Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis geheugenbandbreedte?

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis 128mb ddr gekocht.
Nou las ik laatst alleen dat Sapphire een nieuwe versie op de markt heeft gebracht van de Radeon 9800 pro met een kleinere 128 bits geheugenbus i.p.v de eerdere 256 bits, dit zou de prestaties van de kaart sterk doen dalen...
Nou kan ik in de meegeleverde documentatie hier niets over vinden... ook heb ik met Sisoft Sandra (system analyser) geprobeerd dit te achterhalen maar ook tevergeefs. :'( is er misschien een tweak tool die dit laat zien??
zo ja graag een url hier, bij voorbaat dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Staat op de doos als het 128 bits is ;) ALs er niks staat is het OK en kan je nog SiSoft Sandra of Aida32 bij pakken of een OC Tooltje ...... ?!?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer dit systeeminformatie tooltje eens :)

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1

@nero355 Aida32 is een project dat is stopgezet maar Everest System Information van Lavalys (zie link) trekt verdacht veel op Aida32 :P

Edit: Sorry, zat klein foutje in de URL, daardoor al die MySQL fouten :o

Nu werkt hij wel (ik gebruik trouwens ook Firefox :P)

[ Voor 66% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-06-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

amour021 schreef op 08 juni 2004 @ 18:09:
Probeer dit systeeminformatie tooltje eens :)

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view

@nero355 Aida32 is een project dat is stopgezet maar Everest System Information van Lavalys (zie link) trekt verdacht veel op Aida32 :P
Prachtige MySQL fouten bevattende pagina met Firefox hier :P

Maar ehh........ ja je hebt gelijk ze hebben een ander naampje nu welke weet ik niet en zal het niet weten ook met zo'n brakke pagina :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht al lag het nou aan mij? :P
Maar ff verder gezocht en inmiddels het progje geprobeerd maar nog steeds geen info over geheugenbus breedte :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 18:21:
ik dacht al lag het nou aan mij? :P
Maar ff verder gezocht en inmiddels het progje geprobeerd maar nog steeds geen info over geheugenbus breedte :'(
Speel is 3Dmark 2003 af en kijk wat je score is.

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atitool 0.0.20
"Settings->Overclocking-> memory bus width"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met 3Dmark03 haal ik 3755 3DMarks.

Me systeem is:
Intel Pentium 4 2411 Mhz
1024 Ram PC2700
Sapphire Radeon 9800 pro Atlantis 128mb DDR
40Gb Maxtor 7200rpm ATA133
MSI 648Max moederbord

Dit is wel laag of niet? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat is idd wel laag, had je geen FSAA ofzo opstaan? Controleer toch maar eens met ATI tool om te zien of je wel een 256bit membus hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
nero355 schreef op 08 juni 2004 @ 18:15:
[...]

Prachtige MySQL fouten bevattende pagina met Firefox hier :P

Maar ehh........ ja je hebt gelijk ze hebben een ander naampje nu welke weet ik niet en zal het niet weten ook met zo'n brakke pagina :D
Ja ik had een foutje in de URL gemaakt. Ik gebruik trouwens ook Firefox en het werkt fijn hier als je de verbeterde URL volgt :P

Sorry voor de last ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met die atitool kan je het idd zien, en het is 128 bits bus :s
GG computer verkoper maar weer dan, ff kijken of ik em nog kan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Wat betaal je voor die kaarten?.... volle prijs?... want het is echt een naai streek.
Mijn broer ook = Een Albatron FX5600... voor 129 euro (vorig jaar), óh.. is te doen. Blijkt het een FX5600 EP :( te zijn, met 64 Bits memory databus. :/
Ik heb nu een XFX GeForce FX5600 die wél een 128bits bus heeft...hij is echt 2x zo snel met die 128bits bus...

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, het maakt echt veel verschil, dat las ik idd ook al, heb er 199 euro voor betaald, en zie net dat voor respectievelijk GPU en memory hij op 325/290 Mhz draait, dit lijkt me ook wat laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis:
256-bit memory interface
Samsung K4D26323RA-GC2A (2.86ns / 350MHz safeclock)
380 MHz GPU / 340 MHz Memory default 17860 3DMarks2001 465 MHz GPU / 378 MHz Memory OC > 18642 3DMarks2001
380 MHz GPU / 340 MHz Memory default 5801 3DMarks2003
Bandbreedte: (((340MHz *2)*256bit-bus)/8bit) = 21760 MBytes/sec = 21,25 GB/sec

(video)kaart identificatie

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Heb je de doos er ook bij?....zo jah, welke serie nummers staan erop. Dus met van die witte stickers.
Radeon 9800Pro 128M DDR V/D/VO
PN 102-A07521-01-AT bv.

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 08-06-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er staat
PN 1024-1C47-00-SA
Radeon 9800 pro 128m ddr v/d/vo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmmz, dan hebben die nummertjes er niet zo veel mee te maken denk ik... staat er verder niets aangegeven van die 128 Bits ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmz ik ontdek net een klein stickertje met Radeon 9800 pro 128-bits edition, in de binnenkant :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

echt lullig die 128bits naaistreken....kun je de kaart niet terugbrengen en zeggen dat ie het niet goed deed in jouw systeem ?... verzin maar wat : voeding te zwak o.i.d. koop je een andere kaart weer (wél met 256bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ramchips zitten erop? Post eens een foto van die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.clubic.com/photo/00087885.jpg

Dit is een foto van exact hoe mijn kaart er ook uit ziet, op de ramchips staat iets van "Hynix" Korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:28:

Dit is een foto van exact hoe mijn kaart er ook uit ziet, op de ramchips staat iets van "Hynix" Korea
dat is de fake versie dus........ layout van een 9500Pro.
ga voor een Geforce FX 5900XT, is raadzaam op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, zoiets had ik ook al, en als ik een 9500 pro zou willen hebben nu, dan betaal ik 5x minder voor die kaart :s ik ga dus mooi wel ff terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

amour021 schreef op 08 juni 2004 @ 20:44:
[...]

Ja ik had een foutje in de URL gemaakt. Ik gebruik trouwens ook Firefox en het werkt fijn hier als je de verbeterde URL volgt :P

Sorry voor de last ;)
Geen probleem heb hem maar gelijk gedownload......... you never know :D
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:30:
[...]

dat is de fake versie dus........ layout van een 9500Pro.
ga voor een Geforce FX 5900XT, is raadzaam op dit moment.
Hij wil duidelijk een 9800 Pro met 256 bits bus en jij komt aan met een goedkopere+slomere 5900XT |:(

Iemand koopt een Ferrari met foute motor en jij zegt koop een Porsche :/

Je snapt me wel hoop ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

ik zou nog steeds voor een 9800 PRO gaan, maar niet die 128Bit's versie van Sapphire.
Heeft Club3D ook van die 128Bit versies?...koop anders een Club3D.
Bij twijfel kun je je hardware dealer natuurlijk ook ff mailen en flink zeuren over een goed antwoord --> Is het een 128Bits Memory Bus of 256Bits Memory Bus versie? Ja/Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 17:47
Je kan binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden je videokaart terugbrengen (en je geld terug eissen) mits in originele staat/ verpakking (?). Toch zou ik als ik jouw was aandringen op een 9800 pro met 256 bits geheugen. Dat is waar je van uit gaat toch? Het rare is namelijk, dat ik vorige week mijn versie binnen heb gehad, die wel 256 bits had.
Zowel Nvidia als Ati doen dit soort lullige dingen en ik haat dat !

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Althalus schreef op 08 juni 2004 @ 22:09:
Je kan binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden je videokaart terugbrengen (en je geld terug eissen) mits in originele staat/ verpakking (?). Toch zou ik als ik jouw was aandringen op een 9800 pro met 256 bits geheugen. Dat is waar je van uit gaat toch? Het rare is namelijk, dat ik vorige week mijn versie binnen heb gehad, die wel 256 bits had.
Zowel Nvidia als Ati doen dit soort lullige dingen en ik haat dat !
Idd, terug brengen....
Maar 1 ding, volgens mij doen nVidia & ATi dit niet maar de fabrikanten zoals Sapphire en Albatron (Sapphire met de 9800 PRO) (Albatron met de FX5600 EP... maar EP zetten ze er niet bij, dus denk je = 128Bits versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 18-09 17:47
Dat zou dus betekenen dat de fabrikanten niet werken volgens de richtlijnen van Ati (of Nvidia) en daarmee 'in overtreding' zijn. Ati biedt immers de 9800 chipset aan met bepaalde specificaties (o.a. snelheid, maar geheugen bits hoort daar toch ook gewoon bij?).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Althalus schreef op 08 juni 2004 @ 22:41:
Dat zou dus betekenen dat de fabrikanten niet werken volgens de richtlijnen van Ati (of Nvidia) en daarmee 'in overtreding' zijn. Ati biedt immers de 9800 chipset aan met bepaalde specificaties (o.a. snelheid, maar geheugen bits hoort daar toch ook gewoon bij?).
Idd, nVidia & ATi zouden fabrikanten die een lagere memory bus maken gewoon een boete moeten kunnen geven... en niet zo'n kleintje ook >:)

Laat die gasten maar eens ophouden met die naaistreken, nVidia & ATi kunnen zo een slechte naam krijgen omdat klanten van nVidia of ATi de produkten trager maken voor dezelfde prijs als een snelle. (Vage zin ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
AMD-FreaK schreef op 08 juni 2004 @ 22:44:
[...]

Idd, nVidia & ATi zouden fabrikanten die een lagere memory bus maken gewoon een boete moeten kunnen geven... en niet zo'n kleintje ook >:)

Laat die gasten maar eens ophouden met die naaistreken, nVidia & ATi kunnen zo een slechte naam krijgen omdat klanten van nVidia of ATi de produkten trager maken voor dezelfde prijs als een snelle. (Vage zin ;))
De meeste klanten beseffen het gewoonweg niet! Een tijd terug was er een ALDI-PC met als grafische kaart 9800TX. Let op de gelijkenis met 9800XT! Een kennis was ongelooflijk trots op die goedkope PC met snelle grafische kaart. Toen ik er hem op wees dat mijn 9800 Pro sneller was dan zijn kaart en zijn kaart zelfs trager was dan een "gewone" 9800 keek hij mij aan alsof ik gewoon jaloers was :X Ah ja, ik weet wel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb net gekeken met mijn kaart ook een Sapphire 9800pro, die van mij heeft wel een 256bit bus. en ik haal dus ook een hogere 3d mark03 score.

Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag??

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
GreenFury schreef op 08 juni 2004 @ 23:11:
Ik heb net gekeken met mijn kaart ook een Sapphire 9800pro, die van mij heeft wel een 256bit bus. en ik haal dus ook een hogere 3d mark03 score.

Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag??
Ik werd ook een beetje zenuwachtig :) Dus ook maar ff gecheckt, 256 bits gelukkig. Die 9800 pro van sapphire is al zo goedkoop (had em voor 200 euro), heb je er dan veel minder voor betaald?

Die van mij heeft een zilverachtige koeler btw. Viel wel tegen die kaart wat betreft looks, me gf4 ti 4400 van chaintech zag er toch wel wat imposanter uit. Alleen die score was wat lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Blue2k schreef op 08 juni 2004 @ 23:27:
[...]

Ik werd ook een beetje zenuwachtig :) Dus ook maar ff gecheckt, 256 bits gelukkig. Die 9800 pro van sapphire is al zo goedkoop (had em voor 200 euro), heb je er dan veel minder voor betaald?

Die van mij heeft een zilverachtige koeler btw. Viel wel tegen die kaart wat betreft looks, me gf4 ti 4400 van chaintech zag er toch wel wat imposanter uit. Alleen die score was wat lager ;)
Ik heb ook die met die zilverachtige koeler (200euri @ alternate) maar wij zitten dus goed :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Ronde zilveren koeler? Heb ik ook :) Zonder heatsinks op het geheugen. En 256 bits, inderdaad. Ik heb hem een maandje geleden gekocht voor 175 euro 8)

[ Voor 36% gewijzigd door D-Three op 08-06-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die wel eens willen weten wat er zoal onder
hun PC moterkap zit.
Gebruik eens PC Wizard 2004, daarmee kan je, je hele systeem meten.:Y)
Vindt het zelf makkelijk programma en het is nog gratis ook. >:)

link:http://www.cpuid.com/pcw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een week geleden een sapphire radeon 9800 pro gekocht. Natuurlijk na deze thread gelezen te hebben meteen gechecked of ie 256 bits was :) Gelukkig was ie dat, want heb die standaard koeler van mij er al afgesloopt en er een arctic vga silencer opgezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 20:29

Pubbert

random gestoord

Je hebt idd een 9800 Pro 128bits op een 9500 PCB, als de winkelier dit niet aangegeven heeft op de site, dan kun je zeker wel een nieuwe eisen, met wél een 256bits geheugenbus.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:12:
Ik heb ook een week geleden een sapphire radeon 9800 pro gekocht. Natuurlijk na deze thread gelezen te hebben meteen gechecked of ie 256 bits was :) Gelukkig was ie dat, want heb die standaard koeler van mij er al afgesloopt en er een arctic vga silencer opgezet :D
Voor mij hetzelfde. Mijn Sapphire Radeon 9800 Pro gekocht bij Alternate voor E. 199,- is gewoon 256 bit. pfff, ik schrok even. :|

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Dit betekent dus oppassen geblazen!

ik had in het grote 9800 pro Topic dus geopperd ......komt hier niet voor.. Tja dat moet ik nu dus terugnemen.....

Echt jammer!

Maar inderdaad winkels als altern... fliken zoiets dus niet. (wordt gechecked wat er verstuurd wordt)
Bulk/lite versie's zijn zelfs op het 9800xt pcb gemaakt.

Verder kan het zijn dat deze knul is opgelicht. Dat men een 9500 pro heeft geflashed met een 9800 pro bios ofzo! Als dat het geval is.....naam van de webwinkel a.u.b.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 20:29

Pubbert

random gestoord

noltha schreef op 09 juni 2004 @ 09:20:

Verder kan het zijn dat deze knul is opgelicht. Dat men een 9500 pro heeft geflashed met een 9800 pro bios ofzo! Als dat het geval is.....naam van de webwinkel a.u.b.
Nee, nee, ATi heeft niet meer zoveel 9800 PCB's, omdat de fabriek die deze maakt nu helpt met de productie van de X800's d8 ik zo.

ATi heeft nog heel veel 9500 PCB's, hier kunnen ook R350's op (9800 Core's) en dus doen ze dat maar, het is nog goedkoper ook. Alleen zit je dan aan de max 128bits geheugen bus vast.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

noltha schreef op 09 juni 2004 @ 09:20:
..
En hier een note

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 199 euro voor betaald, en deze kaart is gewoon 2x zo sloom als de 256 bits versie...
Heb zelfs nog telefonisch contact gehad met die lui, en gevraagd of het de 128 bits versie is, en neeeee het was 256 bits... niet dus.
Als gewone consument wordt je hier dus gewoon zwaar mee genaaid, en denk je een behoorlijke videokaart gekocht te hebben, maar is het qua performance gewoon rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Misschien worden de winkeliers er ook gewoon mee genaaid. Ze bestellen een 9800 en krijgen die dingen voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:00:
Ik heb er 199 euro voor betaald, en deze kaart is gewoon 2x zo sloom als de 256 bits versie...
Heb zelfs nog telefonisch contact gehad met die lui, en gevraagd of het de 128 bits versie is, en neeeee het was 256 bits... niet dus.
Als gewone consument wordt je hier dus gewoon zwaar mee genaaid, en denk je een behoorlijke videokaart gekocht te hebben, maar is het qua performance gewoon rotzooi.
waar heb je dat ding gekocht dan?

en je kunt idd sowieso je geld terugkrijgen binnen 8 dagen, want via internet gekocht (dat is een dwingende, nieuwe europese wet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:28:

Das inderdaad geen 9800pro. Die hoort er zo uit te zien: Vraagje over mijn Sapphire 9800pro

Balen man :(

edit:
heb net voor de zekerheid thuis ook even gekeken : 256 pfff. Ben nu ook ff met atitool 0020 aan het kijken wat mn kaartje aankan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door shades op 10-06-2004 19:24 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Saphire radeon 9800 pro bestelt.
Ik heb eerst een mailtje gestuurd met de vraag of het de juiste versie was.
(256 bit geheugen en de r360core)
Dit bleek wel het geval te zijn dus hopen dat het nu goed komt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Alles wat je over deze kaart wilt weten staat hier + plaatjes: ;)

[rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]

Kort gezegd:
128-bit memorybus
8 pipelines
3DM2K3 score: rond de 4000
Core clock: 325 Mhz
Memory clock: 290 Mhz DDR (=580 Mhz effectief)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
Laagvliegerke schreef op 08 juni 2004 @ 22:53:
[...]

De meeste klanten beseffen het gewoonweg niet! Een tijd terug was er een ALDI-PC met als grafische kaart 9800TX. Let op de gelijkenis met 9800XT! Een kennis was ongelooflijk trots op die goedkope PC met snelle grafische kaart. Toen ik er hem op wees dat mijn 9800 Pro sneller was dan zijn kaart en zijn kaart zelfs trager was dan een "gewone" 9800 keek hij mij aan alsof ik gewoon jaloers was :X Ah ja, ik weet wel beter :P
Aldi heeft een 9600TX, 9800XL en 9800XXL geleverd bij hun systemen en de laatste haalt zelfs 6000+ punten* in 3DMark03 samen met een P4 3GHz en 512MB PC3200 geheugen ;)

Die XXL is trouwens gewoon een MSI 9800 Pro kaart :)

(met een beetje tweakwerk zelfs 6600, zie mijn 3DMark score: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2333357)

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Killalot op 10-06-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Sir_Killalot schreef op 10 juni 2004 @ 20:47:
[...]

Aldi heeft een 9600TX, 9800XL en 9800XXL geleverd bij hun systemen en de laatste haalt zelfs 6000+ punten* in 3DMark03 samen met een P4 3GHz en 512MB PC3200 geheugen ;)

Die XXL is trouwens gewoon een MSI 9800 Pro kaart :)

(met een beetje tweakwerk zelfs 6600, zie mijn 3DMark score: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2333357)
Misschien zijn die PC's iets anders dan in België? Een tijd terug zat er hier een 9800TX in. Ofwel moet ik wel erg scheel hebben gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Denk het niet, zelfs in Duitsland heten deze kaarten zo :)

De info is vaak ook heel slecht uit het Duits vertaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dan zal ik toch niet zo goed gekeken hebben... Maar zelfs al was het een 9800XL, dan nog is mijn 9800 pro sneller :P Ik zeg niet dat het een slechte kaart is maar de naam is nogal misleidend en laat sneller vermoeden. En dat was net mijn punt ;) Maar we gaan ietsje off-topic zeker? ;)
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:00:
Je gaat die nu toch wel terug inruilen zeker? Want dat is mij niet echt duidelijk. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
uitermate spijtig... :/

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 08 juni 2004 @ 22:06:
ik zou nog steeds voor een 9800 PRO gaan, maar niet die 128Bit's versie van Sapphire.
Heeft Club3D ook van die 128Bit versies?...koop anders een Club3D.
Bij twijfel kun je je hardware dealer natuurlijk ook ff mailen en flink zeuren over een goed antwoord --> Is het een 128Bits Memory Bus of 256Bits Memory Bus versie? Ja/Nee
Ik heb een 9800 van Sapphire en die heeft wel gewoon een 256 Bit width....

Raar zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik heb net wat rondgebeld. Bij Completer en Alternate hebben ze nu de 128 bits versie, bij kantenklaarpc hebben ze nog wel de 256 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Syzzer schreef op 14 juni 2004 @ 14:22:
Ik heb net wat rondgebeld. Bij Completer en Alternate hebben ze nu de 128 bits versie, bij kantenklaarpc hebben ze nog wel de 256 bits.
Een 128 bits 9800 pro heeft die nu altijd een PCB van een 9500 pro ?

En rechthoekige geheugenchips i.p.v het vierkante BGA geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 17:03
WiLLoW_TieN schreef op 14 juni 2004 @ 14:36:
[...]

Een 128 bits 9800 pro heeft die nu altijd een PCB van een 9500 pro ?

En rechthoekige geheugenchips i.p.v het vierkante BGA geheugen ?
jup omdat de pcb geen 256 bits aankan (dan zou er ipv van 128 maar 64 mb opkunnen).

[ Voor 8% gewijzigd door _Drake_ op 14-06-2004 14:54 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Club3D heeft voorlopig nog de 256bits versie!

maar voor de zekerheid heb ik hem toch nu al besteld :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48
Meestal is het vrij simpel te zien of de kaarten een 128 of 256 bits geheugenbus hebben. Over het algemeen kun je namelijk zeggen dat 128 bits kaarten het geheugen in een I vorm hebben zitten (op een rij dus) en 256 bits kaarten in een "hoek" (je hebt dus 2 rijtjes; 1tje gelijk met je agp slot en 1tje haaks erop.) Bij een fx 5200 ligt dit weer heel anders. daar is een I vorm vaak 64 bits en een L vorm vaak 128 bits. Dus kun je stellen dat je het beste een kaart kunt hebben met het geheugen in een L vorm.

Dit betekend natuurlijk niet dat het ALTIJD zo is maar in de meeste gevallen kun je op deze manier redelijk snel zien of je de juiste kaart in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 19:10

Akropolis

Still stupid...

Hmmm heb ik net een een paar uur geleden een Sapphire 9800 Pro besteld bij alternate :(. Heb meteen een mail gestuurt dat ze mijn bestelling wel mogen annuleren als het een 128bit is.

Maar ik vind het er raar dat ze dit doen. Denk je dat een een redelijke kaart koopt, koop je bagger :(. Het staat er niet eens bij dat het een 128 bit versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Nee, ik was er al bang voor, dus heb ik maar even gebeld. Er is ook een Club3D 128 bits versie btw, kijk maar op de alternate site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Sapphire gaat iets tegen de verwarring doen: http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040616174537.html

toch netjes van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je zien waar een beetje druk van consumenten goed voor is, nietwaar... :)

http://www.boycottsapphire.com

Enfin, nu Sapphire besloten heeft hun Slow version/edition niet meer 9800Pro te noemen maar 9800 en ook eindelijk op de verpakking aan te geven dat het 128bit is en de reeds geduperden een optie tot omruil te geven, is de boycot-actie gestopt.

Nu Club 3D en Powercolor nog... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:06:
Kun je zien waar een beetje druk van consumenten goed voor is, nietwaar... :)

http://www.boycottsapphire.com

Enfin, nu Sapphire besloten heeft hun Slow version/edition niet meer 9800Pro te noemen maar 9800 en ook eindelijk op de verpakking aan te geven dat het 128bit is en de reeds geduperden een optie tot omruil te geven, is de boycot-actie gestopt.

Nu Club 3D en Powercolor nog... })
Zie ook hier terecht dat ze dit doen maar toch ook netjes van hun vind ik..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander Koen
  • Laatst online: 26-06 14:00
Syzzer schreef op 14 juni 2004 @ 14:22:
Op de Foto van de doos bij kantenklaarpc staat anders wel Saphire Radeon 9800 Pro Atlantis.

Afbeeldingslocatie: http://www.kantenklaarpc.com/images/9800pro128mb.jpg

[edit]
Oh nu lees ik dus dat de 128 bit versie radeon 9800 atlantis gaat worden en dit is de 9800 PRO Atlantis. (Om het duidelijk te houden 8)7 )

[edit2]
Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/IMAGES/128-bit.jpg

Zo ziet de doos van de 128 bit versie eruit.

[ Voor 26% gewijzigd door Commander Koen op 18-06-2004 12:57 . Reden: np en pro enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
Grote paniek hier natuurlijk! Had em ook niet in doos gekregen (via internet besteld) en hij was wel degelijk 200 euries.... En natuurlijk wilde dat eerste progje niet gedownload worden... maar dankzij de pc wizard weet ik het nu dan toch echt zeker: bus = 256-bit!

voor de mensen die em bij pcmegastore hadden besteld voor een zacht prijsje, geen paniek! Daar komt die van mij ook vandaan, niks aan het handje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Niet online
Maar maken ze dan niet eigenlijk meteen weer dezelfde fout door het een Radeon 9800 te gaan noemen, terwijl een Radeon 9800 (non-pro dus) OOK een 256-bit geheugen HOORT te hebben?? :?

Krijg je dat gezeik weer opnieuw toch! Geef het dan een originele naam, want lekker slap komen lullen dat er een 9800 Pro/non-Pro chip opzit terwijl de kaart als geheel maar half zo presteert is natuurlijk vreemd...

Ik kan ook een X800 XT chip op een Radeon 9200 SE kaart zetten met 64-bit bus en lage kloksnelheden, en lullen dat er een X800 chip inzit en DUS een X800 genoemd MAG worden, terwijl dat ding presteert als BAGGER! :?

[ Voor 26% gewijzigd door Aghilas op 18-06-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er facking 400 euro voor betaald :D :( maja gelukkig was het via pc prive dus kregen we de helft terug via belasting), ik keek net op mn doosje zat een mooie stikker op met 128. ik dacht de stikker er prachtig mooi af te halen, en een beter kaart eissen bij winkel. maar toen scheurde er een stukje van dat pleures doosje. Ik haal btw wel goeie 3d mark scores, rond 5600 meestal.

Radeon 9800 pro (spaahire DUH :P )
1024 ddr
xp 3000

[EDIT] Kheb ff gekeken via aida gelukkig wel 256bit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 19:10

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:39:
Ik heb er facking 400 euro voor betaald :D :( maja gelukkig was het via pc prive dus kregen we de helft terug via belasting), ik keek net op mn doosje zat een mooie stikker op met 128. ik dacht de stikker er prachtig mooi af te halen, en een beter kaart eissen bij winkel. maar toen scheurde er een stukje van dat pleures doosje. Ik haal btw wel goeie 3d mark scores, rond 5600 meestal.

Radeon 9800 pro (spaahire DUH :P )
1024 ddr
xp 3000

[EDIT] Kheb ff gekeken via aida gelukkig wel 256bit :)
Was het zeker een sticker waarop stond dat het de 128 MB i.p.v bit versie was. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hallo allemaal lees de frontpage ff : nieuws: Sapphire neemt 'verkeerd gekochte' kaarten terug
Je kunt de 128bit versies dus inleveren en omruilen tegen de 256bit uitvoering.

Maar het blijft oplichting :(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
_Dune_ schreef op 18 juni 2004 @ 21:18:
Hallo allemaal lees de frontpage ff : nieuws: Sapphire neemt 'verkeerd gekochte' kaarten terug
Je kunt de 128bit versies dus inleveren en omruilen tegen de 256bit uitvoering.

Maar het blijft oplichting :(
hallo, lees het topic ff: Sir_Killalot in "Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis geheug..."

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm ik heb net ff gekeken, in aida snap het niet helemaal. ik zie nu de grafische prossesor met alle instellingen. dan staat daar bij geheugen instellingen:

Bus type DDR
Bus breedte 256 bit
werkelijke klok 400
effectieve klok 680

het gaat toch om die bus breedte. Geef me het verlossende ja woord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Als je op standaard instelling 5600punten in 3dmark03 haalt, dan is het wel een 256bit versie. Kijk ook eens met Ati tool, deze kan het ook lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 16:31
Commander Koen schreef op 18 juni 2004 @ 12:28:
[...]

[edit2]
[afbeelding]

Zo ziet de doos van de 128 bit versie eruit.
Heb hem ook in deze doos gekregen, maar heb toch echt een 256 bit versie.

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 09:59:
hm ik heb net ff gekeken, in aida snap het niet helemaal. ik zie nu de grafische prossesor met alle instellingen. dan staat daar bij geheugen instellingen:

Bus type DDR
Bus breedte 256 bit
werkelijke klok 400
effectieve klok 680

het gaat toch om die bus breedte. Geef me het verlossende ja woord. :)
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:48
download gewoon rivatuner.....staat gelijk in beeld als je het opstart wat je bandwith is....suc6 ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander Koen
  • Laatst online: 26-06 14:00
clstat schreef op 19 juni 2004 @ 11:06:
[...]

Heb hem ook in deze doos gekregen, maar heb toch echt een 256 bit versie.
Dan is het nog verwarrender allemaal. Dan zijn er dus ook 9800 (np) athlantis kaarten verkocht met een 256 bit bus. Maar van af nu zal het dan 128 wat er in die doos wordt verkocht (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb dus een 9800SE, en daar ben ik ook mee genaaid door Powercoler, hij draait op 8 pipes en ik haal maar 4100 3dmark's :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het product voldoet niet aan je redelijke verwachten, dus teruggaan en ruilen.
er zijn zeker shops met goedkope saphire 9800pro's ZONDER 128bit bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Als je voortaan eerst even aan de medewerker vraagt of dit dan ook een 256 bit versie is.

Zeggen ze ja dan kun je het zo ruilen.
Vraag je het niet kunnen er problemen ontstaan.

Hoop dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb 'm gister ook besteld bij pc megastore..

FF mailtje gestuurd:
Ik heb zojuist de Sapphire Ati 9800 Pro 128 MB besteld.
En jah je raad 't al, ik wou even zeker weten of het wel de 256 bits
geheugenbus versie is..

Want ik hoor veel ontevreden Ati gebruikers die een 128 bits versie hebben
ontvangen(niet van jullie overigens hoor) waarvan de prestatie aanzienlijk
lager is..

Alvast bedankt...

=========
Bij deze wil ik u mededelen dat wij van onze leverancier zowel de 128-Bit
Bus als de 256-Bit Bus hebben ontvangen.

Helaas kunnen wij dit product niet op het aantal Bits bestellen, het is voor
ons dan ook een raadsel welke wij aangeleverd zullen krijgen.

Helaas kunnen wij u op dit moment verder nog geen duidelijk antwoord geven.

Heeft u verder nog vragen, dan beantwoorden wij die graag voor u.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, verblijf ik met
vriendelijke groet,
Dat wordt ff afwachten dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Helaas kunnen wij dit product niet op het aantal Bits bestellen, het is voor
ons dan ook een raadsel welke wij aangeleverd zullen krijgen
Wat een pruts leverancier dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
DaWaN schreef op 20 juni 2004 @ 12:39:
Ik heb dus een 9800SE, en daar ben ik ook mee genaaid door Powercoler, hij draait op 8 pipes en ik haal maar 4100 3dmark's :(
Logisch! Het is dan ook een 9800 SE, de afgeslankte versie van een 9800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ik weet nu zeker dat ik de 256 bits versie krijg van PC Megastore..
Beetje doorvragen, mailtjes sturen en kreeg toen antwoord:
Zojuist hebben wij vernomen dat de versie die wij uitgeleverd krijgen de 256 Bit is.
Me betaling is ook binnen, over paar dagen heb ik 'm..
Woensdag is me amd 64 3200+ ook klaar.. Ow yeah :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Heb net effe Mycom gebeld zeggen dat ze veel klachten hebben gehad van mensen die een 9800pro 128 bit hadden die hebben ze allemaal terug genomen en vervangen voor 256 bits en nu verkopen ze alleen nog maar 256 bits allen kost ie wel 239 euro bij hun das het nadeel maar dan heb je wel de Retail en 100% zeker de 256-Bits :*)

1337

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Bump \o/

Ik heb dus ook sinds vandaag de Sapphire 9800Pro (wel de 256bit versie) maar hij loopt echt voor geen meter hier ook.

Mijn systeem:
cpu. AthlonXP 2500+
mem. 512MB DDR400 (kingston)
mobo. MSI kt6delta
os. WinXP sp1

Ik heb de nieuwste drivers e.d. van de ati site gedowned en geinstalleerd.

Ik haal in 3dmark 5400punten, dit is vergeleken met de andere results van mensen met dezelfde kaart in de Futuremark database errrug weinig)

Maar als ik sowieso aant gamen ben, shokt en hapert alles vreselijk
Vooral in Ut2k4 haal ik een vreselijk lage fps met alles settings op medium (detailed textures enzo uit). Online haalde ik net niet meer dan 40fps

De ti4200 die ik voorheen had presteerde echt stukken beter dan deze 9800pro tot nu toe ;/

iemand enig idee nog wat ik kan toen om de prestaties van mn kaart te verhogen ?

tia

edit:
Doom3 net getest (1024*768 medium quality) Loopt voor geen meter, ik gok dat ik zo'n 15fps haal ermee (en zeker niet meer dan dat)
een vriend van me heeft precies dezelfde kaart en hij kan doom3 prima spelen (60fps) met alle settings op High :/

[ Voor 14% gewijzigd door coady op 30-09-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je de "oude" Nvidia drivers eerst helemaal verwijderd? Schijnt erg te schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

Geheugen misschien het probleem? Kon ut 2004 niet goed spelen op 256 mb( is heel stuk lager dan 512 maar jah.), met 1024 liep alles als een trein. En heeft die vriend van jouw niet toevallig 1024 intern geheugen?

Btw je kan je titje niet vergelijken met een Radeon 9800 pro. dat is appels met peren vergelijken :P Die 9800 moet stukkie meer rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

onzin post, sorry :(

[ Voor 83% gewijzigd door sapphire op 01-10-2004 01:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Sard0niX schreef op 30 september 2004 @ 23:24:
Bump \o/

Ik heb dus ook sinds vandaag de Sapphire 9800Pro (wel de 256bit versie) maar hij loopt echt voor geen meter hier ook.

Mijn systeem:
cpu. AthlonXP 2500+
mobo. MSI kt6delta
os. WinXP sp1

Ik haal in 3dmark 5400punten, dit is vergeleken met de andere results van mensen met dezelfde kaart in de Futuremark database errrug weinig)

Maar als ik sowieso aant gamen ben, shokt en hapert alles vreselijk
Vooral in Ut2k4 haal ik een vreselijk lage fps met alles settings op medium (detailed textures enzo uit). Online haalde ik net niet meer dan 40fps

De ti4200 die ik voorheen had presteerde echt stukken beter dan deze 9800pro tot nu toe ;/

iemand enig idee nog wat ik kan toen om de prestaties van mn kaart te verhogen ?

tia

edit:
Doom3 net getest (1024*768 medium quality) Loopt voor geen meter, ik gok dat ik zo'n 15fps haal ermee (en zeker niet meer dan dat)
een vriend van me heeft precies dezelfde kaart en hij kan doom3 prima spelen (60fps) met alle settings op High :/
5400 punten in 3dmark03 is een normale score voor een 2500+ met een 9800PRO.
Heb je al eens getest wat je in 3dmark2001se haalt?
Wat voor specs heeft die vriend van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

Sard0niX schreef op 30 september 2004 @ 23:24:
Bump \o/

Mijn systeem:
cpu. AthlonXP 2500+
mobo. MSI kt6delta
os. WinXP sp1

heel verhaal :/
Op de futuremark database staan vooral overgeklokte kaarten> niet echt een goede vergelijking dus. Heb je wel je nvidia drivers er met een destroyer afgehaald of je windows opnieuw geinstalleerd. Het alleen uninstallen van je ti4200 is echt niet genoeg.
(Kon je met een beetje zoeken ook zelf vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 01-10-2004 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
Ik heb inmiddels heel mn c:\ geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. Dit leverde echter niets op.

Ik ben er wel achter gekomen dat de Sapphire drivers beter werken dan de officiele ATI drivers... en dat als ik eerst ATI drivers installeer en dan daar de sapphire drivers weer overheen gooi dat ie nog een tikje beter werkt..

Dit is iig de eerste en laatste keer geweest dat ik een kaar van ATI koop.... ik ga ze bij ati en sapphire zo es wat brieven sturen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
misschien maares die firmwareupgrade naar een 9800XT proberen dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
Hmm ik bedenk me net; zou het niet aan mn voeding kunnen liggen ?

ik heb maar een zwak 300Watt voedingkje in mn pc zitten. die behoorlijk wat apparaten moet voorzien van stroom (midi-keyboard, 2 branders, 3 hdd's, flinke soundcard, extra fan's etc)

zou dat de oorzaak kunnen wezen van de lage prestaties die mn gfxkaart levert, of is dit onzin ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Het zou kunnen :)

(je mag best de edit knop gebruiken)
Pagina: 1