Amd Geode processors: Wanneer verkrijgbaar?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Is het eigenlijk wel zo dat het bord wat computerstunt aanbied echt goed werkt met de Geode (1.25 volt)?
Het engiste product wat pcchips eigenlijk aanbied is deze
Heeft iemand van jullie dat M811 bord?

[ Voor 4% gewijzigd door nAFutro op 04-01-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
Ach ja, ik heb het sinds gisteren voor mekaar om mijn Duron 1600 op 1,136 volt te laten lopen bij 1200 MHz, nog altijd, zoals eerder ook al vermeld passief gekoeld en nu na 3 uurtjes burnk7 zo'n 43 graden.

Ik schat het verbruik van de processor in dit geval ergens in de buurt van de 15 watt oid, een voltchecker heb ik er nog niet tussen gehad.

Ik post dit eigenlijk omdat ik dit op een Asus A7V600-X moederbord heb gedaan, voltage aangepast via de L11 bruggetjes op de cpu en gewoon in het moederbord gestoken. Werd als 1,1 volt herkend, zo had ik hem ook gemod maar dit bleek net te weinig te zijn. Na het verhogen van het voltage naar 1,136 volt draait hij super stabiel, inmiddels al weer zo'n 30 uur non-stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Volgens mij kan mijn ECS K7S6A met SiS745 chipset ook 1,1V leveren.
Ik zal het eens bekijken binnenkort.

Voor de meeste mensen is het bord qua features niet super interessant. Ik ben blij dat er een AGP2x/4x slot op zit waar 3dfx kaarten zich heerlijk in thuis voelen. Het apparaat biedt een aantal overclock features. Het instellen van de FSB kan met grote stappen. (Stappen van een paar MHz per keer uit 'm hoofd.)
Voltage ging volgens mij van 1,1V tot en met 1,85V :)

(Een Athlon XP 1800+ liep prima op 1833MHz met 1,3V.
Er zit nu een Athlon XP 1700+ @ 1854MHz in met 1,425V)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 12:43
Ik zou zeggen, stuur ze een mailtje of die pcchips wel 1,25v doet? Ik heb er een ASRock K7S41GX bijgekocht omdat die m-ATX was en daarbij zeiden ze ook dat de geode ondersteund wordt. Dat doet ie ook maar wel op 1,45V ipv 1,25. Wel posten of de pcchips het wel kan hè ;)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02-2022

RuudBoek

RuudBoek

Heb het PCCHIPS M811 bordje gekocht naar aanleiding van telefonisch nagevraagd te hebben of hij echt wel 1,25V ondersteund en of hij in de bios als een Geode werd herkend.
De persoon die ik aan de lijn had garandeerde mij dat dat zeker het geval was.
Dus ik de volgende dag naar computerstunt en de verkoper aan de balie zei dat het toch niet zo was, hij ziet hem als Athlon 1400 op 1,42 volt.

Heb hem nu geinstalleerd en inderdaad helaas 1,42 volt. Sisoft Sandra schat dat ie 40 watt doet. Nou ja het moederbordje ondersteund in ieder geval usb 2.0.

Voor zij die nog een ontzettend goede koeler zoeken die ook nog eens Socket A ondersteund zonder gaatjes eromheen :

http://www.ikbenstil.nl/p...6b75dbbc86c262c5f125c1ea0

Volgens deze test kan deze koeler zonder fan, dus volledig passief, het goed opnemen tegen een Scythe Ninja :

http://www.fan-x.de/testkcpu007_1.htm

In deze test wint hij het dik van de passieve Sonic Tower:

http://www.fan-x.de/testkcpu001_16.htm

Ruud

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

RuudBoek schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:34:
Voor zij die nog een ontzettend goede koeler zoeken die ook nog eens Socket A ondersteund zonder gaatjes eromheen :

Ruud
GEK 50 euro :P, de Spire Whisperrock III ooit gekocht voor 10 gulden welke volgens de specs stiller is dan 32Db werkt ook goed en daarmee heb ik wel eens een Duron 1200 idle fanloos gehouden.

Budgetkoelers welke ik ken gesorteerd op geluid van hoog naar laag
  1. Spure Whisperrock III 10 Eur
  2. Nexus AXP-3200 20 Eur
  3. Arctic Copper Silent 3 alias Copper Lite 10 Eur

[ Voor 27% gewijzigd door nAFutro op 06-01-2006 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
@RuudBoek:
Nu je het zegt, sisoft kan ook een geschat vermogen uitlezen :)

Eventjes SiSoft Lite geinstalleerd :)SiSoftware Sandra
Processor
Model : AMD Duron(TM)
Snelheid : 1.20GHz
Model Nummer : 1200 (geschat)
Prestatie Rating : PR1740 (geschat)

Power Rating(s)
CPU Core Power : 17W (geschat)
Temperatuur van de CPU : 36.0°C / 96.8°F
CPU Voltage : 1.14V
17 watt geschat vermogen dus, lijkt me toch netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Ik heb wat informatie over mijn ECS K7S6A Rev1.0 :
De vCore is instelbaar vanaf 1,1V tot en met 1,85V met stapjes van 0,025V.

De FSB is instelbaar als volgt :
FSBSDRAMPCI
10010033
10013333
10310334
10710736
11011037
11211234
12412431
13310033
13710334
13313333
13316633
13713734
14314337
14714737
15015030
16616633

De waardes zijn zo overgenomen uit het BIOS. Het instellen van 166MHz RAM (DDR333, PC2700) is nutteloos. Synchroom draait beter. Het instellen van een 166MHz FSB werkt evenmin daar de chipset dit niet aan kan. 150MHz FSB is wel mogelijk maar levert een lagere AGP/PCI frequentie op.

De multiplier is instelbaar d.m.v. jumpers. Vanaf 5x tot en met 12x. De mogelijkheid 12,5x en hoger zit er ook op. Naast die instellingen kan met ook voor 'auto' kiezen.
Mijn AMD Athlon XP 1700+ (MP11x) die boot als XP 2200+. (Gemodificeerde L3 bruggen, MP13,5x is nu default) draait met MP13,5x op de auto instelling. Als ik de andere instellingen forceer kom ik uit op MP24x 8)7
Waarschijnlijk omdat ik dan met een CPU met een MP van 13x of hoger een waarde lager dan 13x moet instellen wat het BIOS niet leuk vind ;)

Qua voltages en FSB's is deze plank aardig geschikt. Of een AMD Athlon XP-M er goed op werkt weet ik niet. Als dat wel het geval is verwacht ik dat de AMD GeodeNX er ook op werkt :)

Uiteraard ga ik even proberen om de AXDA1700DLT3C op AMD GeodeNX 1750 instellingen te draaien.
De vCore is dan 1,25V en de klokfrequentie is 1400MHz. Die 1400MHz moet ik bijna kunnen halen met een MP van 13,5x. (FSB op 103MHz)

[edit]Uiteraard werkt dat :P
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/3940/cpu8kf.th.jpg

Als iemand dit bord kan draaien met een AMD Athlon XP-M of ervaringen kan vinden van andere mensen (bv. signatures met specs) dan lijkt mij het een goede AMD GeodeNX kandidaat :)

Nog lager getest. 1,15V ingesteld in het BIOS. Met 1,125V kwam ik niet eens in de POST.
Uiteraard kan dat ook een limiet zijn van mijn desktop CPU'tje ;)
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1029/cpu26co.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 06-01-2006 15:40 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

@nAFutro,

50 euro voor een volkomen stil systeem vind ik een koopje, wat denk je dat waterkoeling kost? En met waterkoeling heb alsnog een fannetje wat loopt te draaien.

Ruud

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

Heb je gedacht aan de voeding? Vaak heb je daar bij de goedkopere dingen een hels kabaal in een doos. En wil je geen casefan hebben voor andere onderdelen zoals videokaart, hdd's etc?
Als je aan elk van die onderdelen zoveelspendeerd kom ik al gauw op 150 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:52
nAFutro schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:08:
Heb je gedacht aan de voeding? Vaak heb je daar bij de goedkopere dingen een hels kabaal in een doos. En wil je geen casefan hebben voor andere onderdelen zoals videokaart, hdd's etc?
Als je aan elk van die onderdelen zoveelspendeerd kom ik al gauw op 150 euro..
Gebruik gewoon een Zalman Reserator (Geen fan) met een Coolermaster Extreme Power 380 watt voeding, die voeding is niet duur, heeft een 12 CM temp gestuurde fan en is niet te horen. Mijn hele pc is doodstil, als je de kamer binnenkomt moet je eerst naar de ledjes kijken om te zien of de PC wel aan staat. De harde schijf hoor je natuurlijk wel af en toe.. Misschien moet je eens naar een Zalmannetje (luchtkoeler dus) kijken, bespaart je geld en dat ding is doodstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

Het gaat hier niet over koeling, maar over de Geode NX. Ik vind het gewoon raar om zo'n groot deel van je geld te spenderen aan koeling van een low power systeem. Geode's moet je gebruiken voor leuke thuisservers, media centers en internet pc's, iedereen die net zo veel geld spendeerd aan de koeling als aan de basis van het systeem zelf verklaar ik voor gek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Heb dagje geleden Spire Whisperrock IV op me geode gezet maar passief valt me dat een beetje tegen. 1400MHz @1,45V geeft idle (winxp booten en speedfan starten) na een minuutje al 40 graden celsius aan. Daarna bleef te temp verder stijgen (idle) dus ik heb er maar snel weer de spirefan opgezet.

Ik heb de spirefan nu in serie verbonden met een fan uit een oude voeding en dit is onhoorbaar als ik de fans in me handen houdt (ongeveer 6V each dus). In de kast en op de heatsink gemonteerd maakt het wel wat meer geluid maar dat krijg ik er nog wel uit hoop ik :p. Temp komt nu niet aan de 40 graden.

Het lijk De oude compaq-presario-kast zonder front (geloof me, het ziet er nu beter uit) is van de voorkant bijna helemaal open dus het geluid komt wel makkelijk uit de kast. Ik denk dat ik voorlopig wel weer klaar ben met deze PC. Brugmod durf ik niet aan en naar mijn mening is ie nu stil/koel genoeg. Alleen nog een mooi mATX kastje zien te vinden.

Ik zal eens kijken of ik SiSoft naar me bak kan verschepen. (Standalone zonder internet en vooral bedoeld voor mp3tje en jagged alliance 2 :7 )

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40
40 graden is voor passief erg netjes hoor. Ik heb die twee Geodes van mij ingebouwd in een server, en ze staan op een graadje of 45 te draaien (wel op 1,45V). Da's dus met een gewoon koelblok en gewone 80mm fan.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als de temperaturen in de buurt van de 70 graden komen. In Speedfan kun je de temps laten weergeven in een grafiekje, zodat je kunt zien of je al in de buurt van je max bent.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Ik heb ook een geode besteld, puur om te kijken of ik een energie zuinige compu kan bouwen.
De energie kosten zijn best hoog namelijk. Ik heb begrepen dat het ongeveer 1.5 euro per watt per jaar kost. Dus als mijn systeem effecief 170 watt trekt kost mij dat 255 euro...

nu zag ik dat texicity een asrock gebruikt, op 1.45 volt,..ofwel teveel, hoeveel watt verbruikt de processor dan ?(hoger dan 25 watt waarschijnlijk)

is deze voltage aan te passen als ik de bios "hack" net zoals vroeger met de k7s5a, of moet ik echt de processor aanpassen ?(als dat kan)

en hoe verloopt het verbruik als er gebruik wordt gemaakt van die powernow! techniek?

Hoogst waarschijnlijk weet ik de antwoorden aan het eind van de week, ga er ff werk van maken. Maar het zou toch handig zijn als iemand al wat info heeft

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Mijn Athlon 64 Winchester 3500+ (stockspeed+stockvoltage+powernow) geeft een max Wattage van 71W. Ik zal zo eens op me geode kijken.
Alientrader schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:54:

is deze voltage aan te passen als ik de bios "hack" net zoals vroeger met de k7s5a, of moet ik echt de processor aanpassen ?(als dat kan)

en hoe verloopt het verbruik als er gebruik wordt gemaakt van die powernow! techniek?
Als jij een hack vindt dan hoor ik het graag ;) Pinmods gaan niet zo laag en bruggenverven wil ik niet. En in me bios kan ik ook niks met me voltage doen (Versie P2.00 dacht ik).

En die powernow gaat niet op de asrock. Alleen sommige nForce2 bordjes en andere exotisch moboos schijnen dit met S-A te kunnen. |:(

Edit: geschat vermogen volgens Sandra is 40W bij 1,42V en 133*10,5MHz |:(

[ Voor 161% gewijzigd door TeXiCiTy op 09-01-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48
Wie bied lager dan (een geschatte) 7W? :P
Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/3512/axp5009ts.th.png
Setup: Abit KT7 (van 5!! jaar oud) en een AthlonXP 1700+ JIUHB (2,5 jaar geleden nieuw voor €53 gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
TeXiCiTy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:18:
Heb dagje geleden Spire Whisperrock IV op me geode gezet maar passief valt me dat een beetje tegen. 1400MHz @1,45V geeft idle (winxp booten en speedfan starten) na een minuutje al 40 graden celsius aan. Daarna bleef te temp verder stijgen (idle) dus ik heb er maar snel weer de spirefan opgezet.

Ik heb de spirefan nu in serie verbonden met een fan uit een oude voeding en dit is onhoorbaar als ik de fans in me handen houdt (ongeveer 6V each dus). In de kast en op de heatsink gemonteerd maakt het wel wat meer geluid maar dat krijg ik er nog wel uit hoop ik :p. Temp komt nu niet aan de 40 graden.

Het lijk De oude compaq-presario-kast zonder front (geloof me, het ziet er nu beter uit) is van de voorkant bijna helemaal open dus het geluid komt wel makkelijk uit de kast. Ik denk dat ik voorlopig wel weer klaar ben met deze PC. Brugmod durf ik niet aan en naar mijn mening is ie nu stil/koel genoeg. Alleen nog een mooi mATX kastje zien te vinden.

Ik zal eens kijken of ik SiSoft naar me bak kan verschepen. (Standalone zonder internet en vooral bedoeld voor mp3tje en jagged alliance 2 :7 )
nofi maar heb je eigenlijk wel gelezen wat ik heb gepost? Je ziet dat ik een Thermaltake Silent tower gebruik om een Duron passief te koelen. Deze had stock een vcore van 1,5 volt, iets hoger dan je geode draait dus. De duron heeft wel minder L2 cache dus ik denk dat je het gebruik ongeveer tegen elkaar weg kunt strepen.

Nu probeer jij dus met zo'n relatief klein blokje als van een spire whisperrok iv je geode passief te koelen. Beetje vreemd of niet? Dat het Geode heet betekend niet meteen dat het enorm energiezuinig is, het zijn meer vcore, kloksnelheid, cache en ontwerp van de processor die dit bepalen, de geode is een thoroughbred en de duron is een applebred, een thoroughbred met uitgeschakelde cache dus.

@ E-RIC:
Hoe kan het dat beide programmatjes een andere vcore aangeven? Zeer net resultaat overigens, wil je het zo laten draaien of is het alleen maar om eventjes te testen? En als je al zo'n zuinige processor overhoudt, trek dan gewoon de cpu fan eruit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GH45T op 09-01-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
@GH45T:

Ik zat nog aan mijn pentium MMXjes te denk @233MHz die 20W doen. Die zijn passief te houden met heatsinks VEEL kleiner dan die van de whisperrock. Ook na uren arbeit.

Nu heb ik een geschat vermogen van 40W ipv 25W dus vind het zelf ook niet gek dat dit niet passief werkt. Met 1,05~1,25V powernow zou ik er nog wel vertrouwen in hebben :/

Systeem moet btw regelmatig verhuisd worden dus zoon sonic tower was dan toch niet zo geweldig geweest. (prijs daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
TeXiCiTy schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:58:
@GH45T:

Ik zat nog aan mijn pentium MMXjes te denk @233MHz die 20W doen. Die zijn passief te houden met heatsinks VEEL kleiner dan die van de whisperrock. Ook na uren arbeit.

Nu heb ik een geschat vermogen van 40W ipv 25W dus vind het zelf ook niet gek dat dit niet passief werkt. Met 1,05~1,25V powernow zou ik er nog wel vertrouwen in hebben :/

Systeem moet btw regelmatig verhuisd worden dus zoon sonic tower was dan toch niet zo geweldig geweest. (prijs daargelaten)
Een pentium MMX heeft een grotere core en een groter contactoppervlak dan een moderne processor :) daarbij komt ook nog eens dat chipset, grafische kaart, ram, hd enz meer energie verbruiken en de casetemp over het algemeen dus hoger is geworden als dezelfde airflow wordt gebruikt.

Geloof me, zelfs als je zo'n geode passief wilt koelen dan heb je een redelijk groot koelblok nodig, zeker als hij op 1,45 volt draait :)

Ik zal eens zoeken of ik ergens een "normale" heatsink heb en als ik er een heb deze eens op mijn Duron op 1,136 volt bij 1200 MHz plakken en de resultaten hier posten :)

[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 09-01-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

TeXiCiTy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:46:
Edit: geschat vermogen volgens Sandra is 40W bij 1,42V en 133*10,5MHz |:(
Sisoft Sandra kan helemaal geen vermogen meten ofzo die berekend dat gewoon, ik heb toevallig enkele dagen geleden mijn XP 1800 ook op 10.5*133 gehad maar dan met 1.36V (nanana :P)dat is volgens de berekening van Sandra dan 34Watt geweest :P

Ik vraag me nu langzamer hand af of de Geode NX dan wel echt zo speciaal is? Ja er zit PowerNow technologie op (wat overigens niemand werkend heeft 0-)), maar is het voor de rest niet gewoon een Athlon XP welke standaard werkt op een lagere VCore? Volgens mij zit er niet meer energiebesparing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
nAFutro schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:07:
Ik vraag me nu langzamer hand af of de Geode NX dan wel echt zo speciaal is? Ja er zit PowerNow technologie op (wat overigens niemand werkend heeft 0-)), maar is het voor de rest niet gewoon een Athlon XP welke standaard werkt op een lagere VCore? Volgens mij zit er niet meer energiebesparing in.
Ja en nee. In feite is het gewoon een Athlon XP Mobile die toevallig op een lage VCore draait. Maar dat maakt hem een perfecte processor voor het doel waarvoor 'ie bedoeld is: veel performance bij weinig watts. Daar komt nog bij dat 'ie weinig kost en perfect draait op 133MHz FSB (mijn geval buiten beschouwing gelaten ;)).

De Geode geldt trouwens ook als AMD's antwoord op Via's C3. De performance van de Geode is alleen stukken beter.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Heb de processor nu binnen, en natuurlijk gelijk geinstaleerd.

Het eerste wat mij opvalt dat hij zou koud blijft. Ik heb er echt een prut koeler op zitten die zelfs een athlon 1ghz niet stabiel kon koelen, en deze processor wel,. (idle 33 stressed 52
)

Natuurlijk ff gespiekt naar die vcore. Wat ik vreemd vindt is dat de bios aangeeft dat het 1.44v is maar mijn clock management programma en sisoft sandra zegt dat het op 1.25v loopt

Het automatisch schakelen tussen verschillende multipliers naarmate de processorload stijgt of daalt werkt ook prachtig. Programma zegt dat hij ook de vcore schakeld van 1.1 tot 1.25. Echter ik kan dat nergens testen

Sisoft sandra berekent het verbruik in idlestand op 26watt. Gelukkig krijg ik binnenkort mijn energie meter weer terug. Dan kan ik het echt testen.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alientrader

Dat zou het eerste moederbordje zijn die hem op 1,25 volt krijgt!
Als ie echt goed werkt ga ik er ook zo 1 kopen.

1. Wat voor Merk, model en exacte versie moederbord gebruik je?
2. Wat voor processor wordt aangegeven in het bios-scherm?
3. Hoeveel ghz wordt aangegeven?
4. Met welk programma monitor je precies het automatisch schakelen tussen verschillende multipliers naarmate de processorload stijgt of daalt?
5. Hoe zit het met powernow?

Wanneer krijg je die energiemeter precies terug? Ben zeer geinteresseerd in de resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Omfg:
http://fab51.com/mobile/tbred/geode_nx-e12.html
Heb hem al die tijd dus mss al wel op 1,25V draaien?
(waren dan toch leuke overclockresultaten op stockvoltage :+ )

@SilentPC
5. Powernow kan je softwarematig regelen:
http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html

[ Voor 14% gewijzigd door TeXiCiTy op 10-01-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
TeXiCiTy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:21:
Omfg:
http://fab51.com/mobile/tbred/geode_nx-e12.html
Heb hem al die tijd dus mss al wel op 1,25V draaien?
(waren dan toch leuke overclockresultaten op stockvoltage :+ )

@SilentPC
5. Powernow kan je softwarematig regelen:
http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
Die site legt uit dat je moederbord het gewenste voltage verkeerd detecteert als 1,425. Het is en blijft het moederbord dat regelt hoeveel spanning er over de processor komt te staan. Je krijgt dus een te hoog voltage over je processor, nooit te laag.

Dat multiplier switchen met CrystalCPUID werkt erg goed. De TDP is alleen vooral afhankelijk van het voltage. Als je alleen je multiplier verlaagt zonder de VCore te verlagen, daalt het energieverbruik bijna niet. Mijn bord (Asus A7M266-D) ondersteunt het dynamisch aanpassen van de VCore via software iig niet, dus heb ik niet echt baat bij CrystalCPUID.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GH45T

Ik zag dat jij je duron 1600 volledig passief koelt (ook geen fans aan).

1. Kan je mij vertellen wat de temperatuur van je Duron 1600@40 watt is onder full load?
2. Kan je mij vertellen wat de temperatuur van je Duron 1600@40 watt is in idle toestand?
3. Heb je al een Geode NX 1750 aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze post heeft AMD een demo van een Geode processor op een gemodificeerde Asus A7V8X-MX socket A moederbordje gehouden:

http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Hier staat de officiele benchmark van AMD in combinatie met het Asus A7V8X-MX moederbordje:

http://www.amd.com/us-en/...leAssets/31408A-03_lg.gif

Ik denk dus dat een Asus A7V8X-MX ook nog een interessante Geode kandidaat kan zijn!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:49:
@GH45T

Ik zag dat jij je duron 1600 volledig passief koelt (ook geen fans aan).

1. Kan je mij vertellen wat de temperatuur van je Duron 1600@40 watt is onder full load?
2. Kan je mij vertellen wat de temperatuur van je Duron 1600@40 watt is in idle toestand?
3. Heb je al een Geode NX 1750 aangeschaft?
1. Temperatuur was onder full load na een uurtje of 3 ongeveer 63 graden.
2. Idle zat de temperatuur rond de 54 graden als ik me niet vergis.
3. Nee, ik heb geen Geode aangeschaft maar mijn Duron gemod naar 1,1 volt en nu gebruikt hij volgens sisoft 17 watt. Hij draait op 1200 MHz en meer performance heb ik in mijn servertje niet nodig dus is het zinloos voor mij om een Geode aan te schaffen met mogelijke problemen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of deze mooie CPU werkt met nForce 2 ? En dan vooral in samenwerking met MCP-T chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:42:
Kan iemand mij vertellen of deze mooie CPU werkt met nForce 2 ? En dan vooral in samenwerking met MCP-T chip.
Werkt samen. Maar, je hebt geen Powernow, of multipleier management. Dit omdat er van de nforce 2 serie nooit op een laptop is uitgebracht. Daardoor heeft nvidia besloten om geen multipleier management in de chipset te doen :). Dus je hebt er niet veel aan, werkt beter samen met VIA of ALI misschien AMD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik neem nForce om 2 redenen: performance toch net wat hoger en Soundstorm. En ik kan goedkoop aan een Asus nForce 2 komen :) . Maar dan weet ik genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Ik heb contact opgenomen met AMD en zij wisten mij te vertellen dat naast die ontzettende dure Tyan moederborden ook nog een ander moederbord bestaat welke de Geode NX 1750 volledig (native)ondersteund.
Het betreft de Epox EP-8RGM3i.
Epox heeft mij middels email bevestiging gegeven dat dit inderdaad klopt, mits het EP-8RGM3i moederbord van versie 2.2 is.

@IceFreak

Dit betreft een NFORCE2 mini-ATX moederbordje, dus misschien ook voor jou interessant.
Ik heb hem gezien voor 66 euro bij de volgende leverancier :

http://www.pcfastfood.nl/...=75_37_95&products_id=905

[ Voor 12% gewijzigd door RuudBoek op 16-01-2006 20:56 ]

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd een leuk bord, maar een pre is echt soundstorm. Deze heeft helaas AC'97, maar een heel leuk bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Mensen het is mij gelukt om de welbekende Asus A7V333 aan de praat te krijgen met de Geode NX 1750.
In eerste instantie heb ik het moederbord naar de laatste biosversie geflashed.
Daarna heb ik de al eerder genoemde onofficiele jumperinstellingen voor de Vcore zodanig gepositioneerd dat de Vcore 1,25 volt bedraagd.

Dit is een overzicht van alle mogelijke jumperposities van het jumperblok "Voltage regulator Output setting" (VID 1 -4):

IIII = 1.85V
III: = 1.80V
II:I = 1.75V
II:: = 1.70V
I:II = 1.65V
I:I: = 1.60V
I::I = 1.55V
I::: = 1.50V
:III = 1.45V
:II: = 1.40V
:I:I = 1.35V
:I:: = 1.30V
::II = 1.25V
::I: = 1.20V
:::I = 1.15V
:::: = 1.10V

Na het instellingen van het voltage is het tevens nog noodzakelijk om de jumper "Voltage regulator Output Limit" op unlimited te zetten (jumper op pin 2 en 3 plaatsen)

Bij het opstarten is het noodzakelijk om in de bios de "CPU Vcore setting" op manual te zetten.
Daarna kan je in de lijst 1.25 Volt selecteren.
De instelling "CPU/PCI frequency" moet op 133.
De multiplier is helaas gelocked. Hij staat standaard op 6.0x. Dat betekend dat de CPU standaard op 800 mhz functioneert.
Gelukkig ondersteunt CrystalCPUID45 dit moederbord ook. En kon ik in het programma via de menu optie "Function/AMD K6/K7/k8 Multiplier/New multiplier" de multiplier wijzigen naar 10.5x.
Daarna "Create shortcut on Desktop"aangeklikt en het gecreeerde icoontje gekopieerd naar de startup.
Gevolg is dat nu na het inloggen in XP volautomatisch de CPU van 800 mhz naar de standaard 1400 mhz wordt verhoogd en dat alles in combinatie met de 1,25volt.
Sisoft Sandra geeft alleen een ietswat hoog wattage aan : 31 watt.
Bij 800 mhz geeft Sisoft Sandra 17 watt aan.
Overigens, dit alles functioneert niet op een Asus A7v333-X moederbord, want dat moederbord heeft geen jumpers om de Vcore mee in te stellen.

Misschien interessant om te weten, ik koel dit systeempje momenteel volledig passief. Ik heb hiertoe een Titan Vanessa L-type koeler aangeschaft en een Nexus NX-9003 SFB Semi-passieve voeding.
Verder geen fans, de meegeleverde fan op de Titan Vanessa L-type koeler heb ik erafgehaald.
De 12 cm (backup) fan van de voeding zou pas beginnen te draaien als de temperatuur in de kast 44 graden bedraagd en dat betekend dus in de praktijk een volledig passieve voeding.

De resultaten bij 1400 mhz:

Idle : CPU 39/40 graden, moederbord 30/31 graden
5 uur volledige belasting met Prime95 : CPU 43 graden, moederbord 30/31 graden.

Mijn harde schijf zit in een HD silencer behuizing en schijnt niet meer dan 6 DB te moeten produceren, maar ik zou het niet weten want dat is eigenlijk onhoorbaar/niet meetbaar.

Kosten Titan Vanessa L-type koeler: 51 euro
Kosten Nexus NX-9003 SFB Semi-passieve voeding: 76 euro.

Concurrentie :
Kosten Zalman reserator: 213 euro en dan heb je nog geeneens een passieve voeding.

[ Voor 36% gewijzigd door RuudBoek op 16-01-2006 21:47 ]

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Ik heb hier overigens nog een schitterend overzicht gevonden van moederborden waarvan de Vcore instelbaar is:

http://www.silentpcreview...ewarticle&artid=69&page=1

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBoek schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:34:

Volgens deze test kan deze koeler zonder fan, dus volledig passief, het goed opnemen tegen een Scythe Ninja :
Misschien is een goedkopere oplossing dan de Thermalright SI-97A (oa bij http://shop.freezinghardware.nl/). Die 40euro kost en bevestigd wordt met een klem.

Zijn er al mensen die de Geode NX 1750 volledig passief hebben draaien?

Ik denk erover om een NX 1750 te halen in combinatie met het hierboven genoemde epox moederbord (http://www-old.epox.nl/en...cts/motherboard/8rgm3.htm), en het Thermalright koellichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

@Dead_Prez ,

Als je dan nog toch voor een goedkope passieve koeler gaat, is de Scythe Katana van 25 euro dan niet interessanter? :

http://www.icomputers.nl/...429&SS_ID=699&SSS_ID=1257

Die cooler heeft ook gewoon een retention mechanisme en geen 4 gaten nodig.

Mocht je alles binnen hebben, laat ons dan even weten hoeveel graden idle en onder full load jouw combinatie presteerd.

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBoek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:46:
@Dead_Prez ,

Als je dan nog toch voor een goedkope passieve koeler gaat, is de Scythe Katana van 25 euro dan niet interessanter? :

http://www.icomputers.nl/...429&SS_ID=699&SSS_ID=1257

Die cooler heeft ook gewoon een retention mechanisme en geen 4 gaten nodig.

Mocht je alles binnen hebben, laat ons dan even weten hoeveel graden idle en onder full load jouw combinatie presteerd.
Maar ik zie nergens dat die cooler geschikt is voor Socket A en volgens mij heb je dat wel nodig bij de Geode, of vergis ik me nu?

Verder was ik eigenlijk van plan om eerst te kijken of iemand anders deze combinatie passief werkend krijgt, voordat ik zelf ga bestellen :), maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Het is zeker wel socket A, maar waarschijnlijk weet je niet dat socket 462 een andere benaming is voor socket A.
Hier staat een uitgebreid review van de Scythe Katana :

http://www.silentpcreview.com/article271-page1.html

Mijn Titan Vanessa L-type koelt de geode@31watt al passief bij maximale belasting tot 43 graden, dus ik denk dat er zeker nog wel wat ruimte in zit.
Bovendien zal die Geode in dat Epox moederbordje waarschijnlijk maar max. 25 watt gaan vragen, dus dan is er nog meer ruimte.

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
@Ruudbroek

Waarom gooi je heel je verhaal niet in de product survey? Al die cijfers en verhalen van goedwerkende geodes vullen missen allemaal in de survey die ik gebakken heb. ;(
http://tweakers.net/productsurvey/130208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nAFutro schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:33:
[...]
Ik kan op mijn MSI KT880 het voltage met behulp van MSI Corecenter wel aanpassen. Ik ga ff checken tot hoe laag de vcore spanning mag mag droppen, uit me hoofd zeg ik < 1.2V
Jullie zullen even moeten wachten totdat CSI afgelopen is (nadelen van MCE :P)
nAFutro, mocht je dit nog lezen. Heb je nog gekeken wat de laagste vcore is die je moet jouw moederbord kunt instellen. Overigens, aangezien dit doormiddel van software wordt gedaan en niety in het BIOS, hoe gaat dat dan tijdens het BOOT proces? Krijgt de processor tijdens het opstarten een hogere vcore totdat b.v. Windows XP en de software van het moederbord zijn geladen?

Overigens heb jij zelf ook een AMD Geode NX processor of heeft iemand ervaring met deze combinatie MSI KT880 <> AMD Geode NX.

P.s. Welk type moederbord is het exact? Misschien een MSI KT880 Delta FSR?

edit: Een overdenking, AMD geeft aan dat de VIA KM400A chipset de AMD Geode NX standaard moet ondersteunen, zo dit ook voor de KT400A gelden, volgens mij is namelijk het enige verschil dat de KM400A een GPU heeft ingebakken.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 20-02-2006 17:01 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
edit: Een overdenking, AMD geeft aan dat de VIA KM400A chipset de AMD Geode NX standaard moet ondersteunen, zo dit ook voor de KT400A gelden, volgens mij is namelijk het enige verschil dat de KM400A een GPU heeft ingebakken.
Let op dat ondersteunen alleen hoeft te betekenen dat de bios ermee overweg kan!
Mijn mobo ondersteunt de Geode wel maar kan alleen 1,45V leveren (geen jumpers en de FID van MOBILE voor 1,25 is hetzelfde als de FID van DESKTOP voor 1,45V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik lees dit topic al een beetje door enzo.
Maar wat is nou het beste moederbord? Of teminste welke Chipset?
Waar kan je het beste deze pros halen.

En waarmee kan je hem vergelijken?

Heb nu een P!!! 650 mhz.

Zou graag willen uupgrade maar niet meer stroom willen verbruiken.
Gebruik hem als server FILE/HTTP/FTP en Nieuwsgroepen downloaden/FTD/Rarren enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TeXiCiTy schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:07:
[...]
Let op dat ondersteunen alleen hoeft te betekenen dat de bios ermee overweg kan!
Mijn mobo ondersteunt de Geode wel maar kan alleen 1,45V leveren (geen jumpers en de FID van MOBILE voor 1,25 is hetzelfde als de FID van DESKTOP voor 1,45V).
Mmm, ja ik heb net jouw review gelezen de chipset van jouw moederbord wordt volgens mij door AMD ook opgegeven als officieel ondersteunend. Het is jammer dat de socket A bordjes zo hard minder worden. Denk ik ergens een bordje gevonden te hebben waar je alles op in kan stellen, blijkt deze niet meer vekocht te worden. :( Maar is de hogere vcore niet slecht voro de levensduur van de processor? Je voedt hem met mer spanning dan waar hij voor gemaakt/gespecifceerd is.

Overigens heb ik binnenkort ook nog een tweede GA-DP7DWP moederbord (Gigabyte MPX bordje) het lijkt mij wel leuk om hier twee AMD Geode NX 1750 processoren op te zetten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:52
_Dune_ schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:13:
[...]

Mmm, ja ik heb net jouw review gelezen de chipset van jouw moederbord wordt volgens mij door AMD ook opgegeven als officieel ondersteunend. Het is jammer dat de socket A bordjes zo hard minder worden. Denk ik ergens een bordje gevonden te hebben waar je alles op in kan stellen, blijkt deze niet meer vekocht te worden. :( Maar is de hogere vcore niet slecht voro de levensduur van de processor? Je voedt hem met mer spanning dan waar hij voor gemaakt/gespecifceerd is.

Overigens heb ik binnenkort ook nog een tweede GA-DP7DWP moederbord (Gigabyte MPX bordje) het lijkt mij wel leuk om hier twee AMD Geode NX 1750 processoren op te zetten.
Lijkt mij niet echt slecht, het gaat hier om een thoroughbred-B core en die kunnen ook gewoon op 1.6 volt lopen. Je haalt op deze manier alleen het hele idee achter de Geode processor (namelijk zuinigheid + weinig koeling) weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

VerkerkSander schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:11:
Ik lees dit topic al een beetje door enzo.
Maar wat is nou het beste moederbord? Of teminste welke Chipset?
Waar kan je het beste deze pros halen.

En waarmee kan je hem vergelijken?

Heb nu een P!!! 650 mhz.

Zou graag willen uupgrade maar niet meer stroom willen verbruiken.
Gebruik hem als server FILE/HTTP/FTP en Nieuwsgroepen downloaden/FTD/Rarren enz..
Het is inderdaad een beetje erg zoeken, maar ik geloof dat je met een VIA chip set b.v. KM400A of de KT400A wel goed zit. De KM400A wordt zelfs door AMD opgegeven als chipset die de AMD Geode NX zou moeten ondersteunen. Alleen nu moet je nog een moederbord vinden waarop de vcore ingesteld kan worden het liefts op 1,25 Volt voor de AMD Geode NX 1750 en dat is nog al zoeken. Er zijn wel dergelijke socket A moederborden geweest alleen helaas voor ons lijkt het er op dat ze niet meer verkocht worden tenminste ik kan ze niet weer terug vinden in de pricewatch.

Misschien kunnen moederborden gebasseerd de VIA KT880 chip set van MSI nog interessant zijn. Met behulp van software van MSI is de vcore in te stellen. nAFutro heeft een dergelijk moederbord en zou kijken wat de mogelijkheden zijn als ik het goed heb gelezen, maar helaas heeft hij nog niet weer van zich laten horen/lezen.

In iedergeval moet een moederbord hebben waarvan je de FSB en Vcore handmatig kan instellen en dna geen Nforce2 bord want met deze chip set schijn je geen gebruik te kunnen maken van software om de processor snelheid aan te passen aan de CPU load. Of-te-wel als de processor niets heeft te doen deze terug clocked naar een lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Leuk topic dit,

Ben zelf opzoek naar een energie zuinige server oplossing, die meteen kan dienen als digitale
videorecorder.

Op dit moment, kijkend naar deze thread zie ik 2 moederborden die meteen werken met een
AMD Geode, te weten pcchips 825 (schijnt een goedkoop-onderdelen bordje te zijn) en een
Epox EP-8RGM3i. Ik ben niet echt een tweaker, dus als een geode er meteen op werkt zonder
te veel dingen te hoeven instellen, ben ik blij.

Beide niet echt duur, dus wel een leuke optie.
Echter, zijn er ook moederborden met tv-out optie on board die samen werken met een geode?
En weet iemand ook het energie verbruik van een MB met een amd geode, zal dit evenzuinig zijn
als een Via epia?

gr

Ido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

@ Ido

ik neem aan dat je met dat pcchips m825 moederbordje het moederbordje bedoeld wat momenteel bij computerstunt.nl in de aanbieding is:

http://www.computerstunt....n-geode-pro-2800-vga.html

Ik heb zelf de pcchips m810 bij computerstunt gekocht en die had geen native ondersteuning voor de Geode NX 1750. Hij werd herkent als zijnde een gewone athlon 1.4 ghz. Dus 1,42 volt en 40 watt.

Weet je zeker dat dit nieuwe pcchips moederbordje wel de Geode NX 1750 wel als Geode NX1750 door de bios herkent wordt?

Ruud

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Dit biostar moederbordje wordt overigens ook gebundeld met een Geode NX 1750 verkocht:

http://www.malabs.com/pro...GC29&show=b&pass=&shopid=

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
En weet iemand ook het energie verbruik van een MB met een amd geode, zal dit evenzuinig zijn
als een Via epia?
Wat betreft verbruik kan je beter de Epia pakken (CPU is met een zalman NBkoeler al passief te krijgen). Die Epias op 1GHz zijn echter wel langzamer dan een celeron op 1 GHz waarbij de Geode zelfde prestaties geeft als een Athlon XP op dezelfde snelheid. (Prijs nog eens daargelaten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RuudBoek schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:09:
@ Ido

ik neem aan dat je met dat pcchips m825 moederbordje het moederbordje bedoeld wat momenteel bij computerstunt.nl in de aanbieding is:

http://www.computerstunt....n-geode-pro-2800-vga.html

Ik heb zelf de pcchips m810 bij computerstunt gekocht en die had geen native ondersteuning voor de Geode NX 1750. Hij werd herkent als zijnde een gewone athlon 1.4 ghz. Dus 1,42 volt en 40 watt.

Weet je zeker dat dit nieuwe pcchips moederbordje wel de Geode NX 1750 wel als Geode NX1750 door de bios herkent wordt?

Ruud
Ruud ik meende dat jij een AMD Geode NX 1750 volledig werkende had op een Asus A7V333 moederbord. Hoe wordt de processor op dit bord gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Hij wordt gezien als een AMD Athlon XP 800.

Ruudboek

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RuudBoek schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:40:
Hij wordt gezien als een AMD Athlon XP 800.
Oke, hartelijk dank voor je reactie. Dus zonder echte mods wordt de processor herkent als AMD Athlon 800Mhz en in Windows XP schroef je de clocksnelheid van de processor op naar de 1,4Ghz.

Ik zit namelijk een dergelijke combinatie te denken voor een reletief energie zuinige Media Center, welke eventueel passief gekoeld kan worden, op waarschijnlijk de VGA kaart na.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

_Dune_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:49:
Oke, hartelijk dank voor je reactie. Dus zonder echte mods wordt de processor herkent als AMD Athlon 800Mhz en in Windows XP schroef je de clocksnelheid van de processor op naar de 1,4Ghz.

Ik zit namelijk een dergelijke combinatie te denken voor een reletief energie zuinige Media Center, welke eventueel passief gekoeld kan worden, op waarschijnlijk de VGA kaart na.
Daar ga je niet blij van worden, tenzij je misschien MythTV gaat gebruiken. Windows MCE is te zwaar voor dit soort CPU's. Ik vind het pas echt lekker draaien met een P4 2.4GHz of vergelijkbare CPU.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exirion schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:12:
[...]
Daar ga je niet blij van worden, tenzij je misschien MythTV gaat gebruiken. Windows MCE is te zwaar voor dit soort CPU's. Ik vind het pas echt lekker draaien met een P4 2.4GHz of vergelijkbare CPU.
Ik wil het systeempje in eerste instantie alleen gaan gebruiken voor afspelen DVD/Divx en MP3, misschien afspelen en opnemen van TV, maar dat laatste weet ik nog niets eens zeker. Verder heb ik een werksation (Athlon MP 2800+) waar ik op game en werk.

Als het goed is moet de performance van de AMD Geode NX 1750 redelijk gelijk zijn met een AMD Athlon XP 1600+ / 1700+.

De Athlon XP 1600+ zou volgens mij voldoende moeten zijn voor wat ik er mee wil gaan doen, tenminste als ik het volgende topic zo doorlees: [rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml]

En anders schijnt MediaPortal (ik geloof dat het zo heet) een uitstekend alternatief te zijn voor MCE2005 volgens sommig personen zelfs op sommige gebieden beter. Overigens zijn er ook personen in het genoemde topic die MCE 2005 op nog wel een minder systeem/processor hebben draaien.

Het gaat er mij om dat ik een energie zuinig Media Center kan bouwen met onderdelen die ik nog heb liggen en niet een highend systeem moet gaan bouwen wat mij weer €1000+ gaat kosten, dat heb ik er absoluut niet voor over om wat muziek af te luisteren en TV/Film te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 23-02-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

Ik heb inmiddels een PCChips M825G (v9.2a) KM266Pro chipset gekocht met een Geode NX1750.
Eerste ervaring: :| slecht, het setje boot niet eens. Fan valt uit na 1 sec en zonder CPU blijft de fan wel doordraaien, laat staan dat er beeld of geluid komt..
Ik heb nog een 1800+ in in me MSI KT880 welke 1.350 volt kan afgeven, daar ga ik onderdelen uit lopen swappen om zo me vrijdagavond te verdoen :P
[]
Ik heb de Geode gecontroleerd op me MSI KT880, werkt redelijk. Het moederbord boot met de naam mobile AMD Athlon XP, de mp word automatisch op 6 ingesteld geloof ik, maar even voor de goede orde het werkt handmatig op 12.5 ook ;)
12.5*166 op 1.35 Volt lukte niet. Meer pogingen heb ik niet gedaan, nou moet ik even check waarom dat pcchips ding niet wil.

Ohja voor degene die het interessant vinden, dit staat op me CPU:
ANXS1750FXC3M Z842692K50840
BJJF0544GPCW

Wat me opvalt is dat ze de ruimte tussen de L? bruggen in vergelijking met de Thoroughbred-B veel groter gemaakt hebben.
[]
Nou word het interessant, pcchips M825G v9.2 laat ook mijn normale Thoroughbred-B op 1.25 Volt draaien. Ik ga de BIOS flashen. Hoewel de huisge versie gelijk is aan de nieuwe hoop ik toch dat het wat effect heeft, bij AMI reload ie altijd de default na een BIOS flash.
[]
Heel fraai allemaal, mijn Thorougbred krijgt 1.2~1.25 Volt en de Geode 1.8~1.9 Volt. De Geode word op 1.9 Volt warmer als de Thoroughbred..

[ Voor 59% gewijzigd door nAFutro op 03-03-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Kan je misschien met Sisoft Sandra kijken hoeveel Watt de Geode op 1,35V trekt?
En wellicht kan je kijken of je softwarematig je Voltage aan kan passen met RightMark CPU Clock Utility oid. Aangezien me Geode wegens projectje op school staat kan ik pas na de vakantie zelf verder proberen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Ik zit nu na lange tijd weer met me geode en ben wat met CrystalCPUID aan het spelen.
Hiermee kan ik MP en Voltage aanpassen in windows. Enige probleem is of de voltage wel degelijk veranderd wordt?

Met CPUID op 10.5*133 @1,15V krijg ik in:
CrystalCPUID: 1,15V
Sisoft Sandra Lite: 1,15V
Speedfan VCore: 1,42V

Aangezien het in windows zit kan ik niet in de bios kijken. :'(

Temps komen niet boven de 40 graden uit met Spire Whisperrock en casefan op gedeelde 12V.
Deden ze ook niet op 1,45V maar gaat om het idee B)
*Stilte _/-\o_*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik vroeg me af of iemand het volgende al geprobeert heeft:
De geode is gewoon een lager geclockte thorougbred met een lager voltage, dus in principe moet je een athlon XP ook als geode kunnen laten lopen denk ik... Dit is een hersenspinsel van mij..

Heeft iemand dit al geprobeert of heeft iemand er zoveel verstand van dat die mij kan vertellen hoe ik dit zou moeten aanpakken. Zelf heb ik een athlon xp 1900+ (TB) en een xp 2400+ (TB)

Ik zou het prachtig vinden als ik hem dan passief kan koelen

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Er is een nieuw moederbord in aantocht:
http://www.mini-itx.com/2...s-geode-nx-mini-itx-board
Dus nog even geduld :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Heeft iemand dit al geprobeert of heeft iemand er zoveel verstand van dat die mij kan vertellen hoe ik dit zou moeten aanpakken. Zelf heb ik een athlon xp 1900+ (TB) en een xp 2400+ (TB)
Ik had wel een gehoord dat voor (U)LV versies grotere, zuinigere maar langzamere transistors werden gebakken. Ik meen ook ergens gelezen te hebben van iemand die zijn barton 2x00+ op 1,4GHz liet lopen op lager voltage en dan zelfs nog zuiniger uitkwam dan de geode zelf.
Op zich een interessant idee. Misschien dat ik mijn Sempron 2800+ ook eens ga undervolten/underclocken. (Vraag me wel nog steeds af of de VCore wel verandert met CrystalCPUID [zie post 3 naar boven] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Emielio schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:51:
Ik vroeg me af of iemand het volgende al geprobeert heeft:
De geode is gewoon een lager geclockte thorougbred met een lager voltage, dus in principe moet je een athlon XP ook als geode kunnen laten lopen denk ik... Dit is een hersenspinsel van mij..

Ik zou het prachtig vinden als ik hem dan passief kan koelen
GH45T schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:21:
Ach ja, ik heb het sinds gisteren voor mekaar om mijn Duron 1600 op 1,136 volt te laten lopen bij 1200 MHz, nog altijd, zoals eerder ook al vermeld passief gekoeld en nu na 3 uurtjes burnk7 zo'n 43 graden.

Ik schat het verbruik van de processor in dit geval ergens in de buurt van de 15 watt oid, een voltchecker heb ik er nog niet tussen gehad.

Ik post dit eigenlijk omdat ik dit op een Asus A7V600-X moederbord heb gedaan, voltage aangepast via de L11 bruggetjes op de cpu en gewoon in het moederbord gestoken. Werd als 1,1 volt herkend, zo had ik hem ook gemod maar dit bleek net te weinig te zijn. Na het verhogen van het voltage naar 1,136 volt draait hij super stabiel, inmiddels al weer zo'n 30 uur non-stop :)
Duron applebred is hetzelfde als een Athlon XP thoroughbred-B, net als de Geode's. Bij de Duron is wel driekwart van het L2 cache uitgeschakeld.

Draait hier overigens nog altijd super, een passief gekoeld servertje is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Een AMD Geode ism WinMCE2005 + Server mogelijkheden: Nieuwsgroepen,FTP en Storage.

Zou dit samengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
VerkerkSander schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:16:
Een AMD Geode ism WinMCE2005 + Server mogelijkheden: Nieuwsgroepen,FTP en Storage.

Zou dit samengaan?
MCE heeft toch graag een snelle processor voor bijvoorbeeld het opnemen van programma's, verder zou ik ook met storage oppassen, de via 8237 southbridge serial ata controller in mijn servertje gebruikt op piekmomenten zo'n 40% van de 1200 Mhz, DMA staat goed, laatste drivers geïnstalleerd maar bij de kerneltijden geeft hij 40% aan als ik van de ene partitie naar de andere kopieer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
GH45T schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:27:
[...]

MCE heeft toch graag een snelle processor voor bijvoorbeeld het opnemen van programma's, verder zou ik ook met storage oppassen, de via 8237 southbridge serial ata controller in mijn servertje gebruikt op piekmomenten zo'n 40% van de 1200 Mhz, DMA staat goed, laatste drivers geïnstalleerd maar bij de kerneltijden geeft hij 40% aan als ik van de ene partitie naar de andere kopieer.
Ja oke bij echt koppieren enz.. maar dat doe ik amper meer dat het daar op staat en toegankelijk is voor iedereen.

Maar MCE wilt meer maar MOET het ook meer of kan het hier ook mee werken? Heb al een Hauppage MCE 500 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Zou dit samengaan?
Gezien je huidige server een P!!! 650Mhz is zal dit een hele verbetering zijn. De performance is ruwweg vergelijkbaar met een XP1600+ - XP1700+.

Ook voor MCE + Geode geld: "Lees op de site van microsoft de minimale systeem eisen voor mce en je weet precies wat je nodig hebt..."

Maar dat had je ook kunnen weten n.a.v je eigen topic hoor :z

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Empie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:40:
[...]

Gezien je huidige server een P!!! 650Mhz is zal dit een hele verbetering zijn. De performance is ruwweg vergelijkbaar met een XP1600+ - XP1700+.

Ook voor MCE + Geode geld: "Lees op de site van microsoft de minimale systeem eisen voor mce en je weet precies wat je nodig hebt..."

Maar dat had je ook kunnen weten n.a.v je eigen topic hoor :z
Klopt,

Alleen in dat topic stelde ik de VIA voor nu kwam iemand met een Geode dus dacht laat ik hier dan verder vragen aangezien ze hier daar meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zou dit samengaan?
Ik heb ook het idee opgevat om een AMD Geode NX 1750 processor te gebruiken voor MCE 2005. In een ander topic gaf iemand aan MCE 2005 draaiende gehad te hebben op een PIII 800Mhz met maar 256MB geheugen, dit scheen prima te draaien. Je leunt dan wel wat meer op je TV kaart, deze dient zelf (hardware matig voor encoding/decoding te moet zorgen ik geloof dat een PVR150 of PVR500 gdaar wel in voorzien, maar dat kun zelf ook even nagaan. Linkje: Home Theatre PC's kijk even naar de reactie van Mickeyman.

Overigens wil ik proberen 2 Geode processoren op mijn Dual Athlon plankje werkende te krijgen met 3GB aan geheugen. (heb ik nog liggen ;) ) Verder ben ik eigenlijk precies het zelfde vanplan als jij.

Een MCE/server systeempje welke mogelijk passief gekoeld kan worden, aangezien de Geode maar 14 - 25Watt neemt.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 15-03-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Wil 1 van de onderstaande gaan kopen als vervanger voor mijn server en dan MCE 2005 op zetten.
Welke raden jullie mij aan?

1
2

Welke is het beste en verbruikt het minst? Zou dit sterk genoeg zijn voor een MCE2005 bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk (weet bijna zeker) dat keuze nr1. het zuinigst is, maar ook gelijk de zwakste processor van de twee. De AMD Geode NX 1750 levert prestaties te vergelijken met een AMD Athlon 1700+.

Keuze nr2. heeft een AMD Athlon XP-M 2400+ processor alleen niet op een socket A voetje, maar een kleiner socket. Kwa performance verwcht ik dat je hem kunt vergelijken met een AMD Athlon XP 2400+ alleen dan low voltage met een betere power management.

Voor MCE 2005 zal keuze nr2. de beste keuze zijn.

De site van BalusC is vaak wel interessant om de specificaties van processoren na te gaan: http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k7.php

edit:
De AMD Athlon XP-M 2400+ (Socket 563) neemt 35Watt
De AMD Geode NX 1750 neemt volgens AMD 14Watt, linkje: http://www.amd.com/us-en/...0_2330_9863_10837,00.html

Alleen moet je wel goed uitkijken dat de Geode een Vcore van 1,25Volt vereist om ook daadwerkelijk zo zuinig te zijn. Ik zou even nagaan of het meegeleverde moederbord dit ook daadwerkelijk ondersteund, ergens heb ik gelezen dat dit mogelijk niet het geval is. Hij zal wel draaien op een hogere Vcore b.v. 1,45Volt alleen zal dan het opgenomen vermogen wat hoger liggen. Ik meen in het geval van 1,45 Volt een 25 Wat, maar dat staat geloof ik in dit topic wel meer beschreven.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 15-03-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
_Dune_ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:27:
Ik denk (weet bijna zeker) dat keuze nr1. het zuinigst is, maar ook gelijk de zwakste processor van de twee. De AMD Geode NX 1750 levert prestaties te vergelijken met een AMD Athlon 1700+.

Keuze nr2. heeft een AMD Athlon XP-M 2400+ processor alleen niet op een socket A voetje, maar een kleiner socket. Kwa performance verwcht ik dat je hem kunt vergelijken met een AMD Athlon XP 2400+ alleen dan low voltage met een betere power management.

Weet je ook ongeveer hoeveel hij verbruikt met:
1x DVD Speler
1x DVD Brander
1x 80GB
1x 200GB
PCI Hauppauge MCE 500

Op dit moment gebruikt mijn P!!! 45 wat ofzo,
En met optie 2 trekt hij dit makkelijk? en deze pros kan zich toch ook teruclocken? dus mocht hij niet gebruikt worden verbruikt hij bijna niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros

De site van BalusC is vaak wel interessant om de specificaties van processoren na te gaan: http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k7.php

edit:
De AMD Geode NX 1750 neemt volgens AMD 14Watt, linkje: http://www.amd.com/us-en/...0_2330_9863_10837,00.html

Alleen moet je wel goed uitkijken dat de Geode een Vcore van 1,25Volt vereist om ook daadwerkelijk zo zuinig te zijn. Ik zou even nagaan of het meegeleverde moederbord dit ook daadwerkelijk ondersteund, ergens heb ik gelezen dat dit mogelijk niet het geval is. Hij zal wel draaien op een hogere Vcore b.v. 1,45Volt alleen zal dan het opgenomen vermogen wat hoger liggen. Ik meen in het geval van 1,45 Volt een 25 Wat, maar dat staat geloof ik in dit topic wel meer beschreven.
Mensen hier al optie 2 gekocht ? en word ik de eerste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

VerkerkSander schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:34:
[...]

Weet je ook ongeveer hoeveel hij verbruikt met:
1x DVD Speler
1x DVD Brander
1x 80GB
1x 200GB
PCI Hauppauge MCE 500

Op dit moment gebruikt mijn P!!! 45 wat ofzo,
En met optie 2 trekt hij dit makkelijk? en deze pros kan zich toch ook teruclocken? dus mocht hij niet gebruikt worden verbruikt hij bijna niks?
Je zou met deze link: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp eens globaal kunnen kijken wat een dergelijk systeempje aan vermogen gaat opnemen. Of in iedergeval welke PSU er benodigd is, aan de hand daarvan kun je misschien een inschatting maken.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

Ik las hierboven dat een Geode NX niet zo snel was voor MCE2005. Ter info mijn CPU blijft op 4*166 (667Mhz) lopen bij het opnemen van 1 show. Maw de CPU load blijft onder 20% bij 667MHz Athlon XP power

Iemand had ook een opmerking gemaakt of een "normale" Thoroughbred op hetzelfde voltage en kloksnelheid niet evenveel zou verbruiken. Ik twijfel daar ook aan hoor. zie Mijn servertje
Ik heb de heatsink van de Spire WhisperRock III erop zitten zonder active fan, niets bijzonder dus: Plaatje
Met de fan op 7Volt is de CPU 31 tot 34 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Nou heb hem binnen en moet zeggen hij bevalt me goed! Heb alleen nog een paar kleine probleempjes met Remote desktop en meerder accounts in MCE maar dat valt hier niet onder.

Ook moet ik nog even beter stoeien met PowerNow! heb nu een tool gevonden die er aaardig mee overweg kan: Rightmark Cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
nAFutro schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:55:
Ik las hierboven dat een Geode NX niet zo snel was voor MCE2005. Ter info mijn CPU blijft op 4*166 (667Mhz) lopen bij het opnemen van 1 show. Maw de CPU load blijft onder 20% bij 667MHz Athlon XP power
Valt me 100% mee dat resultaat, heb je een hardwarematige encoder in je computer?
Iemand had ook een opmerking gemaakt of een "normale" Thoroughbred op hetzelfde voltage en kloksnelheid niet evenveel zou verbruiken. Ik twijfel daar ook aan hoor. zie Mijn servertje
Ik heb de heatsink van de Spire WhisperRock III erop zitten zonder active fan, niets bijzonder dus: Plaatje
Met de fan op 7Volt is de CPU 31 tot 34 graden
Het kan iets uitmaken maar zal nooit veel zijn. Een betere core verbruikt iets minder stroom dan een slechtere core, de weerstand is namelijk lager in een betere core. Bij hetzelfde voltage/freqeuntie zal het echt niet veel uitmaken.

Zoals al vaak genoeg gepost in dit topic, mijn Duron wordt passief gekoeld, enige fan in het systeem is die van de voeding en die zorgt voor geen enkele luchtstroom langs de processor, is een zelfgemaakte kast van mdf met 2 etages, onder voeding van Aopen 300 watt, DVD brander, floppy drive en Samsung 250 GB s-ata schijf in een Silentmaxx silencer, boven moederbord met de Duron met thermaltake silent tower, 896 MB DDR geheugen, Geforce 2 MX en 2 3com 905TX netwerkkaartjes.

Dit systeem is zo stil dat het alleen 's nachts te horen is als alles uitstaat. Je hoort dan licht de voeding en de harddisk zoemen. Stressed wordt hij rond de 60 graden, idle zit hij tussen de 30 en de 35 graden.

Edit:
Helaas is de Serial ata controller van de VIA VT8237 op mijn Asus A7V600-X zo brak dat hij tijdens lezen/schrijven rond de 40% cpu load genereerd bij 1200 MHz, DMA en alles staat goed maar de kerneltijden schieten omhoog en toen ik nog een IDE schijf gebruikte had ik geen problemen :(

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 17-03-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

VerkerkSander schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:31:
Ook moet ik nog even beter stoeien met PowerNow! heb nu een tool gevonden die er aaardig mee overweg kan: Rightmark Cpu
Ik kan CrystalCPUID aanbevelen, deze vond ik wat fijner werken dan stuff va Rightmark. Via een parameter in de snelkoppeling start deze met me Windows mee op en zonder omkijken doet ie goed zijn MP management. Via kleurcodes kan je ook nog eens zien hoe de stand nu is.
GH45T schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:46:
[...]

Valt me 100% mee dat resultaat, heb je een hardwarematige encoder in je computer?
Ik heb een Hauppauge 500MCE, als decoder gebruik ik natuurlijk Nvidia's PureVideo Decoder. Daar zit het verschil hem waarschijnlijk in :)

[ Voor 7% gewijzigd door nAFutro op 17-03-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
nAFutro schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:19:
[...]

Ik kan CrystalCPUID aanbevelen, deze vond ik wat fijner werken dan stuff va Rightmark. Via een parameter in de snelkoppeling start deze met me Windows mee op en zonder omkijken doet ie goed zijn MP management. Via kleurcodes kan je ook nog eens zien hoe de stand nu is.
kan je dan uitleggen hoe je hem precies hebt ingesteld? volg het niet helemaal met dat Down en Up??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

Bij File de Multiplier Management Settings instellen zoals je het wilt hebben daarna bij Function de Multier Management aanzetten en klaar. Als je het programma bij het opstarten wilt hebben draaien moet je een keer de Management Settings goed instellen en daarna
"C:\CrystalCPUID\CrystalCPUID.exe" /CQ /HIDE
gebruiken bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
nAFutro schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:54:
Bij File de Multiplier Management Settings instellen zoals je het wilt hebben daarna bij Function de Multier Management aanzetten en klaar. Als je het programma bij het opstarten wilt hebben draaien moet je een keer de Management Settings goed instellen en daarna
[...]
gebruiken bij het opstarten.
Ja maar dat Multiplier Management daar volg ik het niet helemaal, kan je een screendump geven hoe jij het hebt ingegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros

edit:

Hij verbruikt min: 84 watt max 112 watt. noem ik niet bepaald zuinig! de backup desktop van mij( P4 2.4 512 80GB etc..) verbruikt top 75!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Hij verbruikt min: 84 watt max 112 watt. noem ik niet bepaald zuinig! de backup desktop van mij( P4 2.4 512 80GB etc..) verbruikt top 75!!
Heb je dat gemeten of is het een sofwarematige schatting?

Ik was van plan om een Geode aan te schaffen voor een klein en geruisloos media systeempje, navraag bij dezelde winkel bleek dat het ook mogelijk was om op bestelling een Geode met bijbehorend microATX mobo en koeler van PCChips aan te schaffen. Echter werd er wel bij gemeld dat de vcore te hoog wordt ingesteld door het moederbord op 1.42V. :? Raar dat het zelfs af fabriek niet goed gaat, dat was juist de reden om voor een compleet setje te gaan, in de hoop dat de Geode met een custom bios teminste goed gedetecteerd zou worden om die 15Watt te waarborgen. Eerder in dit topic werd al eens gemeld dat de proccessor met 1.45V uitkomt op een verbruik vam 40Watt. Niet dramatisch moet ook enigzinds passief te koelen zijn.

Maar de 2400+ XP-M combo set met een max. opgestookt vermogen van 35Watt leek op papier toch een betere optie als je naar de prestatie per watt kijkt. Maar als ik dit zo lees dan is die 84-112Watt wel erg hoog.

Staat je Vcore in dit geval wel goed? Of ben je hem maximaal aan het overclocken?

Lijkt me in iedergeval wel een interessant bordje als die zich teminste aan die 35Watt spec voldoet.

Iemand verder nog enig id welk microATX bordje de Geode op 1.25V ondesteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

VerkerkSander schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:12:
[...]
Ja maar dat Multiplier Management daar volg ik het niet helemaal, kan je een screendump geven hoe jij het hebt ingegeven?
astu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:13:
[...]

Heb je dat gemeten of is het een sofwarematige schatting?

Ik was van plan om een Geode aan te schaffen voor een klein en geruisloos media systeempje, navraag bij dezelde winkel bleek dat het ook mogelijk was om op bestelling een Geode met bijbehorend microATX mobo en koeler van PCChips aan te schaffen. Echter werd er wel bij gemeld dat de vcore te hoog wordt ingesteld door het moederbord op 1.42V. :? Raar dat het zelfs af fabriek niet goed gaat, dat was juist de reden om voor een compleet setje te gaan, in de hoop dat de Geode met een custom bios teminste goed gedetecteerd zou worden om die 15Watt te waarborgen. Eerder in dit topic werd al eens gemeld dat de proccessor met 1.45V uitkomt op een verbruik vam 40Watt. Niet dramatisch moet ook enigzinds passief te koelen zijn.

Maar de 2400+ XP-M combo set met een max. opgestookt vermogen van 35Watt leek op papier toch een betere optie als je naar de prestatie per watt kijkt. Maar als ik dit zo lees dan is die 84-112Watt wel erg hoog.

Staat je Vcore in dit geval wel goed? Of ben je hem maximaal aan het overclocken?

Lijkt me in iedergeval wel een interessant bordje als die zich teminste aan die 35Watt spec voldoet.

Iemand verder nog enig id welk microATX bordje de Geode op 1.25V ondesteund?
Heb dit getest met een hardwarematige meter die ik tussen mijn voeding en stopcontact heb geplaatst.
Kwa snelheid is hij gewoon supper!!
HELD _/-\o_ Ga het vanmiddag gelijk proberen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro

nAFutro

hmm

Op verzoek: de eerste in de lijst is een Thoroughbred-B, nu werkend op een PCChips M825 (VIA KM266 Pro / 8235) Dit bord werd geleverd met de Geode, maar de Geode werkt totaal niet goed op dat bord.
Waarschuwing, dit bord heeft totaal geen mogelijkheid om ook maar iets te tweaken behalve een FSB tot 166Mhz. Of elke Athlon XP zo reageert op dit bord kan ik niet zeggen, mijnes is toch al bijzonder omdat ie standaard op een KT266A al unlocked was :D
De onderste 3 zijn van de Geode NX 1750, die werky op een MSI KT880 Delta (VIA KT880 / 8237R). De max wat ik kan halen met op het voltage van 1.35 met 200Mhz FSB is 9.5
Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 1800+
Speed : 1.53GHz (133MHz bus)
Performance Rating : PR2223 (estimated)
CPU Core Power : 24W (estimated)
CPU Temperature : 33.0°C / 91.4°F
CPU Voltage : 1.22V
Processor
Model : mobile AMD Athlon(tm) XP-M 1400+
Speed : 1.80GHz (200MHz bus)
Performance Rating : PR2610 (estimated)
CPU Core Power : 47W (estimated)
CPU1 Temperature : 38.5°C / 101.3°F
CPU1 Voltage : 1.36V
Processor
Speed : 600MHz (200MHz bus)
Model Number : 1400 (estimated)
Performance Rating : PR870 (estimated)
CPU Core Power : 15W (estimated)
CPU1 Temperature : 39.0°C / 102.2°F
CPU1 Voltage : 1.34V
Processor
Speed : 1.20GHz (200MHz bus)
Model Number : 1400 (estimated)
Performance Rating : PR1740 (estimated)
CPU Core Power : 30W (estimated)
CPU1 Temperature : 38.5°C / 101.3°F
CPU1 Voltage : 1.34V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ik dacht lekker ga dit topic schoppen heb ik me enkelbezeerd :(

Haha, Maar mensen ? hoe gaat het ermee ? of zijn we toch overgestapt op een andere pros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik heb de geode nx1750 geprobeerd op een Abit N7s v2.0.
De processor wordt herkend als een Athlon Xp 1400.
Voltage heb ik op 1.25 volt gezet en systeem is stabiel.
Crystalcpuid loopt na veranderingen vast als ik de
multiplier wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Guys, ik las dit topic toevallig, voor degene die interesse hebben:
Gistron.com verkoopt MB+CPU (Geode NX 1750, en ook XP-M chips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
Crystalcpuid loopt na veranderingen vast als ik de
multiplier wil veranderen.
Is dit als je de multiplier omhoog gooit of omlaag?
MP omlaag is geen probleem (CnC) maar hoger dan stock wil ie niet, gelukkig is de FSB lekker op te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
Crystalcpuid loopt vast bij elke verandering van de multiplier dus
omhoog en omlaag. Ik ben nu op zoek naar een m-atx bord dat
passief gekoeld is en vcore van 1.25 of lager aankan. Geen suc-
ces tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu een AMD Geode NX1750 op een Asus Barebone A7VT400 geinstalleerd. Ik kom niet hoger dan 600 mhz. Ik kan helemaal niets veranderen. Voltage kan ik niet zien. Gaat echt lekker maar draait prima voor mijn W2003 srv met Exchange 2003 met een 300gb hd en 2 gb geheugen. Lekker zuinige proc met 600 mhz. Die CPU wordt herkend als een AMD Mobile 600. Nou ik vind het mooi dat die zo wordt herkend en laat het eigenlijk maar ook zo. Ik ga misschien nog zo'n systempje inelkaar zetten voor Mediacenter. Lekker zuinig en je hoort die barebone bijna niet meer na een paar mod.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Interessant topic. Die cpu's zijn dus wel grappig alleen ik begrijp dat ze meer verbruiken dan dat AMD zegt.

Een Geode 1750 is dus gelijk aan een XP 1700+ die loopt als ik me niet vergis 1.4 ghz ? En de Geode gebruikt dus 14 watt. Vind ik nog veel ter vergelijking met de Geode 1500 die 6 watt zou vervruiken.

Naar het moeilijkste is dus om een moederbord te vinden dat er goed mee om kan gaan. Ik zal toch eens gaan kijken naar deze cpu's leuk als 24/7 server.

Waar kopen jullie die dingen als ik vragen mag ?

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 21-04-2006 23:21 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Het leuke wat ik vindt aan die geode 1750 is dat hij makkelijk is over te clocken. ik heb de fsb verhoogd naar 166, en dan is hij even krachtig als een 2200+ tot 2400+.

En met RM Clock draait hij bij mij altijd 600 Mhz bij een lage vcore en dus overgeclockt bij zwaar gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Alientrader schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:47:
Het leuke wat ik vindt aan die geode 1750 is dat hij makkelijk is over te clocken. ik heb de fsb verhoogd naar 166, en dan is hij even krachtig als een 2200+ tot 2400+.

En met RM Clock draait hij bij mij altijd 600 Mhz bij een lage vcore en dus overgeclockt bij zwaar gebruik
Uhmm dat is idd wel leuk. Waar kopen jullie deze cpu's ??

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Kan iemand bevestigen of hij op een VIA KT400A chipset goed draait? Ik wou hem namelijk op een Asrock K7VT4A PRO laten draaien. Dit voor een energie zuinig servertje, om beetje energie rekening wat in te perken.

Edit: volgens Asrock site wel met nieuwe BIOS, maar weet niet of hij dan op 1,25V kan draaien. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 23% gewijzigd door eghie op 26-04-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
Op een Asrock K7VT4A PRO gaat het wel werken. Alleen lager dan 1.45 vcore
wil het niet. Ik heb zelf een asrock Kt600 en dat werkt prima maar lager dan 1.45
is niet in te stellen. Ik ben nu bezig met een Aopen ak79d -400vn. Het draait goed
op 1.45 vcore maar lager leidt tot vastlopers, zelfs op 800 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb inmiddels een Abit NF7-S geregeld voor mijn geode, het mooie van dit bordje is dat het naar 1.1V kan, alleen die Geode vind dat dus niet grappig. Als ik hem op 1.2V zet werkt het wel gewoon.. dus kan helaas niet zo laag gaan als ik wil, maar ach, het is acceptabel :) Misschien dat hij gewoon een tijdje moet lopen voordat de vcore lager kan (dit had ik ook met bijvoorbeeld mijn Duron 1600je).
Ding werkt ideaal als server moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:25

sphere

Debian abuser

Terw_Dan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:01:
Ik heb inmiddels een Abit NF7-S geregeld voor mijn geode, het mooie van dit bordje is dat het naar 1.1V kan, alleen die Geode vind dat dus niet grappig. Als ik hem op 1.2V zet werkt het wel gewoon.. dus kan helaas niet zo laag gaan als ik wil, maar ach, het is acceptabel :) Misschien dat hij gewoon een tijdje moet lopen voordat de vcore lager kan (dit had ik ook met bijvoorbeeld mijn Duron 1600je).
Ding werkt ideaal als server moet ik zeggen.
Heb jij de mogelijkheid om te meten hoeveel je nu systeem nu verbruikt? Ik ben erg benieuwd of het nou veel uitmaakt of je er een barton zou hebben, of die geode, gezien het feit dat die CPU natuurlijk niet de enige is die watt'jes lust.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sphere schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:59:
[...]

Heb jij de mogelijkheid om te meten hoeveel je nu systeem nu verbruikt? Ik ben erg benieuwd of het nou veel uitmaakt of je er een barton zou hebben, of die geode, gezien het feit dat die CPU natuurlijk niet de enige is die watt'jes lust.
die mogelijkheid heb ik nog niet, maar ik wil wel een Watt meter gaan kopen/lenen om eens te kijken wat het ding doet (nu is het wel een flink systeem, gezien er in totaal 7 hdds inhangen).
Er hangt nu een 250W voeding in, maar evt wil ik er een 145W voeding inhangen als dat mogelijk is (hoewel ik bang ben dat dat krap gaat worden)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste