Toon posts:

Adobe Illustrator techniek voor deze bewerking...

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
* GOT Forum newbie

ik hoop dat iemand ervaring heeft om een afbeelding op deze wijze te bewerken met Adobe Illustrator...

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/203_126/Upload/vectors.jpg

met Photoshop lukt het maar matig, contrast verhoging... maar dan worden ook pixels zichtbaar....daarom neem ik dus aan dat deze bewerkingen worden uitgevoerd met vector gebaseerde programma's zoals Adobe illustrator.

iemand met vormgeving kennis/ervaring/tips voor deze techniek?

bedankt :)

Verwijderd

Ik denk dat dit in photoshop ook prima moet kunnen hoor.. begin eens met het uitsnijden van je afbeelding en daarna het aantal kleuren terugbrengen naar 5 ofzo. Dan zou je al redelijk in de buurt moeten komen.

Als er pixels zichtbaar worden, kun je blurren toch?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Dit is toch geen soep? Volgens mij gewoon nagetekend. Let maar eens op het haar, dat zit anders :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:16:
Ik denk dat dit in photoshop ook prima moet kunnen hoor.. begin eens met het uitsnijden van je afbeelding en daarna het aantal kleuren terugbrengen naar 5 ofzo. Dan zou je al redelijk in de buurt moeten komen.

Het spijt me het je te moeten zeggen, maar je hebt nog nooit geprobeerd wat je nu zelf zegt. Het resultaat is compleet anders (en lelijker!).

In illustrator is het een kwestie van overtrekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:16:

Thanks voor de tip. Maar ik ben echt opzoek naar de tools die ik moet gebruiken in Illustrator. Het steeds maar moeten "behelpen" met photoshop heb ik reeds gedaan. In de buurt kan ik wel komen maar blurren en andere tools in photoshop veroorzaken toch een verlies van scherpte en daarom zou ik het graag willen doen met vectors.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:24 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
't is niet eens overgetrokken maar nagetekend. Leg ze maar eens over elkaar. Klopt geen fluit van :Y)

Maar, je kunt dit "effect" wel bereiken met illustrator. Maar niet zo makkelijk als jij denkt/hoopt...

En wat je zegt over photoshop: Daar kan 't ook goed mee, tenzij je een filter-kiddie bent en alleen maar wat filtertjes aan klikt. Je zult toch echt met penseel, potlood en kwast aan de gang moeten (en Pen is ook vector in photoshop)...

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 10-06-2004 21:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sdomburg
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:23:
Thanks voor de tip. Maar ik ben echt opzoek naar de tools die ik moet gebruiken in Illustrator. Het steeds maar moeten "behelpen" met photoshop heb ik reeds gedaan. In de buurt kan ik wel komen maar blurren en andere tools in photoshop veroorzaken toch een verlies van scherpte en daarom zou ik het graag willen doen met vectors.
[google=illustrator tutorials], dan kom je http://www.sketchpad.net/illustrator.htm uit.

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 10-06-2004 21:27 ]

Verwijderd

Je kan met de pen tool en een paar brushes een eind komen.
Dus gewoon overtrekken en spelen met kleur.
Ik heb even naar een tutorial gezocht maar nog niets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 10 juni 2004 @ 21:24:
[...]

[google=illustrator tutorials]
Makkelijk scoren met posten .... alsof ik niet heb gezocht, waarom 2.000.000 search results doorzoeken als iemand gewoon in paar seconden de goude tip kan geven :/

ik vraag niet om script, ik vraag niet om iets wat binnen paar tellen is te vinden op google ...

eenmaal hier beantwoord kunnen meer mensen gebruik maken van het advies met de search optie op GoT.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:28:
[...]

Makkelijk scoren met posten .... alsof ik niet heb gezocht, waarom 2.000.000 search results doorzoeken als iemand gewoon in paar seconden de goude tip kan geven :/

ik vraag niet om script, ik vraag niet om iets wat binnen paar tellen is te vinden op google ...

eenmaal hier beantwoord kunnen meer mensen gebruik maken van het advies met de search optie op GoT.
Schat, dit is basis vector werk. Een link als http://www.sketchpad.net/illustrator.htm legt dat uitstekend uit, net als 1000den andere sites. Ga alsjeblieft niet zo arrogant lopen doen als ik je een nuttige link geef die je vraag beantwoord.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:28:
[...]

Dit is geen "paar tellen" werk, excuseer, dit is gewoon simpel met het handje over gaan trekken in Illustrator en jezelf een beetje creatief uitleven.

Dus, eerst een paar Illustrator tutorials doorlopen denk ik zo :)

Komt nog bij dat, zoals eerder gemeldt, Illustrator absoluut geen "newbie" programma is, ga daar eerst maar eens wat mee stoeien :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 10 juni 2004 @ 21:30:
[...]

Schat, dit is basis vector werk. Een link als http://www.sketchpad.net/illustrator.htm legt dat uitstekend uit, net als 1000den andere sites. Ga alsjeblieft niet zo arrogant lopen doen als ik je een nuttige link geef die je vraag beantwoord.
Sorry :)

en bedankt voor de waardeloze URL.

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op 10 juni 2004 @ 21:31:
[...]

Dit is geen "paar tellen" werk, excuseer, dit is gewoon simpel met het handje over gaan trekken in Illustrator en jezelf een beetje creatief uitleven.

Dus, eerst een paar Illustrator tutorials doorlopen denk ik zo :)

Komt nog bij dat, zoals eerder gemeldt, Illustrator absoluut geen "newbie" programma is, ga daar eerst maar eens wat mee stoeien :)
ok ik moet toegeven dat ik een beginnend illustrator gebruiker ben maar overtrekken en opnieuw uitlijnen/vullen is dus de enige manier....

Helaas

ik had gehoopt op een tool met eenvoudige schuifbalk...(ala photoshop)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:36 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 10 juni 2004 @ 21:22:
Het spijt me het je te moeten zeggen, maar je hebt nog nooit geprobeerd wat je nu zelf zegt. Het resultaat is compleet anders (en lelijker!).
Gelukkig kun jij dat niet inschatten, immers je weet niet wat ik wel en niet gedaan heb.

Ja je hebt gelijk dat het niet zo mooi wordt als het voorbeeld hier. Dat lijkt me ook logisch omdat PS niet weet wat tot een bepaald vlak hoort en wat niet, hij vermindert alleen het aantal kleuren, waardoor er vlakken ontstaan. Je zult er zelf nog heel wat nabewerking aan hebben.

Echter.. TS vraagt om een bewerkingsmethode binnen photoshop of illustrator en dan is dit de enige manier. Alle andere manieren zijn geen bewerkingsmethodes maar kopieermethodes (overtrekken).

offtopic:
@sdomburg:
daarom zei ik ook in mijn post:
Dan zou je al redelijk in de buurt moeten komen.
maar ik had dat idd duidelijker aan kunnen geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:48 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:36:
[...]

ok ik moet toegeven dat ik een beginnend illustrator gebruiker ben maar overtrekken en opnieuw uitlijnen/vullen is dus de enige manier....

Helaas

ik had gehoopt op een tool met eenvoudige schuifbalk...(ala photoshop)
Tja, je zou kunnen proberen om de tracer van CorelDRAW oid. te kunnen gebruiken of een andere tracertool (google zoekwoord ;) ) te proberen, maar ik denk niet dat dat echt mooi wordt, gewoon met de hand zal het mooiste resultaat leveren denk ik :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• sdomburg
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:38:
[...]

Gelukkig kun jij dat niet inschatten, immers je weet niet wat ik wel en niet gedaan heb.

Ja je hebt gelijk dat het niet zo mooi wordt als het voorbeeld hier. Dat lijkt me ook logisch omdat PS niet weet wat tot een bepaald vlak hoort en wat niet, hij vermindert alleen het aantal kleuren, waardoor er vlakken ontstaan. Je zult er zelf nog heel wat nabewerking aan hebben.

Echter.. TS vraagt om een bewerkingsmethode binnen photoshop of illustrator en dan is dit de enige manier. Alle andere manieren zijn geen bewerkingsmethodes maar kopieermethodes (overtrekken).
Pardon, ik was in de veronderstelling dat jij verwachtte hetzelfde resultaat als de TS postte te bereiken door jouw methode.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Áls je het met een filter wil doen:
Filter-->Artistic-->Cutout

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op 10 juni 2004 @ 22:02:
Áls je het met een filter wil doen:
Filter-->Artistic-->Cutout
precies!!!

dit bedoel ik dus....simpele filter met schuifbalken, bedankt 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:59:
[...]

precies!!!

dit bedoel ik dus....simpele filter met schuifbalken, bedankt 8)
Hmm, ik kan niet echt zeggen dat het resultaat dat je met de 'schuifbalkmethode' krijgt in de buurt komt van de vectorafbeelding die jij geplaatst hebt.

Maar ja, een goed resultaat kost nu eenmaal moeite, ook al is het overtrekken van foto's inmiddels ook alweer aardig 'overtrokken' :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

na zo'n cut-out kan je behoorlijk netjes lijnen volgen (bijvoorbeeld van het haar) wat je ook kan doen is een posterize filter gebruiken, hierdoor krijg je wel iets grovere lijnen maar ik vind het persoonlijk mooier werken...

Deze plek is te koop.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Gewoon tijd en moeite nemen om het met vectoren te doen in Illustrator. Dat kost even wat moeite, maar het resultaat is zonder meer het beste als je het mij vraagt...

Fotootje van 1/60 seconde:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/tweakers/afstuderen03.jpg

Daarna tijdje pielen en klooien in Illustrator...:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/docs/tweakers/afstuderen04.jpg

En ja...de kleuren verschillen beetje, maar dat kwam omdat ik net even fokked up colorsettings gebruikt heb om even snel jpg-tje te fixen...

[ Voor 16% gewijzigd door Dexter op 11-06-2004 01:00 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Hallo, ooit iemand gehoord van Adobe Streamliner?

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ja...maar zelf doen is meer eer van je werk dan stukkie software ;) (of een kwestie van tijd over hebben?)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:43:
8)7

Verwijderd

Streamliner, ja, we hadden het er in het post je 2d stuff-topic pas nog over. Zie ook de extreem nuttige reactie van MrKite aldaar. Voor de TS misschien leuk om het eens met tracen te proberen.

Maar met tracen zul je nooit het effect bereiken van het door de TS geposte plaatje, dat is namelijk nagetekend in plaats van getraced, zoals anderen ook al zeiden.

Met tracen kun je zoiets bereiken:
(traffic)

Het verschil lijkt me vrij duidelijk.

Ik voeg me verder ook bij de anderen: als je dit in deze stijl wilt leren tekenen in Illustrator of wat voor vector-programma dan ook, heb je gewoon basis-vectorskills nodig. Oefenen, tutorials doorwerken dus (ik zag al een nuttige link >:) ).

/edit

@Dexter: _/-\o_

@MrKite hieronder: (even img=600 gebruiken)
ja jouw trace is beter B) ;) (minder kleuren gebruikt, ook door achtergrond weg te halen)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 12:43 ]

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Helemaal 100% met het bovenstaande eens trouwens. Als je een dergelijk effect wilt bereiken, dan gaat een trace je daar niet ECHT in helpen. Je krijgt dan al wel een aardig effect, maar in vele gevallen zeker niet zo stylish als het voorbeeld. Hoewel ik eerder zou tracen dan photoshop-cutout gebruiken :)
Het voordeel van zelf overtrekken is gewoon dat je kleurverlopen (die je op z'n mooi gebruinde dame nogal veel hebt vanwege highlights en schaduwen) lekker kunt negeren of hooguit simuleren. Met een trace is dat lastig zoniet onmogelijk

edit: had to try :)
Afbeeldingslocatie: http://extrapuur.nl/img/tracebabe.jpg
zoiets zo je in illy kunnen openen en daarop verderborduren, maar dan mag er een hoop getweaked worden!!!

de vlekken zien er hier wat puntig uit, en dat heeft deels te maken met de beperkingen van het trace programma, en deels met de letters die door de foto heen lopen, die verstoren namelijk de continuiteit nogal!

[ Voor 31% gewijzigd door Mr_Kite op 11-06-2004 14:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:33:
[...]

puur door deze zin kan ik merken dat je er dus 0,0 moeite voor wil doen. De url is perfect maar ja, de tuts zullen wel te moeilijk te begrijpen zijn voor iemand die alleen de knop van een filter weet te vinden.

En de afbeelding die je laat zien is inderdaad niet met een filter te maken. Zoals al vaker is gezegd, de tekening is anders dan de foto. Kijk eens naar de ogen, duidelijk zelf getekend en niet door een filter tot stand gekomen. het hele gezicht is trouwens anders (in verhoudingen en perspectief)

Ik sta er steeds meer van versteld hoe weinig moeite mensen willen doen om iets dergelijks te krijgen. Filter hier, filter daar. Waar is de tijd van zelf doen met de simpele tools die je hebt, en er een beetje tijd en energie in steken. het resultaat is dan altijd beter (en je gevoel over je kunsten trouwens ook). Dergelijke resultaten krijg je nooit en te nimmer door simpelweg een paar knoppen in te drukken.

Sorry, moest het even kwijt :-)

Verwijderd

kleurtje voor kleurtje vlakjes maken in verschilende layers in illustrator
(al heb ik iemand dit ook zien doen met de lassotool in photoshop)
net zolang totdat jouw versie van het lekkere wijf er net zo lekker uitziet als op de foto: tip: maak de mond iets verder open voor meer positieve reacties van vrienden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:12:
kleurtje voor kleurtje vlakjes maken in verschilende layers in illustrator
(al heb ik iemand dit ook zien doen met de lassotool in photoshop)
net zolang totdat jouw versie van het lekkere wijf er net zo lekker uitziet als op de foto: tip: maak de mond iets verder open voor meer positieve reacties van vrienden
:P

ook dit topic moet echt in een faq ergens opgeslagen worden, nu wordt ongeveer iedere dag exact dezelfde vraag gesteld...

het lukt niet met de trace van illustrator, noch met die van flash, ook niet met streamline en zelfs niet met Autotrace en Delineate
je moet het echt zelf doen, overtrekken... beginnen met de grote vormen en steeds kleiner in nieuwe layers erbovenop gaan werken...
en hoe meer detail je wilt hoe langer je bezig bent...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 15:56 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 18:34
Jezus koop een tijdschrift :(

;) :+

nieuwe "computer arts projects" gaat over illustrator/photoshop, vector en 3d. Als je daarin kijkt, staan er meerdere technieken in :D

Hello fellow humans

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:43:
Hallo. Natuurlijk, ware het niet dat dit pakket al een jaar of 5 nergens meer in de schappen ligt en door Adobe opgegeven is. Plus, de resultaten zijn onverdeeld ruk, tenzij je een lijntekening hebt (hier spreekt iemand met de ervaring).

teveel zooi, te weinig tijd

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:33:
[...]

Als er meer van dit soort reacties komen gaan je topics voortaan gewoon fijn op slot. Iemand steekt tijd en moeite in jouw probleem en geeft je een nuttige tutorial. Iets waar je veel meer aan hebt dan de juiste naam van een filtertje en dan ga jij diegene zo benaderen. Reken er maar niet op dat als je zo blijft doen je hier nog vaker goed geholpen gaat worden.

Verder zijn wij niet een "stel hier ff snel je vraag" forum; al lijk jij dat wel te denken. Doordat er een aantal nuttige reacties zijn gekomen blijft je topic open maar volgende keer gaat hij gewoon op slot.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Ik raad je met klem aan onze FAQ te lezen en dan met name forumgedrag gedeelte.

• Willem
  • Laatst online: 11:22
Denk dat ze > 2000 jaar geleden nog geen tijdschriften hadden alleen

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op 11 juni 2004 @ 16:40:
Ik raad je met klem aan onze FAQ te lezen en dan met name forumgedrag gedeelte.
Gozer luister even ik ben geen snotneus ok, misschien *newbie* hier op GoT (vermeld in de ts post) maar je hoeft echt niet meteen je regel geilheid op te komen dringen want ik heb niks misdaan. Die reactie waarin jij me quote was ten eerste op de (GoT bekend omstaande) grootheidswaan van -sdomburg- die mij zonder logische redenen voor "arrogant" uitmaakt en met het vingetje direct naar google wijst (erg vermoeiend) ten tweede vond ik die link waardeloos omdat ik geen support beleef aan een engelstalige tutorial met een onduidelijke interface die in mijn beleving niet duidelijk aansluit bij de probleemstelling die is voorgelegd. Voor de duidelijkheid ik heb hier Adobe CS NL dus nederlands vertaalde menu structuren.

Prima advies dat ik voor het gevraagde resultaat mezelf dus moet gaan vervaardigen in Illustrator vector technieken...en nee -TheLightwaver- ik wil niet alles maar makkelijk hebben met paar filtertjes, maar moeilijk doen is ook niet nodig als het makkelijk zou kunnen... Even nog een boodschap voor de mensen die moeite hebben gedaan me gewoon te helpen met behulp van advies en voorbeelden zonder "gebitch" en "gezeur" van hoog gestegen ego's. Bedankt! :)

Ik ga me verdiepen in ISBN:9059400917 8) en post in alle waarschijnlijk met regelmaat wat in het W&G forum op topics. Desondanks dat ik een beginner ben met vector technieken en misschien "dom" over kom neemt niet weg dat op mijn naam een award staat voor digitale creatie op de Hogeschool van Utrecht en de winnende website heb ontwikkeld voor de slot module van dit jaar. Knowlegde genoeg om te delen, believe me....tot slot een gouden tip voor de oelewappers die dwangmatig het woord "google" posten: Doe gewoon relaxt man.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 02:34 ]

Verwijderd

_/-\o_
op de hku site toe maar

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik denk niet dat mensen "dwangmatig" het woord Google posten, maar feit is gewoon dat er nog tevaak zo maar mensen hier gewoon even een vraag stellen die ze met google in een fractie van een seconde beantwoord kunnen zien. En vragen aangaande Vector-art zijn al veel vaker voorbijgekomen (alleen niet altijd in aparte topics, maar vaak ook in bijvoorbeeld Post je 2d-werk part XX).

En als je niks kunt met een URL om wat voor reden dan ook, geef dat dan gewoon even duidelijk aan. Dit is internet en het is niet altijd goed mogelijk om de woorden van iemand (zeker als ze met een zekere ironie bedoeld zijn) af te lezen. Dus als jij graag iets NL wilt dan lijkt het me toch wel heel erg handig om dat even aan te geven. Scheelt iig een hoop gezeik. Maar om het af te doen met "Waardeloze URL" (hoe ironisch of wat dan ook bedoeld), zoiets is niet te interpreteren als een waardering voor het meedenken. Dus graag wat subtieler in je reactie dan, zeker als je het niet verkeerd bedoelt.

En bovenstaande is absoluut niet belerend bedoeld, maar gewoon the way I see it en wellicht dat je daar je voordeel mee kunt doen.

Maar misschien dat we voorlopig kunnen concluderen dat mensen die met vector-art serieus aan de gang willen gaan het beste van filters, sliders en wat dan ook af kunnen blijven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dexter op 12-06-2004 11:09 ]

Verwijderd

Nee hoor, de hVu-site :)
En dan nog wel aan de Academie voor Digitale Communicatie.
Die slot-module waar noplayer het over heeft stelt niet zoveel voor, een aantal groepjes maken een website voor een opdrachtgever en de beste wordt eruit gepikt. Goed voor jou, man.

Maar goed, weer on-topic:
Ongeacht het feit dat er misschien wat heftig is gereageerd op de vraag van TS, stond in "de" link waarover het hier gaat, écht wel de informatie die je nodig hebt als goede basis voor Illustrator-gebruik. Dat de site in het engels is en jij over een nederlandstalige versie van Illustrator beschikt vind ik geen excuus, als je een HBO-opleiding kunt doen, dan kun je toch wel interpreteren wat "pen-tool" betekent?
Maar ja, dat het je moeite gaat kosten lijkt me duidelijk, een boek kan hierbij zeker helpen. Leren ze je dat niet op de ADC/SvC?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:33:
[...]
En dan nog wel aan de Academie voor Digitale Communicatie.
Die slot-module waar noplayer het over heeft stelt niet zoveel voor, een aantal groepjes maken een website voor een opdrachtgever en de beste wordt eruit gepikt. Goed voor jou, man.
Bedankt en het was in tegenstelling tot wat jij beweerd een hele hoop werk, met name het CMS dat we zelf hebben ontwikkeld in php.

Neem zelf even een kijkje op het publieke gedeelte van de website: http://windkracht.extricate.nl/ (eindbeoordeling: 9)
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 16:33:
Leren ze je dat niet op de ADC/SvC?
Je klinkt als een "insider" dus zoek dat anders even lekker zelf uit, wijsneus. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dexter schreef op 12 juni 2004 @ 11:07:
Ik denk niet dat mensen "dwangmatig" het woord Google posten, maar feit is gewoon dat er nog tevaak zo maar mensen hier gewoon even een vraag stellen die ze met google in een fractie van een seconde beantwoord kunnen zien. En vragen aangaande Vector-art zijn al veel vaker voorbijgekomen (alleen niet altijd in aparte topics, maar vaak ook in bijvoorbeeld Post je 2d-werk part XX).

En als je niks kunt met een URL om wat voor reden dan ook, geef dat dan gewoon even duidelijk aan. Dit is internet en het is niet altijd goed mogelijk om de woorden van iemand (zeker als ze met een zekere ironie bedoeld zijn) af te lezen. Dus als jij graag iets NL wilt dan lijkt het me toch wel heel erg handig om dat even aan te geven. Scheelt iig een hoop gezeik. Maar om het af te doen met "Waardeloze URL" (hoe ironisch of wat dan ook bedoeld), zoiets is niet te interpreteren als een waardering voor het meedenken. Dus graag wat subtieler in je reactie dan, zeker als je het niet verkeerd bedoelt.

En bovenstaande is absoluut niet belerend bedoeld, maar gewoon the way I see it en wellicht dat je daar je voordeel mee kunt doen.

Maar misschien dat we voorlopig kunnen concluderen dat mensen die met vector-art serieus aan de gang willen gaan het beste van filters, sliders en wat dan ook af kunnen blijven ;)
Hier valt weinig aan toe te voegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:10:
[...]

Bedankt en het was in tegenstelling tot wat jij beweerd een hele hoop werk, met name het CMS dat we zelf hebben ontwikkeld in php.

Neem zelf even een kijkje op het publieke gedeelte van de website: http://windkracht.extricate.nl/ (eindbeoordeling: 9)
Ik moet toegeven, het ziet er aardig uit. Ik ga ook zeker niet beweren dat ik het allemaal beter kan, want dat kan ik niet, heb geen kaas gegeten van PHP/ASP.
Waar het mij om ging (en dat begrijp je zelf ook wel) is dat je niet teveel moet gaan lopen opscheppen hoe goed je wel niet bent, dan kom je op dit forum naar mijn mening niet ver. Maar we hoeven er ook niet meer van te maken dan het is, ten slotte stelde je een vraag over vectoren en daar heeft dit niks mee te maken ;)
Je klinkt als een "insider" dus zoek dat anders even lekker zelf uit, wijsneus. :)
Ik heb de opleiding ook gedaan en ik was niet kapot van de manier waarop ze toen te werk gingen. Het zal inmiddels wel anders heten, maar toen ik de module deed heette het 'Systeemontwikkeling'. Met een hele klas (25 mensen) een concept voor een informatiezuil maken. Nog nooit zo gemakkelijk 7 studiepunten opgestreken, echt belachelijk. Waarschijnlijk zal het in de tussentijd veranderd zijn, maar wellicht een idee om een nieuw topic "ADC, ja of nee?" te openen, want dit gaat wel heel erg off-topic :9
Pagina: 1