Ik heb net het volgende artikel gelezen:
The Fast-Food Syndrome: The Linux Platform is Getting Fat
In het kort komt het er op neer dat veel Linux-distributies de laatste tijd ontzettend 'bloated' zijn geworden. Veel meer nog dan Windows(apps).
Zelf draai ik op dit moment Gentoo op een P4 3.3GHz met 1GB en dat vliegt gewoon, maar Gentoo is sowieso een redelijk snelle distro (net als Debian en Slackware) en mijn bak is ook redelijk snel. Waar het de auteur vooral om gaat zijn de 'newbie' distro's zoals Mandrake, RedHat (Fedora) en SuSE.
Wat vinden jullie, is het inderdaad zo dat Linux steeds meer bloated wordt en zo ja, wat moet er dan gebeuren om dit vreselijke proces te keren?
The Fast-Food Syndrome: The Linux Platform is Getting Fat
In het kort komt het er op neer dat veel Linux-distributies de laatste tijd ontzettend 'bloated' zijn geworden. Veel meer nog dan Windows(apps).
Ik ben het in grote lijnen wel met hem eens. Er staat hier nog een laptopje (450MHz PIII, 128MB) en het is gewoon onmogelijk om daar een recente distributie een beetje fatsoenlijk op te draaien.Consider these memory requirements for Fedora Core 2, as specified by Red Hat: Minimum for graphical: 192MB and Recommended for graphical: 256MB Does that sound any alarm bells with you? 192MB minimum? I've been running Linux for five years (and am a huge supporter), and have plenty of experience with Windows, Mac OS X and others. And those numbers are shocking -- severely so. No other general-purpose OS in existence has such high requirements. Linux is getting very fat.
Zelf draai ik op dit moment Gentoo op een P4 3.3GHz met 1GB en dat vliegt gewoon, maar Gentoo is sowieso een redelijk snelle distro (net als Debian en Slackware) en mijn bak is ook redelijk snel. Waar het de auteur vooral om gaat zijn de 'newbie' distro's zoals Mandrake, RedHat (Fedora) en SuSE.
Wat vinden jullie, is het inderdaad zo dat Linux steeds meer bloated wordt en zo ja, wat moet er dan gebeuren om dit vreselijke proces te keren?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.