Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
Ik ben van plan om een mp3 speler aan te schaffen voor op vakantie.

Nu viel mijn oog op de Cowon iAudio M3 20 GB & Apple Ipod 20 GB.

==========================================================
Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudioM3/photo/iaudioM3_12_big.jpg

Cowon iAudio M3 20 GB:

Specificaties:

Algemeen:
Afmeting (mm): 103.7mm x 60.8mm x 14.2mm (H X W X T)
Gewicht (gram) : 136g (Including built-in battery)
Kleur: Zilver
Ondersteunde platforms: MP3, OGG, WMA, ASF en WAV
Voeding: Rechargeable Li-ion
Connectors: USB 2.0 (Max. 480M bps)
Garantie: 1 jaar
Geschatte speelduur: 14 uur
Signaal-ruisverhouding: 95 dB
Frequentiebereik: 20Hz ~ 20KHz
Uitgangssterkte (mW): 16 Ohm: 20mW+20mW

Geheugen:
Plug&Play: Nee
Vast geheugen (MB): 20 GB
Extra geheugen: N.V.T.

Systeemeisen:
Ondersteunde besturingssystemen: Windows 98 SE/ME/2000/XP en Mac OSX

Extra's

FM Tuner: Ja
Fabrikant informatie: iAUDIO.com
Direct MP3-encoding: Ja
LCD-scherm: 128 X 96 dot, 6Line 4Gray LCD with LED backlight (Multilingual Support)
Backlight: Ja
Voice recorder: Ja
Equalizers Ja,5-bands
Extra voeding": AC adapter DC 5.0V, 1.5V~3A

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/e4cfb63edcf2cf/www.apple.com/ipod/images/index_three01062004.jpg

Apple Ipod 20 GB

Specificaties:

Algemeen :
Afmeting (mm): 61,8 x 103,5 x 15,7 mm
Gewicht (gram): 158 gram
Kleur : wit met zilveren achterkant
Ondersteunde platforms: AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible, AIFF (Mac only) and WAV
Voeding: ingebouwde Li-ion accu
Connectors: FireWire, 3.5 mm jackplug
Garantie: 1 jaar
Geschatte speelduur: 8 uur
Frequentiebereik: 20 hz ~ 20 Khz

Geheugen:
Plug&Play: Voor data wel, voor muziek is iTunes nodig.
Vast geheugen (MB): 20 GB
Extra geheugen: n.v.t.
Systeemeisen:
Min. systeembenodigdheden: PC met FireWire of USB 2.0, Windows 2000 SP 4 of Windows XP Home/Professional. Macintosh computer met FireWire, minimaal Mac OS X v10.1.5
Ondersteunde besturingssystemen: Windows 2000 SP4, Windows XP, Mac OS X v10.1.5

Extra's

Direct MP3-encoding: Nee
FM Tuner: Nee
Fabrikant informatie: Apple International - iPod
LCD-scherm: 2-inch (diagonal) liquid crystal display; 160-by-128-pixel resolution, 0.24-mm dot pitch
Backlight: blue-white LED backlight
Voice recorder: Nee
Equalizers: Ja

Nu mijn vraag aan jullie:

Welke kan ik het beste kiezen _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

ik heb er verder geen ervaring mee maar ik zou voor de bovenste gaan omdat die er mega goed uitziet en iets meer functies heeft (zoals ik dat hier lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Ik zie dat er ook al een gedeeltelijk een ander topic over open is. Kan dit topic staan of gaat hier een slotje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Jeroenz18 schreef op 28 mei 2004 @ 20:35:
Ik zie dat er ook al een gedeeltelijk een ander topic over open is. Kan dit topic staan of gaat hier een slotje op?
Ach, best interresant om spelers zo met elkaar te vergelijken. Daar is het HDD-overzicht net iets te onoverzichtelijk voor.

Het enige nadeel van de iAudio wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat de navigatie werkt met een map-structuur, ipv met een iD3-database zoals de Karma en de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
@schaapie
Mag ik hieruit concluderen dat jij ook zon ding hebt? Zo ja, vind je het dan een idee om er een review over te schrijven? Ik zit nl. met smart op een te wachten en BasBzrk wil niet echt opschieten...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
ik heb wel een review gezien:

Cnet.com:
http://reviews.cnet.com/C...4505-6490_7-30842848.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

DeeD2k2 schreef op 28 mei 2004 @ 21:28:
Mag ik hieruit concluderen dat jij ook zon ding hebt? Zo ja, vind je het dan een idee om er een review over te schrijven? Ik zit nl. met smart op een te wachten en BasBzrk wil niet echt opschieten...
Nee nee, ik heb zelf geen M3, heb een Karma. Heb dit gelezen bij een of andere review, weet niet meer waar. Ik vind de manier waarop je bij de Karma en de iPod (heeft een vriend van me) door de muziek heen navigeert zeer relax door die database, en kan me voorstellen dat dat een stuk minder makkelijk gaat met een mappen-structuur.
Daar is nou de "quote" knop voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
Wacht ik op BasBzrk.
Overigins is een mappen structuur heel goed te gebruiken hoor. Ik heb een iHP-120 gehad, en daar nooit de db op gebruikt. Ik had de mappen handig indedeeld, en de muziek van goede namen voorzien, en dan weet je precis waar je zit... Scheelde ook nogal in opstarttijd.
Het hang wat dat betrefd dus van jezelf af of mappen of een db handiger is.
Anoniem: 35890 schreef op 28 mei 2004 @ 22:12:
Daar is nou de "quote" knop voor :-)
offtopic:
Die kan ik heel goed vinden hoor... Ik vind het alleen een beetje overdreven als je op de post erboven reageerd. Maar om duidelijk te maken dat het niet aan de TS gericht is, dit is nl. geen algemeen topic, voeg ik @... toe. Voor de duidelijkehid dus. Als iedereen alles quote waarop-ie reageerd, wordt het zo'n zootje, al die lange posts.

[ Voor 14% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-05-2004 23:52 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik zou kiezen voor de Iaudio omdat die de laatste 2 jaar constant top producten hebben afgeleverd. De geluidskwaliteit staat bij Iaudio op de eerste plaats (wat bij de flash-spelers goed te merken is) en ik gok erop dat wat dat betreft de Iaudio aan ieders eisen zal voldoen. Maar de belangrijkste reden vind ik het über-geile design waar zelfs de zeer elegante Ipod niet aan kan tippen.

Pro M3:
Erg mooi
FM-tuner
Origineler
Op basis van geschiedenis Iaudio: hopelijk betere gluidskwaliteit

Cons M3:
Problemen gerapporteerd met het schermpje van de AB (doorbranden bij opladen). Dit schijnt verholpen te zijn, maar daar kan ik nu geen bevestiging van vinden.

Pro Ipod:
Heeft zich bewezen
Geen kinderziektes meer
Ook in 40GB

Cons Ipod:
Equaliser is brak
Batterijduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
na lang denken ben ik niet gegaan voor een HD based Mp3 speler, mede vanwege de prijs.

Ik ben gegaan voor de iRiver iMP 450 Slim-X CD , gekocht bij Holland Global MP3CDspeler.nl .

Op naar Australië voor een lekkere vakantie van 2 á 3 maanden >:)

--------------------------------------------------

Dus deze post kan op slot (denk ik :P )

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenzelle op 30-05-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110292

De Iaudio M3 is nu inclusief crade bij mmport.nl voor 399 euro.
Veel geld maar wel een mooie optie vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Beste review die ik tot hier toe ben tegen gekomen!

http://www.telusplanet.net/public/janusz/M3%20Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Er zitten relevante knoppen op het chassis van de iAudio. Betekent dit dat je ook zonder die k**-afstandsbediening muziek kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51388

Anoniem: 83301 schreef op 23 juni 2004 @ 19:53:
Er zitten relevante knoppen op het chassis van de iAudio. Betekent dit dat je ook zonder die k**-afstandsbediening muziek kan luisteren?
Volgens mij wel, maar dan kun je niet navigeren, want het display zit niet op de speler zelf, maar op die 'k**-afstandsbediening' waar jij het over hebt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96194

Weet iemand of je de iAudio M3 aan kunt sluiten op je stereo? Zo ja hoe? En hoe zit dit met de Iriver Ihp1x0 en die nieuwe H3x0.

Thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Je kunt de speler aansluiten via het dockingstation, daar zit een line-out op.
Als je het dock er niet bij neemt schijnt er een blokje bij te zitten dat je onder aan de speler klikt, daar zit ook een line-out op.

Ik zit ook te denken aan een nieuwe mp3 speler (ik heb nu een iRiver iMP-550 SlimX, maar ik ben het een beetje zat om steeds cd'tjes te branden. Daarnaast heb ik ook genoeg van de brakke support van iRiver) en de M3 (of de M3L) lijkt de belangrijkste kandidaat te zijn. Ik vind de Rio Karma en de iRiver H320 ook wel wat, maar de Karma schijnt nogal wat kwaliteitsproblemen te hebben en die heeft geen radio. De iRiver heeft weer zo'n gaaf kleurenschermpje en usb on the go. Maar daar zit weer geen dock bij en die is duurder dan de M3. Bovendien heeft iRiver bij mij behoorlijk afgedaan met hun brakke support. Dat wil ik niet nog een keer hebben (na een half jaar nog geen final OGG firmware :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks mpmad.

Ik heb ook heel lang naar de Iriver zitten kijken. Nu word ik ineens afgeleid door deze iAudio. Ik vind de iAudio vele malen mooier qua design en ook die dock spreekt me wel aan..... ik heb alleen nog nooit eerder van deze fabrikant gehoord. Wie zegt dat hun support goed is? Wie zegt dat hun Firmware niet ook maanden op zich laten wachten?

Als er meer mensen ervaring hebben met Cowon of (nog beter) met dit product.... shareshare!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Googlen op "iaudio m3 review" geeft genoeg ervaringen hoor

Cowon is hier nog niet zo bekend, maar in Korea zullen ze dat vast wel zijn. Ze in het segment van iRiver, MPIO enz, de high-end markt.
Ik weet niets van hun support, maar gezien de prijs van hun spelers en de hevige concurrentie in de markt neem ik aan dat dat wel goed zit.
Qua firmware zit het voorlopig wel goed met iAudio als ik het zo bekijk, maar je weet nooit hoe het verder gaat. Ik neem iig wel aan dat ze snel zijn met het fixen van bugs en dat ze doen wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

iemand enig idee of er ook gedacht word over een 40gb versie van de m3..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die is er zelfs al. Alleen nog niet in Nederland. Zal niet zo lang meer duren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
mpmad schreef op 05 juli 2004 @ 21:59:
Die is er zelfs al. Alleen nog niet in Nederland. Zal niet zo lang meer duren, denk ik.
Zie site van mp3man.nl: Mp3man
Zoals je daar kan zien kost de 40 Gb versie 489,- euro

[ Voor 13% gewijzigd door ronaldinho op 05-07-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Sorry niet gezien, ik heb alleen bij mp3spelers.nl gekeken aangezien die er ook altijd wel snel bij zijn met nieuwe spelers.

Ikzelf wacht nog op de M3L. 35 uur speelduur (theoretisch natuurlijk) is erg handig voor als ik eens wat langer van huis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110292

Ja die M3L klinkt echt goed... maar ik ga toch maar eerst eens op vakantie (dat is ook alweer duur) en geld sparen voordat ik mijn MuVo2 ga vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiske
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik heb zojuist de 40 gig versie besteld bij mp3man.nl.
Ik was al een paar weken aan het zoeken naar een goeie hdd based mp3 speler en ik had mij voorgenomen te wachten op de 40 gig van Iaudio.
Nu ie er eindelijk is ben ik heel benieuwd hoe die mij gaat bevallen.
Het is mijn eerste hdd mp3 speler trouwens.

Trouwens, op de website van Iaudio staat dat het een plug en play mp3 speler is en hier niet :/ beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Deze foto wou ik jullie niet ontnemen, vandaar:

Afbeeldingslocatie: http://shop.iaudio.com/images/ishop/event/20040614/painting.gif

Een verschil tussen M3 en de M3L
M3: batterijduur van 15 uur,
M3L: 35 uur.

M3: is 14,2 mm dik,
M3L: 18,2 mm

M3: 136 g,
M3l: 150 g.

bij AdvanceMp3players zag ik het volgende:

M3 40 Gb: 279 pond
M3L *20Gb): 279 pond
omgerekend via GWK: 279 pond=426 euro

[ Voor 58% gewijzigd door ronaldinho op 08-07-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Shiske, heb je 'm al? Ik ben heeeeel benieuwd naar je bevindingen! En naar ieder ander z'n bevindingen natuurlijk!

[ Voor 10% gewijzigd door NtT6 op 10-07-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 'm!!!! En wat is ie mooi in 't echt.

Zaterdag heb ik 'm opgehaald bij MP3man.nl.

offtopic
Nogal irritante gozer daar die bijzonder weinig verstand had van MP3-spelers die geen enkele interesse leek te hebben om mij iets te verkopen.....maar goed.
/offtopic

Natuurlijk meteen getest!
- Geluid is helemaal goed, geen clicks zoals op Kieskeurig.nl gemeld werd
- Wat een TOPdesign!!!
- Muziek transfer is goed (ik moet helaas op USB1 transferen maar dan nog is 't prima te doen (1,5 minuut voor een compleet album op 192bit)
- Cradle is echt heel mooi, maar die normale connector werkt net zo goed. Zo heb je dus twee connectiepunten da's handy...... cradle staat naast m'n stereo, connector bij m'n pc.
- Jetaudio is een prima mp3 speler (playlist autohide is TOP), ik heb winamp meteen eraf gedonderd.

Ik moet de menu-opties nog allemaal door en ook het filen (tags) moet ik nog even goed bekijken maar dat lijkt in ieder geval allemaal in orde.

Er zijn natuurlijk ook "dingetjes" waar ik m'n vraagtekens bij zet
- Afstandsbediening vind ik iets te klein uitgevoerd. Priegelige knopjes en klein schermpje.... had van mij best iets groter gemogen.
- Koptelefoon geeft op zich prima geluid maar het kabeltje voor m'n linkeroor is veel te kort (snap je toch GODVERDEGODVERDEGODVER niet.... geef je EUR 400 uit voor een apparaat heb je een koptelefoon kabel die out-of-sync is uitgevoerd en ook nog veel te kort)
- Ik heb een apart kabeltje gekocht om 'm aan te sluiten op m'n stereo. Op zich prima maar wat ik ook doe het geluid blijft zacht. Ik moet m'n iAudio en m'n stereo bijna op vol volume zetten en dan nog staat kan ik niet knallen.

Weet iemand iets voor het laatste dingetje?

Verder ben ik als een kind zo :*)

//F-ace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 96194 schreef op 19 juli 2004 @ 12:19:
Ik heb 'm!!!! En wat is ie mooi in 't echt.

Zaterdag heb ik 'm opgehaald bij MP3man.nl.

offtopic
Nogal irritante gozer daar die bijzonder weinig verstand had van MP3-spelers die geen enkele interesse leek te hebben om mij iets te verkopen.....maar goed.
/offtopic

Natuurlijk meteen getest!
- Geluid is helemaal goed, geen clicks zoals op Kieskeurig.nl gemeld werd
- Wat een TOPdesign!!!
- Muziek transfer is goed (ik moet helaas op USB1 transferen maar dan nog is 't prima te doen (1,5 minuut voor een compleet album op 192bit)
- Cradle is echt heel mooi, maar die normale connector werkt net zo goed. Zo heb je dus twee connectiepunten da's handy...... cradle staat naast m'n stereo, connector bij m'n pc.
- Jetaudio is een prima mp3 speler (playlist autohide is TOP), ik heb winamp meteen eraf gedonderd.

Ik moet de menu-opties nog allemaal door en ook het filen (tags) moet ik nog even goed bekijken maar dat lijkt in ieder geval allemaal in orde.

Er zijn natuurlijk ook "dingetjes" waar ik m'n vraagtekens bij zet
- Afstandsbediening vind ik iets te klein uitgevoerd. Priegelige knopjes en klein schermpje.... had van mij best iets groter gemogen.
- Koptelefoon geeft op zich prima geluid maar het kabeltje voor m'n linkeroor is veel te kort (snap je toch GODVERDEGODVERDEGODVER niet.... geef je EUR 400 uit voor een apparaat heb je een koptelefoon kabel die out-of-sync is uitgevoerd en ook nog veel te kort)
- Ik heb een apart kabeltje gekocht om 'm aan te sluiten op m'n stereo. Op zich prima maar wat ik ook doe het geluid blijft zacht. Ik moet m'n iAudio en m'n stereo bijna op vol volume zetten en dan nog staat kan ik niet knallen.

Weet iemand iets voor het laatste dingetje?

Verder ben ik als een kind zo :*)

//F-ace
Heb je je stereo wel op de lijn uitgang van je cradle aangesloten? Als het goed is is die namelijk anders dan de koptelefoon uitgang (krachtiger), het veranderen van het volume op de iAudio zou dr ook geen invloed op hebben.

De koptelefoon is bij de iAudio vergeleken met de concurentie juist van vrij goede kwalitijd.
Dat je kabel "out-of-sync" is uitgevoerd hoort zo :)
Het is de bedoeling dat de kabel van je afstandsbediening naar je linker oor loopt, en daarvandaan achter je nek naar je rechter oor (daar is die extra lengte rechts voor). Veel oordopjes hebben dit zo, waaronder ook de wat duurdere lijn van Sony.

Heel mooi dat je er tevreden mee bent...
* Hyperbird hoopt er binnenkort ook een aan te schaffen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 19:54
Ik heb de m3 alweer een tijdje.. zon maand geloof ik? Ik had in het begin wat problemen met vastlopen van de speler maar dat is met de laatste firmware (1.11) helemaal opgelost.

Bovendien vind ik die map stuctuur ook een voordeel... aangezien ik mijn mp3s op de computer ook zo beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat betreft dat volume: zelfs als je de line-out gebruikt, kan je het volume bijregelen met je iAudio volumeknop. Schakel ook alle functies uit in het JetEffect menu, zoals BBE, extra bass, surround en gebruik de neutrale stand in de equalizer. Scheelt heel wat in het volume.

Hier crasht het ding wel als ik te snel van het ene nummer naar het ander nummer schakel (terwijl de HD aan het lezen is). Workaround voorlopig is om te wachten tot de HD stil ligt om naar een volgende track te gaan. Maar blijkbaar is men bij Cowon al op de hoogte van het probleem, en komt er nog deze week een nieuwe firmware update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
De M3L 20 Gb heb ik ook al gezien op een Zwitserse site:
Yams
Prijs: 339 euro (excl. verz.k.)
In Amerika, op de site van Yahoo:
Yahoo
359 dollar (ongeveer 298 euro)

[ Voor 37% gewijzigd door ronaldinho op 24-07-2004 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
ronald1971 schreef op 24 juli 2004 @ 01:32:
De M3L 20 Gb heb ik ook al gezien op een Zwitserse site:
Yams
Prijs: 339 euro (excl. verz.k.)
In Amerika, op de site van Yahoo:
Yahoo
359 dollar (ongeveer 298 euro)
Leuk zo'n US site, goedkoop ook echter hoe denk je daar te kunnen bestellen zonder US post adres zoals de meesten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74303

Bij Yahoo en Amazon kost de speler ongeveer 250 euro, maar die shippen niet naar NL. Enig idee of er een webshop is die wel naar NL shipt?

Ik heb nog effe verder gezocht maar het ziet er niet goed uit, geen enkele shop die naar NL shipt. Zodra je er een vind die dat wel doet kost het apparaat 350 euri of meer.

Nu ben ik dus nog verder gaan kijken en zie bij ThinkGeek een iRiver H120 voor 260 euro. Ik heb al even gekeken bij de verschillende topics maar zie geen echte voor op nadelen voor beide players. Dus op het risico af mensen tegen de haren in te strijken:

iAudio M3 vs IRiver HP120: ik zie geen voor of nadelen. Grootte is niet van belang, komt toch in de auto. Iemand commentaar?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 74303 op 25-07-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Dit stukje gaat over de Cowon iAudio M3L:
Ik heb een site in Zwitserland gevonden (effe zoeken met google), maar die was aardig aan de prijs.
Geloof rond de 339 euro (excl. verz.k.).
Aangezien de adviesprijs in Ned. iets van 349 euro zou gaan worden heb ik deze links laten liggen.
Bij Yahoo had ik er ook eentje gevonden. prijs: 359 dollar (excl. btw en verz.k.)(ong. 298 euro).
Wat heb ik toen gedaan:
Heb een mailtje naar Coolelectronics gestuurd met de vraag of zij deze speler ook gaan verkopen, het volgende zeiden ze toen tegen mij:
eigenlijk ligt dat niet in de planning.
Als die niet in Nederland te krijgen is dan kan ik hem wel voor u bestellen hoor.
Laat u dat dan nog even weten aub.
Heb ze toen gemailt en gezegd dat ze waarschijnlijk in augustus in Ned. zouden worden verkocht.
Heb daar het volgende antwoordt op gekregen:
Ik wil zeker kijken of ik hem voor u kan gaan bestellen maar dan heb ik wel wat meer info nodig.
Oa het typenummer en nog beter de link waar u hem heeft gezien.
Dan kan ik mijn inkopers op pad sturen.
Ik heb ze toen een link van de site van Yahoo opgegeven.
Ben benieuwd of ze wat voor mij kunnen doen. Ook is het natuurlijk afhankelijk van de uiteindelijke totaalprijs die ik aan de postbode zou moeten betalen, mocht het doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Waar heb je de info vandaan dat de M3L waarschijnlijk in augustus naar Nederland komt? Ik heb de importeur namelijk een tijdje geleden gebeld en die zei dat er vooralsnog weinig animo onder de resellers was om die erbij te nemen.
Misschien is dat inmiddels veranderd.

Ik zie die M3L namelijk wel zitten. Maar als die niet, of pas heel laat naar Nederland komt, ga ik wel voor de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108259

Kan iemand mij inlichten of je de iaudio M3 ook prima zonder afstandsbediening kan gebruiken.

Het gemis van een schermpje vind ik nog niet zo erg.
Maar kan je op het apparaat zelf navigeren of bijvoorbeeld shuffle aan/uit zetten???
Kortom zitten er op de afstandbediening veel meer functies die niet op het apparaat zelf zitten?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108259 schreef op 26 juli 2004 @ 16:07:
Kan iemand mij inlichten of je de iaudio M3 ook prima zonder afstandsbediening kan gebruiken.

Het gemis van een schermpje vind ik nog niet zo erg.
Maar kan je op het apparaat zelf navigeren of bijvoorbeeld shuffle aan/uit zetten???
Kortom zitten er op de afstandbediening veel meer functies die niet op het apparaat zelf zitten?

thanks!
Shuffle aan/uit niet. Je kunt stoppen/spelen, een nummer voor of achteruit en volume regelen. Wmb te weinig. Ik vind de afstandbediening te klein (beetje priegelen om door het menu te kunnen ) en zorg dus dat m'n playlist lang genoeg is om de hele dag mee vooruit te kunnen (of gewoon via de pc). Wat gelukkig wel kan is je koptelefoons direct aansluiten op je M3. Je hoeft dus niet perse je koptelefoons via je afstandsbediening te laten lopen.

Overigens maakt het ontbreken van een display wel dat ie ongelofelijk klein is. Als je 'm ziet geloof je niet dat hier 20gig op past.

//F-ace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat ze voor de Ipod briljante (en mooie) boxen hebben. Weet iemand goeie (en mooie) boxen voor de M3?

Kan ik daar een kamer (4*3m) mee vullen? Met die Ipod boxen kan dat iig.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

De M3L is nu leverbaar in het zilver bij mp3spelers.nl voor 399 euro.

Ik vind de prijs alleszins meevallen, mooie speler, docking station, battery-pack, a/b, fm tuner, sportband, beschermhoes, madebysennheiserheadphones, displaybeschermfolie en natuurlijk tot 35 uur luisterplezier.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Mooi. Ik wilde de M3L erg graag, maar omdat niet duidelijk was of en wanneer die naar Nederland ging komen stond ik net op het punt een M3 te bestellen.

/me MPmad heeft besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike

turnpike

hang on to your ego

Ik vind het alleen jammer dat de M3L vooralsnog niet in bruin leverbaar is.
Het is wel een aparte kleur, maar minder *bling* opvallend *bling* en toch staat het de speler goed.
Ik kijk nog of die kleur ooit wel leverbaar wordt, anders bestel ik de M3L ook gewoon, ik denk er al veel te lang over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97226

Goddamn... de M3 40GB is 30,- euro goedkoper bij mp3spelers.nl , je zult hem maar net gekocht hebben bij mp3man.nl dan voel je je wel belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ach, belazerd is een groot woord. mp3man verkoopt hem al een tijdje als enige, dus ze konden min of meer elke prijs vragen.
mp3spelers.nl heeft hem ook nog niet op voorraad (hoewel hij omstreeks vandaag binnen zou komen). Maar nu zal mp3man de prijs ook wel verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike

turnpike

hang on to your ego

Dat de speler goedkoper is geworden is gewoon economie. De 20GB is inmiddels al 30 euro in prijs gezakt. Over een jaar kost de speler nog maar 300 euro, maar zolang wil niemand wachten, toch ?

Nee dan die hele 4e generatie Ipod stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 18-06 11:57
Ik heb hem gisteren de iaudio m3 besteld bij www.mp2spelers.nl en krijg hem vrijdag of zaterdag binnen.

Ik had wel pech want toen ik betaald had kwam ik terug op de product pagina en zag ik dat hij weer goedkoper was geworden.

Jammer, maar ik heb hem in ieder geval binnen kort.

edit:

werdt ik net gebeld door mp3spelers dat ze het verschil terug gaan storten.
Dat noem ik service, petje af

[ Voor 19% gewijzigd door TUX2K op 04-08-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98946

Wel heerlijk die lange speelduur van de M3L versie want ik vond 14 uur toch al niet zo lang, denk dat ze slim zijn geweest om die versie toch te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 11:35

dawuss

gadgeteer

Ik heb nog nooit een iPod kunnen beluisteren helaas, maar pas toevallig wel die hdd speler van iAudio, en my god wat klinkt dat ding enorm goed! De iPod moet wel erg goed zijn om daar aan te kunnen tippen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TUX2K schreef op 04 augustus 2004 @ 15:50:
Ik heb hem gisteren de iaudio m3 besteld bij www.mp2spelers.nl en krijg hem vrijdag of zaterdag binnen.
Ik heb hem vandaag besteld bij www.mp3spelers.nl en krijg hem vrijdag of zaterdag binnen. :P

Ben erg benieuwd hoe de speler bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120301

hey iedereen
ik ben van plan ook een iaudio m3l te kopen.
maar heb toch een paar vraagjes.
ten eerste heeft iemand die dit apparaat heeft gekocht echt problemen of nadelen ook met de service, drives of firmware?
ook heeft iemand ergens anders de iaudio m3l goedkoper kunnen krijgen? of waar heb je hem gekocht?
en is het kleine schermpje een beetje overzichtelijk?
alvast bedankt :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120301 op 05-08-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
Anoniem: 120301 schreef op 05 augustus 2004 @ 15:51:
hey iedereen
ik ben van plan ook een iaudio m3l te kopen.
maar heb toch een paar vraagjes.
ten eerste heeft iemand die dit apparaat heeft gekocht echt problemen of nadelen ook met de service, drives of firmware?
ook heeft iemand ergens anders de iaudio m3l goedkoper kunnen krijgen? of waar heb je hem gekocht?
en is het kleine schermpje een beetje overzichtelijk?
alvast bedankt :*)
Door de meeste gebruikers op het iaudio forum wordt de firmware die wordt bij geleverd als je hem koopt geheel de grond in trapt.
Het daarom zeker aan te raden om de firmware te update, voor al de 40GB versie is dit van belang.
Omdat m3l een nieuwer type is heeft deze vaak wel al een nieuwe firmware, dus hier zou ik mij niet z'n zorgen over maken.
Al is een firmware update wel interesant van wegen nieuwe opties.

Voor de rest zijn er op het forum van iaudio weinig klachten, op een paar na die een defect apparaat hebben gekregen. Dit zijn wel al wat oude post.
Voor de rest vooral positief nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike

turnpike

hang on to your ego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb sinds gisteren een M3L en ik ben er erg blij mee. Nergens problemen mee gehad
Standaard zit er al de nieuwste firmware op (1.20)
Ik heb de mijne gekocht bij mp3spelers.nl. Voor zover ik weet zijn zij de enigen die de M3L verkopen in Nederland. Hij kost daar 399 euro, best een nette prijs vind ik zelf (30 euro duurder dan een M3)
Het schermpje is ook duidelijk en goed af te lezen.

Prima spelertje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 18-06 10:23

PnD

like in Pinda ^_^

Zou je is wat userpics willen posten, lijkt me wel erg mooi :)

Prrrt, verleidelijk om hem te kopen :>
Beetje veel geld terwijl ik liever iets van rond de 4gb heb zoals de muvo2.. vind het aanbod van mp3 spelers rond de 4gb maar wat beperkt :(

[ Voor 60% gewijzigd door PnD op 06-08-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
Nou ik heb hem net binnen gekregen.
En ik moet zeggen "I'm impressed", goed design en alles werkt in een keer.
Hij had tevens gelijk de nieuwste firmware er op 1.20a .
Ik moet nog ff kijken of de a versie het zelfde is als die op de site.
Maar er zullen hellaas nog een aantal versie komen.
Nou ja hellaas als deze optie toe voegen :D

De radio is redelijk, net iets wat slechter bereik dan mijn PHILIPS radiotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 18-06 10:23

PnD

like in Pinda ^_^

Foto's!!!

alsjeblieft :>

Vind 't alleen jammer dat ie een ab heeft :(

[ Voor 114% gewijzigd door PnD op 06-08-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
Foto's komen pas morgen.
Sorry maar ik zit op mijn werk en ik kom vanavond niet meer thuis.
Maar om je niet totaal teleur te stellen hier wat foto’s gemaakt met mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://remmelt.triplesoftware.com/iaudio/iaudio.jpg
Afbeeldingslocatie: http://remmelt.triplesoftware.com/iaudio/iaudiom3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb m'm ook ontvangen vanmorgen, werkt echt top!

Nieuwste firmware zat er ook gelijk al in.

Ik denk dat ik dat kleine rubbertje wat in de cradle aansluiting zit (voor als ie niet in de cradle staat) erg snel kwijtraak :(

Had liever een systeem met een schuifje of een rubbertje er an vast gehad.

Hier nog wat pics: (klik voor een (te :P) grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_2.jpg
Speler + AB

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_3.jpg
AB

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_4.jpg
Opstarten

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_5.jpg
Afspeelmode

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_6.jpg
Speler

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_7.jpg
Speler

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_8.jpg
Speler + AB

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/tn_9.jpg
Speler + AB

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~erik1337/M3/10.jpg
In Cradle

Meer pics op aanvraag :P

Edit:

Ik heb net ff een HDD Benchmark gedraaid en hij haalt maximaal 17MB/s :o

Ik weet niet hoe snel 1,8" HDD MP3spelers normaal zijn maar ik vind dit wel lekker snel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1 op 06-08-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Ik vind dit wel een :9 ding.

Jammer van de prijs, 369 euro voor de standaardversie of 399 voor de versie waar je 35 uur naar kan luisteren gaat me echt te ver. Zeker nu de Ipod zwaar in prijs is verlaagd, is het eigenlijk gewoon te duur voor mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ach, het scheelt maar een paar tientjes.
Bovendien kan de M3 een stuk meer en er zit voor dat geld een cradle bij

En - mijn mening - de iPod vind ik echt een breezah apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

MPmad schreef op 07 augustus 2004 @ 21:39:
Ach, het scheelt maar een paar tientjes.
Bovendien kan de M3 een stuk meer en er zit voor dat geld een cradle bij

En - mijn mening - de iPod vind ik echt een breezah apparaat.
Hehe, ieder z'n meug :) Feit blijft dat de iPod toch wel een beetje de standaard is. Ik vind dit ding ook absoluut niet lelijk of minderwaardig, maar de prijs ligt helaas boven m'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114895

Ey Mpmad, jij hebt de M3l, heb je al geprobeerd de volle 35 uur eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nee, ik heb het apparaat nog niet eens 35 uur gebruikt :)
Ik ga die 35 uur ook niet halen. Die is alleen haalbaar onder perfect omstandigheden, dus 128 kbps mp3'tjes, geen shuffle enzo.
En ik luister hogere kwaliteit mp3'jes, heb shuffle aanstaan en skip weleens een nummertje, misschien eens een stukje radio. Maar een uur of 25 hoop ik er toch wel uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, nou ik kan het binnenkort ook testen, heb de M3L vandaag ook besteld. ik wacht in spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik ga nu op vakantie en neem mee: mijn iAudio M3 stampvol met muziek :P

En ik kan de foto's van mijn digicam er ook nog opzetten (als ik wat muziek verwijder :X)

Echt handig zo'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb em ook binnen. Hij bevalt mij goed behalve 1 ding:
Er staan 5 mappen op: playlist, record, voice, system en nog iets. zijn die ook weg te halen of te verschuilen ofzo, ik stoor mij er een beetje aan... edit: hoor op iaudio forum dat dit niet weg kan.. tja, too bad.

ow, nog een probleem:
mijn M3L blijft hangen als ik een bepaalde playlist open.
ik heb er 4, 1 met alles, en 3 sub-playlists, waarvan er 1 blijft hangen.. ik heb hem al een keer opnieuw aangemaakt, maar hij blijft vastlopen, en ik snap er helemaal niks meer van.
iemand ook die probleem?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 114895 op 11-08-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Als ik mijn M3L in de cradle zet om wat muziek over te zetten, gaat hij automatisch opladen.

Is dat niet schadelijk voor de accu, dat constante bijladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, daar dacht ik ook al aan, dus ik doe het maar niet.

• TUX2K
De Iaudio M3 serie hebben lithium ion accu's.
Deze hebben niet het geheugen effect van gewonen NiCd accu's.

Bij mijn laptop, welke ook een lithium ion avvu heeft, is zelfs de accu achter uit gegaan toe ik hem elke keer leeg maakte voor ik hem ging op laden.
De ware level van deze aqccu is nu 21%. Beetje jammer.
Nu laad ik elke keer op zodra hij onder de 10% dreigt te komen en zijn ware level is niet groter geworden.

Ik ben geen expert op het gebied van accu maar ik weet wel dat je lithium ion accu altijid kan bij laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121035

heb sinds vandaag ook mijn i audio m3 ontvangen (3 dagen na bestelling).

afgelope donderdag besloot ik maar eens 'research' te doen naar mp3 spelers en wat reviews en forums te lezen aangezien ik er een wilde bestellen.

ik zat eerst te twijfelen of ik een usbstick of een hdd mp3 speler moest gaan nemen, maar kwam er al snel bij om te kijken naar de hdd-spelers aangezien je voor 'iets' meer geld veel meer opslagruimte ervoor terug krijgt.

* ongeveer 300 euro voor 512mb
* 370 euro voor 20GB

vervolgens ben ik gaan zoeken naar een (mooie) hdd-mp3 speler, want het oog wil natuurlijk ook wat :)

de ipod was voor mij geen keuz aangezien ik het niet echt een mooi ding vind (tja, smaken verschillen) en er toch andere spelers op de markt zijn die hetzelfde kunnen en wellicht meer dan de ipod kan met ook meer bijgeleverde accessiores.

ik had de creative zen (30gb) al een tijd op het oog, maar via het got forum kwam ik terecht bij de i audio m3 van cowon en ik was eigenlijk al meteen verkocht.

ten eerste heeft et toch veel meer functies als de ipod en zen en het ziet er gewoon erg mooi uit en dan niet te spreken over het gewicht en de afmetingen.

wat ik veel tegenkwam is dat veel mensen het 'vervelend' vonden dat er geen scherm op de speler zelf zit maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig aangezien niemand constant de speler erbij pakt om een nummer te verwisselen of volume aan te passen etc.

heb tot zo ver (natuurlijk pas mn eerste dag) geen minpunte kunnen vinden, mocht ik wat tegenkomen zal ik ze natuurlijk posten :)

nog wat pics: _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.unal1/223.png

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.unal1/224.png

Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudioM3/photo/iaudioM3_14_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudioM3/photo/iaudioM3_19_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Anoniem: 114895 schreef op 11 augustus 2004 @ 21:15:
ow, nog een probleem:
mijn M3L blijft hangen als ik een bepaalde playlist open.
ik heb er 4, 1 met alles, en 3 sub-playlists, waarvan er 1 blijft hangen.. ik heb hem al een keer opnieuw aangemaakt, maar hij blijft vastlopen, en ik snap er helemaal niks meer van.
iemand ook die probleem?
Ik heb wel een idee wat misschien de oorzaak zou helpen achterhalen (maar misschien ook niet): verdeel die playlist in twee stuks (twee kopietjes maken, open ze in Notepad en haal de bovenste respectievelijk onderste helft weg) en zet ze allebei op de speler. Een ervan zal vermoed ik niet werken - als ze allebei niet werken, kies er eentje en werk daarmee verder. Verdeel die weer in twee stukken. Kijk welke niet werkt.

Herhaal bovenstaande stappen steeds met een niet werkende playlist totdat je een playlist overhoudt die niet werkt en slechts een liedje bevat. Dit gaat trouwens heel snel, naar alle waarschijnlijkheid heb je genoeg aan zo'n 5 (playlist met enkele tientallen nummers) tot 10 (playlist met ~1000 nummers) halveringen.

Controleer nu of de locatie van dat liedje klopt met wat in de playlist staat, of het liedje op de HD aanwezig is en of het wel afspeelbaar is als je het handmatig opent in de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik weet niet of dit kan werken, want er is een andere playlist met alle nummers die op de hdd staan.. dus dat 'ene' nummer, staat in beide playlists, dus lijkt het mij niet dat het daar aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Anoniem: 114895 schreef op 15 augustus 2004 @ 02:00:
hmm, ik weet niet of dit kan werken, want er is een andere playlist met alle nummers die op de hdd staan.. dus dat 'ene' nummer, staat in beide playlists, dus lijkt het mij niet dat het daar aan kan liggen.
Maar misschien is er iets mis met de manier waarop het in de ene playlist staat en niet met de manier waarop het in de andere playlist staat. Het is een gok natuurlijk, misschien hou je bij de eerste onderverdeling al twee werkende playlists over en dan is de bug echt heel raar, en zou je het waarschijnlijk bij de makers moeten rapporteren.

Mijn M3L is terug naar mp3spelers.nl ik kon hem niet meer aanzetten, kreeg steeds hdd error, kon hem niet maar aan mijn computer koppelen (de software liep vast etc.)

ze behandelde het goed, kreeg meteen een formulier toegestuurd, en heb hem ook dezelfde dag op de post gedaan (maandag). nu maar hoppen dat ik snel een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 16:40
Ik heb een paar vraagjes omdat ik nu toch sterk overweeg dit mooie apparaatje aan te schaffen :)

1) Hoe gaat dat navigeren nu precies? Je kunt volgens het mappen systeem navigeren, dan kies je (sub)map(en?) uit waarvan je de inhoud wilt zien ofzo? Hoe gaat dat precies? En de ID3 functie, kun je dan bijvoorbeeld op artiest/genre/album zoeken? Hoe gaat dit precies? Als je fototjes ervan hebt, graag!

2) De koptelefoon die erbij zit, hoe is die qua geluidskwaliteit? Beetje te pruimen? Ik heb nu Sennheisser MX300's en die vind ik eigenlijk best goed, of het draagcomfort na dan :P

3) Ik heb voornamelijk muziek in OGG, en ik hoor dat deze speler ook gaps heeft. Hoe lang zijn deze? Sampeltje is uiteraard welkom :)

Ik hoop dat iemand antwoord op deze brandende vragen heeft :) Op de prijs na vind ik het een prachtig ding!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• TUX2K
Breepee schreef op 08 september 2004 @ 15:09:
Ik heb een paar vraagjes omdat ik nu toch sterk overweeg dit mooie apparaatje aan te schaffen :)

1) Hoe gaat dat navigeren nu precies? Je kunt volgens het mappen systeem navigeren, dan kies je (sub)map(en?) uit waarvan je de inhoud wilt zien ofzo? Hoe gaat dat precies? En de ID3 functie, kun je dan bijvoorbeeld op artiest/genre/album zoeken? Hoe gaat dit precies? Als je fototjes ervan hebt, graag!

2) De koptelefoon die erbij zit, hoe is die qua geluidskwaliteit? Beetje te pruimen? Ik heb nu Sennheisser MX300's en die vind ik eigenlijk best goed, of het draagcomfort na dan :P

3) Ik heb voornamelijk muziek in OGG, en ik hoor dat deze speler ook gaps heeft. Hoe lang zijn deze? Sampeltje is uiteraard welkom :)

Ik hoop dat iemand antwoord op deze brandende vragen heeft :) Op de prijs na vind ik het een prachtig ding!
1) ja kan (naar mijn weten) alleen navigeren via de directories.

2) De koptelefoon is van goede kwaliteit, mij hoor je niet klagen.

3) Hij soms gaps, maar dat heeft met het zoek op de hardeschijf te maken.
Ik heb een aantal nummers die in elkaar over lopen en heb hier geen gap gehoord.

• Brent
TUX2K schreef op 09 september 2004 @ 13:03:
[...]

1) ja kan (naar mijn weten) alleen navigeren via de directories.
Dus ik kan niet makkelijk op genre/ablfabet/album zoeken?

Anoniem: 45027

Jammer dat deze speler geen display op het apparaat zelf heeft. Vaak vindt ik zo'n grote ab alleen maar irritant. En het zijn vaak de eerste dingen die stuk gaan.
Ik heb een ab op me discman, maar dat kabeltje daarvan ging al na een maand of 2/3 naar de klote. Terwijl kabeltjes van de oordopjes nog nooit kapot zijn gegaan bij mij.

Maar hij ziet er wel erg strak uit, dat moet ik toegeven!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Breepee schreef op 09 september 2004 @ 14:50:
Dus ik kan niet makkelijk op genre/ablfabet/album zoeken?
Als je je MP3's op je PC goed geordend hebt in mappen (bij mij: Genre\<Artiest|Film|Game>\Albumnaam) lijkt me dat geen probleem... Je kunt de boel dan gewoon Sleur/pleuren van je HD naar de speler. Ik weet op mijn Iriver H140 precies te vinden waar alles staat, gezien het identiek is aan op mijn PC :)
Da's wel anders met die irritante beperkende ID3 database op veel HDD spelers (o.a. Philips, Creative, iPod). Daar moet je de hele zooi retaggen als je het een beetje geordend wil houden op je speler |:(

Ik weet niet hoe het zit met de M3, maar de iRiver H series heeft naast de directoryordening ook een ID3 database, die ik overigens nooit gebruikt heb...
Anoniem: 45027 schreef op 09 september 2004 @ 16:01:
Jammer dat deze speler geen display op het apparaat zelf heeft. Vaak vindt ik zo'n grote ab alleen maar irritant. En het zijn vaak de eerste dingen die stuk gaan.
Ik heb een ab op me discman, maar dat kabeltje daarvan ging al na een maand of 2/3 naar de klote. Terwijl kabeltjes van de oordopjes nog nooit kapot zijn gegaan bij mij.
Dan was die AB vermoedelijk behoorlijk crap of ben jij behoorlijk ruw met spullen, want ik heb in 7 jaar mobile-audio-met-remote gebruik nog nooit een in-line remote kapot gekregen (en die zijn nogal eens gestuitert) ;)
Persoonlijk vind ik een full control LCD remote veel makkelijker en sneller werken dan iedere keer de unit uit mijn zak te moeten halen (kuch - !krassen! - kuch), van hold af te halen, keuze te maken, weer op hold te zetten en terug in je zak te steken. Dit gedoe was (na een fantastische iRiver IMP-350 MP3/CD speler) op bovengenoemd (ID3 database) na mijn grootste ergernis aan de iPod, welke toen de mogelijkheid daar was meteen is vervangen door een iHP-120. En dat ondanks de iPod een basic (beperkte) remote heeft!

Je clipt de LCD remote aan je shirt of jas en hebt alle functies (w.o. naast de basisfunties ook volume, afspeelmodi, audio-opties, EQ en vooral opzoeken van andere albums/files) direct binnen handbereik. Plus <hold> is op de remote vaak niet noodzakelijk, wat de bediening nog sneller maakt.
Voor mij nooit meer een remote-loze MP3 speler met een capaciteit groter dan 256MB... Zeg maar gewoon "nooit meer" dus... ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Brent
FirefoxAG schreef op 09 september 2004 @ 18:33:
Da's wel anders met die irritante beperkende ID3 database op veel HDD spelers (o.a. Philips, Creative, iPod). Daar moet je de hele zooi retaggen als je het een beetje geordend wil houden op je speler |:(
Ik wil graag op meerdere gegevens kunnen sorteren, bijvoorbeeld genre of artiest. Met directory structuren gaat dat niet. Vandaar dat mij ID3 tags piekfijn in orde zijn maar ik verder weinig aandacht geef aan de directory structuur :) Er is dus geen enkele mogelijk om op ID3 te browsen? Hmm, dat zou wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Breepee schreef op 09 september 2004 @ 20:32:
Ik wil graag op meerdere gegevens kunnen sorteren, bijvoorbeeld genre of artiest. Met directory structuren gaat dat niet.
Je komt een heel eind... ik kan met mijn directorystructuur binnen 5 seconden ieder willekeurig album voor je vinden in mijn 25GB grote collectie ;)
Ik weet wel bijna zeker dat je met je tags meer tijd nodig hebt ;)

Mijn dir.structuur ziet er overigens zo uit:
Level 1: Type (Movie, Anime, Game, Regular etc)
Level 2: Artiest of Film/serietitel of Gametitel
Level 3: Albumnaam
Level 4: Disc1,2,3 etc (optioneel, bij multi-volume cd's)
Vandaar dat mij ID3 tags piekfijn in orde zijn maar ik verder weinig aandacht geef aan de directory structuur :)
Bij mij is dat dus precies andersom. Komt o.a. ook omdat ik alleen WinAMP gebruik voor PC muziek... Ik heb een broertje dood aan al die MP3 "management" software ;)
Er is dus geen enkele mogelijk om op ID3 te browsen? Hmm, dat zou wel jammer zijn.
Ik heb het voor je nagezocht en de M3 heeft inderdaad geen ID3 database... Als je dat echt een must vind zul je helaas om moeten kijken naar een andere speler. Goed alternatief is i.m.o. de iRiver H serie, alleen zijn die groter...
Ik ben zelf vanwege eerdergenoemd (en vanwege het feit dat er, net als bij Apple inc. algemeen, een zelotische oogkleppen (excuse: blinddoek is een beter woord) dragende die-hard fanclub aan vast zit waar ik absoluut niet mee geassocieerd wil worden :r) geen iPod-fan, maar als je je ID3's goed op orde hebt is dat ook een goede optie. Zo niet, doe dan jezelf een groot plezier en kijk naar een andere speler ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 10-09-2004 00:02 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
FirefoxAG schreef op 10 september 2004 @ 00:01:
[...]
Je komt een heel eind... ik kan met mijn directorystructuur binnen 5 seconden ieder willekeurig album voor je vinden in mijn 25GB grote collectie ;)
Ik weet wel bijna zeker dat je met je tags meer tijd nodig hebt ;)

Mijn dir.structuur ziet er overigens zo uit:
Level 1: Type (Movie, Anime, Game, Regular etc)
Level 2: Artiest of Film/serietitel of Gametitel
Level 3: Albumnaam
Level 4: Disc1,2,3 etc (optioneel, bij multi-volume cd's)
Hoe zoek je dan precies op bijvoorbeeld album? Of moet je dan weten wat waar in welke map zit (in je hoofd een beetje browsen dus)?
Bij mij is dat dus precies andersom. Komt o.a. ook omdat ik alleen WinAMP gebruik voor PC muziek... Ik heb een broertje dood aan al die MP3 "management" software ;)
Dat zijn we het daar over eens :) Ik houd alles bij met een tagger en verder speel ik het met foobar af (columnui), en ik klik dan op genre ofzo.
Ik heb het voor je nagezocht en de M3 heeft inderdaad geen ID3 database... Als je dat echt een must vind zul je helaas om moeten kijken naar een andere speler. Goed alternatief is i.m.o. de iRiver H serie, alleen zijn die groter...
Ik ben zelf vanwege eerdergenoemd (en vanwege het feit dat er, net als bij Apple inc. algemeen, een zelotische oogkleppen (excuse: blinddoek is een beter woord) dragende die-hard fanclub aan vast zit waar ik absoluut niet mee geassocieerd wil worden :r) geen iPod-fan, maar als je je ID3's goed op orde hebt is dat ook een goede optie. Zo niet, doe dan jezelf een groot plezier en kijk naar een andere speler ;)
Hmm, verdreht.... Tags vind ik eigenlijk wel een must ja, maar ogg-support ook (iPod valt dus af). De M3 is verder helemaal top alleen dan die tags niet... Naja, ik kijk nog wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Kan je ook deleten op de M3 zonder deze aan te sluiten op je PC? Zoja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lazyed schreef op 10 september 2004 @ 18:36:
Kan je ook deleten op de M3 zonder deze aan te sluiten op je PC? Zoja, hoe?
nope, niet mogelijk

Anoniem: 100231

Ik ben zeer benieuwd naar de m3l, Maar nu lees ik van: in de doos: 2 plastic display beschermerds oid ? Wat moet ik me daar bij voorstellen??? :?

edit:

Zou iemand wat fotos willen maken van de remote? Ben namelijk erg benieuwd welke knoppen en functies daarop zitten!

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 11-09-2004 11:24 ]

Anoniem: 100231 schreef op 11 september 2004 @ 11:18:
Ik ben zeer benieuwd naar de m3l, Maar nu lees ik van: in de doos: 2 plastic display beschermerds oid ? Wat moet ik me daar bij voorstellen??? :?

edit:

Zou iemand wat fotos willen maken van de remote? Ben namelijk erg benieuwd welke knoppen en functies daarop zitten!
display beschermers zijn gewoon van die doorzichtige sticker achtige dingen, kan je er zo weer afhalen.. maar is gewoon tegen krasjes.
er staan in dit topic plaatjes van de remote.

• lazyed
  • Niet online
kan je een mp3tje die langs komt ook niet markeren en deze later via de pc verwijderen?

Er staan idd plaatjes van de remote, maar bedoelde van de zijkant zodat ik de knoppen allemaal ff kan zien! Dus als iemand hier nog pics van wil schieten.. Graag!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Staat gewoon op de productsite hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jetaudio.com/images/products/m3/m3_photo_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar had ik niet eens gekeken :X Bedankt iig!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18963

Er is weer een nieuwe firmware:

http://eng.iaudio.com/zer...c&desc=asc&no=123&bmenu=c

ik heb geen iaudio maar wel intresse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18963 schreef op 12 september 2004 @ 09:35:
Er is weer een nieuwe firmware:

http://eng.iaudio.com/zer...c&desc=asc&no=123&bmenu=c

ik heb geen iaudio maar wel intresse ;)
die is al een tijdje uit hoor.. verder heb ik met die firmware een hdd crash/error gekregen.. en dus een nieuwe moeten halen. ik wacht wel op 1.25 (al uit in korea}

verder kan je volgens mij niet een mp3 markeren om em te deleten, maar kan je dit niet gewoon onthouden?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114895 op 12-09-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122540

hallo

hoe doen jullie dat met die afstandsbediening, vinden jullie em niet irritant omdat ie zo groot is? waar laten jullie em bedoel ik dus eigenlijk.

'zuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een iriver mp3 cd speler 550 geloof ik zo. Daar zit ook ab bij. Helemaal niet lastig ik heb hem gewoon "geklikt" int bovenste stukje in me broekzak en de cd speler zit er dan onder. Alsk nummer wil verwisselen haal ik um eruit, of doe het gewoon op gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122540 schreef op 12 september 2004 @ 11:44:
hallo

hoe doen jullie dat met die afstandsbediening, vinden jullie em niet irritant omdat ie zo groot is? waar laten jullie em bedoel ik dus eigenlijk.

'zuig
ik clip de ab aan de bovenkant van m'n broekzak.. absoluut niet irritant, grootte valt ook wel mee. en altijd handiger dan hele mp3 speler uit m'n zak te halen. verder zie je ook meteen waar je heen zapt op het schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 00:25

Tom Yam

(>'.')>

Machtig mooi ding, zou hem ook graag willen aanschaffen wanneer de financien dat een keer toelaten maar heeft iemand een foto van deze speler en een ipod 4Gen 20GB naast mekaar, met verschillende aanzichten?

dan kan ik me beter een beeld vormen qua formaat zeg maar

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Anoniem: 122540 schreef op 12 september 2004 @ 11:44:
hallo

'zuig
Groot? Vind ik helemaal niet :)
Ik hang hem altijd gewoon aan m'n shirt of blouse. Alleen jammer dat de clip omgedraaid zit ten opzichte van mijn oude iRiver iMP-550, da's wat minder.

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 114895 schreef op 12 september 2004 @ 10:37:
[...]

die is al een tijdje uit hoor.. verder heb ik met die firmware een hdd crash/error gekregen.. en dus een nieuwe moeten halen. ik wacht wel op 1.25 (al uit in korea}

verder kan je volgens mij niet een mp3 markeren om em te deleten, maar kan je dit niet gewoon onthouden?
beetje lastig met ruim 4800 titels ..... :|

NiTiN schreef op 13 september 2004 @ 22:49:
Machtig mooi ding, zou hem ook graag willen aanschaffen wanneer de financien dat een keer toelaten maar heeft iemand een foto van deze speler en een ipod 4Gen 20GB naast mekaar, met verschillende aanzichten?

dan kan ik me beter een beeld vormen qua formaat zeg maar
kan ik doen, moet je wel even (paar dagen) wachten
lazyed schreef op 15 september 2004 @ 19:46:
[...]

beetje lastig met ruim 4800 titels ..... :|
als je meer dan 100 nummers wil verwijderen ofzo.. lijkt me niet dat daar echt problemen mee ontstaan..

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 114895 op 15-09-2004 22:23 ]

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 00:25

Tom Yam

(>'.')>

Anoniem: 114895 schreef op 15 september 2004 @ 22:21:
[...]

kan ik doen, moet je wel even (paar dagen) wachten
geen probleem ik kijk bijna dagelijks wel op GoT en dan piep ik hier ook wel ff langs :)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ergens gelezen dat je batterijen kon vervangen voor 29 euro, maar kan dat niet meer vinden.. je moest ze wel naar zwitserland sturen.. weet iemand hier meer over?

edit:
http://www.iaudiophile.net/viewtopic.php?id=2 in die faq staat het

http://www.uhu.ch/set.htm?/deutsch/iAudio_M3/M3_order.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 114895 op 21-09-2004 17:23 ]

Pagina: 1 2 Laatste