[Ervaringen] Diabloo Notebooks (+Compal CL56 barebones)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.854 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 120652

Vraagje, ik heb net mijn diabloo 3010 ontvangen maar kan enkel resoluties tot 1024x768 tonen, enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Windows xp geeft nl de foute resoluties weer bij instellingen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:54
sylvesterrr schreef op 14 september 2004 @ 16:11:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                                                 Prijs p.st.           Bedrag 
Categorie     St. Omschrijving                   (excl. btw)   BTW    (incl. btw)
==================================================================================
NOTEBOOK BB     1 JEWEL 8080 15"SXGA+ ATI-128M   Euro 1407.56  267.44    1675.00
PROCESSOR       1 Intel Pent-M 1,7 2Mb (735)             0.00    0.00      0.00
GEHEUGEN        1 SoDIMM 512MB DDR PC3200                0.00    0.00      0.00
HDD NOTE        1 *60 GB 7200r 2.5" voor noteb           0.00    0.00      0.00
CD NOTE         1 DVD Burner +/- R/RW                    0.00    0.00      0.00
GARANTIE        1 2 Jaar Carry-in                        0.00    0.00      0.00
GARANTIE        1 Dode-pixel Garantie (2 wkn)            0.00    0.00      0.00
NOTE ACC        1 MiniPCI Wireless 64Mb INTEL            0.00    0.00      0.00

Bedrag excl. BTW : € 1407.56    
BTW (19.00 %)    : € 267.44
Aantal           : 8
Totaal           : € 1675.00

- In de lijst staat 2 weken bij Dode-pixel Garantie, maar dat is echt vier weken (volgens de website en de verkoper)
- 60GB 7200rpm ipv 60GB 5400rpm kost ongeveer € 89,-
- 1x 512MB DDR ipv 2x 256MB DDR kost € 0,- (ja, je leest het goed ;))
- 1.7GHz ipv 1.5GHz kost ongeveer € 120,-
- Jewel heeft standaard een Dode-pixel Garantie (4 weken) bij SXGA+ schermen (hier hoef je dus niet extra voor te betalen)

Ik kan bij Computerland altijd excl. btw kopen (ik ben een "reseller" (of hoe je het ook wil noemen); ik stel regelmatig systemen voor bekenden samen, en koop ze bij Computerland). Deze laptop kan ik dus voor € 1407,56 kopen. 8-)

Qua garantie vind ik Computerland toch wat fijner dan de-laptopper omdat ik bij Computerland zo naar binnen kan stappen, ik ben de laptop max. 1 week kwijt (over het algemeen).

Is dit een leuk dealtje?
Ik heb em vanmiddag besteld. De leverancier heeft de DVD-brander niet op voorraad (wordt maandag geleverd) waardoor ik mijn laptop pas a.s. donderdag krijg ipv dinsdag a.s. (ComputerLand krijgt en verzendt die "troep" (;)) op dinsdag, donderdag en zaterdag).
Eind volgende week zal ik mijn ervaringen eens even posten.

Wat betreft de TV-out: volgens mij heeft de Compal CL56 alleen "maar" een S-Video uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116781

Topicstarter
Anoniem: 120652 schreef op 18 september 2004 @ 19:17:
Vraagje, ik heb net mijn diabloo 3010 ontvangen maar kan enkel resoluties tot 1024x768 tonen, enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Windows xp geeft nl de foute resoluties weer bij instellingen.
Had ik eerst ook. Had de drivers van me videokaart niet geinstalleerd. Niewe ATI drivers erop en ik kon t op 1400x1050 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waar heb je die drivers dan gevonden als ik vragen mag? Die van de aopen site lijken het namelijk niet te doen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 120652 schreef op 19 september 2004 @ 01:46:
En waar heb je die drivers dan gevonden als ik vragen mag? Die van de aopen site lijken het namelijk niet te doen voor mij.
Catalyst 4.8 (origineel)
meuktracker: ATi Catalyst 4.8

Catalyst 4.9 (origineel)
meuktracker: ATi Catalyst 4.9

Omega Catalyst 2.5.67 (getweakt)
meuktracker: Omega Catalyst 2.5.67

Handig hoor die Meuktracker :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 19-09-2004 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
Anoniem: 120652 schreef op 19 september 2004 @ 01:46:
Snap ik niet. Je hebt er toch CD's bij gekregen? Daar staan alle drivers op die je nodig hebt. Kijk nog maar eens goed in de bruine binnendoos. Anders morgen meteen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, ik heb er een cd bijgekregen. Maar met die drivers noch met die andere lukt het. Misschien heb ik wel een fout scherm bij mijn laptop geleverd gekregen? Ik ga morgen in ieder geval bellen.
Elke keer als ik de resolutie namelijk probeer in te stellen op iets hoger dan 1024x768 krijg ik een scherm dat te groot is voor het laptopscherm. Je moet dus scrollen om alles te kunnen zien. Dit kan volgens mij niet als het echt een 1400x1050 monitor is ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 120652 schreef op 19 september 2004 @ 12:32:
Inderdaad, ik heb er een cd bijgekregen. Maar met die drivers noch met die andere lukt het. Misschien heb ik wel een fout scherm bij mijn laptop geleverd gekregen? Ik ga morgen in ieder geval bellen.
Elke keer als ik de resolutie namelijk probeer in te stellen op iets hoger dan 1024x768 krijg ik een scherm dat te groot is voor het laptopscherm. Je moet dus scrollen om alles te kunnen zien. Dit kan volgens mij niet als het echt een 1400x1050 monitor is ofwel?
Nee, je moet het hele scherm kunnen bekijken zonder te hoeven scrollen. Uninstall die driver eens en start daarna op in safe mode, F8 tijdens het starten. De juiste driver staat in x:\drivers\xp2k\vga\setup.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

enermax schreef op 18 september 2004 @ 18:51:
Heeft de Diablo V3100 alleen vga out of ook Composite/S-video?
Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_back.jpg

Waarvoor dient die ronde stekker naast de internet aansluiting? Mijn ti4200 heeft dat ook en daar kan ook via een kabeltje svideo/composite mee aftappen.
zucht... dan zit je op tweakers.net ;( ... dat weet ik zelfs nog (en ik weet veel minder dan de gemiddelde tweaker) die ronde stekker is een s-video uitgang, die kun je op je tv aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grun, ik heb alles wat je voorstelt al geprobeerd maar zonder resultaat.
Wat raar is, is dat als ik kijk bij beeldscherm-instellingen-geavanceerd-adapter ik bij beschikbare modi weergeven als max resolutie 1024x768 zie verschijnen. Dit is toch onmogelijk? Dit was trouwens met de omega drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 120652 schreef op 19 september 2004 @ 20:05:
Grun, ik heb alles wat je voorstelt al geprobeerd maar zonder resultaat.
Wat raar is, is dat als ik kijk bij beeldscherm-instellingen-geavanceerd-adapter ik bij beschikbare modi weergeven als max resolutie 1024x768 zie verschijnen. Dit is toch onmogelijk? Dit was trouwens met de omega drivers
Kennelijk zijn die omega drivers niet de juiste. Ook denk ik niet dat je een ander beeldscherm hebt dan ik. Vraag morgen voor de zekerheid nog even aan de Laptopper, maar anders zit er niets anders op dan de boel te formatteren en opnieuw te beginnen, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Ik heb er ook eentje besteld (V3100). Hoop dat ie snel binnen is.

Ik heb trouwens wel een leuke link (gevonden op het notebook forum):

ftp://ftp.compal.com
- sales030
- sales030

Hier staan de drivers, biosupdates, manuals en service manuals!! etc. van de Compal 56 (Diabloo V3100) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123870

na lang zoeken (voornamelijk op tweakers) ben ik (bijna) tot de beslissing gekomen op een asus m6800ne aan te schaffen. Maar bij mijn laatste controle van verschillende sites, kwam ik bij de laptopper de boodschap tegen dat de diablo 3100 als beste getest is door pc-magazine. Dit bracht mij natuurlijk weer aan het twijfelen. de asus die ik op het oog heb beschikt over:

1,5 dothan 512 intern ati 9700 64 40gb 4200rpm SXGA+

en voor deze laptop betaal ik 1268,- bij 4launch

voor een vergelijkbaar systeem van diablo bij de laptopper betaal ik 1250,- euro met als grootste verschil dat de HD 5400rpm is ipv 4200 en 64mb extra geheugen op de videokaart.

Kortom de prijs is vrijwel hetzelfde tussen een A-merk laptop en een barebone systeem!!!

Ik begrijp dus niet waarom pc magazine de diablo als beste test. is het misschien omdat de prijzen niet gelijk waren ten tijde vd test en heeft de diablo het toen puur gewonnen op prijs/kwaliteit-verhouding??

Ik weet wel dat de snellere harde schijf me veel snelheidswinst voor mijn hele systeem oplevert maar toch ben ik geneigd om met het A-merk in zee te gaan!

Wat is jullie mening in deze tweestrijd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 123870 schreef op 20 september 2004 @ 10:25:
de asus die ik op het oog heb beschikt over: 1,5 dothan 512 intern ati 9700 64 40gb 4200rpm SXGA+ en voor deze laptop betaal ik 1268,- bij 4launch

voor een vergelijkbaar systeem van diablo bij de laptopper betaal ik 1250,- euro met als grootste verschil dat de HD 5400rpm is ipv 4200 en 64mb extra geheugen op de videokaart.

Kortom de prijs is vrijwel hetzelfde tussen een A-merk laptop en een barebone systeem!!!

Ik begrijp dus niet waarom pc magazine de diablo als beste test.
De Diabloo is goedkoper en heeft betere specs, zoals jezelf al aangeeft. Lijkt me reden genoeg...
Een relatief minder bekend merk betekent niet automatisch ook mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123870

kleine correctie mbt mijn bovenstaande post: de prijs van de vergelijkbare diabloo is niet 1250,- zoals eerder gezegd, maar 1370,- omdat er in het asus systeem ook een dvd+/-RW inbegrepen is.

dit brengt voor diabloo namelijk een meerprijs van 100,- excl BTW met zich mee!!

nu begrijp ik helemaal niet meer waarom de diabloo zo populair is dat de levertijd (schijnbaar) bijna een maand bedraagt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grun, bedankt voor je hulp. Ik heb al alles wat je voorstelt geprobeerd (verschillende drivers en elke keer alles herinstalleren tussenin (win xp etc)) en zelfs een linux boot cd (knoppix) getest maar zonder resultaat. Bij de laptopper kunnen ze me ook niet onmiddellijk helpen maar ik heb ook een dode pixel zodat ik beroep kan doen op mijn pixelgarantie. Op die manier ontvang ik waarschijnlijk volgende week sowieso een nieuwe laptop (ze zijn nu helaas niet meer voorradig) en dan hopelijk met meer succes voor de hogere resoluties.
Ik snap echt niet wat er aan de hand is met mijn model, voor de rest lukt alles perfect (alle hardware werkt, goede 3d mark 2003 score van 2800 met standaard drivers) dus misschien is er bij Aopen toch een vergissing gebeurd en hebben ze er een XGA scherm ingestoken ipv een SXGA+. Ik zie namelijk op hun site dat beide mogelijk zijn.
Ach ja, hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 123870 schreef op 20 september 2004 @ 12:18:
kleine correctie mbt mijn bovenstaande post: de prijs van de vergelijkbare diabloo is niet 1250,- zoals eerder gezegd, maar 1370,- omdat er in het asus systeem ook een dvd+/-RW inbegrepen is.

dit brengt voor diabloo namelijk een meerprijs van 100,- excl BTW met zich mee!!

nu begrijp ik helemaal niet meer waarom de diabloo zo populair is dat de levertijd (schijnbaar) bijna een maand bedraagt. :?
Diabloo V3100 = Jewel Jade 8080 = ---> Compal CL56 <---

De Jewel Jade 8080 kun je gewoon bestellen bij Computerland (levertijd: ~4 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 123870 schreef op 20 september 2004 @ 12:18:

Ook voor 1370 euro blijft het een prima aanbieding.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je kennelijk zoveel waarde hecht aan A-merken, alsof je voor die naam niet betaalt. Dat is pas echt gebakken lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

heb na lang twijfelen tussen de Diabloo V3100 toch maar gekozen voor de Acer Travelmate 4001WLMI.

Deze is nu in de "aanbieding" bij office centre voor 1199 ex btw. Ik heb met name gekozen voor dat model omdat ik geen BT of ir ga gebruiken en omdat ik bij officecentre zelf kan kijken of er dode pixels op het scherm bevinden en direct mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren een AOpen 1557GLS oftewel Diabloo V3010 besteld met P-M 1.6GHz 2MB, 1024MB RAM, 60GB 7200RPM schijf, 54MBit Intel Wireless, etc etc :Y)

Levertijd ongeveer 5 werkdagen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Proficiat :)
Daar ga je zeker tevreden mee zijn.
Ik heb dezelfde config (maar dan met 1.7 Dothan, het verschil zal miniem zijn) en hij bevalt echt super. Ik heb enkel wat problemen met mijn scherm (zie enkele posts hoger) maar dat is volgens mij een uitzondering en het zal volgende week opgelost worden als de koerrier van de laptopper voorbij komt (enorm goede winkel trouwens).

Een korte review dan maar:

Scherm
- Gezien ik per ongeluk een XGA heb ipv een SXGA+ kan ik over de resolutie nog niet veel zeggen maar binnenkort wel :)
- Kijkhoek valt goed mee, vertikaal is het wat minder maar ik vind dat dit bij vele laptops zo is, het stoort me dus niet.
- 1 kapotte, rode pixel in het midden van het scherm. Dit is pech maar ik heb een pixelgarantie dus krijg een ander toestel.
- Geen last van ghosting

Notebook zelf
- voelt voldoende stevig aan in tegenstelling tot wat sommige reviews doen vermoeden
- draaiwieltje om het volume te bedienen is erg handig
- ingebouwde kaartlezer is ook een plus evenals de cd lezer die muziekcds kan afspelen zelfs als de laptop uitgeschakeld is
- speakers zijn ronduit slecht maar ik gebruik toch altijd externe speakers of een hoofdtelefoon
- toetsenbord voelt goed aan, mocht voor mij ook wel simpel zwart zijn in plaats van doorschijnend blauw en de layout ziet er iets te druk uit (beter zou zijn de numlock toetsen in een andere kleur ipv omkaderd weergeven)

Warmte- & Geluidsproductie
- wordt warm bij extremer gebruik maar niet oncomfortabel warm
- meestal hoor je de fan niet behalve bij het draaien van veeleisende toepassingen zoals 3d spellen
- cd speler is eerder luidruchtig (maar weeral, bij welke notebook niet?)

Prestaties
- geen problemen, alles loopt perfect... ook opstarten gebeurt zeer snel
- 3d mark 2003: +- 2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Helaas is 2 dagen geleden mijn DVD/CDRW combo drive stuk gegaan in mijn informatique laptop (cd's/dvd's blijven spinnen en drive hikt, stotterd) :(
Heb ik gister een mailtje gestuurd en vandaag antwoord terug

Geachte xxxxxx,

U kunt zonder afspraak bij ons servicecenter langs komen.

U kunt dus vrij nemen wanneer dit u het beste uit komt.

Zodra u binnen bent zullen we laptop aan een diagnose onderwerpen en proberen het probleem meteen op te lossen.

Uiteraard hangt dit van de drukte af.

De drukste tijden zijn de vrijdagavond en de gehele zaterdag.

De openingstijden van ons servicecenter zijn:

Ma van 11:00 tot 18:00

Din t/m do van 09:30 tot 18:00

Vrij van 09:30 tot 21:00

Za van 09:30 tot 17:00

Ik zal in ieder geval een combo drive reserveren.

Met vriendelijke groet,

Informatique computers en componenten BV

In mijn mailtje naar hun, had ik vermeld dat ik graag wil komen als er een combodrive op voorraad is (ze vervangen deze eventueel terplekke). Anders moet ik 2x heen-en-weer rijden en dus 2x vrij nemen van 'ut werk. Zoals ze het toe nu toe oplossen vind ik erg _/-\o_

Ik ga er vrijdag of zaterdag naar toe en zal jullie laten weten, hoe ze het opgelost hebben

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 21-09-2004 19:59 ]

• Mawlana
Wie gaat mij feliciteren met mijn nieuwe notebook (specs: zie een paar berichtjes terug)?! 8-)
Ik heb em net opgehaald in m'n tussenuurtje. Helaas moet ik over een halfuur weer naar school, waardoor mijn review nog op zich zal laten wachten!

sylvesterrr schreef op 23 september 2004 @ 12:46:
Wie gaat mij feliciteren met mijn nieuwe notebook (specs: zie een paar berichtjes terug)?! 8-)
Ik heb em net opgehaald in m'n tussenuurtje. Helaas moet ik over een halfuur weer naar school, waardoor mijn review nog op zich zal laten wachten!
Als je ophoudt met reclame maken voor Computerland wil ik je best feliciteren ;).

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik heb mijn Compal cl56 variant nu 2 weken in bezit en ben er erg tevreden mee. Ik heb hem gekocht bij paradigit via de laptop actie van de HvA.
Welke video drivers gebruiken jullie voor deze laptop ik heb zlef namelijk het idee dat de meegeleverde drivers het stroom verbruik niet ten goede komt. Ik vind de accu aardig snel leeg gaan en dat terwijl ik er geen spelletjes op speel (nog niet geinstalleerd iig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de mensen die hun diabloo v3100 hebben besteld bij de-laptopper, ik hoorde dat deze volgende weer worden verstuurd vanuit Taiwan. Aan het einde van de week zouden ze binnen verstuurd worden.

ik heb toch maar pixelgarantie bijbesteld, vond het toch iets te riskant :) kon nog mooi nu de levertijd zo lang was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

_Rayman_ schreef op 21 september 2004 @ 19:56:

*knip*

In mijn mailtje naar hun, had ik vermeld dat ik graag wil komen als er een combodrive op voorraad is (ze vervangen deze eventueel terplekke). Anders moet ik 2x heen-en-weer rijden en dus 2x vrij nemen van 'ut werk. Zoals ze het toe nu toe oplossen vind ik erg _/-\o_

Ik ga er vrijdag of zaterdag naar toe en zal jullie laten weten, hoe ze het opgelost hebben
Vanmiddag was het zover.
Ik ben met mijn kapoote laptop naar de informatique gereden. Daar een nummertje getrokken. Ondanks dat ik een hoog nummertje had getrokken, was ik toch snel aan de beurt.

Toen ik aan de beurt was, heb ik mijn verhaal gedaan en de baliemedewerker heeft de laptop naar het reparatie gedeelte gebracht. Toen ik weer zat, kreeg ik te horen dat er iemand al 2.5 uur zat te wachten op z'n pc, die ook naar het reparatiegedeelte gebracht was. Toen ik dat hoorde, had ik zoiets, van :Z

Omdat ik ook nog spullen nodig had, ging ik naar het andere pand, om deze te halen (had van iemand een nummertje gekregen :7, ik had toen 1 persoon voor me 8) )
Afijn, spullen gekocht en terug naar het servicepand. Daar maar weer plaats genomen op de stoel en maar wachten. Die gozer die er al 2.5 uur zat werd geroepen en werd 'm gezegd dat hij beter naar huis kon gaan, omdat het nog veel langer ging duuren. Hij ging helemaal uit z'n stekker, want hij zat er tenslotte al ruim 2.5 uur voor niks :/

Toen die gozer eindelijk weg was, was ik binnen 10 min. (weer) aan de beurt.
Hij vertelde mij dat de cdrom speler echt stuk was en dat ze er een nieuwe in hadden gezet. Nadat hij een paar bonnetjes had uitgeprint en overhandigd, ging ik heel blij weer naar huis toe met een laptop die het weer voor 100% functioneerd.

Voor de mensen die wat bij de informatique willen laten reparen ff de volgende tip:
Kom er niet op vrijdagavond/zaterdag maar zo vroeg mogelijk op een doordeweekse dag ( < 10:00). Dit scheelt je een hoop wachttijd :7

• Erik1
  • Niet online
Bij De Laptopper is de levertijd van de AOpen barebone notebook (Diabloo V3010) nu 3 a 4 weken. Heb Informatique ook ff gebeld en zij zeiden dat de levertijd ervan 1 a 1,5 week was.

• _Rayman_

_Rayman_

Erik1 schreef op 29 september 2004 @ 14:21:
Bij De Laptopper is de levertijd van de AOpen barebone notebook (Diabloo V3010) nu 3 a 4 weken. Heb Informatique ook ff gebeld en zij zeiden dat de levertijd ervan 1 a 1,5 week was.
offtopic:
Die van mij kon ik na 4 werkdagen op halen (Informatique)

• Erik1
  • Niet online
Weet je toevallig ook of ze laptops ook verzenden? Als ik em op wil halen moet ik 2,5 uur reizen met de trein en vervolgens 2 kilometer lopen, en weer terug 8)7 (al spaar ik dan wel verzendkosten uit :P)

nog even een update:
de diablo 3100 laptops komen vandaag aan, en worden vanaf morgen bezorgd. Dus de kans is groot dat vrijdag of zaterdag de laptop wordt bezorgd. :9 :9~ _/-\o_ :) :7 :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 30-09-2004 15:47 . Reden: even wat emoticons plaatsen als uiting blijdschap ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ik ben geintreseerd in deze laptop, maar natuurlijk ook in zijn gelijken met een ander stickertje erop ;)

Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 11:27
helaas is de diabloo bij de-laptopper duurder geworden of ik benscheel :+

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
PASware schreef op 01 oktober 2004 @ 00:10:
helaas is de diabloo bij de-laptopper duurder geworden of ik benscheel :+
Inderdaad. De Diabloo V3100 (1.7 GHz Dothan, 1x 512MB DDR, 60GB 7200rpm, dvd-brander, pixelgarantie) kost nu ~€ 1910 (incl btw). Een week of twee geleden kostte dat maar ~€ 1740.
Niet om reclame te maken, maar je kunt de Compal CL56 (= Diabloo V3100) beter bij Computerland bestellen. Dan ben je voor de notebook met bovengenoemde specs maar € 1675 kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 01 oktober 2004 @ 09:25:
[...]

Inderdaad. De Diabloo V3100 (1.7 GHz Dothan, 1x 512MB DDR, 60GB 7200rpm, dvd-brander, pixelgarantie) kost nu ~€ 1910 (incl btw). Een week of twee geleden kostte dat maar ~€ 1740.
Niet om reclame te maken, maar je kunt de Compal CL56 (= Diabloo V3100) beter bij Computerland bestellen. Dan ben je voor de notebook met bovengenoemde specs maar € 1675 kwijt. :)
bij computerland is het dus de jewel jade 8080 en niet de compal cl56, trouwens bij computerland zie ik ook geen duidelijke optielijst, dan moet ik waarschijnlijk eerst mijn gegevens invoeren voordat ik de opties + prijzen kan bekijken..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Anoniem: 86536 schreef op 30 september 2004 @ 15:46:
nog even een update:
de diablo 3100 laptops komen vandaag aan, en worden vanaf morgen bezorgd. Dus de kans is groot dat vrijdag of zaterdag de laptop wordt bezorgd. :9 :9~ _/-\o_ :) :7 :Y)
Ergens waar ik de specs kan bekijken? En waar kan ik ze kopen?

En waar kan ik een compal dat 23 kopen?

[ Voor 6% gewijzigd door lvh op 01-10-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 01 oktober 2004 @ 11:37:
[...]

bij computerland is het dus de jewel jade 8080 en niet de compal cl56,
Klopt.
trouwens bij computerland zie ik ook geen duidelijke optielijst, dan moet ik waarschijnlijk eerst mijn gegevens invoeren voordat ik de opties + prijzen kan bekijken..?!
Eventjes bellen of langs gaan is het beste wat je kan doen. ;)

Eventjes uit m'n hoofd:
Meerprijzen:
60GB 7200rpm: € 129
1.7GHz Dothan: € 139
1x 512MB DDR (ipv 2x256MB DDR): gratis

De DVD-brander wordt standaard meegeleverd. Wil je geen DVD-brander (maar een combo-drive), geef dat dan aan zodat je korting krijgt. ;)
Standaard krijg je er ook 2jaar garantie via de winkel bij (5 maanden voor de batterij), en 30 dagen pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Erik1 schreef op 29 september 2004 @ 15:30:
Weet je toevallig ook of ze laptops ook verzenden? Als ik em op wil halen moet ik 2,5 uur reizen met de trein en vervolgens 2 kilometer lopen, en weer terug 8)7 (al spaar ik dan wel verzendkosten uit :P)
En hoeveel kost je treinticket? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb een Diablo V3010 besteld

1.7 dothan
1024 DDR333
60GB 7200
M11 9700 128 MB
Pix garantie

€ 1725

Zeiden eerst dat het 5 dagen zou duren maar intussen is dat al 3 weken :'( dat vind ik wat minder. Maar wacht nog even in spanning af hij zou begin volgende week binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Is die Compal nu goedkoper? Zo ja, waar kan ik hem kopen?

Ik ben dus geintreseerd in die Dothan laptop van Diabloo, maar als het nu hetzelfde laptopje is met een andere sticker ben ik ook blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
racoontje schreef op 01 oktober 2004 @ 17:04:
Is die Compal nu goedkoper? Zo ja, waar kan ik hem kopen?

Ik ben dus geintreseerd in die Dothan laptop van Diabloo, maar als het nu hetzelfde laptopje is met een andere sticker ben ik ook blij ;)
Compal CL56 = Diabloo V3100 (www.de-laptopper.nl) = Jewel Jade 8080 (www.computerland.nl)

1,7GHz Dothan
dvd-brander
1x 512MB DDR
60GB 7200rpm
pixelgarantie

Daar betaal je bij Computerland € 1675 voor, bij de-laptopper betaal je daar ruim € 1900 voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 01-10-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 01 oktober 2004 @ 17:50:
[...]

Compal CL56 = Diabloo V3100 (www.de-laptopper.nl) = Jewel Jade 8080 (www.computerland.nl)

1,7GHz Dothan
dvd-brander
1x 512MB DDR
60GB 7200rpm
pixelgarantie

Daar betaal je bij Computerland € 1675 voor, bij de-laptopper betaal je daar ruim € 1900 voor.
nouja die winkel is toch niet in de buurt voor mij maar wel goedkoop zeg! nu was m'n maximum budget toch +-1500 eurie en daar heb ik nu een 3100 met 1,6 en 60 GB 7200rpm HDD voor, das goed genoeg voor mij :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 01-10-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

Ben vandaag even langsgegaan bij de filiaal van Computerland in Den Haag om wat vragen te stellen over de Jewel 8080, nl. over de geheugen en de WiFi.
De verkoper vertelde mij dat 2x256 en 1x512 allebei een optie is en geen extra kosten eraan verbonden zijn :9 en de WiFi is idd de 54 Mbps versie. Gewoon netjes en simpele antwoorden gekregen.

Dus dan maar een Jewel 8080 1.5 voor mij :)
Levertijd van een weekje, wordt opgebeld als het binnen is om het zelf op te halen ( de verkopervertelde mij een goede reden om niet rembours te doen ) en betalen bij het ophalen. En ze hebben de MX1000 ook in voorraad :P. Enige minpunt daar in de winkel is dat ze nog steeds aan het verbouwen zijn na een maandje open te zijn.

Nu nog afwachten om het te (stress)testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 72626 schreef op 01 oktober 2004 @ 18:22:
De verkoper vertelde mij dat 2x256 en 1x512 allebei een optie is en geen extra kosten eraan verbonden zijn :9
Klopt. Standaard krijg je 2x256 MB DDR333, ik wilde 1x512MB DDR en ik kreeg 1x512MB DDR400. :)
Bij de-laptopper vragen voor de geheugenupgrade al € 49,- (excl. btw).
en de WiFi is idd de 54 Mbps versie.
Dat is toch standaard bij Centrino? :?
Geen cpu-upgrade?
Levertijd van een weekje
Naar mijn weten krijgt Computerland de spullen van Jewel op dinsdag, donderdag en zaterdag. Als je het vandaag hebt besteld, staat de notebook dinsdag al klaar. ;)
Zeg het maar als ik wat voor je kan testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Anoniem: 72626 schreef op 01 oktober 2004 @ 18:22:
Ben vandaag even langsgegaan bij de filiaal van Computerland in Den Haag om wat vragen te stellen over de Jewel 8080, nl. over de geheugen en de WiFi.
De verkoper vertelde mij dat 2x256 en 1x512 allebei een optie is en geen extra kosten eraan verbonden zijn :9 en de WiFi is idd de 54 Mbps versie. Gewoon netjes en simpele antwoorden gekregen.

Levertijd van een weekje, wordt opgebeld als het binnen is om het zelf op te halen ( de verkopervertelde mij een goede reden om niet rembours te doen ) en betalen bij het ophalen. En ze hebben de MX1000 ook in voorraad :P. Enige minpunt daar in de winkel is dat ze nog steeds aan het verbouwen zijn na een maandje open te zijn.

Is het mogelijk oim de 1x512MB versie vanaf hun site te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 01 oktober 2004 @ 18:35:
[...]

Klopt. Standaard krijg je 2x256 MB DDR333, ik wilde 1x512MB DDR en ik kreeg 1x512MB DDR400. :)
Bij de-laptopper vragen voor de geheugenupgrade al € 49,- (excl. btw).
de 8080/3100/cl56 kan toch tot maximaal 333DDR aan ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 01 oktober 2004 @ 21:42:
[...]

de 8080/3100/cl56 kan toch tot maximaal 333DDR aan ofniet?
Naar mijn weten DDR400 hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Waarom een Jade8080 ipv Diamond2500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
racoontje schreef op 01 oktober 2004 @ 21:55:
Waarom een Jade8080 ipv Diamond2500?
1) Ik wil WXGA+ scherm.
/edit: het is niet eens een WXGA+ scherm, het is een WXGA.
2) met dvd-brander (€ 75),60gb 7200rpm (€ 165), 1x 512MB DDR (€ 70), 1.7 GHz Dothan (€ 139) kom ik uit op € 1784

----
Ik heb even de garantievoorwaarden @ jewelnotebooks.nl gelezen:
Als een van de weinige notebooksleveranciers hanteert Jewel Notebooks de zeer lage tolerantie van slechts 2 foute pixels. Indien u meer dan 2 foute pixels in uw beeldscherm heeft kunt u onder garantie het scherm laten vervangen!
Eerste 30 dagen max. 0 dode pixels; daarna max. 2 dode pixels. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mawlana op 01-10-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar moet ik bij delaptopper 50 euro voor betalen... en dat telt dat maar 8 dagen :( daarna vervalt de pixelgarantie...

dus de eerste 8 dagen laat ik hem non-stop aanstaan zonder screensaver, zodat ik alle slechte pixels er meteen uitbrand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

aan sylvesterrr :

Ik had die vragen gesteld om het gewoon voor mezelf duidelijk te maken. Op hun website stond dat de WiFi 54/11 Mbps was, dus gewoon gevraagd voor duidelijkheid.
En ik kan een budget van 1500 euro's opzijschuiven voor een notebook. De prijs van 1469 is best netjes voor mij :)

3dmark 2005, here we come :P, zweten met die handel

aan racoontje :

wat bedoel je precies ?
1) alleen een laptop-reepje bestellen van 1x512
2) een notebook bestelling met 1x512 ipv 2x256

Het beste is gewoon de filiaal bezoeken die in jouw buurt is en gewoon navragen of gewoon een emailtje naar hen opsturen. Bij de-laptopper kon je ook msn'en met de crew :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb 3DMark 2005 erop losgelaten (niet overgeclockt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Benchmark   
Width                           1024
Height                          768
Anti-Aliasing                   None
Anti-Aliasing Quality           0
Texture Filtering               Optimal
Max Anisotropy                  4
VS Profile                      2_0
PS Profile                      2_0
Force Full Precision            No
Disable DST                     No
Disable Post-Processing         No
Force Software Vertex Shader    No
Color Mipmaps                   No      
Repeat Tests                    Off     
Fixed Framerate                 Off     

3DMark Score                    1114 3DMarks        Game Tests
GT1 - Return To Proxycon        4,7 FPS             Game Tests
GT2 - Firefly Forest            3,3 FPS             Game Tests
GT3 - Canyon Flight             5,8 FPS             Game Tests
CPU Score                       3321 CPUMarks       CPU Tests
CPU Test 1                      2,0 FPS             CPU Tests
CPU Test 2                      2,4 FPS             CPU Tests
Fill Rate - Single-Texturing    674,3 MTexels/s     Feature Tests
Fill Rate - Multi-Texturing     1543,3 MTexels/s    Feature Tests
Pixel Shader                    28,4 FPS            Feature Tests
Vertex Shader - Simple          23,0 MVertices/s    Feature Tests
Vertex Shader - Complex         14,0 MVertices/s    Feature Tests
8 Triangles                     5,6 MTriangles/s    Batch Size Tests
32 Triangles                    22,3 MTriangles/s   Batch Size Tests
128 Triangles                   34,8 MTriangles/s   Batch Size Tests
512 Triangles                   34,6 MTriangles/s   Batch Size Tests
2048 Triangles                  35,1 MTriangles/s   Batch Size Tests
32768 Triangles                 35,2 MTriangles/s   Batch Size Tests

CPU Info            
Manufacturer                    Intel       
Family                          Intel(R) Pentium(R) M processor 1.70GHz     
Architecture                    32-bit      
Internal Clock                  1697 MHz        
Internal Clock Maximum          1693 MHz        
External Clock                  0 Hz        
HyperThreadingTechnology        N/A     
Capabilities                    MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2     
Version                         Intel(R) Pentium(R) M processor 1.70GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Anoniem: 72626 schreef op 02 oktober 2004 @ 09:45:
aan racoontje :

wat bedoel je precies ?
1) alleen een laptop-reepje bestellen van 1x512
2) een notebook bestelling met 1x512 ipv 2x256

Het beste is gewoon de filiaal bezoeken die in jouw buurt is en gewoon navragen of gewoon een emailtje naar hen opsturen. Bij de-laptopper kon je ook msn'en met de crew :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op 30 september 2004 @ 15:46:
nog even een update:
hmm... vandaag geen laptop gezien, niks bezorgd... lekker van delaptopper, als je afspraken maakt moet je je daar ook aan houden lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 02 oktober 2004 @ 17:06:
[...]

hmm... vandaag geen laptop gezien, niks bezorgd... lekker van delaptopper, als je afspraken maakt moet je je daar ook aan houden lijkt me!
Eventjes bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik Wacht nu helaas ook al 3 WEKEN op mijn Diablo V3010 van de laptopper. Eerst zeiden ze dat het 5 dagen zou duren :-S. Ze hebben ook niks laten horen dat het wat langer gaat duren moest er zelf achter aan vind ik niet netjes als je iets van 1750 euro besteld. Wacht nog een weekje en anders haal ik hem ergens anders.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
[...]

"Dus de kans is groot dat vrijdag of zaterdag de laptop wordt bezorgd." Dat kun je toch nauwelijks als een afspraak beschouwen? Uit eigen ervaring weet ik dat de Laptopper eerst belt om een definitieve afspraak te maken. Zolang ze dat niet doen hoef je er niet voor thuis te blijven.

Ik snap wel dat je je lappie snel wilt hebben, maar geef niet de Laptopper de schuld als je eigen verwachtingen niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun schreef op 03 oktober 2004 @ 10:44:
[...]

"Dus de kans is groot dat vrijdag of zaterdag de laptop wordt bezorgd." Dat kun je toch nauwelijks als een afspraak beschouwen? Uit eigen ervaring weet ik dat de Laptopper eerst belt om een definitieve afspraak te maken. Zolang ze dat niet doen hoef je er niet voor thuis te blijven.

Ik snap wel dat je je lappie snel wilt hebben, maar geef niet de Laptopper de schuld als je eigen verwachtingen niet uitkomen.
ja oke, maar "de kans is groot" heb ik er zelf bij 'verzonnen' omdat ik al niet verwachte dat het allemaal op tijd zou gebeuren. Maar oke 1 dag meer of minder maakt me ook niet uit, maar als eerst wordt gezegd dat de laptop binnen 5 werkdagen kan worden geleverd, en vervolgens elke keer wordt uitgesteld en het nu oploopt tot 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053

Ik had afgelopen donderdag ook gebeld om te vragen wanneer de diabloo v3100 nu is binnen zou komen ... Ze vertelde mij dat deze donderdag avond bij hun binnen zouden komen en dat ze dan vrijdag of zaterdag bezorgd zouden worden.

Ik heb eveneens nog geen laptop mogen ontvangen. Ik begin me geduld met deze zaak een beetje te verliezen. Ik heb me diabloo v3100 op 3 september besteld en heb hem nog steeds niet :r Ik vind de levertermijn best wel triest ... een levertijd van een maand 8)7

Morgen ga ik ze bellen dat ik een afspraak wil om dindsdag de laptop bij me te bezorgen, want zelf bellen voor een afspraak doen ze ook niet ...

P.S. Als ik dit geweten had had ik de cl56 barebone bij Computerland besteld, omdat die een normale levertijd hebben van ongeveer 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053 schreef op 03 oktober 2004 @ 16:46:
Ik had afgelopen donderdag ook gebeld om te vragen wanneer de diabloo v3100 nu is binnen zou komen ... Ze vertelde mij dat deze donderdag avond bij hun binnen zouden komen en dat ze dan vrijdag of zaterdag bezorgd zouden worden.

Ik heb eveneens nog geen laptop mogen ontvangen. Ik begin me geduld met deze zaak een beetje te verliezen. Ik heb me diabloo v3100 op 3 september besteld en heb hem nog steeds niet :r Ik vind de levertermijn best wel triest ... een levertijd van een maand 8)7

Morgen ga ik ze bellen dat ik een afspraak wil om dindsdag de laptop bij me te bezorgen, want zelf bellen voor een afspraak doen ze ook niet ...

P.S. Als ik dit geweten had had ik de cl56 barebone bij Computerland besteld, omdat die een normale levertijd hebben van ongeveer 5 dagen.
ik kan het hier alleen maar mee eens zijn
shopsurvey: 9 :?
maargoed, misschien hebben we net pech met deze levering

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 03-10-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 23:28
Ik heb de diabloo v3100 nou 2 dagen. Ik ben er erg over te spreken.
Het is ook een van de weinige laptops die al leverbaar is met een
Dothan 2.0 Ghz. Het enige dat ik nog mis is bluetooth. Ik heb de
mensen van de laptopper hierover gesproken en zij zeggen dat er
binnenkort een miniPCI module uitkomt met WLAN én Bluetooth.
Weet iemand hier toevallig iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
RefleXion schreef op 03 oktober 2004 @ 20:54:
Ik heb de diabloo v3100 nou 2 dagen. Ik ben er erg over te spreken.
Het is ook een van de weinige laptops die al leverbaar is met een
Dothan 2.0 Ghz. Het enige dat ik nog mis is bluetooth. Ik heb de
mensen van de laptopper hierover gesproken en zij zeggen dat er
binnenkort een miniPCI module uitkomt met WLAN én Bluetooth.
Weet iemand hier toevallig iets meer over?
Ik dacht dat dat allang bestond:
http://www.csrsupport.com...0(blueunity-ds-001Pb).pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
-wrong topic |:( -

[ Voor 117% gewijzigd door Mawlana op 03-10-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
Dat ze bestaan wist ik eigenlijk wel. Bedoelde dat ze binnenkort ook leverbaar
zouden zijn in Nederland. En is er ook een 802.11g Bleutooth combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
Anoniem: 86536 schreef op 03 oktober 2004 @ 19:13:
[...]

ik kan het hier alleen maar mee eens zijn
shopsurvey: 9 :?
maargoed, misschien hebben we net pech met deze levering
Ik denk inderdaad dat dit een beetje pech is. Ik heb de mijne afgelopen vrijdag (1 Oktober) kunnen afhalen. Alleen de processor was er nog niet. Heb dus zolang een 1.5 ghz Pentium M ipv de 2.0 ghz Dothan.

offtopic:
Misschien had ik beter allebij de reacties in 1 reactie kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071

Ik heb mijn Diabloo V3100 laptop binnen gekregen vandaag! Heb net Windows XP geinstalleerd en mijn eerste indruk is heel positief.

Maar.. ik heb wel een probleem. Ik kan met de notebook alleen 40 bits en 104bit WEP encryptie selecteren, terwijl mijn Linksys Wireless Router op 64 of 128bits ingesteld kan worden.

Wat ik ook gek vind is dat de driver cd zegt dat er geen wireless lan device aanwezig is. Ik heb 'm handmatig geinstalleerd en nu staat er in apparaatbeheer het volgende: Intel Pro/Wireless 2200 BG Network Connection.

Nou heb ik al met De Laptopper gebeld maar ik krijg zo'n stemmetje dat het nummer niet in gebruik is... heel vaag want vanmorgen had ik ze nog aan de lijn :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053

Anoniem: 13071 schreef op 04 oktober 2004 @ 13:42:
Ik heb mijn Diabloo V3100 laptop binnen gekregen vandaag! Heb net Windows XP geinstalleerd en mijn eerste indruk is heel positief.

Maar.. ik heb wel een probleem. Ik kan met de notebook alleen 40 bits en 104bit WEP encryptie selecteren, terwijl mijn Linksys Wireless Router op 64 of 128bits ingesteld kan worden.

Wat ik ook gek vind is dat de driver cd zegt dat er geen wireless lan device aanwezig is. Ik heb 'm handmatig geinstalleerd en nu staat er in apparaatbeheer het volgende: Intel Pro/Wireless 2200 BG Network Connection.

Nou heb ik al met De Laptopper gebeld maar ik krijg zo'n stemmetje dat het nummer niet in gebruik is... heel vaag want vanmorgen had ik ze nog aan de lijn :? :?
Wanneer heb jij je laptop besteld als ik vragen mag ? Ik heb hem 3 september bij de Laptopper besteld en nog steeds niet binnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

Even een patch bij Microsoft downloaden:
http://www.microsoft.com/...4845dc9e91&displaylang=en

... en dan kun je ook WPA inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053 schreef op 04 oktober 2004 @ 14:46:
[...]

Wanneer heb jij je laptop besteld als ik vragen mag ? Ik heb hem 3 september bij de Laptopper besteld en nog steeds niet binnen |:(
ongeveer rond de zelfde datum.. heb dus ook lang moeten wachten... maar vandaag was het dan eindelijk zover.
grun schreef op 04 oktober 2004 @ 15:01:
[...]
Even een patch bij Microsoft downloaden:
http://www.microsoft.com/...4845dc9e91&displaylang=en

... en dan kun je ook WPA inschakelen.
cool.. ik ben ondertussen bezig met het installeren van SP2 voor Windows XP dus ik denk dat het dan wel goed gaat komen. Ik zit nu tijdelijk even op een onbeveiligd netwerkje te internetten met alleen MAC address filtering.

Nog even iets over de Diabloo V3100 (CL56)
Slank, Licht, Prachtig scherp beeldje op 1400*1050, Super stil tijdens installeren van SP2 (dus als de harddisk heel druk bezig is toch nog heel stil)... tja... tot nu toe alleen maar positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat is geen probleem. ;)

Ik citeer de manual van mijn Asus WL500G router:
64/128bits versus 40/104bits

You may have be confused about configuring WEP encryption, especially when using multiple wireless LAN products from different vendors. There are two levels of WEP Encryption: 64 bits and 128 bits.

Firstly, 64 bit WEP and 40 bit WEP are the same encryption method and can interoperate in the wireless network. This lower level of WEP encryption uses a 40 bit (10 Hex character) as a "secret key" (set by user), and a 24 bit "Initialization Vector" (not under user control). This together makes 64 bits (40 + 24). Some vendors refer to this level of WEP as 40 bits and others refer to this as 64 bits. ASU WLAN produtcs use the term 64 bits when referring to this lower level of encryption.

Secondly, 104 bit WEP and 128 bit WEP are the same encryption method and can interoperate in the wireless network. This higer level of WEP encryption uses a 104 bit (26 Hex character) as a "secret key" (set by user), and a 24 bit "Initialization Vector" (not under user control). This together makes 128 bits (104 + 24). Some vendors refer to this level of WEP as 104 bits and others refer to this as 128 bits. ASUS WLAN products use the term 128 bits when referring to this higer level of encryption.
WLAN moet je instelleren met de meegeleverde cd van Intel. ;) Als je bij die andere cd op "Optional WLAN" oid klikt krijg je inderdaad een foutmelding dat er geen wireless lan device aanwezig is.
Ik heb gewoon alle drivers van de notebook gedumpt op de windows cd (+sp2) waardoor alle hardware (chipset, touchpad, infrarood, audio etc...) automatisch geinstalleerd worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand nog wat meer foto's plaatsen, dat is altijd leuk :).
Kan iemand ook foto's posten van de gratis tas van de laptopper? Is die fijn, of kopen jullie meteen een nieuwe?

Oh..en sylvesterrr? Waar blijft je review ;)? Ben benieuwd...
Ook aangezien het nog wel eens lang zou kunnen duren dat ik de laptop binnen heb :( (14 september besteld bij de laptopper)

- Dothan 1,7
- 60 GB 7200
- 2x256

Voor € 1474,- incl. BTW. Aan de ene kant wel blij dat ik toen op "bestel" heb gedrukt aangezien de prijs echt gigantisch (€ 300,-) omhoog is gegaan...aan de andere kant baal ik wel dat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 11776 schreef op 04 oktober 2004 @ 16:32:
Kan iemand nog wat meer foto's plaatsen, dat is altijd leuk :).
Kan iemand ook foto's posten van de gratis tas van de laptopper? Is die fijn, of kopen jullie meteen een nieuwe?
Je krijgt geen tas van de-laptopper. Bij de CL56 (Diabloo V3100) krijg je standaard een tas bij.
Ik vind het wel een waardeloze tas om het mee naar school te nemen, daarom heb ik een Eastpak rugtas gekocht (twv € 89,95 :/).
Oh..en sylvesterrr? Waar blijft je review ;)? Ben benieuwd...
sylvesterrr in "Jewel notebooks"

Ik zal vanavond nog een paar foto's maken van de notebook en de meegeleverde tas. :)

/edit:

bij deze :P

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/01_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/02_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/03_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/04_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/05_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/06_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/07_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/08_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/09_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/10_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/11_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/12_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/13_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/14_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/15_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/16_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/17_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/18_thumb.jpg

Kwaliteit van de foto's valt wel een beetje tegen omdat het licht steeds weerkaatst. Zeg het maar als je nog wat foto's nodig hebt (en ook waarvan!).

[ Voor 63% gewijzigd door Mawlana op 04-10-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 04 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

Je krijgt geen tas van de-laptopper. Bij de CL56 (Diabloo V3100) krijg je standaard een tas bij.
Ik vind het wel een waardeloze tas om het mee naar school te nemen, daarom heb ik een Eastpak rugtas gekocht (twv € 89,95 :/).

[...]

sylvesterrr in "Jewel notebooks"

Ik zal vanavond nog een paar foto's maken van de notebook en de meegeleverde tas. :)
Hey, thanks! Scherm ziet er niet verkeerd uit eerlijk gezegd. Op Notebookforums waren sommigen er echt supernegatief over.

Over die tas....op de factuur van de laptopper staat dit:

Laptopper universele 15" notebook draagtas: € 29,00
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=732

Dus ik nam aan dat het de tas uit hun assortiment was...maar wellicht dat ze dat voor het gemak zo gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 04 oktober 2004 @ 16:49:
Kwaliteit van de foto's valt wel een beetje tegen omdat het licht steeds weerkaatst. Zeg het maar als je nog wat foto's nodig hebt (en ook waarvan!).
Maakt niet uit, dat komt door de flits, toch erg bedankt :) !! De tas ziet er wel vrij el cheapo uit, maar dat boeit me niet zo heel erg eerlijk gezegd...

Sja, qua foto's heb ik eigenlijk geen wensen meer.

Wanneer ik hem heb zal ik ook mijn bevindingen melden en als het goed is kan ik er dan met mijn nieuwe Casio Exilim Ex-z55 foto's van nemen....best wel frustrerend dat wachten op nieuwe gadgets ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 11776 schreef op 04 oktober 2004 @ 17:23:
[...]

Hey, thanks! Scherm ziet er niet verkeerd uit eerlijk gezegd. Op Notebookforums waren sommigen er echt supernegatief over.

Over die tas....op de factuur van de laptopper staat dit:

Laptopper universele 15" notebook draagtas: € 29,00
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=732

Dus ik nam aan dat het de tas uit hun assortiment was...maar wellicht dat ze dat voor het gemak zo gedaan hebben.
Zou best kunnen dat je óók een tas van de-laptopper krijgt waardoor je dus twee tassen hebt. ;)
Anoniem: 11776 schreef op 04 oktober 2004 @ 17:32:
[...]

Maakt niet uit, dat komt door de flits, toch erg bedankt :) !!
Dat het door de flits komt weet ik wel, maar zonder flits zie je al helemaal niks. :+
De tas ziet er wel vrij el cheapo uit, maar dat boeit me niet zo heel erg eerlijk gezegd...
Het is gewoon een elcheapo tas.

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 04-10-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 04 oktober 2004 @ 18:06:
[...]

Zou best kunnen dat je óók een tas van de-laptopper krijgt waardoor je dus twee tassen hebt. ;)
Hehe, nehh dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk....misschien houden ze de elcheapo tas wel zelf....omdat ze hem zo mooi vinden :/
Dat het door de flits komt weet ik wel, maar zonder flits zie je al helemaal niks. :+
Ja...preaching to the choir....maar het was goed bedoeld :)
Welke digicam heb je?

Trouwens, hoe is de snelheid tussen de laptop en de WL-500g? Die heb ik nl. ook. Je had het over 60 meter....ben je gewoon de straat uitgelopen ofzo (of weet je toevallig welke router de overburen hebben ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 11776 schreef op 04 oktober 2004 @ 18:28:
[...]

Ja...preaching to the choir....maar het was goed bedoeld :)
Welke digicam heb je?
Nikon Coolpix 2000; geleend van m'n broer (mijn digicam (Canon A75) is -samen met de vakantiefoto's- gestolen op vakantie :().
Trouwens, hoe is de snelheid tussen de laptop en de WL-500g?
Wireless: 2MB (megabytes) per seconde (client (wired) -> router -> laptop (wireless))
Wired: niet getest :P
Die heb ik nl. ook. Je had het over 60 meter....ben je gewoon de straat uitgelopen ofzo (of weet je toevallig welke router de overburen hebben ;)).
Gewoon de straat uitgelopen, ik ben de enige hier in de buurt met wlan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125053 schreef op 04 oktober 2004 @ 14:46:
[...]

ik ben gebeld vandaag dat hij morgenvroeg bezorgd wordt. Wel laat, maar oke... ik zag dus dat iemand een dothan 1,7 en 7200 rpm hdd had voor onder de 1500 euro? dan ben ik dus ook te laat geweest :( kom ik nu pas achter :(

@silvester:
dat wazige beeld komt niet van de flits, zoek maar eens in de handleiding van je digicam naar "macro foto's" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb maar een Notebook-op-maat bij www.informatique.nl besteld omdat 3 a 4 weken wachten op een Diabloo V3010 bij de-laptopper me toch iets te gortig wordt. (heb ff opgebeld en je kunt 'm ook laten versturen) Informatiqe zegt dat ze 'm donderdag a.s kunnen leveren, als ik het ding donderdag ook echt heb dan annuleer ik m'n bestelling bij de-laptopper.

Ik heb ongeveer de zelfde specs als dat ik bij de laptopper had besteld maar dan met een DVD brander (4x4x12 DVD en 24x24x24 CD) ipv CD/DVD combo drive (8x DVD en 24x24x24 CD) voor 20 euro duurder ofzo :)

dit zijn de precieze specs:

AOpen Barebook 1557GLS
15" SXGA+ 1400x1050
ATi Mobility Radeon 9700 128Mb
Intel Pentium M 725 1.6Ghz, S-479, 2Mb, Box
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm
2x Dane-Elec SO-Dimm 512Mb DDR PC2700, 200pins
AOpen DVD+RW 4x4x12x
Intel Wireless adapter 54Mbit
racoontje schreef op 01 oktober 2004 @ 16:20:
En hoeveel kost je treinticket? ;)
€0,- :) (OV-Studentenkaart :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
@Erik1: Informatique is vrij goedkoop inderdaad, maar ze hebben geen pixelgarantie. :/

Ik heb wat meer foto's (een stuk beter dan de vorige foto's, al zeg ik het zelf :P):

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_01_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_02_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_03_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_04_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_05_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_06_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_07_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_08_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_09_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_10_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_11_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_12_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_13_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_14_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_15_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_16_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://misc.skewl.net/sites/GoT/926138/new_17_thumb.jpg

Zo, als dit niet genoeg is weet ik het ook niet meer hoor. :P

[ Voor 95% gewijzigd door Mawlana op 04-10-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb SP2 er nu op en ik maak nu gebruik van WPA beveiliging. Werkt perfect en snel.

Wat me nu pas opvalt: ik heb een Toshiba 4x DVD brander in mijn notebook terwijl ik die helemaal niet besteld heb :P

Zojuist even gekeken en de meerkosten daarvan zijn 60 Euro!

Ik ben er blij mee maar zal ik ze toch maar even bellen?? Ik kan me niet voorstellen dat ik 'm terug moet sturen.... of zal ik anoniem bellen ;) Of gewoon helemaal niet bellen.

offtopic:
ik ben het liefst eerlijk, zo ben ik opgevoed... maar ik wil die DVD brander niet kwijt, ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071 schreef op 04 oktober 2004 @ 22:23:
Ik heb SP2 er nu op en ik maak nu gebruik van WPA beveiliging. Werkt perfect en snel.

Wat me nu pas opvalt: ik heb een Toshiba 4x DVD brander in mijn notebook terwijl ik die helemaal niet besteld heb :P

Zojuist even gekeken en de meerkosten daarvan zijn 60 Euro!

Ik ben er blij mee maar zal ik ze toch maar even bellen?? Ik kan me niet voorstellen dat ik 'm terug moet sturen.... of zal ik anoniem bellen ;) Of gewoon helemaal niet bellen.

offtopic:
ik ben het liefst eerlijk, zo ben ik opgevoed... maar ik wil die DVD brander niet kwijt, ben er blij mee!
Sja, ik ben ook opgevoed met "eerlijkheid duurt het langst". Ik denk persoonlijk niet dat ze zullen vragen of je hem inlevert. Maar er bestaat natuurlijk altijd een kans dat ze dat wel doen.....

@Sylvesterrr: Dat is idd een stuk beter....toch de macro-functie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb opeens een heel gek probleem met mijn Diabloo V3100: de harddisk maakt bij idle elke seconde zowat een tik geluid... ik kan je vertellen dat dat na 10 minuten erg vervelend begint te worden. Ik heb indexeren uit staan. Snap dit niet.

Toevallig is het nu even weg... Echt beter.

En het toetsenbord ben ik trouwens ook niet helaal weg van, ik zal laten zien wat ik bedoel. In het volgende heb ik de tekst niet aangepast/verbeterd:

Hallo ik heb eze laptop vandag binnen gekregen en ik moet zeggen dat ie er best wel mooi uitziet aar er zijn och wat roblemen. Zo vind ik dat getik van de harddisk niet altijd ven leuk moet ik zeggen. Tevens is het mega irritant als je aan het typen ben en je hebt steeds dat eerdere letters niet worden aangeslgn omdat het toetsebord niet helemaal erfect erkt. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Dat was et...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
En ik zal die tekst eens zonder correcties gaan posten. :)

Hallo ik heb deze laptop vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat ie er best wel mooi uitziet maar er zijn toch wat problemen. Zo vind ik dat getik van de harddisk niet altijd even leuk moet ik zeggen. Tevens is het mega irritant als je aan het typen bent en je hebt steeds dat letters niet worden aangeslagen omdat het toetsenbord niet helemaal perfect werkt. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Of aan je toetsenbord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 04 oktober 2004 @ 23:59:
En ik zal die tekst eens zonder correcties gaan posten. :)

Hallo ik heb deze laptop vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat ie er best wel mooi uitziet maar er zijn toch wat problemen. Zo vind ik dat getik van de harddisk niet altijd even leuk moet ik zeggen. Tevens is het mega irritant als je aan het typen bent en je hebt steeds dat letters niet worden aangeslagen omdat het toetsenbord niet helemaal perfect werkt. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Of aan je toetsenbord. :P
LOL ;) Ik zal m'n nagels eens knippen.. misschien helpt dat ook wat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 13071 schreef op 05 oktober 2004 @ 00:07:
[...]
LOL ;) Ik zal m'n nagels eens knippen.. misschien helpt dat ook wat. :p
Dat verklaart alles. Ik meen het serieus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nette foto's!

zelf gebruik ik, als ik thuis ben, altijd een los toetsenbord (logitech internet navigator) en losse muis (mx310). Beter tegen RSI en het typet gewoon veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 86536 schreef op 05 oktober 2004 @ 09:34:
nette foto's!

zelf gebruik ik, als ik thuis ben, altijd een los toetsenbord (logitech internet navigator) en losse muis (mx310). Beter tegen RSI en het typet gewoon veel fijner.
Maar dan ben je dus niet meer zo mobiel. ;)

Ik weet niet hoe/waar jij je laptop allemaal gebruikt, maar ik gebruiken em buiten in de tuin, in de woonkamer, bij de buren etc... En om nou steeds een los toetsenbord en losse muis mee te nemen, neuh. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Mawlana op 05-10-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb zo'n mooie Logitech MX510 voor m'n desktop PC besteld en het wat kleinere logitech muisje dat er nu aan zit ga ik gebruiken bij m'n laptop :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/smeerkaas/muisch.jpg

Met uberfelle blauwe led erin gesoldeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80186

Configuratie advies gevraagd:

Alle 3 met 512 DDR en ATI Mobile 9700

1. V3100 met centrino 1.5 + 40 GB(4200)
2. zelfde als 1 maar dan met HD die 5400 rpm heeft (+60 euro)
3. zelfde als 2 maar dan met Dothan 1.7 Ghz (+140 euro)

Het gaat er mij dus om om te begrijpen hoeveel je extra wint met een snellere HD en/of een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik denk dat je het meest hebt aan een snellere HDD :)

(ik heb mijn laptop besteld met 60GB 7200rpm schijf en Dothan 1.6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb hem binnen:

- een DVD brander ipv een CD brander, omdat er een tekort was aan CD branders. Maar ik moet deze dvd brannder terugsturen en dan krijg ik een cd brander. Als ik de dvd brander wil houden kost me dat 60 euro (ipv 100). Persoonlijk vind ik dit belachelijk: als je een product opstuurt moet je niet gaan vragen om het weer terug te sturen.

- er zit geen labeltje op de deksel: die hadden ze niet meer op voorraad. Alsof het zo moeilijk is om een paar gros van die stickertjes te bestellen, slechte smoes :r

- en ik krijg ver***** gewoon een lege CD: dus ik heb er geen windows bij gekregen, terwijl dit nog niet geïnstalleerd is!

terwijl ik em een maand geleden besteld heb en dan nog hebben ze het niet voor elkaar: PRUTSERS! :(

de laptop zelf is wel prima. Scherm is goed, maar niet meer en niet minder. Verder lekker snel opstarten met een 7200 RPM hd: 15 seconden :9

alleen als ik de nieuwste videokaartdrivers wil hebben, waar moet ik die dan vandaan halen: bij at.com staat namelijk dat ik ze van de site van de fabrikant moet halen? Ze staan ook op de driver cd dat weet ik, maar als er nieuwere uitkomen waar haal ik ze dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik de laatse ATI driver van Omega. Deze ondersteunt alle Mobility Radeons.

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Ik heb trouwens ook een DVD brander gekregen ipv cd/rw maar ze hebben me niks verteld over terug sturen enzo.. en ik heb weinig zin om ze nu daarover te gaan bellen, want ze kunnen toch moeilijk verwachten dat ik met alle plezier die brander er uit haal, een vrije middag neem om naar het postkantoor te gaan om 'm op te sturen. Moeten ze maar niet met opzet er een DVD brander in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80186 schreef op 05 oktober 2004 @ 12:49:
Configuratie advies gevraagd:

Alle 3 met 512 DDR en ATI Mobile 9700

1. V3100 met centrino 1.5 + 40 GB(4200)
2. zelfde als 1 maar dan met HD die 5400 rpm heeft (+60 euro)
3. zelfde als 2 maar dan met Dothan 1.7 Ghz (+140 euro)

Het gaat er mij dus om om te begrijpen hoeveel je extra wint met een snellere HD en/of een snellere processor.
Ik zou minstens een 5400rpm hdd aanraden. Zelf heb ik gekozen voor de 7200rpm hdd, en ben er erg blij mee!! Bottleneck is de harddisk dus hoe sneller je harddisk, hoe sneller de overall performance van je notebook.. en dan natuurlijk niet een fps boost van 30% in games ofzo... maar gewoon het gevoel... naja.. moeilijk uit te leggen... 7200rpm ruled in een notebook!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik merk wel dat er 1024 mb ram in zit :9 :
foutje zeker :9

nu ik er iets langer achter zit merk ik wel dat de kleuren wat flets zijn, beetje grauw zeg maar, kan ik dit aanpassen?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 05-10-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op 05 oktober 2004 @ 13:25:
nou ik heb hem binnen:

- een DVD brander ipv een CD brander, omdat er een tekort was aan CD branders. Maar ik moet deze dvd brannder terugsturen en dan krijg ik een cd brander. Als ik de dvd brander wil houden kost me dat 60 euro (ipv 100). Persoonlijk vind ik dit belachelijk: als je een product opstuurt moet je niet gaan vragen om het weer terug te sturen.

- er zit geen labeltje op de deksel: die hadden ze niet meer op voorraad. Alsof het zo moeilijk is om een paar gros van die stickertjes te bestellen, slechte smoes :r

- en ik krijg ver***** gewoon een lege CD: dus ik heb er geen windows bij gekregen, terwijl dit nog niet geïnstalleerd is!

terwijl ik em een maand geleden besteld heb en dan nog hebben ze het niet voor elkaar: PRUTSERS! :(

de laptop zelf is wel prima. Scherm is goed, maar niet meer en niet minder. Verder lekker snel opstarten met een 7200 RPM hd: 15 seconden :9

alleen als ik de nieuwste videokaartdrivers wil hebben, waar moet ik die dan vandaan halen: bij at.com staat namelijk dat ik ze van de site van de fabrikant moet halen? Ze staan ook op de driver cd dat weet ik, maar als er nieuwere uitkomen waar haal ik ze dan vandaan?
Je bent echt gek als je dat ding eruit gaat halen en opsturen. Extra betalen doe je natuurlijk ook niet. Als jij iets bestelt hebt en zij stoppen het verkeerde erin zonder jou dit te vragen dan is het hun eigen schuld. (waar is een smiley met een middelvinger???)

Anders even bij de rechtsbijstandhulpverlening vragen :)

ps. waar had je hem besteld (heb geen zin om hele topic door te zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nergens op internet kan ik een benchmark vinden tussen centrino en dothan 8)7 . Ik wil de keuze vandaag maken en het scheelt 140 euro, dus wil ik wel weten of dat het waard is. Kan iemand beter zoeken dan ik of heeft die een overtuigend verhaal hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 80186 schreef op 05 oktober 2004 @ 15:18:
Nergens op internet kan ik een benchmark vinden tussen centrino en dothan 8)7 . Ik wil de keuze vandaag maken en het scheelt 140 euro, dus wil ik wel weten of dat het waard is. Kan iemand beter zoeken dan ik of heeft die een overtuigend verhaal hierover?
Jij bedoelt waarschijnlijk het verschil tussen Banias en Dothan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80186 schreef op 05 oktober 2004 @ 14:54:
[...]

Je bent echt gek als je dat ding eruit gaat halen en opsturen. Extra betalen doe je natuurlijk ook niet. Als jij iets bestelt hebt en zij stoppen het verkeerde erin zonder jou dit te vragen dan is het hun eigen schuld. (waar is een smiley met een middelvinger???)

Anders even bij de rechtsbijstandhulpverlening vragen :)

ps. waar had je hem besteld (heb geen zin om hele topic door te zoeken)
ik heb hem besteld bij de-laptopper. eigenlijk heb je groot gelijk: ze komen hem maar halen als ze em zo graag terug willen hebben, zal ik binnenkort ook wel een cd-brandertje krijgen :P maar die stuur ik wel terug

en nog smeriger is dat in de bijgeleverde brief staat:
"u kunt de dvd brander overnemen voor de gereduceerde prijs van 50 euro IPV 100 euro." Terwijl op de site staat dat ie 60 euro kost! Een tientje korting: wow! :r Gewoon een verkooptruuc dus :(

had jij em ook bij de-laptopper besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta op het punt er 1 te bestellen. En inderdaad dan bij de laptopper, maar als ik dit allemaal zo hoor.. Aan de andere kant kan je voor die prijs nergens anders zo'n laptop vinden.
Anoniem: 86536 schreef op 05 oktober 2004 @ 15:57:
[...]

ik heb hem besteld bij de-laptopper. eigenlijk heb je groot gelijk: ze komen hem maar halen als ze em zo graag terug willen hebben, zal ik binnenkort ook wel een cd-brandertje krijgen :P maar die stuur ik wel terug

en nog smeriger is dat in de bijgeleverde brief staat:
"u kunt de dvd brander overnemen voor de gereduceerde prijs van 50 euro IPV 100 euro." Terwijl op de site staat dat ie 60 euro kost! Een tientje korting: wow! :r Gewoon een verkooptruuc dus :(

had jij em ook bij de-laptopper besteld dan?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste