Ziet er allemaal zeer goed uit. zit nu al te w88 op je foto's
leuk joh
Verwijderd
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:58:
ik ben weer wat verder, hij zit helemaal in elkaar en staat in de grondverf:
[afbeelding]
Hij wordt toch (glanzend) zwart?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 19:04 ]
Verwijderd
ik ben nu druk bezig met het aanbrengen van de grondlagen maar doordat de het van die MDF grondverf is dat een soort plastic laagje vormt loopt mijn schuurpapier steeds vol waardoor het schuren heel moeilijk gaat... weet iemand hier een oplossing voor?
dit is wat atgast erop zei:
Atgast in "DIY time!! bouw van een BX10 (pics van e..."
Ik krab die restjes weg; óf met een ander schuurpapiertje, óf met een koperborstel.
Andere optie: meer schuurpapier. Maar troost je, ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Atgast in "DIY time!! bouw van een BX10 (pics van e..."
Ik krab die restjes weg; óf met een ander schuurpapiertje, óf met een koperborstel.
Andere optie: meer schuurpapier. Maar troost je, ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Wise enough to play the fool
Hoe heb je die baspijp zo mooi afgewerkt? Echt prachtige voorkantVerwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:58:
ik ben weer wat verder, hij zit helemaal in elkaar en staat in de grondverf:
[afbeelding]
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
De regenpijp steekt in een klempassing achter de baffle in een plank. De baffle zelf is rond gefreesd met een bovenfrees. Het ziet er zeer netjes uit kan niet anders zeggen.
Ik ben gisteren ook weer begonnen met klussen aan de Volt sub. Binnenkort maar weer eens wat foto's schieten. Vooralsnog wacht ik op een bestelling van conrad.:(
Ik ben gisteren ook weer begonnen met klussen aan de Volt sub. Binnenkort maar weer eens wat foto's schieten. Vooralsnog wacht ik op een bestelling van conrad.:(
Verwijderd
Hoe zit dat nou met een gebogen baspijp dan? Ik kan me herinneren ooit eens iets gelezen te hebben dat je de lengte en doorsnee anders moet berekenen met een gebogen baspijp dan met een baspijp die loodrecht op de achterkant van de speaker staat... weet iemand hoe dat zit??????
Gebogen maakt niet bar veel uit, af/toelopende diameter zitten wel bepaalde regeltjes in
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
ik ben nu al een paar dagen bezig met het aflakken van de sub maar het wil nog niet goed lukken... na 2 lagen grondverf was alles mooi glad, toen heb ik er een dunne laag opgespoten, uit laten harden, opgeschuurd en dit een keer of 2 herhaald. ik krijg nu alleen de laatste laag niet goed. er blijven kleine oneffenheden ontstaan (door oa kleine stofdeeltjes)
nu meen ik mij te herinneren dat je de bovenste laag ook op kan schuren en kan polijsen... Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en wat ik hier voor nodig heb?
ik zal later op de dag nog een foto van het resultaat tot nu toe laten zien
nu meen ik mij te herinneren dat je de bovenste laag ook op kan schuren en kan polijsen... Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en wat ik hier voor nodig heb?
ik zal later op de dag nog een foto van het resultaat tot nu toe laten zien
helemaal netjes krijg je het nooit (of je moet een spuitcabine afhuren). Dat is de "charme" van zelfbouw.
Wat je wel kan doen is polijsten met commandant 4 (of 5).
Verwijderd
zoals beloofd wat foto's van het resultaat tot nu toe. begint erop te lijken maar ik hoop met wat polijsmiddel de kleine oneffenheden eruit te kunnen halen:

de foto's zijn buiten genomen dus wat je ziet weerspiegelen zijn wolken

Verwijderd
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 17:09:
zoals beloofd wat foto's van het resultaat tot nu toe. begint erop te lijken maar ik hoop met wat polijsmiddel de kleine oneffenheden eruit te kunnen halen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er al erg high end uit vind ik.
Daar kan Bose nog wat van leren

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat zijn de afmetingen?
oei oei oei...
Vanaf hier ziet het er al strak uit
Vanaf hier ziet het er al strak uit
Verwijderd
40x30x40 cm (hxbxd)Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 19:31:
[...]
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat zijn de afmetingen?
kan je met commandant 5 ook kleine bobbeltjes wegwerken?teacher schreef op 15 augustus 2004 @ 14:58:
ik heb trouwens net weer mij laklaag verpest
Met een suptiel schopje wil ik dit topic weer even omhoog schoppen. Ik ben namelijk erg benieuwd wat de status van het project is. En of we eventueel nog een eindresultaat met tekeningen kunnen verwachten.
volgens mij heb ik hem hier gezien.....kaandorp schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:48:
Met een suptiel schopje wil ik dit topic weer even omhoog schoppen. Ik ben namelijk erg benieuwd wat de status van het project is. En of we eventueel nog een eindresultaat met tekeningen kunnen verwachten.
mm, ik heb ook ff een vraagje. Ik heb kleine spleetjes in mijn speaker zitten. Tussen bv het voorplaat en de zijplaat. Hoe heb je die mooi weggekregen? Flink geschuurt ofzo?
Ik krijg ze zelf niet echt goed weg, maar binnekort proberen met schuurmachine, misschien wil het dan wel lukken..
Ik krijg ze zelf niet echt goed weg, maar binnekort proberen met schuurmachine, misschien wil het dan wel lukken..
Verwijderd
Tja... dit project heeft een niet zo leuk staartje gekregen. De subamp was namelijk kapot gegaan en toen heb ik em opgestuurd naar munts (de leverancier). Ik zou een nieuwe opgestuurd krijgen maar tot op heden heb ik niets ontvangen. Wel al enkele malen gebeld en dan beloven ze hem op te sturen maar er komt dus niets. Ik ga dinsdag maar weer eens bellen en ik hoop dat ie dan snel komt.kaandorp schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:48:
De kast is verder helemaal af.
Veel plamuren en heel veel schuren idd. verder veel lagen verf en lak.B_FORCE schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:34:
mm, ik heb ook ff een vraagje. Ik heb kleine spleetjes in mijn speaker zitten. Tussen bv het voorplaat en de zijplaat. Hoe heb je die mooi weggekregen? Flink geschuurt ofzo?
Verwijderd
ik heb alleen voor de laatste laklaag (blanke lak) gepolijst om kleine oneffenheden weg te krijgen. probeer verder de laklaag niet te dik te spuiten maar ook zeker niet te dun. te dik wordt niet strak maar te dun "vult" de oneffenheden niet.
ik heb elke kant horizontaal gespoten zodat de kans op druipers zo klein mogelijk is. dan de zijde laten drogen en verder gaan met de volgende. niet de hele box in 1 keer dus.
even een plaatje van de sub:
ik heb elke kant horizontaal gespoten zodat de kans op druipers zo klein mogelijk is. dan de zijde laten drogen en verder gaan met de volgende. niet de hele box in 1 keer dus.

in een woord: Wouw!Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:25:
ik heb alleen voor de laatste laklaag (blanke lak) gepolijst om kleine oneffenheden weg te krijgen. probeer verder de laklaag niet te dik te spuiten maar ook zeker niet te dun. te dik wordt niet strak maar te dun "vult" de oneffenheden niet.
[afbeelding]
Ik was al voorstander van de MDS-08 maar als ik dit zie krijg ik helemaal kriebels! Hier kan men echt wat van leren! Zeer, zeer net afgewerkt (zeker voor een beginnend DIY-er).
Maare hoe klinkt hij nu?
AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD
Verwijderd
om mezelf maar even te quoten:Dennisch schreef op maandag 15 november 2004 @ 08:50:
[...]
in een woord: Wouw!![]()
Ik was al voorstander van de MDS-08 maar als ik dit zie krijg ik helemaal kriebels! Hier kan men echt wat van leren! Zeer, zeer net afgewerkt (zeker voor een beginnend DIY-er).
Maare hoe klinkt hij nu?
klinkt dus nog niet en munts is op maandag dicht dus ga morgen weer bellenVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:08:
[...]
Tja... dit project heeft een niet zo leuk staartje gekregen. De subamp was namelijk kapot gegaan en toen heb ik em opgestuurd naar munts (de leverancier). Ik zou een nieuwe opgestuurd krijgen maar tot op heden heb ik niets ontvangen. Wel al enkele malen gebeld en dan beloven ze hem op te sturen maar er komt dus niets. Ik ga dinsdag maar weer eens bellen en ik hoop dat ie dan snel komt.
De kast is verder helemaal af.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD
Verwijderd
Sorry voor het uit de sloot halen van een oude
, maar ik heb om de volgende redenen weer interesse in dit topic. Ik wil al paar maanden een actieve sub bouwen, maar op de bestelling van de XXL poweramp na is dat er niet echt van gekomen. Ik heb een Osio driver van iemand gekregen waarvan ik geen T/S parameters heb en die zelf ook niet in perfecte staat is. Ik vindt het dus eigenlijk te riskant om deze driver te gebruiken. Makkelijker zou zijn als ik dit ontwerp over kon nemen (met mds-08).
Daarom vraag ik aan kramerdeman:
- Hoe klinkt het uiteindelijke resultaat? (neem aan dat er nu wel inmiddels een werkende amp in hangt).
- Mag ik de preciese bouwtekeningen voor dit project?
Alvast bedankt.
Daarom vraag ik aan kramerdeman:
- Hoe klinkt het uiteindelijke resultaat? (neem aan dat er nu wel inmiddels een werkende amp in hangt).
- Mag ik de preciese bouwtekeningen voor dit project?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt ten opzichte van de veel gebouwde AXX1010. Ik heb ook nog een XXL ampje over namelijk..:)
Verwijderd
Ja best jammer dat dit topic ineens dood is gegaan op het scherpst van de snedeVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:44:
Ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt ten opzichte van de veel gebouwde AXX1010. Ik heb ook nog een XXL ampje over namelijk..:)
Verwijderd
hey allemaal,
mijn sub is idd af! pics volgen snel hiervan. hij ziet er echt heel mooi uit alleen het geluid valt lichtelijk tegen. ik weet alleen niet of dit komt door plaatsing of door de sub omdat het laag op bepaalde punten in mijn kamer wel fantastisch is. ik zal dit even uitbeelden in een tekening:

heb dus al verschillende plekken geprobeerd, maar het lukt me niet om de bas op de luisterpositie goed te krijgen (mijn kamer is overigens 5,5 bij 5)
heeft iemand nog suggesties om dit op te lossen?
mijn sub is idd af! pics volgen snel hiervan. hij ziet er echt heel mooi uit alleen het geluid valt lichtelijk tegen. ik weet alleen niet of dit komt door plaatsing of door de sub omdat het laag op bepaalde punten in mijn kamer wel fantastisch is. ik zal dit even uitbeelden in een tekening:
heb dus al verschillende plekken geprobeerd, maar het lukt me niet om de bas op de luisterpositie goed te krijgen (mijn kamer is overigens 5,5 bij 5)
Verwijderd
Subje ff op de luisterpositie zetten, an dan door de kamer heen lopen totdat je bij een punt bent dat het mooi klinkt. Dan op die plek de sub zettenVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:21:
hey allemaal,
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb dus die AXX 1010 gebruikt icm die xxl amp.. en vind het geluid. voor zijn geld. heel heel goed,
Met regelmaat geklaag van mijn moeder..
ik vind de kosten super mee vallen, in tegenstelling wat hij produceert.
En Idd de plaatsing bij mij is ook heel belangrijk, het ene deel van de kamer heb ik ook veel meer bass dan de andere, nu na wat spelen en verplaatsen kwam ik toch weer uit op gewoon naast me front speakers.
Met regelmaat geklaag van mijn moeder..
ik vind de kosten super mee vallen, in tegenstelling wat hij produceert.
En Idd de plaatsing bij mij is ook heel belangrijk, het ene deel van de kamer heb ik ook veel meer bass dan de andere, nu na wat spelen en verplaatsen kwam ik toch weer uit op gewoon naast me front speakers.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 20:32 ]
Een veelvoorkomend probleem. Laag frequente akoestiek is heel moeilijk voorspelbaar en mijn ervaring is dat plaatsing wel uitmaakt, maar dat vooral de luisterpositie sterk van invloed is. Als het op de luisterpositie slecht klinkt, heb je daar of een sterke dip of een sterke piek in het bereik zitten. Daar doe je eigenlijk gewoon niet zo gek veel aan, maar plaatsing van de sub heeft wel wat invloed. Luisterpositie veranderen is misschien een betere optie.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:21:
hey allemaal,
[afbeelding]
Verwijderd
@ kramerdeman.
Hoe heb je hem aangesloten?
1. Amp - Subamp - Fronts
of
2. Amp LFE - Subamp line in
Hoe heb je hem aangesloten?
1. Amp - Subamp - Fronts
of
2. Amp LFE - Subamp line in
Verwijderd
Of, wat ook schijnt te helpen, een 2e subje, ergens heel anders in je kamer...
Heb je minder last van staande golven..(volgens klang&ton)
Iemand dat wel eens geprobeerd?
Heb je minder last van staande golven..(volgens klang&ton)
Iemand dat wel eens geprobeerd?
Uiteraard helpt het wel, maar met staande golven heeft het 0,0 te maken. Wat je doet is de beide subs uitmiddelen, de kans is groot dat waar de ene een piek heeft, de ander een dal en vice versa.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Yoshi: Zowel de MDS08 als de AXX1010 presteren uitstekend (zeker gezien de kosten) maar hebben wel hele verschillende karakteristieken. De MDS08 is, mits niet te groot, uitstekend voor ondersteuning van kleine luidsprekers, De AXX is meer geschikt voor HT en kan veel meer geweld aan. Beide zijn budget oplossingen maar, voor het geld, de krenten in de audiopap. Ik heb de AXX ook voor muziek gebruikt en dat ging heel behoorlijk en ik heb de MDS08 ook voor HT gebruikt en dat ging ook heel behoorlijk. Vooral de AXX moet je laag crossen als je hem met muziek gebruikt en slechts een tweede orde filter gebruikt.
Verwijderd
Ik ben nu weer aan het twijfelen over de chassis en kast.Indoubt schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:17:
Yoshi: Zowel de MDS08 als de AXX1010 presteren uitstekend (zeker gezien de kosten) maar hebben wel hele verschillende karakteristieken. De MDS08 is, mits niet te groot, uitstekend voor ondersteuning van kleine luidsprekers, De AXX is meer geschikt voor HT en kan veel meer geweld aan. Beide zijn budget oplossingen maar, voor het geld, de krenten in de audiopap. Ik heb de AXX ook voor muziek gebruikt en dat ging heel behoorlijk en ik heb de MDS08 ook voor HT gebruikt en dat ging ook heel behoorlijk. Vooral de AXX moet je laag crossen als je hem met muziek gebruikt en slechts een tweede orde filter gebruikt.
Wat ik wil met de sub is snelheid, goed laag en een redelijk vermogen (ja wie wil dat niet).
De doeleinden ervan zijn: Donker laag leveren bij films in mijn HT, een toevoeging van strak laag aan mijn fronts voor 'normale' muziek, maar toch ook vooral de capaciteit hebben om als buttkicker te fungeren bij muziek met veel abrupt laag (techno/house).
De MDS vindt ik qua uiterlijk echt om te kwijlen, maar ik denk dat voor bovenstaande doeleinden toch de AXX beter volstaat?
Als ik daarvoor kies doe ik er waarschijnlijk verstandig aan om als basis deze kast te nemen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/918897/
Verwijderd
Ik ga toch voor de AXX denk ik met de behuizing (customized) uit de bonvengenoemde thread.
Nu heb ik nog een vraagje. Alle DIY subs die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn allemaal uit MDF gebriceerd. In principe zou ik mijn sub qua uiterlijk het liefste als beukenhout eruit laten zien (ivb met mijn andere speakers). Het moet nog wel steeds budget blijven.
Kan ik dan gewoon goedkoop beukenhout nemen ipv MDF? Of een MDF kist maken met daaroverheen een laagje beukenhout?
Nu heb ik nog een vraagje. Alle DIY subs die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn allemaal uit MDF gebriceerd. In principe zou ik mijn sub qua uiterlijk het liefste als beukenhout eruit laten zien (ivb met mijn andere speakers). Het moet nog wel steeds budget blijven.
Kan ik dan gewoon goedkoop beukenhout nemen ipv MDF? Of een MDF kist maken met daaroverheen een laagje beukenhout?
Twee opties: beukenmultiplex (bedoel je niet berken trouwens?) of beukenfineer icm gewoon MDF. Multiplex is prima spul om speakers mee te maken. Iets lastiger bewerken dan MDF, wel steviger! Maar vooral van belang is dat je er makkelijk mooie dingen mee kan maken. Ik heb het zelf behoorlijk veel gebruikt voor mijn speakers.
Een totaaltje van het links/rechts en het sub

clickable
Allemaal berkenmultiplex afgewerkt met transparante (kersen)lak. Hier een detail van het amp rack waar je het hout beter kan zien:

Het hout in de lak:

Detail sub (op proef in elkaar):

Je kan natuurlijk elk multiplex nemen wat je wilt. Maar berken is lekker goedkoop en ik vind het gewoon mooi (mits goed afgewerkt).

clickable
Allemaal berkenmultiplex afgewerkt met transparante (kersen)lak. Hier een detail van het amp rack waar je het hout beter kan zien:

Het hout in de lak:

Je kan natuurlijk elk multiplex nemen wat je wilt. Maar berken is lekker goedkoop en ik vind het gewoon mooi (mits goed afgewerkt).
Verwijderd
Ziet er erg goed uit bij jou ja!Jag schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:06:
Twee opties: beukenmultiplex (bedoel je niet berken trouwens?) of beukenfineer icm gewoon MDF. Multiplex is prima spul om speakers mee te maken. Iets lastiger bewerken dan MDF, wel steviger! Maar vooral van belang is dat je er makkelijk mooie dingen mee kan maken. Ik heb het zelf behoorlijk veel gebruikt voor mijn speakers.
Ik ga nu kijken of ik die beukenmultiplex (is lichter van kleur als berken right?), bij de doe-het-zelf zaak kan krijgen en of ze het kunnen zagen voor me.
Multiplex is mooier en veel sterker en stijver dan MDF. MDF dempt daarentegen weer beter en is veel makkelijker verwerkbaar. Multiplex gelijmt op MDF zou het beste van beide werelden verenigen.
Verwijderd
Dat resultaat zou nog beter zijn dan de som der 2 delen omdat de 2 verschillende houtsoorten verschillende resonantiefrequenties hebben en elkaar dan uitdempen.bankrupcy schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:02:
Multiplex is mooier en veel sterker en stijver dan MDF. MDF dempt daarentegen weer beter en is veel makkelijker verwerkbaar. Multiplex gelijmt op MDF zou het beste van beide werelden verenigen.
Foto's zijn mooi, man! Dit is echt de mooiste set van heel GoT!Jag schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:06:
[afbeelding]
clickable
[afbeelding]
[afbeelding]
Het hout in de lak:
[afbeelding]
[afbeelding]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Ik had ze al gezien in een andere thread, maar ik kan het inderdaad met je eens zijnBarry|IA schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:22:
Foto's zijn mooi, man! Dit is echt de mooiste set van heel GoT!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 20:38 ]
Yoshi, het hangt van je voorkeuren af. In principe kun je zowel het een als het ander alswel een combinatie gebruiken
MDS-08, Berken 18mm met braces:
[img]url=http://home.wxs.nl/~werve040/mds08_bot_small.jpg[/img]
Links: XLS10 met PR, 22mm MDF, Baffle 44mm MDF, 1 brace. Rechts AXX1010, 18MM MDF met daarover 12 MM Meranti Multiplex, 1 22mm brace:
[img]url=http://home.wxs.nl/~werve040/thumpy1and2_small.jpg[/img]
MDS-08, Berken 18mm met braces:
[img]url=http://home.wxs.nl/~werve040/mds08_bot_small.jpg[/img]
Links: XLS10 met PR, 22mm MDF, Baffle 44mm MDF, 1 brace. Rechts AXX1010, 18MM MDF met daarover 12 MM Meranti Multiplex, 1 22mm brace:
[img]url=http://home.wxs.nl/~werve040/thumpy1and2_small.jpg[/img]
Verwijderd
Heb je misschien ook een bouwtekening van die AXX1010?Indoubt schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:47:
Yoshi, het hangt van je voorkeuren af. In principe kun je zowel het een als het ander alswel een combinatie gebruiken
misschien heb je hier wat aan
http://www.webpointer.nl/...hp?f_act=comments&f_id=19
Verwijderd
Ja het zaagplanSniperz schreef op donderdag 14 april 2005 @ 07:25:
Ik zie daar ook dit op die site:

Ik heb het gevoel dat niet iedereen die horizontale plank aan de BR poort heeft bevestigd?
Is het dus erg noodzakelijk om het zo te doen?
De horizontale plank + het vierkantje aan het uiteinde (binnenkant) ís je BR poort. De totale lengte x breedte bepaald de tuningsfrequentie. Dus als je precies dezelfde response wilt als Walter.PPK móet je je wel aan dit ontwerp houden.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, ga ik doen.SteeringWheel schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:59:
De horizontale plank + het vierkantje aan het uiteinde (binnenkant) ís je BR poort. De totale lengte x breedte bepaald de tuningsfrequentie. Dus als je precies dezelfde response wilt als Walter.PPK móet je je wel aan dit ontwerp houden.
Verwijderd
Dat is het zaagplan waar Cocona van uitging in thread: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/918897/Sniperz schreef op donderdag 14 april 2005 @ 07:25:
nu bedenk ik me net het volgende: was dit niet een ontwerp voor 18mm dik MDF en ging Cocona daarom in de fout met het gebruik van 22mm dik MDF?
Belangrijk om te weten, want ik ga één dezer dagen naar de bouwmarkt...
Verwijderd
Kan er iemand de bovengenoemde kwestie beantwoorden of heeft anders iemand het mail adres van Cocona?
Verwijderd
http://www.webpointer.nl/...ds/Zaagplan%20AXX1010.jpg
Er staat duidelijk dat het 22mm MDF is, en dit kan je ook heel goed uit de tekening aflezen. Het plankje (7) van 292mm lang plus 2x de dikte van het hout van de zijkanten is even lang als de achterplaat (3) die 336mm is.
Er staat duidelijk dat het 22mm MDF is, en dit kan je ook heel goed uit de tekening aflezen. Het plankje (7) van 292mm lang plus 2x de dikte van het hout van de zijkanten is even lang als de achterplaat (3) die 336mm is.
Verwijderd
Ja klopt ik had het verkeerd vegrepen uit die thread.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:54:
http://www.webpointer.nl/...ds/Zaagplan%20AXX1010.jpg
Toch heb ik mijn twijfels bij die maten, zijn ze niet veel te klein?
Breedte: 31,4cm
Lengte: 40,2 cm + 2x0,2cm = 40,6cm
Hoogte: 33,6cm