Anoniem: 2044 schreef op 20 juni 2004 @ 14:19:
optimalisaties horen toch bij het product zoals hij geleverd word???
tis net als formule 1... creatieve en innovatieve oplossingen binnen de gestelde grenzen kunnen net die miliseconde uitmaken aan het einde van een rondje..
dan roep je toch ook niet dat het niet eerlijk is... en dat je ze wel wil zien racen zonder alles wat ze bedacht hebben om net ietsje sneller te kunnen?
zou zonde zijn.
het ging mij gewoon om het volgende, wanneer je de review leest dan zie je dat ze bij sommige spelen zeggen van de radeon is sneller dan de geforce zelfs als deze zijn optimalisaties aan heeft, verder wordt ook nog enkele keren vermeld dat de trilliniare + af sneller is dan de geoptimaliseerde driver dan de geforce .
In mijn ogen is dit verkeerd aangezien ze zelf in het begin van de review toegeven dat bij de radeon er ook optimalisaties zijn, ik zou dan deze tests ook willen zien met die optimalisaties af.
waarom, omdat ik nog vrijwel nergens (behalve dan die ene site vermeld op tweakers) dezelfde tests gezien heb met allebei de kaarten waarvan allebei de optimalisaties uitgezet zijn.
Kijk in theorie geef ik je gelijk dat het niet echt uitmaakt zo een optimalisaties als ze niet raken aan iq, echter wil ik ook een beeld krijgen van de kaart zonder deze optimalisaties.
Eerlijkheidshalve moet ik er nog wel bijzeggen dat op dit moment ik de optimalisatie van ati nog steeds beschouw als een cheat zolang je niet duidelijk in het control panel kunt kiezen om deze uit te zetten.
ik ken het verhaal dat ze dit niet naar buiten konden brengen vanwege patenten dat er op rusten, maar aangezien er ook al vermeld was dat deze techniek verwerkt werd in vorige versies van de radeon hadden ze tijd genoeg om de patenten aan te vragen vind dit dus een drogreden.
Noem het gerust mierenneuken wat ik doe maar ik ben maar een student en vooraleer ik 500 euro uitgeef aan een kaart wil ik toch wel een zeer goed beeld hiervan hebben.