Hehe, wist niet eens dat hij het typenummer SB-140 droeg. (is volgensmij fout.)
Maar ik denk serieus dat hij vrijwel gelijk is aan de Shiva qua prestaties. (De wharfedale zit overigens in een 84 liter gesloten behuizing, met 150 watt RMS amp)
Ik heb de Shiva's op de luisterdag gehoord en ze klonken mooi, maar eerlijk gezegd niet wat ik ervan verwacht had.
Ze bewogen erg graag en veel, maar je hoorde er niet bijster veel van. (misschien een te grote ruimte?)
Ik heb mijn sub al voor diverse toepassingen gebruikt, waaronder als muziekale sub thuis. Waarin die goed meekan maar helaas niet echt gecontroleerd is. (Ligt naar mijn idee aan de amp die erbij zit. Met een profi amp deed ie het veel beter en wel gecontroleerd).
En als lawaaimaker bij feestjes. Waarvoor die ook uitermate geschikt is

. Ik weet dat hij enorm laag en enorm hard kan als het moet. En toch nog strak.
Een ruimte zoals die van de luisterdag (zaaltje voor een 100 man maximaal gok ik), zet deze sub volledig vol met een harde diepe bass. Voor grotere zalen zou je er meer in serie met elkaar kunnen zetten.
Daar is ie ook het meest geschikt voor (staat ook in de handleiding, bedoeld voor cafe's en kleine zalen). In een vrij kleine ruimte komt ie moeilijk tot zijn recht.
Ik weet dat ik erg positief klink en misschien zelfs overdreven voor de meesten

, maar dit zijn geen patsverhalen maar gewoon ervaringen uit de praktijk. Waar die zich in mij ogen allang bewezen heeft.
Ik doe hem dan ook nooit weg, en het liefst heb ik er meer.
-edit-
De woofer
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 26-08-2004 09:18
]