Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beloofde plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb13.JPG
M3L, 4th gen, 3rd gen
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb01.JPG
4th gen, M3L, 3rd gen
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb04.JPG
hetzelfde alleen dan van voren
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb05.JPG
gezellig samen
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb06.JPG
met oordopjes en AB
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb07.JPG
met z'n drieën
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb08.JPG
met z'n drieën
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb09.JPG
In hubs
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb10.JPG
in hubs met dommelsch flesje erbij
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb11.JPG
van de zijkant
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/familie.muller/thumb12.JPG
met z'n alle

Verwijderd

Ik heb de M3 net besteld. Ik viel vooral over de batterij service bij Apple. Als deze na 2/3 jaar op is, kost het mij 130 euro! Dat is me iets te gortig.

De garantie op de M3 is 24 maanden, al aardig puik dus. De batterij kan volgens mp3spelers gratis vervangen worden en de batterij zal iets tussen de 30-40 euro gaan kosten...

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik ben al heel lang opzoek naar een fatsoendelijke mp3 speler.

Nu heb ik deze ook al heel lang op het oog.

Alleen nu ben ik aan het twijfelen tussen de M3 of de Creative Zen Touch.

Waarbij ik de Creative Zen Touch om zn design en zn prijs prefereer en de M3 om zn uitgebreidere functies.

Iemand die me uit de brand kan helpen en eentje kan aanbevelen?

Alvast bedankt.

ik weet ook wel dat dit geen M3 vs Creative Zen Touch topic is, maar ik zie het nut niet in om hierover een nieuw topic te openen

Verwijderd

Waar twijfel je over tussen de twee? Op die punten kun je ze vaak vergelijken in hoe ze bij recensies uit de bus komen...

• R-Alph
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:26:
Waar twijfel je over tussen de twee? Op die punten kun je ze vaak vergelijken in hoe ze bij recensies uit de bus komen...
Tussen de prijs. De Creative is toch goedkoper en mooier vind ik.

Terwijl de M3 meer functies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe belangrijk zijn die extra functies voor jou? Qua geluidskwaliteit zal er tegenwoordig niet meer zoveel verschil zitten neem ik aan...

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:47
Vandaag de M3L besteld bij mp3spelers.nl Ik kan niet wachten tot ik hem heb... :D

• R-Alph
BeZaX schreef op 30 september 2004 @ 09:44:
Vandaag de M3L besteld bij mp3spelers.nl Ik kan niet wachten tot ik hem heb... :D
Heb de M3L gister ook binnen gekregen.

Vind het draadje van de koptelefoon idd wat te kort. En de AB is niet altijd goed te lezen. Voor de rest echt top. Goed geluid. Geen nadelen verder tegen gekomen :)

• BeZaX
R-Adioactive schreef op 30 september 2004 @ 12:36:
[...]

Heb de M3L gister ook binnen gekregen.

Vind het draadje van de koptelefoon idd wat te kort. En de AB is niet altijd goed te lezen. Voor de rest echt top. Goed geluid. Geen nadelen verder tegen gekomen :)
Hehhe... maak me maar gek. Word het wachten alleen maar moeilijker van.... :P

• R-Alph
BeZaX schreef op 30 september 2004 @ 12:50:
[...]

Hehhe... maak me maar gek. Word het wachten alleen maar moeilijker van.... :P
Ik kreeg gister een hele grote doos. Kreeg ik die mp3 speler in. En een dvd speler. Dvd speler was groter als mp3 speler :D

Nadeel was wel dat ik tussen 9 en 17 op stage ben en ik het op stage heb moeten leveren zodat ik vandaag met de auto heb moeten komen :D

edt:

Kan die firmware upgrade V.1.30b2 die op de site van http://eng.iaudio.com/ staat ook gewoon op de M3L?

[ Voor 12% gewijzigd door R-Alph op 30-09-2004 12:59 ]

Verwijderd

R-Adioactive schreef op 30 september 2004 @ 12:58:
[...]

Ik kreeg gister een hele grote doos. Kreeg ik die mp3 speler in. En een dvd speler. Dvd speler was groter als mp3 speler :D

Nadeel was wel dat ik tussen 9 en 17 op stage ben en ik het op stage heb moeten leveren zodat ik vandaag met de auto heb moeten komen :D

edt:

Kan die firmware upgrade V.1.30b2 die op de site van http://eng.iaudio.com/ staat ook gewoon op de M3L?
yup, die heb ik er ook op, het is een GROTE verbetering, veel minder + kortere gaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik hem ook ffies proberen, die gaps vind ik eigenlijk (één van de weinige) nadelen, hopelijk nu wat beter dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Baluh hij is vandaag niet gekomen... zal hij morgen wel komen. :( Maarja ik woon ook in een gat in noord Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys, die M3 heeft echt wel meer voordelen dan die aanvullende functies...wat dacht je van BBE / mach3...dat is de beste geluidstechniek die in de hi-fi en muziekindustrie wordt gebruikt....veel betere geluid levert het dus op dan de creative...volgens gebruikt jvc ook BBE....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Er is trouwens een fansite opgezet speciaal voor IAudio-spul:
http://www.iaudiophile.net/

Kom mee en maak de community groots! :P

Overigens de andere supportsites:

Cowon IAudio: http://eng.iaudio.com/zeroboard/
JetAudio IAudio-hoekje: http://www.jetaudio.com/f...ca58feb9f255eb8773240&f=3

Heel veel zaken die hier niet helemaal duidelijk zijn, zijn prima te vinden op bovenstande sites...
Voornamelijk de IAudiophile en JetAudio sites zijn prima, die van Cowon zelf lijken ze niet heel veel mee te doen...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Hum ruik ik hier nou dat we een echte iAudio topic willen? Wie kan er ff 1 voor ons fixen met informatie, links etc. :9

[ Voor 3% gewijzigd door BeZaX op 02-10-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Gisteren mijn iAudio M3 in gebruik genomen (niet de L versie, gezien ik hem zo plat en licht mogelijk wil i.v.m. trainen).
Hij bevalt echt uitstekend, zelfs in vergelijking met mijn reeds uitstekende iRiver iHP140. Prima geluidskwaliteit, maar vooral superplat en licht :P
Verder ook een uitstekende "iRiver like" full control remote, dus topapparaat! :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de nieuwe Iaudui Hdd DAP is uit!
Afbeeldingslocatie: http://plappert.org/images/iAUDIOphile_M5.jpg

zie hier voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Dat zal je altijd zien als je net een M3 hebt aangeschaft ;)
Het lijkt er alleen op dat de M5 door het scherm een stuk dikker is dan de M3... dus wat dat betreft is hij voor mij een stuk minder interessant.

De USB host is wel een handige functie, op vakantie geen grote memorycards meer nodig voor je digicam.
Het ziet er naar uit dat de M5 na de iRiver H3xx series de eerste HDD speler is die out-of-the-box these functie ondersteund :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:11

Piggen

Lekker bakkie

Ik had hem al gezien op iAudiophile ja
En ik ben daardoor echt niet minder blij met m'n M3L. Die vind ik namelijk veel mooier dan de M5. Ik heb ook helemaal geen kleurenscherm (een mp3speler is om naar te luisteren, niet om naar te kijken toch :P) en geen USB host-functie nodig (naja, dat is misschien toch wel handig :))

even een TR gedaan voor een topictitelverandering naar "[MP3/OGG] iAudio M3" :)
De vergelijking met de iPod is allang verleden tijd namelijk

[ Voor 34% gewijzigd door Piggen op 06-10-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirefoxAG schreef op 06 oktober 2004 @ 16:54:
Dat zal je altijd zien als je net een M3 hebt aangeschaft ;)
Het lijkt er alleen op dat de M5 door het scherm een stuk dikker is dan de M3... dus wat dat betreft is hij voor mij een stuk minder interessant.

De USB host is wel een handige functie, op vakantie geen grote memorycards meer nodig voor je digicam.
Het ziet er naar uit dat de M5 na de iRiver H3xx series de eerste HDD speler is die out-of-the-box these functie ondersteund :)
over die dikte: bij scherm 18 mm (even dik als M3L) de rest 14 mm (even dik als M3)

Verder ben ik nogsteeds blij met m'n M3L :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Ik vind dat JetCast programmatje echt top _/-\o_

Lekker broadcasten op inet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Vandaag de M3L binnen gekregen, aan alle kanten wat platter, kleiner en netter dan de H120 vind ik. Alleen aan de AB zal ik zeker moeten wennen.
De AB lijkt het zelfde probleem te hebben als de AB van de H120, je hoort piepjes als je bladert door de mappen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adat kan je prolly uitzetten. Is met die van iriver wel het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

ik bedoel de ongewenste piepjes die op de meegeleverde koptelefoon niet hoort, maar met een koptelefoon met zeer hoge geveoligheid wel, laat ik nou net een uit de laatst genoemde categorie bezitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die piepjes kan je volgens mij uitzetten...check ff op de forum anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 09-09 23:08
Ik heb deze speler vandaag gekocht bij de Mediamarkt (359,- euro -ik weet het, 10 euro duurder dan online maar dan heb ik m wel meteen-) en ik ben er tot nu toe zeer over te spreken!

Pluspunten:

-Fantastisch geluid, beter dan bijv. de ipod of de zen touch (die ik beiden ook heb beluisterd). Heel erg helder, erg ruimtelijk, en er zijn evt. ook nog vele filters overheen te gooien, waar enkele nog een duidelijk positieve invloed hebben op het klankbeeld ook.

-Heel erg dun. Heel, heel erg dun. Alleen die nieuwe Sony speler (waar de echte MP3 support nog ver voor te zoeken is) en de Aiwa 1,5GB speler zijn iets kleiner en 4 mm dunner.

-De afwerking is top-notch. Van de speler zelf (nergens hele kleine spleten of gammele knopjes of wat dan ook), tot de accessoires die erbij zitten (beschermhoesje is hetzelfde als die van m'n Clié PDA) en zelfs de manual is van hoge kwaliteit.

-Firmware is rockstabiel (helemaal vergeleken bij de xclef, ik was vergeten dat een speler niet elke week hoefde te crashen, en dat je je niet in je nagels hoefde te bijten bij een firmware upgrade!).

-Voor sommigen zal het gemis van een database verschrikkelijk zijn, voor mij is het fantastisch. Een erg snelle startuptijd (6 sec. op z'n hoogst), en wanneer je je bestandsnamen gewoon correct hebt genoemd en je collectie goed hebt beheerd (dus bijv in genremappen of genre/artiest/album oid) gaat het zoeken naar een nummer veel sneller dan bij een indexed speler.

-Afstandsbediening is zeker géén benodigde. Het is handig om even een bepaalde map te selecteren, maar wanneer je alles in feite in genre's opgedeeld hebt heb je hem verder niet meer nodig, en is alles wat je zou willen gewoon via de speler zelf te bedienen. De gekleurde led's zijn een eyeopener, en laten precies zien wat er met de speler gebeurt.

-De afstandsbediening is los te bestellen voor een kleine 40 euro hoorde ik. Is duur, maar is goedkoper dan een compleet nieuwe speler mocht deze buiten de garantie kapot gaan. En na de HD is het LCD scherm toch het eerste onderdeel dat kapot gaat vaak.

-De HD ze;f is te vervangen. Officieel niet natuurlijk, maar er is een 30GB model beschikbaar dat precies in de M3 past. En een 60GB model dat precies in de 40gb (dikke) versie van de M3 past. Voor zover ik heb gelezen op het forum van jetaudio ondersteunt de firmware het ook gewoon.

-De cradle die je er tegenwoordig bijkrijgt is geweldig. Hup, bij thuiskomst gewoon de speler in de cradle plaatsen en net als een pda wordt deze automatisch via usb weer opgeladen. Je zult dus nooit met een lege M3 zitten (behalve als je 'm er nooit in stopt natuurlijk :+).

Minpunten:

-De afstandsbediening oogt wat gammel. Dit vooral doordat de speler zelf van 'metaal' is, en de afstandsbediening van plastic, waardoor je dat ook bij de afstandsbediening verwacht maar niet krijgt. Echt problemen zal ik er niet mee zien though, voor een plastic ding is het zeer stevig (m'n PMP500 speler kraakte bijv altijd als je m stevig vastpakte).

-En de hoge prijs natuurlijk. Lager dan een ipod, maar het begeeft zich wel in de hogere regionen van dit type HD spelers (dus de niet-media spelers). Maar je krijgt er ook zeer zeker wat voor terug!

Conclusie:

iPod? Wat is dat?? Zeker een middelmatige iAudio kloon?

[ Voor 23% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 26-10-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:11

Piggen

Lekker bakkie

Hehe :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik heb precies het zelfde idee als jouw, DiSiLLUSiON. Alleen heb ik de M3L :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

via iaudiophile:

Changes from ver 1.30 to ver 1.31
* Bug amendment
- The remaking middle occasionally the bug amendment which becomes the skip with the next music
- After WMA remaking, the bug amendment which becomes the case knock-down where the specific MP3 file will be remade in afterwords
- The bug amendment which becomes north mark additional hour knock-down from resting state

??? :)

Sounds like the random skip bug was fixed, its korean though, try at your own risk,
Enjoy,

D

oh, and of course: http://download.iaudio.co...UDIOM3_Firmware_1.31k.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik ben nieuw hier, ik heb geen M3(L) maar wel een (hierboven genoemde) Sony NWHD1, maar krijg SonicStage niet aan de praat. Ik denk erover om hierdoor terug tegaan naar de MM, om hem te ruilen voor deze M3(L).
Ik wilde even weten:
Ik hoorde dat de equilizer ansich (schrijf je dat zo?) niet zo denderend was.
Dus kan je met die Mach3bass een hoop bass toevoegen? En met de BBE veel hoge tonen? Ik heb op mijn Aiwa stereo op mijn kamer ook BBE zitten, en dat werkt best goed!

Hoe scroll je door je files? Met zown klikwieltje? Met een echt scrollwieltje? Of wat anders...?
Wat laat ie zien als je een file afspeelt? naam en artiest? of filename en map?

Is het het waard om voor de M3L te gaan? (die ze niet bij de MM hadden, en de M3 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik zat in de zelfde situatie als jouw: Sony NWHD1 of M3(L). Maar heb toen toch gekozen voor M3L en ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Wat een super spelertje. Geen gezeur met overzetten van bestanden etc. Je plugt je M3L gewoon in de PC en pompen maar... Stel je bent bij een vriend en je hebt wat bestanden mee genomen moet je eerst SonicStage op zijn PC installeren. Is toch 3 keer nix.... Lees de post van DiSiLLUSiON verder voor alle + en - punten. Sta ik volledig achter!

ff kort de antwoorden op jouw vragen:

- Mach3Bass: Kun je cker genoeg bass aantoevoegen... Ik dreun half weg als hij op standaard staat in gesteld. Heb hem dus iets naar beneden geschroeft. Ligt deels ook hoe je MP3 is opgenomen. Verder ben ik cker te spreken over de bass. Tis een echte bass zelfs als je hem hard hebt staan word het niet vervormt.

- BBE: Is een soort filter om muziek helder te laten klinken. Dus veel hoge tonen.

- Geluidskwaliteit: Ik vind het geluid uit deze MP3 speler echt geweldig. Hier voor had ik de duurste netMD van Sony en dacht dat dat muziek het einde was... maar van deze MP3 speler overtreft dit cker. Helder en veel bass...

- Scrollen door files: Je hebt 2 wieltjes die ook druk gevoelig zijn dus 3 functies per wieltje: links, rechts, indrukken. Met de bovenste ga je van links door rechts door de mappen heen en met het onderste wieltje van onder naar boven. Voorbeeld:

Mappenstructuur:
Muziek
- Dj Tiesto
- Dj Jean
-- CD 1
-- CD 2

Je wilt dus CD 2 van DJ Jean luisteren: Br Or Br Or

B= Bovenste wieltje
O= Onderste wieltje
r= rechts

- Wat laat hij zien als je een file afspeeld: Je kunt de map info en bestand info laten zien maar ook de ID tag: CD naam, Artiestnaam en Track.

- M3 of M3l: Ligt puur wat jij wilt gaan doen... 14 uur of 35 uur! de M3L versie is wel wat dikker dan de M3. Ik heb puur gekozen voor de M3L omdat ik niet elke 1/2/3 dag(en) hem wil opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig apparaat, alleen ben ik niet blij met de bijgeleverde oortelefoon.. de bass hierin is namelijk zeer onder de maat, maargoed nu ik de SONY MDREX71/SL
heb aangeschaft, is mijn personal audiowereldje volmaakt! iAudio rocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid. Ik las net dat de 40gb versie dikker zou zijn dan de 20gb, maar dit is toch niet zo? Volgens mij is de ML versie dikker dan de gewone M versie of heb ik dat fout? :?

EDIT: oh nee, ik heb het al gezien. de 40gb is net zo dik als de 20gb L versie :)
Scheelt het trouwens veel in dikte die 4 mm? Als ik het zo lees, dan lijkt het natuurlijk bijna niks maar misschien blijkt het in de pratijk toch wel een erg groot verschil te zijn.

en welke DVD speler krijg je er trouwens bij als je hem bestelt bij mmport.nl? is het nog wat of is het een prut ding? :P

[ Voor 59% gewijzigd door Snoop op 01-11-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Nieuwe Firmware... 1.31

Changes from ver 1.30 to ver 1.31
*Fixed Bugs
- Fixed bug that some of M3 skipping next track if heavy file plays
- Fixed bug that when user plays some MP3 file than M3 gets freeze or skipping
- Fixed bug that get feeze when bookmark has add while stopped

Lees meer

[ Voor 56% gewijzigd door BeZaX op 03-11-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 09-09 23:08
BeZaX bedankt voor de link, 1.30 was al in het koreaans uit maar echt handig navigeren was het niet. Ik heb nog niet erg veel verschil gemerkt ten opziche van 1.30, helaas is de enige bug die ik heb kunnen vinden (dat M3U's maar tot een bepaald aantal karakters geladen worden, heb je een playlist van bijv. 40kb, zul je de helft niet zien) er helaas nog steeds inzit. Maar ik heb er vertrouwen op dat ze over een niet al te lange tijd weer een firmware update zullen vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik verwijs iedereen door naar ons nieuwe iAudio Topic.... [rml]BeZaX in "[ MP3/OGG] Cowon iAudio M3(L) Topic"[/rml]
Pagina: 1 2 Laatste