Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.292 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 93354

sjek schreef op 18 juni 2004 @ 12:31:
[...]

Hoezo is dat jammer?? Dat heet een gezonde markt. Jij wil zeker dat ati alleen maar beter scoort zeker?? Lekkere monopolie wordt dat en dan betaal je voor slechte en trage ontwikkelingen.
Het is juist goed dat nvidia sneller is, beter als dat je zou kunnen denken. Dan koopt als het zo door gaat in theorie 50% nvida en 50% ati. (ATi was sneler nu nvida dat weet de consument, sommige denken nog ati dus die kopen die en je hebt nog de die hard fans).
Ach dan koop je toch een GT als je de snellere kaart wil hebben, of is dat tegen je principes?
Ik zeg niet dat het jammer is voor de hele wereld, ik bedoel dat het jammer is voormijzelf omdat ik nu misschien wel een niew wc blok moet kopen ;) veder ben ik het helemaal met je eens en het merk maakt mij niet echt uit, ik heb beide en ze doen beide waarvoor ik ze gekocht heb.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
epo schreef op 18 juni 2004 @ 12:10:
[...]
Wat is daar jammer aan ? dit heet concurrentie, en als er altijd maar 1 partij sneller zal de ander niet lang bestaan. Om en om de snelste is goed voor de prijs :)
sjek schreef op 18 juni 2004 @ 12:31:
[...]
Hoezo is dat jammer?? Jij wil zeker dat ati alleen maar beter scoort zeker?? Ach dan koop je toch een GT als je de snellere kaart wil hebben, of is dat tegen je principes?
jongens, EERST even lezen voordat je onaardig begint te doen!

hij zegt toch dat ie liever een ATI heeft omdat ie dan geen ander blok voor zn waterkoeling hoeft te kopen?

het gaat nu dus ff niet om concurentie oid en of dat goed is voor de markt of niet.
hij wil in zn huidige setup een op zn WC-passende-GFX-kaart stoppen die dan iig mee kan komen met een 6800GT/ULTRA...

edit:

shit, alweer te traag getypt...

[Voor 4% gewijzigd door Puppetmaster op 18-06-2004 13:10]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
erm, het was niet onvriendelijk bedoeld ! wat voor wc heb je dan ? ik heb zo'n koolance blokkie maar die zal idd ook niet passen op de 6800.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
Puppetmaster schreef op 18 juni 2004 @ 13:07:
[...]

[...]

jongens, EERST even lezen voordat je onaardig begint te doen!

hij zegt toch dat ie liever een ATI heeft omdat ie dan geen ander blok voor zn waterkoeling hoeft te kopen?

het gaat nu dus ff niet om concurentie oid en of dat goed is voor de markt of niet.
hij wil in zn huidige setup een op zn WC-passende-GFX-kaart stoppen die dan iig mee kan komen met een 6800GT/ULTRA...

edit:

shit, alweer te traag getypt...
Het was mij niet duidelijk dat het puur om het wc blokje ging, dat wist ik dus niet.
Ben heel benieuwd waar de marktprijs op uit gaat komen van ati en nvidia. Hoop dat ze bij alle games tegen elkaar aan komen kwa prestatie zodat ze met de prijs moet spelen om klanten te trekken zodat ze eindelijk goed geprijsd gaan worden :9

[Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 18-06-2004 13:23]

Anoniem: 115880

Anoniem: 76476 schreef op 17 juni 2004 @ 14:18:
ik vind dit een evolutie die de slechte kant opgaat.

Vroeger kwam iets uit, en werd er pas nadien reclame voor gemaakt.

nu is er eerst de reclame, dan komt het uit, en het is pas effectief beschikbaar enkele maanden later. Dit is toch volledig tegen alle consumentenrechten in? :'(
Ik geef je helemaal gelijk, ik word er ook ziek van hoe ze dit soort producten hypen.

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Toch wel jammer dat de 6800GT nu opeens sneller is dan de x800pro terwijl die eerst nog redelijk kon meekomen met de 6800ultra. Gaat ATi hier nog wat aan doen
Niet mee kan komen? Die beredenering vind ik een beetje ver gaan.

http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/ut12804xaa8xaniso.gif

http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/fc1280.gif

http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/tr1280aa.gif
@ apple

Heb jij met de nieuwe omega,s 4.6 Fast writes aan staan ?
Heb geen Omega's maar wel Fastwrites aan staan.

[Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-06-2004 12:19]

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 14:01
Inderdaad, als AA op hogere reso's dan 800x600 =) ingeschakeld wordt wint de pro het in de meeste benches. Voor mij wordt de prijs de winnende factor :P
De pro en Gt vind ik even snel, ze winnen allebei even veel.

On a road of changes....

Anoniem: 93167

quote:

@ apple

Heb jij met de nieuwe omega,s 4.6 Fast writes aan staan ?

Heb geen Omega's maar wel Fastwrites aan staan.

Hoeveel punten haal je dan met en zonder Fast writes ?

• Niet online
Nooit gecheckt naar het verschil eigenlijk.

Anoniem: 89305

Alpha-xp schreef op 19 juni 2004 @ 12:22:
Inderdaad, als AA op hogere reso's dan 800x600 =) ingeschakeld wordt wint de pro het in de meeste benches. Voor mij wordt de prijs de winnende factor :P
De pro en Gt vind ik even snel, ze winnen allebei even veel.
Hahahah welke oetlul speelt er nou met zo'n dure kaart in 800x600, dan ben je toch wel erg fout bezig maar goed. Ennuh ik denk dat we goed kunnen concluderen dat de GT en de Pro erg goed aan elkaar gewaagd zijn. Qua prijs liggen ze ook dicht bij elkaar, dus kanniet fout gaan. Knap werk van Nvidia hoor, om zo sterk terug te komen, toppie! :)
(hoewel Nv van mij wel met 10% had mogen winnen, voor de markt zeg maar, mij boeit het merk niet, als ik maar een snelle kaart krijg voor een leuk prijsje).

Wel grappig dat ze beide zoveel moeite hebben met leveren, over een cliche gesproken... 8)7
(en ATi zei nog wel nadrukkelijk ja wij hebben em eerder dan Nv op de markt hoor, indirect dan, maar goed hopelijk leren ze daarvan...)

Anoniem: 2044

SPEEDMAN schreef op 17 juni 2004 @ 14:18:
ik vind dit een evolutie die de slechte kant opgaat.

Vroeger kwam iets uit, en werd er pas nadien reclame voor gemaakt.

nu is er eerst de reclame, dan komt het uit, en het is pas effectief beschikbaar enkele maanden later. Dit is toch volledig tegen alle consumentenrechten in?
previews en reviews wat mij betreft prima.....
het zijn ook de winkels die producten beloven nog voordat ze er ooit 1 hebben gezien.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 16:17
Anoniem: 38733 schreef op 19 juni 2004 @ 11:50:
Niet mee kan komen? Die beredenering vind ik een beetje ver gaan.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, zo kan ie wel weer:

http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/nascarq1280.gif
http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/il21600.gif
http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/ut1600aa.gif

Mensen die het échte verschil tussen de twee willen weten, moeten er nog maar een paar reviews op na lezen. Alleen plaatjes neerzetten waar de X800 beter is, is niet helemaal eerlijk hé :)

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

• Niet online
Jij bent niet selectief wou je zeggen. :) ;)

Schakel AF in (en wie wil dit niet) dan ziet jouw laatste plaatje er weer heel anders uit.

http://firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/images/ut16004xaa8xaniso.gif

Nu kunnen we wel heen en weer blijven sabelen maar waar het mij om ging is dat de Pro "niet mee zou kunnen komen", ietwat overdreven lijkt mij.

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-06-2004 15:05]

• Niet online
...

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-06-2004 15:02]

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
Ik heb een AOpen voeding van 250watt, en ik heb aardig wat spullen in mijn pc zitten. Kan ik er gewoon een Radeon 9800 PRO inhangen?

• IceEyz
  • Laatst online: 27-05 16:17
Anoniem: 38733 schreef op 19 juni 2004 @ 15:01:
Jij bent niet selectief wou je zeggen. :) ;)

Schakel AF in (en wie wil dit niet) dan ziet jouw laatste plaatje er weer heel anders uit.

[afbeelding]

Nu kunnen we wel heen en weer blijven sabelen maar waar het mij om ging is dat de Pro "niet mee zou kunnen komen", ietwat overdreven lijkt mij.
X800Pro kan idd wel meekomen, wie nou sneller is laat ik maar ff in het midden. AF is nog steeds een stuk sneller op de Ati's, ook dat klopt :)

Je mag best wel laten zien dat de X800Pro mee kan komen, ik vond het alleen ff flauw dat het leek alsof de X800 altijd sneller is dan de GT. Dus dat zette ik ff recht. :Y)
offtopic:
Wooow... 0.6fps :+
Ad Hox schreef op 19 juni 2004 @ 16:03:
Ik heb een AOpen voeding van 250watt, en ik heb aardig wat spullen in mijn pc zitten. Kan ik er gewoon een Radeon 9800 PRO inhangen?
Lijkt me geen goed idee. Als je "aardig" wat spullen hebt, kon het wel eens aan z'n max zitten. Je kunt het proberen natuurlijk, maar een nieuwe voeding is geen gek idee.

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

Anoniem: 66398

zucht...

3 weken en nog steeds niet leverbaar :'(

Anoniem: 104748

Ben ik nu echt een van de weinige die niet onder de indruk is van de prestaties???

Far cry 1280*1024:32 4xAA 8xAF 50.6 fps. x800pro

Dit is toch niet indrukwekkend voor een kaart die een giga sprong moet voor stellen tegenover de 9800xt?!?!?! Waarom wordt hier haast niet over gesproken????ANYONE?!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik vind het helemaal niet zow slecht nog hoor! ik koop een x800 pro juist omdattie met mooie beelden nog lekker boven die 30 fps blijft, dus ik ben al snel tevreden :Y) maar dan nog, het is niet de beste kaart van ati natuurlijk he!

Anoniem: 104748

De xt versie doet iets meer dan 60fps....en dan hebben ze het over een combi met een 3.2 GHZ proc.
Ze kunnen beter eerst er voor gaan zorgen dat de procjes geen flessennek meer zijn. Kunnen ze niet de de videokaarten meer proc. functies geven i.p.v. steeds ietsjes sneller? Ik weet niet ofdat dat mogelijk is, maar aangezien het al kleine pc''s zijn de videokaarten, kunnen ze er toch ook gelijk een goede pc van maken?
Dan hoef je ook niet regelmatig een nieuwe prc. aan te schaffen.
Klinkt een beetje vaag maar ik vindt t wel leuk klinken! :)
Hardwarezone heeft een leuk interview met Dave Orton geplaatst (6 pagina's lang). Een tweetal leuke quotes er uit:
HWZ : You know, when you start up a game like Unreal Tournament, the first thing that comes on the screen is an NVIDIA "The Way It's Meant To Be Played" logo. What's ATI doing to counter this?

Dave : I put tape over my screen in that area, I've never seen it. (laughs)
:D

En over z'n relatie met Jen-Hsun van nVidia:
HWZ : What's your relationship with NVIDIA's CEO (or is there any to begin with)?

Dave : The Executive VP of Marketing at NVIDIA and I used to work together at Silicon Graphics. Obviously we're fierce competitors. Outside of work, we're friends. Jen-Hsun's (NVIDIA's CEO) kids and my kids actually go to the same school and we live near each other. I enjoy spending time with him, [during] the few times I've had the chance to.
Bron: http://www.hardwarezone.c...w.php?id=1163&cid=30&pg=1

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Anoniem: 56386

PROT ik ben juist zeer onder de indruk van de x800 serie kijk hier maar naar :

http://images.anandtech.c...20xt_05040480526/2120.png

Ik vind dat verschil wel erg groot hoor.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 19-06-2004 21:55]

Anoniem: 93354

Ik wacht liever ook nog even tot hl2 en doom3 erzijn. Persoonlijk ga ik denk voor de kaart die het beste presteert in hl2 omdat ik denk dat de games die op de hl2 engine zijn gemaakt meer mijn soort games zijn dan die op de d3 engine worden gemaakt (quake4 bv, ik heb het niet zo op hele sneller shooters).

Anoniem: 56386 schreef op 19 juni 2004 @ 21:55:
PROT ik ben juist zeer onder de indruk van de x800 serie kijk hier maar naar :

http://images.anandtech.c...20xt_05040480526/2120.png

Ik vind dat verschil wel erg groot hoor.
Jippie mijn 9700Pro staat lekker onderaan! :D
Das is eerste vanaf onderen, dus best wel snel nog... O-)

Anoniem: 90555

wat betreft de 6800gt en x800pro zou je dus de hele review moeten lezen ipv hier wat plaatjes laten zien waar je alleen ati of nvidia ziet winnen:

http://firingsquad.com/ha...ormance_and_overclocking/

in "de meeste" benches is de 6800gt iets sneller als de x800pro ,maar scheelt weinig...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik vind de reviews van Firingsquad zo langzamerhand wel een beetje voorspelbaar. Ze gebruiken al een hele tijd dezelfde games, en van deze games is het van te voren te voorspellen wie er gaat winnen. In COD, LOMAC en IL2 weet je gewoon dat nVidia gaat winnen. En bij Tombraider en Far Cry weet je gewoon dat ATi het goed gaat doen, vooral met alle eyecandy aan en op hogere resoluties. En bij andere weet je dat het gelijkspel gaat worden bij (UT2004/Splinter Cell).

Ik zie liever een mix van modernere spellen die om de zoveel tijd geupdate wordt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

daar zijn de reviews toch voor? om te laten zien hoe het er voor staat?
dat je alles nu wel uit je hoofd weet.. tja.. dan zou je kunnen zeggen dat je al weet wat de conclusie is van al die reviews.

ik denk dat je geen slechte koop doet met beide merken..

en de 5 fps'jes meer of minder hier en daar.. och.. wat zou et..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 01:23

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 15:08
Idd je hebt een punt dat de x800xt vaak sneller is dan de geforce 6800 ultra, maar het enigste wat ik eigenlijk mis is in de review is dat ik ook zou willen zien hoe de x800xt presteert met zijn optimalisaties af aangezien in de review dingen te lezen zijn als
"The comment above is effective for the case with full-scene antialiasing and anisotropic filtering mode too – the RADEON X800 XT wins again."
terwijl het om een verschil gaat van enkele frames (bij het spel splinter cel).
Dit zou volgens mij ook veel eerlijker zijn dan, een review met de twee kaarten met zowel optimalisaties aan (allesinds de optimalisaties die de iq behouden) en met optimalisaties uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

optimalisaties horen toch bij het product zoals hij geleverd word???
tis net als formule 1... creatieve en innovatieve oplossingen binnen de gestelde grenzen kunnen net die miliseconde uitmaken aan het einde van een rondje..

dan roep je toch ook niet dat het niet eerlijk is... en dat je ze wel wil zien racen zonder alles wat ze bedacht hebben om net ietsje sneller te kunnen?

zou zonde zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
Bedankt voor je linkjes, maar die testjes zijn nogal gedateerd. Als je de moeite had genomen om het e.a. te lezen had je kunnen zien er getest is met NVIDIA ForceWare 60.72, en niet MET DE NIEUWE 61.34 drivers die stukken sneller zijn.
De test van firingsquad is wel met de 61.34 en daar zie je dan ook dat de 6800 sneller is. Helaas wordt daar alleen de XT niet meegenomen. Misschien in de volgende en dan icm met de 61.50 Nvidia drivers die wederom een performance boost krijgen :)

Hier nog een test tussen de GT en de Pro waarin je ziet dat de 6800 GT wel degelijk in de nieuwe spellen (HL2, Far Cry) sneller is :
http://www.ixbt.com/video2/nv40-2.shtml

Voor appel |:( , Nv wint in meer dan 15 van 20 plaatjes!

[Voor 7% gewijzigd door epo op 20-06-2004 16:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Hier nog een test tussen de GT en de Pro waarin je ziet dat de 6800 GT wel degelijk in de nieuwe spellen (HL2, Far Cry) sneller is :
Wanneer maak jij die groene bril waar je doorheen kijkt eens schoon? :) Ik kan toch echt niet anders zien in de door jou genoemde link en spellen dat met AA en AF aan de Pro en GT erg aan elkaar gewaagd zijn. Sterker nog, de Pro wint hier het meest van de GT.

http://www.ixbt.com/video2/images/nv40-2/hl-aaa.png

http://www.ixbt.com/video2/images/nv40-2/fc-aaa.png

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-06-2004 16:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 38733 schreef op 20 juni 2004 @ 15:55:
[...]

Wanneer maak jij die groene bril waar je doorheen kijkt eens schoon? :) Ik kan toch echt niet anders zien in de door jou genoemde link en spellen dat met AA en AF aan de Pro en GT erg aan elkaar gewaagd zijn. Sterker nog, de Pro wint hier het meest van de GT.

[afbeelding]

[afbeelding]
Maargoed jij kijkt weer door een rode bril. Wat dat betreft ben jij net zo erg als epo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 66398

sjek schreef op 20 juni 2004 @ 16:31:
[...]

Maargoed jij kijkt weer door een rode bril. Wat dat betreft ben jij net zo erg als epo.
Nou Nou, Ze zijn gewoon beide goed.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 66398 op 20-06-2004 16:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fikkie_84
Anoniem: 2044 schreef op 20 juni 2004 @ 14:19:
optimalisaties horen toch bij het product zoals hij geleverd word???
tis net als formule 1... creatieve en innovatieve oplossingen binnen de gestelde grenzen kunnen net die miliseconde uitmaken aan het einde van een rondje..

dan roep je toch ook niet dat het niet eerlijk is... en dat je ze wel wil zien racen zonder alles wat ze bedacht hebben om net ietsje sneller te kunnen?

zou zonde zijn.
het ging mij gewoon om het volgende, wanneer je de review leest dan zie je dat ze bij sommige spelen zeggen van de radeon is sneller dan de geforce zelfs als deze zijn optimalisaties aan heeft, verder wordt ook nog enkele keren vermeld dat de trilliniare + af sneller is dan de geoptimaliseerde driver dan de geforce .
In mijn ogen is dit verkeerd aangezien ze zelf in het begin van de review toegeven dat bij de radeon er ook optimalisaties zijn, ik zou dan deze tests ook willen zien met die optimalisaties af.
waarom, omdat ik nog vrijwel nergens (behalve dan die ene site vermeld op tweakers) dezelfde tests gezien heb met allebei de kaarten waarvan allebei de optimalisaties uitgezet zijn.

Kijk in theorie geef ik je gelijk dat het niet echt uitmaakt zo een optimalisaties als ze niet raken aan iq, echter wil ik ook een beeld krijgen van de kaart zonder deze optimalisaties.
Eerlijkheidshalve moet ik er nog wel bijzeggen dat op dit moment ik de optimalisatie van ati nog steeds beschouw als een cheat zolang je niet duidelijk in het control panel kunt kiezen om deze uit te zetten.
ik ken het verhaal dat ze dit niet naar buiten konden brengen vanwege patenten dat er op rusten, maar aangezien er ook al vermeld was dat deze techniek verwerkt werd in vorige versies van de radeon hadden ze tijd genoeg om de patenten aan te vragen vind dit dus een drogreden.
Noem het gerust mierenneuken wat ik doe maar ik ben maar een student en vooraleer ik 500 euro uitgeef aan een kaart wil ik toch wel een zeer goed beeld hiervan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 12:59
Wat mij opvalt in die benchmarks, dat de resolutie: 1280x960 het het beste doet, bij beide kaarten, en X800XT toch beter uitkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Anoniem: 93167 schreef op 18 juni 2004 @ 12:39:
[...]
En zij konden mij dit vertellen:

Is has to do on how the AGP bus is handled in the AMD64, not know much about it, but know it works.
Fastwrites heeft niet alleen met de A64 te maken. Het houdt simpelweg in dat als het aanstaat de cpu direct met de gpu kan communiceren, zonder eerst het werkgeheugen aan te spreken.
Al met al kan het inschakelen van Fastwrites voor grote onstabiliteit zorgen tegen weinig tot geen performance-winst.
Voor mij is het een nutteloze optie en hier staat het dan ook continu uit. (Zowiezo uitzetten bij overklokken).

edit:
Volgende keer ook maar even de laatste pagina lezen :)

[Voor 5% gewijzigd door Rone op 20-06-2004 21:49]

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SI4live
epo schreef op 20 juni 2004 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor je linkjes, maar die testjes zijn nogal gedateerd. Als je de moeite had genomen om het e.a. te lezen had je kunnen zien er getest is met NVIDIA ForceWare 60.72, en niet MET DE NIEUWE 61.34 drivers die stukken sneller zijn.
De test van firingsquad is wel met de 61.34 en daar zie je dan ook dat de 6800 sneller is. Helaas wordt daar alleen de XT niet meegenomen. Misschien in de volgende en dan icm met de 61.50 Nvidia drivers die wederom een performance boost krijgen :)

Voor appel |:( , Nv wint in meer dan 15 van 20 plaatjes!
Denk zelfs met die 'wonderdrivers' de 6800ultra het niet van de X800XT gaat winnen, want ik kan ook zeggen dat ATI met 'wonderdrivers' komt: eerst zien dan geloven.
Hoeveel procent winst hebben ze met de nieuwe drivers gekregen: gem. 5%. Plus dat de nieuwe drivers van ATI ook zoiets winst geven, dan hebben ze dus allebei eenzelfde performance winst gekregen, dus wint de X800XT het gewoon weer luid en duidelijk van de 6800ultra.

@fikkie_84
kijk allebei gebruiken zoveel optimalisaties wil je niet weten. Al die tech. die ze aangeven (bv. Ultrashadow etc van nVidia en smoothvision etc van ATI) zijn allemaal optimalisaties, zodat bepaalde dingen efficiënter werken. Dat is precies het geval bij de brilineair filtering van allebei de kaarten, het is gewoon veel slimmer om brillineair te gebruiken dan trillineair, ten eerste merk je echt geen verschil in beeldkwaliteit en ten tweede is het veel sneller.

Edit: Wat ik bedoel is, het is allemaal gelul dat je moet testen met optimalisaties uit enzo

[Voor 23% gewijzigd door SI4live op 20-06-2004 22:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

hmmm dus je koop baseren op prestaties zonder optimalisaties.. die in normaal praktisch gebruik wel toegepast worden?? euh... snap ik niet.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• epo
SI4live schreef op 20 juni 2004 @ 22:05:
[...]

Denk zelfs met die 'wonderdrivers' de 6800ultra het niet van de X800XT gaat winnen, want ik kan ook zeggen dat ATI met 'wonderdrivers' komt: eerst zien dan geloven.
Hoeveel procent winst hebben ze met de nieuwe drivers gekregen: gem. 5%. Plus dat de nieuwe drivers van ATI ook zoiets winst geven, dan hebben ze dus allebei eenzelfde performance winst gekregen, dus wint de X800XT het gewoon weer luid en duidelijk van de 6800ultra.
hopeloos |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Reageer er dan niet op en blijf gewoon in je nvidia topic, wees blij dat hij het hier doet.

Ontopic: Hoe zit het nu met de leverbaarheid van de X800 Pro's? Is hij er nu daadwerkelijk wel al fatsoenlijk? (BBA, Sapphire, Club3d, Asus?) Ik heb hem dan al wel, maar heb er wel wat meer voor moeten betalen dan voor waar de X800 in de pricewatch staat.

Zag gisteren trouwens ergens een review van de TWISMTBPG (The way its meant to be played games) hier bleek dat de X800 het meeste games gewoon won van de 6800 :D Goeie marketing voor nvidia.

Link staat op mn laptop nog, zal morgens een kijken of ik um nog heb.

[Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 20-06-2004 23:15]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SI4live
Thund3r schreef op 20 juni 2004 @ 23:14:
[...]

Reageer er dan niet op en blijf gewoon in je nvidia topic, wees blij dat hij het hier doet.

Ontopic: Hoe zit het nu met de leverbaarheid van de X800 Pro's? Is hij er nu daadwerkelijk wel al fatsoenlijk? (BBA, Sapphire, Club3d, Asus?) Ik heb hem dan al wel, maar heb er wel wat meer voor moeten betalen dan voor waar de X800 in de pricewatch staat.

Zag gisteren trouwens ergens een review van de TWISMTBPG (The way its meant to be played games) hier bleek dat de X800 het meeste games gewoon won van de 6800 :D Goeie marketing voor nvidia.

Link staat op mn laptop nog, zal morgens een kijken of ik um nog heb.
Offtopic:
Ik kijk niet meer naar die nVidia topic door al die ... die daar rondhangen (ze verpesten dat topic echt :( )

Ontopic:
Ik wacht nog steeds op de X800XT en aangezien de X800pro pas over een paar weken (dat zeggen veel winkels) serieus verkrijgbaar is vrees ik dat ik echt heel lang moet wachten op deze kaart :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
SI4live schreef op 20 juni 2004 @ 23:26:
[...]

Offtopic:
Ik kijk niet meer naar die nVidia topic door al die ... die daar rondhangen (ze verpesten dat topic echt :( )

Ontopic:
Ik wacht nog steeds op de X800XT en aangezien de X800pro pas over een paar weken (dat zeggen veel winkels) serieus verkrijgbaar is vrees ik dat ik echt heel lang moet wachten op deze kaart :(
Dat het topic verziekt wordt heeft net zo goed met mensen uit dit topic te maken. Je ziet het hier ook al gebeuren. Iedereen moet en zal z'n gelijk hebben en het laatste woord hebben. Heeft niks met de nvidiotjes te maken maar meer met de mensen die aonodig daar een averechtse reactie op geven. Laat nou eens iedereen in z'n waarde en als we nou eens kappen met dat geflame heen en weer hoeft geen van beide topics hieronder te lijden.

• epo
sjek schreef op 20 juni 2004 @ 23:54:
[...]

Dat het topic verziekt wordt heeft net zo goed met mensen uit dit topic te maken. Je ziet het hier ook al gebeuren. Iedereen moet en zal z'n gelijk hebben en het laatste woord hebben. Heeft niks met de nvidiotjes te maken maar meer met de mensen die aonodig daar een averechtse reactie op geven. Laat nou eens iedereen in z'n waarde en als we nou eens kappen met dat geflame heen en weer hoeft geen van beide topics hieronder te lijden.
ermm, iemand nvidiot noemen = flamen.
fikkie_84 schreef op 20 juni 2004 @ 17:13:
[...]
ik ken het verhaal dat ze dit niet naar buiten konden brengen vanwege patenten dat er op rusten, maar aangezien er ook al vermeld was dat deze techniek verwerkt werd in vorige versies van de radeon hadden ze tijd genoeg om de patenten aan te vragen vind dit dus een drogreden.
Heb jij wel enig idee hoe lang het soms duurt voordat je ook echt patent krijgt op een techniek nadat je patent hebt aangevraagd? Dat kan jaren duren. (8>

Anoniem: 102457

Catalyst voor 64 bit....

http://www.ati.com/support/driver.html
Just saw this over on Warp2Search!

http://www.warp2search.net/modules....e&sid=18074

ATi has finally released a set of Catalyst windows XP 64-Bit Edition Driver version 8.01-040421a-015296E! Dated 05/20/04.

Known Issues

* Running 3DLabs sample X29.exe under XP 64 AMD with an ATI FireGL X2 board installed results in the sample using Microsoft software OpenGL

* Direct 3D performance issues are noticed when running applications such as; 3DMark2001SE, 3DMark2003, Serious Sam 2, and AquaMark. under XP 64 AMD with an ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 series installed

* OpenGL performance issues are noticed when running applications such as; Serious Sam 2, and Quake 3. under XP 64 AMD with an ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 series installed

* Having the option Link Time Code Generation enabled results in an error message indicating that there is Insufficient Destination Size for Storage

* Entering the display properties and unchecking the option to Use DDC Information results in a dialog box being displayed indication Run a DLL as an App has encountered a problem and needs to close

* Entering S3 or S4 power state under a Windows XP64 system results in a machine check error message being displayed

* Installing the ATI software driver under

* Windows XP64 AMD results in the TV option tab not being displayed

[Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 102457 op 21-06-2004 01:00]

• fikkie_84
CJ schreef op 21 juni 2004 @ 00:38:
[...]

Heb jij wel enig idee hoe lang het soms duurt voordat je ook echt patent krijgt op een techniek nadat je patent hebt aangevraagd? Dat kan jaren duren. (8>
Mij hebben ze verteld dat wanneer de aanvraag gebeurt is voor een bepaald patent, het product beschermd is door deze aanvraag
"patent pending" als ik mij niet vergis wat je op zoveel zaken terugvind.
Firingsquad heeft een review geplaatst van twee PCI Express kaarten, namelijk de X800XT PCI-E (op 500 Mhz core en 500 Mhz GDDR3) en de X600XT (op 500 Mhz core en 370 Mhz mem).

Naast het testen op verschillende systemen, test men ook head-to-head, dwz AGP vs PCI-E.

Je ziet verschillen bij de X600XT vs 9600XT, maar dat komt vooral door de hogere memoryclock van de X600XT. Toch krijgt krijgt de X600XT daardoor vaak wel een leuke performance boost en wordt in de conclusie gezegd dat het nu met de PCX 5900 (gebaseerd op de FX5900XT) zou moet kunnen concurreren. Voor de rest is de PCI-E versie van de X800XT soms trager dan de AGP variant (X800XT PE @ 500/500). Soms sneller.

http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/images/cod1024.gif

http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/images/cod1600.gif
Bijna 10 fps verschil voor de X800XT PCI-E

http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/images/il21600.gif

http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/images/sc1024.gif

http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/images/tr1024.gif

Hele review: http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/

fikkie_84 schreef op 21 juni 2004 @ 01:34:
[...]

Mij hebben ze verteld dat wanneer de aanvraag gebeurt is voor een bepaald patent, het product beschermd is door deze aanvraag
"patent pending" als ik mij niet vergis wat je op zoveel zaken terugvind.
Dat zal waarschijnlijk wel zo zijn. Maar stel je eens voor... ATi maakt bekend hoe de filtering technieken werken op zowel software als hardwarematig niveau. Het patent moet nog worden afgeleverd en dit kan zo'n 3 a 4 jaar duren voor internationale octrooien voordat de aanvraag echt is afgewerkt en alles rond is (internationaal nieuwheidsonderzoek duurt nu eenmaal langer dan nationaal).

Maar in die 3 tot 4 jaar dat de aanvraag dus publiekelijk op te vragen is, kan een concurrent net genoeg ideeen opdoen uit die aanvraag om daar een eigen variant van te maken... een variant die net genoeg verschilt van het origineel zodat de rechtmatige eigenaar niet kan procederen tegen inbreuk van octrooi. Ik zie nVidia daar wel voor aan hoor....

En dit kan waarschijnlijk voorkomen worden als de technieken eerst geheim gehouden blijven, totdat de patentaanvraag is afgehandeld en ATi de rechten voor deze techniek voor 20 jaar bezit. Het zou toch lullig zijn als iemand anders er met je plannen van door gaat?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=2091&p=10

Erg interessant artikel bij Anand over de verschillen tussen PCIexpress en AGP waar o.a. de PCI en AGP versies vd XT800XT en de 6800Ultra getest worden.

Driverversie's zijn de 4.6beta en 61.45

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 21-06-2004 11:49]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Vooralsnog weinig verschil dus. Maar goed dat ik mezelf voorgenomen heb het nog een jaartje met mn X800 AGP te doen :Y)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 10832

Mensen die deze aanbieding al hebben gezien? De ATI Radeon X800XT 8X APG 256MB voor $434.95

Ik zit te twijfelen om hem daar te gaan bestellen

Anoniem: 10832 schreef op 21 juni 2004 @ 14:36:
Mensen die deze aanbieding al hebben gezien? De ATI Radeon X800XT 8X APG 256MB voor $434.95

Ik zit te twijfelen om hem daar te gaan bestellen
Zal je wel een compleet systeem moeten bestellen ofzo. Zit vast een addertje onder het gras, prijs is nl te laag in mijn ogen (adviesprijs 499)... :?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Vergeet het verschil tussen de Dollar en Euro niet he :) En natuurlijk import-kosten.

Denk dat voor een XT het afwachten is. Pro's beginnen op gang te komen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10-2022
SI4live schreef op 20 juni 2004 @ 13:24:
Als je dit allemaal bekijkt zeg tegen mij welke kaart je dan het liefst hebt. Bij veel benches zijn de verschillen niet zo groot, maar bij veel ook weer wel (allemaal in het voordeel van de X800XT), ik wordt behoorlijk schijtziek van die mensen die maar steeds menen dat de X800XT iets sneller is als de 6800ultra. Volgens mij hebben jullie de meest uitgebreide/beste review niet gelezen, want daar blijkt dat de X800XT niet iets sneller is, maar veel sneller.
maar nou eens eerlijk? wie speelt er in godsnaam spellen op 1600x1200? de meest gekozen resolutie is toch 1024x768 en daar scoort volgens mij de geforce 6800 ultra een stuk beter op.

en nou niet gaan zeiken,ik heb zelf ook een ati radeon x800 pro besteld !

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wackomack schreef op 21 juni 2004 @ 16:11:
[...]

maar nou eens eerlijk? wie speelt er in godsnaam spellen op 1600x1200? de meest gekozen resolutie is toch 1024x768 en daar scoort volgens mij de geforce 6800 ultra een stuk beter op.
1280*1024 op een 17" tft ;)

• Niet online
1280*1024 op een 17" tft
Ik weet het, zo zou het moeten, maar je zal de mensen de kost moeten geven die in 1024x768 spelen op een 17inch lcd. Laatst nog op een kleine lan (18 man) een rondje gelopen, en werkelijk alle eigenaren van 17 en 19 inch's LCD's speelden op 1024x768 (behalve ik dan).
Als je dan vraagt of ze weten dat 1280 de native resolutie is, en dat bij 1024 het beeld door interpolatie een stuk minder is, dan kijken ze je zo aan: :/

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-06-2004 16:41]

Anoniem: 10832

Anoniem: 89305 schreef op 21 juni 2004 @ 15:49:
[...]

Zal je wel een compleet systeem moeten bestellen ofzo. Zit vast een addertje onder het gras, prijs is nl te laag in mijn ogen (adviesprijs 499)... :?
Ik volg wel even dit topic, van mensen die daar hebben besteld.

Zo te zien kunnen ze op het moment, ook niet meer leveren.
Thund3r schreef op 21 juni 2004 @ 16:09:
Vergeet het verschil tussen de Dollar en Euro niet he :) En natuurlijk import-kosten.

Denk dat voor een XT het afwachten is. Pro's beginnen op gang te komen.
Wat betreft de dollar koers, dat is het probleem niet dat is in euro's 366.63

Met die importkosten heb je waarschijnlijk wel een punt, zal door die extra kosten wel niet meer zo heel erg interessant zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 10832 op 21-06-2004 16:50]

• SI4live
wackomack schreef op 21 juni 2004 @ 16:11:
[...]

en nou niet gaan zeiken,ik heb zelf ook een ati radeon x800 pro besteld !
Zeg me wat je hebt aan die vergelijking?
Allebei de kaarten zijn CPU limited, waarom in Gods naam een kaart van €500 kopen om alleen op reso's van 1024x768 te spelen?
Op 1600x1200 met alle eye candy aan test je de ware krachten van deze kaarten, daarom.

Anoniem: 64080

Ik ben heb de hele startpost doorgelezen maar ik kom er nou niet echt uit wat nou beter is. Een X800, X800XT, X800 Pro ik snap er helemaal niks van :P
Kan iemand me uitleggen wat nou wat is? Ik ben van plan om een nieuwe kaart aan te schaffen (Ati) en ben nu echt benieuwd wat de beste kaart is.

• Zeus
  • Laatst online: 23:14
Ik ben heb de hele startpost doorgelezen maar ik kom er nou niet echt uit wat nou beter is. Een X800, X800XT, X800 Pro ik snap er helemaal niks van
Kan iemand me uitleggen wat nou wat is? Ik ben van plan om een nieuwe kaart aan te schaffen (Ati) en ben nu echt benieuwd wat de beste kaart is.
Nee
1. We zijn geen slaafjes
2. Het is toch echt niet zo moeilijk om zelf wat actie te ondernemen (je kan nooit zo lui zijn als ik)
3. Als je nou de enige was... maar dat ben je niet.

Succes met zoeken

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Anoniem: 64080 schreef op 21 juni 2004 @ 18:04:
Ik ben heb de hele startpost doorgelezen maar ik kom er nou niet echt uit wat nou beter is. Een X800, X800XT, X800 Pro ik snap er helemaal niks van :P
Simpel antwoord: X800XT Platinum Edition is de beste uit het X800 rijtje.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CJ schreef op 21 juni 2004 @ 19:11:
[...]

Simpel antwoord: X800XT Platinum Edition is de beste uit het X800 rijtje.
en wanneer komt deze in nl uit??
en wat gaat hij kosten???

want wil deze namelijk bestellen!

Althalus schreef op 21 juni 2004 @ 18:20:
[...]

Nee
1. We zijn geen slaafjes
2. Het is toch echt niet zo moeilijk om zelf wat actie te ondernemen (je kan nooit zo lui zijn als ik)
3. Als je nou de enige was... maar dat ben je niet.

Succes met zoeken
Van mij mag je dood vallen :/

Ik vraag gewoon iets en krijg een reeks antwoorden terug van slaafjes dit, ga zoeken dat. Val dood vent.

Ga jij zometeen je mail maar even bekijken.. opmerkingen als deze gaan vele perken te buiten :|

[Voor 12% gewijzigd door Pollewob op 21-06-2004 20:45]

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
komop jongens, laten we het vriendelijk houden.

Het is idd niet de bedoeling dat iedereen dezelfde vragen als jij gaat stellen. Met een beetje searchen op GoT en google kom je een heel eind.

X800 is de naam van de hele serie, dus geen specifieke videokaart.
x800 XT PE is de snelste
x800 XT 2e snelste, met iets lagere clockspeeds
x800 pro 3e snelste, met iets lagere clocks en minder pixel pipelines

[Voor 36% gewijzigd door Brainless-NL op 21-06-2004 20:01]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Kom op mensen, lief blijven, dit is tenslotte het nVidia topic niet :+

edgarf28: Maar de X800 XT zal denk ik pas in augustus écht leverbaar zijn, zal zo rond de 500-600 Euro kosten.

[Voor 48% gewijzigd door Pubbert op 21-06-2004 20:00]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 01:38
Anoniem: 64080 schreef op 21 juni 2004 @ 19:55:
[...]

Van mij mag je dood vallen :/

Ik vraag gewoon iets en krijg een reeks antwoorden terug van slaafjes dit, ga zoeken dat. Val dood vent.
De antwoorden die je vraagt had je eigenlijk al moeten weten als je deze hele thread had doorgelezen.
Dat je zo iets simpels nu nog niet weet, doet vermoeden dat je helemaal niets hebt doorgelezen, of heel slecht ;)

X800pro goedkoopste en het minste
X800XT duurder en beter/sneller.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Toolzman schreef op 21 juni 2004 @ 20:16:
Geef mij het Nvidia topic maar veel meer discussie daar :Z
En bedankt voor je nuttige bijdrage. :/ Ontopic nu weer graag.

Tech Report heeft een interessant stukje online gezet over de nieuwe 915G en 925X chipsets van Intel. Er werd ook een test gebruikt die de voordelen zou moeten laten zien van PCI-Express . De resultaten:

http://www.techreport.com/reviews/2004q2/intel-9xx/img-dl-x600.gif

http://www.techreport.com/reviews/2004q2/intel-9xx/img-dl-gf6800.gif

http://www.techreport.com...q2/intel-9xx/index.x?pg=1

Of hier sprake is van een bug in de drivers van nVidia weet ik niet, maar het laat wel weer zien dat ATi's driver-afdeling er alles aan doet om meteen een goed product af te leveren.

Hopelijk zullen er snel games komen die echt gebruik maken van PCI-Express.

[Voor 61% gewijzigd door CJ op 21-06-2004 20:37]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok. Na diverse opmerkingen van gebruikers in dit topic even een vriendelijk maar ook dringend verzoek om VOORDAT je een vraag stelt eerst de startpost goed door te nemen en even verder te zoeken. Het komt te vaak voor dat er in dit topic vragen langs komen die met minimale inspanning zelf te beantwoorden zijn.

Vragen die daarbij horen zullen vanaf nu gewoon verwijderd worden :)

Brainless-NL schreef op 21 juni 2004 @ 19:59:
komop jongens, laten we het vriendelijk houden.

Het is idd niet de bedoeling dat iedereen dezelfde vragen als jij gaat stellen. Met een beetje searchen op GoT en google kom je een heel eind.

X800 is de naam van de hele serie, dus geen specifieke videokaart.
x800 XT PE is de snelste
x800 XT 2e snelste, met iets lagere clockspeeds
x800 pro 3e snelste, met iets lagere clocks en minder pixel pipelines
Oke. Nou, dat is ook weer duidelijk, zoveel geouwehoer om 1 vraagje.

Ik snap helemaal niks van die taalgebruik policy, maar dat zal weer wel aan mij liggen omdat ik niet genoeg gegoogled heb :+

Nogmaals bedankt :)

• Puppetmaster
Anoniem: 64080 schreef op 21 juni 2004 @ 21:14:
[...]

Oke. Nou, dat is ook weer duidelijk, zoveel geouwehoer om 1 vraagje.
waarvan het antwoord in de eerste tabel van de startpost staat
Ik snap helemaal niks van die taalgebruik policy,
"val dood" wordt idd om een of andere reden niet als vriendelijk opgevat. ik snap daar ook hélemaal niks van :+
maar dat zal weer wel aan mij liggen omdat ik niet genoeg gegoogled heb :+
de startpost, waarvan je zegt dat je em gelezen hebt, was genoeg geweest

[Voor 4% gewijzigd door Puppetmaster op 22-06-2004 01:27]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
ik was toevallig op de website van MyCom en zat een beetje naar de prijzen te kijken en toen kwam ik dit stukje tekst tegen bij de ASUS AX800pro:

MyCom: ASUS AX800pro
Zon, zee, strand? Vergeet het maar deze zomer. Blijf lekker thuis voor een potje Counterstrike Condition Zero met je vrienden en geniet van hyperrealistische beeld. Je krijgt deze game, een andere toptiel en een webcam gratis bij deze superkaart.
zeg nou eerlijk, dit is echt weer zo'n lachwekkende MyCom opmerking... :+

• Puppetmaster
ja! en dan nog niet eens gelet op de schrijf- en grammaticafouten! :X
het is echt copy-paste, heb de mycom site gecheckt... :/

• swampy
  • Laatst online: 13-05 16:34

swampy

Coconut + Swallow = ?

Counterstrike Condition Zero met hyperrealistische beeldkwaliteit...

Nu zijn de textures wat opgefleurt enzo en de engine aangepast aan de nieuwe game modusses maar.... het blijft toch voor een groot deel de oude engine!

En...tja... DX6 niet echt realischtisch!

Als ze nou Farcry meeleverde!

There is no place like ::1

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 21:46
ze bedoelen natuurlijk geniet van hyper realistische beelden met deze kaart en niet met CS CZ natuurlijk :P

offtopic:
foutief beknopte bijzin anyone?

[Voor 13% gewijzigd door BlowFish op 22-06-2004 07:57]

• hjs
  • Niet online
leuk interview met Dave Orton
http://www.driverheaven.net/dhinterviews/daveorton/
Allan: When I was recently chatting to you in Canada we discussed driver development and progress, with the fact ATI are a leader in Direct3d performance/stability but are sadly lacking in the OpenGL sector especially when compared to your main competitor, can you detail how ATI under your leadership plan to improve this?

Dave: We are always looking for ways to improve our products. And a key part of that is our software. Many of the improvements that we have made in the software area are already evident. For example, we have improved our testing processes, resulting in more frequent and more stable drivers and we have implemented a feedback program to learn of driver bugs early on so we can rectify them. Some of the improvements aren’t evident yet, but will be soon. It’s readily apparent that the work we’ve done on the DX driver is world class. We are confident we will do whatever is necessary to make our OGL driver the new industry standard for stability and performance.
Allan: Catalyst has been an incredible success for ATI and it's widely recognised that ATI appear to value their dedicated enthusiast following by pioneering many radical schemes such as the ATI beta testing user group headed up by Terry Makedon, how would you like to see Catalyst developing over the coming years?
Dave: CATALYST is a software suite that is the ultimate in performance, stability, and innovation. It will constantly evolve to what the market demands. Our first priority was stability and that is what our main focus has been since we launched CATALYST. However, deep within ATI’s driver research departments, we have been working on a project that will bring a whole new level of usability for VPU software. This product will be launched before the end of this year, and we are very excited about it -- it will be a major step forward in terms of exposing more control and usability, something that users are asking us for. As long as people keep using CATALYST CREW (ATI’s feedback mechanism) we will continue to let our users tell US what the future of CATALYST holds.
ben benieuwd :)

• Ad Hox
Ik heb het hier al eerder gepost, maar dan zonder de Voltage-lijnen:

Kan ik met ondestaande lijnen nog een Radeon 9800 PRO in mijn systeem hangen?

VCore: 1,792
+3,3V: 3,408
+5V : 4,919
+12V : 12,281

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ad Hox schreef op 22 juni 2004 @ 12:09:
Ik heb het hier al eerder gepost, maar dan zonder de Voltage-lijnen:

Kan ik met ondestaande lijnen nog een Radeon 9800 PRO in mijn systeem hangen?

VCore: 1,792
+3,3V: 3,408
+5V : 4,919
+12V : 12,281
Ja hoor, post je min-waarden ook nog eens?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Ad Hox
Hmm ik zag dit staan in Asus Probe...meer eigenlijk niet. In de bios zie ik ook niet meer :?

[Voor 25% gewijzigd door Ad Hox op 22-06-2004 13:07]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

In de Sp!ts stond een Mycom PC met X300 van Asus. Dus deze is wel al uit :? Zijn toch nog nergens benchmarks oid van bekend.

PC Zaak heeft trouwens de X800 Van Club3D op voorraad :)

http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=1694

[Voor 34% gewijzigd door Pubbert op 22-06-2004 13:23]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:07

• hjs
  • Niet online
ik zie dat eynstein ook de C3d X800 Pro op voorraad heeft, maar aan het commentaar te zien zijn ze niet echt blij met de prijs, zal wel flink hoger zijn uitgevallen als ze eerst gehoord hadden :(

Mijn advies als je een X800 Pro wil, lekker wachten totdat de kaarten ruim op voorraad zijn, gaan de prijzen met zeker 50 en waarschijnlijk wel 100 euro zakken !!

• edgarf28
  • Niet online
hier kan je de asus (+webcam) bestellen voor 425 euro!!!!! :9~

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

edgarf28 schreef op 22 juni 2004 @ 15:48:
hier kan je de asus (+webcam) bestellen voor 425 euro!!!!! :9~
Waar is hier :?

CJ: Startpost Deel 7 al bijna klaar? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:07

• edgarf28
  • Niet online
hahaha! ik was vergeten de link erbij te zetten, maar het is hier jah! ^^^

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Gamer

mobile

wat is eigenlijk een normale 3D01 score met een X800Pro en 3.5 ghz PIV power ?
haal hier "maar" 22 K ?
Thund3r schreef op 22 juni 2004 @ 15:48:
[...]

Waar is hier :?

CJ: Startpost Deel 7 al bijna klaar? :)
Yep. Die staat klaar. Kleine aanpassing hier en daar, plus een plaatje van de Catalyst Control Center erbij. :)

Alleen ik ga zo even een paar uurtjes er tussen uit. Mocht dit topic in die tijd vol lopen, gelieve even te wachten tot ik terug ben. Dan maar ietsje over de 500 heen (dat is met het vorige topic ook gebeurd). O+

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gamer schreef op 22 juni 2004 @ 18:04:
wat is eigenlijk een normale 3D01 score met een X800Pro en 3.5 ghz PIV power ?
haal hier "maar" 22 K ?
hangt ook nog van de rest van je systeem af he, o.a. je geheugen! en chipset

• Ad Hox
Thund3r schreef op 22 juni 2004 @ 12:30:
[...]

Ja hoor, post je min-waarden ook nog eens?
Nouja...toch maar gewoon gekocht :p

In het begin een LESS_IRQ BSOD. Toen uitgezet en de TV-kaart eruit gehaald aangezien die toch altijd loopt te zeuren. Toen instaleren en werkte meteen, alleen nog een gekke error bij setup, maar drukte op OK en alles werkt gewoon :) De kaart (9800PRO dus, op een 1.4 ghz 265MB :P) werkt dus perfect.

• Maverick
  • Laatst online: 07:56
CJ schreef op 22 juni 2004 @ 18:10:
[...]
Dan maar ietsje over de 500 heen (dat is met het vorige topic ook gebeurd). O+
500? Dacht dat topics pas bij 1k posts op slot gingen :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Gamer

Gamer

mobile

sjoerdjanson schreef op 22 juni 2004 @ 18:37:
[...]

hangt ook nog van de rest van je systeem af he, o.a. je geheugen! en chipset
dual PC 4200-P4c800.
default 3D03 is 10200, dus dat is al goed.

ahja, de VGA silencer rev 3 past ook op dit kaartje.

[Voor 10% gewijzigd door Gamer op 22-06-2004 20:55]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Jij hebt dus ervaring met de Silencer 3 op dat kaartje? :) Zijn je temps hard gedaald? Ik zit nu op 49c, en ik erger me niet echt aan het geluid, maar wil wel het geheugen kunnen coolen (wat nu niet lukt)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gamer

Gamer

mobile

33° idle, overclock is met 20 mhz gestegen.

heatsinks kunnen op het geheugen nu, tweakmonsters bv zou moeten lukken.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Heb je ook memsinks erop? Kun je je geheugen nu verder OC'en?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 14:32
ff noob vragie off topic, als je z'on nieuwe 8 x agp kaart op een 4 x agp bord zet heb je dan echt heel veel performance verlies ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Nee

:) erg veel meer valt dr niet over te zeggen
naja, je zal dr gewoon niks van merken....
Maverick schreef op 22 juni 2004 @ 19:18:
[...]

500? Dacht dat topics pas bij 1k posts op slot gingen :?
Nee, de discussie topics over beide IHV's gaan al bij 500 op slot ipv 1000. Dit is een van de veranderingen na het sluiten van bv het "Grote Radeon Topic" wat vaak onoverzichtelijk was.

• Gamer

Gamer

mobile

Thund3r schreef op 23 juni 2004 @ 08:42:
Heb je ook memsinks erop? Kun je je geheugen nu verder OC'en?
nee, nog niet.
maar de tweakmonsters komer eraan.

Anoniem: 115092

Op de website van Paradigit (www.paradigit.nl) is inmiddels ook de Connect 3D ATI Radeon X800Pro 256 MB kaart verschenen. Of ze hem daadwerkelijk in voorraad hebben durf ik niet te zeggen. Ze bieden hem in elk geval aan voor 469 euro.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 23-06-2004 13:16]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee