WMP54G+Asus440iBX+win2k=Onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Goedenmorgen,

Ik zit al een tijd met het volgende probleem:
Ik heb de vorige threads doorgelezen en meer, Linksys wil of kan geen antwoord geven wat het probleem mogelijk kan zijn.
WMP54G Win98SE installatie probleem
Win98 WMP54G geen netwerk
Abit BH7 + Linksys WMP54G boot niet
Linksys WMP54G geeft code 10
ASUS TX97-E en LinkSys WMP54g => BSOD

Ik heb de Mobo upgedate, van windows 98 naar Win2k gegaan. De installatieprocedure van Linksys gevolgd, maar nog steeds wil Win2k niet accepteren dat de Drivers de Drivers zijn voor de Onbekende netwerkkaart die aangegeven is in de hardware eigenschappen. In de Bios heb ik de IRQ waarden handmatig aangepast. Maakt geen verschil ik heb ze in pci sloten 2,3,4 gehad. Waarom geen pcislot 1, anders doet mijn geluid het niet, ik heb die mogelijkheid dus ook nog niet getest.

Nu komt de vraag waar kan het nog mogelijk inzitten? De kaart stuk? Toch PCI slot 1 even proberen?Of is de combo mobo Asus 440ibx met de wmp54g onmogelijk? Of ... bedankt voor jullie tijd!

Alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
54mbit lukt volgens mijn niet op oude mobos ivm de pci standaart.

Simpelpctje bij me buurman had hetzelfde probleem met een ander simpel 54mbit kaartje. Je kan drivers installeren wat je wilt, aan het einde ziet hij wel het apparaat normaal maar krijg je een foutcode 10.

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ok bedankt, dat is dan duidelijk, helaas niet zo mooi =[

Een 10 mb kaartje moet dus wel kunnen.

Groeten

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 22:02
Ik sta op het punt om over te stappen naar wireless en m'n ogen waren gevallen op linksys en dan de WRT54G v2.0 router icm de WMP54G pci kaart.
Deze had ik gevonden op de site van wifiapparatuur.nl
Na nog enig speuwerk te hebben verricht kwam ik uit bij de routershop en die zeggen over dat kaartje: LET OP! Dit produkt werkt niet in de Compaq Deskpro serie en oude versie ASUS moederborden
Op de site van linksys zelf kan ik hier geen enkele onderbouwing voor vinden.
Wel zie ik in enige topics een aantal problemen rond Asus/Abit moederborden met dit kaartje.
Nu is mijn vraag, ik heb een Asus P4S8X-X, valt die ook onder het mom van ''OUDE'' moederborden, of bedoelen ze echt het PII, PIII tijdperk?
Kan iemand daar wat duidelijkheid over scheppen?

Thnx

Verwijderd

Ze bedoelen waarschijnlijk dat je minimaal PCI 2.2 nodig hebt.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ook zo'n leuk probleempje met Linksys kaartje hier.(54 Mbit PCI). Oud mobo (merk onbekend), Pentium II. En hij wou m maar niet zien. BIOS geflashed, geen effect. Schoot gewoon niet op. Daarna een mailtje van Linksys gekregen om eens een Sitecom PCI kaartje te nemen (PCI 54 Mbit). Die leek intern vrij veel op hun kaartje, En dat werkte wel :), wel jammer dat die alleen maar WEP ondersteunte en geen WPA....

over die ouwe moederborden: gezien mijn problemen denk ik iderdaad aan Pentium II/III, neit aan vroeg P IV'tjes. (werkte ook al niet in PIII 500)

[ Voor 17% gewijzigd door SleutelMan op 07-11-2004 19:38 ]

Logius | Somda | Twitter

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 19:32:
Ze bedoelen waarschijnlijk dat je minimaal PCI 2.2 nodig hebt.
Ehrm... pci 2.2? lol...waar zie ik of ik dat heb?
ow lama, zie het bij de specs op de asus site

[ Voor 10% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-11-2004 19:59 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
ScooBY_DoO schreef op 07 november 2004 @ 19:57:
[...]

Ehrm... pci 2.2? lol...waar zie ik of ik dat heb?
gokje: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S8X-X&langs=01

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Killalot op 07-11-2004 20:01 ]

• ScooBY_DoO
Ja daar was ik al achter
:)
Dan gokken we het er maar op dat het werken gaat

Verwijderd

SleutelMan schreef op zondag 07 november 2004 @ 19:36:
ook zo'n leuk probleempje met Linksys kaartje hier.(54 Mbit PCI). Oud mobo (merk onbekend), Pentium II. En hij wou m maar niet zien. BIOS geflashed, geen effect. Schoot gewoon niet op. Daarna een mailtje van Linksys gekregen om eens een Sitecom PCI kaartje te nemen (PCI 54 Mbit). Die leek intern vrij veel op hun kaartje, En dat werkte wel :), wel jammer dat die alleen maar WEP ondersteunte en geen WPA....
Sorry om dit oude topic terug te openen maar heb hier hetzelfde probleem.

Linksys WRT54GS samen met WMP54GS kaartje gekocht met bedoeling te gebruiken op een oud Abit BX20 440BX (PII) moederbord. Hij vindt inderdaad de kaart maar geeft altijd een fout code 10.

Welke Sitecom kaartje heb je gekocht en werkt alles nog steeds goed?

Zou de USB versie van de Linksys kaart (WUSB54GS) zonder probleem kunnen werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 16:11 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De USB versie zal sowieso werken, alleen op USB1.1 snelheden aangezien die chipset niks snellers aan boord heeft ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

strandbal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 07:13:
De USB versie zal sowieso werken, alleen op USB1.1 snelheden aangezien die chipset niks snellers aan boord heeft ;)
thx voor het antwoord.

Dan maar de PCI kaart gaan (proberen) wisselen tegen de USB versie in de winkel en eventueel een PCI USB 2.0 kaartje erbij kopen voor de snelheid :-)

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:45:
[...]

Welke Sitecom kaartje heb je gekocht en werkt alles nog steeds goed?

Zou de USB versie van de Linksys kaart (WUSB54GS) zonder probleem kunnen werken?
Ik heb de Sitecom WL-121 gekocht. Werkt nog steeds perfect (op 54 Mbps, door 2 muren heen!). USB sticks werken in principe wel met oude moederborden (daar heeft de PCI standaard geen effect op :P). Zou als ik jou was toch wel gaan voor PCI ipv USB aangezien die laatste een slechter bereik heeft.

offtopic:
heb inmiddels zelf nog een WL-121 besteld, aangezien mn PCI WMP54G (met die achtelijke lange antenne) weer eens antenneloos is. Heb ik een halfjaar geleden ook al gehad (goudkleurige aansluiting 8erop de kaart vloog eraf), maar dat viel toen onder de garantie. Met een Wl-121 heb ik een beter bereik (en snelheid) en dat met een kleinere (lees: minder kwetsbare) antenne... :?

Logius | Somda | Twitter

Pagina: 1