[3d] Project - Tweaktown

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.616 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/work%20in%20progress/wip%20009.jpg

Weer een klein maar fijn update-je! Zit nog steeds met die bumpmap te klooien.

- en ja, sommige textures zijn niet recht of goed uitgelijnd.

[ Voor 49% gewijzigd door HyperTrophy op 07-09-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status van het huidige reparatie project.......
Texturing is zover klaar een paar hier van verdienen nog aandacht.. maar denk dat het er verder niet beter op wordt.

Bijna klaar wil alleen nog wat bouwlampjes op het billboard zetten.

Afbeeldingslocatie: http://gcta.nl.eu.org/tweakhouse.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ben opnieuw begonnen met texturen, heb nog niet gekeken naar de bumpmaps, maar tot dusver gaat t uitstekend. mocht t niet lukken met bumpmaps dan laat ik die wel zitten. volgend wipje komt er aan... :)
had ik al gezegd dat ik dat wel wou afkloppen :(
max gecrashed, na dat ik iets fout deed en mn textures vern**kt had, dus nu kan ik opnieuw textures plaatsen en uitlijne
weltruste dus

[ Voor 33% gewijzigd door HyperTrophy op 08-09-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een heel stukkie gekomen met mijn huisje, begin het texturen leuk te vinden. C&C welkom.
to do list:-voordeur moet nog verbeterd worden
-omgeving
-verlichting (buitenlamp e.d.)
-en wat jullie nog opvalt :P )
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADxAn8XU6LY4ofMqsBHWLkiSBn758HjlV86egR8JknQIUmt8Ph95dQwS*M4wFEM26wVfQ2FyyRaSrYKyLNIuaSpE1Vsply*ciJUelE8h!eGzXUgLDLm8w/gebouw1render8copy0.jpg?dc=4675488252938751524

en voor een high res. foto ga naar deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDDoG schreef op 06 september 2004 @ 15:09:
[...] En ook meteen bijgevoegd wie wel al zijn project heeft ingeleverd en wie nog niet.
[...]
Ahum:
MaDDoG schreef op 18 juni 2004 @ 14:14:

DeelnemerGebouwIngeleverd
Reddyhuisnee
/\
|| klopt niet. kijk maar:
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 10:50:
Nou, mijn project als .rar file staat hier.
[...]
Zie je, ik heb wel ingeleverd.
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:48:
[...]
4 dingen binnen , maar er zijn er slechts 2 af gestreept.
[...]
Ah, zit dat zo.
Nou, ik vind het wel heel onprofessioneel hoor, maddog. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij had maddog gevraagt of de inzendingen gemailt konden worden.
En onprof. tja we zijn hier allemaal ammateurs / semi-ammateurs toch.
Hij heeft ook niet iedere dag tijd om de gegevens te updaten.

Maar hij zal het heus spoedig aanpassen....
En volgens mij vroeg jij nog of mensen iets konden veranderen , die lift geloof ik,
dat betekend dus dat hij volgens de stats niet af is

zomaar een gedachte :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
hmz, bij mij staat er ook niet ingeleverd, terwijl ik em voor de zomervakantie al had ingeleverd omdat ik op vakantie zou gaan. Weet alleen niet meer of ik em naar 6K of naar Maddog had gestuurd :/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen email history , onder een mapjes submitted of zo ???
Kun je daar kijken .... :)

Grrrrr , heb ruzie met die bouwlampjes voor het billboard, dan maar niet hoor,
De file en map met textures komen jouw kant op Maddog .........

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/tweak_town_final.jpg

Na veel ellende hier dan toch m'n final, niet helemaal zoals ik het graag gezien had, maar ik heb geen puf meer om er wat meer van te maken.

MaDDoG heeft iig mail van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde geld hier..... dus dit is de mijne .......

Afbeeldingslocatie: http://gcta.nl.eu.org/tweakhouse2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gcta.nl.eu.org/tweakhouse2a.jpg

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:57:
[...]
Ahum:
[...]
/\
|| klopt niet. kijk maar:
[...]
Zie je, ik heb wel ingeleverd.
[...]
Ah, zit dat zo.
Nou, ik vind het wel heel onprofessioneel hoor, maddog. :(
Wordt nou wel heel hard aangevallen. Ik had er drie op ja staan, geen twee zoals RCA aangaf. Omdat ik er nog maar 3 kon vinden tussen mijn bestanden en mijn email. Ik heb vandaag opnieuw gezocht. En heb die van jou nergens op mijn computer staan. Toen ik terug keek wist ik weer waarom. Ik dacht dat je hulp vroeg voor je garage, niet dat je hem inleverden.

Dus als je er niet tussenstaat. Dan heb ik de files echt niet. Als dat mijn fout is, mijn excuses. Maar is het misschien wel handig als je me even aanspreekt of ik hem hebt, of hem gewoon opnieuw toestuurt. Ik doe mijn best om alles zo actueel mogenlijk te houden.

ps. Ik lees mijn email duidelijk vaker dan dat ik het forum bekijk op het moment. Dus mocht je haast hebben, mail me dan even.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Verwijderd

Hahaha , nee nee , niet aan gevallen , maar zag op het moment van het schrijven er echt maar 2 staan hoor :)
Misschien teveel met me gedachte bij me nymphje :)
Any way , vanaf mijn kant zeker geen aanval....dan hat ik het wel anders omschreven , :+

En dat van Reddy, had ik ook zo omschreven als hulp :)
Nou ja , shit happens :)

You got mail !

Ps een klein puntje nog , ook geen aanval hoor :Y)
Maar zag mijn mooie kraan op de link van het huis staan.
En op de link van de bouwplaats een hele oude wip.
Misschien zou je de mooie kraan onder huisllink naar bouw plaats willen zetten?
Anders wordt het voor onze vaste kijkers een beetje verwarrend

Dank :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schop! :)

Zijn er nog mensen die hun werk willen/kunnen inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Blijven we toch op 7 gebouwen steken? :/

Organisatorische fout #1, zorg dat je alle emailadressen van de deelnemers hebt. Zodat je ze aan het einde kan bereiken. Dan maar eens de profielen afgaan om adressen te verzamelen, en hopen dat ze gebruikt worden. B)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah als het dan toch echt zo weinig zijn wil ik er wel een kroeg bij maken hoor, een dorp zonder kroeg kan natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Waren we toch maar aan grote huizen begonnen, want nu is het dorpje wel erg klein :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sry heb thuis erg veel last van pc probs .. :L

soz kan helaas niet inleveren op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
tsja, ben zo nu en dan, in de tijd die ik nog bezit bezig met texturen, maar wil niet echt vlotten... iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 13 september 2004 @ 23:19:
tsja, ben zo nu en dan, in de tijd die ik nog bezit bezig met texturen, maar wil niet echt vlotten... iemand hulp?
Ik heb een hekel aan texturen, dus hier een tip: Maakt het niet te gek!

Het hoeft geen Final Fantasy - The Spirits Within te worden (hoewel, kan iemand Aki Ross modellen? O+ )
Bedenk dus dat het geheel in een animatie komt, met compressie, dus je hoeft echt geen hyperdetails aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

En dankom jij aan met Aki Ross?
Zij heeft wel heel erg veel detail ............... :)

Misschien Manna dan maar modellen .....ook veel detail O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
pfff, waarom niet meteen de hele gevechtscene van Lotr 3 nabouwen + animeren? :+
Ff ontopic weer, gaan we nu gewoon met 7 huizen verder, of wordt het weer uitgesteld tot er meer huizen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:36:
[...]

Ik heb een hekel aan texturen, dus hier een tip: Maakt het niet te gek!

Het hoeft geen Final Fantasy - The Spirits Within te worden (hoewel, kan iemand Aki Ross modellen? O+ )
Bedenk dus dat het geheel in een animatie komt, met compressie, dus je hoeft echt geen hyperdetails aan te brengen.
Echt Hyperdetail wil ik niet maken, het gaat me gewoon om de uitlijning van de bakstenen gevels, en de dakpannen (het laatste is geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

HyperTrophy schreef op 13 september 2004 @ 23:19:
ah, mijn probleem ook al...
gisteren mijn MCAD gehaald (microsoft certified application developer) nu nog 2 certificaten voor mCSD, daar gaat helaas ook veel te veel tijd in zitten (naast een 40 urige baan en een vrouw en 2 kiddos)
detail modeleren laat ik achterwege, maar ook het texturen ben ik bar slecht in en komt er nu maar niet van (heb max al heeeel lang niet aangeraakt, en daar baal ik enorm van :( )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

mkeej ik ga ook proberen een soort van huisje neer te zetten

2 persoons luxe appartement wel te verstaan :P
Moet alles nog wel texturen en zo :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.groenen52/Zooi/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.groenen52/Zooi/2.jpg

Wordt BTW mijn eerste huis heb nog niet al te veel aand8 aan 3dmax besteed zoals je kunt zien :|

Verwijderd

MaDDoG schreef op 09 september 2004 @ 10:39:
[...]

Wordt nou wel heel hard aangevallen.

[...]

Ik dacht dat je hulp vroeg voor je garage, niet dat je hem inleverden.

[...]
Sorry als je je aangevallen voelde hoor, maar ik dacht bij mijzelf dat het duidelijk was dat ik het bestand van mijn huisje gaf, en ik zei ook _als_ iemand wil helpen, dan.....
anyway, communicatiefoutje, kan iedereen gebeuren..
[nerdmode]Errare humanum est.[/nerdmode]
;)

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:08
ik kan mijn huisje wel opsturen :) is redelijk af, enkel nog texturen weet niet of iemand hem nog herinnerd, mijn 1e 3dmax project :) met 2 dagen ervaring. vond hem redelijk gelukt voor zo weinig ervaring, dus hij -kan- meedoen? ik post vanavond als ik thuis ben wel ff een paar renders.

Verwijderd

Mjah , mijn nederige excuses voor het nu pas opleveren (of probeersel er van) van de woning.Ik heb het nogal druk gehad in verband met men studie en zo en heb daarom tijden niets kunnen doen en eigenlijk nog steeds niet.Nou ja , ik zet de zip file vanavond wel ergends neer hier alvast iets wat bijna tegen de final aanzit.(link naar de zip komt hier , maar wat moet er allemaal in die file :? )

-------------------------------------------------------
edit : kweet nog steeds niet wat er in de file moet maar hier een linkje naar wat spulletjes : ->o<-
-------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://img71.exs.cx/img71/648/huisfinalsmall.jpg
click.img=300 Kb

Een belachelijk simpel huisje met extreem veel faces voor z'n bouw, weinig/slechte textures en een rare opbouwstructuur 3dmax gewijs gezien, met andere woorden....een toppertje :) ( :P )

to-do:
- achtertuin/steeg textuur een beetje aanpassen
- ander achterstallig onderhoud (vensterbank,opstapje textuur als voorbeeld)
- rond raam maken in de zijmuren in de buurt van de nok van het dak

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 16:38:
Mjah , mijn nederige excuses voor het nu pas opleveren (of probeersel er van) van de woning.Ik heb het nogal druk gehad in verband met men studie en zo en heb daarom tijden niets kunnen doen en eigenlijk nog steeds niet.Nou ja , ik zet de zip file vanavond wel ergends neer hier alvast iets wat bijna tegen de final aanzit.(link naar de zip komt hier , maar wat moet er allemaal in die file :? )

[afbeelding]
click.img=300 Kb

Een belachelijk simpel huisje met extreem veel faces voor z'n bouw, weinig/slechte textures en een rare opbouwstructuur 3dmax gewijs gezien, met andere woorden....een toppertje :) ( :P )

to-do:
- achtertuin/steeg textuur een beetje aanpassen
- ander achterstallig onderhoud (vensterbank,opstapje textuur als voorbeeld)
- rond raam maken in de zijmuren in de buurt van de nok van het dak
Mooi huis hoor. In ieder geval velen malen mooier dan mijn huis.

Ik zou ook nog even het materiaal op de ramen wat verbeteren. Zet er een raytrace material op met een hoge specular en glosiness en uiteraard ook reflection. Je zou eventueel nog een plane achter het raam kunnen zetten met een plaatje van een kamer erop en dan de ramen transparant maken, maar dat is uiteraard niet per se nodig.

De texture op de schutting is wat blurry; misschien kan je bij die texture de blurwaarde wat verminderen.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 16:38:Een belachelijk simpel huisje met extreem veel faces voor z'n bouw, weinig/slechte textures en een rare opbouwstructuur 3dmax gewijs gezien, met andere woorden....een toppertje :) ( :P )
Ik vind hem echt wel netjes! Een kleine opmerking: de schoorstenen lijken aan de bovenkant licht te geven... ziet er een beetje weird uit. Voor de rest lijkt me dit een waardig huis voor TweakTown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind em ook leuk :) doet me erg denken aan de huizen die ik in Zwitserland heb gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
Mensen ik vind dit een superleuk project en ik heb in 3 dagen tijd het hele topic doorgelezen vanaf post 1 :P
'K kan niet wachten om het eindresultaat te zien d:)b

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Euhm, ik heb niet het hele topic doorgelezen (geen 3 dagen de tijd ;)), maar we zijn nu bijna een maand na de einddatum en ik zie nog steeds mensen dingen posten, dus bij deze:

1. kan ik nog meedoen? Huis zal ergens deze week afkomen denk ik
2. Ik teken in AutoCAD, dus DWG's. Is dit een acceptabel formaat (weet niet zeker of textures wel meekomen in 3D MAX..)?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn max-file met huis is helaas verloren gegaan, en ik heb zoiezo al weinig tijd, dus al helemaal niet om weer opnieuw te beginnen, dus helaas zal er geen huis/hotel van mijn kant meer komen :'(

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

@Kryz : Mjah , het oplossen van het licht bij de schoorsteentjes wil niet echt lukken.Ik snap namelijk niet hoe dat komt , er zitten wel iets meer faces bij de rand , niet heel veel echter dus ik snap niet waarom dat gedeelte meer licht opvangt als de rest.Bedankt voor het commentaar though

@Qylos :de blurr op de schutting is er vanwege het feit dat ik gewoon een slechte texture gebruik en ik vindt jouw huisje veel leuker :) vanwege de iets gecompliceerdere vorm
FragFrog schreef op 21 september 2004 @ 14:38:

1. kan ik nog meedoen? Huis zal ergens deze week afkomen denk ik
je maakt me wel benieuwd , laat eens zien :)
inquestos schreef op 25 september 2004 @ 12:09:
Mijn max-file met huis is helaas verloren gegaan, en ik heb zoiezo al weinig tijd, dus al helemaal niet om weer opnieuw te beginnen, dus helaas zal er geen huis/hotel van mijn kant meer komen :'(
jammer :'(

Verder krijg ik een beetje het idee dat tweaktown deze kant op gaat wat ook jammer zou zijn

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/2343/tweaktown3.jpg

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
met welke software doen jullie dat?

Verwijderd

3d max toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ikke wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk als er tussen door wat screens gepost worden zodat we het project zo als het nu gesleutelt wordt een beetje kunnen volgen.

ondertussen maar een ander project verzinnen ?
auto's of zo die dan door de tweaktown kunnen rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat het einddatum 31 augustus zou moeten zijn,
aangezien dat al voorbij is:
wanneer denken jullie klaar te zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie vraag :)
Alles moet nu bij elkaar gesprokkeld worden, om er een stadje van te maken.
Overriges is nog niet iedereen zover omdat er vele niets aan hebben kunnen doen in de vakantie periode.

Dus afwachten is denk ik de enige optie, tenzij Maddog ons tussen door op de hoogte kan houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hmmz ik kom maar geen stap verder met die stomme baksteen texture, iemand brave om die voor mij probeert te fixen, dan maak ik de rest wel done. anders ben ik bang dat t nooit af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail het maar, ik wil wel een poging proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 17:19:
Mail het maar, ik wil wel een poging proberen :)
Prima, denk dat ik t vanavond wel (afgezien van baksteentext.) wel klaar heb. stuur ik t wel naar je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Tot nu toe 7 huizen. Ik heb zelf een opgeblazen videokaart. Ik wist niet dat dat zo kon stinken :| Ben mijn systeem aan het repareren. Begint te lukken. Mijn exuses voor deze vertraging. Ik hoopte dat er stiekem ook nog een inzending bij zou komen. Maar helaas, het mocht niet zo zijn.
En ik ben van mening dat mensen die met 3dMax werken zouden moeten leren back-ups te maken van hun files. Ik lees bij elk 3dthread idee wel een keer dat iemand weer zijn bestanden is kwijt geraakt :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
de mijne komt 1 dezer dagen!! met of zonder baksteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mjuh die van mij wordt ook van beton :( denk ik

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 28 september 2004 @ 17:25:
[...]

Prima, denk dat ik t vanavond wel (afgezien van baksteentext.) wel klaar heb. stuur ik t wel naar je mail
Prima, zie het wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
ik weet niet of dat dit huis erin mag? Dit is gemaakt in de zomervakantie toen ik net 2 dagen met 3dmax5 bezig was.. heb hem zojuist iets beter getextured.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eraser/tasmafinal.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 20:52:
[...]

Prima, zie het wel komen :)
Nou hou t voor gezien. komt er zo aan ff bijelkaar verzamelen, en indien nodig zippen.

Edit:
zie ik net nog ff de startpost na te checke zie ik tot mn verbazing dat de Polycount niet 10.000 maar 50.000 is

Heb net dingen lopen verwijderen....
momentje RCA, ff weer die bloempotten terugzetten :P

[ Voor 33% gewijzigd door HyperTrophy op 28-09-2004 23:32 ]

• Tasma
Als mijn huis mee mag doen (zie vorige post) dan is hier mijn model.

http://members.home.nl/eraser/tasmafinal.zip

• HyperTrophy
  • Niet online
Hier is mijn final dan, ik geef RCA nog een mogelijkheid om mn baksteen texture te verbeteren, maar voor mij is het gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~hypertrophy/work%20in%20progress/final.jpg

• HyperTrophy
  • Niet online
RCA, je hebt post!

• HyperTrophy
  • Niet online
RCA, je hebt post! MadDog moet nog heel ffies wachten op mijn inzenden!

Ps, mn kaveltje is 12x15 meter :) past anders niet goed :)

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:26
O-) Komt er mischien een nieuwe DeaDline? O-)

Dan wil ik nog wel iets maken...
Vindt dit een leuk project mr heb niet meegedaan omdat ik nog niet zo lang met 3d max bezig ben.

Anders wacht ik op het volgende project "Tweak Getto"

;)

[ Voor 4% gewijzigd door Plint op 29-09-2004 12:02 ]

• Tasma
Yay, ik doe mee. :)

Verwijderd

Plint schreef op 29 september 2004 @ 12:02:
O-) Komt er mischien een nieuwe DeaDline? O-)

Dan wil ik nog wel iets maken...
Vindt dit een leuk project mr heb niet meegedaan omdat ik nog niet zo lang met 3d max bezig ben.

Anders wacht ik op het volgende project "Tweak Getto"

;)
deadline? Volgens mij stoort niemand zich echt meer aan die deadline :P

Hoeveel inzendingen zijn er nu inmiddels trouwens , 9 of 10 of zo?(van de meer als 30 mensen die er ooit aan begonnen zijn ;( alhoewel het toch nog een redelijk percentage is).

edit:
Tasma , ik denk open je model eens voor de gein, maar hij blijft bij mij steeds hangen als ik hem probeer te openen.(omdat de textures er niet bij zitten dus ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 20:49 ]

Verwijderd

Yep heb het ontvangen ga er nu mee aan de gang,
zo als ik het nu zie kan het vannacht wel klaar zijn * kuch :)

hoedan ook , het resultaat tot nu toe is netjes , wel jammer dat de textures her en der verspreid op je disk stonden.

Mag ik deze bij elkaar voegen , zo dat ze naar een drive verwijzen?
Anders moet maddog straks zo graven ......

* gaat verder met knutselen

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 19:46:
Yep heb het ontvangen ga er nu mee aan de gang,
zo als ik het nu zie kan het vannacht wel klaar zijn * kuch :)

hoedan ook , het resultaat tot nu toe is netjes , wel jammer dat de textures her en der verspreid op je disk stonden.

Mag ik deze bij elkaar voegen , zo dat ze naar een drive verwijzen?
Anders moet maddog straks zo graven ......

* gaat verder met knutselen
hehe, sorry :P moest op laatste moment alles bijelkaar sprokkelen. Maare Gaat uwen gang! ben benieuwd

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 29 september 2004 @ 21:59:
[...]

hehe, sorry :P moest op laatste moment alles bijelkaar sprokkelen. Maare Gaat uwen gang! ben benieuwd
ahum dat is te merken , heheheeeh :D

Ik mis de volgende textures : zou je deze nog even gewoon los kunnen mailen ?
Dank

Dakpan.bmp
Asphalt3.jpg
Raamdorpel.jpg
uilebord.jpg
uilebord-opac map
grass2.jpg
Brkrun_b.jpg
DSC01008.jpg

Deze komen allemaal van E af.
Zal even plaatje bij voegen :)

Edit: Plaatje

Afbeeldingslocatie: http://gcta.nl.eu.org/gcta/missing.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 09:27 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 09:16:
[...]

ahum dat is te merken , heheheeeh :D

Ik mis de volgende textures : zou je deze nog even gewoon los kunnen mailen ?
Dank

Dakpan.bmp
Asphalt3.jpg
Raamdorpel.jpg
uilebord.jpg
uilebord-opac map
grass2.jpg
Brkrun_b.jpg
DSC01008.jpg

Deze komen allemaal van E af.
Zal even plaatje bij voegen :)

Edit: Plaatje

[afbeelding]
je hebt al post ;)

Volgens mij heb je die DSC01008.jpg niet eens nodig, heb m toen ff gebruikt, maar als goed is zit ie niet in het model verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je heb een reply :+
Ga zondag er weer mee verder, dan hoop ik dat ie maandag avond zo ver gereed is . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Jeej, er wordt nog gewerkt :) Mijn computer is nog steeds niet bruikbaar. Hij werkt het best als ik de hardware acceleratie helemaal uitzet van mijn videokaart (koop nooit een Radeon 7000VE :D). Dat voorkomt random geboots door uitvallen van de GPU. Ik heb nog niet eens geprobeerd 3ds max of lightwave te instaleren :) Daarbij ook nog eens af en toe geen internet door een kleine verbouwing. Gaat helemaal goed komen zodra ik weer een fatsoenlijke pc heb. Dus wees niet bevreesd. Het project gaat af komen! :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

er melden zich zelfs nog nieuwe mensen aan...
dus wat mij betreft, maak haast en bouw je huis (af), dit dorpje gaat nog wel komen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Hmm, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar heb erg weinig tijd gehad.
Zit nu beetje te tobben hoe ik de textures mee kan sturen, mesh en textures staan nu op 2 verschillende schijven en in m'n 3dsmax n00bness krijg ik het niet voor elkaar om dat te veranderen.

Als iemand me hier een zetje in de goeie richting zou willen geven, graag.
Voeg me evt toe aan MSN als je dat gemakkelijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Laatst online: 09:26
Defectiv schreef op 06 oktober 2004 @ 10:52:
Hmm, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen, maar heb erg weinig tijd gehad.
Zit nu beetje te tobben hoe ik de tectures mee kan sturen, mesh en textures staan nu op 2 verschillende schijven en in m'n 3dsmax n00bness krijg ik het niet voor elkaar om dat te veranderen.

Als iemand me hier een zetje in de goeie richting zou willen geven, graag.
Voeg me evt toe aan MSN als je dat gemakkelijker vind.
Kan je niet gewoon de textures die je gebruikt in naar het mapje plaatsen, die je gaat opsturen.
als je dan de tekening opnieuw opstart vraagt 3ds zelf naar de missende bestanden (foute path) --> verander path (browse)

correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Plint schreef op 06 oktober 2004 @ 11:55:
[...]

Kan je niet gewoon de textures die je gebruikt in naar het mapje plaatsen, die je gaat opsturen.
als je dan de tekening opnieuw opstart vraagt 3ds zelf naar de missende bestanden (foute path) --> verander path (browse)

correct me if i'm wrong.
Hehe, soms denk ik echt te moeilijk 8)7
Ga dit vanavond gelijk ff proberen en als het werkt kan Maddog weer een huisje toevoegen aan het dorp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik had toch best graag mee willen doen met dit 3D project, maar ik ben net begonnen met 3D Max 6. Me eerst model heb ik gemaakt maar ik heb nog een hele hele lange weg te gaan voordat ik aan dit soort rommel kan beginnen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.spenkman.nl/images/3dmax/dressoir.jpg

Maar ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat :D

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Is een tablet btw ook handig in gebruik bij 3d programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
gp500 schreef op 07 oktober 2004 @ 10:42:
Is een tablet btw ook handig in gebruik bij 3d programma's
Ik gebruik em alleen bij het maken van textures in Photoshop, binnen 3ds gebruik ik gewoon me muis, maar dit is tochwel een persoonlijke voorkeur, denk dat je het moet proberen om te kijken of het jouw wel bevalt (ik gebruik m'n tablet ook alleen maar in Photoshop, nergens anders voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Jemig, nog niet af? Ik was al verbaasd ineens tweaktown langs te zien komen op de GOT-linkjes van FP! :+
Maar kan het me voorstellen dat het uitloopt, is natuurlijk nooit af, zo'n huis...

@ Master Jack: Echt super huis, maar een klein dingetje... Hoe kunnen die luiken open als de rail van het romeinse balkonnetje ervoor zit? (Ok, kniesoor...). Misschien wel iets mooier om ook luikklemmen te maken? (Misschien te gedetailleerd... maar goed)
En oh ja, de regenpijp vergt wat onderhoud! :+

@ Master Jack: Hmmm, ja, als ik flink inzoom zie ik het wel, je klapt de luiken als het ware net langs de muren , tussen de muur en spijl van balkonnetje.
een mij niet bekende constructie, maar alla, supermooi huis, hoor! Oh ja, had ik al gezegd :X

[ Voor 21% gewijzigd door Savantas op 25-10-2004 15:05 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savantas schreef op 07 oktober onder andere 2004 @ 10:50:
...

@ Master Jack:Hoe kunnen die luiken open als de rail van het romeinse balkonnetje ervoor zit?
Misschien wel iets mooier om ook luikklemmen te maken?
Dat is hem juist , he balkonnetje zit er niet voor , kijk maar eens goed ;)
En die luikklemmen zijn helemaal geen slecht idee :) .Khad eigenlijk al een linkje neergezet naar men final bestandje maar aangezien er bij mijn naam nog steeds "ingeleverd : nee" staat kan dat nog wel even er bij neem ik aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op 07 oktober 2004 @ 10:34:
Ik had toch best graag mee willen doen met dit 3D project, maar ik ben net begonnen met 3D Max 6. Me eerst model heb ik gemaakt maar ik heb nog een hele hele lange weg te gaan voordat ik aan dit soort rommel kan beginnen :+
[afbeelding]

Maar ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat :D
Ik vind hem er wel mooi uitzien.

Waarom maakt toch iedereen die 2 dagen bezig is mooiere dingen dan mij, terwijl ik al maanden met 3d werk?

Anyway, misschien is het leuk om een tafel midden op de weg te zetten in tweaktown, gebeurt er ook weer eens wat interressants (dat schrijf je vast niet zo). Wie maakt de 3d-verkeersopstopping? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Laatst online: 10:43
Ik was bezig geweest met een brug proberen te maken, mss ook een idee voor hier in de stad??

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~korte242/kettingbrug.jpg

hij is nog maar voor een deel af, tips en commentaar zijn ook welkom

en die lampen moet ik ook nog wat aan doen, wilde nog niet echt lukken

had wel wat tips gekregen in ander topic maar kwam er nog niet echt uit, misschien kan iemand anders hier wat over aangeven
(ik gebruik 3dsmax)

[ Voor 28% gewijzigd door Wolf87 op 08-10-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Ok, lekker n00b vraagje, maar ik kom er niet uit. Hoe simpel het ook zou moeten zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.dragonsden.demon.nl/pruts.jpg

Dat dwarse stukje blijft de texture maar verkeerd zetten, heb de UVW map al meerdere keren weg gegooid, UVW map ge-aquired van andere objecten, gewoon met de hand opnieuw, hoek opnieuw gechampfered maar niks lijkt te werken, elke keer flikt ie het weer

Tis gewoon een simpele box van 2 lagen, omgezet naar een editable poly, heb veel lastigere dingen gehad die wel gewoon mee werkte (soms na een ongezonde dosis irritatie, maarja ;-))...

En ja, dit betekend dus ook dat ik nogsteeds mee doe ook al heb ik al een poosje geen wips meer geplaatst :)

En ja, ik zou hem gewoon opnieuw kunnen maken, is zo gedaan, maar nu is het een simpel ding en ik wil het begrijpen voor als het gebeurt bij iets waar veel tijd in zit en dus niet zomaar opnieuw te modellen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Defectiv op 21-10-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb sinds vandaag ook 3d max 6 en ik wil ook zulke dingen maken...maar hoe lang duurt het ongeveer voordat je zoiets kan?

En hoe lang zijn jullie er al mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Dat hangt een beetje af van de hoeveelheid tijd je er in stopt om het te leren
en hoe leer je het.
Veel tutorials volgen, proberen en wanneerhet niet lukt , weer op nieuw proberen.

Denk je dat je iets door heb, zelf iets proberen etc.

Ik ben zelf al erg lang bezig, en heb nog steeds veel te leren vind ik :)
Heleaas door werk , en het beheer / devellop van meerdere websites
heb ik er veel te weinig tijd voor

werk sins jaren en dag met max V2, Max v3, en ben daarna maar over gestap op Max V6

. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Defectiv schreef op 21 oktober 2004 @ 22:33:
Ok, lekker n00b vraagje, maar ik kom er niet uit. Hoe simpel het ook zou moeten zijn...

[afbeelding]

Dat dwarse stukje blijft de texture maar verkeerd zetten, heb de UVW map al meerdere keren weg gegooid, UVW map ge-aquired van andere objecten, gewoon met de hand opnieuw, hoek opnieuw gechampfered maar niks lijkt te werken, elke keer flikt ie het weer

Tis gewoon een simpele box van 2 lagen, omgezet naar een editable poly, heb veel lastigere dingen gehad die wel gewoon mee werkte (soms na een ongezonde dosis irritatie, maarja ;-))...

En ja, dit betekend dus ook dat ik nogsteeds mee doe ook al heb ik al een poosje geen wips meer geplaatst :)

En ja, ik zou hem gewoon opnieuw kunnen maken, is zo gedaan, maar nu is het een simpel ding en ik wil het begrijpen voor als het gebeurt bij iets waar veel tijd in zit en dus niet zomaar opnieuw te modellen is.
Gebruik gewoon ff de unwrap UVW modifier. Dan kun je zelf je mapping afstellen voor die polygoon. En waarom dit gebeurt? Tja, ergens heb je iets gedaan waarbij MAX geen mapping coordinaten kon genereren dan wel de oude kwijtraakte. Geen idee wat precies.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Waarom is dit prachtige project stilgevallen? Zoveel mensen deden er moeite voor, dan kan het toch niet zomaar even stoppen? Als we het nu eens zouden samenzetten in een stad is er weer iets mooi gemaakt en is het vele vakantiewerk niet voor niets geweest

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal stil gevallen is het nog niet hoor.
Maar de huisjes die gemaakt zijn druppelen nog steeds beetje voor beetje binnen.
Maddog de coordinator van dit project verzamelt deze allemaal , waarmee ook inderdaad een dorp/stadje mee gemaakt wordt.

verschillende camera's zullen in flyover-mode of ground mode door het stadjes/dorpje heen bewegen.

Dit kost ergt best veel tijd.
Vroeger hadden we we hier een trein project, ook die heeft even geduurt voor deze compleet af was en uiteindelijk een animatie filmpje werdt.

we zullen gewoon even moeten afwachten.
Mocht het echt niets meer worden , zal Maddog daar wel melding van maken denk ik .

gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik denk dat het gewoon zo door moet gaan, iedereen die nog een huisje wil maken kan dat nog steeds doen, totdat Maddog zegt dat t afgelopen is, en er iets of niets in totaal gecreeerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej,

Dit is wat ik gemaakt heb... zou graag willen weten wat jullie ervan vinden en wat er verbeterd kan worden.. werk nu 1 week met 3d max dus wees niet te hard :)

to do:

* garage deur texture (klaar)
* lantaarn bij de voordeur
* raamdecoratie
* tuinpad

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mdegeest/huisje.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:18:
Heej,

Dit is wat ik gemaakt heb... zou graag willen weten wat jullie ervan vinden en wat er verbeterd kan worden.. werk nu 1 week met 3d max dus wees niet te hard :)

to do:

* garage deur texture
* raamdecoratie
* tuinpad

[afbeelding]
kvind het een mooi huisje :) , kzou wel nog op de garagepoort een handvat steken ofzo

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 12:18:
Heej,

to do:

* garage deur texture (klaar)
* raamdecoratie
* tuinpad

[afbeelding]
jah, maar vloeren leggen kan je niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dan aangeeft wat er dan niet goed is aan mijn vloer, kan ik het misschien verbeteren (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 11:11:als je dan aangeeft wat er dan niet goed is aan mijn vloer, kan ik het misschien verbeteren (8>
Hij bedoelt dat je vloeren scheef liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

/me Senzuboon schopt

Jammer dat project zo'n beetje op zijn gat ligt. Zijn er nog mensen bezig met een huis/gebouw? Is dit project eigenlijk nog wel te redden? We zijn al iets van 3 maanden over de deadline :o

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hmmz ja, moet t niet vergeten idd, heb m in principe ook wel af, maar nog niet ingeleverd....

Hoeveel inzendingen zijn er op DIT MOMENT?

Wou eigenlijk nog echte dakpannen leggen, maar das wel een klerewerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:35:
....

Wou eigenlijk nog echte dakpannen leggen, maar das wel een klerewerk..
Array helpt ook ;)

Maar ik denk dat het aantal poly's je zal gaan tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:54:
[...]

Array helpt ook ;)

Maar ik denk dat het aantal poly's je zal gaan tegenvallen.
mwah , bij een middelmaatshuisje maar 18 000 faces meer :P

maar waar waren we ook alweer op aan het wachten want dat ben ik vergeten.Er was iets waar we op aan het wachten waren dat weet ik nog , want na een tijdje waren er toch nog iets van 13 of 15 inzendingen van de 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:33:
[...]

mwah , bij een middelmaatshuisje maar 18 000 faces meer :P
Ik heb het geprobeerd met mijn huis, maar ik zat al snel over de 100k :P
maar waar waren we ook alweer op aan het wachten want dat ben ik vergeten.Er was iets waar we op aan het wachten waren dat weet ik nog , want na een tijdje waren er toch nog iets van 13 of 15 inzendingen van de 30?
MaDDog had? problemen met z'n 'puter (opgeblazen videokaart)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Mijne is ook zo goed als klaar, alleen niet ingezonden omdat ik eigenlijk nog wat kleine foutjes weg wil werken (alleen de tijd er niet voor vind/maak).

Maar als het nog gaat gebeuren, kan ik hem zo versturen, denk dat de foutje in de animatie niet eens zichtbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
En opnieuw loopt dit project vast, spijtig want het leek erop dat het uiteindelijk nog iets mooi ging worden. :(

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Werkelijk, vanwaar de schop als je niet zelf komt met die vette model die het project weer tot leven wekt?!?!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:36:
Werkelijk, vanwaar de schop als je niet zelf komt met die vette model die het project weer tot leven wekt?!?!
Je moet toegeven dat het project weer een beetje lang gerekt wordt.Zou meneer maddog anders wellicht wat opheldering kunnen geven?En wat is er gebeurd met de tweede coordinator.Coordineer ons eens :P .Het gaat nu in ieder geval niet de goeie kant op en 10 of meer inzendingen moet te doen zijn toch :/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad jammer dat het elke keer weer mis gaat. Moet tog mogelijk zijn zou je denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nog meedoen :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
dit wordt echt niks meer, dit topic kan dus eigelijk wel gesloten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Tja, eigenlijk best wel dood ja.

Weer zo'n te groot project. Net als dat Trein project, wat ook veel te lang duurde.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Als het dicht moet geef maar een gil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook eigenlijk gewoon een deadline moeten hebben misschien...
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.