Bedankt voor alle input alvast, hier kunnen we echt veel mee.
Punten geven aan bepaalde componenten lijkt mij niet zo super eigenlijk. Het is altijd het beste om af te gaan op benchmarks en ervaringen. Bij de guides komen vast en zeker gerelateerde links te staan naar o.a. reviews van de componenten (een review van de Radeon mobility 9700 bijvoorbeeld). Zo kan je zelf, met een zetje, veel uitvinden over de hardware en de prestaties hiervan.
Ook al zijn notebooks niet gemaakt om te gamen, zijn er toch veel mensen die een notebook kopen om spellen als FarCry mobiel te spelen. Ik zie ook meer notebooks op LANs, handigheid gekruisd met snelheid is ideaal voor mensen die veel reizen, maar toch soms een goed spelletje willen spelen.
[quote]
Speedpete schreef op 05 juni 2004 @ 22:11:
• Ik twijfel zelf heel erg bij gamer. Laptops worden steeds beter in games en 3d, maar echt top zijn ze niet, daarnaast komt koeling om de hoek kijken. Ook speelt hierbij natuurlijk mee dat mijn eigen lappie in reparatie is vanwege een hoogstwaarschijnlijk oververhitte gpu. Daarnaast, zijn die alien systemen niet heel erg geschikt voor games?? Als je naast gamen ook het videobewerken, renderen, audiomixing etc. plakt, heb je een systeem dat algemener is, maar toch ook zeer geschikt voor games. Ik zou dus zeggen: Office, Multimedia workstation (sterk op audio-visueel gebied), All-round, Low weight / portability... en misschien een optie voor tables/hybride (eventueel later zodra ze echt doorbreken)?? Eigenlijk heb ik nog zeer weinig tablet PC topics of informatie langs zien komen in CSL. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook niet erg veel verstand van, maar ik zie ook niet dagelijks er een topic over langskomen. De guides zijn vooral voor veel gestelde eisen, een tablet PC valt daar niet echt onder.
Bij de betere notebooks is koeling niet zo'n probleem. Professionele merken als Dell weten wel goed haar notebooks af te werken, zonder dat ze met een hitteprobleem (eigenlijk gewoon een fabricagefout) te maken hebben.
• Overig: misschien een idee om puur naar componenten te kijken zoals met de guides over desktop systemen. Hieraan kunnen dan enkele laptops verbonden worden die deze componenten bieden en binnen het budget blijven.
Het is de bedoeling dat de notebooks wel van punt op punt worden besproken ja, de CPU apart, de grafische processor apart, etc. Zo zou je ook gemakkelijk zelf een andere notebook uit kunnen kiezen met soortgelijke specs en weet je toch wat je in huis haalt.
Het is ook geen slecht idee om ook een linkje te plaatsen naar zo'n notebook met soortgelijke specs. Het lijkt me niet erg veel werk, en als iemand een ander merk prefeert, komt dat goed uit.
[
Voor 4% gewijzigd door
Laurent op 05-06-2004 23:43
]