Ik schaam me diep. Ik heb mezelf beloofd om dit topic niet te laten doodbloeden, maar toch is dit zon beetje gebeurd. Gelukkig zijn er nog mensen die geinteresseerd zijn en dat vind ik tof! Voor mij is het project ook ZEKER nog niet klaar, maar staat nu even op een laag pitje. Op dit moment staat het deck gewoon tussen mijn apperatuur en ik gebruik hem gewoon voor mijn MP3s. Echter zijn er nog een aantal zaken waar ik nog ZEKER wat aan wil doen. Eerst even een fotootje:
Zoals erg duidelijk te zien is heeft het apparaat nogal wat inkijk. Ik wilde (dankzij een tip van een vriend) het display dus afplakken met blindeer folie. Helaas zijn de drie bedrijven waar ik ben langsgeweest niet zo gul gebleken dat ze een stukje konden missen. En om dan gelijk 50+ euro uit te moeten geven voor een stuk blindeer folie waarvan ik nog niet eens de helft gebruik vond ik ook zonde. Zeker omdat het mijn instelling was om zoveel mogelijk spul te hergebruiken

(Anders had ik er ook gelijk een 2500+ processor oid in kunnen mikken)
Hier nog even de aangesloten kabels, tijdelijk even zonder netwerk omdat ik dat aan het omleggen ben in huis
Afijn

Ik ben wat bezig geweest met een LFS (Linux From Scratch), echter draait hij nog niet soepel omdat ik hem wilde crosscompilen en ik heb geloof ik een aantal net niet compatible drivers gebruikt. Tevens ben ik vergeten een aantal zaken te strippen, waardoor er in princiepe teveel wordt geladen.
Veel interessanter vond ik eigenlijk het gebruik van een LinuxBios. Het woord geeft al aan wat het inhoud. In plaats van een Award BIOS oid wordt er een bios op linux basis op een hetchipje geplaatst. Voordeel wat ik vooral wil gebruiken is dat het systeem veel sneller zal booten. De rest van de voordelen en uitleg ga ik niet geven, hiervoor kunnen jullie terecht op:
http://wiki.linuxbios.org/.
Waar ik dus mee bezig ben als ik zo nu en dan tijd heb (helaas is dit niet vaak per week) is het zelf bouwen van een LinuxBios (ik gebruik de linuxbios source uit de CVS van sourceforge "FreeBios").
Pas als de linuxbios naar behoren werkt, zal ik verder gaan met de LFS en de MP3 software. Voor de MP3 software wilde ik geen geheel eigen MP3 lib maken. Hiervoor wilde ik de bestaandeMadMP3-lib gaan gebruiken.
Het geheel werkend krijgen van de LinuxBios, LFS en afspeel software is een project apart. Het modden is in princiepe klaar (op het blindeer folie na). Ik hoop ASAP weer wat nieuws te kunnen posten, maar ik heb het behoorlijk druk met werk en studie.