Nofi, maar er zijn zonnestelsels op nog geen steenworp afstand die 2 zonnen hebben ipv 1, daar is nix onlogisch aan....
Je bent van mening dat iets waaris, en om dat het waar is is die mening ook waar en dus objectief.
^^
Geloof je het zelf

Als je mening overeen komt met de waarheid zoals
anderen die bevatten blijft hetn ogsteeds een mening....
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:46:
En ik heb al geprobeerd duidelijk te maken dat wat iemand zegt of typt al per definitie zijn mening is en dat niemand hoeft aan te geven dat het om zijn mening gaat.
Bijvoorbeeld, ik zeg:
De lucht is mooi blauw
De zon is mooi rood 's avonds
Ik hoef niet te zeggen:
ik ben van mening dat de lucht mooi blauw is
ik ben van mening dat de zon 's avonds mooi rood is
De lucht is mooi lichtblauw en 's avonds is de zon echt wel mooi oranje hoor...
Kwestie van interpretatie dus. Toegegeven, het meeste wat mensen zeggen is hun mening, maar je kunt ook anderen citeren, geschriften, andere mensen of gewoon de waarheid postuleren: De lucht is blauw, de zon is rood 's avonds.
Een blauwe lucht is wezenlijk anders dan een mooie blauwe lucht

Dat laatste is per definitie een mening, de eerste een feit voor 90% van de dag

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 03:34:
Er is een groot verschil in iets weten en iets van mening zijn. Als ik weet dat iets de waarheid is(absoluut of een benadering), dan zal ik het ook zo brengen. Als ik iets "maar" van mening ben, dan zal ik het ook zo brengen, of dan spreekt het al voorzich (het gras is mooi groen).
Blijkbaar spreek gelovin nog niet voor zich, want als dat wel was, zou iedereen het beoefenen. Dat iets voor jou vanzelf sprekend is, hoeftn og niet te betekenen dat het voor een ander ook zo is? Ik heb al een aantal keren in mijn leven krokodil gegeten(helaas niet zelf mogen schieten, maar ik was te jong, en het geweer te zwaar

) voor mij is het vanzelf sprekend als ik krokodil eet, terwijl ik nu een hoop andere tweakers kotsend achter hun pc zie zitten.
Enige dat ze weten is dat het eetbaar is, maar dat maar het niet vanzelfsprekend. Dus als je je hele leven gedacht hebt dat krokodillen niet op het menu staan, neem je dat aan als een waarheid. Terwijl mijn waarheid is dat ze best lekker zijn.
Wanneer iemand bij mij aankomt met "X is zo, omdat bla bla" dan zal ik dat horen als "in ben van mening: X is zo, omdat bla bla" en daarna geheel zelf bepalen of ik het aanneem als de waarheid of afdoe als een leugen. Zo verwacht ik eigenlijk dat jullie ook doen. Iemand proberen aan te praten/leren dat hij moet zeggen dat het maar om zijn subjectieve mening gaat vind ik dus eigenlijk raar.
Dus wij moeten dus alles wat jullie zeggen opvatten als ene mening, en niet als waarheid? Dus jullie vinden alleen dat God bestaat?

Jullie zijn toch wijs genoeg om elk woord van ieder mens als "maar" zijn mening te behandelen, tenzij jij overtuigd bent dat het waar is. Zo heb ik totaal geen moeite om de conclusie van de evolutie theorie af te staan als een leugen, al komen mensen met bergen zogenaamd bewijs aan. Ik noem het zogenaamd bewijs, omdat het "maar" een mening is van mensen die het bewijs noemen.
Dus jij bent niet van mening dat dingen evolueren, zoals bacterien die zich aanpassen aan omstandigheden en het griep virus dat elk jaar weer terug komt in veranderde vorm? En dat dit op langere termijn is dit ook op grotere dieren toe te passen is?
Want ik ben slechts van mening dat bacterien en virussen zich aanpassen, da's geen waarheid
Frappant dat dan ik toch elk jaar weer rijen zie voor de jaarlijkse griepprik.....
Evolutie theorie hoeft het bestaan van God verigens niet uit te sluiten, enkel het scheppingsverhaal, dat soweiso al symbolish gezien moet worden, zou iets teveel goddelijke interventie bevatten. Wat nou als God nu gewoon 1 bacterie op de aarde zetten en hem liet delen, zich verbeteren etc etc?
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 08:52:
Als er een bliksem straal uit de hemel zou komen op het moment dat een mens iets kwaads doet, dan zou de aarde al enorm lang uitgestorven zijn. Maar God laat deze situatie niet eeuwig toe. Wanneer de maat bij hem vol is, op het moment dat hij voorbereid heeft, zal hij alles met vuur verbranden en zal iedereen geoordeeld worden voor zijn daden, dus hij laat het kwaad niet toe, want alle kwade (en goede) daden zullen geoordeeld worden. Daarna zal er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zijn, waar geen pijn, ziekte of moeite is. Maar niet iedereen die geleeft heeft zal daar van genieten.
So where's the part where God is the fogiving one?
Immers in de bijbel staat dat het nooit te laat is om naar God terug te keren, dus ook niet als het vuur al van de hemel valt....
Daarnaast, waarom zou god tevens de christenen uitroeien? Je zegt immers zelf dat de wereld uitgestorven zou zijn
[
Voor 3% gewijzigd door
Rey Nemaattori op 21-04-2005 09:40
]