Notebook best buy guides

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
updateDe guide achteraf bekeken (user-input benodigd)
[rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]

Zoals sommigen van jullie misschien al hebben opgemerkt in [NOHTML][ CSL] Algemeen *ik wil een laptop, spookt het idee bij me rond om een notebook best buy guide te maken om de twee maanden. Dit doe ik dan uiteraard niet alleen.

Waarom?
Er worden veel welke-notebook-past-bij-mij topics geopend in CSL, zoals je misschien al hebt opgemerkt. Daarbij komt het vaak neer op een goede desktop-vervanger of een goede notebook om op te gamen. In het LA topic staat trouwens ook het een en ander hier over.

Waar?
Het is de bedoeling dat de guides hier in CSL worden gepost als sticky, net als momenteel gebeurd met de desktop&workstation best-buy-guides (BBGs). Het enige verschil is dat de notebook BBGs niet op de frontpage worden geplaatst.

Wie?
Op dit moment heb ik al 2 enthousiaste vrijwilligers weten te vangen. Mochten er meer mensen nodig zijn, zal een CSL regular worden gemaild.

Nu is bij het maken van deze guides, wel het een en ander aan user-input benodigd.

• Wat vinden jullie van het idee om om de ~ 2 maanden zo'n guide te zien in CSL?
• Wat voor een categoriën moeten worden gebruikt? (op dit moment zitten wij te denken aan office, gamer, all-round, loweight)
• Hoe groot moet ongeveer het budget zijn van de guide? Kunnen we er van uit gaan dat een die-hard gamer een groter budget heeft dan een simpele huis, tuin & keuken gebruiker? Graag ook met cijfers komen. :P
• Overige input is altijd gewenst over dit onderwerp.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 16-07-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:40
- Ik weet dat het nog wel wat werk is om zoiets in elkaar te zetten, maar om de 2 maanden is wel veel, als je ervan uit gaat dat er de laatste tijd best wel veel modellen, met nieuwe snufjes op de markt komen.

- Die categoriën lijken me wel goed.

- Meeste geven ongeveer tussen de 1000 en 2500 euro uit aan een nieuwe laptop.
( ik zelf ben van plan er zo'n +/- 1500 - 2000 euro ervoor uit te geven)
Een echte "die-hard" gamer zal volgens mij voor zijn games geen laptop aanschaffen, maar trouw blijven zijn "über" desktopje. Ze zullen hoogstens iets meer geld eraan willen uitgeven, of hun budget ook werkelijk groter is valt moeilijk of niet te zeggen natuurlijk.

- Nouja verder wijst het zich allemaal zelf wel een beetje, een best buy systeem zal in ieder geval eenbgoede kwaliteit hebben ed. , als er nog iets in me opkomt post ik het wel.

Het gaat in de guide hopelijk toch gewoon om notebooks die worden aangeboden door de welbekende merken etc. met eneventuele aanpassings mogelijkheden, als extra geheugen ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
- Ik weet dat het nog wel wat werk is om zoiets in elkaar te zetten, maar om de 2 maanden is wel veel, als je ervan uit gaat dat er de laatste tijd best wel veel modellen, met nieuwe snufjes op de markt komen.
Ik heb daar eigenlijk vrij bewust voor gekozen. Op het gebied van notebooks komen er niet zo snel veranderingen als op het gebied van desktop PC's. De guides van de desktop PC's komen ook elke 2 maanden uit, 2 maanden is dus eigenlijk al aan de korte kant. Het is waar dat er nu toevallig enkele veranderingen zijn op het gebied van notebooks (Dothan, Radeon m11, mobile Athlon 64), maar over een tijdje vallen de veranderingen wel weer mee denk ik.
Het gaat in de guide hopelijk toch gewoon om notebooks die worden aangeboden door de welbekende merken etc. met eneventuele aanpassings mogelijkheden, als extra geheugen ed.?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115433

Een guide die ook bij houdt wat gangbare systemen zijn, waarbij je b.v. met een punten systeem kan bijhouden waar je aan toe bent financeel, maar ook dan "automatisch" weet of het een "koopje" is.

Moet alleen wel bijgehouden worden dan. voorbeeld
(Nvidia go 5700 64 mb = 10 punten, Ati mobile 9700 128mb = 15 punten , amd Athlon 64 3000 = 20 punten , Celeron = 5 punten ....) (dan alles bij elkaar tellen kan je nagaan snel in een tabel waar je ongeveer op uit komt).

Na verloop van tijd kan je punten omlaag gooien van oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:06

Speedpete

was barman

• Het is een heel goed idee.

• Ik twijfel zelf heel erg bij gamer. Laptops worden steeds beter in games en 3d, maar echt top zijn ze niet, daarnaast komt koeling om de hoek kijken. Ook speelt hierbij natuurlijk mee dat mijn eigen lappie in reparatie is vanwege een hoogstwaarschijnlijk oververhitte gpu. Daarnaast, zijn die alien systemen niet heel erg geschikt voor games?? Als je naast gamen ook het videobewerken, renderen, audiomixing etc. plakt, heb je een systeem dat algemener is, maar toch ook zeer geschikt voor games. Ik zou dus zeggen: Office, Multimedia workstation (sterk op audio-visueel gebied), All-round, Low weight / portability... en misschien een optie voor tables/hybride (eventueel later zodra ze echt doorbreken)??

• Voor office 1500 max gezien de eisen aan proc, video en beeld. Overigen 2000. Wie meer geld heeft, kan de keuze uit de guide aanvullen met alle gewenste extra's

• Overig: misschien een idee om puur naar componenten te kijken zoals met de guides over desktop systemen. Hieraan kunnen dan enkele laptops verbonden worden die deze componenten bieden en binnen het budget blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedpete op 05-06-2004 22:14 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

MBV

Aikeleer schreef op 05 juni 2004 @ 18:46:
[*1] Wat vinden jullie van het idee om om de ~ 2 maanden zo'n guide te zien in CSL?
[*2] Wat voor een categoriën moeten worden gebruikt? (op dit moment zitten wij te denken aan office, gamer, all-round, loweight)
[*3] Hoe groot moet ongeveer het budget zijn van de guide? Kunnen we er van uit gaan dat een die-hard gamer een groter budget heeft dan een simpele huis, tuin & keuken gebruiker? Graag ook met cijfers komen. :P
[*4] Overige input is altijd gewenst over dit onderwerp.
Alvast bedankt. :)
1. Goed idee, zeker voor beginners of mensen die voor het eerst sinds lange tijd naar weer laptops kijken een goede start is.
2. Ik zou gamer willen uitsplitsen. Je hebt mensen die onderweg naar spanje 3 uur willen kunnen gamen in de auto, en gamers die een laptop mee willen nemen naar vrienden en geen accu nodig hebben. Of is dat weer all-round? Lastig hoor, met een notebook... Dus de volgende categorieën, als ik het goed begrijp:
office -> budget notebook, om even in de huiskamer de mail te checken
gamer -> monster met 17" tft, 10 cm dik, p4-m of non-mobile proc, accu afwezig of voor een half uurtje, variant op de koffermod :P
all-round ->draagbare notebook, met Centrino en een mobile radeon 9700, accuduur >3 uur met officegebruik
lowweight -> tft <14", 6 uur accuduur, 1 kg :)
3. Op basis van wat klanten bij mijn werkgever willen, gemixt met eigen ervaring en realiteitszin, zou ik zeggen:
office = €1000
gamer > €2000
all-round = €1700
lowweight = ? Geen idee, verkoop ik niet :)
4. Hoe wil je het opzetten? Wil je de ideale laptop samenstellen op basis van beschikbare componenten top 2's (voorbeeld: proc voor allround 1=P-M 1.6, 2=P-M 1.5, videokaart voor allround 1 = 9600, 2 = 5700, etc)
Of wil je per groep de ideale laptop benoemen? Dus Asus XXXX voor gamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785

Heel goed idee zou ik zeggen, ik ben zelf op zoek naar een notebook en heb al héél véél gehad aan dit forum, maar dit was soms wel ff zoeke. Een verzamelplaats voor deze info zou zeer handing zijn.

Ook de timing van 2 maanden vind ik ideaal, zo speel je redelijk kort op de bal.

Die categorieen lijken me ook dik in orde, hetgeen hierboven werd gepost leek me geen slechte maatstaf
gamer -> monster met 17" tft, 10 cm dik, p4-m of non-mobile proc, accu afwezig of voor een half uurtje, variant op de koffermod
all-round ->draagbare notebook, met Centrino en een mobile radeon 9700, accuduur >3 uur met officegebruik
lowweight -> tft <14", 6 uur accuduur, 1 kg
Voor het budget zou ik ook voor max €1200 voor de office gaan, over de all-rounds voor €1500-€2000 en dan de gamers, tjah die kunnen nog veel hoger gaan natuurlijk

Voor de rest lijkt mij dit een interessant initiatief, misschien veel werk, maar het zal zeker geapprecieerd worden, vooral door het grote aanbod tegenwoordig.
Ik hoop wel dat het geen gedoe wordt van "Ik hou van dell" en een ander "Dell sucks, Sony rules" ...
Vooral feiten en cijfertjes, daar kun je het makkelijkst op vergelijken!

Veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Bedankt voor alle input alvast, hier kunnen we echt veel mee. d:)b

Punten geven aan bepaalde componenten lijkt mij niet zo super eigenlijk. Het is altijd het beste om af te gaan op benchmarks en ervaringen. Bij de guides komen vast en zeker gerelateerde links te staan naar o.a. reviews van de componenten (een review van de Radeon mobility 9700 bijvoorbeeld). Zo kan je zelf, met een zetje, veel uitvinden over de hardware en de prestaties hiervan.

Ook al zijn notebooks niet gemaakt om te gamen, zijn er toch veel mensen die een notebook kopen om spellen als FarCry mobiel te spelen. Ik zie ook meer notebooks op LANs, handigheid gekruisd met snelheid is ideaal voor mensen die veel reizen, maar toch soms een goed spelletje willen spelen.

[quote]Speedpete schreef op 05 juni 2004 @ 22:11:
• Ik twijfel zelf heel erg bij gamer. Laptops worden steeds beter in games en 3d, maar echt top zijn ze niet, daarnaast komt koeling om de hoek kijken. Ook speelt hierbij natuurlijk mee dat mijn eigen lappie in reparatie is vanwege een hoogstwaarschijnlijk oververhitte gpu. Daarnaast, zijn die alien systemen niet heel erg geschikt voor games?? Als je naast gamen ook het videobewerken, renderen, audiomixing etc. plakt, heb je een systeem dat algemener is, maar toch ook zeer geschikt voor games. Ik zou dus zeggen: Office, Multimedia workstation (sterk op audio-visueel gebied), All-round, Low weight / portability... en misschien een optie voor tables/hybride (eventueel later zodra ze echt doorbreken)?? Eigenlijk heb ik nog zeer weinig tablet PC topics of informatie langs zien komen in CSL. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook niet erg veel verstand van, maar ik zie ook niet dagelijks er een topic over langskomen. De guides zijn vooral voor veel gestelde eisen, een tablet PC valt daar niet echt onder.

Bij de betere notebooks is koeling niet zo'n probleem. Professionele merken als Dell weten wel goed haar notebooks af te werken, zonder dat ze met een hitteprobleem (eigenlijk gewoon een fabricagefout) te maken hebben.
• Overig: misschien een idee om puur naar componenten te kijken zoals met de guides over desktop systemen. Hieraan kunnen dan enkele laptops verbonden worden die deze componenten bieden en binnen het budget blijven.
Het is de bedoeling dat de notebooks wel van punt op punt worden besproken ja, de CPU apart, de grafische processor apart, etc. Zo zou je ook gemakkelijk zelf een andere notebook uit kunnen kiezen met soortgelijke specs en weet je toch wat je in huis haalt.

Het is ook geen slecht idee om ook een linkje te plaatsen naar zo'n notebook met soortgelijke specs. Het lijkt me niet erg veel werk, en als iemand een ander merk prefeert, komt dat goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 05-06-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat dat gamer betreft, ik denk dat die categorie wel degelijk van toepassing is op een groep mensen. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die op meer dan 1 locatie spellen willen spelen en waar het dus niet zo voor uit maakt of de laptop een goede battery-life heeft. Voor laptops in deze categorie denk ik bijvoorbeeld aan de Dell Inspiron 9100.

Ik denk dat de categorieën niet moeten worden opgedeeld in prijsklassen. Hier is de laptop markt gewoon te ingewikkeld voor. Je hebt laptops die voor een lage prijs erg goede prestaties neerzetten, maar ook die erg veel kosten en niet zo goed presteren. De lager geprijsde laptops zijn meestal die met een Mobile Pentium X processor, en de dure met een Pentium-M. Ik weet dat Pentium-M's er goede resultaten neer zetten, maar ze blijven natuurlijk achter met gewone desktop processoren. Ook betaal je niet alleen voor prestaties, maar ook voor het uiterlijk.

De categorieën zullen erg goed moeten worden gedefiniëerd. Ook denk ik dat er niet alleen het nieuwste van het nieuwste moet worden behandeld, maar ook technologiën die hun strepen al gehaald hebben. Ik denk hier bijvoorbeeld aan het Centrino platform. Dit gaat immers worden vervangen door een nieuw mobiel platform. ben de naam even vergeten Er zijn al topics over verschillende interessante onderwerpen. Voor een bestbuy guide zullen topics dus ook een grote rol gaan spelen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Misschien is een puntensysteem wel handig

ook zou je gewoon iedereen kunnen vragen om bepaalde dingen over hun laptop te posten

zoals 3dmark scores, pifast scores, idle accutijd, stress-accutijd, Sandra scores

En dan een database opstellen waar je info uit kan halen over de verschillende laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
418O2 schreef op 06 juni 2004 @ 02:26:
Misschien is een puntensysteem wel handig

ook zou je gewoon iedereen kunnen vragen om bepaalde dingen over hun laptop te posten

zoals 3dmark scores, pifast scores, idle accutijd, stress-accutijd, Sandra scores

En dan een database opstellen waar je info uit kan halen over de verschillende laptops..
Met zoiets is Aikeleer al bezig :) Zie zijn notebook benchmark site.

Vorobeeld van een benchmark: http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/1

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 06-06-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
MBV schreef op 05 juni 2004 @ 22:28:
[...]

2. Ik zou gamer willen uitsplitsen. Je hebt mensen die onderweg naar spanje 3 uur willen kunnen gamen in de auto, en gamers die een laptop mee willen nemen naar vrienden en geen accu nodig hebben. Of is dat weer all-round? Lastig hoor, met een notebook... Dus de volgende categorieën, als ik het goed begrijp:
gamer -> monster met 17" tft, 10 cm dik, p4-m of non-mobile proc, accu afwezig of voor een half uurtje, variant op de koffermod :P
lowweight -> tft <14", 6 uur accuduur, 1 kg :)
Dit is wel een interessant punt. Mag je d'r van uit gaan dat een gamer niet zoveel geeft om accutijd?
Ik zit er zelf eigenlijk aan te denken om bij de gamer-notebook niet zoveel rekening te houden met de accutijd. De all-round notebook zal dan weer een soort van krusing zijn tussen de office notebook en de gamer-notebook; een hoge accutijd en toch een goede performance in games.
4. Hoe wil je het opzetten? Wil je de ideale laptop samenstellen op basis van beschikbare componenten top 2's (voorbeeld: proc voor allround 1=P-M 1.6, 2=P-M 1.5, videokaart voor allround 1 = 9600, 2 = 5700, etc)
Of wil je per groep de ideale laptop benoemen? Dus Asus XXXX voor gamer?
Ik denk dat het het beste is eerst wat basiscomponenten vast te zetten. Hieronder versta ik dat je bij de office notebook alvast bepaald welk platform het beste is, en wat allemaal benodigd is. Vervolgens zoeken we een notebook uit die (bijna) aan deze richtlijnen voldoet, en deze wordt dan ook aangeraden aan 't eind van de guide.

Seth,therealone: Maar natuurlijk zullen we zoveel mogelijk proberen om onze eigen voorkeur niet in de weg te laten komen. Ook gebruiken we uiteraard benchmarks om onze keuze ook te onderbouwen met feiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785

Kbegrijp wel dat het moeilijk kan zijn als je supertevreden bent over je aankoop, :) maar bij m'n zoektocht naar een nieuw toestel kwam ik nogal veel mensen tegen die iets hadden tegen bepaalde merken, terwijl anderen er erg tevreden over zijn.
Dit leek mij nogal gevaarlijk, niemand wint hier natuurlijk bij.

Ivm de accutijd voor een gamer, deze lijkt mij ook niet zo belangrijk, want in de praktijk vind je zo goed als geen notebooks die super gameperformance en goeie accutijd leveren (tenzij voor torenhoge prijzen :) )
Ook blijken deze gamenotebooks meestal redelijk lijvig te zijn, dus kdenk niet dat het de bedoeling is om er veel mee op je schoot te zitten werken (gevaar voor brandwonden er nog es bovenop). En als je dan toch aan een bureau zit voor een paar uurtjes, kan je evengoed de stekker inplugge.

Anyway, blijft een super initatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:54

FongWan

The Stormrider ...

the_shadow schreef op 06 juni 2004 @ 01:41:
De categorieën zullen erg goed moeten worden gedefiniëerd. Ook denk ik dat er niet alleen het nieuwste van het nieuwste moet worden behandeld, maar ook technologiën die hun strepen al gehaald hebben. Ik denk hier bijvoorbeeld aan het Centrino platform. Dit gaat immers worden vervangen door een nieuw mobiel platform. ben de naam even vergeten Er zijn al topics over verschillende interessante onderwerpen. Voor een bestbuy guide zullen topics dus ook een grote rol gaan spelen.
Centrino wordt Sonoma rond 3e kwartaal als het goed is.

Maar goed, het ziet er inderdaad naar uit dat de categorieën even goed op papier moet worden gezet.

Want zo heb je inderdaad gaming en gaming on the road, desktop replacements en mobile desktop replacements.

En inderdaad zullen bepaalde topics een rol gaan spelen in discussies en extra achtergrond info. Ervaringen topics, Discussie topics en noem maar op.

Wat mij ook handig lijkt is een review database. Er zijn al enkele reviews van bepaalde notebooks. Ik stel ook voor dan we een uniforme review template opstellen en alle reviews die in de toekomst geschreven worden aan de hand daarvan schrijven.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
the_shadow schreef op 06 juni 2004 @ 01:41:
Ik denk dat de categorieën niet moeten worden opgedeeld in prijsklassen. Hier is de laptop markt gewoon te ingewikkeld voor. Je hebt laptops die voor een lage prijs erg goede prestaties neerzetten, maar ook die erg veel kosten en niet zo goed presteren. De lager geprijsde laptops zijn meestal die met een Mobile Pentium X processor, en de dure met een Pentium-M. Ik weet dat Pentium-M's er goede resultaten neer zetten, maar ze blijven natuurlijk achter met gewone desktop processoren. Ook betaal je niet alleen voor prestaties, maar ook voor het uiterlijk.
Toch is het budget enorm belangrijk bij het kiezen van een notebook. Veel mensen gaan opzoek naar een redelijke notebook, voor een bepaalde prijs. Daarna gaan ze vaak pas denken over de wensen van de notebook, en waarvoor deze wordt gebruikt. Met een 'oneindig' budget zou je net zo goed enorme monsters aan kunnen raden voor meer dan €2000,-, maar ik denk niet dat veel mensen dat advies gaan gebruiken. :P
Het is meer een richtprijs, wat de gemiddelde consument te besteden heeft voor een Gamer-notebook bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
*schopje voor de aandacht*

User-input is nog gewenst... zelfs met de simpelste punten kunnen wij wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit zelf met studenten die je iets goedkoops moet aanpraten. Een budgetlaptopcategorie kan je dus veranderen, want gewoon office-geschiktheid is dan niet goed genoeg... er zijn studenten waarbij het budget gewoon het enige criterium is. Dus een ultra-lowbudget notebook zou IMHO erg veel vragen kunnen vermijden.
Met ultrabudget bedoel is dus goedkoop maar niet zoooo goedkoop dat 'ie weer duur wordt. Een pentiumM-1600 CPU is bv gedateerd (goedkoop) maar niet perse slecht. Een laptop van plastic met 800x600 is WEL slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Aikeleer schreef op 06 juni 2004 @ 15:45:
[...]
Dit is wel een interessant punt. Mag je d'r van uit gaan dat een gamer niet zoveel geeft om accutijd?
Ik zit er zelf eigenlijk aan te denken om bij de gamer-notebook niet zoveel rekening te houden met de accutijd. De all-round notebook zal dan weer een soort van krusing zijn tussen de office notebook en de gamer-notebook; een hoge accutijd en toch een goede performance in games.
Een gamer die een laptop aanschaft wil puur en alleen maar rauwe kracht. Het gaat hier dus om deskop-class processoren en de snelste videokaarten. De gamer geeft niet graag in op detail en resolutie, dus moet alles op het hoogste kunnen draaien. Een gamelaptop heeft dus een (in vergelijking met anderen) povere batterij duur. Hier mag gerust vanuit worden gegaan bij het schrijven van een guide.

De allrounders zijn meestal inderdaad laptops die beschikken over een mobile processor, maar ook een erg sterke videokaart aan boord hebben. Deze laptops kunnen wanneer nodig goede prestaties leveren, maar als het niet nodig is zijn ze energie zuinig.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 21:28
*schopje :)*
Speelt dit idee nog? Zelfs lijkt het me ERG handig, gezien de talloze merken en configuraties vind ik het uiterst moeilijk in de laptopmarkt door de bomen het bos nog te zien. Ook omdat zelf samenstellen vrijwel onmogenlijk is. (ik weet dat het wel kan, maar erg goedkoop is het niet.)

Wat betreft de keuze van laptops, daar moet je denk ik uitgaan van een paar principes. De belangrijkste hiervan is de "bang for buck" factor. Het idee van een best-buy guide is immers het beste product voor de laagste prijs. Om dit even naar computers te vertalen zou ik zeggen om bij het kiezen van een laptop is een bepaalde categorie niet te gaan voor de allernieuwste (relatief dure) technologieen, met uitzondering van het kenmerkende onderdeel.
Zo moet de gamer-laptop natuurlijk wel een van de nieuwste grafische kaarten hebben, en de lowweigt wel centrino oid. (immers bedoeld om mee te nemen).

Zelf zou ik 't zo onderverdelen:
*desktopvervanger - energieverslinde maar snelle onderdelen, dus desktop-cpu, snelle grafische kaart en grote hd
=vooral goede prestaties=

*business - lowweigt, energiezuinig, vrij klein (geen breedbeeld), echt voor onderweg.
=vooral goede accuduur=

*all-round - spreekt voor zich neem ik aan, gewoon goed genoeg om een spelletje op te doen, maar redelijke accuduur.
=vooral goede prijs=

*ultimate? - van deze weet ik niet zeker of het een goed idee is, maar volgens mij is het wel veel gevraagd. Is kortom een combinatie van de nieuwste technologieen (in de praktijk: combinatie van centrino en nieuwste ati kaart), waardoor zowel goede accuduur als goede grafische prestaties bereikt worden.
=vooral goede alles :P =

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Splash schreef op 23 juni 2004 @ 21:35:
*schopje :)*
Speelt dit idee nog?
We zijn er aan bezig O-) ;)

We hebben btw alles al besproken ;)
Maar bedankt voor de suggesties

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 23-06-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Even wat extra informatie; op dit moment zijn we in de fase gekomen dat we (Pjottum, ik, RS_003, Fongwan) aan het schrijven zijn. De guide komt natuurlijk pas online als 'ie af is, maar we zitten al een beetje te richten op de tweede week van juli. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 23-06-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Die laatste reply van Aikeleer doet me weer kijken alsof userinput niet van belang is.....

Maar toch ga ik even wat zeggen :P

Ik zat namenlijk zelf te denken aan een guide met de laptops in een rij met de specs. Als een user hier komt om een laptop te zoeken heeft deze menig maal vragen over of een laptop bepaalde specs hebben. Als er dan een lijst is met de vragen van wat iemand wilt kan je dat ingeven en daaruit vanuit de database kijken wat er voor de meneer voor handen is.

Dan zou je namelijk gewoon een systeem kunnen schrijven met de laptops erin en per laptop de specs erbij kunnen geven en dan zou het niet uitmaken wat iemand zou vragen want dan kan je per laptop precies zeggen wat je erin hebt hangen (ex de dingen die erbij te krijgen zijn maar dat is weer een iets moeilijker verhaal)

Dan zou het namelijk niet meer uitmaken of een gebruiker een gamer is of een gebruiker een office medewerker is of of of of of het zelfs een laptop is of niet. Want een gamer weet wat voor specs hij wilt, een office medewerker weet wat hij wilt en de derde gebruiker weet wat deze in de computer wil hebben hangen :)

Nouja ik ben slecht in zeggen wat ik denk maar het komt hopenlijk wel een beetje over. Maar dat hoor ik vanzelf wel :) technisch zit t iig al in mn kop :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118013

eej mensen

ik heb een tijdje wat artikelen gelezen hier over processoren voor en nadelen etc. Maar ik kom dr niet echt uit. Budget is ondergeschikt maar liever niet boven de 2600 euri >:) . k wil m gebruiken voor gamen werken etc (voor alles eigenlijk :+ ) k zit hard te denken over een amd 64 3200+ zou dit een goede keus zijn het maakt me niet zoveel uit of de laptop zwaar is of dik. een redelijke accutijd zou fijn zijn.

Ik weet niet of ik hier in het goede topic post maar het leek me nutteloos om een nieuw topic te starten omdat er al zoveel over notebooks gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Dit topic is iig. niet bedoelt om dat soort vragen te stellen. Wat een goede keus zal zijn, kan je over een weekje zien in de guide, of je kan gewoon zelf op zoek gaan. Dat laatste raad ik je enorm aan, dan weet je tenminste wat je in huis haalt. Vooral bij dat bedrag zou ik toch liever zelf weten wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117774

Geweldig, ik wil graag in de komende weken een laptop aanschaffen, ik kijk dus erg naar deze gids uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118013

Aikeleer schreef op 05 juli 2004 @ 21:13:
Dit topic is iig. niet bedoelt om dat soort vragen te stellen. Wat een goede keus zal zijn, kan je over een weekje zien in de guide, of je kan gewoon zelf op zoek gaan. Dat laatste raad ik je enorm aan, dan weet je tenminste wat je in huis haalt. Vooral bij dat bedrag zou ik toch liever zelf weten wat je koopt.
ik ben al wat aan het rondkijken iig alleen ik dacht dat ik hier wel wat wijze raad >:) kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Die wijze raad is blijkbaar onderweg, maar klik zelf voor dat bedrag ook eens rond bij ibm, dell, de-laptopper, computer-pirates etc. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
pjottum schreef op 05 juli 2004 @ 22:29:
Die wijze raad is blijkbaar onderweg, maar klik zelf voor dat bedrag ook eens rond bij ibm, dell, de-laptopper, computer-pirates etc. ;)
Maw Dell heeft geen AMD 64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

RS_003 schreef op 05 juli 2004 @ 23:33:
[...]

Maw Dell heeft geen AMD 64 ;)
maar wel WUXGA 1920x1200 displays voor een schappelijk prijsje :9~

(inspiron 8600c)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 06-07-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Nja, eigenlijk is die best buy guide niet nodig, iedereen kan gewoon zonder verder na te denken voor de Acer Ferrari 3200 gaan _/-\o_ :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Als dat altijd het geval was, zou het wel erg makkelijk zijn hè, greenlizzard? :P

Maar goed, onze planning is om deze week dus de guide online te zetten. Exacte data geven we eigenlijk liever niet; mocht het een dag later worden willen we geen 400 mailtjes hebben met 'waar blijft hij'. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Laurent op 06-07-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Aikeleer schreef op 06 juli 2004 @ 21:16:
Als dat altijd het geval was, zou het wel erg makkelijk zijn hè, greenlizzard? :P

Maar goed, onze planning is om deze week dus de guide online te zetten. Exacte data geven we eigenlijk liever niet; mocht het een dag later worden willen we geen 400 mailtjes hebben met 'waar blijft hij'. ;)
Wat voor mailtjes wil je dan wel hebben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
'Go best buy guide makers! Jullie zijn top!' enzo. :P

Om even een statusupdate te geven; het ziet er goed naar uit. 3/4 van de klus is al geklaard. Zoals 't er naar uit ziet hebben we geen vertraging dus. Ik ben dan ook iedereen die eraan meehelpt; RS_003, Fongwan en Pjottum enorm dankbaar. Ook alle users die hier input geven wil ik nog even bedanken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Laurent op 07-07-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Moeten het persé windows notebooks zijn of mogen de apple-tjes ook mee doen zoals een powerbook of ibook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Miki schreef op 07 juli 2004 @ 21:15:
Moeten het persé windows notebooks zijn of mogen de apple-tjes ook mee doen zoals een powerbook of ibook?
Uiteindelijk is er besloten om geen mac's in de BBG mee te nemen aangezien er een apart apple subforum is.

Misschien een idee voor de volgende BBG als er animo is voor een vervolg. Maar dat hangt natuurlijk van jullie af. Als jullie een vervolg van de BBG willen kunnen jullie er natuurlijk input voor geven.

Ideeen voor specials net als de frontpage BBGs bijvoorbeeld.

17 inch notebooks, mac's, oldies, etc. kom maar op met ideeen voor een eventuele volgende notebook BBG.

:)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

En als je dan toch een idee dropt, maak die bbg dan ook meteen ff ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FongWan schreef op 07 juli 2004 @ 22:56:
[...]

17 inch notebooks, mac's, oldies, etc. kom maar op met ideeen voor een eventuele volgende notebook BBG.

:)
We maken toch een guide van wat ze het beste moeten kopen :)
Dan kunnen wij ze toch niet oude troep aanraden ? :+ ;)

Maargoed, vandaag zal waarschijnlijk de laatste hand aan de bbg’s worden gelegd en dan kunnen jullie ze lezen :)

En ik kan al zeggen dat Ptjottum en Fongwang zijn bbg’s erg mooi zijn geworden.

[ Voor 27% gewijzigd door Roberto op 08-07-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
RS_003 schreef op 08 juli 2004 @ 09:05:
[...]

We maken toch een guide van wat ze het beste moeten kopen :)
Dan kunnen wij ze toch niet oude troep aanraden ? :+ ;)

Maargoed, vandaag zal waarschijnlijk de laatste hand aan de bbg’s worden gelegd en dan kunnen jullie ze lezen :)

En ik kan al zeggen dat Ptjottum en Fongwang zijn bbg’s erg mooi zijn geworden.
Die van jezelf toch ook wel :7

Ik kijk erg uit naar de bbg, lekker weer wat om te lezen. Maarja ik lees het niet echt meer om een juiste notebook te vinden, want ik ben toch vrij zeker dat ik volgende week een Acer Ferrari 3200 heb staan. Verras ons maar met wat moois!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77040

Jammer dat BBG nog niet online is, maar om toch even een steentje bij te dragen; Kijk eens voor wat inspiratie op www.hardware.info, misschien kunnen jullie hier nog wat structuur uit opmaken. Te denken aan beoordeling en onderlegging van bepaalde onderdelen in notebooks (ze onderleggen vaak hun reactie aan de hand van testresultaten)

Suc6 ermee!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 77040 op 08-07-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
De bbg komt deze week online. Ik heb nooit een dag aangegeven, maar de week is nog lang niet afgelopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

heb je trouwens veel aan een AMD 64, aangezien windows op nog op 32 draait? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 110299 schreef op 09 juli 2004 @ 02:23:
heb je trouwens veel aan een AMD 64, aangezien windows op nog op 32 draait? :S
offtopic:
:S = msn :X

Tuurlijk, de amd 64 is ook op 32bits berekeningen zeer snel.
En als straks win xp 64bits helemaal goed werkt is het een zeer snelle cpu, hij is namelijk nog sneller in 64bits dan hij al is in 32bits.

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 09-07-2004 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
[rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]
Veel leesplezier! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 09-07-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
jeuj d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

:*) Ok dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Wow, dat zier er goed uit _/-\o_ ga zo door!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je ECHT game laptop wilt zul je tog wel eerder zoiets kopen

Acer 1714SMi
P4-3.4 Ghz
1024ddr
120 GB
17"
Dual DVD-RW
Wlan 54Mbit
6in1 56K6 XPH
€ 2 299,00

te koop bij orbit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Erm, Borzo, als je de guide had gelezen had je gezien dat die notebook niet eens in het budget past. ;)

Daarnaast zijn de punten in de guide onderbouwd van punt tot punt, het zou handig zijn als anderen dit ook doen bij het aanraden van een andere notebook. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Laurent op 09-07-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

leuk om te zien dat er precies instaat wat ik zelf in gedachten had in de categorie allround :)

Ik ben voor de Dell gegaan vanwege de 128mb videokaart en ik kon hem ex btw kopen O-) Anders was ik voor de Asus gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

@real_FireFly

Welke config heb jij dan genomen? En ex. BTW :? PC Prive of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Ik dacht laat ik het eerst eens effe helemaal lezen voordat ik een reactie plaats, dus nu ik het gelezen heb kan ik alleen maar zeggen, top! Het is naar mijn mening jullie gelukt om elke klasse notebooks goed te definiëren en daar de juiste laptops bij te vinden. De manier waarop alles duidelijk is uitgelegt is erg goed. Ik vond het leuk om te lezen, de snelheid bleef er goed in en de inhoud kwam goed over. Misschien is het een tip om onder elke klasse pagina de links naar de andere delen van de bbg te zetten, bij de één staat het wel en bij de ander niet. Ik mis bij sommige klasse enkele plaatjes, die zouden het nog net iets meer kunnen opfleuren. Ik vraag me ook af of de bij accessories genoemde dingen standaard bij de notebook geleverd worden, want bij de Ferrari 3200, krijg je namelijk wel die muis er standaard bij, maar niet een tas, op enkele winkels na natuurlijk als actie. Ook moet er bij de specs van de Ferrari 3200 nog "Mobile" staan bij de spec van de processor. Ik vind het wel verdiend dat de Ferrari 3200 op de eerste plaats wordt gezet bij de klasse "gamer notebooks", maar ik mis de Ferrari in het lijstje met all-round notebooks, waar ik hem ook erg goed voor vind. Ik ben blij dat jullie aan deze bbg zijn begonnen en het met succes hebben afgerond. Het is naar mijn mening zeker voor herhaling vatbaar. _/-\o_ for all of you and keep up the good work.

PS: Een extra waardering gaat uit naar Aikeleer, omdat hij zijn bekwaamheid heeft getoond door de Ferrari 3200 op de eerste plaats te zetten. Maarja dat is wat ik de hele tijd al heb beweerd natuurlijk ;) :P :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
Hoi aikeleer, goede bezig!

Maar ik als tweaker prefeer altijd een snellere hd in mijn laptop. En zelfs de beste game laptop, heeft een 4200 tpm hd.....

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

@greenlizzard
tja ik zat te twijfelen om de Acer Ferrari in de All-round mee te nemen. Uiteindelijk maar niet gedaan omdat ik zelf meer vind dat de Ferrari onder de gamer categorie valt. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
De 4200 rpm hd in de meeste notebooks is trouwens gewoon makkelijk te verwisselen voor een 7200 rpm drive hoor, dat zie je ook nergens staan, het is dan net alsof je met een Ferrari vast zit aan die 4200 rpm drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op 09 juli 2004 @ 22:53:
@real_FireFly

Welke config heb jij dan genomen? En ex. BTW :? PC Prive of zo?
  • Inspiron 8600c X-treme Mobility (N0709)
  • Aktie : 70,- (ex. BTW) Online korting
  • Gratis : Delux nylon notebook draagtas t.w.v 39,- (excl. BTW)
  • 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 416.50 EUR)
  • Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
  • 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp Kleurenscherm (1920x1200) Dell Recommended (+ EUR 59.50 EUR)
  • 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
  • 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart (+ EUR 95.20 EUR)
  • 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
  • Modular 4x DVD+ RW Drive
  • Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
  • Internal Bluetooth™ Card - Factory install only (+ EUR 59.50 EUR)
  • QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
  • Back Cover - Venice Blue (+ EUR 29.75 EUR)
  • Totaal excl. : 1629.00 EUR
  • Totaal incl. : 1938.51 EUR
Via m'n pa's werk gekocht O-)

edit:
wat trouwens wel de moeite is om te vermelden is dat hij alleen bezit over 2 usb poorten en een firewire poort. Voor de rest heb je een port repicator of docking station nodig. Dat kan natuurlijk vervelend zijn. Vooral ps/2 poorten vind ik jammer maar ik mag niet klagen voor deze prijs, ik koop wel een usb => ps/2 ding :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 09-07-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Das een mooie config :) en prijs :Y)

edit:
BTW was er ook niet iets met de ir :? die zit er niet meer in of zo :? of ben ik nu in de war met de 9100 :?
Meen namelijk iets hierover gelezen te hebben in een van de Dell topics.
Mocht dit niet kloppen dan heb ik niets gezegd. }:O

[ Voor 103% gewijzigd door FongWan op 09-07-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op 09 juli 2004 @ 23:17:
Das een mooie config :) en prijs :Y)

edit:
BTW was er ook niet iets met de ir :? die zit er niet meer in of zo :? of ben ik nu in de war met de 9100 :?
Meen namelijk iets hierover gelezen te hebben in een van de Dell topics.
Mocht dit niet kloppen dan heb ik niets gezegd. }:O
klopt, er zit geen ir ding in. Maakt mij niets uit, ik heb geen apparaten met ir poort en kan me ook niet voorstellen dat toekomstige apparaten er een meekrijgen. Ik zie meer toekomst in BT, vandaar ook de ingebouwde BT kaart.

Ook de track stick is weg. Voor de een een opluchting, voor de ander een hel. Ik vond het dingetje wel makkelijk werken.
Ik heb ook begrepen dat er geen kabels meegeleverd worden voor de tv-out. Die zijn als optie verkrijgbaar. Ik heb er nog 2 dus heb ik er niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
mhr-zip schreef op 09 juli 2004 @ 23:07:
Hoi aikeleer, goede bezig!
Ik ben niet de enige die de guide maakt hè. :P
Maar ik als tweaker prefeer altijd een snellere hd in mijn laptop. En zelfs de beste game laptop, heeft een 4200 tpm hd.....
Ik heb even bij de Gamers-BBG het stukje over de harddisk iets aangepast; nu is er ook informatie te vinden over 5400rpm disken. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Laurent op 10-07-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Aikeleer, je bent vergeten onderaan bij de office bbg de links de zetten naar de rest van de bbg. Vergeet je die niet even aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aikeleer schreef op 09 juli 2004 @ 22:47:
Erm, Borzo, als je de guide had gelezen had je gezien dat die notebook niet eens in het budget past. ;)

Daarnaast zijn de punten in de guide onderbouwd van punt tot punt, het zou handig zijn als anderen dit ook doen bij het aanraden van een andere notebook. :)
tjah maar als je nou ens ff gek wilt doen, en maar 200 euro boven et budget te gaan (is voor de meeste onder ons maar 1 maandje doorsparen ofzo :) )

dan heb je gelijk een notebook die eigk VEEL beter is dan die andere game notebooks :)
tis maar een voorstel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Bedankt greenlizzard voor de tips, daar doen we zeker wat mee. :)
Ik heb dan ook de linkjes even snel toegevoegd onderaan de Office BBG, deze was ik inderdaad vergeten greenlizzard en Fongwan. :)

Borzo Een GeForce FX 5600 presteert niet beter dan een Radeon 9700, en de Athlon 64 is heer en meester in games. Daarnaast vond ik het wel zo handig om de notebook een beetje mobiel te houden, met 6.5kg is dat een beetje moeilijk. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Laurent op 10-07-2004 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die videokaart is idd minder...maar tegen een kleine meerprijs doen ze er die 128mb 9700 in, die proc is wel snel genoeg ;)
tjah.... dat gewicht |:( 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 10-07-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116949

Als CPU is wel de nieuwe Dothan 1,7GHz gekozen aangezien dit nog in het budget past, moet je daarvoor echter wel een snellere harddisk opgeven. Wil je toch een snellere harddisk dan wordt er aangeraden om voor de Banias 1,6GHz te gaan.
Dit las ik in de review van juli.
Weet iemand hier meer over ?
Ik wou nl een Dothan 1.7 in een laptop die ik wou bestellen en een 5400 rpm hd erin stoppen.
Hoezo word er dan aangeraden dan een Banias te nemen ?

Als iemand mij hier helderheid over kan verschaffen graag :D
BTW weet iemand ook iets over dat de Dothan meer herrie/warmte zou produceren dan de Banias ?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33
Anoniem: 116949 schreef op 11 juli 2004 @ 18:17:Hoezo word er dan aangeraden dan een Banias te nemen ?
Volgens mij gaat dat puur over het budget. Vanwege het maximale bedrag is het kiezen voor OF een snelle proc OF een snelle HD...

En over de warmte; de TDP lag juist ietsje lager (Banias 24 Watt tegenover 21.5 W voor de Dothan). Dus je zou verwachten van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Eddey schreef op 11 juli 2004 @ 20:10:
[...]

Volgens mij gaat dat puur over het budget. Vanwege het maximale bedrag is het kiezen voor OF een snelle proc OF een snelle HD...

En over de warmte; de TDP lag juist ietsje lager (Banias 24 Watt tegenover 21.5 W voor de Dothan). Dus je zou verwachten van niet...
Klopt helemaal, we hadden gewoon een vast budget punt.
Natuurlijk kun je zelf wel iets meer uitgeven, maar als je gamed kun je beter een iets snellere hdd nemen zodat alles sneller load dan 100mhz meer :)

En de Dothan is idd koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Stel je koopt een notebook voor game/all-round redenen, dan is het verstandig om je notebook's HD van 4200 rpm up te graden naar 7200 rpm. Maar al laat je dit doen als upgrade bij aankoop van je notebook, dan ben je alle bestanden kwijt die van te voren dus op de standaard HD geïnstalleerd stonden. Is het makkelijk om alles met de bijgeleverde cd's te installen en is het handig dat je met een schone HD begint, of heeft die standaard HD ook voordelen?

PS: Stel je besteld dus de Ferrari 3200 met een 6k70 , en je installeerd alles dus zelf via bijgeleverde cd's of hoe dat ook werkt, zit door dan ook weer de Ferrari achtergrond en geluiden bij en staat alles van die standaard HD ook op die bijgeleverde installatie cd's?

Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen, maar ik hoop wel dat iemand me vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
greenlizzard schreef op 11 juli 2004 @ 22:31:
Stel je koopt een notebook voor game/all-round redenen, dan is het verstandig om je notebook's HD van 4200 rpm up te graden naar 7200 rpm. Maar al laat je dit doen als upgrade bij aankoop van je notebook, dan ben je alle bestanden kwijt die van te voren dus op de standaard HD geïnstalleerd stonden. Is het makkelijk om alles met de bijgeleverde cd's te installen en is het handig dat je met een schone HD begint, of heeft die standaard HD ook voordelen?

PS: Stel je besteld dus de Ferrari 3200 met een 6k70 , en je installeerd alles dus zelf via bijgeleverde cd's of hoe dat ook werkt, zit door dan ook weer de Ferrari achtergrond en geluiden bij en staat alles van die standaard HD ook op die bijgeleverde installatie cd's?

Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen, maar ik hoop wel dat iemand me vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt.
Zover ik weet heeft Acer op 1 hidden partitie na alles op de mee geleverde cd's staan. (En op de hidden partitie staat niks belangrijks, dit weet ik omdat ik zelf de partitie niet meer heb en alles nog werkt :))

En anders maak je toch even een complete image van het systeem?
Zo kun je altijd de hele zooi terug zetten / bestanden browsen via de nieuwe ghost versies.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 11-07-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greenlizzard schreef op 11 juli 2004 @ 22:31:

de vraag is ook nog; wil je al die voorgeinstalleerde rommel wel?
Als ik een kant en klaar systeem installeer bij iemand is het eerste wat ik doe een format en vervolgens alleen het spul installeren wat echt nodig / makkelijk is (uiteraard wel in overleg :P ).
Een wallpapertje en ander themaspul kan je natuurlijk gewoon ff op een cdrw branden mocht je dat willen behouden.

Nu kan dat bij een laptop misschien niet zo handig zijn maar ik neem aan dat een fatsoenlijke fabrikant netjes de drivers erbij doet op een cd (als het specifieke hardware is zoals een Ati videochip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb er nog 1 vraag over, als je met die standaard meegelevrde cd's alles dus zelf installeerd, krijg je dan standaard al die rommel er weer bij, of kan je ook alles "schoon" installen vanaf die cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

het lijkt mij dat je vragen over de acer ferrari oid hebt, kan je dan niet beter stellen in het topic wat hierover gaat?

imho: als je recovery cd's hebt, blazen die gewoon een image over je hdd. Dus, alle voorgeinstalleerde troep staat er weer op...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ok, aangezien het de eerste keer is dat wij een Best Buy Guide inelkaar hebben geschroefd, zijn wij natuurlijk erg nieuwsgierig naar het commentaar van de gebruikers. :)

Wij staan open voor alle tips, en/of kritiek. Mocht je dus graag iets extra zien in de best buy guide, of ben je ergens helemaal niet mee eens, kan je hier je hart luchten. We zouden wel graag wat onderbouwing zien; met iets in de trand van "Da benk helemaal nie mee eens man!" schieten wij niet veel op n.l. :P

2 polls:
Poll: Heb jij wat aan de Best Buy Guide gehad?
Ja
Nee, want...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=12603&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke guide heeft jou het meest geholpen?
Office
Gamer
All-round
Ultra-portable
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=12604&layout=2&sort=prc

Alvast bedankt voor de input. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mag ik meestemmen? :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
pjottum: Doe wat je niet laten kunt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

right, done ;)

Flauw dat mensen wel de moeite nemen om op de poll te klikken, maar dan geen feedback in dit topic posten. lieve mensen geef feedback!!!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
As you wish!
Ik moet voor school een laptop hebben, anders kan ik de opleiding niet volgen. Ik kreeg de keus om een notebook via de school te leasen, of er zelf 1tje te kopen. Als ik er zelf 1tje koop dan scheelt me dat op den duur aardig wat centjes.
nu heb ik totaal geen ervaring met laptops, ik vond deze best buy guide erg aangenaam en hulpzaam. Ik ben tot het besluit van de "Acer Aspire 1511LMi" gekomen in de Gamer section.
zullen nog wat kleine dingen mee moeten gebeuren (reepje ram erbij e.d), maar dat is nu niet interresant.

genoeg feedback :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Dat is niet bepaald feedback over de bbg, maar meer een eigen mening van wat je gaat kopen. Dus een gebruikerservaring ;) Maar dat is slechts mijn mening :P

Wat ik zelf vind is dat de bbg erg moeilijk up to date te behouden zijn. En als je zelf een systeem zoekt met specifieke eigenschappen er vrij moeilijk iets over te vinden is. Er staan natuurlijk leuke dingen in voor een iemand diegeen ervaring heeft met computers.

Maar als je bijv een systeem zoek zoals veel hier in het forum komen met een vraag "ik wil een laptop met deze proc en zo`n videokaart" kom je niet ver zonder bakken met text te lezen. En vele gebruikers houden niet zo van lezen :)

Een soort db`tje met alle specs van laptops lijkt mij handiger en dat een gebruiker met een paar pulldowns zn keuze kan maken. Maar dat is slechts een mening. De bbg guide is wel handig voor de meeste gebruikers sinds die vaak beginnend zijn of niet al te veel weten over hardware :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb voor Nee gekozen hoewel ik het een erg goede guide vond en ik hoop er zeker nog meer te zien, hulde voor dat.

Maarrrrr, waarom heb ik dan voor Nee gekozen :)
Eigenlijk moest ik niet stemmen want ik koos nee omdat ik al wist welke notebook ik wou ( na maanden review's lezen en dergelijken ;) ) en dus ook al besteld heb nu.

Maar de Guide vond ik top :)

[edit]

disjfa, bedoel je zo iets ?

http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/ :D

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 116949 op 15-07-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
disjfa schreef op 15 juli 2004 @ 11:23:
Dat is niet bepaald feedback over de bbg, maar meer een eigen mening van wat je gaat kopen. Dus een gebruikerservaring ;) Maar dat is slechts mijn mening :P
:+ :P
feedback of niet, het is zo waar als maar kan.

Is een goede guide, maar denk idd wel moeilijk up-2-date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

disjfa schreef op 15 juli 2004 @ 11:23:
[...]
Maar als je bijv een systeem zoek zoals veel hier in het forum komen met een vraag "ik wil een laptop met deze proc en zo`n videokaart" kom je niet ver zonder bakken met text te lezen. En vele gebruikers houden niet zo van lezen :)
Daar heb je enigzins ook gelijk in, veel gebruikers nemen de tijd niet om zich te verdiepen maar als diezelfde gebruikers hun thuis bak willen upgraden neem ik aan dat ze ook niet zomaar een combi neerzetten en geen voorwerk doen.
Een soort db`tje met alle specs van laptops lijkt mij handiger en dat een gebruiker met een paar pulldowns zn keuze kan maken. Maar dat is slechts een mening. De bbg guide is wel handig voor de meeste gebruikers sinds die vaak beginnend zijn of niet al te veel weten over hardware :)
Over die database, het is een idee maar wel erg veel werk om goed bij te houden. Je krijgt naar mijn idee dan een soort van Pricewatch idee maar dan kan je eigenlijk net zo goed meteen naar de pricewatch. Het enigste wat je daar niet terug ziet komen is vaak dat er niet verteld wordt welke grafische kaart erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nou, dat soort informatie vind je in de link die splash-it gaf. Daar staat gewoon voldoende in; maar je zal wel rond moeten klikken en weer zelf wat onderzoek moeten doen. Maar zelf onderzoek doen, dat kan je toch wel verwachten van een beetje t-net bezoeker??

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114120

Ik vind de bbg's goed, maar ook een min-punt.

Eerst eens vertellen wat ik zeker goed vind:
De opbouw van de bbg's, alle guides in functie van wat je uiteindelijk met dit toestel wilt gaan doen;
En natuurlijk ook dat er rekening wordt gehouden met de richtlijnen (oa budget, gewicht, Grafische processor, ...)

Wat er echter niet aan bod kwam :
Er wordt slechts één merk per categorie laptop besproken, en verder nog drie alternatieven met hun specificaties, maar daarnaast komen er geen merken en types meer aan bod (niet ter vergelijking!), wat ik jammer vind.
ik zou dus graag zien dat welk types "hp, sony, toshiba, ... " (om maar enkele merken te noemen die er nauwelijks aan bod kwamen) die ook tot die categorie laptop horen erbij vermeld worden. (zonder verdere uitleg of specificaties).

* En werden de vier notebooks per deel gekozen door het puntensysteem zoals Athlon-pv die hier besprak?
Een guide die ook bij houdt wat gangbare systemen zijn, waarbij je b.v. met een punten systeem kan bijhouden waar je aan toe bent financeel, maar ook dan "automatisch" weet of het een "koopje" is.

Moet alleen wel bijgehouden worden dan. voorbeeld
(Nvidia go 5700 64 mb = 10 punten, Ati mobile 9700 128mb = 15 punten , amd Athlon 64 3000 = 20 punten , Celeron = 5 punten ....) (dan alles bij elkaar tellen kan je nagaan snel in een tabel waar je ongeveer op uit komt).

Na verloop van tijd kan je punten omlaag gooien van oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is heel moeilijk om van elke notebook een review te krijgen. De notebooks die jij noemt Sony, Toshiba enz... worden maar heel zelden door mensen op dit forum gekocht, simpelweg omdat de prijs/kwaliteit verhouding erg slecht is. Je krijgt daar erg weinig voor je pc. Voor vergelijkbare specs ben je bij hun honderden euro's meer kwijt. Ik kan me ook niet heugen dat ik ooit een notebook test in een blad gelezen heb waar die zgn A-merken als beste getest werden.

Nu zijn zo te zien de meest gangbare notebooks aan bod gekomen die wel "regelmatig" door de tweakers gekocht worden. De reviewers weten dan dus ook uit ervaring wat voor vlees ze in de kuip hebben. Ik denk dat dat toch wel de redenen zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Aikeleer schreef op 15 juli 2004 @ 01:48:
Ok, aangezien het de eerste keer is dat wij een Best Buy Guide inelkaar hebben geschroefd, zijn wij natuurlijk erg nieuwsgierig naar het commentaar van de gebruikers. :)

Wij staan open voor alle tips, en/of kritiek. Mocht je dus graag iets extra zien in de best buy guide, of ben je ergens helemaal niet mee eens, kan je hier je hart luchten. We zouden wel graag wat onderbouwing zien; met iets in de trand van "Da benk helemaal nie mee eens man!" schieten wij niet veel op n.l. :P

2 polls:
Poll: Heb jij wat aan de Best Buy Guide gehad?
Ja
Nee, want...
[afbeelding]

Poll: Welke guide heeft jou het meest geholpen?
Office
Gamer
All-round
Ultra-portable
[afbeelding]

Alvast bedankt voor de input. :)
Aikeleer is het misschien niet handiger om dit in de startpost te zetten ipv op pagina 3 :? Just a suggestion aangezien niet iedereen pagina 3 leest maar hopelijk wel de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
FongWan schreef op 15 juli 2004 @ 19:42:
[...]

Aikeleer is het misschien niet handiger om dit in de startpost te zetten ipv op pagina 3 :? Just a suggestion aangezien niet iedereen pagina 3 leest maar hopelijk wel de startpost.
Hehe idd best wel slim plan. Je bent vandaag wel in een hulpvaardige bui he :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

WarPuppy

Electronic Technology

Waarom voegen jullie geen Student versie :)
Gewoon de beste el-cheapo laptop ?
Zou wel verrekte handig zijn (of lees ik daar nu toevallig overheen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

greenlizzard schreef op 15 juli 2004 @ 20:24:
[...]
Hehe idd best wel slim plan. Je bent vandaag wel in een hulpvaardige bui he :P
Vandaag toevallig extra :P Maar meestal ook wel als ik tijd heb om lekker op GoT rond te hangen.
WarPuppy schreef op 15 juli 2004 @ 21:13:
Waarom voegen jullie geen Student versie :)
Gewoon de beste el-cheapo laptop ?
Zou wel verrekte handig zijn (of lees ik daar nu toevallig overheen?)
We zijn hierover aan het denken voor de volgende BBG maar als je nog verdere suggesties hebt. Laat het maar weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

Anoniem: 110299 schreef op 09 juli 2004 @ 22:46:
als je ECHT game laptop wilt zul je tog wel eerder zoiets kopen

Acer 1714SMi
P4-3.4 Ghz
1024ddr
120 GB
17"
Dual DVD-RW
Wlan 54Mbit
6in1 56K6 XPH
€ 2 299,00

te koop bij orbit.nl
Zoiets zoek ik dus, maar dan met een Ati Radeon 9700.
Misschien iemand die zo'n laptopje weet?
Ik zoek al 3 dagen heel internet af.
Maar vind er geen een met een 17" schem en radeon 9700 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Het lijkt me het best daar een los topic over te openen, hier gaat 't vooral om de guide zelf n.l. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Anoniem: 24791 schreef op 18 juli 2004 @ 18:42:
[...]

Zoiets zoek ik dus, maar dan met een Ati Radeon 9700.
Misschien iemand die zo'n laptopje weet?
Ik zoek al 3 dagen heel internet af.
Maar vind er geen een met een 17" schem en radeon 9700 :S
Zie Sony A117 serie als ik het goed heb, 17 inch met Ati 9700, heeft een Pentium-M proc ipv Prescot.

edit:
Gevonden:
http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A117S

En het lijkt mij handig om even de search te gebruiken en op 17 inch te zoeken want er zijn al een paar topic langs geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door FongWan op 18-07-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

FongWan schreef op 18 juli 2004 @ 18:50:
[...]

Zie Sony A117 serie als ik het goed heb, 17 inch met Ati 9700, heeft een Pentium-M proc ipv Prescot.

edit:
Gevonden:
http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A117S

En het lijkt mij handig om even de search te gebruiken en op 17 inch te zoeken want er zijn al een paar topic langs geweest.
zoals ik al zei heb ik een aantal dagen 4 uur per dag gezocht....
Die Sony wat je zei is er eentje, maar die komt dus net boven mijn budget uit.
1700/1800 euro ongeveer is wat ik er voor over heb.
er zijn ook wel promedion notebooks met 17"en radeon.
Maar ik wil niet een promedion.
De Acer 17xx serie is bijna perfect!
Alleen daar zit dus een geforce kaart in en dat wil ik niet :'(

Maar goed dit is het verkeerde topic voor deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:02
Nou, heel leuk en goed bedacht die BBG, maar helaas niet veel aan gehad. Zelf ben ik meer op zoek naar een nog wat zwaardere notebook, met een HDD met 7200 rpm en veel RAM. Heb zelf een beetje rond zitten kijken (niet lang) en de Dell i910 lijkt me wel wat. Hier moet ik nog wat dingen upgraden. Uiteraard kom je dan wel rond de 2500 euro (een klasse die in de BBG niet voor komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 08:24
Ik heb een typo gevonden:

Dell Inspiron 9100
De Inspiron 9100 is ontworpen als desktop vervanger. Het was dus wel te verwcahten dat

verwachten dus...

Nog iets vreemds:

Acer Aspire 1511LMi
Dit was oorspronkelijk de 2e keus naast de 3200LMi. De krachtige 3000+ processor zorgt voor goede prestaties op het gebied van games. Het enige nadeel aan dit model is de grafische processor; de nVidia GeForce Go! 5700. De prestaties hiervan worden ruimschoots overtroffen door die van de Radeon 9700, waardoor de notebook een stuk minder interessant wordt.

In de laatste zin lijkt het net of de 5700 sneller is als de 9700. Dit lijkt mij neit goed.

Sorry voor het mierenzifterige gedrag van mij 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door jorisdekloris op 27-07-2004 20:45 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Thanks, fixed² :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

barrymossel schreef op 19 juli 2004 @ 17:20:
Nou, heel leuk en goed bedacht die BBG, maar helaas niet veel aan gehad. Zelf ben ik meer op zoek naar een nog wat zwaardere notebook, met een HDD met 7200 rpm en veel RAM. Heb zelf een beetje rond zitten kijken (niet lang) en de Dell i910 lijkt me wel wat. Hier moet ik nog wat dingen upgraden. Uiteraard kom je dan wel rond de 2500 euro (een klasse die in de BBG niet voor komt).
Bij de laptopper kun je zo ongeveer bij elke in de BBG genoemde notebook kiezen voor een grotere hoeveelheid RAM en een 7200RPM schijf. Dus ik zie eigenlijk niet waarom je dan niks hebt gehad aan de guide. Daar de upgrade prijzen bij alle notebooks ongeveer gelijk zijn en je dan dus nog steeds eenzelfde vergelijking maakt dus.

Ik weet niet wat je wilt, maar dan kun je bv voor de in de BBG genoemde Asus M6000 gaan met een 2,0Ghz Dothan, 60GB 7200RPM schijf en 1GB aan geheugen nemen. Dan heb je echt een ongelofelijk snelle notebook die ook nog eens stil en energiezuinig is voor jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Niet om vervelend te zijn maar bij de Ultra Portable is er een review fout geplaatst bij de M5200N staat een review die bij de S5200N hoort ;). En er is dus wel een hele snelle ultra portable: http://vaio.sony-europe.c...es&productsku=VGNS1XP.CEZ

[ Voor 55% gewijzigd door Bartjeee op 05-08-2004 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

kost maar 2300 euro, alsof het niks is :)

De link zal aikeleer hopelijk fixen :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
pjottum schreef op 05 augustus 2004 @ 16:34:
kost maar 2300 euro, alsof het niks is :)

De link zal aikeleer hopelijk fixen :)
Maar ja het is er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

IK heb net de BBG voor notebooks en de guide voor studenten doorgelezen. Nuttige info, maar ik heb toch een opmerking.

In de categorie "office" worden laptops genoemd die ruim over de € 1000 kosten. Ik ben newbie qua laptops, maar ik weet wel dat je makkelijk een office PC in kunt samenstellen voor onder de € 500! Die laptops zijn IMHO erg duur. De gemiddelde student heeft zeker ook een groot budget, want in de studenten guide hebben ze het ook over laptops van meer dan € 1000. Ik ga binnenkort naar de hogeschool, en ik wil er misschien ook wel een, maar mijn ouders gaan echt niet zo'n dure laptop betalen. Ik heb zelf wat gezocht, en ik vond dit: http://www.computerpirates.com/itemjewel1510.html Dit is toch wel bijna de helft goedkoper dan de meeste laptops in die BBG.

Kortom, ik zou graag een categorie zien voor budget office laptop's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die kost nog steed 885,- inc btw.

Je hebt op zich wel een punt, maar "nieuwe" notebooks beginnen pas tegen de 1000,- aan. Modellen die daar echt onder zitten, zijn vaak over datum modellen, die gewoon slecht te verkrijgen zijn en waar je dus gewoon tegenaan moet lopen. Je kunt daar denk ik geen BBG over schrijven, omdat die notebooks uitlopers zijn en je BBG dan dus continu achter de feiten aanloopt.
Pagina: 1 2 Laatste