Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Hmm, ik heb eigenlijk ook wel graag WLan erbij.

Zou ik dan voor een Zire72 gaan met een SD WLan kaart of dan meteen voor een iPAQ 4150?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Een Sony Clié TH55 met BT/Wifi/Camera en hires 320x480 scherm (tegen een magere 240x320 van de iPaq 4150). :)

De SD WLan kaart werkt niet op de Zire72, alleen op de Zire71.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 19-07-2004 14:14 ]

Alors.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dilemma's dilemma's...

Ik ben ook (nog steeds) in de markt voor een nieuwe PDA, en dan liefst een met ingebouwde GPS. Ik zit te azen op een Palm (Zire 72 denk ik), maar dan zit je met een GPS-ontvanger met kabel (wat ik niet wil), of een in het CF-slot, waar je dan dus weer geen geheugenkaart in kunt stoppen met plattegronden voor de GPS. Mooi mooi mooi... :(

Heeft iemand misschien tips om hier toch een mouw aan te passen?

Oh ja, een TH55 met Bluetooth GPS-ontvanger zou dan mooi zijn, maar die ligt ietwat buiten mijn budget (400e)...

Nomen nescio

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De Zire72 heeft Bluetooth hoor, dus daar kun je een Bluetooth GPS ontvanger aan koppelen.

Alors.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Weet ik, maar als ik kijk naar de Zire, een BT GPS-ontvanger, een houder voor in de auto, eventueel een extra GPS-ontvanger voor in de auto (met draad) en een autolader, dan zit ik toch ruim over de 500 euro. Als ik dan kijk naar bv de Mitac Mio 168, daar zit alles op en aan en die kost ongeveer 400... En dat is dus ongeveer mijn budget. Ik wil alleen liever een Palm(OS) dan PPC...

Nomen nescio

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tweedehandse Tungsten|T2 dan geen oplossing? Dat ding brengt niet meer dan 150-200 EUR op nu, kun je prima Mapsonic op draaien.

Alors.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Moet ik eens kijken, ken de specs daar niet van. Alleen MapSonic, tja... Dat kost ook weer tig euro, en met dank aan m'n neef heb ik thuis TomTom Nav 3 origineel liggen voor Europa en de UK (september vakantie, jaja! :)). Weet je misschien of dat ook een beetje draait?

Nomen nescio

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tomtom Nav 3 draait niet op PalmOS, hoewel op de CD's wel Palmbestanden staan. Daar heb je Tomtom versie 4 voor nodig, ofwel Tomtom Navigator voor PalmOS.

Tomtom draait overigens helaas ook niet op de Tungsten T of T2.

Toch maar die Mitac dan... (bah)

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 19 juli 2004 @ 14:14:
Een Sony Clié TH55 met BT/Wifi/Camera en hires 320x480 scherm (tegen een magere 240x320 van de iPaq 4150). :)

De SD WLan kaart werkt niet op de Zire72, alleen op de Zire71.
Ik had wat reviews van de TH55 gelezen en daar schreven ze allemaal dat het een beetje sloom ging, ook met het afspelen van films, ondanks dat de TH55 een aparte grafische processor heeft (hoewel de gewone proc wel sloom is).

Klopt dat?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eerste les computerkunde: STAAR JE NIET BLIND OP DE MHZ's.

De snelheid van een systeem is van een heleboel dingen afhankelijk, de CPU snelheid (die niet eens in MHz wordt weergegeven), hoe de OS met de instructies omgaat, wat de systeemeisen van dat OS zijn etc. etc. Windows Mobile heeft nu eenmaal veel hogere systeemeisen nodig dan PalmOS, vandaar dat je de grote processoren vaak in dat soort PDA's vindt. Als ik mijn TH55 benchmark is hij 25% sneller dan de 144 MHz OMAP processor in de Tungsten|T en T2.

Ik zou trouwens niet weten waarom je uberhaupt films op een PDA wil kijken, maargoed. Dat gaat echt snel vervelen, dat converteren -> overzenden op kaart -> op een iel schermpje kijken. Je kunt erg goed MPEG-2 en MPEG-4 films afspelen in de ingebouwde filmplayer, alleen die filmplayer maakt gebruik van de processor. Zo kan ik met de ingebouwde camera prachtig filmpjes opnemen en die moeiteloos op 320x480 terugbekijken. DivX gaat met een apart programma inderdaad wat schokkerig. MP3 doet hij prima op de achtergrond met allerlei andere programma's op de voorgrond.

Verder kwam ik van een Tungsten T3 af toen ik de TH55 kocht (de Tungsten|T3 is argumenteerbaar de meest snelle PDA in gebruik vanwege de 400 MHz Xscale processor en de efficiente PalmOS) maar ik heb geen seconde de pure snelheid van de T3 gemist. Wél had de TH55 een enorm goede batterijduur ivm de T3, 20 uur continu MP3 afspelen is geen probleem.

Alors.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Stereotomy schreef op 19 juli 2004 @ 16:23:
Tomtom Nav 3 draait niet op PalmOS, hoewel op de CD's wel Palmbestanden staan. Daar heb je Tomtom versie 4 voor nodig, ofwel Tomtom Navigator voor PalmOS.

Tomtom draait overigens helaas ook niet op de Tungsten T of T2.

Toch maar die Mitac dan... (bah)
Weet je dat zeker? Ik kon zweren dat 1 van de grootste verbeteringen van TT3 is, dattie ook op PalmOS 5 draait... Ik zal zo eens gaan fröbelen met de PEG-25 van m'n vrouw, kijken of ik je niet terecht kan wijzen... :P

Nomen nescio

Verwijderd

TomTom 3 draait alleen op de tungsten T3

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hij draait niet op de Tungsten T en T2 omdat die te weinig dynamic heap geheugen hebben. Iets waar de Clié's in ieder geval géén last van hebben. Het heeft niks met OS versies te maken in dit geval.

(en al maak ik af en toe zeker een fout, ik denk dat mijn basiskennis wel goed zit :P )

http://www.palmclub.nl voor meer info over Tomtom en waar het allemaal mee werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 19-07-2004 22:40 ]

Alors.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

:(
Mja, had ik kunnen weten natuurlijk, een beetje Stereotomy terecht wijzen... |:(
:*)

Tja, dan nog maar ff doorsparen...

Edit:
He, het kwartje valt nu pas! Dus TT3 draait ook niet op een Zire 72?

[ Voor 24% gewijzigd door Bra-Jo op 19-07-2004 23:07 ]

Nomen nescio

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Denk dat Tomtom prima op een Zire72 draait. Hij staat niet officieel als compatible te boek maar ik zie verder geen problemen waarom hij niet zou draaien.

Dynamic heap geheugen is een beetje obscuur in de Palmwereld, het staat nergens in de specslijst. Dus het beste wat je kunt doen is iemand vinden die een Zire72 heeft en Tomtom daarop aan de praat heeft. Of even mailen naar tomtom of ze kunnen bevestigen dat het daarop draait. Eerst was het alleen de Tungsten T3 en de Tungsten C namelijk, maar dat officiele lijstje is nu al veel langer. Weet dus niet of de Zire72 officieel daarop staat, maar volgens mij moet het gewoon lukken.

Alors.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Thanx! Ik zal eens een mailtje gaan componeren dan...

Nomen nescio

Verwijderd

De PalmOne Tungsten T3 heb ik gehad, en het apparaat viel mij ontzettend tegen.

Hier is een opsomming van problemen:
Instabiel, 2 keer opsturen naar engeland vor reparaties, gammel schuifding, batterijduur, piepend scherm, geen handschrift-herkenning, meeste programmas kunnen de resolutie niet aan. Onhandig file-syteem en interface (ik ben windows user, vandaar), het is een lelijk ding (is persoonlijk), constante angst dat het uit je handen valt/ breekt, bluetooth zuigt (is retetraag), internetten via bluetooth kan alleen met de userguide van palmclub.nl, want je zal er nooit van zijn leven zelf uitkomen. Het goede aan de tungsten was natuurlijk datgeen wat niet genoemd mag worden!

Daarvoor heb ik mogen genieten van de Ipaq 1915, wat een subliem apparaatje is. Betrouwbaar, lange batterij, uiterlijk zeer sexy en klein (dat is een geaccepteerd feit in de community). Als de extra functies niet noodzakelijk zijn, is dit een schitterend ding.

Zit er wel weer aan te denken om een th55 aan te schaffen, zoals stereometrie gedaan heeft ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:43 ]

Verwijderd

... srry ik drukte op quote ipv edit...

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:42 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:40:
De PalmOne Tungsten T3 heb ik gehad, en het apparaat viel mij ontzettend tegen.

Hier is een opsomming van problemen:

<knip>
Nounou, zo erg kan het niet geweest zijn. Ik heb ook een TT3 gehad maar geef de voorkeur aan mijn TH55. Aan de TT3 valt alleen de batterijduur tegen. Handschrifherkenning zuigt zowel op de PPC als op de Palm als op een willekeurige andere PDA. Het is leuk als het werkt, maar sneller dan grafitti (of block recogniser zoals het op de PPC genoemd wordt) is het nooit. Daar ligt ook de basis van grafitti: het is makkelijker om een handschrift van de computer aan te leren dan de computer jouw handschrift aan te leren.

Ik kan wel begrijpen dat je wat negatief naar dit model kijkt omdat je hem 2x hebt moeten terugsturen. Ik heb er zelf nul komma nul problemen mee gehad, was zeer degelijk (aluminium behuizing, waar vind je dat tegenwoordig nog) en compact in de binnenzak.

Enne... dat BT retetraag is daar kan de arme Tungsten ook niks aan doen, dan moet je uitvinder van BT even schoppen. Daarnaast heb ik zowel voor de TT3 als voor de TH55 alleen maar programma's die de hoge resolutie ondersteunen: misschien heb je veel OS4 programma's erop gegooid?

[ Voor 32% gewijzigd door Stereotomy op 22-07-2004 20:23 ]

Alors.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
Op de site van Dell staat de Dell AximTM X5 GPS, maar is dit een echt alles in 1 pakket. Oftwel, kan ik dit direct in de auto gebruiken als navigatiesysteem in NL zonder dat ik nog dingen bij hoeft te kopen? (even los gezien van "leuke" accesoires).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 17:45
Ik ben mezelf ook aan het orienteren op een leuke PDA.
Ik wil vooral agenda functie en mp3 afspelen voor als ik in de trein zit. Qua tijd denk ik dan aan 2 a 3 uur mp3 spelen en verder de rest van de dag gebruik als notetaker en agenda.
Nu lijkt de Zire 31 ruim genoeg voor mij, hoor er hier echter veel mindere dingen over.

Wat zou de reden zijn om toch over te gaan op een ander model.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De reden is de beetje verlopen 160x160 scherm. Liefst dan 3 tientjes erbij en de Tungsten|E noemen. Die is meer dan ideaal voor wat je ermee wil. Lekker MP3 afspelen met goed geluid, klein, strak, goed uitziend model, zeer inuitief en efficient, betrouwbaar.

De Tungsten|E was niet voor niets wereldwijd de best verkochte PDA van 2003.

Alors.

• magicstar
voor een paar tientjes meer heb ik dan de wat oudere Zire 71. Dan vind ik dat wel een mooie overweging.

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik ben op zoek naar een mooie PDA, key factors zijn :
1. CF slot
2. MP3 afspelen, paar filmpjes misschien ook
3. Redelijke performance
4. Prijs.

BT en/of WiFi is niet nodig

Ik zit te denken aan een asus 620, maar heeft iemand anders nog een suggestie?

Worden die 640x480 nog betaalbaar? (ong 300EUR?)

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 15:54

itsgreen

Large and in charge

die 640 worden dit jaar niet meer betaalbaar (rond de 300) , verwacht dat ze rond de 500 blijven hangen voorlopig omdat ze gewoon top range zijn

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
SmartDoDo schreef op 18 juni 2004 @ 14:08:
[...]

In mijn houten huis haalt hij nog geen 10 meter hoor ;)

Denk eerder aan een meter of 2,5/3 hemelsbreed gebruikmakend van een Mycom dongle.
Hier met m'n Ipaq 2210 (range : 10m) en Sitecom Class 1 (range : 100m) dongle haal ik soms wel 25/30 meter...
Dongle hangt dmv kabel op 2.5m hoogte tegen de muur in m'n woonkamer
Heb het getest met de range meter in de BT soft op de Ipaq....
Ipaq in m'n wagen en rijden...
Wel is het weird dat ik op sommige plaatsen binnen de 10 meter bijna geen ontvangst had, en dan op 20 meter en verder op bepaalde plekken dan weer wel...

Is wel handig af en toe, heb 'k iets te doen tijdens 't tanken (benzinestation hier recht over de deur ;))... Kan je nog ff snel de laatste CheckPOInt updates binnensleuren bvb...

edit:
excuses voor de late reply, maar las net het hele topic door, vandaar ;))

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 11-08-2004 18:33 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

magicstar schreef op 11 augustus 2004 @ 00:26:
voor een paar tientjes meer heb ik dan de wat oudere Zire 71. Dan vind ik dat wel een mooie overweging.
Opzich is de Zire 71 wel een heel mooi apparaatje, die cam is ook zo slecht nog niet. Echter is het slide mechanisme van dit apparaat 3x niks. Een vriend van mij had de zg. Zire 71 PE (Plakband Editie), dat schuifmechanisme had het begeven, waardoor z'n palm zonder plakband niet werkte.
Verder weet ik jou budget niet zo goed, maar toch moet ik weer de Zire 72 aanraden. Als je de cam echter nauwelijks gebruikt zal een Zire 71 ook een mooi apparaatje zijn, maar de 72 reageert gewoon net een stukje sneller (mede door de bijna 3x zo snelle processor) zonder dat deze inlevert op de batterij. Heb je geen Bluetooth nodig, dan zal ik idd eerder neigen naar een Tungsten E, vergeleken met een Zire 71 doet deze nauwelijks onder, en hij is een stuk robuuster. Wel heeft deze dan ook geen cam, maar voor zakelijk gebruik maakt dat niet uit toch ;).
2 a 3 uurtjes muziek is best wel veel voor een PDA, nu heb ik dit niet echt getest, maar als dit 3 uur heen en 3 uur terug moet zijn, dan red je dat met geen enkele, dan zal je toch beter een losse MP3 speler kunnen kopen voor de muziek, een iPod doet een stuk langer met de batterij.
Alhoewel ik nu erg snel zeg dat geen enkele batterij dat red, moet ik daar wel bij zeggen dat de Sony Clie TH-55 wel erg goede prestaties levert qua batterij. Deze heeft BT, Wifi, maar met dat uitgeschakeld kan ie wel errug lang MP3 spelen. Dan zal je eventjes op internet moeten zoeken.

edit:
Ik heb die Zire72 (scheerapparaat) zelf ook heur, mag ik ook eens een typo maken? :/

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 11-08-2004 23:12 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

ja dan lijkt mij een 620 idd een hele mooie optie, vooral omdat die niet te duur is. Ook al willen al die palm-fanboys hier het tegendeel beweren, werkt deze pocket pc uitstekend (niet dat een palm dat niet doet!).

1. CF slot heeft ie, gebruik nu een 512mb kaart van traxdata voor 70 eu gekocht.
2. Mp3s speelt ie goed af, en doet ie zelf in performance mode (lagere processor snelheid), ik gebruik vooral pocketmusic. Voor Films gebruik ik Betaplayer, en ik speel dan vooral afleveringen af en het gaat perfect.
3. Perfomance is eigenlijk top of the line, er zijn wel wat snellere processoren op de markt, maar ik betwijfel of je dat echt merkt. Het is die extra 100-200eu niet waard.
4. Ik heb em voor 264eu bij pcoost gekocht, super service en nog steeds rete tevreden.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Opzich is de Zire 72 wel een heel mooi apparaatje, die cam is ook zo slecht nog niet. Echter is het slide mechanisme van dit apparaat 3x niks
Daar val je toch door de mand: de Zire72 heeft geen slider.

Verder speelt de Tungsten T3 zonder scherm aan 10 uur MP3 af (zie test forum Palmclub.nl - dus reallife test) en de Sony Clie TH55 doet 24 uur (!!!!!!!!!!!!1) MP3 met scherm uit. Geen enkele PDA kan daaraan tippen.

Alors.

• magicstar
Het wordt voor mij mijn eerste PDA en het gaat mij vooral om het MP3 spelen, Ebooks ( voornamelijk PDF) en het bij houden van mijn agenda. Vind het net een beetje teveel om voor de Zire 72 nu € 300 uit te geven. Ik ga me nog eens verdiepen in de T|E die ziet er wel net iets minder vlot uit, neigt weer iets meer naar zakelijk. :*) gaat het wel leuk doen naast mijn S55

Keuzes, keuzes |:(

edit:
Het mp3 spelen zal max 3 uur zijn en tussendoor kan ik dan wel ergens een stopcontact vinden waarschijnlijk. Langste treinreis is 1,5 uur

[ Voor 14% gewijzigd door magicstar op 12-08-2004 18:07 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
magicstar schreef op 12 augustus 2004 @ 17:59:
- MP3 spelen
- Ebooks ( voornamelijk PDF)
- agenda.
De Sony Clié PEG-TJ35 is dan misschien wat. Die heeft Picsel viewer waar je veel beter PDF'jes mee kunt lezen.

• magicstar
Het is uiteindelijk toch een T|E geworden met geheugen en troep uiteindelijk toch weer €300 uitgegeven :(

Waarom gaat het altijd zo hard.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 23:58

guanpedro

Live forever or die trying

Weet iemand nog een goede deal met Ipaq + bluetooth + TomTom gps? Ik heb al door het periodieke gadgetaanbieding topic gezocht maar daar vond ik niets.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Togt
Bedankt voor jullie reactie nog, ik heb gekozen voor de A620, ik heb hem voor 200EUR gekocht, met een 64Mb CF kaartje erbij.

Ik zal nog even zoeken hier bij GoT, maar wie weet er een mooi beschermhoesje voor? De etui die je erbij krijgt is stevig maar beschermt niet tijdens het gebruik van de PDA.

Verwijderd

Nog een vraagje over de agenda. De PPC zou beter of niet beter synchroniseren dan een PDA, maar ik neem gewoon maar aan dat iets wel of niet kan synchroniseren?

Zijn bij die dingen echt alles van outlook te synchroniseren met de agenda in die handhelddingen? Dus ook exacte planning en opmerkingen en herinneringen en locaties, begintijden, eindtijden, enzovoorts?

Kunnen die betaalbare (200-300) ook nog met MS Project syncen, of kan dat niet?

Als ik er één zou kopen zou ik hem voornamelijk voornamelijk voor agenda, soms word, excel gebruiken en misschien soms voor mp3, maar niet voor foto's, spelletjes, videobeelden of wat dan ook en ik wil toch zeker weten dat je qua agenda ook alles kan syncen met de PDA of PPC. (en ja hij moet wel kleur zijn, anders vind ik het een brak ding en gebruik ik hem nooit)

edit:
Ik heb er vandaag even in de winkel mee gespeeld. Maakt niet echt verschil vond ik met agenda, allebij wel goed, handig en logisch :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 19:05 ]

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Togt schreef op 17 augustus 2004 @ 16:27:
Bedankt voor jullie reactie nog, ik heb gekozen voor de A620, ik heb hem voor 200EUR gekocht, met een 64Mb CF kaartje erbij.

Ik zal nog even zoeken hier bij GoT, maar wie weet er een mooi beschermhoesje voor? De etui die je erbij krijgt is stevig maar beschermt niet tijdens het gebruik van de PDA.
Hey Togt, vraagje: bij welke shop kocht je 'm voor slechts 200 euro? In de pricewatch kost de A620 al minstens 259 euro namelijk.

• Togt
Bij mijn favoriete handel: marktplaats !!
Nieuw in verpakking, met bon(=garantie) erbij en een 64Mb kaartje heb ik hem afgehaald voor 195EUR.

Verwijderd

ja ik zoek eigenlijk ook zon bescherm hoesje, maar togt ik zou echt "investeren" in een nieuwe cf kaart. Ik heb er een met 512 en die was geneens zo duur (70eu) en dat is toch een stuk fijner eerlijk gezegd.

• Togt
Tja, omdat het hier meer ging over de PDA zelf, en niet het gedoe eromheen wou ik dat niet melden, het ging me meer om de package-deal van de PDA zelf (namelijk met 64Mb kaart)

Ik had inderdaad bij Mycom een 512Mb CF kaartje gekocht (65EUR).

Grote voordeel vind ik het delen van die geheugen kaartjes tussen PDA en camera (A70 in mijn geval)

Ik ben inderdaad nog op zoek naar een case/beschermkap of hoe noem je zoiets voor mijn A620, ik vind het onhandig eerst die PDA uit zijn tasje te halen, vervolgens te gebruiken zonder verdere beschermkap, en dan weer terug te stoppen in zijn tasje. Dat moet toch makkelijker kunnen? Dat leren omhulsel vind ik erg lelijk.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

Togt schreef op 19 augustus 2004 @ 09:30:
Ik ben inderdaad nog op zoek naar een case/beschermkap of hoe noem je zoiets voor mijn A620, ik vind het onhandig eerst die PDA uit zijn tasje te halen, vervolgens te gebruiken zonder verdere beschermkap, en dan weer terug te stoppen in zijn tasje. Dat moet toch makkelijker kunnen? Dat leren omhulsel vind ik erg lelijk.
Ik weet dat er voor bepaalde HP's (5450/5550) een plastic case is, waar de iPAQ inschuift en een doorzichtige plastic hoes openklapt aan de voorkant zodat je op schrem kan spelen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ok lui ik heb zo'n Mio 168 gekocht maar de tom rom 3 weet niet welke GPS module die hij moet gebruiken. Heeft iemand wat info voor me? Thanks.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

In de C'T van deze maand is er een grote test.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik denk dat ik mijn keuze qua PDA heb gemaakt: de 4150. Echter komt nu het volgende, het geheugenkaartje. Ik heb in diverse topics al gelezen dat er verschillende snelheden zijn in SDkaarten. Dit hangt ook nog eens af welke controller er in de PDA zelf zit. Mijn vraag, tot welke snelheid SD-kaart kan er in mijn PDA.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb ik nog niet eerder gehoord. Proberen in de winkel? Als het goed is tot 1GB Microdrive en 512MB SD-card

Verwijderd

Om het nog maar even af te maken. Het is de T | E geworden.
Gebruik hem voor:
* agenda (werkt prima, alleen wordt het postcodeveld omgewisseld met de straatnaam o.i.d. ten opzichte van outlook2000)
* MP3 luisteren (heb er een 256 SD kaart bij). Beeldscherm gaat uit, dus mp3-luisteren kost minder stroom dan e-books lezen.
* artikelen in pdf o.i.d. lezen. Leuk voor in de trein.
* artikelen maken (als ik in de trein opeens creatieve ingevingen krijg)
* Uitgaven bijhouden (HiMoney als freeware gevonden en dat is handig voor een arme student als ik :) )
* lemmings of tetris spelen
* tekeningetjes maken in notepad 8)
* heb er een freeware NL-EN EN-NL EN-IT IT-EN woordenboekje voor gevonden (nog meer talen, maar die heb ik niet geïnstalleerd).

De accu gaat snel op, maar vooral als je veel spelletjes aan het spelen bent, of i.i.g. het scherm lang aan hebt staan. Als je gewoon muziek luistert, afentoe een afspraak noteerd of leest, zo nu en dan een stukje tekst typt, valt het best mee. Het is niet zo irritant als bij mijn oude nokia 8210 met slecht bereik :)

Data via de meegeleverde usb-kabel en de pda op de SD-kaart zetten gaat gruwelijk langzaam. Steek ik de SD-kaart gewoon in de USB-houder die bij mijn fototoestel zat, kan ik opeens wel heel snel data pompen naar die SD-kaart.

Tot slot had ik als linkshandige het pennetje liever links gehad, maar daar zal ik maar niet moeilijk over gaan doen :)

Ik ben er zeer tevreden mee. Zeker als ik kijk wat ik anders extra had moeten betalen. Op de datatransfer na, is hij nooit langzaam ofzo. Echt zwaar zijn die applicaties natuurlijk ook niet :) . Ik doe er meer mee dan ik afhankelijk dacht dat ik er mee zou doen.

Edit:
wat SD-kaarten betreft. Even dacht ik "moet ik een snellere nemen". Toen bedacht ik dat het snelste wat ik deed mp3 luisteren was, dus toen heb ik gewoon de goedkoopste gepakt. Ik had ergens nog gelezen dat mp3 dan heel soms kan haperen, maar dat heb ik nooit gehad. Films van de SD-kaart draaien doe ik toch nooit.
Je kunt op de site van alternate gewoon kijken welke assecoires er beschikbaar zijn. Volgens hen kan er ook een elite pro in de 4150, maar op de site van HP zijn ze er niet echt duidelijk in.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 22:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste