Verwijderd
Uhu fout dus... het is de bedoeling dat DPC een stichting/vereniging of whatever wordtNightBird schreef op 01 juni 2004 @ 15:48:
[...]
Ik zou bijna zeggen: lees even het bijbehorende topic. Maar goed... het eerste dus. Het is puur en alleen voor het beheren van de spullen die van DPC als geheel zijn.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ik ben nog steeds niet overtuigd van de noodzaak en de legitimiteit. Bovendien is niet duidelijk geworden waar, en op wie wij nou eigenlijk (moeten) stemmen. Maar goed... ik wil niet altijd een azijnpisser zijn. Ik waardeer een ieders inzet voor DPC absoluut. Ook al ben ik tegen.
[10:14] <Yakkie> ik moet zeggen: ik heb heel die topics gelezen over rechtsvormen, en ik snap er de ballen niet van. Snap niet hoe mensen dan goed overwogen voor/tegen kunnen stemmen
Vind het te moeilijk om hier een normale gefundeerde mening over te geven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)
Ik zie niet genoeg voordelen om tegen de nadele op te wegen. Ook de controle over zo'n grootte groep door een aantal personen vind ik niet kunnen.
en dsmarty filter anders ff reacties van inactives eruit, zelfs voor lurkers die onterecht eruit worden gefilterd geld dat als er neit opzettelijk inactives uit de kast worden getrokken de stemverhoudingen onder lurkers die weten waar ze voor voten hetzelfde liggen als voor de actives die stemmen..
[ Voor 97% gewijzigd door Makkelijk op 01-06-2004 21:33 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
with stupidOnno schreef op 31 mei 2004 @ 21:30:
Tegen. Er is onvoldoende onderbouwd waarom een stichting noodzakelijk is, er is niet goed duidelijk gemaakt hoe het geheel vormgegeven zal worden, wat de taken/plichten/etc zullen zijn, en ik heb mijn twijfels over de legitimiteit van het gebeuren.
(verder vind ik het opmerkelijk dat de crew zelf vrolijk meestemt over haar eigen voorstel; alle 'natuurlijk voor' reacties geven al wel aan dat jezelf raadplegen niet echt.. nuttig is)
#StopBurningStuff
[ Voor 79% gewijzigd door SWfreak op 01-06-2004 22:52 ]
Verwijderd
VOOR
dus de nietspammende dpc leden hebben geen stemrecht volgens jou??DKasemier schreef op 01 juni 2004 @ 21:32:
en dsmarty filter anders ff reacties van inactives eruit, zelfs voor lurkers die onterecht eruit worden gefilterd geld dat als er neit opzettelijk inactives uit de kast worden getrokken de stemverhoudingen onder lurkers die weten waar ze voor voten hetzelfde liggen als voor de actives die stemmen..
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Qua projecten gaat de D in DPC gaat evengoed over Distributed. Net dàt is de kracht van DPC: distributed power, distributed middelen en distributed vrije tijd van ontelbaar veel enthousiastelingen. Dan moet je niet gaan centraliseren in een rechtsvorm. Stel je voor dat statsbouwers (en -posters) plots hun kosten gaan doorrekenen ...
Lees nog even het andere topic, imho zie je dingen die er niet zijn en ook niet de bedoeling zijnColdRain schreef op 02 juni 2004 @ 00:15:
TEGEN
Qua projecten gaat de D in DPC gaat evengoed over Distributed. Net dàt is de kracht van DPC: distributed power, distributed middelen en distributed vrije tijd van ontelbaar veel enthousiastelingen. Dan moet je niet gaan centraliseren in een rechtsvorm. Stel je voor dat statsbouwers (en -posters) plots hun kosten gaan doorrekenen ...Denk even KISS.
[ Voor 15% gewijzigd door DSmarty op 02-06-2004 08:42 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
6.35wP Solar | 15,36kWH Zendure | Tesla M3H LR 750
Intentionally left blank.
Verwijderd
iemand van dpc notarisje ofzow die dat tegen een vriendentarief wil doen
edit
tussenstand
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:27 ]
1
2
3
| GEEN MENING 18 (10,47%) TEGEN 69 (40,12%) VOOR 85 (49,42%) |
en nog 32 overige opmerkingen
[ Voor 4% gewijzigd door -Marshal- op 02-06-2004 22:43 ]
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Verwijderd
Wat is trouwens het percentage wat voor moet stemmen om dit door te laten gaan? 50% lijkt me erg weinig en gevaarlijk
Ben bang dat het hobbiestische van DPC eraf gaat en dat er te 'streng' opgetreden gaat worden. Merk dat de sfeer tegenwoordig toch al behoorlijk zakelijk ingesteld is en denk dat als DPC een rechtspersoon wordt dit alleen maar erger wordt.
Over dat stemmen van de inactieven: Er zijn ook veel mensen lid van DPC die geen lid zijn van GOT en die hierover gehoord hebben op IRC en dan toch hun stem kwijt willen....
*edit:
Tussenstand:
1
2
3
| GEEN MENING 19 (10,61%) TEGEN 74 (41,34%) VOOR 86 (48,04%) |
[ Voor 16% gewijzigd door 2bme op 03-06-2004 13:30 ]
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
het wordt anders veel te professioneel
Waarom moet DPC gewijzigd worden? Het geheel loopt nu toch al goed? En waarom wijzigen wat al goed is?
whatever..
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25
Maar ik ben het met mAdRaZ0r eens, DPC moet vooral leuk blijven...
ik stem TEGEN dus.
Verwijderd
Pskutte schreef op 03 juni 2004 @ 19:11:
TEGEN
Waarom moet DPC gewijzigd worden? Het geheel loopt nu toch al goed? En waarom wijzigen wat al goed is?
Ik vind dat er hier maar wat aangeprutst word, het forum is onoverzichtelijk, de site is niet echt van je het, het is enorm onduidelijk wie wat doet en hoe in de crew, ook geen idee welke projecten er ondersteund worden.. Zo trek je niet veel nieuwschierige potentieele leden aan! Nu moeten we het hebben van de geinfecteerde vriendenkring, maar als alles duidelijk zou zijn, met goeie vindbare faq's enzo.. Zouden we waarschijnlijk heel wat meer toevallig langskomende leden krijgen.. En zou je ook niet alles zeelf hoeven doen, ik bedoel.. waarom denk je dat alle subteamsites hun eigen faq's hebben? Waarschijnlijk omdat de dpc faq's wat lacken.. Voor veel projecten zijn er op het sid geeneens faq's te vinden! btw ook maar toevallig dat ik van het sid afweet!
Voordat je iedereen op de tenen gaat trappen...
Daar is nou juist de 'vernieuwe' crew voor, die zijn top bezig om het allemaal wat overzichtelijker te maken.
Ook komt er een nieuwe WDO (Www.Dutchpowercows.Org) met overzichtelijke FAQ's enzow.
Nog even geduld dus!
[ Voor 7% gewijzigd door My op 05-06-2004 12:04 ]
* Gondor Oops, bijna laatPim. schreef op 31 mei 2004 @ 18:19:
..., iedereen die wil kan zijn stem in dit topic geven en over 7 dagen wordt de stemming gesloten en tellen we alle stemmen bij elkaar op.
Tegen-ers hebben wel goede punten, vind ik.
En paar tegen-punten waar men bang voor is kan, naar mijn mening, nu ook. Ik heb geen argument kunnen gelezen waarom deze tegen-punten wel zullen plaats vinden na dat DPC een rechtsvorm heeft gekregen.
Als ik, zoveer ik het weet, de achtergrond van de crew en de huidige gang van zaken binnen DPC in acht neem, lijken deze tegen-punten mij, op dit moment, niet van toepassing.
Zo zie ik het
Kort samen gevat: ik ben VOOR
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Ik vertrouw erop dat de crew het beste met ons voor heeft en het dus wel goed komt met alle nog open liggende vraagstukken!
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Ik ben niet per definitie tegen het idee, dus vandaar mijn stem.
Ik ben wel erg benieuwd naar een duidelijk kosten/baten plaatje en de wijze waarop die kosten worden opgelost. Het idee voegt imho niet direct erg veel toe, maar als die kosten goed opgelost kunnen worden (op langere termijn!) dan heb ik er vooralsnog niets op tegen.
Wat betreft tegenargumenten: Het is een beetje zoals Gondor al aangaf. De meeste argumenten kunnen nu ook gelden, en ik heb de indruk dat velen bang zijn dat de DPC crew meer macht krijgt. Maar dat idee kan ik niet delen, aangezien we als team altijd de crew onze rug kunnen toekeren, dus wie heeft dan de macht?
Bovendien kan ik nergens uit afleiden dat deze stap wordt gemaakt omdat men op meer macht belust is. Dat zou imho ook een dom idee zijn.
Ik wacht het rustig af
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
De voorstem geld de intentie om de continuiteit van DPC & de DPC belangen te waarborgen, maar over de uitwerking daarvan moet zeker nog grondig nagedacht worden.
zie ook:
in het discussie topicMark83 schreef op 02 juni 2004 @ 13:24:
een zinnig verhaal
Assimilate, Graze, Stampede !!
1
2
3
| GEEN MENING 19 (9,69%) TEGEN 84 (42,85%) VOOR 93 (47,44%) |
Met zo'n groot verschil tussen de mensen lijkt het me niet er duidelijk uitpringen. Ik ben eigenlijk van mening dat het meer onderbouwd moet worden dan alleen maar een poll houden.
Ik heb in den beginnen voor gestemd, maar ondanks dat het op kop ligt, is dit NIET de mening van de DPC, want er zijn er ook een helehoop tegen.
[ Voor 57% gewijzigd door Cardinal op 06-06-2004 16:31 ]
Met alle respect voor de TS, maar achteraf gezien had de FP dus een stukje uitgebreider mogen zijn zodat de essentie van deze poll cristalclear zou zijn. En verder zouden daar al enige tegenwerpingen kunnen worden ontmanteld of worden doorverwezen naar op polls die erna zouden volgen. Maar dit is natuurlijk vooral allemaal achteraf bekeken. Mogelijk moeten in de nabije (maar niet te nabij) toekomst nog eens vanaf scratch gaan kijken naar dit vraagstuk, gebruikmakend van een overduidelijke startpost.
Ik zou het overigens kunnen begrijpen als de huidige crew dit probleem de eerstkomende tijd, of zelfs permanent, links zou laten liggen. Misschien is het idee over een tijdje wat minder revolutionair, of misschien moeten we dit maar gewoon vergeten.
My 2 pennies
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Lees over dit onderwerp ook de discussie bij S@NL. Die zijn een jaar geleden ook door dit proces gegaan.
lees net dat de poll dicht is.
Hoe lomp
Volgende keer een biertje eerder stoppen en wél in de TS lezen wanneer de poll sluit
[ Voor 74% gewijzigd door Paitor op 08-06-2004 02:06 ]
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
ik hou het op geen mening, nja mochten jullie daar nog wat mee willen doen
dat ik het idee heb dat het zinloze besteding van jullie tijd is hoeft niet te betekenen dat ik het jullie moet beletten, iedereen moet zelf weten wat hij doet.. ik zou t alleen niet doen
(maar t stoort me ook niet)
[ Voor 55% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2004 08:20 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
---------------------------------------
De poll is geëindigd.
De eindstand is:
94 stemmen 'Voor' (47,24%)
84 stemmen 'Tegen' (42,21%)
21 stemmen 'Geen mening' (10,55%)
Totaal 199 stemmen
Deze telling is inclusief de stemmen van de crew.
Uit de directe uitslag van de poll, de bijgeleverde argumentatie en de opmerkingen in het discussietopic kan naar onze mening het volgende worden opgemaakt:
- De poll heeft geen doorslaggevend 'Voor' of 'Tegen' opgeleverd.
- Er is teveel onduidelijkheid over wat de gedachte en het doel achter het neerzetten van een rechtspersoon.
- Het is onduidelijk wat de rol van een rechtspersoon ten opzichte van DPC zou zijn.
- De combinatie van een Poll + motivatie en een discussietopic heeft hier aan bijgedragen.
Hieruit kan worden geconcludeerd dat het toch gewenst is meer informatie aan te bieden over details. Om dit te bewerkstelliging hebben we het volgende plan gevat om tot meer duidelijkheid te komen alvorens met een nieuwe poll te komen:
We hebben besloten om de plannen voor een rechtspersoon verder uit te werken. Echter willen we het nu niet als crew alleen doen maar samen met iedereen die hiervoor interesse heeft.
Op FDO zal een forum aangemaakt worden waarin punten als het inventariseren van kosten en baten, het uitwerken van statuten, het opzetten van volgende gerelateerde topics en eventueel andere gerelateerde zaken kunnen behandelen.
Iedereen die interesse heeft kan zich op het forum inschrijven en zich opgeven voor de 'rechtspersoon discussie groep'.
Als alle punten uitgewerkt zijn zal alle informatie centraal online gezet worden en wordt er zo breed mogelijk ruchtbaarheid aan gegeven. Op deze uitwerking kan vervolgens door iedereen commentaar worden geleverd. Al het commentaar zal binnen de eerdergenoemde groep geïnventariseerd worden en al dan niet verwerkt worden in de voorstellen.
Op het moment dat er geen nieuw commentaar meer komt zal er een nieuwe poll komen. Bij deze poll zal uitgebreid en duidelijk beschreven worden welke uitslag tot welke vervolgactie zal leiden. Bij deze poll kan iedereen 'Voor', 'Tegen' of 'Geen mening' stemmen. De poll zal 14 dagen vanaf de startpost lopen.
In tegenstelling tot de afgelopen poll zullen alle reacties anders dan 'Voor', 'Tegen' of 'Geen mening' worden verwijderd. Dit geldt dus ook voor tussenstanden (ja, dat is moeilijk voor een DPC'er
Aan de uitslag worden 2 eisen gesteld voordat er vervolgactie zal plaatsvinden: Er moeten minimaal 200 mensen gestemt hebben om enigzins representatief te zijn en niet meer dan 33% van de stemmers heeft 'tegen' gestemt.
[ Voor 202% gewijzigd door Pim. op 08-06-2004 21:05 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Verder voegt het weinig toe, enkel risico's.
Beeetje laatVerwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 20:46:
Ik ben tegen, veel plannen maar weinig doordacht als je het mij vraagt.
Verder voegt het weinig toe, enkel risico's.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Zag hem net langskomen.
Verder zweer ik dat die concluderende post van je er nog niet voor stond net!
Dank U- De poll heeft geen doorslaggevend 'Voor' of 'Tegen' opgeleverd.
- Er is teveel onduidelijkheid over wat de gedachte en het doel achter het neerzetten van een rechtspersoon.
- Het is onduidelijk wat de rol van een rechtspersoon ten opzichte van DPC zou zijn.
- De combinatie van een Poll + motivatie en een discussietopic heeft hier aan bijgedragen.
Verwijderd
Ik heb het gevoel dat er naar mij is geluisterd.. Bij voorbaat dank!Pim. schreef op 08 juni 2004 @ 20:42:
Daar is ie dan al Mig
...
Aan de uitslag worden 2 eisen gesteld voordat er vervolgactie zal plaatsvinden: Er moeten minimaal 200 mensen gestemt hebben om enigzins representatief te zijn en niet meer dan 33% van de stemmers heeft 'tegen' gestemt.
Doen we toch altijdVerwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:00:
[...]
Ik heb het gevoel dat er naar mij is geluisterd.. Bij voorbaat dank!
Tot mijn grote verbazing zijn alle topics gesloten en kan ik nergens op reageren.[eNeRGy] schreef op 08 juni 2004 @ 22:25:
Het forum is zojuist geopend op http://forum.dutchpowercows.org
Jongens wat is hiervan nu dan eigenlijk de bedoeling ????
[toevoeging]
Ik hoor net dat ze gisteravond nog "gewoon" open waren, hoezo deze snelle sluiting ???
[/toevoeging]
[ Voor 17% gewijzigd door Wessie op 09-06-2004 08:48 ]
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Ik heb er alle vertrouwen in
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Verwijderd
Quoten kan nog steedsWessie schreef op 09 juni 2004 @ 08:47:
[...]
Tot mijn grote verbazing zijn alle topics gesloten en kan ik nergens op reageren.
Jongens wat is hiervan nu dan eigenlijk de bedoeling ????
Ik zou zeggen roep maar wat je anders zou willen zien.
Hier begrijp ik dan uit, dat we in dit topic erover gaan discussieren en niet op het aparte forum ?Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 08:48:
[...]
Quoten kan nog steeds
Ik zou zeggen roep maar wat je anders zou willen zien.
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Verwijderd
Het 1e topic op dat forum is gewoon open hoorParaNoiMia schreef op 09 juni 2004 @ 09:00:
[...]
Hier begrijp ik dan uit, dat we in dit topic erover gaan discussieren en niet op het aparte forum ?
Die is er juist zodat het daar kan.
Alle eerdere topics die wij zelf gehad hebben over b.v. de statuten zijn gesloten.
Maar daar zou je dus uit kunnen quoten.
Ik krijg hier toch een aardig vervelend gevoel bij als ik eerlijk benVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:02:
[...]
Het 1e topic op dat forum is gewoon open hoor
Die is er juist zodat het daar kan.
Alle eerdere topics die wij zelf gehad hebben over b.v. de statuten zijn gesloten.
Maar daar zou je dus uit kunnen quoten.
We worden gevraagd mee te discusieren, maar de topics waar in gediscusieerd zou kunnen worden zitten op slot. Dat topic dat jij aangeeft is niet echt een discussietopic wel ?
[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoiMia op 09-06-2004 09:05 ]
Verwijderd
Ik zal eens kijken wat ik kan doen.ParaNoiMia schreef op 09 juni 2004 @ 09:03:
[...]
Ik krijg hier toch een aardig vervelend gevoel bij als ik eerlijk ben
We worden gevraagd mee te discusieren, maar de topics waar in gediscusieerd zou kunnen worden zitten op slot. Dat topic dat jij aangeeft is niet echt een discussietopic wel ?
De reden waarom is bij mij namelijk ook niet helemaal duidelijk
En je hebt zeker een punt.
De reden dat alle topics dicht zitten is het volgende:
Als we al die topics openlaten wordt het snel een grote bende en heeft niemand meer overzicht.
We hebben ze wel allemaal daar neergezet zodat iedereen ze kan lezen en dus inzicht krijg in de manier waarop we tot bepaalde dingen zijn gekomen.
Ik denk dat het nu het mooiste zou zijn als we een post maken waar we samen in besluiten op welke manier we het geheel gaan aanpakken en vandaar uit stap voor stap, in nieuwe posts, de punten langslopen (statuten o.a.)
In die nieuwe posts kan je dan je informatie van de gesloten posts gebruiken.
En JA, ik waardeer het zker dat jullie (net als anderen) je tijd en moeite er in steken
Verwijderd
[edit]
Pim
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 09:57 ]
Verwijderd
4 minuten blijkbaar wel ja
Er zijn nog niet veel DPC-ers die hier bezig aan het meepraten. We kunnen wel wat meer meningen gebruiken. Je heb nu de mogelijkheid.[eNeRGy] schreef op 08 juni 2004 @ 22:25:
Het forum is zojuist geopend op http://forum.dutchpowercows.org
Je kan straks niet meer zeggen dat je de kans niet hebt gehad.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!