3:4 is gewoon je standaard beeldformaat van je monitor, 3:2 is het oude formaat voor standaard foto's. Als je dus een 3:4 foto maakt met je S60 kan dat dus never nooit niet op 10x15cm papier afgedrukt worden, zonder dat je witranden krijgt... dus snijden ze de foto meestal bij en wordt de foto iets kleiner dan 10x15CM, maar iets van 10x13CM
Verwijderd
Dan zat ik toch een beetje in de buurt...n00bs schreef op 08 september 2004 @ 22:04:
3:4 is gewoon je standaard beeldformaat van je monitor, 3:2 is het oude formaat voor standaard foto's. Als je dus een 3:4 foto maakt met je S60 kan dat dus never nooit niet op 10x15cm papier afgedrukt worden, zonder dat je witranden krijgt... dus snijden ze de foto meestal bij en wordt de foto iets kleiner dan 10x15CM, maar iets van 10x13CM
Ik heb hierover met een foto-werknemer bij de Hema gesproken en hij meldde dat ik het de volgende keer heb te melden dat er niet gesneden wordt en dat het dan wel goed komt... wat?? weet ik ook niet maar klinkt veel belovend..
Het nieuwe formaat schijnt overeen te komen met 3:4 dus is het opgelost.. de eerstvolgende foto's zal ik zo laten printen maar ik heb nog een gratis bon van MM voor 24 foto's en ik ben nu eenmaal een echte Hollander..
Hoewel tot nu toe de afdrukken van MM onscherp zijn.. en ik heb er toch zo een 50 laten maken.
Ik vraag mij echter wel af of er meer mensen tevreden zijn met de S60.
Ik wel..
Ik lees hier daar weinig over...
Een aantal shops hebben dat papierformaat al, echter is het geen standaard formaat en betaal je al gauw het dubbele van 10x15...
Van de Kruidvat fotocentrale weet ik dat ze zelf niet gaan 'knutselen' met de formaten, lever je 3/2 aan, dan wordt het afgedrukt in 10x15, lever je 4/3 aan, wordt het afgedrukt in c.a 10x13.3 centimeter. Geen vervormingen dus.
Het standaard 10x15 heb ik liever dan 10x13.3, vooral omdat fotoboeken/insteekmapjes allemaal van dit formaat uitgaan.
Ik ga dus toch nog maar even verder kijken naar andere merken camera's.
Want handmatig alle foto's bewerken om ze naar 3/2 om te zetten (zijn progjes voor, kan je kiezen welk gedeelte van het beeld bewaard moet worden om de nieuwe verhoudingen te realiseren) vind ik ook niet ideaal.
Maargoed, de voordelen van die 'wide angle lens' snap ik nog niet echt als het formaat hetzelfde blijft. Kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?
Het standaard 10x15 heb ik liever dan 10x13.3, vooral omdat fotoboeken/insteekmapjes allemaal van dit formaat uitgaan.
Ik ga dus toch nog maar even verder kijken naar andere merken camera's.
Want handmatig alle foto's bewerken om ze naar 3/2 om te zetten (zijn progjes voor, kan je kiezen welk gedeelte van het beeld bewaard moet worden om de nieuwe verhoudingen te realiseren) vind ik ook niet ideaal.
Maargoed, de voordelen van die 'wide angle lens' snap ik nog niet echt als het formaat hetzelfde blijft. Kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?
[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 09-09-2004 11:05 ]
Dat is toch duidelijk
groothoeklens, wil alleen zeggen dat de hoek van de foto groter is. Hierdoor kan je meer objecten vanaf 1 zelfde afstand als met een andere lens op de foto vastleggen.
Als jij met een 300mm lens vanaf 5 meter afstand een groep mensen probeert vast te leggen, gaat je dit echt niet lukken. Doe je dit met een 28mm (groothoek lens) dan krijg je makkelijk deze groep erop. Zo simpel is het.
Als jij met een 300mm lens vanaf 5 meter afstand een groep mensen probeert vast te leggen, gaat je dit echt niet lukken. Doe je dit met een 28mm (groothoek lens) dan krijg je makkelijk deze groep erop. Zo simpel is het.
Verwijderd
Dat nieuwe formaat van de Hema is precies 3:4, namelijk 11,25x15. Als je het op 10x15 afdrukt (2:3) dan wordt er boven en/of onder iets van de foto afgesneden (dit bepaal je zelf als je ze upload naar de Hema en als je het op cd aanlevert is het boven en onder). Je kunt inderdaad op 10x15 afdrukken zonder dat ze boven en/of onder iets afsnijden, maar dan heb je witte randen links en rechts.Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:21:
[...]
Dan zat ik toch een beetje in de buurt...dus de oplossing is het nieuwe papierformaat..
Ik heb hierover met een foto-werknemer bij de Hema gesproken en hij meldde dat ik het de volgende keer heb te melden dat er niet gesneden wordt en dat het dan wel goed komt... wat?? weet ik ook niet maar klinkt veel belovend..![]()
Het nieuwe formaat schijnt overeen te komen met 3:4 dus is het opgelost.. de eerstvolgende foto's zal ik zo laten printen maar ik heb nog een gratis bon van MM voor 24 foto's en ik ben nu eenmaal een echte Hollander..![]()
Hoewel tot nu toe de afdrukken van MM onscherp zijn.. en ik heb er toch zo een 50 laten maken.
Ik vraag mij echter wel af of er meer mensen tevreden zijn met de S60.
Ik wel..geen problemen met batt.afsluiting onscherpte of anders..
Ik lees hier daar weinig over...
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje.. (begrijpend voor een beginner
)
In Macro lukt het me steeds meer een acceptabel opname te maken en dat zelfs met flits (zoals geadviseerd ergens op het net).
Ik merk nu ook het voordeel van Flitskracht (sterkte?) instelling.
Op min 2 krijg ik goede resultaten.. Ook bij Closups..dan geen glimmende verlichte plekken in het gelaat.
Maar nu de vraag..
In M-mode kan de Filts output worden ingesteld en in alle andere mode's (behalve Auto) de +/-(flitser).
Ik merk dat ze onafhankelijk van elkaar kunnen worden ingesteld maar heb (nog)geen flauwbenul van wat het verschil is.
Kan iemand mij dat uitleggen (pls niet te moeilijk
)
In Macro lukt het me steeds meer een acceptabel opname te maken en dat zelfs met flits (zoals geadviseerd ergens op het net).
Op min 2 krijg ik goede resultaten.. Ook bij Closups..dan geen glimmende verlichte plekken in het gelaat.
Maar nu de vraag..
In M-mode kan de Filts output worden ingesteld en in alle andere mode's (behalve Auto) de +/-(flitser).
Ik merk dat ze onafhankelijk van elkaar kunnen worden ingesteld maar heb (nog)geen flauwbenul van wat het verschil is.
Kan iemand mij dat uitleggen (pls niet te moeilijk
Verwijderd
Wat is het verschil tussen aan/uit en 3 niveaus?Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:45:
Ik heb nog een vraagje.. (begrijpend voor een beginner)
Maar nu de vraag..
Kan iemand mij dat uitleggen (pls niet te moeilijk)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 22:16 ]
Verwijderd
Wat is het verschil tussen aan/uit en 3 niveaus?
Ik zie de vraag ... en is eigenlijk een vraag op mijn vraag..
Ik vermoedt dat als ik antwoordt op mijn vraag heb gekregen, dat ik de jouwe kan beantwoorden..
Eigenlijk zeg ik: ik begrijp er niets van
Ik weet wat aan/uit en 3 niveaus zijn maar heb de link nog niet naar mijn vraag..
Twee verschillende systemen bij flitsinstellingen... en wat is het verschil tussen deze twee systemen...
aan/uit en 3 niveaus is mij duidelijk meer weet niet wat je mij probeert uit te leggen.
Alle twee de systemen hebben 3 (of 12 zie edit) niveaus maar ik begrijp nog niet wat het verschil is tussen deze twee systemen (repeat)
kan je het nog een keer proberen...
tnx
PB
Ik zie de vraag ... en is eigenlijk een vraag op mijn vraag..
Ik vermoedt dat als ik antwoordt op mijn vraag heb gekregen, dat ik de jouwe kan beantwoorden..
Eigenlijk zeg ik: ik begrijp er niets van
Ik weet wat aan/uit en 3 niveaus zijn maar heb de link nog niet naar mijn vraag..
Twee verschillende systemen bij flitsinstellingen... en wat is het verschil tussen deze twee systemen...
aan/uit en 3 niveaus is mij duidelijk meer weet niet wat je mij probeert uit te leggen.
Alle twee de systemen hebben 3 (of 12 zie edit) niveaus maar ik begrijp nog niet wat het verschil is tussen deze twee systemen (repeat)
kan je het nog een keer proberen...
tnx
edit:
de instelmogelijheid bij Flits +/-(Flitser) is fijner af te regelen van 0 baar 2 in 6 stapjes naar beneden en 6 stapjes naar boven maar bij Flits output geen fijnafregeling maar in 3 grove stappen.
Ik krijg het vermoedde dat het bij beiden om dezelfde flits gaat alleen de instellingen en de benaming zijn anders.
En met dezelfde flits bedoel ik dat het niet bij de één om flitskracht gaat en bij de ander om de flitsduur.. (maar.... is toch niet zo krom gedacht
)
de instelmogelijheid bij Flits +/-(Flitser) is fijner af te regelen van 0 baar 2 in 6 stapjes naar beneden en 6 stapjes naar boven maar bij Flits output geen fijnafregeling maar in 3 grove stappen.
Ik krijg het vermoedde dat het bij beiden om dezelfde flits gaat alleen de instellingen en de benaming zijn anders.
En met dezelfde flits bedoel ik dat het niet bij de één om flitskracht gaat en bij de ander om de flitsduur.. (maar.... is toch niet zo krom gedacht
PB
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 07:42 ]
Het is me helemaal duidelijk, bedankt!Noobs schreef:
Wel waardeloos dat hij niet direct in 3/2 formaat kan afdrukken (voor het aparte formaat heb je weer andere fotoboeken nodig, onnodig), da's voor mij echt een minpunt. Anders had ik deze camera direct gekocht, nu weet ik het nog niet.
De Sonys kunnen het voor zover ik weet wel, maar de Canon S60 is toch echt een stuk mooier.
Even een vraagje die me toch over de streep kan halen om een S60 te kopen: graag wil ik 10*15 afdrukken, zonder vervorming, dat betekent zelf van tevoren de foto's editen door zelf te kiezen welk deel ik weg wil laten. Kennen jullie programmaatjes hiervoor? (zonder kwaliteitsverlies natuurlijk). Hoe meer, hoe beter, dan ga ik er eens mee spelen om de beste uit te kiezen.
[ Voor 32% gewijzigd door DeadMetal op 11-09-2004 20:38 ]
Ik zelf prefereer photoshop, hiermee kan je heel gemakkelijk bijwerken en de puntjes op de "i" zetten. Of je kan gewoon op een 3:4 formaat laten afdrukken (ik neem aan dat de prijs van 3:4 afdrukken zullen zakken, nu de markt verzadigd is met digitale camera's).
Verwijderd
De vraag was ironisch bedoeld............Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:29:
Wat is het verschil tussen aan/uit en 3 niveaus?
Ik zie de vraag ... en is eigenlijk een vraag op mijn vraag..![]()
Eigenlijk zeg ik: ik begrijp er niets van![]()
kan je het nog een keer proberen...![]()
tnx
edit:
En met dezelfde flits bedoel ik dat het niet bij de één om flitskracht gaat en bij de ander om de flitsduur.. (maar.... is toch niet zo krom gedacht)
PB
Voor de rest kan ik geen touw aan vastknopen
Verwijderd
Ohjee... dat had ik niet begrepen anders had ik ironisch gereageerdVerwijderd schreef op 11 september 2004 @ 21:31:
[...]
De vraag was ironisch bedoeld............
Voor de rest kan ik geen touw aan vastknopen
Er komt misschien nog wel iemand langs, die dezelfde vraag had en heeft hij of zij het al voor zichzelf beantwoord..
tnx
Verwijderd
Heeft iemand al de canon powershot S70 al aangeschaft, want verschillende winkels hebben hem al op voorraad. Maar aangezien ik niemand al gezien heeft die deze camera heb aangeschaft ben ik er nog steeds heel benieuwd naar de gebruikerservaringen.
Dit is natuurlijk wel het S60 topic en niet het S70. Maar volgens mij zit er behalve de resolutie (7 t.o.v. 5) geen verschil tussen beide camera's.
Ik gebruik hiervoor het tooltje Jpegcrops, daarmee kun je heel simpel en duidelijk je foto's naar diverse voorgebakken formaten croppen en zonder kwaliteitsverlies weer als jpeg opslaan (het plaatje wordt dus niet opnieuw gecomprimeerd). Zo heb je binnen no-time al je plaatjes naar de gewenste uitsnedes gecropped.DeadMetal schreef op 11 september 2004 @ 20:36:
Even een vraagje die me toch over de streep kan halen om een S60 te kopen: graag wil ik 10*15 afdrukken, zonder vervorming, dat betekent zelf van tevoren de foto's editen door zelf te kiezen welk deel ik weg wil laten. Kennen jullie programmaatjes hiervoor? (zonder kwaliteitsverlies natuurlijk). Hoe meer, hoe beter, dan ga ik er eens mee spelen om de beste uit te kiezen.
Bedankt Jasjenl, croppen zonder kwaliteitsverlies is relaxed 
Theboogieman: kom maar op met die foto's en je ervaringen met het fototoestel!
Theboogieman: kom maar op met die foto's en je ervaringen met het fototoestel!
Top ik heb met deze tool erg snel al mijn vakantiefotos kunnen croppenjasjenl schreef op 13 september 2004 @ 23:57:
[...]
Ik gebruik hiervoor het tooltje Jpegcrops, daarmee kun je heel simpel en duidelijk je foto's naar diverse voorgebakken formaten croppen en zonder kwaliteitsverlies weer als jpeg opslaan (het plaatje wordt dus niet opnieuw gecomprimeerd). Zo heb je binnen no-time al je plaatjes naar de gewenste uitsnedes gecropped.
Nog 2 foto's van het vuurwerk festival in Scheveningen:

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 28-09-2004 11:26 ]
Eigenlijk heb/had ik maar 2 bezwaren tegen deze camera:
- Niet 3/2 formaat fotograferen. Maar da's nu geen probleem meer danzij dat fantastische programma JPEGcrops.
- In de dpreview review las ik dat de film-modus beroerd is, heel schokkerig. Zou iemand eens een paar filmpjes (15 seconden ofzo) kunnen maken in de verschillende standen (qua FPS), ik ben reuze benieuwd. Alvast bedankt!
Ik overwoog ook nog een Sony, wel 3/2 shooten, betere filmspecs en kleiner, maar volgens mij haalt Sony's fotokwaliteit het toch niet bij deze Canon (bovendien geen groothoek). Bovendien moet je dan die idioot dure Memorystick kaarten kopen, terwijl CompactFlash mooi geprijsd is. Nope, als de filmkwaiteit redelijk is, dan wordt het deze Canon S60.
- Niet 3/2 formaat fotograferen. Maar da's nu geen probleem meer danzij dat fantastische programma JPEGcrops.
- In de dpreview review las ik dat de film-modus beroerd is, heel schokkerig. Zou iemand eens een paar filmpjes (15 seconden ofzo) kunnen maken in de verschillende standen (qua FPS), ik ben reuze benieuwd. Alvast bedankt!
Ik overwoog ook nog een Sony, wel 3/2 shooten, betere filmspecs en kleiner, maar volgens mij haalt Sony's fotokwaliteit het toch niet bij deze Canon (bovendien geen groothoek). Bovendien moet je dan die idioot dure Memorystick kaarten kopen, terwijl CompactFlash mooi geprijsd is. Nope, als de filmkwaiteit redelijk is, dan wordt het deze Canon S60.
Verwijderd
Koop dan een filmcameraDeadMetal schreef op 29 september 2004 @ 11:20:
Sinds zaterdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een s60, en sinds maandag ook van eentje zonder klontje hotpixels.( fabrieksfoutje > ruilen) Verder wel ff wennen hoe het allemaal werkt, maar de eerste mooie foto's beginnen eruit te rollen. Vooral de groothoeklens is echt ideaal bij het fotograferen binnenshuis en in andere kleine ruimtes, precies wat ik zocht.
Hier wat om naar te kijken over de kwali vd cam (scherptediepte ed = my bad
)

filmpje 1 filmpje 2
Verder vind ik de kwaliteit van de filmpjes best okee, het was al best donker en dan toch limited ruis. Best goed voor een functie die ik vooral als extra beschouw, als handig als je even een filmpje wil maken. Een feature-film hoeft het niet te worden, dan koop ik idd wel iets anders.
Hier wat om naar te kijken over de kwali vd cam (scherptediepte ed = my bad

filmpje 1 filmpje 2
Verder vind ik de kwaliteit van de filmpjes best okee, het was al best donker en dan toch limited ruis. Best goed voor een functie die ik vooral als extra beschouw, als handig als je even een filmpje wil maken. Een feature-film hoeft het niet te worden, dan koop ik idd wel iets anders.
Verwijderd
Alle foto's die ik maak met de S60, moet ik nadien altijd een stuk lichter maken. Met een geleende S50 had ik dit probleem ook. Na het lichter maken is de kwaliteit goed. Wanneer ik foto's afdruk komen deze goed overeen met wat er op mijn monitor te zien is. Met mijn oude digitale Kodak dc3880 had ik dit niet.
Is dit normaal?
Waar kan dit aan liggen?
Hebben meer mensen dit probleem?
Is dit normaal?
Waar kan dit aan liggen?
Hebben meer mensen dit probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 22:31 ]
Gebeurt het alleen op jouw pc? Had de eigenaar van je leen-s50 er ook last van? Dan kan je vaststellen of het 1) aan je pc ligt 2) aan je manier van foto's maken ligt.
Verwijderd
De foto's zijn op andere computers hetzelfde. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik veel beter op moet letten waar en op hoeveel punten de camara de belichting meet. Bij portretfoto's meet hij op een lichte achtergrond waardoor het gezicht relatief te donker wordt. De foto's zijn nu veel beter, aldoende leert men......Sabbi schreef op 06 oktober 2004 @ 10:53:
Gebeurt het alleen op jouw pc? Had de eigenaar van je leen-s50 er ook last van? Dan kan je vaststellen of het 1) aan je pc ligt 2) aan je manier van foto's maken ligt.
Ik zie trouwens helemaal 0 verschil in de foto's wanneer ik 1 maak in de autostand of in de portretstand (en dan wel een closeup foto van een persoon). Iemand die dit ook heeft
Ik heb dit nog niet echt geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je, gezien de grote scherptediepte die je met een lensje als die van de S60 toch vaak wel hebt, er inderdaad niet zoveel verschil zal zijn tussen portret stand en automatisch. Misschien dat je in de portretstand eens wat meer moet inzoomen, dan zul je wellicht wat meer diepte effect krijgen.n00bs schreef op 07 oktober 2004 @ 14:27:
Ik zie trouwens helemaal 0 verschil in de foto's wanneer ik 1 maak in de autostand of in de portretstand (en dan wel een closeup foto van een persoon). Iemand die dit ook heeft
Ik kan het op dit moment niet testen, want zit op mijn werk, maar ik kan me herinneren dat ik ooit eens ergens een 'vies' truukje heb gelezen door de camera op macro-mode te zetten. En dan een gewone foto maken. Er zou dan veel minder scherptediepte zijn. Ik weet alleen niet of dit ook zo is, maar je zou het in ieder geval eens kunnen proberen.jasjenl schreef op 07 oktober 2004 @ 14:51:
[...]
Ik heb dit nog niet echt geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je, gezien de grote scherptediepte die je met een lensje als die van de S60 toch vaak wel hebt, er inderdaad niet zoveel verschil zal zijn tussen portret stand en automatisch. Misschien dat je in de portretstand eens wat meer moet inzoomen, dan zul je wellicht wat meer diepte effect krijgen.
Is het verstandig om voor 60 euro meer 3 jaar garantie te kopen voor deze camera? Ik weet namelijk niet hoeveel mensen er problemen mee hebben gehad of hoeveel een eventuele reparatie kost.
Sowieso is het natuurlijk een simpel verhaal mocht hij er na 1,5 jaar mee ophouden: daar bestaat namelijk een verwachte levensduur voor en dan kun je alsnog claimen. Het gaat mij dus meer om reparatiewerk.
Sowieso is het natuurlijk een simpel verhaal mocht hij er na 1,5 jaar mee ophouden: daar bestaat namelijk een verwachte levensduur voor en dan kun je alsnog claimen. Het gaat mij dus meer om reparatiewerk.
Ik heb tot nog toe nog geen problemen met de S60 ondervonden. Wel viel me van de week op, dat van een hoekje van de zoom-knop de verf al een beetje lijkt te gaan slijten. Hoe zich dat verder ontwikkelt, kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, maar het is wel een beetje snel..
Extra garantie bijkopen heb ik het zelf nooit zo op, maar ik heb wel een camera verzekering bij aankoop van de S60 afgesloten. Daar heb je imho meer aan dan garantie uitbreiding.
Extra garantie bijkopen heb ik het zelf nooit zo op, maar ik heb wel een camera verzekering bij aankoop van de S60 afgesloten. Daar heb je imho meer aan dan garantie uitbreiding.
Ik heb zelf ook geen extra garantie genomen. De site waar ik hem heb gekocht, meldt dat er 24 maanden garantie opzit. Dus dat vind ik best, heb ook geen verzekering ervoor genomen. Stel hij wordt gejat, dan zal dat alleen op vakantie gebeuren en dan heb ik al mijn reisverzekering.
Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van deze camera over een lange tijd en dat zal niemand je hier ook kunnen melden. Het enige wat wel zo is, dat Canon gewoon een goed merk is dat goede producten op de markt zet.
Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van deze camera over een lange tijd en dat zal niemand je hier ook kunnen melden. Het enige wat wel zo is, dat Canon gewoon een goed merk is dat goede producten op de markt zet.
Een verzekering dekt (in mijn geval althans) niet alleen zaken als dat ie gejat wordt, maar ook schade aan de camera e.d. Als ik 'm dus per ongeluk een keer in een fontein laat vallen, hoef ik daar zelf niet voor op te draaien. Bovendien worden camera's veelal niet door reisverzekeringen gedekt, volgens mij. Dus zo'n verzekering vond ik nog wel de moeite waard.n00bs schreef op 17 oktober 2004 @ 22:02:
Ik heb zelf ook geen extra garantie genomen. De site waar ik hem heb gekocht, meldt dat er 24 maanden garantie opzit. Dus dat vind ik best, heb ook geen verzekering ervoor genomen. Stel hij wordt gejat, dan zal dat alleen op vakantie gebeuren en dan heb ik al mijn reisverzekering.
Ik wou toch nog even zeggen dat ik erg happy ben met mijn s60
las hier zoveel slecht commentaar
maar ben heel tevrede
Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/
Er is nu dus de s70 te koop, voor zin 500 euro.
Nu zat ik aan de s60 te denken en dan is nu mijn hele plan weer overhoop. In princiepe is de s70 niet zo heel veel anders, 2 megapixels meer vooral.
Nu geloof ik dat de nieuwe CDD wel wat beter is dan de oude, en dat zwart vind ik ook wel mooi.
Of is er helemaal geen reden om voor de s70 te gaan. Misschien gaat de prijs met de feestdagen nog wat omlaag?
Nu zat ik aan de s60 te denken en dan is nu mijn hele plan weer overhoop. In princiepe is de s70 niet zo heel veel anders, 2 megapixels meer vooral.
Nu geloof ik dat de nieuwe CDD wel wat beter is dan de oude, en dat zwart vind ik ook wel mooi.
Of is er helemaal geen reden om voor de s70 te gaan. Misschien gaat de prijs met de feestdagen nog wat omlaag?
(even vooraf: ik heb op dit moment een s30)
Waarom kiest men nu nog voor de s serie terwijl de A serie naar mijn weten dezelfde mogelijkheden biedt, plus het gebruik van filters en converters? Vanwege de behuizing? (gewoon informerend; voel je niet aangevallen)
Waarom kiest men nu nog voor de s serie terwijl de A serie naar mijn weten dezelfde mogelijkheden biedt, plus het gebruik van filters en converters? Vanwege de behuizing? (gewoon informerend; voel je niet aangevallen)
[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 09-11-2004 01:18 ]
Ik vind zelf de A serie, lomp en groot...
ja, ik heb ze even op dpreview naast elkaar gezet, de a80, de a95 en de s70.marteltor schreef op 09 november 2004 @ 01:17:
Als belangrijke verschillen:
-De s70 ondersteunt RAW
-De s70 heeft meer pixels
-de s70 heeft een beetje widescreen lens zodat er meer op je foto past.
-De s70 heeft een accu
-De s70 is kleiner.
Dat zijn iig wel fijne dingen vind ik, ten opzichte van de A's
ik weet niet, de S60 scoorde op een paar punten beter voor mij, qua wensen. Verder ook een paar keer met verschillende a-series geschoten, dat beviel niet echt, terwijl met de s60 stuk beter. Dunno, beetje persoonlijk misschien?marteltor schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 01:17:
Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/
De reden dat ik niet voor de A serie kies, is dat deze enorm traag zijn.
Hoe zit dat eigenlijk bij de S60?
Bij de A serie was het onmogelijk om iemand op z'n schouder te tikken en zodra hij verbaasd omkeek, dat meteen vast te leggen op een foto. Het duurde minstens een seconde voordat de foto genomen werd (zonder scherpstellen van tevoren, dat moet ik erbij zeggen).
Hoe zit dat eigenlijk bij de S60?
Bij de A serie was het onmogelijk om iemand op z'n schouder te tikken en zodra hij verbaasd omkeek, dat meteen vast te leggen op een foto. Het duurde minstens een seconde voordat de foto genomen werd (zonder scherpstellen van tevoren, dat moet ik erbij zeggen).
Verwijderd
Ik ben zelf op zoek naar een camera. Ik heb in mijn lijst de volgende camera's staan:
- Canon S60
- Canon S70
- Minolta Dimage Z3
(Ik heb nu nog een DSC-505v, maar ik wil wat handzamers en ik ben me eerst heel
goed aan het orienteren)
Nou lees ik deze topic en zie ik diverse reacties. In het begin vooral vele mensen
die vinden dat het toestel eigenlijk het geld niet waard is voor de kwaliteit en
daarna mensen die allemaal positief zijn. Alle slechte reacties zijn toen verstomd.
Wat is het nu met deze camera? Is hij het geld waard en in vergelijking met de
andere camera's een betere keuze?
Daarnaast hoorde ik verhalen over garantieverlies als je een camera zonder
Nederlandse handleiding en menu hebt? Canon kwam daarmee vrijdag op de HCC
dagen. Ze boden daar de S60 aan voor 489 Euro. Dat vond ik nog al prijzig, omdat
ik al plekken vond waar het toestel minder waard was.
Als iemand roept je mist een camera in dit lijstje dan kan je dat natuurlijk
aangeven. Tevens vind ik nergens een S70 topic. Is dit de S60 met een beetje S70
of wordt daar een nieuwe topic voor gestart?
- Canon S60
- Canon S70
- Minolta Dimage Z3
goed aan het orienteren)
Nou lees ik deze topic en zie ik diverse reacties. In het begin vooral vele mensen
die vinden dat het toestel eigenlijk het geld niet waard is voor de kwaliteit en
daarna mensen die allemaal positief zijn. Alle slechte reacties zijn toen verstomd.
Wat is het nu met deze camera? Is hij het geld waard en in vergelijking met de
andere camera's een betere keuze?
Daarnaast hoorde ik verhalen over garantieverlies als je een camera zonder
Nederlandse handleiding en menu hebt? Canon kwam daarmee vrijdag op de HCC
dagen. Ze boden daar de S60 aan voor 489 Euro. Dat vond ik nog al prijzig, omdat
ik al plekken vond waar het toestel minder waard was.
aangeven. Tevens vind ik nergens een S70 topic. Is dit de S60 met een beetje S70
of wordt daar een nieuwe topic voor gestart?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 21:13 ]
Als je de Minolta Z3 overweegt in je lijstje zou je de Panasonic FZ3 daar ook zeker even moeten naastzetten! In veel vergelijken wint deze het altijd van de Minolta Z3. Hier loopt ook een topic over:Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:08:
Ik ben zelf op zoek naar een camera. Ik heb in mijn lijst de volgende camera's staan:
- Canon S60
- Canon S70
- Minolta Dimage Z3
goed aan het orienteren)
...
aangeven.
Panasonic FZ3
Ik zou als ik jou was eens op dpreview wat reviews lezen. Ik zou zelf niet teveel afgaan op wat bezitters van een camera zeggen... Zij zijn toch niet meer objectief (meestal) en vinden hun eigen camera de beste voor het geld
Verwijderd
hahahhaha, Dat is een goede optie, maar er lopen toch wel mensen rond die een extra
mening hebben en met meerdere camera's gewerkt hebben. Ik heb Dpreview al gelezen,
maar ik ben op zoek naar meer meningen. Ik ga me niet basseren op 1 persoon of site.
mening hebben en met meerdere camera's gewerkt hebben. Ik heb Dpreview al gelezen,
maar ik ben op zoek naar meer meningen. Ik ga me niet basseren op 1 persoon of site.
Wat is het prijsverschil
?
Volgens mij is trouwens er verder geen verschil tussen de S60 en S70 op de 1MP na. Ik vraag mij ook werkelijk af of de kwaliteit daadwerkelijk beter is. Maar volgens mij is het meer een MP race tussen de verschillende fabricanten...
Net zoals de MHzen race tussen Intel en AMD vroeger...
Volgens mij is trouwens er verder geen verschil tussen de S60 en S70 op de 1MP na. Ik vraag mij ook werkelijk af of de kwaliteit daadwerkelijk beter is. Maar volgens mij is het meer een MP race tussen de verschillende fabricanten...
Verwijderd
Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar, de CCD's worden meestal niet door de camerabouwers zelf gefabriceerd, men neemt gewoon de nieuwste Sony ccd en bouwt hem in de camera waar ie in past...........n00bs schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:56:
Wat is het prijsverschil?
Verwijderd
Ik verwacht zelf ook wel wat wijzigingen en verbeteringen tussen de S60 en S70 op het
gebied van bouwkwaliteit en software.
gebied van bouwkwaliteit en software.
http://www.dpreview.com/reviews/canons70/
• 7.1 million effective pixels
S60:
Sensor • 1/1.8" CCD, 5.2 million total pixels
• 5.0 million effective pixels
Sensor • 1/1.8 " Type CCDfrom the black paint job and new sensor the S70 is identical to the PowerShot S60 (reviewed August 2004),
• 7.1 million effective pixels
S60:
Sensor • 1/1.8" CCD, 5.2 million total pixels
• 5.0 million effective pixels
Verwijderd
Ok dan! Hummm, ondanks dat ga ik nog wel voor denk ik. Ben ik weer een tijdje up-to-date
en hoef ik de komende jaren niet aan een nieuwe.
Vraagje: Ik heb een Powershot a40, die focust heel slecht (lees: bijna nooit) in low light condities (terwijl de kamer vind ik normaal verlicht is). Hoe doet de s60 dit? Ik heb hier http://www.dcresource.com...ot_s60-review/index.shtml
gevonden dat low light focus goed zou zijn.
Maar kan iemand dit bevestigen?
gevonden dat low light focus goed zou zijn.
Maar kan iemand dit bevestigen?
Yo.
Soms wel soms niet
beetje vreemd
ach, dan heb je altijd nog de manual focus 
ik zou trouwens niet voor de s70 gaan, die is vooral alleen maar duurder en heb je nou echt die 7mp nodig? voor 20x30 printjes zit je met 5mp al goed zat.
maar ja, als je de centen hebt
hehe
plaatje van mij met s60:

(wel een beetje bewerkt in photoshop natuurlijk (levels en crop))
ik zou trouwens niet voor de s70 gaan, die is vooral alleen maar duurder en heb je nou echt die 7mp nodig? voor 20x30 printjes zit je met 5mp al goed zat.
maar ja, als je de centen hebt
plaatje van mij met s60:

(wel een beetje bewerkt in photoshop natuurlijk (levels en crop))
En welke is het geworden? De berichten die ik tot nu toe gelezen heb kwamen er toch wel op neer dat de kwaliteit van de S70-foto's tegenviel t.o.v. de S60.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:44:
Ok dan! Hummm, ondanks dat ga ik nog wel voor denk ik. Ben ik weer een tijdje up-to-date
[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 13-12-2004 11:18 ]
Ik ben ook bezig met de aanschaf van een nieuwe digitale camere, en mijn oog viel op de S70 nu lees ik vooral hier dat de S60 kwalitatief wat betere plaatjes geeft dan de S70, wat ik wel heb gezien is dat de S70 meer ruis heeft.
Ik heb nu een vrij simpele 3,2 mp camera, is 5 megapixel genoeg voor het dagelijkse huis tuin en keuken gebeuren en eventueel wat meer avontuurlijke vakantie foto's er zullen naar alle waarschijnlijkheid geen posters van worden afgedrukt.
kan ik dan beter de 100 euro goedkopere S60 nemen en overige bedrag aan een geheugen kaartje uitgeven of met blik op de toekomst is een 7 megapixel camera toch slimmer?
Ik heb nu een vrij simpele 3,2 mp camera, is 5 megapixel genoeg voor het dagelijkse huis tuin en keuken gebeuren en eventueel wat meer avontuurlijke vakantie foto's er zullen naar alle waarschijnlijkheid geen posters van worden afgedrukt.
kan ik dan beter de 100 euro goedkopere S60 nemen en overige bedrag aan een geheugen kaartje uitgeven of met blik op de toekomst is een 7 megapixel camera toch slimmer?
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Blik op de toekomst??? voor wat, er is op dit moment voor de thuisconsument niets waarvoor 7MP nodig zou zijn... tenzij jij posters (groot formaat) wil afdrukken. Meer pixels zorgen ook voor meer ruis. Dat staat gewoon in verhouding tot elkaar.
Ik zelf zou 100 Euro besparen of kijken of er misschien op dit moment een andere camera is die sneller is. Ik zelf zou voor snelheid gaan en niet voor het aantal pixels (voor het bedrag wat je wil uitgeven)
Ik zelf zou 100 Euro besparen of kijken of er misschien op dit moment een andere camera is die sneller is. Ik zelf zou voor snelheid gaan en niet voor het aantal pixels (voor het bedrag wat je wil uitgeven)
Bedrag doet niet zo heel erg terzaken, maar meer dan 600 voor alleen de camera wil ik niet kwijt zijn, wat ik belangrijker vind is idd kwaliteit en scherpte van de foto's, draagbaarheid van het toestel en de instel mogelijkheden.
In eerste instantie had ik de sony p150 op het oog, maar na wat vergelijkings materiaal bleek deze toch niet zo scherp te zijn als de canon, mede hierdoor ben ik bij de canon terecht gekomen, wat wel van belang is dat er een onderwater case beschikbaar is.
Heb zelf ook al gekeken naar de G6, mede omdat men over de G5 niet te spreken was en naar de Sony v1 of v3, maar soms kom je er echt niet meer uit.
In eerste instantie had ik de sony p150 op het oog, maar na wat vergelijkings materiaal bleek deze toch niet zo scherp te zijn als de canon, mede hierdoor ben ik bij de canon terecht gekomen, wat wel van belang is dat er een onderwater case beschikbaar is.
Heb zelf ook al gekeken naar de G6, mede omdat men over de G5 niet te spreken was en naar de Sony v1 of v3, maar soms kom je er echt niet meer uit.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Nee, I know ik heb ook lang gezocht en zoveel mogelijk reviews gelezen op de bekende sites. Ik was in de eerste instantie erg negatief over de S60, maar nu ik hem heb ben ik tohc zeer tevreden. Maar ik hoop toch dat in de toekomst de camera's nog sneller worden en lichter. Deze camera is dan wel licht voor zijn klasse en functionaliteit... maar het mag van mij nog wel de helft in gewicht 
Mocht je nog op zoek zijn naar samples van die camera dan moet je maar laten weten wat je precies zoekt, dan zal ik ff een foto schieten voor je.
Mocht je nog op zoek zijn naar samples van die camera dan moet je maar laten weten wat je precies zoekt, dan zal ik ff een foto schieten voor je.
Ehmz ben wel geintresseerd in wat samples, als je het in bezit hebt een buitenshot met veel verschillende soorten groen, ooit zoiets met een sony geschoten en daar kwamen de groen soorten niet echt lekker uit.
Een leuke makro shot misschien, iets op een hogere iso ivm de ruis.
en dan nog gewoon een vraagje ik lees veel over histogrammen nu weet ik dat de canon dit niet tijdens foto shoot heeft, maar is dit achteraf wel beschikbaar of helemaal niet?
Een leuke makro shot misschien, iets op een hogere iso ivm de ruis.
en dan nog gewoon een vraagje ik lees veel over histogrammen nu weet ik dat de canon dit niet tijdens foto shoot heeft, maar is dit achteraf wel beschikbaar of helemaal niet?
Die histogram is achteraf wel beschikbaar en dan kan je ook zien welke gedeeltes van je foto eventueel over/onderbelicht zijn.
Hier zijn wat sample foto's ben te lui om ze hier te posten en verkleinen
S60 Samples
ps: dit zijn helaas geen hoge ISO foto's en deze foto's blijven maar tijdelijk op mijn webspace
Hier zijn wat sample foto's ben te lui om ze hier te posten en verkleinen
ps: dit zijn helaas geen hoge ISO foto's en deze foto's blijven maar tijdelijk op mijn webspace
[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 24-01-2005 17:33 ]
Thnx voor de voorbeelden ziet er erg goed uit en mede hierdoor heb ik nu wel besloten dat het iig een canon S serie gaat worden of het nu de 60 of de 70 wordt weet ik nog niet, daar ga ik nogwel ff voor de winkel in
n00bs, hoe vind je de snelheid van de S60? Je samples vind ik erg mooi!
[ Voor 26% gewijzigd door DeadMetal op 10-01-2005 23:28 ]
Ik ben er zeer tevreden over,maar dit is niet objectief
ik zou eens op dpreview kijken en de werkelijke waarden vergelijken met die van andere camera's.
Het focussen op makro stand, wanneer het niet volledig zonnig is, vind ik zelf tegenvallen... maar misschien dat anderen hier weer anders over denken.
Het focussen op makro stand, wanneer het niet volledig zonnig is, vind ik zelf tegenvallen... maar misschien dat anderen hier weer anders over denken.
Zo, zojuist een S70 besteld.
Zodra ie binnen is en ik wil er wat over melden zal ik het hier posten. Als iemand dadelijk specifieke vragen heeft of pics wil zien. Melden a.u.b.
Zodra ie binnen is en ik wil er wat over melden zal ik het hier posten. Als iemand dadelijk specifieke vragen heeft of pics wil zien. Melden a.u.b.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Ik ben wel geintresseerd in wat pix van die s70 daar ik er nog steeds niet uit ben of het nou de S70 of de S60 gaat worden, wanneer verwacht je hem eigenlijk binnen, en waar heb je hem besteld?
Ik heb hem vandaag binnengekregen en besteld @ cameranu.nl
Moet nog ff erop uit om echt foto's te maken. Moet eerlijk bekennen dat ik verder niet zo'n volleerde fotograaf ben.
Ideeen waar ik foto's van kan maken wat je specifiek zou interesseren?
Moet nog ff erop uit om echt foto's te maken. Moet eerlijk bekennen dat ik verder niet zo'n volleerde fotograaf ben.
Ideeen waar ik foto's van kan maken wat je specifiek zou interesseren?
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Ehmz zie mijn vorige post over de s60 macro foto en iets met veel verschillende soorten groen, al is dat zo in de winter wel een iets lastigere vraag dan de zomer, maargoed dennebomen ofzo 
verder een foto op een wat hogere iso waarde ivm ruis enne iets binnenshuis ivm kleuren enz. verder zou ik het zo snel ook niet weten
verder een foto op een wat hogere iso waarde ivm ruis enne iets binnenshuis ivm kleuren enz. verder zou ik het zo snel ook niet weten
Foto's in deze tijd van het jaar worden naar mijn idee nooit echt mooi... dan moet je toch wel wat skills hebben denk ik. Als het zonnetje weer lekker schijnt is het gewoon makkelijker om een goede foto te schieten... kleuren zijn veel meer verzadigd en natuurgetrouw, sluitertijd is korter waardoor er weer minder bewegingsonscherpte is...
Hoe groot (MB) wordt een foto die geschoten is met 5 Megapixel eigenlijk? (in de beste kwaliteitsstand, finest ofzo).
denk net zo groot als dat er wordt verteld bij de reviews van de canon S60 die is tenslotte 5MP.
Verder heb ik nu ook mijn S70 besteld en die zou als het goed is morgen binnen moeten komen, heb er meteen een CF kaartje van 1gig bij gekocht daar ik de meeste foto's toch wel in raw formaat zal opslaan, zodat ik ze later zonder verlies eerst op de comp kan bewerken.
Verder heb ik nu ook mijn S70 besteld en die zou als het goed is morgen binnen moeten komen, heb er meteen een CF kaartje van 1gig bij gekocht daar ik de meeste foto's toch wel in raw formaat zal opslaan, zodat ik ze later zonder verlies eerst op de comp kan bewerken.
2MB ben ik gem. kwijt ik heb zelf toendertijd het snelste 512MB CF kaartje erbij gekocht... geen overbodige luxe
Ik denk dat ik dan voor 512 of 1024MB Sandisk Ultra II ga, goede keus? Ik twijfel nog een beetje tussen beide groottes.
Ik heb zelf de Transcend 45x. Die is een stuk sneller dan Sandisk. Ik heb mij toen vlak voor mijn aankoop in flink wat benches gestort die Trenscend was toch echt de snelste in bijna alle benchmarks.
Of je dit ook echt gaat merken in de praktijk, durf ik niet te zeggen want ik heb nooit een andere CF erin gedaan. Maar ik kan mij voorstellen dat zeker in RAW mode je dit moet merken.
Of je dit ook echt gaat merken in de praktijk, durf ik niet te zeggen want ik heb nooit een andere CF erin gedaan. Maar ik kan mij voorstellen dat zeker in RAW mode je dit moet merken.
ben zelf voor de kingston elite pro gegaan, heb gezelezen dat de camera niet veel meer dan 4 mb per sec kan wegschrijven dus lijkt me een kaartje die 8mb per sec aankan meer dan genoeg, zal iig mijn bevindingen en enige voorbeeld foto's posten zodra ik hem binnen heb en er een beetje mee kan werken
Ik denk ook dat ik voor die Kingston Elite Pro ga, voor 60-70 euro 1024MB vind ik zeer netjes geprijsd, en het is ongeveer 30 euro goedkoper dan Sandisk Ultra II. Ergens in maart, april of mei ben ik van plan de camera (eindelijk) te kopen.
[ Voor 21% gewijzigd door DeadMetal op 02-02-2005 17:31 ]
Compact Flash 1GB (Transcend, 45x) € 75,99
dan zou de kingston sneller moeten gaan als we 1x is 150 kb is 45x 6,75 MB en de kingston doet rond de 7,7 mb per seconde schrijven dus dat zou 52x zijn, scheelt opzich niet veel maar hij is ook nog is 10 euro goedkoper.
Goed ik heb mijn camera dus gister al binnen gehad, totaal niet verwacht maar ben nu het boekie beetje aan het doorlezen, vraagje voor n00bs, weet jij of je raw images alleen kan opslaan in P, Tv, Av en M of kan het ook bij de auto knop, ik kan dat namelijk nergens vinden.
Goed ik heb mijn camera dus gister al binnen gehad, totaal niet verwacht maar ben nu het boekie beetje aan het doorlezen, vraagje voor n00bs, weet jij of je raw images alleen kan opslaan in P, Tv, Av en M of kan het ook bij de auto knop, ik kan dat namelijk nergens vinden.
Raw kan alleen in de 'letter'-modes, dus P Tv av M en C.
Ik wil deze camera dus ook kopen (de S60), en verbaas me eigenlijk nogal over de negatieve reacties aan het begin. Onscherpte in de hoeken, en veel ruis op hogere ISO waardes.
Was dit nou gewoon overdreven, is dit opgelost, of is het er nog steeds?
Verwijderd
Veel ruis op hogere ISO waarden heeft ie gewoon, dat hebben alle camera's met die sensor.Aikon schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:47:
Ik wil deze camera dus ook kopen (de S60), en verbaas me eigenlijk nogal over de negatieve reacties aan het begin. Onscherpte in de hoeken, en veel ruis op hogere ISO waardes.
Onscherpe hoeken heeft ie ook en beetje, maar dat hoort min of meer bij een dergelijke lens, beter een opname met wat foutjes dan geen opname.
Quote van www.megapixel.net:
Photos captured with the S60 prove that the lens captures a sharp image from one edge of the frame to the other, throughout its focal length range. Moreover, barrel distortion — generally associated with wide angle focal lengths and causing vertical lines in an image to curve outwards on the edges of the frame — is minimal. The same holds true for chromatic aberration, which is limited to the corners of images, and only occurs when there are very strong contrasts.
Weinig mis mee dus.............
Goed ik heb mijn Canon S70 nu een tijdje in huis en ben er erg tevreden over, echter viel het me gister op dat er uit mijn camera een zachte, maar irritante piep komt, alleen te horen als het echt stil is. Zover ik weet was dit niet zo maarja het was ook nog nooit zo stil toen ik foto's maakte
.
Mijn vraag kan iemand zijn oor even bij de camera houden en kijken of hij ook een zachte piep hoort. Het komt voor als het LCD scherm aan staat. Als het namelijk niet zo is moet ik er ff achter aan ivm garantie enz.
Alvast bedankt.
Mijn vraag kan iemand zijn oor even bij de camera houden en kijken of hij ook een zachte piep hoort. Het komt voor als het LCD scherm aan staat. Als het namelijk niet zo is moet ik er ff achter aan ivm garantie enz.
Alvast bedankt.
De S60 heeft dat niet.
kay dan wacht ik de S70 nog ff af ga alvast ff mailen naar de winkel waar ik hem heb gekocht kijken of zij het kunnen nakijken.
Ik ben sinds kort ook ik het bezit van een Canon S60.
Nu ben ik iets raars tegengekomen. Als ik m'n camera aan sluit, en door middel van de transfer toets op de camera de gemaakte (nieuwe) foto's overzet naar m'n PC zijn al deze foto's beveiligd binnen ZoomBrowser EX. Hebben meerdere mensen dit gemerkt en misschien een oplossing om te zorgen dat die niet gebeurt.
Nu ben ik iets raars tegengekomen. Als ik m'n camera aan sluit, en door middel van de transfer toets op de camera de gemaakte (nieuwe) foto's overzet naar m'n PC zijn al deze foto's beveiligd binnen ZoomBrowser EX. Hebben meerdere mensen dit gemerkt en misschien een oplossing om te zorgen dat die niet gebeurt.
Nog steeds geen reacties hierop 
Ik heb ff gekeken voor je, maar ik c&p normaal alles gewoon in de verkenner, en dat werkt goed.
Als ik in Zoombrowser op camera druk dan sluit 'ie af en zegt dattie geen camera kan vinden. Maar dan komt er een schermpje met o.a. als optie 'start image download', wat gewoon werkt zo te zien. Kan ze iig rond kopieren over m'n schijf dus.
Ik wil nog wel ff wat voor je bekijken, maar dan moet je duidelijk zeggen waar ik moet zijn, aangezien ik ZoomBrowser niet gebruik.
Ik zou ze gewoon via de verkenner kopieren, adhv de datum zie je ook zo welke foto's nieuw zijn en welke niet.
Ik heb ff gekeken voor je, maar ik c&p normaal alles gewoon in de verkenner, en dat werkt goed.
Als ik in Zoombrowser op camera druk dan sluit 'ie af en zegt dattie geen camera kan vinden. Maar dan komt er een schermpje met o.a. als optie 'start image download', wat gewoon werkt zo te zien. Kan ze iig rond kopieren over m'n schijf dus.
Ik wil nog wel ff wat voor je bekijken, maar dan moet je duidelijk zeggen waar ik moet zijn, aangezien ik ZoomBrowser niet gebruik.
Ik zou ze gewoon via de verkenner kopieren, adhv de datum zie je ook zo welke foto's nieuw zijn en welke niet.
En je ziet het ook aan de nummering
hij nummert gewoon vrolijk door, ook wanneer jij je foto's al hebt verwijderd.
Ik gebruik zelf ook de explorer en ik gebruik NIET die bijgeleverde driver... want als je die gebruikt kan je niet meer de structuur bekijken op je CF kaartje. Je kan dan NIET meer de opgenomen geluiden terugvinden etc
Ik gebruik zelf ook de explorer en ik gebruik NIET die bijgeleverde driver... want als je die gebruikt kan je niet meer de structuur bekijken op je CF kaartje. Je kan dan NIET meer de opgenomen geluiden terugvinden etc
Dat probleem van de opgenomen geluiden heb ik niet. Die worden ook gewoon mee gekopieerd met de foto's en hebben dan de naam SND_[fotonummer].wav
Ze zijn ook niet echt in windows beveiligd, maar meer alleen in ZoomBrowser. Daarin hebben alle foto's een rood sleutel icoontje in het linker onder hoekje. En als ik binnen ZoomBrowser dan de eigenschappen van de foto ga bekijken staat er ook een vinkje bij protected en die wil niet weg, en daardoor kan ik ze dus binnen ZoomBrowser niet verwijderen. Wel kan dat gewoon in de Windows verkenner, en dan in ZoomBrowser even een map refresh doen.
Dan nog even een opmerking over de nummering. Je kan er voor kiezen om het zo in te stellen dat de nummering gereset wordt (ik denk op het moment dat je de CF kaart leeg haalt ofzo)
Heb dit niet getest, en ben dat ook niet van plan want dan is m'n nummering weer naar de knoppen
Ze zijn ook niet echt in windows beveiligd, maar meer alleen in ZoomBrowser. Daarin hebben alle foto's een rood sleutel icoontje in het linker onder hoekje. En als ik binnen ZoomBrowser dan de eigenschappen van de foto ga bekijken staat er ook een vinkje bij protected en die wil niet weg, en daardoor kan ik ze dus binnen ZoomBrowser niet verwijderen. Wel kan dat gewoon in de Windows verkenner, en dan in ZoomBrowser even een map refresh doen.
Dan nog even een opmerking over de nummering. Je kan er voor kiezen om het zo in te stellen dat de nummering gereset wordt (ik denk op het moment dat je de CF kaart leeg haalt ofzo)
Heb dit niet getest, en ben dat ook niet van plan want dan is m'n nummering weer naar de knoppen
Ik ben erachter. Het komt door het feit dat de JPG files op een andere PC (via een in windows gemaakte share) geladen worden in ZoomBrowser EX. Ik heb net even bij m'n vader gekeken (Heeft een S50 met een oudere versie van ZoomBrowser) en daar is het niet zo, dus ik denk dat het iets van de nieuwere versie is. Niets aan te doen denk ik zo, maar ook geen ramp, want binnen ZoomBrowser kan je toch niet heel erg veel met je foto's doen behalve bekijken en exporteren. Als ik ze wil gaan bewerken (bijv. met PhotoShop) doe ik dat toch door de JPG in PhotoShop te laden zonder tussenkomst van ZoomBrowserbabbelbox schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:59:
Dat probleem van de opgenomen geluiden heb ik niet. Die worden ook gewoon mee gekopieerd met de foto's en hebben dan de naam SND_[fotonummer].wav
kan je niet in zoombrowser rechtermuisknop op de plaat in zoombrowser en dan op beveiligen drukken?
Probeer anders up te daten naar Zoombrowser 5 en de nieuwste WIA driver, die zijn alweer nieuwer dan wat bij de s60 geleverd kwam. Vooral zoombrowser is er weer veel op vooruit gegaan...
Overigens heb ik net ontzettend lopen kutten om de auto-download weer aan de praat te krijgen, de wia-drivers bleek mijn xp weggemaakt te hebben.
Ik doe eigenlijk alles in zoombroowser, ik vindt het een fijn plaatjes sorteer programma, en met het edit in external editor knopje knal ik ik de plaatjes rap naar photoshop of irfanview toe.
Probeer anders up te daten naar Zoombrowser 5 en de nieuwste WIA driver, die zijn alweer nieuwer dan wat bij de s60 geleverd kwam. Vooral zoombrowser is er weer veel op vooruit gegaan...
Overigens heb ik net ontzettend lopen kutten om de auto-download weer aan de praat te krijgen, de wia-drivers bleek mijn xp weggemaakt te hebben.
Ik doe eigenlijk alles in zoombroowser, ik vindt het een fijn plaatjes sorteer programma, en met het edit in external editor knopje knal ik ik de plaatjes rap naar photoshop of irfanview toe.
Lezen is ook een vak denk ik. In mijn laatste post stond al dat m'n vader een oudere versie van ZoomBrowser gebruikt en het daar dus niet het geval is.Sabbi schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:20:
kan je niet in zoombrowser rechtermuisknop op de plaat in zoombrowser en dan op beveiligen drukken?
Maar ik heb dus die update gedaan en draai dus ZoomBrowser 5
En dat rechtsklikken gaat dus ook niet, want het komt door het laden van een netwerkshare
Het is overigens niet vanzelfsprekend dat je ZB 5 gebruikt, die krijg je nl niet bij je S60, en bij een S50 kreeg je nog oudere software dan wat bij de S60 kwam. Ik wil wel best goed lezen, gaat alleen zo lastig als het probleem slecht gedefined is (ie geen versie nummers erbij) 
offtopic:
(wordt zo moe van mensen die meteen 'lezen' gaan brullen.. neem dan fuckin de moeite om je probleem helder te beschrijven...)
(wordt zo moe van mensen die meteen 'lezen' gaan brullen.. neem dan fuckin de moeite om je probleem helder te beschrijven...)
[ Voor 21% gewijzigd door Sabbi op 27-04-2005 10:51 ]
Binnenkort gaat het dan echt gebeuren, dan ik de S60 kopen 
Digitalstreet vraagt een mooie prijs voor de camera, maar een leren tasje kost een belachelijke 35 euro (> 75 gulden). Weet iemand waar je goedkoper een tasje voor de S60 (of S70, want die heeft dezelfde afmetingen) aan kan schaffen? Ik bedoel dan een tasje wat er speciaal voor gemaakt is, geen universeel (en dus groter) ding.
Digitalstreet vraagt een mooie prijs voor de camera, maar een leren tasje kost een belachelijke 35 euro (> 75 gulden). Weet iemand waar je goedkoper een tasje voor de S60 (of S70, want die heeft dezelfde afmetingen) aan kan schaffen? Ik bedoel dan een tasje wat er speciaal voor gemaakt is, geen universeel (en dus groter) ding.
Universele tasjes voldoen vaak ook echt wel hoor, ik had bijv. nog een tasje van m'n 10 jaar oude analoge camera welke perfect pastte.
Ik heb een univereseel samsonite ding voor mijn Canon S70 gekocht, past perfect en heb nog een klein vakje aan de voorkant voor extra memorycards of accu's.
Dus kan je wel met zekerheid zeggen dat er ook gewoon goedkopere goed passende tassen zijn even de mediamarkt inlopen, kan je passen.
Dus kan je wel met zekerheid zeggen dat er ook gewoon goedkopere goed passende tassen zijn even de mediamarkt inlopen, kan je passen.
Ik ben van plan om de Digital Resolution 8 te kopen van Lowepro, is een heel compact tasje waarin behalve de camera ook nog plaats is voor een CF kaartje en misschien een extra batterij, maar groter is ie dan ook niet. Deze kost iets van € 17,00 (komen helaas nog wel € 8,00 verzendkosten bij)
[ Voor 1% gewijzigd door babbelbox op 09-05-2005 13:38 . Reden: typtyfus ]
Bedankt voor de tips. Vandaag even in de Mediamarkt geweest en daar was een verscheidenheid aan tasjes. Dus als ik de camera eenmaal heb, zal ik daar even een geschikte uitkiezen.
Ik heb de S60 inmiddels gekocht, nog niet veel meer gedaan dan plaatjes schieten in 'Auto' modus.
Camera bevalt goed, hij is stukken sneller dan de Powershot A serie dus dat bevalt goed.
Deze foto maakte ik afgelopen vrijdag op het strand van Noordwijk (gecropped naar 800*600, in Photoshop alleen Auto Levels gedaan, wat een kleine gele gloed wegwerkte).

Bovenstaande foto in het groot.
Origineel (onbewerkt).
Bij de Mediamarkt heb ik een hoesje van Chiemsee gekocht, wat prima bevalt (bruin met oranje).
Camera is makkelijk te bedienen en ligt goed in de hand.
Videofunctie en voice-recorder functie stellen niet veel voor vanwege zeer beperkte maximale duur (video 30 seconden in hoogste resolutie, voice-recorder 1 minuut totaal). Maar dat is van ondergeschikt belang, want het is natuurlijk een fototoestel.
Camera bevalt goed, hij is stukken sneller dan de Powershot A serie dus dat bevalt goed.
Deze foto maakte ik afgelopen vrijdag op het strand van Noordwijk (gecropped naar 800*600, in Photoshop alleen Auto Levels gedaan, wat een kleine gele gloed wegwerkte).

Bovenstaande foto in het groot.
Origineel (onbewerkt).
Bij de Mediamarkt heb ik een hoesje van Chiemsee gekocht, wat prima bevalt (bruin met oranje).
Camera is makkelijk te bedienen en ligt goed in de hand.
Videofunctie en voice-recorder functie stellen niet veel voor vanwege zeer beperkte maximale duur (video 30 seconden in hoogste resolutie, voice-recorder 1 minuut totaal). Maar dat is van ondergeschikt belang, want het is natuurlijk een fototoestel.