[Ervaringen] Diabloo Notebooks (+Compal CL56 barebones)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116781

Topicstarter
Ik wil in Juli/Augustus een notebook aanschaffen. Ik wil er office-applicaties op draaien, programmeren, gamen, enz. Het moet dus gewoon een desktop-replacement worden. Na een paar eisen te heben opgesteld (min. 1.5 P-M, SXGA scherm, ATI M10 of M11, min. 512 MB RAM en min. 60GB schijf) heb ik rondgezocht naar een paar notebooks.

Mijn budget is rond de 1500 Euro(max 1600). De enige die nog in mijn budget lagen waren de Travelmate 800X serie, de Asus M600X serie en de Diabloo V3100.
De reden dat ik dit topic eigenlijk open is om erachter te komen of die Diabloo nou wel een betrouwbare laptop is. Met het budget wat ik heb kan ik het veel krachtiger maken dan de Asus en Acer. Het heeft qua spec's ook geen nadelen ten opzoichte van de andere 2. Echt lelijk is het ook weer niet.

Ik heb natuurlijk de search gebruikt daar kwamen jammer genoeg maar 3 topics uit, waar ik niet veel informatie uit kon halen behalve dat in 1 van de postsstond dat de Diabloo eigenlijk gewoon de Compal CL56 is. Ik heb dus wat rondgezocht naar reviews en foto's en ik heb er weinig negatiefs over gelezen. Het enige probleem is het scherm. Er zijn mensen die beweren dat het geen goede kijk-hoek is en dat de kleuren niet optimaal zijn. Maar er zijn ook veel mensen die beweren dat er niks met het scherm mis is. Een beetje 50-50 dus. Verder maak ik me er ook zorgen over dat het een huismerk is en dat de kwaliteit niet echt goed is.

Er zijn vast wel een paar mensen op het forum die een Diabloo bezitten. Ik wil graag weten wat ze over deze notebook te zeggen hebben en dan met name de volgende punten:

- Is de kijkhoek echt zo slecht?
- Hoe zit het met de kleuren?
- Is ie echt zo stil als sommigen beweren?
- Heb je er al problemen mee gehad? zoja wat voor problemen?
- Krijg je goede support van "de-laptopper" bij problemen?

Ander commentaar en foto's zijn natuurlijk altijd welkom. ;)

Links:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2585
http://notebookforums.com/showthread.php?t=24218
http://notebookforums.com....php?t=25290&page=1&pp=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn budget is rond de 1500 Euro(max 1600). De enige die nog in mijn budget lagen waren de Travelmate 800X serie, de Asus M600X serie en de Diabloo V3100.
Okay, geen rechstreeks antwoord op je vraag over de Diabloo. Ik heb die ook bekeken (en ook de acer en asus), maar ik kwam tot de conclusie dat de dell inspiron 8600c qua centrino platform het meeste waar biedt voor het geld.

Bij dell heb je nu bijv. een P-m 1.7Ghz, 1920x1200 15.4" (of 1650x1050 voor EUR.56 minder), 60G HD, 256MB, 128MB ATI M10 en een gratis printer (goed, boeien :) voor 1628 euro. Als je het 1650x1050 scherm pakt en zelf 256MB extra geheugen bij de computerboer-om-de-hoek koopt, dan ben je ook voor ~1600 euro klaar. En heb je nog een Dothan CPU ook! Het overwegen waard dus.. en je hebt een echt merk to boot.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die Dell 8600c had ik ook al gezien, maar die verkopen ze alleen maar met een wide-screen scherm. Niet dat er daar iets mis mee is, maar ik werk liever niet op een wide-screen. Het is gewoon persoonlijke voorkeur.

De dell 510m is verder de enige Centrino met een SXGA-scherm binnen mijn budget, maar die heeft een shared videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Zit een beetje met hetzelfde dilemma, alleen zoek ik dus een Centrino + M11 met 128mb. Kom je automatisch bij die Diabloo uit, maar ik heb liever niet een laptop die onder tig verschillende merken verkocht wordt. De hardware zal wel ok zijn maar de kwaliteit van de behuizing en accu bijvoorbeeld lijkt me niet top, iets wat bij een laptop vrij belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 20:52

oCe

aka Dookie.

ik raad je aan om op www.notebookforums.com de cl56-topics eens door te lezen, dan ben je denk ik net zo snel aan de cl56 als ik ;)

inmiddels cl56 besteld: pentium-m 715 (dothan, 1.5ghz, 2mb l2 cache), 128mb ati mobility radeon 9700 (m11), 2x 512mb pc2700 so-dimm, hitachi 60gb/7200rpm 2.5" hdd, dvd/cdrw-combo en intel 2200bg-wireless minipci.

ontvang hem binnenkort, zal m'n ervaringen posten; weet vrijwel zeker dat 't sowieso heel wat beter is dan m'n huidige p4 dtr-achtige (desktop replacement) laptop... (korte accutijd, lawaaierige -bijna altijd actieve- fan, etc)

[ Voor 16% gewijzigd door oCe op 24-07-2004 14:55 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben wel benieuwd hoe die diabloos bevallen. Dit is overigens hetzelfde als dat Informatique nu custom build aanbied: het zijn aopen-barabooks. Ik neem aan dat je dat op dat andere forum al gezien had.

En alles wat nieuw is is beter; dus deze cl56 ook :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

pjottum schreef op 24 juli 2004 @ 15:19:
Ik ben wel benieuwd hoe die diabloos bevallen. Dit is overigens hetzelfde als dat Informatique nu custom build aanbied: het zijn aopen-barabooks. Ik neem aan dat je dat op dat andere forum al gezien had.

En alles wat nieuw is is beter; dus deze cl56 ook :)
die van mij is geen Diablo, niet dat dat veel uitmaakt; allebei zijn 't Compal CL-56 barebone's... 1 pot nat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen ermee als je het eenmaal binnen hebt. Op Notebookforums heb ik ook al alle reviews doorgespit. Hoe meer positieve reviews hoe zekerder ik er van ben om deze te gaan kopen.

Jewel gaat deze notebook ook verkopen onder de naam Jade 8080.

Over 2 weken heb ik genoeg geld om die diabloo V3100 met een 1.7 dothan, 512mb geheugen, 128MB Ati M11m, 60gb 5400rpm schijf en een dvd-brander te kopen. :*)

Als alles volgens plan gaat ben ik binnen 3-4 weken eigenaar van een Diabloo

Trouwens oCe waar haal jij die van jou vandaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Anoniem: 116781 schreef op 24 juli 2004 @ 22:41:
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen ermee als je het eenmaal binnen hebt. Op Notebookforums heb ik ook al alle reviews doorgespit. Hoe meer positieve reviews hoe zekerder ik er van ben om deze te gaan kopen.

Jewel gaat deze notebook ook verkopen onder de naam Jade 8080.

Over 2 weken heb ik genoeg geld om die diabloo V3100 met een 1.7 dothan, 512mb geheugen, 128MB Ati M11m, 60gb 5400rpm schijf en een dvd-brander te kopen. :*)

Trouwens oCe waar haal jij die van jou vandaan???
Die van mij heb ik via mijn werk besteld, gewoon simpelweg als Compal CL56 barebone; niet met een ander merkje erop dus. Zet 'em zelf in elkaar, in losse componenten besteld. Ik raad je wel aan om voor de 7200rpm schijf te gaan, dat vergroot de prestaties erorm. Om eventueel de prijs daarvan te compenseren zou je voor een 1.5 Ghz Dothan kunnen gaan, exact de keus die ik gemaakt heb. Die 7200rpm schijf maakt je systeem sneller dan die 200mhz extra. Je processor kan nog zo snel zijn, maar als 'tie continue op je harddisk zit te wachten; dan heeft je processor-snelheid ook weinig nut natuurlijk. Het extra stroomverbruik is slechts minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:15

Mach

[END]Avengers

Zelf heb ik gekozen voor de aopen barebooks bij informatique, met name vanwege de betrouwbaarheid en goede ervaringen die ik al had met informatique.

Overigens heeft de prijs/kwaliteitverhouding ook een belangrijke rol gespeeld. Nergens kan ik voor 1325 euro een laptop vinden met

p4 m725 1.6gh
centrino standard
15 inch sxga+
512 mb
40 gb 5400 rpm hd
radeon 9600 64mb

Ben wel benieuwd naar het apparaat (donderdag is tie klaar). Met name het scherm ben ik benieuwd naar. Helaas biedt informatique (nog) geen pixelgarantie op het scherm, maar ik heb begrepen dat laptopschermen niet vaak problemen hebben.....

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hmja, ik zou hem dan dus ophalen, en ter plekke op dode pixels controleren. Dat doe je dan voor je betaald natuurlijk ...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:24
Anoniem: 116781 schreef op 24 juli 2004 @ 22:41:

Ik wil de pret niet bederven, maar voor 1500-1600 kun je geen V3100 kopen. Ik denk dat je de BTW vergeten bent.

Wat wel kan is de Diablo V3010, die heb je inclusief BTW voor iets meer dan 1600. Vrijwel dezelfde specs, maar maar DVD-combo ipv DVD-RW. Daar staat tegenover dat er dan wel een 7200 HD in zit ipv een 5400 schijf.

Ik heb er eentje besteld. De levertijd kon nog wel eens een verrassing worden, ik reken toch al gauw een maand. Ik laat het weten als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Ehm voor 1260 euro inclusief BTW heb je bij de-laptopper een Diabloo V3100 met 1.4ghz Pentium-M, 512mb DDR, 40gb HDD 5400RPM, 15" SXGA+, 2 jaar pick-up&return garantie en een Ati 9700 128mb hoor...
Dus ik denk dat je wel voor een paar honderd euro bedrogen bent grun |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 27-07-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 58852 schreef op 27 juli 2004 @ 15:57:
Ehm voor 1260 euro inclusief BTW heb je bij de-laptopper een Diabloo V3100 met 1.4ghz Pentium-M, 512mb DDR, 40gb HDD 5400RPM, 15" SXGA+, 2 jaar pick-up&return garantie en een Ati 9700 128mb hoor...
Dus ik denk dat je wel voor een paar honderd euro bedrogen bent grun |:(
De vereiste specs staan in de quote in m'n bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
grun schreef op 27 juli 2004 @ 15:43:
Ik wil de pret niet bederven, maar voor 1500-1600 kun je geen V3100 kopen. Ik denk dat je de BTW vergeten bent.
Mijn originele bericht was vorige maand gepost. Inmiddels heb ik ervoor gekozen om een week langer te werken en mijn geld anders te verdelen. Zodat ik nu ongeveer 1700 euro te besteden heb. ;)
grun schreef op 27 juli 2004 @ 15:43:
Ik heb er eentje besteld. De levertijd kon nog wel eens een verrassing worden, ik reken toch al gauw een maand. Ik laat het weten als ik hem heb.
Wat heb je precies te horen gekregen over de levertijd? want toen ik ze vorige maand een mail had gestuurd. Deden ze er een beetje vaag over en gaven ze geen rechtstreeks antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 116781 schreef op 27 juli 2004 @ 17:08:
Wat heb je precies te horen gekregen over de levertijd? want toen ik ze vorige maand een mail had gestuurd. Deden ze er een beetje vaag over en gaven ze geen rechtstreeks antwoord.
De levertijd is nog steeds onduidelijk. Ik kreeg de indruk dat het in ieder geval 'een paar weken' duurt, en dan denk ik eerder aan 4 dan aan 2 weken. Ik heb met hen de afspraak gemaakt dat, als het me te lang mocht duren, ik er ook weer makkelijk vanaf kan. Maar dat zal wel loslopen, ik wil in ieder geval zo'n Diablo, en zit niet op hete kolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grun: tja dat is relatief natuurlijk. De config die ik voorstelde kostte 1250 €, maar jij wil graag een bom geld extra spenderen aan 20gb extra schijfruimte, 300mhz die je toch niet nodig hebt, 1mb cache die geen extra performance oplevert en een dvd brander (wat dus rete traag is in een laptop).
Ieder z'n eigen mening :)
Ik persoonlijk spendeer geen geld aan relatief nutteloze upgrades IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 27-07-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 58852 schreef op 27 juli 2004 @ 17:42:
Grun: tja dat is relatief natuurlijk. De config die ik voorstelde kostte 1250 €, maar jij wil graag een bom geld extra spenderen aan 20gb extra schijfruimte, 300mhz die je toch niet nodig hebt, 1mb cache die geen extra performance oplevert en een dvd brander (wat dus rete traag is in een laptop).
Persoonlijk denk ik dat je het verschil tussen een 1,4 Pentium-M en een 1,7 Dothan heel goed kunt zien.

Los daarvan waren het niet mijn specs, maar ik had ze uit een ander berichtje gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 58852 schreef op 27 juli 2004 @ 17:42:
Ik ben van plan om een Diabloo met die eisen te bestellen en ik ben het niet echt met je mee eens.

Op het moment heb ik op mijn desktop 30gb schijfruimte en het zit permanent vol. Als ik het geld ervoor had zou ik een 80gb schijf voor mijn notebook kopen. Ik heb liever voor 80 euro wat extra schijfruimte dan dat ik met een duurdere externe schijf rond ga lopen die ook nog eens meer ruimte in zal nemen. Mijn desktop-pc hou ik zelf ook niet dus extra harde schijf daarvoor kopen is ook geen optie.

Volgens mij zit er ook een groot verschil tussen een 1.7 Dothan en een 1.4 Banias. Zeker tijdens het gamen(wat ik o.a. van plan ben om te doen met mijn notebook). Next Generation Games zoals Doom en Half-Life2 zullen vast wel profiteren als je er 300mhz extra en 1mb cache bij gooit.

Een DVD-brander komt voor mij ook zeer handig uit. Ik download veel anime's. Die complete series schrijf ik veel liever op 1 DVD schijf dan meerdere Cd's. Voor ongeveer dezelfde prijs als een gewonen DVD-brander heb ik er 1 in mijn notebook. Die in mijn notebook is wat trager, maar ik kan me niet voorstellen dat er een moment komt waar ik zo snel moet branden dat ik geen tijd heb om een paar minuten extra te wachten. In mijn desktop heb ik nu een 8-speed CD-brander :| dus het wachten ben ik wel gewend.

Kort samengevat zijn die 20gb schijfruimte, 300Mhz extra, 1mb cache extra en die DVD-brander voor mij niet onnodig. Het ligt er gewoon aan wat je van plan bent met de notebook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil geen roet in het eten gooien ofzo, maar als je echt van plan bent Doom III en HL2 te spelen, zou ik toch voor iets anders kiezen dan een laptop hoor.
Met een desktop systeem pIV 3ghz 2gb ram en Radeon 9800XT (zie www.hardocp.com) krijg je het maar net getrokken, en zo'n laptop is vele (vele vele) malen trager dan dat.
Dus ik zou zeggen maximum 640*480 @ medium settings, dat zou misschien wel lukken ongeveer, maar niet veel meer dan dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 58852 op 27-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 58852 schreef op 27 juli 2004 @ 20:06:
Ik wil geen roet in het eten gooien ofzo, maar als je echt van plan bent Doom III en HL2 te spelen, zou ik toch voor iets anders kiezen dan een laptop hoor.
Met een desktop systeem pIV 3ghz 2gb ram en Radeon 9800XT (zie www.hardocp.com) krijg je het maar net getrokken, en zo'n laptop is vele (vele vele) malen trager dan dat.
Dus ik zou zeggen maximum 640*480 @ medium settings, dat zou misschien wel lukken ongeveer, maar niet veel meer dan dat.
Ik ga mijn notebook niet alleen gebruiken om te gamen. Ik ga er veel meer opdoen zoals programmeren, surfen etc. De belangrijkste reden dat ik voor een notebook heb gekozen is mijn opleiding. Ik ga nu naar het 2e jaar Hogere Informatica en ik heb gemerkt dat een notebook heel erg handig is.

Ik ben dus een student, geen rijke, dus ik heb geen geld om en een desktop-pc en een notebook te kopen. Ik geef de voorkeur aan een notebook. Ik ga mijn notebook dan ook als desktop-vervanger gebruiken, daar valt gamen ook onder. Ik hoef die next-generation games ook niet op de hoge setting te spelen. Als het redelijk draait ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:31
Heeft er nu niemand op gans GoT een Aopen of Compal barebone laptop (= de-laptopper Diabloo) die zijn ervaringen met zo'n ding wil delen of er een reviewke wil over schrijven? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Antediluvian schreef op 29 juli 2004 @ 12:37:
Heeft er nu niemand op gans GoT een Aopen of Compal barebone laptop (= de-laptopper Diabloo) die zijn ervaringen met zo'n ding wil delen of er een reviewke wil over schrijven?
Ik heb een V3010 besteld. Het probleem is dat ze (nog) niet leverbaar zijn. Wat ik wel uit diverse bronnen op internet begrepen heb, is dat ze weinig lawaai maken, niet bijzonder warm worden, een prima grafische kaart hebben en redelijk scherp geprijsd zijn. Dat waren voor mij de belangrijkste argumenten. Het enige matige zou zijn dat de kijkhoek van het scherm niiet bijzonder groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

grun: kan je je bronnen even neerschrijven??

Ik heb volgens mij wel wat reviews gevonden, ff zoeken..
Via http://notebookforums.com/forumdisplay.php?f=69 kan je compals wel vinden
Hier staat de cl56 geloof ik: http://notebookforums.com/showthread.php?t=24217&page=1
En op die forums vind je wel wat linkjes. Misschien dat iemand er een review kan vinden?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
pjottum schreef op 29 juli 2004 @ 13:06:
grun: kan je je bronnen even neerschrijven??
Ik baseerde me vooral op die notebookforums site. Daar heeft iemand z'n ervaringen met een compal cl56 neergeschreven en wat foto's geplaatst, precies zoals je ook al gevonden had. Helaas kan ik daar weinig aan toevoegen, maar we blijven zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

* pjottum is heeeeel blij met zijn s5200

't is ook meer voor de compleetheid van het topic..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

ik heb'em! ik heb'em! :D

compal cl56 dus, zal binnenkort ff wat meer d'r over schrijven, maar kan kort al wel zeggen dat 'tie echt mooi en snel is, valt me op geen enkel punt tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
ff wat foto's van de Compal CL56 (=Diabloo v3100), die op notebookforums.com staan, geplukt en hier geplant.

Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_closed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_open.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_right.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exocorpstudios.com/laptop/new/laptop_left.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Antediluvian op 20-10-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
Compal C56 Paintjob :9~ _/-\o_ :9~
click hier voor meer pics

Afbeeldingslocatie: http://www.neotechpc.com/images/laptops/cl56/P1010027.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120652

Hello allemaal,
nu moet ik weer even deze topic opduiken uit de vergetelheid maar soit...

Ik denk er dus ook aan een diabloo 3100 te bestellen. Ik ben al een dikke maand druk bezig met het afschuimen van allerlei fora op het net.
Ik zoek een laptop van om en bij de 1500 euro die ik zou willen inzetten ter vervanging van mijn oude laptop (celeron 700mhz 8)7) en mijn desktop pc (athlon 1800xp met radeon 9500@9700). De laptop zou dus mobiel inzetbaar moeten zijn, vandaar de keuze voor een centrino processor. Ook speel ik regelmatig een spel, zodat ik liefst een radeon 9600 of 9700 mobile zou willen.

De bekendere merken leken me niet veel verder te helpen: over Acer had ik al zo vele slechte reacties gelezen, Dell is te duur als je een redelijke garantie neemt, toshiba en hp bieden niets met ati-kaarten aan, etc etc

Uiteindelijk denk ik dus aan een diabloo (compal cl56) van bij de laptopper.

Nu zou ik nog even naar jullie reacties willen peilen:

- hoe zit het met de garantie, al iemand ervaring mee gehad? Ik begrijp natuurlijk wel dat indien de laptopper failliet zou gaan ik met een probleem zit maar langs de andere kant is de compal cl56 ook niet zo exotisch of wel? Reparatie lijkt me dus toch op een of andere manier mogelijk te zijn niet?
- ik twijfel tussen een 5400 rpm en een 7200 rpm hard disk. Wordt een 7200 niet te warm en te luid?
- een vrij rare vraag nu, ik ben niet bekend met de nederlandse toetsenbord-indeling (ben uit België) en nu overweeg ik toch om een qwerty te nemen op één voorwaarde... Is het namelijk zo dat de cijfertoetsen bovenaan kunnen gebruikt worden voor cijfers zonder shift te hoeven indrukken (bij azerty is het immers zo dat je dit wel dient te doen). Dat zou immers erg handig zijn gezien ik vaak met cijfers werk. Ik vraag het omdat mijn oude compaq een fins toetsenbord had en dat daar dus zo zonder shift werkte.
- is de 100 euro meerprijs voor de upgrade van een banias 1.5 mhz naar een dothan 1.7 de prijs waard? Ik zal de laptop vrij algemeen inzetten: office, internet, gamen, programmeren in visual c++, ...

Alvast bedankt voor het antwoorden en verwacht jullie maar aan een review als ik eindelijk besloten en besteld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik kreeg net een telefoontje van De Laptopper dat de door mij bestelde Diabloo V3010 klaar staat. :) Ik ga hem dus deze week nog ophalen en laat nog wel weten hoe ie bevalt.
De levertijd valt me nog alleszins mee: exact twee weken tussen bestellen en leverbaar zijn. Ik had op meer tijd gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

een vrij rare vraag nu, ik ben niet bekend met de nederlandse toetsenbord-indeling (ben uit België) en nu overweeg ik toch om een qwerty te nemen op één voorwaarde... Is het namelijk zo dat de cijfertoetsen bovenaan kunnen gebruikt worden voor cijfers zonder shift te hoeven indrukken (bij azerty is het immers zo dat je dit wel dient te doen). Dat zou immers erg handig zijn gezien ik vaak met cijfers werk. Ik vraag het omdat mijn oude compaq een fins toetsenbord had en dat daar dus zo zonder shift werkte.
Met shift ingedrukt kun je de bovenste tekenreeks gebruiken, zonder shift de onderste. In geval van qwertyindeling kun je dus gewoon 1234567890 intikken zonder shift te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt botje, precies wat ik wou horen :)
Klinkt misschien als een rare vraag voor iemand die Qwerty gewoon is maarja.

En Grun, bedankt voor de reactie. Ik kijk al uit naar je reactie, het lijken me superlaptops, zeker voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, vraagje over die Diabloo notebooks? De V3010 ik mijn geval. De specs van dit model bevallen wel, maar ik verlang wel de zekerheid van een 'echt' merk.

Mocht na aankoop De Laptopper failliet gaan (rampsenario, maar goed) waar claim je dan je rechten van de garantie? Mag je hem dan gewoon bij de fabrikant (Aopen) afgooien of kun je dan fluiten naar je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

Botje dacht dat je die Ferarri Acer besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bommetje is ook van de partij :P

Nee, ik heb tot nu toe nog niks besteld :'( Ik wil graag een lange accutijd en goede videokaart. En dat ging bij de Ferrari dus niet echt, in vergelijking met een Centrino-laptop dan. Dus nu zit ik eigenlijk achter een Travelmate aan, maar die hebben in Nederland maar 64mb. Nog even verder dubben dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 102028 schreef op 10 augustus 2004 @ 19:30:
Hmm, vraagje over die Diabloo notebooks? De V3010 ik mijn geval. De specs van dit model bevallen wel, maar ik verlang wel de zekerheid van een 'echt' merk.

Mocht na aankoop De Laptopper failliet gaan (rampsenario, maar goed) waar claim je dan je rechten van de garantie? Mag je hem dan gewoon bij de fabrikant (Aopen) afgooien of kun je dan fluiten naar je garantie?
Haal je niet twee dingen door elkaar? Je hebt het over de zekerheid van een merk, maar eigenlijk twijfel je aan de leverancier als ik het goed begrijp? Het beste lijkt me dan dat je dezelfde computer ergens anders koopt.

Voor mij is het ook een gok: ik ken de leverancier niet en ik heb de laptop nog nooit gezien. Puur op specificaties besteld. Maar ik durf het wel aan, ook al omdat het voor een pc prive project is, dus de baas betaalt mee. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op 10 augustus 2004 @ 21:53:
Bommetje is ook van de partij :P

Nee, ik heb tot nu toe nog niks besteld :'( Ik wil graag een lange accutijd en goede videokaart. En dat ging bij de Ferrari dus niet echt, in vergelijking met een Centrino-laptop dan. Dus nu zit ik eigenlijk achter een Travelmate aan, maar die hebben in Nederland maar 64mb. Nog even verder dubben dus :'(
Mwa als ik 1800 euro ex btw uit zou kunnen geven zou ik direct voor die Travelmate 800x gaan. Maar dat kan ik niet dus toen kwam ik bij die Diabloo terecht.

Ik heb nu in mijn desktop een ATI9600PRO AIW en daar draaien de next gen games (doom3, FarCry) niet echt fantastisch op. Dus die illusie heb ik al laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 120652 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:46:
Bedankt botje, precies wat ik wou horen :)
Klinkt misschien als een rare vraag voor iemand die Qwerty gewoon is maarja.

En Grun, bedankt voor de reactie. Ik kijk al uit naar je reactie, het lijken me superlaptops, zeker voor die prijs!
Overigens is de Diabloo ook leverbaar met een azerty klavier (tegen meerprijs). Voor als u dat liever heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat de diabloo leverbaar is met een azerty maar gezien de mogelijkheid om cijfers sneller in te geven met qwerty kies ik dan toch om het originele toetsenbord te behouden. Die indeling is ineens ook heel wat intuïtiever bij het programmeren etc (haakjes, ...).
Toch bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun schreef op 10 augustus 2004 @ 22:14:
[...]

Haal je niet twee dingen door elkaar? Je hebt het over de zekerheid van een merk, maar eigenlijk twijfel je aan de leverancier als ik het goed begrijp? Het beste lijkt me dan dat je dezelfde computer ergens anders koopt.

Voor mij is het ook een gok: ik ken de leverancier niet en ik heb de laptop nog nooit gezien. Puur op specificaties besteld. Maar ik durf het wel aan, ook al omdat het voor een pc prive project is, dus de baas betaalt mee. We zullen zien.
Met de leverancier heb ik op zich weinig te maken. Wanneer ik een Acer koop, en mijn leverancier gaat failliet weet ik waar ik moet zijn voor mijn garantie/reparaties. Bij de Diabloo weet ik dat niet voor 100%. Ik weet dat de V3010 feitelijk een 1557GLS barebone van Aopen is. Maar ziet Aopen dit ook zo, omdat er geen 'Aopen' op het notebook prijkt?

Ik heb net per toeval ontdekt dat er een leverancier van Aopen notebooks in mijn dorp zit, één straat verderop :D Uniek, zeker met 5000 inwoners :P Ik ga maar 'ns wat reviews lezen over de Diabloo/1557G, want een notebook kopen is immers zo gebeurt. Een beslissing nemen niet ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 29-04 17:44
waar vinden jullie al die barebone dingen, ik krijg ze zo niet gevonden ..

informatique heeft ze.

• grun93
Vorige week stond er inderdaad iets over een nieuw huismerk laptops op hun site, maar vandaag niet meer. Bovendien meende ik me te herinneren dat zij hun barebone laptops niet aan konden bieden met een 128 Mb videokaart, alleen een 64 Mb exemplaar.
Los daarvan noemden zij hun huismerk ook geen Diabloo, ook al zou het best kunnen zijn dat de kast, het display en het toetsenbord uit dezelfde fabriek komen.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

grun schreef op 12 augustus 2004 @ 21:45:
[...]

Vorige week stond er inderdaad iets over een nieuw huismerk laptops op hun site, maar vandaag niet meer. Bovendien meende ik me te herinneren dat zij hun barebone laptops niet aan konden bieden met een 128 Mb videokaart, alleen een 64 Mb exemplaar.
Los daarvan noemden zij hun huismerk ook geen Diabloo, ook al zou het best kunnen zijn dat de kast, het display en het toetsenbord uit dezelfde fabriek komen.
Is nog steeds aanwezig hoor. Op www.informatique.nl ff ietsie naar beneden scrollen en dan vind je: laptop op maat B)
Ik miste die 128 MB versie ook al (had er net 1 op het oog :/ )

• grun93
_Rayman_ schreef op 12 augustus 2004 @ 22:04:
[...]

Is nog steeds aanwezig hoor. Op www.informatique.nl ff ietsie naar beneden scrollen en dan vind je: laptop op maat B)
Ik miste die 128 MB versie ook al (had er net 1 op het oog :/ )
I stand corrected.
Ik heb er sinds vandaag wel eentje met een 128 Mb videoplankje, maar die is dus niet bij informatique vandaan, maar bij de Laptopper. Ik heb hem zonder OS besteld, dus ik kan er verder nog weinig over zeggen. Morgen en zaterdag maar eens flink mee stoeien en dan laat ik nog wel weten hoe ie bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

grun, kun je je bevindingen snel laten weten.. :D Ik wacht er met smart op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 18476 schreef op 13 augustus 2004 @ 01:07:
grun, kun je je bevindingen snel laten weten.. :D Ik wacht er met smart op :o
Ik kan alleen nog maar iets vertellen over de kast zelf. Het gaat dus om de Diabloo V3010, met exact dezelfde specs als op de site van de Laptopper beschreven staat, je kunt er ook een foto'tje vinden. Ik heb dat model van 1375 euro ex.

In het echt ziet ie er mooi strak uit. Hij is antracietkleurig met accenten van geschuurd aluminium. De toetsen zijn gemaakt van half transparant materiaal. Ze zien er wat blauwig uit. Links zie je (verticaal) 5 extra toetsen, waarvan je er vier kunt programmeren. Met de vijfde zet je Wifi aan en uit. Er staan icoontjes voor email en een browser bij twee anderen. Je moet zelf aangeven waar de executables staan en dus kun je die twee knoppen ook voor iets anders gebruiken.
Op het foto'tje is slecht te zien dat er ook onder de rand van de display nog een rijtje toetsen zit, met een LCD schermpje. Dat is bedoeld voor de combodrive, als je een muziekCD wilt draaien. Op de LCD kun je dan tracknummer aflezen en met de toetsen besturen.
Aan de rechterkant, iets achter het midden, zit de uitstroomopening voor warme lucht.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

grun schreef op 13 augustus 2004 @ 06:02:
[...]

Ik kan alleen nog maar iets vertellen over de kast zelf. Het gaat dus om de Diabloo V3010, met exact dezelfde specs als op de site van de Laptopper beschreven staat, je kunt er ook een foto'tje vinden. Ik heb dat model van 1375 euro ex.

In het echt ziet ie er mooi strak uit. Hij is antracietkleurig met accenten van geschuurd aluminium. De toetsen zijn gemaakt van half transparant materiaal. Ze zien er wat blauwig uit. Links zie je (verticaal) 5 extra toetsen, waarvan je er vier kunt programmeren. Met de vijfde zet je Wifi aan en uit. Er staan icoontjes voor email en een browser bij twee anderen. Je moet zelf aangeven waar de executables staan en dus kun je die twee knoppen ook voor iets anders gebruiken.
Op het foto'tje is slecht te zien dat er ook onder de rand van de display nog een rijtje toetsen zit, met een LCD schermpje. Dat is bedoeld voor de combodrive, als je een muziekCD wilt draaien. Op de LCD kun je dan tracknummer aflezen en met de toetsen besturen.
Aan de rechterkant, iets achter het midden, zit de uitstroomopening voor warme lucht.
Wordt vervolgd.
Kan je iets vertellen over hoelang de accu mee gaat? En of deze laptop stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
_Rayman_ schreef op 13 augustus 2004 @ 10:08:
Kan je iets vertellen over hoelang de accu mee gaat? En of deze laptop stil is?
Over de accu kan ik nog niets zeggen, daarvoor heb ik hem nog te kort. Volgens de manual moet een nieuwe accu eerst tweemaal volledig opgeladen en daarna ontladen worden, pas dan wordt de maximale capaciteit bereikt.
De HDD is absoluut onhoorbaar, ondanks dat het een 7200 rpm exemplaar is. Ook de combodrive maakt geen lawaai. Af en toe slaat de ventilator kort aan, in dat geval hoor je een licht zoemen. Ik heb geen ervaring met laptops, dus ik weet niet of het in vergelijking met andere laptops hard of zacht is, maar zelf stoort het me niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

Sinds een paar dagen heb ik zo'n Informatique laptop, en volgens mij dezelfde als een diabloo v3010. Eerst maar eens wat pics (kijk onder de pics voor specs en dergelijke):
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_voordicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_achterdicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_l_voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_r_voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_boven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_boven2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/laptop/lt_tobo.jpg
Specs: Aopen Barebone 1557 GLS
Intel Pentium M 715 @ 1.5 GHz met 2 MB cache
Hitachi Travelstar 80GN 40 GB @ 4200rpm
512 MB DDR SDRAM PC2700
15" SXGA+ (1400x1050)
Ati Mobility Radeon 9600 - 64 MB
Aopen DVD/CDRW
Intel Wireless Lan 2200BG 54 Mbps
I/O: 3 x USB 2.0, 1 xFirewire, Cardreader voor MS, MMC & SD, Cardbus Type II slot, Infrarood, Line-In, , Line-Out, Parallelle poort, Modem, Netwerk 10/100Mbps, S-Video Out, Audio Panel (om cd's af te spelen terwijl de laptop uit staat), VGA poort voor 2e display
Reviewtje:
Afgelopen dinsdag was het zover: hij lag klaar. Snel afhalen dus. Bij thuiskomst vielen de maten mee: de laptop is vrij dun en weegt ongeveer 2,8 kg (beetje gare weegschaal was het maar in het boekje stond dacht ik 2,77 kg dus dat klopt dan wel).

Scherm:
Aangezien er geen ik-wil-geen-dode-pixel-optie was, was dat even afwachten, maar na onderzoek bleken het er twee te zijn, links onderaan. Twee pixels blijven daar zwart, maar omdat ze op een niet opvallende plek zitten, vind ik het geen probleem (in het midden van het scherm had erger geweest).
Ik had geen besturingssysteem erbij gekocht, dus snel even zelf windows xp erop geknikkerd, en vol spanning afwachten of alles goed werkt. En tot nu gaat alles prima. Verder is het scherm prima, ik hoef er niet precies recht voor te zitten wil ik het kunnen zien :P. Ik heb verder geen vergelijkingmateriaal of ervaring met dit soort schermen, dus iemand met meer verstand daarvan moet dat maar even beoordelen.

Accu:
Ik moet nog even goed testen, de eerste keer toen ik 'm gebruikte (om een film te kijken, op tv, met het lcd gewoon aan) ging ie zo'n 2-2,5 uur mee. Als je gewoon zit te internetten, of iets dergelijks, gaat ie wel langer mee. Ik zal nog even een keer testen.

Stil of niet? Warm of niet?
Aan de onderkant (en rechterkant in het midden) zit de koeling. Er zit 1 klein fannetje in, wat je, afhankelijk van hoe cpu je gebruikt, af en toe aan gaat (al zit je te gamen blaast ie continu). Als die fan vol draait, maakt die best wel wat geluid. Maar nu bijvoorbeeld, terwijl ik dit typ, gaat hij bijna nooit aan, en hoor je dus niks. Echt heet wordt de laptop trouwens niet, je kunt hem best op schoot houden.
Oja: voor ik het vergeet: de dvd/cd speler is behoorlijk lawaaiig, maar welke is dat niet tegenwoordig :S

Gamen:
Ik verwachtte geen wonderen, maar UT2004 is prima te spelen op 1024x768 met medium details. De laptop was kort nadat ik hem besteld had ook leverbaar met een 128 mb radeon 9700, als je echt wilt gamen zou ik die bestellen.

Geen draadjes:
WLAN werkt prima. Ik heb eergister een Linksys WRT54G (uit m'n hoofd) gekocht. De router staat in mijn kamer boven, en 1 verdieping lager, rechtstreeks op zo'n 7 meter afstand, is de verbinding nog "excellent". In de tuin, nog zo'n 10 meter verder, is de verbinding "very good".

Afmetingen en stevigheid:
Breedte: Iets meer als 33 cm
Diepte: Maximaal een kleine 28 cm
Hoogte: Zo'n 3,5 cm als ik vanaf het tafelblad waar hij momenteel opstaat meet.
De laptop voelt best wel stevig aan, het halftransparante blauwige toetsenbord typt goed. Het geheel lijkt wel iets minder solide als een IBM van een kennis die ik een tijd geleden even gebruikte, maar het voldoet prima.

Extra knopjes:
De laptop heeft een paar extra toetsenbordfuncties, zo kun je wireless lan uitzetten (spaart ongetwijfeld stroom), en 4 andere knoppen kun je zelf instellen. Verder kun je het scherm uitzetten, en de helderheid instellen, het geluid aan of uit, laptop in standby stand zetten (dat gaat trouwens automatisch als je het scherm dichtklapt terwijl hij aanstaat). Ten slotte kun het beeld op de lcd, extern scherm, of allebei weergeven met fn-f3 (nog niet getest).

Ik heb het idee dat ik weer de helft van de belangrijke dingen vergeet te vermelden: vraag dus maar wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Als ik het zo lees, is het best een redelijke laptop. Alleen aan het woord: lawaairig, heb ik toch de neiging om niet deze laptop te nemen (persoonlijke mening hoor ;) ). Dit omdat ik me echt groen en geel erger aan rare zoemen, rare piepjes etc. :7

Maar voorderrest is het een leuke laptop :Y)

offtopic:
Wel leuk om mijn eigen post in jou scherm te zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 13-08-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

_Rayman_ schreef op 13 augustus 2004 @ 13:08:
Als ik het zo lees, is het best een redelijke laptop. Alleen aan het woord: lawaairig, heb ik toch de neiging om niet deze laptop te nemen (persoonlijke mening hoor ;) ). Dit omdat ik me echt groen en geel erger aan rare zoemen, rare piepjes etc. :7

Maar voorderrest is het een leuke laptop :Y)

offtopic:
Wel leuk om mijn eigen post in jou scherm te zien :)
:) DVD/CD-rom spelers produceren wel vaker wat geluid. Conclusie: images gebruiken.

Zoals ik al zei, als je zit te internetten, of word gebruikt hoor je echt niks. Ik zou wel eens willen weten hoeveel geluid andere laptops maken bij volle belasting van de processor, maar ik ken niet echt veel mensen die een laptop hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smallboy schreef op 13 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

:) DVD/CD-rom spelers produceren wel vaker wat geluid. Conclusie: images gebruiken.

Zoals ik al zei, als je zit te internetten, of word gebruikt hoor je echt niks. Ik zou wel eens willen weten hoeveel geluid andere laptops maken bij volle belasting van de processor, maar ik ken niet echt veel mensen die een laptop hebben eigenlijk.
Bij mij (Dell Inspiron 8600) bromt het dvd station ook, is vrij normaal (bij de ene cd wat meer dan de ander maar ok).
Heeft die fan ook 2 standen? Bij mij gaat de fan eerst op een tragere stand aan en als ie echt heet wordt pas voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ja, de fan heeft inderdaad twee standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mooi review, smallboy. Jouw informatique laptop is inderdaad exact dezelfde als de laptop die onder de naam Diabloo V3010 door de Laptopper geleverd wordt, zoals je al vermoedde.
Prachtige foto's ook, daar heb ik weinig meer aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 19:56
die laptop heeft me vriendin ook al een half jaar, maar dan alleen van MaxData.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op de Dell site is er nu een Inspiron 9100 met een Ati Mobility Radeon 9800 256MB, waarom zie ik die videokaart nog in geen 1 andere Laptop :?
Degenen die ik kan vinden gaan maar tot een Ati Mobility Radeon 9700 128MB, heeft iemand anders deze videochip al in een laptop gesignaleerd? zo ja waar?
Ik ben nl. niet op zoek naar 15,4" (breedbeeld) schermen en ben daarom ook uitgekomen op Diabloo & Informatique.
En als ze er nog gewoon niet zijn, wanneer kan ik deze videokaart bij Diabloo & Informatique vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Lennieboy83 schreef op 14 augustus 2004 @ 12:10:
Op de Dell site is er nu een Inspiron 9100 met een Ati Mobility Radeon 9800 256MB, waarom zie ik die videokaart nog in geen 1 andere Laptop :?
omdat dell voorlopig er alleenrecht op hebt, verder slurpt ie behoorlijk wat dus je zal een goede en zware voeding er voor nodig hebben
wanneer ze in andere systemen komen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Hoe presteert deze notebook (3110) vergeleken met een Dell bijvoorbeeld?

Ik wil een een notebook om grafisch werk mee te doen, veel photoshop, illustrator e.d Maar ook wil ik wel veel programma`s tegelijk aan kunnen hebben...

Hoe is het vertrouwen in de componenten e.d. Mooie specs voor weinig geld opzich maar is het niet te mooi om goed te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

@smallboy
Heeft deze laptop beschikking over wifi icm WPA of is het WEP?
Weet je al wat meer over de accu (hoelang gaat deze mee, hoelang duurt het opladen ongeveer)?

De radeon 9700 128MB versie is trouwens weer leverbaar bij informatique, welke ik ga bestellen.
Specs wat ik wil gaan bestellen:

Aopen Barebone 1557-GLS ATI Radeon 9700 - 128Mb
Intel 855PM Chipset
ATI Mobility Radeon 9700 128Mb (Support DirectX9)
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100 BaseT Lan + 56Kbps modem
Intel Pentium® M 715 - 1.5Ghz with 2M cache
Hitachi Travelstar 80GN 60Gb, 5400rpm, 2.5" 9.5mm
SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC2700, 200pins (1 reepje)
Aopen CDRW / DVD-rom IDE Slim voorBarebook 155x
Geen besturingssysteem
Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN
Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)
1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Infrarood poort
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)
Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express

Nu twijfel ik nog tussen een 5400 rpm en 7200 rpm hardeschijf.
Het prijsverschil tussen deze beide (60 GB) is €55. Is dit de moeite?

Nu zal je vragen wat wil je er mee gaan doen? Ik wil het volgende met de laptop gaan doen:
- internet / msn B)
- af en toe websites maken
- muziekje luisteren
- muziekdvd bekijken (b.v. als ik op een andere pc bezig ben, laptop ernaast met muziekje)
- documenten kloppen
- opslag van tooltjes (welke ik ga gebruiken als ik helpdeskje ter plaatse speel :D )
- zeer regelmatig (lees als het kan elke avond ) ~ 1 uur spelletje spelen (voornamelijk america's army)
- afspeelbak (tv-out) ter plaatse
(- als ik een digitale camera heb, mijn foto's hierop opslaan/bewerken)

-edit-
Sorry smallboy, had inderdaad ff moeten zoeken.
Resultaat:
De wifikaart ondersteund WPA ( bron )
Wi-Fi CERTIFIED* for single band 2.4 GHz band and Wi-Fi Protected Access (WPA)

[ Voor 89% gewijzigd door _Rayman_ op 15-08-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@smallboy

nice review!
Hopelijk stopt Aikeleer hem in de nog op te bouwen reviews lijst, dat zou handig zijn...

Hoe kan je trouwens tevreden zijn met dode pixels? Op mijn werk in mijn 17" tft zit er eentje, rechtsonderin de hoek, net boven het 'pijltje' omlaag van mijn browser. En die zie ik altijd en ik erger me eraan...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

_Rayman_ schreef op 15 augustus 2004 @ 18:28:
@smallboy
Heeft deze laptop beschikking over wifi icm WPA of is het WEP?
Weet je al wat meer over de accu (hoelang gaat deze mee, hoelang duurt het opladen ongeveer)?

De radeon 9700 128MB versie is trouwens weer leverbaar bij informatique
Ik ben niet zo thuis in wifi zooi, dus dat mag je zelf even opzoeken. Het is een Intel PRO/Wireless 2200BG ding. Google even zou ik zeggen. Ik gebruik iig WEP.

Over de accu: toen ik een beetje aan 't browsen was, en wat aan het typen etc, ging ie iig meer als 3 uur mee, heb nog geen tijd gehad om het echt goed te testen. Weet iemand een goed testprogrammaatje daarvoor? Opladen duurt zo'n 4 uur als ie aan staat, anders 2 uur ofzo (edit: dit zijn schattingen, ik ben niet verantwoordelijk voor evt onjuiste gegevens:P)

Enne over die dode pixels: ze zitten bij mij op een plaats waar je eigenlijk nooit naar kijkt, in de quick launch bar linksonder. Bovendien is 1 pixel op een 15" met 1400*1050 pixels zo klein dat het niet storend is.

[ Voor 18% gewijzigd door smallboy op 15-08-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50095

die diabloo v3010 lijkt toch verdacht veel op deze:

http://www.zosimpelkanhetzijn.nl/default.aspx?NavID=952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, bedankt voor de review smallboy.
Grun, hoe is jouw mening nu over je laptop nu je hem al iets langer hebt kunnen testen? Valt het scherm wat mee van kwaliteit en is hij niet al te lawaaierig?
Ik heb verder in reviews van de aopen 1557-gls gelezen dat sommige mensen hem wat te onstevig vonden (buigt een beetje door als je hem opneemt etc), hoe is jullie ervaring daarmee?

PS: voor de geïnteresseerden, de laptopper heeft 2 nieuwe series van de diabloo uit (pentium 4 prescott en 17" amd met tv-tuner en ingebouwde webcam). Ik vind ze er wel interessant uitzien maar ga toch maar gaan voor een centrino... nu alleen eindelijk nog een beslissingen kunnen maken of het een aopen 1557-gls of een compal cl56 wordt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 120652 schreef op 18 augustus 2004 @ 14:04:
Inderdaad, bedankt voor de review smallboy.
Grun, hoe is jouw mening nu over je laptop nu je hem al iets langer hebt kunnen testen? Valt het scherm wat mee van kwaliteit en is hij niet al te lawaaierig?
Ik heb verder in reviews van de aopen 1557-gls gelezen dat sommige mensen hem wat te onstevig vonden (buigt een beetje door als je hem opneemt etc), hoe is jullie ervaring daarmee?

PS: voor de geïnteresseerden, de laptopper heeft 2 nieuwe series van de diabloo uit (pentium 4 prescott en 17" amd met tv-tuner en ingebouwde webcam). Ik vind ze er wel interessant uitzien maar ga toch maar gaan voor een centrino... nu alleen eindelijk nog een beslissingen kunnen maken of het een aopen 1557-gls of een compal cl56 wordt :7
Ik ben er nog steeds enthousiast over en over het algemeen zeer tevreden. Met de stevigheid is niets mis imho, hij zit in een frame van aluminium rondom. De bodem en deksel is van hardplastic. Ik vind hem niet doorbuigen. Maar, en dat zei de laptopper ook al, je mag never nooit niet een laptop verplaatsen met het display open, ook niet even een paar meter in dezelfde kamer. Dus dat doe ik dan ook niet.
Lawaaiig is ie zeker niet. Ik las dat sommigen vonden dat de combodrive lawaai maakte maar dat doet de mijne absoluut niet. De HD is ook onhoorbaar. Ik zit nu zeker al twee uur te werken, weliswaar geen spelletjes, en de fan is nog niet een keer aangeslagen. Hij wordt ietwat warm in het midden aan de onderkant, achter het memoryklepje. Niet zo heet dat je hem niet op schoot zou kunnen hebben. De bovenkant, daar waar je handen rusten, blijft gelijktijdig gewoon koel.
Het display is mooi egaal verlicht en prima leesbaar, ondanks een resolutie van 1400x1050. Ik heb geen enkele verkeerde pixel kunnen ontdekken, ondanks dat ik daar geen speciale verzekering voor afgesloten had. Wel is de verticale kijkhoek vrij beperkt, in ieder geval minder dan van de Belinea flatpanel die ik thuis heb staan. Dat merk je vooral omdat het contrast dan terugloopt. De horizontale kijkhoek is stukken groter.
Het enige waar ik nog weinig ervaring mee heb is de accu. Thuis heb ik hem gewoon aan het lichtnet hangen.

• grun93
Er schiet me trouwens nog wat te binnen: de mijne heeft geen Centrino stickertje. Kennelijk hoort het zo want ook in de advertenties van de Laptopper wordt het niet genoemd. Op hun site staan vier configuraties Diabloo V3010, waarvan er drie wel Centrino zijn en de duurste (de mijne) niet. Vreemd. Ik meen dat ie wel aan de specs voldoet: Dothan 735 cpu, Intel 855 chipset en 802.11g WiFi. Dat moet je nog maar eens navragen voor je hem bestelt.

Bedankt grun,
dat klinkt dus allemaal dik in orde. Je hebt mijn twijfels volledig weggenomen.
Ivm die centrino kan het volgende je misschien van dienst zijn:
" In order for a system to obtain the Centrino badge, it must use the following:
Intel Pentium M processor
Intel 855PM or 855GM chipsets
Intel PRO/Wireless 2100 (or future versions)
This has caused a problem with a lot of the vendors because the current PRO/Wireless 2100 chipset only supports 802.11b while many competing products are available with 11a/b, 11b/g or 11a/b/g support. In fact, several of the key laptop manufacturers have opted to not include the Intel wireless chips or to use other wireless controllers and thus not have the Centrino badge on the system."

• donald_dick
grun schreef op 19 augustus 2004 @ 08:25:
Er schiet me trouwens nog wat te binnen: de mijne heeft geen Centrino stickertje. Kennelijk hoort het zo want ook in de advertenties van de Laptopper wordt het niet genoemd. Op hun site staan vier configuraties Diabloo V3010, waarvan er drie wel Centrino zijn en de duurste (de mijne) niet. Vreemd. Ik meen dat ie wel aan de specs voldoet: Dothan 735 cpu, Intel 855 chipset en 802.11g WiFi. Dat moet je nog maar eens navragen voor je hem bestelt.
zijn we gewoon vergeten het centrino stikkertje erop te plakken
dat is trouwen sook het 1ste wat ik eraf haal, de stickers....

• Lennieboy83
Dat zijn ze volgens mij niet vergeten, omdat het de Dothan is met 2 MB cache en niet de oudere Centrino met 1 MB cache (weet niet of Centrino nou de cpu-modelnaam is of niet).

Lennieboy83 schreef op 19 augustus 2004 @ 16:20:
Dat zijn ze volgens mij niet vergeten, omdat het de Dothan is met 2 MB cache en niet de oudere Centrino met 1 MB cache (weet niet of Centrino nou de cpu-modelnaam is of niet).
centrino is het platform, niet de processor.
Om een centrino laptop te zijn moet er dus die 855 chipset inzitten, een intel prowireless adapter en een intel pentium-m processor (welke maakt niet uit).

BTW. Op m'n dell Inspiron heb ik wel een centrino sticker met een Dothan 1.7 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Kijk ;) dat wist ik dus niet, ik ben niet echt bekend op dit platform :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Wat ik nog mis, zijn mensen met ervaring op gebied van Diabloo EN notebooks van andere merken voor maken van praktische vergelijkingen. Neem bijvoorbeeld Acer wat ook een goed prijs/prestatie merk is.

En ik ben zelf ook benieuwd of al die meerprijzen bij de-laptopper qua garanties zin hebben. Hoe zit het met service e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Aangezien ik een op maat gemaakte laptop bij de informatique ga bestellen, zal ~ eind volgende week ook van mij hier een review te vinden zijn :)

Het zal dan gaan over een laptop met de volgende specificaties:
Intel 855PM Chipset
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm
Geen besturingssysteem
..etc..

Ik ga 'm morgen of maandag bestellen, de levertijd zal ~ 1 week tot 1.5 week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had al een paar keer met de-laptopper heen en weer gemaild, maar ze deden maar vaag over wanneer die V3100 nou eindelijk beschikbaar zou zijn. Kwam ik er vorige week achter dat mijn school (HVA) ook de Compal-Cl56 via Paradigit verkoopt. Heb er toen maar meteen één besteld.

Ik ga nu wel moeten wachten tot het schooljaar begint voor ik het eindelijk binnen heb :( Mischien zelfs langer want vorig jaar had een klasgenoot ook een laptop via de school besteld en hij had het 2 weken na de eerste schooldag nog steeds niet binnen. Ik heb het net als hem ook laat besteld. Het moest eigenlijk al in Juli :|

maja bij de-laptopper zou ik volgens mij net zo lang moeten wachten. Het is nu de vraag wanneer ik het kan ophalen. Ik heb het trouwens deze specs genomen:

Pentium M 735 (1,7GHz 2MB)
512MB PC2700
60GB 5400rpm
DVD+r/RW
Intell Wireless 2200 802.11B/G
..en de standaard dingen die er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:36
Ik zit er aan te denken om ook nog een laptop te halen voordat pc-privé afgelopen is. Nu zien die Daibloo's, Compals en Informatique Barebones er er leuk uit maar ik wil er next-gen games (Far-Cry, Doom III, etc.) op kunnen spelen de komende jaartjes. Daarom zal iig de 9700 met 128 erin moeten maar ik vraag me af wat de invloed van de processor is. Je kan namelijk een 1.5, 1.6, 1.7, 1.8 en 2.0 GHz Intel Pentium M7xx Dothan nemen.

Heeft het dus zin om nu al een 2.0 GHz te nemen met het oog op de toekomst?
Of kan ik beter nog even doorsparen voor een Dell laptop met 9800 en 256 MB of een laptop met de AMD Athlon64 (en een goede videokaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117287

Mijnsinziens is een dothan 2,0 een mooi stukje techniek welke ook op de middellange termijn nog goed zal kunnen meedraaien.. De proccesor is zeker relevant en van grote invloed op de game prestaties, helemaal als het gaat om de recente titels die jij noemt.. maar goed je kan natuurlijk nog geen materiaal kopen dat nog niet op de markt is of slechts doot een monopolist wordt aangeboden.. daarom zou ik zeggen.. Ga voor een M11 met 128 Mb in combinatie met de processor de het beste past bij je budget.. en de kans dat je hier spijt van krijgt is nihiel.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

check PCM van september!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat er een test van de aopen 1557 (diabloo 3010) in ?
Ik kan namelijk niet veel afleiden van hun site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:18
Hmm, de Informatique Notebook ziet er goed uit (en is qua prijs ook aantrekkelijk vergeleken met De-Laptopper)
1557GLS, 1.7GHz Dothan, 60GB 7200rpm, 1x 512MB DDR, dvd-brander, geen OS

De-LaptopperInformatique
€ 1815€ 1625

Helaas heeft Informatique (zoals eerder gezegd) geen no-pixelgarantie. Bij De-Laptopper kun je een no-pixelgarantie nemen voor € 49,- excl. btw

[ Voor 1% gewijzigd door Mawlana op 26-08-2004 13:05 . Reden: zie een paar berichtjes hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

sylvesterrr schreef op 24 augustus 2004 @ 15:42:
Hmm, de Informatique Notebook ziet er goed uit (en is qua prijs ook aantrekkelijk vergeleken met De-Laptopper)

De-LaptopperInformatique
€ 1625€ 1815

Helaas heeft Informatique (zoals eerder gezegd) geen no-pixelgarantie. Bij De-Laptopper kun je een no-pixelgarantie nemen voor € 49,- excl. btw
Ik heb als het goed is, zaterdag mijn informatique laptop binnen. Kan zondag mijn ervaringen met jullie delen. :)

Onderstaande besteld:
Intel 855PM Chipset
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm
Geen besturingssysteem
..etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121759

[quote]_Rayman_ schreef op 24 augustus 2004 @ 16:02:
[...]

Ik heb als het goed is, zaterdag mijn informatique laptop binnen. Kan zondag mijn ervaringen met jullie delen. :)

Wat heb je hier nou voor betaald als ik vragen mag?
Ik ben namelijk ook opzoek naar een laptop met ongeveer dezelfde specificaties, en heb een budget van ongeveer 2000 euro. Maar de laptops die ik gezien heb met die specificaties komen ver boven dit bedrag uit, tenzij ik bv. een diabloo van de-laptopper neem...Maar of dat nou zo geweldig is... :?

• grun93
sylvesterrr schreef op 24 augustus 2004 @ 15:42:

De-LaptopperInformatique
€ 1625€ 1815

De prijs lijkt niet te kloppen? Ik kan me niet voorstellen dat je een hogere prijs aantrekkelijk vindt?

Tja, de pixelgarantie. Persoonlijk neem ik altijd zonder. Ik heb er geen smak geld voor over dat er op een paar miljoen pixels een of twee kapot zijn. Overigens heb ik zelf een Diabloo en die werd, ook zonder garantie, foutloos afgeleverd.

• grun93
Anoniem: 120652 schreef op 24 augustus 2004 @ 09:33:
Staat er een test van de aopen 1557 (diabloo 3010) in ?
Ik kan namelijk niet veel afleiden van hun site...
Ik heb hem (nog) niet gelezen, maar er schijnt te staan dat de Diabloo V3100 de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle geteste laptops. Tenminste, dit maak ik op uit de Laptopper site.

• _Rayman_

_Rayman_

[quote]Anoniem: 121759 schreef op 24 augustus 2004 @ 17:17:
_Rayman_ schreef op 24 augustus 2004 @ 16:02:
[...]

Wat heb je hier nou voor betaald als ik vragen mag?
Ik ben namelijk ook opzoek naar een laptop met ongeveer dezelfde specificaties, en heb een budget van ongeveer 2000 euro. Maar de laptops die ik gezien heb met die specificaties komen ver boven dit bedrag uit, tenzij ik bv. een diabloo van de-laptopper neem...Maar of dat nou zo geweldig is... :?
Totaal betaal ik 1487,= er voor. De prijs is als volgt opgemaakt:
code:
1
2
3
4
Subtotaal                          € 1.540 
Installatie & Assemblage       +    € 25 
Introductiekorting 5%         -    € 78
Totaal incl. btw                    € 1.487

[ Voor 14% gewijzigd door _Rayman_ op 26-08-2004 11:03 ]

• weertenaar
  • Laatst online: 30-05 17:35
grun schreef op 26 augustus 2004 @ 09:49:
[...]

Tja, de pixelgarantie. Persoonlijk neem ik altijd zonder. Ik heb er geen smak geld voor over dat er op een paar miljoen pixels een of twee kapot zijn. Overigens heb ik zelf een Diabloo en die werd, ook zonder garantie, foutloos afgeleverd.
Maar waarschijnlijk moet je bij een zaak die pixelgarantie voert er wel voor kiezen.

De laptops die niet door de pixelgarantie komen blijven over -> kans dat je er dan een krijgt met een paar dooie pixels wordt dan wel erg groot.

• grun93
weertenaar schreef op 26 augustus 2004 @ 11:04:
[...]

Maar waarschijnlijk moet je bij een zaak die pixelgarantie voert er wel voor kiezen.

De laptops die niet door de pixelgarantie komen blijven over -> kans dat je er dan een krijgt met een paar dooie pixels wordt dan wel erg groot.
Nog beter: dan kun je zeggen dat je hem wel wilt hebben (met kapotte pixels dus) maar voor een lagere prijs.

Maar mijn punt is eigenlijk iets anders, namelijk dat kapotte pixels, na verloop van tijd, niet te vermijden zijn. De garantie waarmee je dit afkoopt is imho een schijngarantie (en alleen maar extra winst voor de verkoper): de garantie geeft alleen maar aan dat de laptop bij aflevering, en vaak korte tijd daarna, geen enkele foute pixel heeft. Het garandeert niet dat dat altijd zo blijft, het kan best dat je een maand nadat de garantie afgelopen is alsnog een of meer foute pixels krijgt. Ik was laatst bij de Mediamarkt en de verkoper daar zei: Ach meneer, zo'n pixel moet je zien als een gloeilamp. Ze gaan altijd stuk, je weet alleen niet wanneer.

• Mawlana
grun schreef op 26 augustus 2004 @ 09:49:
[...]

De prijs lijkt niet te kloppen? Ik kan me niet voorstellen dat je een hogere prijs aantrekkelijk vindt?

Het is dus het omgekeerde. :P

Informatique is goedkoper omdat ze deze week een introductiekorting van 5% geven op hun Notebook op maat.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 26-08-2004 13:04 ]

• _Rayman_

_Rayman_

sylvesterrr schreef op 26 augustus 2004 @ 13:03:
[...]

Het is dus het omgekeerde. :P

Informatique is goedkoper omdat ze deze week een introductiekorting van 5% geven op hun Notebook op maat.
Kleine correctie: ;)
De introductiekorting duurt nog tot aan het einde van de maand :Y)

Grr... besluiteloosheid 8)7 Ik word gek van mezelf 8)7

Sta ik op het punt een 8003 te bestellen, waar ik maanden over zeur, ga ik met die Compal C56 (Diabloo V3100) spelen:

Diabloo V3100 Pentium M ATI 9700 128MB 15"SXGA+ TFT € 1.040,00
Intel Pentium Mobile 735 1700Mhz 2MB Cache (Dothan) € 92,00
60GB 5400RPM ipv 40GB 4200RPM € 88,00
512 MB DDR 333 Mhz (1x512) € 99,00
WiFi 54 Mbps € 45,00
4 x DVD+/-RW € 100,00
Geen OS € 0,00
3 jaar pick up and return i.p.v. 2 jaar € 99,00
De Laptopper Pixelwarranty € 49,00
Geen Laptopverzekering € 0,00
Geen extra software € 0,00
Geen installatie € 0,00
Totaal € 1.918,28

Deze is 180 euro goedkoper + op sommige punten beter, maar minder mooi en voor mij onbekend.

Meningen alsjeblieft, want ik ben al begonnen om mijn bureau op te vreten uit frustratie (van mezelf dus) :Y) 8)7 |:(

zoek maar eens even op de fora van www.notebookreview.com
Je zal al snel overtuigd zijn dan die compal cl56 meer dan waar voor zijn geld biedt. Het enige probleem lijkt het scherm te zijn. De kijkhoek is namelijk eerder zwakjes.
Zelf zou ik niet twijfelen, ik zou voor de compal gaan.
Wat mij bij Acer stoort is vooral de slechte ervaring van vele gebruikers met de naverkoopdienst. Ik heb er echter zelf geen ervaring mee dus het is ook maar van horen zeggen.

PS: ik zou wel voor een 7200 rpm schijf gaan indien je voor de diabloo gaat

Indien je Frans verstaat kan je ook eens kijken op de fora van http://www.tt-hardware.com
en deze test lezen: http://www.tt-hardware.co...ews&file=article&sid=6662

• _Rayman_

_Rayman_

Anoniem: 102028 schreef op 26 augustus 2004 @ 13:42:
Grr... besluiteloosheid 8)7 Ik word gek van mezelf 8)7

Sta ik op het punt een 8003 te bestellen, waar ik maanden over zeur, ga ik met die Compal C56 (Diabloo V3100) spelen:

Diabloo V3100 Pentium M ATI 9700 128MB 15"SXGA+ TFT � 1.040,00
Intel Pentium Mobile 735 1700Mhz 2MB Cache (Dothan) � 92,00
60GB 5400RPM ipv 40GB 4200RPM � 88,00
512 MB DDR 333 Mhz (1x512) � 99,00
WiFi 54 Mbps � 45,00
4 x DVD+/-RW � 100,00
Geen OS � 0,00
3 jaar pick up and return i.p.v. 2 jaar � 99,00
De Laptopper Pixelwarranty � 49,00
Geen Laptopverzekering � 0,00
Geen extra software � 0,00
Geen installatie � 0,00
Totaal � 1.918,28

Deze is 180 euro goedkoper + op sommige punten beter, maar minder mooi en voor mij onbekend.

Meningen alsjeblieft, want ik ben al begonnen om mijn bureau op te vreten uit frustratie (van mezelf dus) :Y) 8)7 |:(
Net wat OlivierOliOli zegt, zou ik ook persoonlijk gaan voor een 7200rpm hardeschijf. Desnoods, om binnen je budget te blijven een paar Mhz-jes lager geclockte processor.
Dit omdat een snelle processor met een langzame schijf niet optimaal is voor de performance.

[ Voor 7% gewijzigd door _Rayman_ op 26-08-2004 14:26 ]

• grun93
Anoniem: 102028 schreef op 26 augustus 2004 @ 13:42:

In wezen komen al deze barebones uit dezelfde fabriek, namelijk die van AOpen, toch? Niet echt een onbekend wazig merk. Het verschil lijkt te zitten in de componenten die de leverancier er achteraf bij indrukt, zoals memory, HD, wifi kaartje, enzovoort. En natuurlijk valt er wat te spelen met de winstmarge.

Zelf wilde ik eerst een Diabloo V3100, maar ik vond die ovale ring om het toetsenbord niet bijzonder mooi. Ik heb nu de Diabloo V3010, die ziet er wat strakker uit. En hij bevalt prima.

grun schreef op 26 augustus 2004 @ 14:37:
[...]

In wezen komen al deze barebones uit dezelfde fabriek, namelijk die van AOpen, toch? Niet echt een onbekend wazig merk. Het verschil lijkt te zitten in de componenten die de leverancier er achteraf bij indrukt, zoals memory, HD, wifi kaartje, enzovoort. En natuurlijk valt er wat te spelen met de winstmarge.

Zelf wilde ik eerst een Diabloo V3100, maar ik vond die ovale ring om het toetsenbord niet bijzonder mooi. Ik heb nu de Diabloo V3010, die ziet er wat strakker uit. En hij bevalt prima.
Ik heb zelf ook gekeken voor de Diabloo V3100 maar die vond ik idd ook niet echt mooi, ik heb ook liever de Diabloo V3010, ziet er echt stukken beter uit, maar kwa prijs is hij wel duurder, wil je dezelfde specs houden...

@ Grun

Kun je misschien iets vertellen over je ervaring met de Diabloo V3010, of heb je een paar foto's? Ben namelijk zelf ook van plan om deze aan te schaffen, maar weet niet zeker of het wel verstandig is om een "huismerk" te kopen....

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 121759 op 26-08-2004 15:08 ]

• grun93
Anoniem: 121759 schreef op 26 augustus 2004 @ 15:03:
@ Grun

Kun je misschien iets vertellen over je ervaring met de Diabloo V3010, ben namelijk zelf ook van plan om deze aan te schaffen, maar weet niet zeker of het wel verstandig is om een "huismerk" te kopen....
Van de naam moet je je niets aantrekken, dat is gewoon een fantasienaam. Sterker nog, op de mijne kun je nergens de naam Diabloo ontdekken. Al deze dingen komen gewoon uit de AOpen fabriek (die naam staat wel op het voedingsblokje).

Mijn ervaring is tot nu toe prima. Even in beknopte stijl:
- wordt niet bijzonder warm, je kunt hem gewoon op schoot houden;
- maakt dus ook weinig tot geen lawaai (fan heeft twee standen);
- beeldscherm vind ikzelf prima (horizontale kijkhoek is zonder meer goed, verticale kijkhoek iets minder. Maar je moet erg veel bewegen wil je daar last van hebben);
- hij zit stevig in elkaar, maar je moet er natuurlijk (zoals met elke laptop) niet mee smijten.
- de HD is volstrekt onhoorbaar (60 Gb/7200 tpm)

Voor mij zijn dit eigenlijk wel zo'n beetje de belangrijkste. :)

grun schreef op 26 augustus 2004 @ 15:37:
[...]

Van de naam moet je je niets aantrekken, dat is gewoon een fantasienaam. Sterker nog, op de mijne kun je nergens de naam Diabloo ontdekken. Al deze dingen komen gewoon uit de AOpen fabriek (die naam staat wel op het voedingsblokje).

Mijn ervaring is tot nu toe prima. Even in beknopte stijl:
- wordt niet bijzonder warm, je kunt hem gewoon op schoot houden;
- maakt dus ook weinig tot geen lawaai (fan heeft twee standen);
- beeldscherm vind ikzelf prima (horizontale kijkhoek is zonder meer goed, verticale kijkhoek iets minder. Maar je moet erg veel bewegen wil je daar last van hebben);
- hij zit stevig in elkaar, maar je moet er natuurlijk (zoals met elke laptop) niet mee smijten.
- de HD is volstrekt onhoorbaar (60 Gb/7200 tpm)

Voor mij zijn dit eigenlijk wel zo'n beetje de belangrijkste. :)
Heb je misschien een paar foto's? Want die foto's van de-latopper wordt ik niet duidelijk van :? En kan ze hier op GOT niet vinden...

• Mawlana
Anoniem: 121759 schreef op 26 augustus 2004 @ 16:30:
[...]

Heb je misschien een paar foto's? Want die foto's van de-latopper wordt ik niet duidelijk van :? En kan ze hier op GOT niet vinden...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21421396 ?

• _Rayman_

_Rayman_

Die foto's zijn van de laptop van informatique, dus niet van de laptopper B)

_Rayman_ schreef op 26 augustus 2004 @ 16:47:
[...]

Die foto's zijn van de laptop van informatique, dus niet van de laptopper B)
da's precies dezelfde
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste