Ik heb deze speler vandaag gekocht bij de Mediamarkt (359,- euro -ik weet het, 10 euro duurder dan online maar dan heb ik m wel meteen-) en ik ben er tot nu toe zeer over te spreken!
Pluspunten:
-Fantastisch geluid, beter dan bijv. de ipod of de zen touch (die ik beiden ook heb beluisterd). Heel erg helder, erg ruimtelijk, en er zijn evt. ook nog vele filters overheen te gooien, waar enkele nog een duidelijk positieve invloed hebben op het klankbeeld ook.
-Heel erg dun. Heel, heel erg dun. Alleen die nieuwe Sony speler (waar de echte MP3 support nog ver voor te zoeken is) en de Aiwa 1,5GB speler zijn iets kleiner en 4 mm dunner.
-De afwerking is top-notch. Van de speler zelf (nergens hele kleine spleten of gammele knopjes of wat dan ook), tot de accessoires die erbij zitten (beschermhoesje is hetzelfde als die van m'n Clié PDA) en zelfs de manual is van hoge kwaliteit.
-Firmware is rockstabiel (helemaal vergeleken bij de xclef, ik was vergeten dat een speler niet elke week hoefde te crashen, en dat je je niet in je nagels hoefde te bijten bij een firmware upgrade!).
-Voor sommigen zal het gemis van een database verschrikkelijk zijn, voor mij is het fantastisch. Een erg snelle startuptijd (6 sec. op z'n hoogst), en wanneer je je bestandsnamen gewoon correct hebt genoemd en je collectie goed hebt beheerd (dus bijv in genremappen of genre/artiest/album oid) gaat het zoeken naar een nummer veel sneller dan bij een indexed speler.
-Afstandsbediening is zeker géén benodigde. Het is handig om even een bepaalde map te selecteren, maar wanneer je alles in feite in genre's opgedeeld hebt heb je hem verder niet meer nodig, en is alles wat je zou willen gewoon via de speler zelf te bedienen. De gekleurde led's zijn een eyeopener, en laten precies zien wat er met de speler gebeurt.
-De afstandsbediening is los te bestellen voor een kleine 40 euro hoorde ik. Is duur, maar is goedkoper dan een compleet nieuwe speler mocht deze buiten de garantie kapot gaan. En na de HD is het LCD scherm toch het eerste onderdeel dat kapot gaat vaak.
-De HD ze;f is te vervangen. Officieel niet natuurlijk, maar er is een 30GB model beschikbaar dat precies in de M3 past. En een 60GB model dat precies in de 40gb (dikke) versie van de M3 past. Voor zover ik heb gelezen op het forum van jetaudio ondersteunt de firmware het ook gewoon.
-De cradle die je er tegenwoordig bijkrijgt is geweldig. Hup, bij thuiskomst gewoon de speler in de cradle plaatsen en net als een pda wordt deze automatisch via usb weer opgeladen. Je zult dus nooit met een lege M3 zitten (behalve als je 'm er nooit in stopt natuurlijk

).
Minpunten:
-De afstandsbediening oogt wat gammel. Dit vooral doordat de speler zelf van 'metaal' is, en de afstandsbediening van plastic, waardoor je dat ook bij de afstandsbediening verwacht maar niet krijgt. Echt problemen zal ik er niet mee zien though, voor een plastic ding is het zeer stevig (m'n PMP500 speler kraakte bijv altijd als je m stevig vastpakte).
-En de hoge prijs natuurlijk. Lager dan een ipod, maar het begeeft zich wel in de hogere regionen van dit type HD spelers (dus de niet-media spelers). Maar je krijgt er ook zeer zeker wat voor terug!
Conclusie:
iPod? Wat is dat?? Zeker een middelmatige iAudio kloon?
[
Voor 23% gewijzigd door
DiSiLLUSiON op 26-10-2004 22:06
]