[CiP] MP3deck

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:07
* phYzar heeft ook wel interesse in de afloop(?) van deze mod.
Nog wat gedaan met het idee om het frontje te voorzien van "blindeerfolie" zodat je je lcd netjes erachter kunt doen?
Ben nu zelf ook bezig met een htpc in een deck, wat een puzzelwerk is dat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
phYzar schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:46:
* phYzar heeft ook wel interesse in de afloop(?) van deze mod.
Nog wat gedaan met het idee om het frontje te voorzien van "blindeerfolie" zodat je je lcd netjes erachter kunt doen?
Ben nu zelf ook bezig met een htpc in een deck, wat een puzzelwerk is dat zeg...
open een cip-je

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 13-12-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
CM of CIP wss ;) cme=casemodding en electronica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
MYST schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:02:
CM of CIP wss ;) cme=casemodding en electronica
\

zo beter :P (was niet helemaal wakker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41

Aapje

Opel-beun
Kan je hem niet passief koelen?
Ik heb nu zelf nmlk net een 200 mhz bak volledig passief gekoelt gemaakt (Ja ook voeding =))
Dingen kunnen best veel warmte verdragen iig (Poot verbrand aan koelblokjeh =)
Maar ik heb zelf nu ook een paar radio's etc staan waar ik ook al 't een en ander aan ideeen voor had :]
Een hele grote kast zelfs van een Sony 5CD wisselaar, met een leuk Lcd plekje duss ik ga binnen kort ook effe slopen en dremelen :)

Veder ziet er top uit man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aspje

Ben nog even aan 't zoeken geweest naar die raamfolie waar je om vroeg, maar kon helaas geen restjes meer vinden. :'( Heb wel bij Halfords wat gevonden, misschien is dat wat voor je?

Raamfolie Halfords

Volgens mij is dit wat je zoekt, alleen er zit erg veel in zo'n pakket ... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:40:
@Aspje

Ben nog even aan 't zoeken geweest naar die raamfolie waar je om vroeg, maar kon helaas geen restjes meer vinden. :'( Heb wel bij Halfords wat gevonden, misschien is dat wat voor je?

Raamfolie Halfords

Volgens mij is dit wat je zoekt, alleen er zit erg veel in zo'n pakket ... :P
dit bericht hoort geloof ik in het andere topic thuis :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessevl schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:54:
[...]

dit bericht hoort geloof ik in het andere topic thuis :D :X
Lees het bericht van Phyzar dan nog eens ... Blindeerfolie is hetzelfde als raamfolie, en dat wilde Aspje voor z'n LCD-tje plakken, zodat het een nette afwerking zou krijgen ... Hij vroeg mij of ik nog wat had liggen, maar helaas! Dus ik denk, ik post even waar hij het wel kan vinden. :+

Dus het hoort toch wel een beetje in dit topic :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Zou de modder misschien nog wat foto's van het eindproduct willen posten? Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Damor schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:57:
Zou de modder misschien nog wat foto's van het eindproduct willen posten? Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen.
Misschien is er nog geen eind product ;). Niet veel meldingen van de ts :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Wegens omstandigheden (helaas gaat school ed voor modden :( ) heb ik erg erg ERG weinig aan het mp3deck gedaan.... ik zal even wat fotos maken van het gemodde eindprodukt. Het enige wat er echter nog af moet is de hele software. Daar ben ik wel een eind mee, maar af is het nog niet.Straks post ik wat foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Aspje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:27:
Wegens omstandigheden (helaas gaat school ed voor modden :( ) heb ik erg erg ERG weinig aan het mp3deck gedaan.... ik zal even wat fotos maken van het gemodde eindprodukt. Het enige wat er echter nog af moet is de hele software. Daar ben ik wel een eind mee, maar af is het nog niet.Straks post ik wat foto's!
Hey ik kom net dit topic tegen.. volgens mij ben je het een beetje vergeten O-) . Ik zou, als je tijd hebt, graag weer wat foto's willen zien namelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Nog maar eens een poging O-)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat een nutteloze kicks allemaal. De TS heeft al aangegeven dat hij gewoon te weinig tijd heeft om ons op dit moment updates te posten. Het enigste wat we kunnen doen is rustig afwachten en hopen dat de TS straks weer wat meer tijd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Aspje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:27:
Kawaii schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:29:
Wat een nutteloze kicks allemaal. De TS heeft al aangegeven dat hij gewoon te weinig tijd heeft om ons op dit moment updates te posten. Het enigste wat we kunnen doen is rustig afwachten en hopen dat de TS straks weer wat meer tijd heeft :)
TS heeft aangegeven nog wat foto's te gaan posten en wellicht is hij dat vergeten. Als ik het goed lees is het deck namelijk al af. Dat lijkt mij geen onzinnige kick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52

Kvn

Waypoint schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:38:
[...]

[...]

TS heeft aangegeven nog wat foto's te gaan posten en wellicht is hij dat vergeten. Als ik het goed lees is het deck namelijk al af. Dat lijkt mij geen onzinnige kick ;)
Precies, en daarom! Kick! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
Ik schaam me diep. Ik heb mezelf beloofd om dit topic niet te laten doodbloeden, maar toch is dit zon beetje gebeurd. Gelukkig zijn er nog mensen die geinteresseerd zijn en dat vind ik tof! Voor mij is het project ook ZEKER nog niet klaar, maar staat nu even op een laag pitje. Op dit moment staat het deck gewoon tussen mijn apperatuur en ik gebruik hem gewoon voor mijn MP3s. Echter zijn er nog een aantal zaken waar ik nog ZEKER wat aan wil doen. Eerst even een fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://aspex.bigasp.net/totaal640.jpg

Zoals erg duidelijk te zien is heeft het apparaat nogal wat inkijk. Ik wilde (dankzij een tip van een vriend) het display dus afplakken met blindeer folie. Helaas zijn de drie bedrijven waar ik ben langsgeweest niet zo gul gebleken dat ze een stukje konden missen. En om dan gelijk 50+ euro uit te moeten geven voor een stuk blindeer folie waarvan ik nog niet eens de helft gebruik vond ik ook zonde. Zeker omdat het mijn instelling was om zoveel mogelijk spul te hergebruiken :) (Anders had ik er ook gelijk een 2500+ processor oid in kunnen mikken)

Hier nog even de aangesloten kabels, tijdelijk even zonder netwerk omdat ik dat aan het omleggen ben in huis :)
Afbeeldingslocatie: http://aspex.bigasp.net/kabels.jpg

Afijn :) Ik ben wat bezig geweest met een LFS (Linux From Scratch), echter draait hij nog niet soepel omdat ik hem wilde crosscompilen en ik heb geloof ik een aantal net niet compatible drivers gebruikt. Tevens ben ik vergeten een aantal zaken te strippen, waardoor er in princiepe teveel wordt geladen.

Veel interessanter vond ik eigenlijk het gebruik van een LinuxBios. Het woord geeft al aan wat het inhoud. In plaats van een Award BIOS oid wordt er een bios op linux basis op een hetchipje geplaatst. Voordeel wat ik vooral wil gebruiken is dat het systeem veel sneller zal booten. De rest van de voordelen en uitleg ga ik niet geven, hiervoor kunnen jullie terecht op: http://wiki.linuxbios.org/.
Waar ik dus mee bezig ben als ik zo nu en dan tijd heb (helaas is dit niet vaak per week) is het zelf bouwen van een LinuxBios (ik gebruik de linuxbios source uit de CVS van sourceforge "FreeBios").

Pas als de linuxbios naar behoren werkt, zal ik verder gaan met de LFS en de MP3 software. Voor de MP3 software wilde ik geen geheel eigen MP3 lib maken. Hiervoor wilde ik de bestaandeMadMP3-lib gaan gebruiken.

Het geheel werkend krijgen van de LinuxBios, LFS en afspeel software is een project apart. Het modden is in princiepe klaar (op het blindeer folie na). Ik hoop ASAP weer wat nieuws te kunnen posten, maar ik heb het behoorlijk druk met werk en studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik dacht dat je ipv blindeer er een leddisplay grote scrollende titels zou maken, of vergis ik me nou? daar had je 't wel over gehad in ieder geval...

[ Voor 11% gewijzigd door jwbagger op 26-03-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 21:44
ehm, heb het hele topic niet meer recentelijk doorgelezen, maar over dat blinderen van je venster schoten mij ineens wat ideeen binnen:

Aluminiumtape op de binnenkant
binnenkant glas schuren = niet meer doorzichtig, maar wittig (werkt althans met plexiglas, weet niet zeker met glas)
van dat vieze spul voor achter je raam, wat je bij de blokker kunt kopen, soort witte folie
een stukje spiegel(folie)
een stukje doorkijkspiegel (nadeel-->moeilijk verkrijgbaar en/of duur), en dan een paar ledjes, en dan een stukje speigel, voor een effect alsof je hele case vol zit met ledjes
een logo (bijvoorbeeld op sheet geprint, en er achter geplakt)

hoop dat er iets inspirerends tussen staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Als je een beetje vast zit is misschien handig om een paar ideetjes te bekijken in het topic [Cip] Mp3 deck van ddajantje, zie zag ik vandaag ineens, succes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
Mr.S schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:01:
Als je een beetje vast zit is misschien handig om een paar ideetjes te bekijken in het topic [Cip] Mp3 deck van ddajantje, zie zag ik vandaag ineens, succes :Y)
hehe de helft van mijn ideeën komen van deze mooie mod : )
zonder dit topic was ik nooit begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
BJup schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:03:
ehm, heb het hele topic niet meer recentelijk doorgelezen, maar over dat blinderen van je venster schoten mij ineens wat ideeen binnen:

Aluminiumtape op de binnenkant
binnenkant glas schuren = niet meer doorzichtig, maar wittig (werkt althans met plexiglas, weet niet zeker met glas)
van dat vieze spul voor achter je raam, wat je bij de blokker kunt kopen, soort witte folie
een stukje spiegel(folie)
een stukje doorkijkspiegel (nadeel-->moeilijk verkrijgbaar en/of duur), en dan een paar ledjes, en dan een stukje speigel, voor een effect alsof je hele case vol zit met ledjes
een logo (bijvoorbeeld op sheet geprint, en er achter geplakt)
Dit zijn zeker een aantal goede ideeen! Het liefst maak ik het display niet dof, omdat ik (als extra mod) een lichtkrant in de voorkant wilde gaan maken met een aantal LED matrixjes.

Dat witte folie is een goed idee! Alleen ik zou zwart nemen ;) Maar ik ga zeker eens kijken :)
Doorkijkspiegel... is ook een leuk idee :) alleen wat je al zelf zei

Ik ben zelf meestal niet zo logo achtig, komt omdat een logo kan gaan "vervelen". Ik zie liever iets "straks" / abstacts.
hoop dat er iets inspirerends tussen staat!
JA DUS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Stukje alluminium tape aan de binnenkant lijkt me volstaan :) Als het erop zit even met aceton oid het stuk wat zichtbaar is afnemen zodat het niet meer plakt. Ledjes die je hier achter plaatst zouden volgens mij gewoon doorschijnen. Rolletje alutape kost iets van €2,50 bij de Praxis voor 2meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik heb je een mailtje gestuurd met een adres van iemand die waarschijnlijk wel blindeerfolie kan leveren :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Niet mijn stijl maar wel leuk bedacht

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

voor blinderingsfolie moet je ff loeren naar zo'n zonneverduisteringsbrilletjes

Daar zit 't spul ook in!
Verder: sloop 's een oude wekker, ook daarin vind je zoiets, je LCD heeft dan meteen een hele andere kleur :)

Trouwens volgens mij is een zakkie chips (beetje duurdere chips) ook lichtdoorlatend, tenminste dat was vroeger wel zo namelijk! Ben benieuwd naar 't resultaat!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:36
Of je neemt een heel goedkope cd ;) kan je ook dwars door heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:36
zwahiel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:16:
Trouwens volgens mij is een zakkie chips (beetje duurdere chips) ook lichtdoorlatend, tenminste dat was vroeger wel zo namelijk! Ben benieuwd naar 't resultaat!
Vaak zie je dan de opdruk van het chipszakje er dan doorheen, mits er licht achter zit uiteraard. Leuk zo'n croky-display :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Misschien in die frontplaat kun je nog een usb zetten. Kun je je mp3 of zo nog aanhangen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:18
kun je anders ook niet ergens een lasglaasje halen, zo'n glaasje dat in een laskap zit om fel licht te "dimmen"? die zijn niet zo duur, maar misschien laten ze alleen wel TE weinig licht door :/

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet wat.. Daardoor keek ik enkele jaren geleden door naar de zonsverduistering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al genoemd is (topic is al best lang :)). Heb je er ook al over nagedacht of je die tekst bij de knoppen (mono/stereo etc) op een een of andere manier weghaalt?
Nu de knoppen een ander functie hebben is de tekst een beetje raar? Is dat niet weg te schuren ofzo? Of wel passende tekst er overheen labelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Vraagje aan de TS, is deze CiP nu al af? Of heb je nog steeds geen tijd gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Alle prentjes uit de startpost zijn 404...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
Parasietje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:13:
Alle prentjes uit de startpost zijn 404...
Lijkt me logisch na 2 jaar :X
Pagina: 1 2 3 Laatste