij dat ik bij de Diabloo W3000 ben terecht gekomen, want ik verwacht dat deze de Ferrari 3200 dik zal ownen (overtreffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 125399 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:01:
Ik heb mijn v3100 nu 2 dagen en ik ben ontzettend nijdig over het apparaat. Het toetsenbord is zoals door andere gebruikers al is gemeld niet gewoon brak, maar het registreert sommige aanslagen gewoon niet. Functioneert dus gewoon niet goed!
Het toetsenbord werkt gewoon goed hoor, tenminste, bij mij.
Er zat ook geen XP pre-install bij,
Heb je daarvoor betaald?
Btw, de-laptopper heeft mij ooit eens verteld dat, als je een hdd-upgrade neemt, de pre-install verloren gaat.
maar wat nog gekker is dat er ook geen drivers bij zitten voor audio, wireless enzovoorts. Helemaal niks.
Je hoort als het goed is 3-4 cd'tjes gekregen te hebben:
1) drivers (infrarood, video, audio, lan etc...)
2) intel wireless driver
3) powerdvd
4) weet ik niet zeker
Batterij leven van 4,5 uur gaat ie ook zeker niet waarmaken.
4,5uur haalt ie bij mij met gemak als ik met officewerk (+ photoshop e.d.) bezig ben terwijl wlan aan staat.
4,5uur lang 3dmark op de batterij gaat niet (dus ook geen games), maar dat wist je al neem ik aan. ;)
Kortom: het apparaat is niet fijn. Ik heb de laptopper aangeschreven, maar heb nog steeds niks van ze gehoord. Ik wil gewoon mijn geld terug. Dat toetsenbord en ik gaan nooit vrienden worden. Hebben al meer mensen geklaagd over iets van het bovenstaande en reactie ontvangen van de laptopper?
óf je hebt een brak exemplaar gekregen óf je had veel te hoge verwachtingen van de notebook.
Gamen gaat goed hoor, mits je een aparte muis/toetsenbord/gamepad hebt. ;) Ik heb geen last van ghosting.

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 07-10-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga uit van een brak exemplaar als ik 20 keer de "l"-toets indruk en er maar 17 keer een "l" voor terugkrijg op mijn scherm. Ik heb dit door meerdere mensen laten testen om er zeker van te zijn dat ik niet compleet gek ben. Ik zal laten weten hoe de laptopper reageert op de klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 15:21
sylvesterrr schreef op 04 oktober 2004 @ 15:50:

Ik heb gewoon alle drivers van de notebook gedumpt op de windows cd (+sp2) waardoor alle hardware (chipset, touchpad, infrarood, audio etc...) automatisch geinstalleerd worden. :P
In welke map van de CD moet je de drivers dan plaatsen. En moet dat in een bepaald formaat? (.cab file of gewoon .inf / .vxd / .sys).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
RefleXion schreef op 07 oktober 2004 @ 00:53:
[...]

In welke map van de CD moet je de drivers dan plaatsen. En moet dat in een bepaald formaat? (.cab file of gewoon .inf / .vxd / .sys).
http://unattended.msfn.org/xp/drivers.htm
[rml][ OEMCD] Zin in een project? [ Deel 2][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 125399 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:36:
Ik ga uit van een brak exemplaar als ik 20 keer de "l"-toets indruk en er maar 17 keer een "l" voor terugkrijg op mijn scherm. Ik heb dit door meerdere mensen laten testen om er zeker van te zijn dat ik niet compleet gek ben. Ik zal laten weten hoe de laptopper reageert op de klacht.
Ik weet 99% zeker dat dat niet zo hoort, en ik zou er ook zeker niet akkoord mee gaan. Gewoon ff De-Laptopper opbellen en het probleem uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vindt zelf het toetsenbord niet zo'n groot probleem. je moet ze iets harder indrukken. gewoon een kwestie van wennen, net als de monitor eigenlijk

en de batterijduur is bij mij prima, ik zou er maar tevreden mee zijn, want als je een standaard amd athlon in je laptop hebt, zoals een vriend van me, dan mag je blij zijn als je 2,5 uurtjes haalt met officewerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik vind die 3010 qua constuctie erg op de Dell lijken die ik heb gehad. (Met name de drivebays en de ophanging van het scherm)
Die 3100 lijkt enorm op een Compaq qua constructie (met name de onderkant)

Ben ik die enige die dit opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Kirpeknots schreef op 07 oktober 2004 @ 15:21:
Ik vind die 3010 qua constuctie erg op de Dell lijken die ik heb gehad. (Met name de drivebays en de ophanging van het scherm)
Die 3100 lijkt enorm op een Compaq qua constructie (met name de onderkant)

Ben ik die enige die dit opvalt?
Die 3010 is volgens mij ook dezelfde als de Fujitsu Siemens AMILO M

Zie: *hier*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Twijfel twijfel twijfel.

Zou ik nu een flaptop op basis van de Aopen 1557-GLS in elkaar schroeven of een Acer Aspire 1711Smi nemen.

Ik ga er op Gamen en neem hem ook elke dag mee naar mijn werk. Hmmm. Is het scherm van die Aopen (=diaboloo 3010) goed genoeg om te gamen. Zit WLAN er standaard in? Krijg je er een floppydrive bij? Wat is de resolutie van het scherm? (Ik hoop zo laag mogelijk)

Aopen 1557-GLS
+ Klein
+ licht gewicht
+ Langere accutijd
- 15"scherm
- Degelijkheid????

Acer Aspire 1711SMi
+ Groot 17" beeldscherm
+ Destop componenten dus makkelijk te upgraden
- Zwaaaaaaaaaaaaaaaaar
- Accu kan je beter thuislaten
- Herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Hij haalt 3200 3DMark03's en 1200 3DMark05's ;)
en neem hem ook elke dag mee naar mijn werk.
Dan kun je beter deze hebben ipv die Acer stoeptegel :P
Hmmm. Is het scherm van die Aopen (=diaboloo 3010) goed genoeg om te gamen.
Ik heb geen last van ghosting oid, wat ik wel irritant vind is dat je donkere stukken in spellen niet zo heel goed kunt zien, maar dat zal bij elke TFT wel zo zo zijn. Als je een goede kijkhoek hebt valt het nog wel mee.
Zit WLAN er standaard in?
Ligt eraan waar je hem koopt, je kunt het er altijd in laten zetten (werkt met ingebouwde antenne dus geen ralle uitstekende PCMCIA kaart)
Krijg je er een floppydrive bij?
Nee
Wat is de resolutie van het scherm? (Ik hoop zo laag mogelijk)
1400x1050
Aopen 1557-GLS
+ Klein
+ licht gewicht
+ Langere accutijd
- 15"scherm
- Degelijkheid????

Acer Aspire 1711SMi
+ Groot 17" beeldscherm
+ Destop componenten dus makkelijk te upgraden
- Zwaaaaaaaaaaaaaaaaar
- Accu kan je beter thuislaten
- Herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig heb ik daar dus totaal geen last van met mijn Diabloo V3100. Doom3 draait absoluut speelbaar in 1024*768 en ik heb geen last van ghosting, iets waar ik wel bang voor was dat ik er last van zou krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een belletje gehad van de-laptopper.nl: ik mag m'n DVD brander houden :D. Ik denk dat het teveel werk werd om alle cd branders op te sturen en ik denk dat ze al problemen vermoedden met mensen die hem niet terug zouden gaan sturen O-) Maar toch goeie zaak, wel raar dat ze dan eerst de mensen 'ongerust' maken door zo'n brief erbij te doen...
alleen nog even wachten op m'n logo en windows xp en _dude_ heeft z'n laptop compleet :)
(nog geen dode pixels trouwens)

uiteindelijke specs zijn dan:
DIABLOO V3100
Intel Centrino Dothan 1600 mhz
1 GB DDR333 RAM (Gratis :*) )
7200 RPM 60 GB HDD
4X DVD Brander (Gratis :*) )

Totaal 1504 eurie inc. verzendkosten :9

Hoe kan ik trouwens zien of ik écht een Dothan processor heb gekregen en niet een 'niet-dothan' processor?
Anoniem: 13071 schreef op 07 oktober 2004 @ 23:53:
[...]
Gelukkig heb ik daar dus totaal geen last van met mijn Diabloo V3100. Doom3 draait absoluut speelbaar in 1024*768 en ik heb geen last van ghosting, iets waar ik wel bang voor was dat ik er last van zou krijgen. :)
_dude_ begint te twijfelen over het begrip 'ghosting': dat wordt toch veroorzaakt door het 'uitgaan van de pixels' op je TFT? Wat je krijgt als je een venster snel verplaatst, dat het een beetje uitloopt?
of is gosting reactietijd (in ms)?

EDIT:
als je trouwens een iets duidelijk leesbaarder lettertype op je scherm wilt hebben bij lagere resoluties dan 1400 x 1050 zet dan bij Eigenschappen voor beeldscherm => Tabl Vormgeving => Effecten => Randen van letters vloeiend weergeven op ClearType
Dan bij Tabl Instellingen => Geavanceerd => Tabl Algemeen => DPI Instelling op Groot (120 DPI)
ik vind het iig een stuk prettiger lezen op 1024x768

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 08-10-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op 08 oktober 2004 @ 11:51:...
Hoe kan ik trouwens zien of ik écht een Dothan processor heb gekregen en niet een 'niet-dothan' processor?
http://www.cpuid.com/ Hier kon ik mee zien dat ik de Banias versie heb met 1mb cache. Klopt trouwens, had net geen geld meer voor de dothan... tja.. 't gaat een keer op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071 schreef op 08 oktober 2004 @ 12:40:
[...]
http://www.cpuid.com/ Hier kon ik mee zien dat ik de Banias versie heb met 1mb cache. Klopt trouwens, had net geen geld meer voor de dothan... tja.. 't gaat een keer op :'(
vertel mij wat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben mij een uurtje geleden gebeld, dat zijn mij laptop morgenvroeg kom bezorgen :) Ik had 'm woensdag avond laat pas besteld, dus ze zijn wel lekker snel.

Ik heb de W3000 besteld btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125400 schreef op 08 oktober 2004 @ 17:39:
Ze hebben mij een uurtje geleden gebeld, dat zijn mij laptop morgenvroeg kom bezorgen :) Ik had 'm woensdag avond laat pas besteld, dus ze zijn wel lekker snel.

Ik heb de W3000 besteld btw.
Behalve dan voor de V3100 en V3010 :(. Ik heb vandaag weer contact opgenomen, en omdat de V3010 nu ineens zo populair is geworden ivm de lange levertijd van de V3100 is de levertijd van 5-10 niet meer te garanderen....damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 11776 schreef op 08 oktober 2004 @ 21:05:
[...]

Behalve dan voor de V3100 en V3010 :(. Ik heb vandaag weer contact opgenomen, en omdat de V3010 nu ineens zo populair is geworden ivm de lange levertijd van de V3100 is de levertijd van 5-10 niet meer te garanderen....damn...
Waarom niet eigenlijk? Ik mag toch aannemen dat ze de laptops uitleveren in dezelfde volgorde als waarin de bestellingen binnenkomen, dat lijkt me het redelijkst tenminste. Dus als je hem al besteld had voordat ie zo populair werd is er niets aan de hand. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb wat problemen met het goed werkend krijgen van de draadloze netwerkkaart op de v3100. Eerst deed hij het perfect, nu brand het oranje lampje niet meer (rechts van het batterijlampje) en kan ik geen verbinding meer maken. Ik heb de nieuwste drivers geïstalleerd, ook die van de cd geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Apparaatbeheer vind hem wel, zegt ook dat hij goed werkt, maar het lampje brand niet, en hij staat dus gewoon UIT. Iemand anders dit probleem ook, of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun schreef op 08 oktober 2004 @ 21:28:
[...]

Waarom niet eigenlijk? Ik mag toch aannemen dat ze de laptops uitleveren in dezelfde volgorde als waarin de bestellingen binnenkomen, dat lijkt me het redelijkst tenminste. Dus als je hem al besteld had voordat ie zo populair werd is er niets aan de hand. Toch?
Waarschijnlijk omdat de mensen die een V3100 hadden besteld nu wellicht allemaal als alternatief een V3010 aangeboden krijgen en dit ook accepteren. Ook degenen die voor mij besteld hebben (ik heb besteld op 14 september). Ik mag aannemen dat ze idd op datum afleveren en niet voorrang verlenen aan mensen die later besteld hebben......

Verder zit je ook met de "slag om de arm factor" natuurlijk op dit moment (die verkopers worden platgebeld met vragen omtrent levertijd denk ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 11776 schreef op 08 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

Waarschijnlijk omdat de mensen die een V3100 hadden besteld nu wellicht allemaal als alternatief een V3010 aangeboden krijgen en dit ook accepteren. Ook degenen die voor mij besteld hebben (ik heb besteld op 14 september). Ik mag aannemen dat ze idd op datum afleveren en niet voorrang verlenen aan mensen die later besteld hebben......

Verder zit je ook met de "slag om de arm factor" natuurlijk op dit moment (die verkopers worden platgebeld met vragen omtrent levertijd denk ik zo).
Als je 'm gewoon besteld bij Informatique (V3010) of bij Computerland (V3100) heb je em veel en veel sneller :Y)

* Erik1 zit nu in de huiskamer draadloos te GoTTen met z'n V3010 O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1 op 09-10-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erik1 schreef op 09 oktober 2004 @ 10:42:
[...]

Als je 'm gewoon besteld bij Informatique (V3010) of bij Computerland (V3100) heb je em veel en veel sneller :Y)

* Erik1 zit nu in de huiskamer draadloos te GoTTen met z'n V3010 O-)
Helemaal gelijk in natuurlijk ;). Ik kijk het nog even aan. Het vervelende is dat ik gewoon geen geld meer heb....en dat ik voor hetzelfde bij computerland en informatique gewoon veel meer betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmorgen mijn W3000 ontvangen, ze zeiden dat ze tussen 10:30 -12:00 zouden komen. Om 10:30 stond al iemand van de laptopper aan de deur. Ben nu ff aan het installeren, maar tot nu toe ziet ie er goed uit. De tas (lederen/of imitatie leder) die ik erbij kreeg is ook wel ok, al ziet ie er misschien een beetje kinky uit.

Zal kijken of ik jullie later nog van foto's kan voorzien. Ben vergeten er een nieuw bureau bij te bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb toch vage problemen met nm'n 2200bg wireless adapter in de V3100. Ik installeer alles netjes en hij doet het ook. Maar na een paar keer opstarten gaat het oranje lampje van de netwerkadapter niet meer aan :? dus ik alles geformatteerd, sp2 installeren, drivers installeren wireless lan innstaleren (zelfde als de eerste keer) en weer na een paar boots gaat het lampje niet meer aan als ik het schuifje van de lan op "on" zet. erg vaag probleem. ik denk dat het contactje kapot is ofzo? maar het gekke is dat hij het eerst perfect doet, en na een tijdje niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 10 oktober 2004 @ 19:19:
ik heb toch vage problemen met nm'n 2200bg wireless adapter in de V3100. Ik installeer alles netjes en hij doet het ook. Maar na een paar keer opstarten gaat het oranje lampje van de netwerkadapter niet meer aan :? dus ik alles geformatteerd, sp2 installeren, drivers installeren wireless lan innstaleren (zelfde als de eerste keer) en weer na een paar boots gaat het lampje niet meer aan als ik het schuifje van de lan op "on" zet. erg vaag probleem. ik denk dat het contactje kapot is ofzo? maar het gekke is dat hij het eerst perfect doet, en na een tijdje niet meer...
Had ik gisteren ook toen ik Easy Button nog niet had geinstalleerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 10 oktober 2004 @ 19:57:
[...]

Had ik gisteren ook toen ik Easy Button nog niet had geinstalleerd. :/
|:( |:( |:(
STOM STOM STOM
ik kwam er net achter 8)7
drie keer geformateerd en ik snapte er nix van, gewoon easy button installeren dus
maargoed, ik zit nu lekker in de huiskamer te gotten dus het is weer voor mekaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 10 oktober 2004 @ 22:21:
[...]

|:( |:( |:(
STOM STOM STOM
ik kwam er net achter 8)7
drie keer geformateerd en ik snapte er nix van, gewoon easy button installeren dus
maargoed, ik zit nu lekker in de huiskamer te gotten dus het is weer voor mekaar :)
Achja, nu kun je de (her-)installatie van WinXP (+ andere meuk) dromen he? ;)

Het lijkt erop dat het een software-matige schakelaar is (schakelaar -> drivers (Easy Button) -> WLAN) en niet (schakelaar -> WLAN), of denk ik nu krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 10 oktober 2004 @ 22:43:
[...]

Achja, nu kun je de (her-)installatie van WinXP (+ andere meuk) dromen he? ;)
[...]
:z
ik denk dat ik er nu idd maar eens over ga dromen (blauwe lucht + wolkjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Bij de V3010 werkt het ook met zo'n software optie, die overigens niet zo heel snel werkt, je drukt op het knopje, komt er 3 seconden zo'n schermpje en dan issie uit, schermpje blijft soms ook zomaar staan en dan moet je op alt-f4 raggen om em weg te krijgen :/ (ik gebruik het knopje dus nauwelijks en schakel m'n wireless gewoon met een paar muisklikken uit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Erik1 schreef op 10 oktober 2004 @ 23:46:
Bij de V3010 werkt het ook met zo'n software optie, die overigens niet zo heel snel werkt, je drukt op het knopje, komt er 3 seconden zo'n schermpje en dan issie uit, schermpje blijft soms ook zomaar staan en dan moet je op alt-f4 raggen om em weg te krijgen :/ (ik gebruik het knopje dus nauwelijks en schakel m'n wireless gewoon met een paar muisklikken uit :P)
Confused: ik dacht juist uit de manual begrepen te hebben dat het wlan knopje de enige was die 'hardcoded' is. De overige vier knopjes kun je naar eigen smaak configureren maar het wlan knopje nu juist niet. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
grun schreef op 11 oktober 2004 @ 07:38:
[...]

Confused: ik dacht juist uit de manual begrepen te hebben dat het wlan knopje de enige was die 'hardcoded' is. De overige vier knopjes kun je naar eigen smaak configureren maar het wlan knopje nu juist niet. Toch?
Klopt, maar het knopje is dus hardcoded in de software :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 08:30
als je hem aandoet, dan flitst er een blauw lampje benenden aan bij de uitknop, heeft iemand al een idee hoe je die zelf kan bedienen

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97140

Heyy Mensen,

ik ben ook van plan om een zelfbouw laptop te gaan kopen en wel met de volgende configuratie:

Aopen 1557 (15' 1400x1050).
ATI9700 Pro 128MB.
Centrino 1.5 of 1.7 2MB. Cache.
1 x 512 MB.
60 gig. 7200 rpm.
Dvd/Cd-rw.

M'n probleem is nu dat ik twijfel tussen een 1.5 of een 1.7 Centrino, kan iemand mij vertellen of er erg veer "merkbaar" verschil tussen zit en of het dus dat extra geld waard is om toch voor de 1.7 te gaan.

Groeten, Arjan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 97140 op 11-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

mijn leverancier is nu aan het doorrekenen:

Barebone: Aopen 1557GLS-128
Processor: Pentium M 755 2.0 Dothan
Harddisk: Hitachi 60Gb Travelstar 7k60 08K0939
Memory1: Kingston 512Mb KTA-PBG4333/512
Memory2: Kingston 512Mb KTA-PBG4333/512
DVD-Rom: 4X DVD+/- R

Ik verwacht rond de 1650,- ex uit te gaan komen.
Hebben al die Aopens WLAN standaard on-board?

[ Voor 5% gewijzigd door Kirpeknots op 11-10-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120652

Nee, de Wlan kaart dient apart besteld en geïnstalleerd te worden.
Daarmee dat je dan ook keuze hebt tussen de b of de b+g kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 97140 schreef op 11 oktober 2004 @ 12:58:
Heyy Mensen,

ik ben ook van plan om een zelfbouw laptop te gaan kopen en wel met de volgende configuratie:

Aopen 1557 (15' 1400x1050).
ATI9700 Pro 128MB.
Centrino 1.5 of 1.7 2MB. Cache.
1 x 512 MB.
60 gig. 7200 rpm.
Dvd/Cd-rw.

M'n probleem is nu dat ik twijfel tussen een 1.5 of een 1.7 Centrino, kan iemand mij vertellen of er erg veer "merkbaar" verschil tussen zit en of het dus dat extra geld waard is om toch voor de 1.7 te gaan.

Tja, ik kan niet in jouw portemonnaie kijken. Persoonlijk zou ik de snellere nemen. Je neemt toch ook de snelste HD?

p.s. Centrino is niet de naam van een processortype. Een laptop mag zich met een Centrino stickertje tooien als ie een Pentium M processor heeft, plus een Intel 855 chipset, plus WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 97140 schreef op 11 oktober 2004 @ 12:58:

Je kunt ook een 1.6 nemen die zit er tussenin, ik heb ook een 1.6 :+

Verder het zelfde maar dan met DVD Brander en 1024MB RAM en WLAN.

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1 op 11-10-2004 15:15 . Reden: quote ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Het is toch ingewikkelder dan ik dacht.

Heeft iemand een partlist voor de opties van de Aopen 1557GLS

bijvoorbeeld voor de DVD RW drive. het WLAn e.d.

Of kan je de DVD RW los inkopen. Zijn er faceplates bijgeleverd voor DVD drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Kirpeknots schreef op 11 oktober 2004 @ 15:46:
Het is toch ingewikkelder dan ik dacht.

Heeft iemand een partlist voor de opties van de Aopen 1557GLS

bijvoorbeeld voor de DVD RW drive. het WLAn e.d.

Of kan je de DVD RW los inkopen. Zijn er faceplates bijgeleverd voor DVD drives?
WLAN is gewoon een standaard MiniPCI kaartje, kun je elk merk en type instoppen wat je maar wilt. De DVD heeft een schuin/rond lopend frontje die mee loopt met de rest van de voorkant, als je er een standaarddrive in stop dan krijg je natuurlijk geen symmetrische laptop :P (was ergens een pic van maar die kan ik niet meer vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Das inderdaad wel jammer.

Panasonic heeft SLOT-IN slimline DVD fikkertjes. Das natuurlijk wel weer cool.
(Het is de UJ-825B)

Ik ben in mijn desktop tevreden met mijn pioneer. Pioneer heeft ook een slimline de DVR-K14 slim. Die kan 8X+ en 8X- :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb trouwens een of andere QSI SDW-042 erin zitten maar wel met bol frontje, misschien kun je het frontje wel gewoon overzetten op een andere drive ipv het platte frontje.

Maarja daar heb je weinig aan bij slot-in drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donald_dick schreef op 11 oktober 2004 @ 11:53:
als je hem aandoet, dan flitst er een blauw lampje benenden aan bij de uitknop, heeft iemand al een idee hoe je die zelf kan bedienen
ik vroeg me ook al af waarvoor dat blauwe lampje is? je ziet het alleen heel even als je de pc aanzet, maar ik neem aan dat het daar niet voor bedoeld is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb een V3010 besteld en kan hem vrijdag ophalen met de volgende specificaties

Dothan 1.7
1024MB DDR333
60GB 7200RPM
DVDbrander
ATI M11 9700 128MB
WLAN 11B/G

Nu heb ik van een vriend van mij gehoord dat het een beetje een k*t toetsenbord is op deze Aopen barebone's :? klopt dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d-illusion schreef op 11 oktober 2004 @ 23:36:
Ik heb een V3010 besteld en kan hem vrijdag ophalen met de volgende specificaties

Dothan 1.7
1024MB DDR333
60GB 7200RPM
DVDbrander
ATI M11 9700 128MB
WLAN 11B/G

Nu heb ik van een vriend van mij gehoord dat het een beetje een k*t toetsenbord is op deze Aopen barebone's :? klopt dit???
Op mijn Diabloo V3100 moest ik wel even wennen aan het toetsenbord.. Heb mijn nagels even goed geknipt en heb nu geen problemen meer. (nagels waren... ehm.. beetje aan de lange kant.. enne... dat typt voor geen meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Anoniem: 13071 schreef op 11 oktober 2004 @ 23:38:
[...]
Op mijn Diabloo V3100 moest ik wel even wennen aan het toetsenbord.. Heb mijn nagels even goed geknipt en heb nu geen problemen meer. (nagels waren... ehm.. beetje aan de lange kant.. enne... dat typt voor geen meter)
Maar het voelt dus niet aan als een goedkoop toetsenbord??? ben er €1794 euro voor kwijt, en als het echt zo k*t is koop ik liever een acer tm 8000 met mindere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
d-illusion schreef op 11 oktober 2004 @ 23:40:
[...]

Maar het voelt dus niet aan als een goedkoop toetsenbord??? ben er €1794 euro voor kwijt, en als het echt zo k*t is koop ik liever een acer tm 8000 met mindere specs.
Een V3100 is een heel andere laptop he ;)

Voor zover ik merk (ik typ dit nu op het betreffende toetsenbord) typt het net zo als een gemiddeld laptop tobo :) Als je hard op een toets in het midden drukt buigt ie heeeeel iets door maar voor de rest is het ene degelijk tobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
d-illusion schreef op 11 oktober 2004 @ 23:36:
Nee, ik vind van niet. Het typt niet slechter of beter dan andere laptops waarmee ik gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Bedankt! jullie hebben me overtuigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag mijn Jewel Jade 8080 van de computerland binnen (http://www.computerland.n...&prodid=6269&back=listall) :*)

Dat vind ik netjes na 3 werkdagen en dat was ook de reden dat ik hem daar had besteld. Nu windows aan het installeren, ben benieuwd of alles het braaf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Wie zal die naam bedacht hebben? ik moet bij Jewel altijd aan zon afgrijselijk krijsend, op blote voeten lopend, blond wicht denken.

[ Voor 11% gewijzigd door Kirpeknots op 12-10-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Kirpeknots schreef op 12 oktober 2004 @ 13:39:
Wie zal die naam bedacht hebben? ik moet bij Jewel altijd aan zon afgrijselijk krijsend, op blote voeten lopend, blond wicht denken.
:+

Wat maakt de naam nou uit? Het is gewoon een Compal CL56, voor een aantrekkelijke prijs met een zeer aantrekkelijke pixelpolicy (2 of meer = vervanging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lekker warm laptoppen in deze koude dagen met de heat-fan aan de muiskant
(voor rechtshandigen dan) ;)
jammer dat de fan met zo'n centrino bijna nooit aanstaat :P

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 12-10-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 12 oktober 2004 @ 15:36:
lekker warm laptoppen in deze koude dagen met de heat-fan aan de muiskant
(voor rechtshandigen dan) ;)
jammer dat de fan met zo'n centrino bijna nooit aanstaat :P
Gewoon een achtergrondproces draaien waardoor je 100% cpu-belasting krijgt, of een usb-kachel kopen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 12-10-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 12 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Gewoon een achtergrondproces draaien waardoor je 100% cpu-belasting krijgt, of een usb-kachel kopen. :P
stress.bat:

:loop
goto loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erik1 schreef op 12 oktober 2004 @ 18:09:
[...]

stress.bat:

:loop
goto loop

:D

Processor temp loopt op tot 54C. Who needs Prime..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje mensen..

zit er standaard bij de Aopen 1557-gls al wireless in of moet ik dat er los bijkopen?

Groeten, Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120652

Ietsje hoger kijken:

"Nee, de Wlan kaart dient apart besteld en geïnstalleerd te worden.
Daarmee dat je dan ook keuze hebt tussen de b of de b+g kaart."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yess me laptop is besteld.. Hieronder een lijstje met specs en andere accesoires:

Barebone Aopen 1557-GLS 128mb.
Memory 512 DDR333
Proc M 735 1.7
Travelstar 60GB 7200 rpm.
CDRW\DVD
Pro wireless b/g
Logitech Cordless Notebook Muis
Wireless Linksys Router b/g

Nu hopen dat alles zow snel mogelijk binnenkomt.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97140 op 13-10-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles draait vlekkeloos. 0 dode pixels, dat doen die Jewel wijfen dus wel wel lekker ;)

Het enige kleine dingetje dat tegenvalt is dat er geen geluidsknop aan de buitenkant zit, maar accepte.

Voor degene die het interesseert: Ik had 3dmark 05 gedraaid, had die een score van 1088 opgehaald. Niet slecht, toch?
Anoniem: 80186 schreef op 12 oktober 2004 @ 11:29:
Vandaag mijn Jewel Jade 8080 van de computerland binnen (http://www.computerland.n...&prodid=6269&back=listall) :*)

Dat vind ik netjes na 3 werkdagen en dat was ook de reden dat ik hem daar had besteld. Nu windows aan het installeren, ben benieuwd of alles het braaf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 80186 schreef op 13 oktober 2004 @ 12:57:
Alles draait vlekkeloos. 0 dode pixels, dat doen die Jewel wijfen dus wel wel lekker ;)
Inderdaad. Volgens de verkoper van Computerland krijgen ze per jaar maar 2-3 notebooks terug (binnen 30 dagen) wegens een dode pixel.
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb zo het gevoel dat de leveranciers van de-laptopper e.d. 2-3 dode pixels niet erg vinden.
Het enige kleine dingetje dat tegenvalt is dat er geen geluidsknop aan de buitenkant zit, maar accepte.
Dat is inderdaad jammer, maar Fn+PgDn/PgUp werkt ook goed hoor! Een tip: neem altijd een 3,5mm mini-jack (die je bij de lokale electronicazaak kan halen voor nog geen € 1) zodat je het geluid kan dempen als je niet zeker weet of je het geluid hebt uitgezet (of wel zeker weet dat je het geluid niet hebt uitgezet).
Zo'n ding is echt ideaal voor op school. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97140 schreef op 13 oktober 2004 @ 12:08:
Hey Mensen,

[...]

Groeten, Arjan
niet om hier de mod uit te hangen, maar groetjes en hallo enzo bij elke post is niet nodig bij forums, iig niet bij got. om te laten weten wie je bent heb je je signature, je icon en je icontekst dus dat lijkt me genoeg ;)

en je nickname ook nog natuurlijk :)
sylvesterrr schreef op 13 oktober 2004 @ 13:19:

Dat is inderdaad jammer, maar Fn+PgDn/PgUp werkt ook goed hoor! Een tip: neem altijd een 3,5mm mini-jack (die je bij de lokale electronicazaak kan halen voor nog geen € 1) zodat je het geluid kan dempen als je niet zeker weet of je het geluid hebt uitgezet (of wel zeker weet dat je het geluid niet hebt uitgezet).
ik heb altijd de dopjes van m'n mp3 speler bij de hand, alleen blaas je bijna op als je het geluid maximaal hebt staan bij het opstarten

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 13-10-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 13 oktober 2004 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. Volgens de verkoper van Computerland krijgen ze per jaar maar 2-3 notebooks terug (binnen 30 dagen) wegens een dode pixel.
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik heb zo het gevoel dat de leveranciers van de-laptopper e.d. 2-3 dode pixels niet erg vinden.

[...]

Dat is inderdaad jammer, maar Fn+PgDn/PgUp werkt ook goed hoor!

[...]
Ik had die nog niet gevonden 8)7 , bedankt daarvoor!
[...]

Een tip: neem altijd een 3,5mm mini-jack (die je bij de lokale electronicazaak kan halen voor nog geen € 1) zodat je het geluid kan dempen als je niet zeker weet of je het geluid hebt uitgezet (of wel zeker weet dat je het geluid niet hebt uitgezet).
Iets anders: is het echt nodig om je batterij elke keer helemaal leeg te laten lopen, dan weer vol te laten gaan enzovoort. Of kan je de stekker er altijd in laten zitten? want voorlopig gebruik ik hem allen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 80186 schreef op 13 oktober 2004 @ 13:44:
[...]

Iets anders: is het echt nodig om je batterij elke keer helemaal leeg te laten lopen, dan weer vol te laten gaan enzovoort. Of kan je de stekker er altijd in laten zitten? want voorlopig gebruik ik hem allen thuis.
Hoeft niet, maar aan de netstroom hangen terwijl de batterij nog voor bijv. 60% vol is, is niet bepaald gezond voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik hem op netstroom heb aangesloten is de batterij op een gegeven moment helemaal opgeladen. Dan zie je onderin beeld "netstroom" staan. Gaat de stroomvoorziening dan nog steeds via de batterij of direct via netstroom?

en waarom vinden ze niet een knopje uit waarmee je kunt zeggen dat de batterij niet moet opladen? ik vind het veel te irritant om steeds de accu eruit te moeten halen als ik op netstroom werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 13 oktober 2004 @ 18:51:
en waarom vinden ze niet een knopje uit waarmee je kunt zeggen dat de batterij niet moet opladen? ik vind het veel te irritant om steeds de accu eruit te moeten halen als ik op netstroom werk.
Hmm, zo'n knopje zou wel fijn zijn ja, maar volgens mij heeft geen enkele notebook zo'n knopje. :P
Voordat ik m'n notebook aan de netstroom hang, is de batterij altijd max. 10% opgeladen (soms zelfs 2% :+). Ik heb op school nog geen stopcontact hoeven te zoeken (een keer 5 klokuurtjes gebruikt zonder netstroom), maar de lader gaat hoe-dan-ook altijd mee met m'n notebook voor het geval dat.

Ik ga de batterij niet uit de notebook halen omdat ik op netstroom wil werken, ik zorg er wel voor dat ie niet meer zo vol is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Potverdorie...

Ik heb nog steeds niks gehoord van de Laptopper. Ze waren wel zo onbeleefd om mij tussendoor uit bed te bellen en om geld te vragen voor de DVD-schrijver. Ik heb toen mijn klachten gespuid en daar schrok de persoon aan de telefoon een beetje van en hij zou er _gelijk_ naar gaan kijken. Inmiddels ruim een week verder en nog geen ruk gehoord van ze.

En dan ook nog eens: De Toshiba DVD-fikker die erin zit is behoorlijk kaas zonder nieuwe firmware (die nog niet uit is). Ik kan geen CD's en DVD's branden. Helemaal 0,0.

Oh ja... Toetsenbord is nog steeds niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
sylvesterrr schreef op 13 oktober 2004 @ 15:49:
Hoeft niet, maar aan de netstroom hangen terwijl de batterij nog voor bijv. 60% vol is, is niet bepaald gezond voor de batterij.
Juist wel, want we hebben het over Li-Ion accu's. Het maakt niets uit als ze 'tussendoor' bijgeladen worden. Sterker nog, dan gaan ze langer mee dan wanneer je met laden wacht tot ze leeg zijn. Google maar eens naar hun eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Als je er geen batterij in jopt. Heb je dan een gapend gat of zo? Ik werk meestal op netspanning. Van daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
grun schreef op 13 oktober 2004 @ 20:59:
[...]

Juist wel, want we hebben het over Li-Ion accu's. Het maakt niets uit als ze 'tussendoor' bijgeladen worden. Sterker nog, dan gaan ze langer mee dan wanneer je met laden wacht tot ze leeg zijn. Google maar eens naar hun eigenschappen.
klopt:

http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste