[Cases] Lian-Li haar nieuwe lijn, V1000/V2100, nws/ervaring?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Beste Tweakertjes,

zat net weer op de site van Lian-Li te kijken, omdat ik op zoek ben naar een nwe kast. Vond eerst de PC73SL, maar was al tijden op zoek naar de V2100, waarover je hier meer gaat lezen! Weet niet of er al zo'n topic bestaat, maar kon m iig niet vinden! Dus bij deze.

Lian-Li heeft van de nieuwe V-serie 5 nieuwe kasten op de markt gebracht. Namelijk de PC-V1000, PC-V1200, PC-V2000 | PC-V1100 en de PC-V2100

De kasten zijn zoals we van Lian-Li gewend zijn, lkkr mooi strak (als je er van houdt tenminste, ik iig wel) Het speciale aan de kasten is sowieso dat ze allemaal een ander soort ATX variant zijn, namelijk een soort van tussenstation tussen de ATX en BTX variant. In deze nieuwe variant, wordt het moederbord en de voeding compleet omgedraaid!

Op deze foto van de V-2100 is dat redelijk goed te zien, tevens zie je ook de dempingsmatten in de kast (zwart) om zo het geluid te beperken! De V-1100 heeft dat ook!

Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/products/pcv1000.files/v-2100-2.jpg

Tevens wil ik wat plaatjes laten zien over de andere producten!

V-2000
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1050/lianli_pc-v2000.jpg

V-1100
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/mighty/LianLi/LianLIPC1100/v-1100S.jpg

Nu is mijn intentie naar aanleiding van dit topic, om jullie te informeren over deze Lian-Li producten ( check :) ) MAAR ook om een discussie en vragen topic te creëren!

Momenteel is Alternate de enige die deze kasten kan leveren, alleen zijn ze nog niet op vooraad! :( En ernstig duur!

Dus laat het vragenvuur maar op dit topic afkomen, en als iemand goedkope alternatieven weet voor deze geweldige kasten, dan heel graag!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
niemand dus duidelijke interesse in deze kasten??

Alternate kan ze inmiddels al wel redelijk leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zien er zeker wel leuk uit. Vooral dat idee met een echt gescheiden gedeelte voor je drives en voeding is wel aardig. Ik heb zelf een PC-71 (zwart) en ben er dik tevreden over. Het enige nadeel van Lian Li is dat ze zo lang meegaan dat je jarenlang geen excuus hebt om een nieuwe te kopen... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

persoonlijk vind ik het lelijke kasten, maar dat geldt voor alle lian-li kasten (let op: IMO), ze hebben goede ideeen, maar de uitwerking vind ik lelijk/niet origineel (g5 idg)

nog zoiets, leuke dempings matten, maar als de complete kast geperforeerd is, shiet je er niks mee op, die wieltjes zijn ook extreem lelijk en passen absoluut niet in het geheel

als ik dan naar het prijskaartje kijk, kunnen ze het helemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op 28 mei 2004 @ 17:26:
Het speciale aan de kasten is sowieso dat ze allemaal een ander soort ATX variant zijn, namelijk een soort van tussenstation tussen de ATX en BTX variant. In deze nieuwe variant, wordt het moederbord en de voeding compleet omgedraaid!
bedoel je hiermee dat je En een atx mobo er in kan doen, en later als je wilt upgraden een btx? das wel chill :)
ik vind em niet zo heel erg mooi, ook al heb ik zelf een pc-65... en ik betwijfel of de airflow nou zo goed is in die btx kasten... ik heb er nog niks over gevonden... (airflow, direction, fanholes etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik vind de v2000 wel een erg mooie kast, daar kan je nog eens wat hd's in kwijt

het lijkt me ook wel een goede kast om te modden, er is iig ruimte genoeg om een radiateur enzo te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bij de hd's zit een koeler die er over heen blaast.
en boven de voeding zitten er 2 gaten voor koelers (outtake ? neem ik aan ? )
en bovenin zit er ook 1 koeler, maar hoe krijg je dan een fris windje over je mobo heen :?
wil toch wel wat koele lucht naar me geheugen/cpu/bridge/videokaart hebben.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
airliner schreef op 29 mei 2004 @ 17:39:
persoonlijk vind ik het lelijke kasten, maar dat geldt voor alle lian-li kasten (let op: IMO), ze hebben goede ideeen, maar de uitwerking vind ik lelijk/niet origineel (g5 idg)

nog zoiets, leuke dempings matten, maar als de complete kast geperforeerd is, shiet je er niks mee op, die wieltjes zijn ook extreem lelijk en passen absoluut niet in het geheel

als ik dan naar het prijskaartje kijk, kunnen ze het helemaal vergeten
klopt niet helemaal wat je zegt, namelijk de geperforeerde kasten zijn NIET gedempt, en de kasten met deur weer WEL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Ik vond die vorige serie ook al zo mooi, maar idd veel te duur. En ik heb wat specifieke wensen aan mijn kast, dus ik denk dat ik zelf maar eens met alu aan de gang ga :)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben ook al een tijdje naar deze kast op zoek, hier een aardige review:
http://www.silentpcreview.com/article163-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chucky666 schreef op 29 mei 2004 @ 17:48:
bij de hd's zit een koeler die er over heen blaast.
en boven de voeding zitten er 2 gaten voor koelers (outtake ? neem ik aan ? )
en bovenin zit er ook 1 koeler, maar hoe krijg je dan een fris windje over je mobo heen :?
wil toch wel wat koele lucht naar me geheugen/cpu/bridge/videokaart hebben.
Als je goed kijkt naar dat plaatje zie je ook dat de pci-sloten boven de koeler zitten, dus het lijkt me dat je je atx mobo er ondersteboven in moet hangen. En in dat geval zit de koeler precies op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 10:14:
[...]

Als je goed kijkt naar dat plaatje zie je ook dat de pci-sloten boven de koeler zitten, dus het lijkt me dat je je atx mobo er ondersteboven in moet hangen. En in dat geval zit de koeler precies op de goede plek.
ja maar het lijkt mij dat dat een outtake is en geen intake :?
anders klopt de weinige airflow helemaal niet meer :|

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Uit de review die ik poste:
Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/lianli-v2000/airflowstock.jpg
en het is inderdaad ATX op z'n kop.
De kast gaat trouwens ook aan de 'verkeerde' kant open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist bij Alternate de V2000 besteld, volgens de indicator op voorraad.

De prijs was wel om een hartkwaal op te lopen, maar ja, soms moet je jezelf toch eens verwennen.... (ik sla dit jaar de vakantie wel over en koop geen nieuw motherboard dit jaar (wat eerst de planning was)).
Ik ben benieuwd of ik kwaliteits- en/of gewichts-verschil merk met de normale kasten die ik koop (Chieftec's waarover ik ook heel tevreden ben)...

Tja, waarom zullen sommigen mensen zich misschien afvragen...

Heel makkelijk hoor.....ik heb 9 harde schijven die een plaatsje moeten hebben en ook een Geforce 4 die behoorlijk wat ruimte van een moederboard gebruikt...teveel om in bijvoorbeeld mijn chieftec midi-tower samen te plaatsen. Mijn chieftec hightower kan ze wel kwijt, maar ik ben dat gekloot een beetje zat ...steeds dat oppassen als ik de boel schoonmaak....ja, ik maak om de zoveel tijd alles schoon en ik moet dan die harddisk brackets eruit halen...dat past moeizaam met die Gf4...

Ik ben benieuwd, ik zal wel schrijven hoe ik het ervaren heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Een V1100 Review

http://www.gruntville.com...es/lianli_v1100/index.php

Dit gaat me geld kosten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 14:24
Reken maar weer op belachelijke (als ze uberhaupt leverbaar zijn) levertijden hier in NL!

Ik wacht nu G*DVERD#@MME als anderhalve! maand op m'n PC6070B.....

:'(

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic maar moet het even kwijt...
Gehoopt dit weekend die V2000 te hebben, maar die voorraad-indicator van Alternate werkt dus weer voor geen centimeter :(

Niet verzonden vandaag (want ik heb geen verzend bericht) en de indicator is inmiddels weer geel (aantal werkdagen geduld dus)..arggg....

...Lullige verkooptrucjes...

Nu maar hopen dat het korter is dan die tijd bij jou Wiseguy })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik heb wel een ander adresje in NL voor de V2000 en V2100 ;) En nog goedkoper ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Tekn0z schreef op 06 juni 2004 @ 15:29:
Ik heb wel een ander adresje in NL voor de V2000 en V2100 ;) En nog goedkoper ook :D
Roept u maar.. ik ben toch al verkocht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik ben op zich nog erg aan het twijfelen tussen een V-2100 en een V-2000. Heb je commentaar wrom ik een V-2000 moet kopen t.o.v. een 2100 :?

V-2000:

- Leuk uiterlijk, vooral die Mac rondingen
- Onderaan de kast, goede ventilatie

Nadeel:

- Alles moet in LL design omdat je geen deur hebt
- Luider dan de V-2100
- Meer stof door de geperforeerde gaatjes

V-2100:

- Deur
- Sound Isolated Matjes
- Strakker uiterlijk dan de 2000

Nadeel:

- Wordt waarschijnlijk warmer dan de 2000 (door de matten en slechtere ventilatie)
- Deur moet open anders zie je geen leds :)

En btw. FreezingHardware kan m leveren!

offtopic:
*discostar*, heb je ff een mail gestuurd net, dus ff lezen, svp :D

[ Voor 7% gewijzigd door Ibidem op 06-06-2004 16:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wilde ik eerst ook de V2100 (toen ik de eerste plaatjes zag), maar na al die jaren kasten met deuren (Ik heb steeds de chieftec's met deuren genomen) wilde ik wel weer eens een gewone voorkant.

Ik mod af en toe een beetje, en meestal vallen de mods achter de deuren weg (bijvoorbeeld mijn fan-controller enzo). Dit keer wil ik die mods zichtbaar hebben, en een mooie verlichting achter die gaatjes lijkt me volgens mij wel mooi...Of als ik ooit tijd teveel heb, achter elk gaatje een ledje *grin.

Verder scheelt de prijs ook weer een euro of 80 (en dat vind ik veel geld voor de deur en de matjes). Voor het geluid hoef ik het niet te doen, ik gebruik vooral Delta fan's en die maken zo'n herrie, daar helpt geen mat tegen.

Ik vond verder de uitstaling na regelmatig het plaatje bekijken toch ook wel iets te strak worden, misschien te zakelijk voor mijn kamer (en ik moet er jaren meedoen, gezien de prijs).

Dus eigenlijk alleen vanwege het gevoel en het geld.....

Mmm even duimen, misschien is die vandaag binnen. Alternate heeft hem toch nog vrijdagavond verstuurt :)

En wat je stof betreft..Ik maak de kasten toch zeer regelmatig schoon dus dat is voor mij al een probleem minder. Die frontjes vind ik hinderlijker. Zoek maar eens een frontje voor een Sony?? Maar tegen die tijd koop ik maar een brander die wel een front heeft in LL style. (Omgedraaide wereld, ik weet het, maar wat doe je eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:20:

En wat je stof betreft..Ik maak de kasten toch zeer regelmatig schoon dus dat is voor mij al een probleem minder. Die frontjes vind ik hinderlijker. Zoek maar eens een frontje voor een Sony?? Maar tegen die tijd koop ik maar een brander die wel een front heeft in LL style. (Omgedraaide wereld, ik weet het, maar wat doe je eraan).
Ach.. gelukkig verkoopt LL ook de Universele Front voor de CD/DVD brander/speler LOS!! :) Weer een zorg minder, zelf ben k er nog niet uit, jmmr genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je een linkje? kzie deze nl. niet staan.
@ Alternate zie ik deze ook niet.
dit is de juiste link naar Alternate

[ Voor 19% gewijzigd door timovd op 07-06-2004 23:42 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omgekeerde ATX? Tussenstation tussen ATX en BTX?

Heren toch, dit is gewoon een WTX kast en die standaard is al ouder dan de BTX hoor. Kijk maar eens naar de Addtronics W8500/8600.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:45

Ankh

|true

heeft iemand een plaatje waar je de die lian-li v1000 kan vinden met het moederboard er in, ik kan hem namelijk niet echt plaatsen.. wat betreft de hoek enzo..

ik zag die kast en was meteen verkocht ongeveer :P alleen die prijs... mien god...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
The Dolf schreef op 08 juni 2004 @ 00:16:
Omgekeerde ATX? Tussenstation tussen ATX en BTX?

Heren toch, dit is gewoon een WTX kast en die standaard is al ouder dan de BTX hoor. Kijk maar eens naar de Addtronics W8500/8600.
Als het WTX was dat noemde lian-li het toch wel WTX in plaats van ATX en EXT-ATX??

Zomaar een paar WTX dingetjes:
* In 1998 Intel introduced the new WTX form factor, where the "W" is intended to stand for "workstation".

* Maximum WTX motherboard size is a whopping 14"x16.75", over double the maximum size of a regular ATX board.

* The motherboard is designed to mount to a metal plate that comes with it, and the plate installed into the case.

Lijkt me duidelijk dat het geen WTX cases zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb tot meer dan volle tevredenheid al een paar jaar een Lian Li PC 65 USB zilver met window.

Heb dus geen echte reden om een nieuwe kast te kopen en wacht even af tot dat het duidelijk wordt wat BTX gaat doen.

Verder vindt ik het exterior design van de PC65 USB mooier dan bij de V1000 en ook die wieltjes wordt ik niet echt warm van.

Wel vind ik het erg positief van LL dat ze proberen een nieuw en innovatief Interior design in de PC wereld te introduceren.
Ik kan er persoonlijk niet wakker van liggen dat het erg op de G5 lijkt. Alsof de PC wereld een goed idee niet zou mogen gebruiken omdat de Mac wereld er eerder mee was. :? 8)7

Het lijkt me overigens best een goed en clean design maar vwb de airflow heb ik toch mijn vraagtekens.

Wat ik ook irritant vindt aan zowel deze kast als het toekomstige BTX format is dat je de kast links van je eigen positie moet plaatsen wil je door het raampje kunnen kijken. :'(
Ik ben zelf net als de meeste mensen rechts en vindt het veel relaxter om de kast aan de rechterkant te hebben. Dat vindt ik prettiger met DVD's erin en eruit doen enzo.

De Lian Li kasten zijn echt een genot om mee te werken!! Als je dan weer ns aan zo'n cheapass kast zit te sleutelen dan realiseer je je dat weer.

Wel is het zo dat de laatst paar jaar er idd ook een stuk goedkopere kasten op de markt zijn die vwb het gebruiksgemak ook enorm goed zijn.

Mocht ik nu een nieuwe ATX kast nodig hebben dan zou de V1000 zeker ergens bovenaan de lijst staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 08-06-2004 09:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.gruntville.com/images/hardware/lianli_v1100/v1100/LL30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.gruntville.com/images/hardware/lianli_v1100/v1100/LL36.jpg

btw de ts en ik gaan waarschijnlijk vandaag een bestelling doen dus komen we met mooie foto's binnenkort ;)
Ik ga voor de PC-V2100 en de ts twijfelt nog een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 09:57:
[afbeelding]

[afbeelding]

btw de ts en ik gaan waarschijnlijk vandaag een bestelling doen dus komen we met mooie foto's binnenkort ;)
Ik ga voor de PC-V2100 en de ts twijfelt nog een beetje :P
DAMN, dat ziet er wel erg gelikt uit zeg !! :o :9~

Het zou mooi zijn als er ook nog een fan in het dak zou zitten die wat lucht naar de videokaart blaast ofzo.
Ter hoogte van de gele connectoren zou mooi zijn:
en wat lucht naar de videokaart en ook wat verse lucht over het geheugen naar de processor die door de 120mm achterin "over" de processor wordt getrokken.
Dit werkt helemaal goed als je een niet al te lange videokaart hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 08-06-2004 10:07 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie kasten alhoewel ik hem niet bij Alternate of Freezing zie staan :? wat gaat ie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:06:
Mooie kasten alhoewel ik hem niet bij Alternate of Freezing zie staan :? wat gaat ie kosten?
Prijzen van Alternate:

PC-V1000 249€
PC-V1100 299€
PC-V1200 289€
PC-V2000 319€
PC-V2100 389€

Ik loop nu op de ts te wachten totdat we onze bestelling plaatsen kunnen :P

2 aardige reviews:

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:11:
[...]

Prijzen van Alternate:

PC-V1000 249€
PC-V1100 299€
PC-V1200 289€
PC-V2000 319€
PC-V2100 389€

Ik loop nu op de ts te wachten totdat we onze bestelling plaatsen kunnen :P

2 aardige reviews:
Prijzen van Freezinghardware:

V-2000 289,-
V-2100 359,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een G5 lookalike. :)
http://www.caseking.de/sh...7f56b98f1464ab960e63bf470

Wel een stuk cheaper dan de Lian Li, en persoonlijk vind ik'm ook mooier.

Ook leuk voor dit soort cases, een alu fan :)
http://www.overclock.co.u...p?productid=16440&cat=284

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

damn als ik die foto's is het echt WOW! .. die kast is echt super :D gvd jammer dat ik straks op vakantie ga en geen geld heb.. maar dan ff 2 maandjes wachten en werken :P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-09 19:32

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Echt een heel mooi ontwerp vooral dan de binnenkant van de kast. Ben al heel lang op zoek naar een soort WTX ontwerp zoals dit. Alleen jammer dat hij ongeveer 100 duurder is dan mijn budget voor een nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Wat ik me trouwens afvraag bij deze kast, zou deze ook al compatible zijn met de BTX standaard, volgens mij zou dat wel moeten passen lijkt mij.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendal. schreef op 08 juni 2004 @ 13:58:
Wat ik me trouwens afvraag bij deze kast, zou deze ook al compatible zijn met de BTX standaard, volgens mij zou dat wel moeten passen lijkt mij.
Nee dat gaat niet passen, lees dit maar: http://www.planet3dnow.de/artikel/diverses/btx/index.shtml
en voor wie geen duits kan:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1876

Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/artikel/diverses/btx/images/01.jpg

BTX links en ATX rechts

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

(off-topic)
zie het verschil ja, gaat niet passen, ik moet zeggen dat de airflow van BTX nog steeds niet optimaal lijkt doordat geheugen banken de warmte opvangen van de cpu.
(/off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yessssssssssssssssssssssss Hij is binnen :)
De V2000 staat nu naakt op de tafel in de woonkamer.....
Ik zal zsm pic's plaatsen......(niet van mijn ronde-dans om de tafel om mijn gelukzaligheid te uiten _/-\o_ die lol gun ik jullie niet ).

Morgen lekker de boel inbouwen...ik ga NOG niets modden, hoewel ik ook al aan een fan aan de bovenkant heb gedacht...en genoeg ruimte voor licht naast de cd/dvd ruimtes (echt meer dan genoeg, kan haast gewone korte tl in).

Netjes verpakt, netjes afgewerkt, handleiding ( }:O ) hoe de kast te gebruiken...kortom eerste indruk fantastisch....dat gewicht voor zo'n kast....dit kost je geen hernia....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Veel plezier met aanklooien :*) :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:47:
Yessssssssssssssssssssssss Hij is binnen :)
De V2000 staat nu naakt op de tafel in de woonkamer.....
Ik zal zsm pic's plaatsen......(niet van mijn ronde-dans om de tafel om mijn gelukzaligheid te uiten _/-\o_ die lol gun ik jullie niet ).
Zou je me een plezier willen doen en eens globaal willen opmeten hoe hoog de onderste etage is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op 08 juni 2004 @ 22:21:
[...]

Zou je me een plezier willen doen en eens globaal willen opmeten hoe hoog de onderste etage is?
Nog even voor het slapen gaan....

23,1 cm is de onderste etage hoog (dan ben ik ervan uitgegaan dat je iets van die hoogte erin moet kunnen zetten...als het erin staat heb je dus een paar mm meer ruimte over, maar je moet langs de buitenranden kunnen)...mmm hopelijk volg je het 8)7

Btw ik versta onder onderste etage de ruimte waar de hdd's zitten (en de voeding - want dat is dezelfde hoogte)...

Succes ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:24:
[...]

Nog even voor het slapen gaan....

23,1 cm is de onderste etage hoog (dan ben ik ervan uitgegaan dat je iets van die hoogte erin moet kunnen zetten...als het erin staat heb je dus een paar mm meer ruimte over, maar je moet langs de buitenranden kunnen)...mmm hopelijk volg je het 8)7

Btw ik versta onder onderste etage de ruimte waar de hdd's zitten (en de voeding - want dat is dezelfde hoogte)...

Succes ermee..
Snap je helemaal, bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd...Naaktfoto's van de V2000.
De katten, die op enkele foto's zichtbaar zijn, waren niet inbegrepen bij de kast >:)

Ik heb een x-tal foto's gemaakt, die verschillend van kwaliteit zijn, ik ga die niet op mijn gemakje allemaal bewerken. Ik heb ze rechtgezet, ik heb de afmetingen gelijk gemaakt (en acceptabel imho). Ik zal ze toch niet allemaal neerzetten, ik zet er een paar zichtbaar neer, de rest is via links te bekijken...

(Ik durf ze niet allemaal neer te zetten omdat ik misschien ruzie krijg (oftewel ik heb dus de regels bij dit forum niet gelezen, en heb ook geen zin om ze te lezen O-) )

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/041.jpg

http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/002.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/003.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/004.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/005.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/006.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/007.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/008.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/011.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/012.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/013.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/014.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/015.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/016.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/017.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/018.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/019.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/020.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/021.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/025.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/026.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/027.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/028.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/029.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/031.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/033.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/035.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/036.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/037.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/038.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/039.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/040.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/042.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/043.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/044.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/045.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/046.jpg

De laatste drie foto's geven aan wat er ongeveer in de kast moet komen...

http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/047.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/048.jpg
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/049.jpg

Zo, en nu maar hopen dat dit niet onder spam ofzo valt })

Verzoekjes zijn welkom 8)

(Als ik wist hoe ik het via thumbnails kon doen, had ik daar voor gekozen, maar ja, ik ben blond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
coole pics!! Ik kan het btw niet zo heel goed zien, maar zie ik het goed: is bij die plaat die de ruimte voor de hdd's scheidt van de ruimte waar de PSU in zit, kun je aan die plaat nou ook een fan hangen? ik dacht daar 4 gaatjes gezien te hebben. Want als je al die hdd's daar in hangt, denk ik dat je toch nog wel wat moeite gaat krijgen met koelen. Die ene intake fan is natuurlijk ook niet echt alles..... zou je bijvoorbeeld ook fan's op de bodem plaat kunnen bevestigen, onder de hdd's?

[ Voor 3% gewijzigd door -krekel- op 09-06-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zeeer gelikte kast ! :9~ :9~

Ik mis alleen een groot window aan de zijkant !!!! ;( :'(

Ook vraag ik me af waarvoor de vertikale steun met tumbscrews is in het midden van de kast? :? Hij is zichtbaar helemaal links op foto #40. Moet je daarmee je insteekkaarten vastzetten ofzo??

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2004 13:08 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op 09 juni 2004 @ 13:07:
Zeeer gelikte kast ! :9~ :9~

Ik mis alleen een groot window aan de zijkant !!!! ;( :'(

Ook vraag ik me af waarvoor de vertikale steun met tumbscrews is in het midden van de kast? :? Hij is zichtbaar helemaal links op foto #40. Moet je daarmee je insteekkaarten vastzetten ofzo??
Yep als je erg grote & brede kaarten heb, is dat voor een extra ondersteuning.
Natuurlijk kan je dat ding ook weghalen (anders kan je je moederboard niet makkelijk inbouwen).
Om hem weg te halen moet je 2 thumbscrews & 2 gewone schroeven losmaken.
(die 2 gewone konden geen thumbscrews worden, anders past de zijkant niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-krekel- schreef op 09 juni 2004 @ 12:49:
coole pics!! Ik kan het btw niet zo heel goed zien, maar zie ik het goed: is bij die plaat die de ruimte voor de hdd's scheidt van de ruimte waar de PSU in zit, kun je aan die plaat nou ook een fan hangen? ik dacht daar 4 gaatjes gezien te hebben. Want als je al die hdd's daar in hangt, denk ik dat je toch nog wel wat moeite gaat krijgen met koelen. Die ene intake fan is natuurlijk ook niet echt alles..... zou je bijvoorbeeld ook fan's op de bodem plaat kunnen bevestigen, onder de hdd's?
Ik zal binnenkort nog wat maten opnemen en dit beter bekijken, volgens mij zou onder de kast kunnen, maar er blijft dan weinig ruimte over voor het "ademen" van de fan, maar ik zal het nakijken/meten binnenkort...

Standaard is er geen plaats voor een fan bij die scheidingswand, dat zou modden worden...volgens mij is het alleen niet nodig, en hebben ze juist met opzet die 2 compartimenten van elkaar gescheiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
Ik ben wel erg benieuwd of je hardeschijven niet al te warm worden. Beetje stevige airflow is wel nodig, helemaal als je zo'n 12 schijven erin hebt hangen. Zou je dan je bevindingen over de koeling van 'down under' willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooooow. ik geil al dagen op die PC-V2100, alleen wil ik de zwarte. Deze is alleen nog nergens verkrijgbaar. Ook ben ik bang voor de veeeeeeeeeeels te hoge prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Nu ff een update van de TS!! :) Ik heb mijn V-2000 besteld samen met ispierings, maar hij koos voor de V-2100

Heb een hele goede deal gesloten met FreezingHardware, maar mag ook wel als je bestelling bij elkaar meer dan 1000 euro is voor behuizingen en accessoires!! :)

Dus binnenkort ook van "ons" een serie foto's hier @ GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
Spannend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb Lian-Li effe gemaild inzake BTX versies van deze kasten.
Vraag: zijn ze ombouwbaar?
Antw: It's not available for BTX as dimension are totally different.
Vraag: Komt er een BTX variant dan?
Antw: Haven't decide it yet until getting a final version BTX M/B.

Ofwel, wellicht als de uiteindelijke BTX versie vast staat, kunnen ze een beslissing nemen. Wellicht handig als je nog twijfeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

waar halen jullie het geld vandaan :P :D
ik ben ook maar een arme student :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Veel geld voor alleen maar een kast.

Ben wel erg benieuwd wat voor systeempjes jullie erin gaan hangen.

Leuk totaalbedragje denk ik. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, tijd voor weer wat foto's en ervaringen...

Het inbouwen liep lekker, ik liep alleen tegen enkele problemen aan. Ik wilde eerst een nieuw systeem erin hangen, maar wegens geldtekort toch maar een oudje...

Mijn Q-Tec voeding had te korte kabels om het moederbord van stroom te voorzien, gelukkig had mijn Enermax voeding langere kabels, die het makkelijk konden halen.

De kabels naar de harddisk ruimte moeten zeer lang zijn. Op mijn moederbord (Gigabyte 8-IEXP) zitten 4 controllers, waarvan 2 op een ongunstig plek als je het bord een halve slag draait. Dit zelfde geld ook voor mijn pci-controller-kaarten (Ide133 & Raid100 & SataRaid).

Mijn kabels naar de harddisk's waren dus ook te klein. Met als gevolg dat ik overal kabels vandaan heb moeten halen, en op elke kabel slechts 1 hdd aan heb kunnen sluiten. Voor de sata - hdd's was er geen probleem, die kabels redden het makkelijk van alle uiterste hoeken naar elkaar toe.

De ruimte voor het inbouwen van het moederbord was grandioos, alsook de ruimte voor de hdd's; de floppy's; de voeding...heerlijk werken.

Als je alle pci-sloten gebruikt, begin dan in de bovenste met vullen, als namelijk de een-na-hoogste gevuld is, kom je niet meer makkelijk bij de bovenste.
Let er verder op dat nu alles naar beneden valt (de schroeven van de pci-sloten en afdekplaatjes). Voorheen kon je allles gewoon losdraaien en laten pletteren, maar nu moet je echt beleid gebruiken (of je moet het niet erg vinden dat alles tegen
je moederbord klettert).

De warme van het moederbord lijkt prima, ik zal nog wel kijken met wat progjes en eventueel daar ook pic van neerzetten. De hdd's lijken me behoorlijk warm te worden, daar zal in de toekomst een grotere fan in gaan (zwaardere bedoel ik), of nog een hdd onder de kast, bij die gaatjes om de boel weg te zuigen.

Verder kan het geen kwaad boven de koeling toch ook nog 2 rustige fans uit te laten blazen. En in de toekomst toch een topfan aan de achterkant, die ook rustig uitblaast. Je zou ook 2 fans bij de hdd's aan de linker en rechterkant kunnen bouwen, eentje die inblaast, eentje die uitblaast, dan blaas je het hele compartiment mooi schoon..mmm even over nadenken..

Mmm de foto's geven problemen, te weinig ruimte...dan zet ik ze maar over enkele van de vorige heen....

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/50.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/53.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/56.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/57.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/59.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/60.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/62.JPG

http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/51.JPG
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/52.JPG
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/54.JPG
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/55.JPG
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/58.JPG
http://www.people.zeelandnet.nl/fantasy/61.JPG

Nou veel kijkplezier maar weer...

O ja, voor de geinteresseerden:
(Everest Home Edition)
(NIET GESTRESSED)
Er staat maar 1 hdd met temperatuur, omdat WD geen
eigen temparatuurmeting heeft, en omdat de meeste hdd's
via raid-controllers aangestuurd worden, en die houden
ook dat soort lezingen tegen.
De hdd die wel hier staat is de systeemschijf.
=======================================================
Sensortype ITE IT8712F
Sensortoegang ISA 290h
Moederbordnaam Gigabyte 8IEX(P) / 8SG800 / SINXP1394
CPU Type Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)

Temperaturen
Moederbord 25 °C (77 °F)
CPU 31 °C (88 °F)
Aux 25 °C (77 °F)
Maxtor 6E040L0 50 °C (122 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2679 RPM (opmerking: Delta@5v ipv 12v)
Chassis 3068 RPM
Stroomvoorziening 5870 RPM

=========================================================

Mmmm mijn delta blaast van de processor af,
dus met de zijkant eraf, daalt de temperatuur 2 a 3 graden..
daar moet dus ook iets aan gedaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op 09 juni 2004 @ 19:49:
Nu ff een update van de TS!! :) Ik heb mijn V-2000 besteld samen met ispierings, maar hij koos voor de V-2100

Heb een hele goede deal gesloten met FreezingHardware, maar mag ook wel als je bestelling bij elkaar meer dan 1000 euro is voor behuizingen en accessoires!! :)

Dus binnenkort ook van "ons" een serie foto's hier @ GoT
Veel plezier ermee :)
Ben benieuwd naar jullie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Hendal. schreef op 10 juni 2004 @ 09:43:

- AMD 64 3200XP+ (Newcastle core)
- EPoX 8KDA3+
- 2 x 512 MB Mushkin PC4200 DDR
- Swiftech MCX6400-V + 80 mm Papst
- 2 x WD Raptors 36,7 GB 10k @ RAID0 op nVRaid
- 2 x WD 200 GB SATA @ RAID0 op SilImage 3114
- Asus ATi Radeon 9800XT/TVD 256 mb DDR
- Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum Pro
- Plextor 12x DVD Brander (712a)
- Enermax Noisetaker 470 Watt voeding

- Lian-Li V-2000
- LL cardreader
- plus 2 x 30 cm blauwe ccfl's voor de frontjes
- plus 2 x 80 mm Papst en 2 x 120 mm Papst

En dit wordt allemaal weergegeven door 2 x iiyama 431s-s 17" TFT monitoren! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 10-06-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendal. schreef op 10 juni 2004 @ 09:43:

Case:
Lian-Li V-2100

Power Supply:
Antec 430 Watt Truepower (Meshed)

Motherboard:
Asus P4C800-E Deluxe

CPU('s)
Intel P4 3.0Ghz HT

CPU Cooler:
Original Intel boxed cooler

Memory:
1Gb Corsair Twinx PC3200 LL Pro(leds)

Hard Disk(s)
4x WD 120GB 8MB Cache

Graphic card:
XFX GeForce4 Ti4600 + ASIII -> softmodded to nVidia Quadro4 900 XGL

Monitor:
1x 19" Samtron 96P

CD/DVD-Drive(s):
Aopen 1640 DVD (soon dvd-burner)
Plextor PlexWriter 40/12/40A

Sound Card:
Creative Audigy 2 ZS Platinum PRO (kX drivers)

Headphones:
Pioneer HDJ-1000

Speakers:
Creative Inspire 5700 5.1

Network Card(s)
1x 3com 3C985B-SX (Local Network)
1x Intel PRO/1000 CT (Cable Internet)

Mouse:
Logitech Mx700 Cordless Optical Mouseman

Keyboard:
Logitech Elite

En binnenkort een amd fx socket 939 zo vlug ze betaalbaar zijn, plus 2 nieuwe hd's prolly :)
Nu dus op de case wachten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
bij alternate zijn ze echt f*cking duur zeg , ik vind et echt mooie kasten (binnenkant iig) maar voor 400 euro koop ik et echt niet (de v2100) man voor dat geld heb je een ati x800

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

@ Tekn0z en @ispierings , I want..... I want :9~ :9~ , lekkere systeempjes zeg.

Dit is echt een kast voor de langere termijn, niet bang dat zometeen dat hele BTX bord gebeuren erin komt dat je dan niks meer aan die kast hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
hey daarvoor hebben ze tog de dremelcloon uitgevonden?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendal. schreef op 10 juni 2004 @ 17:58:
@ Tekn0z en @ispierings , I want..... I want :9~ :9~ , lekkere systeempjes zeg.

Dit is echt een kast voor de langere termijn, niet bang dat zometeen dat hele BTX bord gebeuren erin komt dat je dan niks meer aan die kast hebt?
Voorlopig moeten ze eerst de schulden wegwerken van deze kasten voor ze weer een nieuwe kunnen maken ..... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Hoe zit het met trillingen? Ik wil er minimaal 5 hds in gaan doen (mocht ik beslissen deze kast te kopen) Is de kast van nature al erg stabiel of worden het dempingsmatten voor me?

Het is een server dus een beetje stilte kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op 11 juni 2004 @ 08:10:
Hoe zit het met trillingen? Ik wil er minimaal 5 hds in gaan doen (mocht ik beslissen deze kast te kopen) Is de kast van nature al erg stabiel of worden het dempingsmatten voor me?

Het is een server dus een beetje stilte kan geen kwaad :)
Ik heb de v2000 (dus zonder dempingsmatten) met momenteel 8 hd's erin, en hij is fantastisch stil & stabiel. De hdd's hangen ook in een soort plastic rails, waardoor je geen metaal-metaal-alumium contact hebt. De 2 fans die ze zelf erbij leveren zijn ook heerlijk stil..dus daar hoef je het absoluut niet voor te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Wow, dan kan ik geen minpunt meer verzinnen. Bedankt voor de info, ik weet genoeg, ik ga de goedkoopste leverancier zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Dus de x100 heeft wel dempingsmatten, maar met een deurtje en de x000 niet?
Wat zou de reden hiervoor zijn?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
zachtjes sssstttttt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
en 1200 is kennelijk ook een E-ATX kast? heeft die ook demping dan btw? (aangezien het geen x100 kast is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Pheno79 schreef op 11 juni 2004 @ 11:16:
Wow, dan kan ik geen minpunt meer verzinnen. Bedankt voor de info, ik weet genoeg, ik ga de goedkoopste leverancier zoeken :)
de goedkoopste leverancier tot nu toe is Freezinghardware!!

Staat niet op de site, maar je moet ze gewoon ff mailen. Alle V-serie kasten hebben ze. Alleen wel levertijd ATM van een week! Maar ja, de rest vd hardware heb k ook nog nie helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
hoe duur zijn ze bij freezinghardware?
ik heb op een italiaanse site de PC-V2100B voor 260 gezien *klik *
en de rest van de serie *klik * en nog een paar staan op de volgende pagina

edit:

zijn die hdracks een beetje gemakkelijk te verwijderen? dus met schroeven of wat ?

[ Voor 15% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 12-06-2004 12:21 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
in duitsland waren ze ook al voor 260 euro's (misschien makkelijker te bestellen :))
gewoon ff zoeken via www.Google.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
kun jij me dan ff een concrete link geven want voor 260 euro heb ik er nog geen gezien?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat airflow in hd-gedeelte zowel in de 1000- als de 2000reeks niet echt optimaal is. Nu vraag ik me ook af waarom ze, en zeker bij de 2000reeks waar je 2 fans boven de voeding kan zetten, een tussenschot tussen psu- en hdruimte gezet hebben?
Is dit tussenschot eenvoudig te verwijderen of heb ik het mis en is dat tussenschot al voorgeshotgund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Ik heb nog ff gezocht naar sites, en ben toch geen winkel in duitsland tegen gekomen 8)7

wel nog wat goedkope sites gevonden voor de v2000

http://www.coolerguys.com/840556060307.html
http://www.silverpcs.com/product/CS_PCV2000
http://www.pctoyland.com/...Code=P&Category_Code=lili
http://www.coolmaxx.com/lianli.html

alleen zijn de meeste winkels niet in de buurt, dus je zal misschien hoge verzendkosten erbij moeten rekenen

trouwens, heeft iemand nog wat maten kunnen opnemen van de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
ArchettA schreef op 13 juni 2004 @ 10:43:
hier stond wat! :D

trouwens, heeft iemand nog wat maten kunnen opnemen van de kast?
Volgens mij geeft user Marbie, in dit topic al een aantal maten gepost, lees het eens door zou ik zeggen! Dit geldt tevens voor de prijzen van de V-serie in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
maar hoe duur issie nu bij freezing HW ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Laatst online: 09-09 09:26
Tekn0z schreef op 08 juni 2004 @ 10:53:
[...]

Prijzen van Freezinghardware:

V-2000 289,-
V-2100 359,-
Ja je kan natuurlijk het hele topic doorlezen of ff kijken op de site van freezing hardawre... ZOEK EN GIJ ZULT VINDen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Zijn er nou geen andere zaken als alternate en FH die die kasten in Nederland verkopen, ik ben me aan het suf zoeken en ik kan niets vinden. |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door bachhimself op 13-06-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
eergisteren stond ie niet op de site van FH

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
ThaKiller schreef op 13 juni 2004 @ 16:25:
eergisteren stond ie niet op de site van FH
En vandaag ook nog niet maar iemand is gewoon zo slim geweest om er heen te mailen en te vragen of het mogelijk was om de V-serie kasten van Lian Li te leveren en wat bleek, het was mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul Hewson op 13-06-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Zijn die hd racks een beetje gemakkelijk te verwijderen? dus met schroeven of hoe zitten ze vast ? Misschien ga ik wel mijn eigen variatie hier op bouwen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Paul Hewson schreef op 13 juni 2004 @ 18:15:
[...]

En vandaag ook nog niet maar iemand is gewoon zo slim geweest om er heen te mailen en te vragen of het mogelijk was om de V-serie kasten van Lian Li te leveren en wat bleek, het was mogelijk.
Kijk eindelijk iemand die het snapt!!

Ik vond de prijzen bij Alternate te hoog, en vind Alternate gewoon een ^@&@^@ zaak!!! :(

Dus mail ik mijn vaste Lian-Li leverancier (Freezing Hardware) en die vertelden mij dat alles van LL te leveren is, alleen duurt t wat langer, maar goed! Wel goedkoper! Dus kreeg ik de prijs voor wat ik wilde hebben, leuke korting geregeld, en klaar waren Tekn0z en ispierings!! : :*)

Ze hebben nog niks op de site gezet, doen ze denk ik wanneer ze wat kasten binnen hebben! En idd, neem ff de moeite om t hele topic door te lezen!

Kost wel wat tijd, maar heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Tekn0z schreef op 13 juni 2004 @ 21:40:
[...]Ze hebben nog niks op de site gezet, doen ze denk ik wanneer ze wat kasten binnen hebben! En idd, neem ff de moeite om t hele topic door te lezen!

Staat er sinds vanavond ofzo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Tekn0z schreef op 13 juni 2004 @ 21:40:
[...]

Kijk eindelijk iemand die het snapt!!

Ik vond de prijzen bij Alternate te hoog, en vind Alternate gewoon een ^@&@^@ zaak!!! :(

Dus mail ik mijn vaste Lian-Li leverancier (Freezing Hardware) en die vertelden mij dat alles van LL te leveren is, alleen duurt t wat langer, maar goed! Wel goedkoper! Dus kreeg ik de prijs voor wat ik wilde hebben, leuke korting geregeld, en klaar waren Tekn0z en ispierings!! : :*)

Ze hebben nog niks op de site gezet, doen ze denk ik wanneer ze wat kasten binnen hebben! En idd, neem ff de moeite om t hele topic door te lezen!

NOU SORRY HOOR ALS IK ER OVERHEEN HEB GELEZEN :( !!! man doe es niet zo aggressief.
Maar heeft iemand ook het antwoord op mijn andere vraag , dus hoe zitten die hd-racks vast ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
dat vind ik idd ook wel een goeie vraad idd....... als je die racks er uit kunt halen, zou wat makkelijker zijn om te modden (voor extra fannetje ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Tekn0z schreef op 13 juni 2004 @ 13:26:
[...]

Volgens mij geeft user Marbie, in dit topic al een aantal maten gepost, lees het eens door zou ik zeggen! Dit geldt tevens voor de prijzen van de V-serie in NL!
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:18:
[...]

Ik zal binnenkort nog wat maten opnemen en dit beter bekijken, volgens mij zou onder de kast kunnen, maar er blijft dan weinig ruimte over voor het "ademen" van de fan, maar ik zal het nakijken/meten binnenkort...
dat bedoelde ik dus :)

Er staat ook in een bericht ergens dat er misschien problemen kunnen zijn met de voedingskabel naar het moederbord toe, weet iemand misschien welke lengte je ongeveer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
ArchettA schreef op 14 juni 2004 @ 18:08:
[...]

[...]

dat bedoelde ik dus :)

Er staat ook in een bericht ergens dat er misschien problemen kunnen zijn met de voedingskabel naar het moederbord toe, weet iemand misschien welke lengte je ongeveer nodig hebt?
Zoals gezegd heb ik de kast nog nie binnen, en dat gebeurt hopelijk deze week!! Maar wat ik in diverse reviews heb gelezen, zijn de standaard voedingen, qua bekabeling al voldoende. Hangt eigenlijk ook grotendeels van de mobo's af, met name omdat elk mobo ergens anders de voedingsaansluiting heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
ThaKiller schreef op 14 juni 2004 @ 14:55:
[...]

NOU SORRY HOOR ALS IK ER OVERHEEN HEB GELEZEN :( !!! man doe es niet zo aggressief.
Maar heeft iemand ook het antwoord op mijn andere vraag , dus hoe zitten die hd-racks vast ?
Ook dit stond in het topic.... maar er zitten 4 schroeven alla compaq in dus zoals het eruitzag geklikt dmv schroeven die op een rails komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
bachhimself schreef op 15 juni 2004 @ 12:40:
[...]

Ook dit stond in het topic.... maar er zitten 4 schroeven alla compaq in dus zoals het eruitzag geklikt dmv schroeven die op een rails komen
ik vroeg niet hoe de hds in het rack hangen maar hoe de racks in de kast hangen. Dus als jij nou even mn vraag leest :(

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
gloeiende gloeiende..... effe relax dude..... we snappen soms niet altijd wat anderen denken, vinden, voelen.... Dus aub niet zo hesterisch reageren, wordt ik niet echt vrolijk van als we op deze manier met elkaar omgaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
nouja wordt er een aantal keer op mij gezeikt dat ik niet gezocht had , goed okee, ik had eroverheen gelezen maar iig, dan komt er zo'n inteligente eikel aan en die zegt dat ik het topic weer niet goed gelezen heb, ipv dat hij nou even 1 zin GOED leest

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op 14 juni 2004 @ 20:06:
[...]

Zoals gezegd heb ik de kast nog nie binnen, en dat gebeurt hopelijk deze week!! Maar wat ik in diverse reviews heb gelezen, zijn de standaard voedingen, qua bekabeling al voldoende. Hangt eigenlijk ook grotendeels van de mobo's af, met name omdat elk mobo ergens anders de voedingsaansluiting heeft!
Ik had een Qtec die het NIET haalde, mijn Enermax voeding haalde het (gelukkig) dus wel makkelijk. (Bij een Gigabyte 8IEXP)

(Btw mijn pics zijn helaas offline, aangezien ik maar 1,5Gb verkeer op die site mocht hebben, en er in die paar dagen al voor 2,5Gb gekeken is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaKiller schreef op 15 juni 2004 @ 15:43:
[...]

ik vroeg niet hoe de hds in het rack hangen maar hoe de racks in de kast hangen. Dus als jij nou even mn vraag leest :(
Die racks zitten dmv popnagels of hoe die dingen ook mogen heten vast (van die schroefachtige maar dan zonder schroevendraaier ingang, maar gladde holle bovenkantjes }) mmm dit moet duidelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
dus die kun je er niet zonder geweld uitkrijgen? :) (potnagels met een 't' dus, zo heten die dingen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

-krekel- schreef op 16 juni 2004 @ 10:20:
dus die kun je er niet zonder geweld uitkrijgen? :) (potnagels met een 't' dus, zo heten die dingen :p)
Tuurlijk wel, makkelijk zelfs. Gewoon even een boor met grote maat erop zetten (10mm ofzo) en dan heel voorzichtig in het midden van de popnagel zetten, langzaam boren en dan de kop eraf boren. Dan valt de popnagel er zo uit, en is je rekje los.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
mua.... leuk... dan heb je een hdd rack in je handen waar je lekker mee kunt modden.... en dan? Nieuw potnageltje erin ofzo? Vastschroeven? lekker laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
ThaKiller schreef op 15 juni 2004 @ 15:43:
[...]

//oftopic Ik heb dus geen zin in een flamwar, ik vertel je gewoon hoe het zit. en ja als je wat foto's had bekeken die op diverse links staan had je ook kunnen zien dat ze vastzaten met pot nagels.

//ontopic
Ik kan helaas geen andere winkels in Nederland vinden behalve Freezing Hardware en Alternate, als er meer zijn kunnen die dan gepost worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
bachhimself schreef op 16 juni 2004 @ 17:42:
Ik kan helaas geen andere winkels in Nederland vinden behalve Freezing Hardware en Alternate, als er meer zijn kunnen die dan gepost worden? ;)
CT-systemen maar die is paar euro duurder dan Freezing Hardware en Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Microkid schreef op 16 juni 2004 @ 15:25:
[...]

Tuurlijk wel, makkelijk zelfs. Gewoon even een boor met grote maat erop zetten (10mm ofzo) en dan heel voorzichtig in het midden van de popnagel zetten, langzaam boren en dan de kop eraf boren. Dan valt de popnagel er zo uit, en is je rekje los.
Het is handiger om een boor van dezelfde grootte te pakken dan het gat is waar de popnagel in zit. Dan kun je het gat niet per ongeluk uitboren en je popnagel gaat er net zo gemakkelijk uit. Hoe ik dat zo weet? Zit niet voor niks in de metaal/plaatbewerking.
Pagina: 1 2 3 Laatste