Toon posts:

ASUS TX97-E en LinkSys WMP54g => BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :)

Ik ben bij iemand een computer aan het installeren (al een oud beesie, Pentium 200 MHz) en daar moest een WLAN kaartje in. Een LinkSys WMP54g. Zodra ik de kaart in de PC zet, start de PC niet meer, zelfs die tekst van de videokaart verschijnt niet meer. Geen piepjes en er zitten geen lampjes op het moederbord. Ik heb ook al de BIOS geupdate van 1.07 naar 1.08, maar het helpt niets.

Wat valt er nog meer te checken?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 11:30

Mex

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:54:

Ik ben bij iemand een computer aan het installeren (al een oud beesie, Pentium 200 MHz) en daar moest een WLAN kaartje in. Een LinkSys WMP54g. Zodra ik de kaart in de PC zet, start de PC niet meer, zelfs die tekst van de videokaart verschijnt niet meer. Geen piepjes en er zitten geen lampjes op het moederbord. Ik heb ook al de BIOS geupdate van 1.07 naar 1.08, maar het helpt niets.

Het is vrij algemeen bekend dat een WLAN kaart niet gaat werken in een P200. Je hebt, grof geschat, minstens een PII450 oid nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Mex schreef op 02 november 2003 @ 20:04:
Het is vrij algemeen bekend dat een WLAN kaart niet gaat werken in een P200. Je hebt, grof geschat, minstens een PII450 oid nodig.
Argh, wat is die doos dan een propaganda ;)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:50
Huh? Een p2-450?

En waarom werkt mijn pcmcia wlan kaartje dan wel in mijn p120 laptop?

Het zou kunnen dat het bij jou aan je de versie van je pci sloten ligt, maar ik vermoed eerder een irq conflict.

Wat zit er nog meer in die pc?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
1 vga kaart, that's it

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 19:24

ST10©DE

Dus.............

Bij mij doet de wlan kaart het ook gewoon op een Abit IT5H met pentium 133 MHz.

Nu moet ik ik 'm alleen nog aan de praat zien te krijgen onder linux als AP.... :P

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je evt de WLAN kaart in een andere PCI slot geprobeerd :? Op sommige oude mobo's konden alleen bepaalde PCI sloten busmasteren. Uit m'n hoofd weet ik niet hoe het bij de TX97 zit, maar het is het proberen waard.

Enneh, het moge duidelijk zijn dat een bewering dat WLAN kaarten een P2-450 nodig hebben knudde genoemd mag worden. Als je bedenkt dat de snelste WLAN nog niet in de buurt komt van 100Mb en dat 100Mb kaarten zonder problemen in de oudste moederborden met PCI sloten kunnen werken (late 486 periode), wordt wel duidelijk waarom dat nergens op slaat...

Oslik blyat! Oslik!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 11:30

Mex

dion_b schreef op 03 november 2003 @ 03:10:
[...]
Enneh, het moge duidelijk zijn dat een bewering dat WLAN kaarten een P2-450 nodig hebben knudde genoemd mag worden. Als je bedenkt dat de snelste WLAN nog niet in de buurt komt van 100Mb en dat 100Mb kaarten zonder problemen in de oudste moederborden met PCI sloten kunnen werken (late 486 periode), wordt wel duidelijk waarom dat nergens op slaat...
Deze bewering van mij is alleen maar gebaseerd op gebruikerservaringen. Ik ben zelf werkzaam op een technische dienst en heb daar al verschillende systemen in handen gehad waarbij pci WLAN kaarten ervoor zorgden dat er totaal geen beeld meer uit een machine kwam. Moet ik er wel bij vermelden dat het puur om Sitecom producten gaat, omdat we niets anders in het assortiment hebben.

In dat opzicht was mijn post dus kort door de bocht, en verkeerd geformuleerd.

Suc6 met de WLAN kaart, hoop dat je meer geluk hebt als bij dergelijke Sitecom kaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Mex op 03-11-2003 07:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:54:

Hmmmm... heb je het al opgelost? Ik zit hier namelijk met het zelfde probleem (een p2 400, moederbord onbekend) en op m'n P4 wil ie de drivers niet installeren
Pagina: 1