[Cases] Lian-Li haar nieuwe lijn, V1000/V2100, nws/ervaring?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybersijp schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:32:
...Koop die kast nu maar ... ach ja hobby mag wat kosten toch :? :P
hehe, ja ik denk dat ik redelijk overtuigd ben na alle posts in deze thread. ;) (dan maar een maandje op brood! LOL) Eens even kijken hoe snel ik hem binnen heb. Volgens mij stond hij nog ergens op voorraad.. :>
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 16:18
he je vergeet het water :D ( en brood....)

Nee altijd fijn om iemand een richting in te sturen :P Just kidding, je zal er veel plezier van hebben hoor, is een fijne kast serieus. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook een investering voor de komende jaren. Ik heb me een tijd lang helemaal niet meer met hardware bezig gehouden, maar sinds ik aan vervanging zit te denken en het afgelopen jaar ladingen artikelen heb moeten lezen voor m'n master, ben ik helemaal weg van die kast. :9 Als hij echt zo stil is,,scheelt me dat een hoop irritatie. (dat stofzuigergeluid tijdens het lezen is echt a-relaxt :| ) Neemt niet weg dat hij net iets te duur is om een miskoop te doen. Heb hem net besteld bij tweakend.nl, dus ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53

KhaZ

Alfa Romeo

Die waren toch failliet?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:29:
Kheb ook een Lian Li PC-V1000 aangeschaft.. hij komt maandag of dinsdag met de postbode mee.
Ik zag in je ondertitel dat je momenteel een Antec Sonata case hebt, zou jij je bevindingen in noise level tussen deze twee (Antec Sonata en V1000) zodra je de case binnen hebt kunnen posten :) Ik ben op zoek naar een silent case, en weet van de Sonata wat die kan, en ben dus rete benieuwd naar de kwaliteiten van de V1000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Kheb nu zo goed als alles ingebouwd.. maar ik kan denk ik niet zeggen welke stiller is; had namelijk 3 extra casefans ingebouwd t laatste half jaar in de Sonata. In het begin was 'ie iig stil.

In deze zitten geen extra fans, kzal zo mijn bevindingen posten. M'n Sapphire 9800 Pro maakt veel geluid :/ Zit te denken om 'n Arctic Cooler oid aan te schaffen... kzie wel : )

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:00:
In deze zitten geen extra fans, kzal zo mijn bevindingen posten.
Graag, ik heb in het verleden nooit geschuwd om eens wat meer geld neer te leggen voor een case, maar was toch altijd teleurgesteld in de dempkwaliteit van de cases. Nu heeft mijn pa de Sonata staan dus weet ik hoe ontzettend stil dat ding is met een normale configuratie, en ben ik inderdaad erg benieuwd hoe de Lian-Li dit evenaart. Het ding zit dan wel vol gaten, maar oa op Anandtech zijn ze er niet ontevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik denk dat ik je moet teleurstellen |:(

Van de voorkant waar dus ontzettend veel gaten zitten, komt een hoop geluid. Kheb 'n fancontroller ingebouwd, en de fans (2x 120mm - voor 1 en achter 1) op z'n langzaamst laten draaien, en toch hoor ik nog een hele boel. Ik weet zeker dat de Sonata stiller was toen ik 'm nog niet gemod had.

Nu is dit niet echt een goede vergelijking natuurlijk. Kvind dat m'n 9800 pro veel geluid maakt, dus hebk net een VGA Silencer besteld, en als die erop zit, weet ik zeker dat er minder geluid is. Ik neem aan, dat mét een VGA Silencer, deze V1000 even stil is als een Sonata (schatting hoor).

Misschien de moeite waard om te vermelden; kheb de standaard 120mm fans eruit gehaald, en 2x Antec erin gezet met blauwe leds (miss. maken die iets meer geluid - lijkt me stug tho).

Conclusie: Als je stille fans gebruikt en iets in de trend van een VGA Silencer zal het wel goed komen. Over de temperatuur van deze kast ben ik trouwens uiterst tevreden.

Kheb 'n P4 3.0 Ghz 800fsb met Thermalright SP-94 heatsink en 80 of 92mm Papst fan erop. Idle is 31C (Celsius) en stressed komtie niet boven de 40C. Tijd voor OC dus! =]

/me past z'n sig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuur is voor mij persoonlijk het minst belangrijk :) Het is wel jammer dat hij niet zo stil is, maar ik had het eigenlijk wel verwacht aangezien deze case niet echt is gemaakt op basis van silencing en behoorlijk wat "gaten" heeft waar geluid doorheen komt. Dan ga ik maar verder wachten op de nieuwe Antec P180, ik neem voor het bedrag wat die kast kost ook niet het risico.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Als je voor een echt stille kast wilt gaan zou ik idd voor de Sonata (P180 (zo heetie toch?) is lelijk! ;) ) gaan. Het liefst dan natuurlijk de Sonata II, daar zijn de kleine euvels van nummer I weggewerkt. Ik zat nog even te twijfelen om de Sonata II te kopen, maar kon de charmes van deze kast niet weerstaan.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje.. M'n V1100 is binnen, wat een strak ding, dus ik zat eens lekker naar die indeling te kwijlen :9~ , ik bedoel "kijken". Nu twijfel ik alleen of ik naast m'n dvd-lezer en m'n dvd-brander nog zowel mijn floppy als mijn zip zal installeren... Beiden installeren kost me sowieso een nieuwe bezel, wil ik het mooi installeren, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of het de airflow in de kast negatief beinvloedt. Zoals ik het nu zie, liggen de drivebays niet op de "directe route" van de airflow van intake voor naar outtake achter, dus een extra gebruikte drivebay meer of minder..tja.. Aan de andere kant worden die dvd apparaatjes natuurlijk wel weer warm en dan zorgt een grotere kolom lucht (door afwezigheid van andere apparaten) onder hun misschien wel voor meer koeling; aldus zou de totale temperatuur in het bovenste compartiment minder hoog worden (als het al iets bijdraagt) met als gevolg dat de fans weer minder hard hoeven te draaien etc. Dus zou het het totale "koelend vermogen" van de airflow negatief beinvloeden of zijn de gevolgen marginaal?

Daarnaast vroeg ik me af of ik er verstandig aan doe om een tientje neer te leggen voor een rounded floppy kabeltje; m'n argumentatie is eigenlijk hetzelfde, zit het wel op de "main airflow route" etc.

Als ik trouwens de terminologie verkeerd gebruik, hoor ik het ook graag... ;)

(Misschien is de beste oplossing nog wel gewoon de ZIP drive niet installeren; sinds ik een usb-stick heb, gebruik ik dat ding toch nauwelijks)

• Cybersijp
Zie je nou F!rebred ;) ...................

Wat ik gedaan heb is voor een cardredaertje een lian li adapter te kopen voor 3.5 naar 5 1/4 inch. Ziet er mooi uit hoor! Voor de rest heb ik geen rounded cables meer, moest immers langere hebben dan wat ik aan rounded "spul"had. Ik heb zelf de kabels een beetje richting de zijkanten van de kast vastgezet om zo de meest grote doorgang te krijgen.

Belangrijkste is naar mijn idee toch dat de hdd's het beste gekoeld worden(en dat worden ze! Daar is een behoorlijk tochtgat hoor :P )

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 21:14
Hier nog een leuke mod/review... Weet niet of ie al gepost was, maar kon hem zo snel niet zien staan hier. Zal binnenkort ook eens gaan modden met die van mij...

http://www.systemcooling.com/lianli_exos_mod-01.html

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

heb die casemod al ns gezien ja, geinige mod, alleen jammer van die fan of nog wat controller die 2 5 1/4 ruimtes inneemt, is gewoon lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:31:
Hier nog een leuke mod/review... Weet niet of ie al gepost was, maar kon hem zo snel niet zien staan hier. Zal binnenkort ook eens gaan modden met die van mij...

http://www.systemcooling.com/lianli_exos_mod-01.html
Eerste gedachte die bij me opkwam, "wat bezielt je om van zo'n mooie case zo'n gedrocht te maken".

Behalve de power button, echt super zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sjezus

is er een kasten-beschermings lijn die we kunnen bellen ofzo?

dit is echt Dood zonde.

Heb sinds september de pc-v2100 en de 2100b.

Stilte:

heb er een dual opteron met 4 10k rpm scsi disks inhangen, en gewoon aardig stil.
De 2e heeft wat lawaaierige hdd's en waterkoeling : je hoort alleen als hij aanslaat (de overgang dus) dat de pc aan staat . Verder is het niet te merken.

Warmte:

Ook heel aardig. Zeker de spacing tussen de hdd's is fijn (zie hierboven , die hebben toch redelijke koeling nodig). De 12cm Adda's zijn stil, zeker op 7v (toch liever papst, maar ze zitten er 'voor niks' bij)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzenman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07-2023
Ikzelf heb een V2100 silver

met daarin:
2x amd opteron
4 hdd's in raid
1hdd in hot swap usb
1hdd raptor in cooldrive 4

is hier fluisterstil

als je er een radeon 9800 pro insteekt
geeft dat wel een verschil
dan loopt de warmte snel op en gaan de coolers van m'n opteron's sneller draaien
dat hoor je toch wel

daarom dat ik het spijtig vind dat er geen fan aan de bovenkant is om die warmte snel weg te krijgen

@BoudewijnLinux: wat soort coolers heb jij op je opteron's staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 21:14
offtopic:
iemand die een zwarte Lian-LI PCV1000 overheeft en hem wil ruilen tegen een zilveren versie?
heb me toch bedacht qua kleur...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
Is een standaard sata kabel lengte genoeg naar je hdd? Ik heb namelijk de v1000 besteld en twijfel of ik niet even langere kabels bij moet bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door qwertyuiop op 15-03-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Wel als je de gewone onboard voorzieningen gebruikt. Ik heb er een RAID kaart in, en dan moeten de kabels dus diagonaal door de kast.. groot nadeel. Van mobo naar hdd bay moetje het met 20-30cm redden. Ter vergelijking: van RAID naar hdd bay heb ik 3 tot 4x zo lange kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers Best Buy heeft in maart weer een nieuwe samenstelling uitgebracht.

Ik wil de multimedia-variant gaan bouwen, maar ik vind de Antec kast (SLK2650BQE Solution) helemaal niks.

Kan iemand mij misschien adviseren of die multimedia configuratie (Asus A8N-SLi, nForce4 SLi moederbord) in deze kast past?

Bedankt alvast !

O ja, ik verander ook de videokaart van een 'XFX GeForce 6600 128MB PCI Express' naar een 'Gigabyte Geforce 6600 GT GV-NX66T128VP'. Mogelijk is dat ook van invloed op de ruimtelijke configuratie. En de Zalman 'CNPS7000B-AlCu' koeler schijnt 'nogal uit te steken'.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 05:59:
ff een vraagje.. M'n V1100 is binnen, wat een strak ding, dus ik zat eens lekker naar die indeling te kwijlen :9~ , ik bedoel "kijken". Nu twijfel ik alleen of ik naast m'n dvd-lezer en m'n dvd-brander nog zowel mijn floppy als mijn zip zal installeren... Beiden installeren kost me sowieso een nieuwe bezel, wil ik het mooi installeren, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of het de airflow in de kast negatief beinvloedt. Zoals ik het nu zie, liggen de drivebays niet op de "directe route" van de airflow van intake voor naar outtake achter, dus een extra gebruikte drivebay meer of minder..tja.. Aan de andere kant worden die dvd apparaatjes natuurlijk wel weer warm en dan zorgt een grotere kolom lucht (door afwezigheid van andere apparaten) onder hun misschien wel voor meer koeling; aldus zou de totale temperatuur in het bovenste compartiment minder hoog worden (als het al iets bijdraagt) met als gevolg dat de fans weer minder hard hoeven te draaien etc. Dus zou het het totale "koelend vermogen" van de airflow negatief beinvloeden of zijn de gevolgen marginaal?

Daarnaast vroeg ik me af of ik er verstandig aan doe om een tientje neer te leggen voor een rounded floppy kabeltje; m'n argumentatie is eigenlijk hetzelfde, zit het wel op de "main airflow route" etc.

Als ik trouwens de terminologie verkeerd gebruik, hoor ik het ook graag... ;)

(Misschien is de beste oplossing nog wel gewoon de ZIP drive niet installeren; sinds ik een usb-stick heb, gebruik ik dat ding toch nauwelijks)
En hoe bevalt ie? Want op die lawaaige Sli na heb je met de winchester een ultiem stille config lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:40:
[...]

En hoe bevalt ie? Want op die lawaaige Sli na heb je met de winchester een ultiem stille config lijkt me.
Niet als je een irritante fan op je moederbord hebt :r Gelukkig bestaat er WC.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is of er een winkel in Nederland, Belgie of Duitsland is die originele Lian Li 5,25" bezels leverd? Bij Wallabie.com reageren ze maar niet op mijn vraag, alsof ze niks willen verkopen.

Edit: Nevermind, Caseking.de heeft het wel, was weer eens te voorbarig.

[ Voor 8% gewijzigd door Paul Hewson op 09-05-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

alternate heeft ze : Lian Li Front 5,25"(zilver)

is imo ook het enige wat je daar moet kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:47

Ankh

|true

freezinghardware heb ik de mijne vandaan

ik heb vandaag me tussenschot en me 2de HD rack uit me kast gehaald (paar popnagels uitboren) wat een zee van ruimte heb ik nu ineens :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 12:25
SCaRaBaeuS schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:19:
freezinghardware heb ik de mijne vandaan

ik heb vandaag me tussenschot en me 2de HD rack uit me kast gehaald (paar popnagels uitboren) wat een zee van ruimte heb ik nu ineens :D
Loads of space for WC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

yupz,

nu nog alleen wat spullen er voor kopen :P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag je over tweede voeding....ik ga lian li v2000 kopen en 18 harde schijven erin plaatsen, dus alle schijf ruimte wordt gebruikt. waar kan ik mijn tweede voeding plaatsen? want die heb ik nodig voor in totaal 22 aansluitingen (19 harde schijven, dvd en floppy) plus 2x raid kaarten

bij voorbat bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
he tweakers, ik zie dat er een nieuwe revisie uit is van de hele V serie!!

Check: http://www.lian-li.com/Pr...is/M_V_C_PC-V1000plus.htm

Zo te zien hebben ze dit keer wat meer aandacht besteedt aan de koelprestaties. Ik ben benieuwd! Heeft iemand al ervaringen met deze nieuwere kast?

Hier een aantal reviews:
http://www.guru3d.com/article/cases/200
http://www.nvnews.net/reviews/lianli_v1000plus/index.shtml

[ Voor 3% gewijzigd door -krekel- op 06-06-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het enige verschil dat ik zie met mijn pc-v2100 is die airduct en wat fans.

leuk hoor, maar ik denk dat de gemiddelde pc-v2100 bezitter wel een WC erin heeft (of het iig wel kan betalen), en al die herriemakende fans niet echt leip vindt. Dit ruikt imo dus erg naar 'cash-cow' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
zat bij de normale revisie de harddiskbays niet vast aan de kast? Je kunt ze er bij de nieuwe serie gewoon uit schroeven..... scheelt weer wat boor- en zaagwerk als je WC wilt instaleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hoezo?

ik draai speciale schroefjes in mijn disks en duw ze dan zo in de rekjes. Mijn pomp staat in het 2e rekje (er zijn er 2)... heb maar 6 disks in mijn pc ;)

Anders is in de buurt van je psu nog zat ruimte, alhoewel ik daar niet bijzonder happig op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik d8 dat dit topic op sterven na dood was, dus helemaal geen aand8 meer aan besteed. Maar het viel me toch mee!! Ik heb al maanden de V-2000 in bezit en uiteraard gebruik ik deze ook (goh :? :D)

Top kast kan niet anders zeggen, ik heb geen zin in WC dus ben nog steeds een ouderwetse "air" user. Wat me wel tegenvalt is dat de lucht van de voorkant de kast niet echt lkkr in gaat. Ja onderaan wel, maar dan blaast dus over mijn 6 hdd's! Niet over mijn mobo, en dat zou wel zo prettig zijn. Denk er aan om nu dus een 120 mm fan in 2 Lial-Li frontjes te bouwen, gat dremelen, en dan die 120 mm erachter monteren voor de juiste airflow. Alleen ben een beetje bang voor het stof :(

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wat denk je van een luchtslang maken aan je fan onderaan de voorkant van je case, en deze over je mobo laten blazen?

je zou ook de richting van de fans om kunnen draaien, dan heb je wel flow over je mobo. Nadeel is wel een klein beetje meer geluid(alhoewel dit best wel mee zal vallen) en wat performance van je koeling....

Ik denk echter dat deze kasten voor WC zijn gemaakt; als je er een koopt\kunt kopen, kan een WC er ook wel vanaf. Wat zou btw een v2100 nu kosten 2nd hands nu de 2100+ uit is?

Ik zit mischien wel te denken aan een upgrade :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:26
Iemand een idee of de Black Ice Extreme radiotor gaat passen in de Lian Li V1000, en dan bij de outtake fan rechtsboven bij het moederbord. De hoogte lijkt mij geen probleem ik weet alleen niet of het in de breedte gaat passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Lian_Li_PC-V1000/pics/1022.jpg

afmetingen Black Ice Extreme :

Height 153 mm
Width 133 mm
Thickness 40 mm

De fan die rechtsboven gemonteerd zit is 120x120mm. Ik ben bang of denk dat wanneer ik de Black Ice Extreme bevestig aan de fan, het zijpaneel er niet meer op kan doordat de radiator dan uitsteekt.

Edit: toch nog een plaatje gevonden, dit is echter wel de V2000. Hier past het zo te zien, weet alleen niet of deze radiator dezelfde of gelijk is aan de afmetingen van de Blach Ice Extreme

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v630/firefox90/overzicht2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 08-06-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Damn wat een mooie kast! (lian-li v2000)

Alleen jammer dat hij zo duur is. Ik ga op kort termijn samen met mijn vriendin 2 dezelfde complete nieuwe machines aanschaffen. En dan is het wel een beetje duur om alleen maar +/- 500 euro aan de kasten uit te geven.

Ik zet m wel op het verlanglijstje.

[ Voor 3% gewijzigd door hesselim op 08-06-2005 18:28 ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:41:
Iemand een idee of de Black Ice Extreme radiotor gaat passen in de Lian Li V1000, en dan bij de outtake fan rechtsboven bij het moederbord. De hoogte lijkt mij geen probleem ik weet alleen niet of het in de breedte gaat passen.

[afbeelding]

afmetingen Black Ice Extreme :

Height 153 mm
Width 133 mm
Thickness 40 mm

De fan die rechtsboven gemonteerd zit is 120x120mm. Ik ben bang of denk dat wanneer ik de Black Ice Extreme bevestig aan de fan, het zijpaneel er niet meer op kan doordat de radiator dan uitsteekt.

Edit: toch nog een plaatje gevonden, dit is echter wel de V2000. Hier past het zo te zien, weet alleen niet of deze radiator dezelfde of gelijk is aan de afmetingen van de Blach Ice Extreme

[afbeelding]
Bij de project logs op het forum van Bit-tech heb ik geloof ik wel eens iemand gezien wie dat gedaan heeft. Op mijn stage kan ik niet alle foto's zien, vanwege de proxy, maar best kans dat het deze is:

http://forums.bit-tech.ne...php?t=80512&page=10&pp=20

IIG zijn er daar aardig wat mensen die een lian-li aan het verbouwen zijn, dus dat kan je wellicht nog wat ideeen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik ga toch maar voor de V1100, de cdroms en dergelijke zitten dan mooi (mijn mening) achter een deurtje. De opbouw van de kast is afgezien van de open structuur gelijk aan de V1000.

Ik ga voor de zwarte versie, heb inmiddels al wat zilveren kasten gehad en wil wel weer wat anders kwa kleur.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Lian_Li_PC-V1100/pics/1001.jpg

Gezien de kosten van deze kast wel een vraagje. De kast is gebaseerd op het ATX formaat. Iemand een idee hoe snel het zal gaan met het BTX formaat. Ik wil wel nog een ATX moederbord aan kunnen schaffen met een Athlon of pentium dual core. Of wordt het BTX formaat straks door onze strot geduwd en zijn nieuwe platformen alleen in BTX formaat verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
voor zover ik weet is alleen intel druk in de weer met BTX. AMD heeft tot nu toe weinig belangstelling getoond voor BTX, dus AMD blijft nog bij ATX. Dus het zal nog wel even duren voordat er een drastische omschakeling plaats gaat vinden van ATX naar BTX (of wat de opvolger zijn moge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Toch nog even wat verder gezocht. Middels google ben ik hier terecht gekomen. Een artikel over BTX, d.d. 30 mei 2005.

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2431

'Forced' migreren wordt toch ergens 2007 begin 2008 verwacht.

Hier het eerste MSI S939 BTX mobo

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2005/Computex/preshow/AMDBTX.jpg

Ik ga voor de Lian LI V1100b. Ik denk dat met wat dremelwerk en de BTX-uitbreiding voor de Thermaltake Armor case wel wat op een nette manier te maken valt.

[ Voor 24% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-06-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:35
Beetje offtopic misschien maar wou het toch even vragen.

Ik ben nu van plan om een andere case aan te schaffen.
Nu heb ik vele kasten bekeken en toch valt mijn keuz op de lian li V serie.
En omdat ik een andere case aanschaf wou ik ook de overstap maken naar WC.
Mij vraag is nu welke kast ik zal nemen de v1000 of de v2000, prijsverschil is niet de grootste zorg.

kwa watercooling:
Eheim 1250 pomp
Aqua-Computer AquagraFX 6800 rev. 2 gpu koeler
Alphacool NexXxoS Xtreme III radiator
Innovatek Plex-O-Matic transparant reservoir
Titan TFD-A12025/12V - 120 x 120 x 25 mm X3 voor radiator
Innovatek Plex-O-Matic – transparant cpu blok
verder nog 2 hdd`s en 4 5,25" bays

Omdat ik het liefst alles in de kast wil houden heb ik dus wel een beetje ruimte nodig nou is mijn grootste zorg de radiator, mijn idee was om het bovenin te plaatsen. Vandaar mijn vraag heb ik in de v1000 genoeg ruimte of wordt het toch de v2000 ? (sorry als het niet geschikt is in de topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Groter = beter? Als het geld toch niet boeit zou ik toch voor groter gaan.

Ikzelf heb de V2100 al een hele tijd, prima kast en heerlijk stil. Beste kast tot nu toe die ik heb gehad, al wil dat niet al teveel zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
Sorry, ik had wel moeten zeggen waarom ik twijfel.
Persoonlijk vind ik de v1000 net iets mooier als de v2000, en ook omdat ik regelmatig naar lan-party`s ga is het kleinere model iets makkelijker. Volgens mij gaat die radiator wel in de v1000 passen en het reservoir gaat waarschijnlijk toch aan de achterkant. Ik weet alleen niet of die eheim in èèn van die hdd secties past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Rayden schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:10:
Sorry, ik had wel moeten zeggen waarom ik twijfel.
Persoonlijk vind ik de v1000 net iets mooier als de v2000, en ook omdat ik regelmatig naar lan-party`s ga is het kleinere model iets makkelijker. Volgens mij gaat die radiator wel in de v1000 passen en het reservoir gaat waarschijnlijk toch aan de achterkant. Ik weet alleen niet of die eheim in èèn van die hdd secties past.
dunno hoe diep je rad is, maar die past volgens mij wel tussen de onderste fan (bij de hd's) en de eerste rack. En dan haal je het eerste rack eruit en er voila je hebt een pomp plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
Mijn radiator is voor 3 x 120 mm fan dus die gaat daar voorin niet passen.
Daarom wou ik ook de radiator in de bovenkant van de kast maken.
Maar als ik het goed zie zijn het toch 2 hdd racks ?
dus als ik er 1 uit haal kan ik daar de pomp plaatsen en dan de hdd gewoon in het resterende rack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
misschien moet je ook even naar de specs van de v1200 kijken, dat is de E-ATX versie van de v1000. Die is dus wat diper, misschien dat je dan wel genoeg ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
Volgens alternate
zijn de afmetingen als volgt:

Lian li v1000 - 210 x 490 x 625 mm (BxHxD)
Lian li v1200 - 210 x 450 x 590 mm (BxHxD)

Ook is het mij onduidelijk over er nu wel of niet een sidepanel met plexi beschikbaar is voor de v1200

[ Voor 27% gewijzigd door Jurjens op 22-06-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
ik meende dat er inderdaad geen side panels met plexi glas beschikbaar zijn voor de v1200.... maja.... daar heb je dan de dremel voor >:)
Zo te zien heeft alternate ze gewoon van de lian li site: http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_V_C_PC-V1200.htm
Maar wel beetje jammer dat er verder geen info op die site van hun staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
Dat is behoorlijk jammer van die sidepanels, aangezien ik het nooit zo mooi krijg als die premodded panels ;(

Dan wordt het toch denk ik maar de v1000, want reservoir kan ik achterop doen dus dat scheeld al weer wat en als die pomp niet past dan maar een kleinere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

een eheim past in een hdd ruimte bij de pc-v2100 , dus zal bij de andere ook wel passen (eheim 1048 hier).

Alleen kwa hoogte weet ik het niet ... maar dat is uit te rekenen. Kijk maar naar hoeveel schijven erin zitten, en neem die hoogte maal 1.5.

Verder zit er bij de 2100 ook nog een verhoginkje dat je er onderuit kunt halen ... kun je denk ik 4 millimeter winst mee pakken. Erg weinig, maar mischien net genoeg.

Verwijderd

*kick*

Ik wil dus de V2100B gaan aanschaffen, maar er zijn bijster weinig foto's van deze kast te vinden op internet, is er iemand op het forum die er 1 heeft en er wat high res pics van wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb zelf de PC-V1100.
Ik ben er zeer tevreden over.

Ik heb een user review geschreven hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
als je op google v2100 of v2100b intikt, dan krijg je een heleboel plaatjes te zien, wellicht dat daar iets tussen zit wat je wilt zien...

[ Voor 7% gewijzigd door -krekel- op 02-09-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://members.home.nl/ispierings/case/

Alste ;)

Ik was hier op het forum ook de eerste die hem had en had je het topic goed doorgelezen had je die foto's ook gevonden :)

Heb ook nog ergens een foto waar die goed gevuld op te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.teamcoldfusion.nl/albums/LAN%20VII/normal_LAN%20TCF%20070.jpg

grotere versie: http://gallery.teamcoldfu...20VII/LAN%20TCF%20070.jpg

Heb hier geprobeerd zoveel mogelijk kabelzooi weg te werken, maar ik zit nog even vast aan die dikke lelijke ide kabels :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:39:
http://members.home.nl/ispierings/case/

Alste ;)

Ik was hier op het forum ook de eerste die hem had en had je het topic goed doorgelezen had je die foto's ook gevonden :)

Heb ook nog ergens een foto waar die goed gevuld op te zien is.

[afbeelding]

grotere versie: http://gallery.teamcoldfu...20VII/LAN%20TCF%20070.jpg

Heb hier geprobeerd zoveel mogelijk kabelzooi weg te werken, maar ik zit nog even vast aan die dikke lelijke ide kabels :P
Ik heb het topic doorgelezen, maar ik zoek foto's van de V2100B, de zwarte dus, niet van de zilveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn exact hetzelfde op de kleur na, snap niet waarom je dat zou willen?
Stukje verderop staat hier een zwarte bij een vriend, maybe wil die wel wat foto's posten :P
Maar met google vind ik wel foto's van de zwarte gewoon hoor, ik weet niet hoe jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.bit-tech.net en dan forum, modding, project logs.
Ga daar maar es zoeken, daar staan plenty foto's van de zwarte in originele en aangepaste toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

de geluidsisolatie die in de plus versies zit, werkt dat een beetje goed? Die plus is toch degene met de betere geluidsisolatie?
En hoe stil zijn die 120 mm fans? De 80 mm in mijn pc70 waren niet echt stil

[ Voor 12% gewijzigd door sander817 op 18-10-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik heb inmiddels de V1100 met geluidsisolatie, voorheen had ik een Coolermaster kast met wat 80mm fans. Deze had ik echter op 5volt werken, dus weinig lawaai.

De bijgeleverde 120mm fans maken op 12volt wel flink lawaai vind ik, op 5volt zo goed als onhoorbaar. Voordeel is dat de 120mm fans op 5volt meer lucht verplaatsen als 80mm op 5volt.

Om de fans op 5volt te laten draaien gewoon de draden omwisselen en op je molex aansluiten, rood en zwart heeft 5volt, rood en geel geeft 7volt en geel en zwart geeft 12volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

en hoe zit die geluidsisolatie? waar zit die?
heb je wellicht een fototje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

socket 939 borden zitten hier 180 graden gedraaid in, of zie ik dat verkeerd?
Is dat nou niet lastiger voor de ata/sata schijven, doordat je veel langere kabels moet gebruiken?
bijv:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/dfi/rdx200/dfi_mb_sml.jpg

schijven helemaal onderin, sata zitten bijna bovenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleborden hangen "op z'n kop" in een V behuizing.
Voordeel is dat je gpu niet je cpu staat op te warmen.
Nadeel is inderdaad dat de sata aansluitingen (bij bijna alle mobo) helemaal bovenaan zitten.
Maar daar heb je 1 meter lange sata kabels voor! Geen probleem dus.
ALs je een stacker hebt dan zitde sata aansluiting helemaal onderin, en de schijven (kunnen) helemaal bovenin, zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik heb voor mijn lian-la v1100 deze voeding gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://tagan.de/gfx/easycon_series/easycon_rear.jpg

alleen krijg ik die niet in mijn behuizing volgens mij. Ondersteboven zit de fan aan de bovenkant tegen die middenplaat aan, dus dicht, in de normale positie zitten de aansluitingen aan de verkeerde kant. Past zon voeding gewoon niet?

[ Voor 6% gewijzigd door sander817 op 14-11-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

en dat 2e hd rek, hoe krijg ik dat eruit zonder alles te bekrassen? alle schroeven zijn eruit, maar hij zit nog behoorlijk vast,en recht eruit halen wil niet echt, daar is ie te groot voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Sander,

Je kan evt met een dremel oid een gat uitdremelen zodat je psu dus wel warme lucht kan wegzuigen. Vind wel raar dat je deze psu hebt gekocht, je weet toch hoe je kast er van binnen uit ziet?

Nou ja beetje "tweaken"should do the trick ;)

Je hdd rack kan je waarschijnlijk dmv de popnagels door te boren verwijderen. Boortje op de popnagels(weinig toeren, en scherpe boor) en boren maar later kan je met bijv. bout en moer vervinding het rack daar vast zetten waar jij t wil.

succes,maar doet t veilig ! zijn nl. mooie kasten(zelf 2100 hiero, big ass kast btw) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik wist hoe die kast eruit ziet ja, maar zo weinig ruimte voor een fatsoenlijke psu vind ik wel vreemd. Heb nu met wat wrikken(en beschadigingen) dat rekje eruit en dat stuk wat voor de psu zit,nu gaat het wel redelijk

zit niet vast met popnagels, maar schroeven

[ Voor 10% gewijzigd door sander817 op 15-11-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ik heb me voeding om gedraaid hij werd wat te warm zelf, en hij haalt nu dus ook z'n lucht onderuit de kast.
voor de rest heb ik ook 1 rekje en die backplate weggehaald :) zonder krassen trouwens.
Nu heb ik nog een paar dingen op me todo lijstje (waterkoeling inbouwen bijv) maar daar hebik nu ff geen tijd voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik had zelf ook wat problemen met de Tagan 480 totdat ik erachter kwam dat je de voeding langs de achterkant erin kan schuiven :). Gewoon even de 4 thumb schroeven losdraaien en hup ... passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/schup :)

Ik sta op het punt om een Lian Li V1000 te kopen, maar nu zoek ik hier nog een goede voeding bij.
Mijn eisen zijn als volgt:
-Stil
-Modulair (dus los te halen kabels)
-Redelijk vermogen (moet een X2 4200 met 7800GT gaan trekken)

Nu kwam ik uit op een aantal modulaire psu's die aan de eisen voldoen, onder andere de hierboven genoemde Tagan TG480-U15. Maar allemaal hebben ze een 120mm aan de onderkant.
Dit zou dus wel eens een probleem kunnen worden, want als je de voeding zo monteerd dat de fan aan de onderkant zit heeft 'ie een klein beetje ruimte om lucht aan te zuigen, maar is dit voldoende?

Dit leek me overigens de beste plek om de vraag te stellen, gezien het behoorlijk LianLi v1000 specifiek is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
je kunt de voeding er dan ook ondersteboven in doen. Dat bracket waar je de voeding aan vast schroeft kan er op 2 manieren in, dus je kunt de voeding op z'n kop erin zetten als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-krekel- schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:22:
je kunt de voeding er dan ook ondersteboven in doen. Dat bracket waar je de voeding aan vast schroeft kan er op 2 manieren in, dus je kunt de voeding op z'n kop erin zetten als je dat wilt.
Klopt. Met de fan naar boven wordt het zowieso niks, want er zit een plaat recht boven dan. Dus zou de enige oplossing zijn met de fan naar beneden. Maar ook dat houdt niet over qua ruimte.
Dus mijn vraag was: is dit voldoende? en heeft iemand hier wellicht al praktijkervaring mee? :)

ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Cases/Lian_Li_PC-V1000/image47big.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ik heb een modulaire voeding in hangen van uhhh (noem een merk) in ieder geval 500Watt.. ik heb hem er ook op zo'n kop in hangen want anders ging hij valse lucht aanzuigen.. Nu heb ik er een 6600GT + 3GHz P4 aanhangen 3 HD's en nog wat andere troep.. maar mijn voeding wordt gewoon niet warm :) de fans van de voeding slaan zelfs niet eens aan..
Alleen het nadeel van mijn voeding is dat ik niet genoeg ruimte had achter de voeding dus het plaatje achter de voeding + 2de rack moest er uit gehaald worden :)
het werkt nu in ieder geval perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die voeding van jou heeft ook een 120mm fan aan de onderkant dus?

Het verwijderen van dat tussenschot en tweede hd rack is niet zo'n probleem denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een subtiele schop :)
Ik hoor graag jullie ervaringen met het gebruik van voedingen met een 120mm fan in deze (v1000) kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

http://www.ultraproducts....2&pPath=296&productID=296

deze heb ik er in hangen ;)

er zit bij mij dus een 80mm fan aan de boven/onderkant.. :) maar dat zou toch niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er is opzich nog wel een verschil, die x-control heeft ook nog een fan aan de achterkant. De voedingen met een 120mm moeten het met alleen die fan doen. En als die dan niet genoeg lucht zou krijgen ....
Hm, ik twijfel nog een beetje :)

ps. waar heb je die x-control gekocht trouwens? Ik kan 'm in de pricewatch en bij diverse webshops niet vinden namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ultra X-Connect
Die heb ik gekocht via www.inkoopacties.net

maar wil die van mij weg doen.. (voor een leuke prijs)
Nieuw prijs is ie in ieder geval rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik heb een voeding gekocht met push pull, 80mm voor en 80mm aan de achterkant van de voeding, de Tagan TG480-U22 (2FORCE). Erg still.

[ Voor 11% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 28-02-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat lijkt mij inderdaad ook een fraai voedinkje, ik vind dat modulaire echter ook wel erg handig en dan kom je bij Tagan automatisch uit op de U15, die een 120mm heeft. Maar wat ik tot nu toe gehoord/gelezen heb, moet dat geen probleem vormen.

Overigens zit ik eraan te denken om een Scythe Ninja als proc koeler te gaan gebruiken, en een Asus 7800GT TOP Silent (passief gekoeld) videokaart te nemen. Alles zo stil mogelijk dus.

@Ankh: bevalt 'ie toch niet zo goed? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

jawel bevalt perfect :)
alleen door ruimte gebrek (2de HDD rek moest weg) ben ik gedwongen een andere te nemen.. :)

me mail staat in me profiel =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
*KICK*

Ik heb nu de V-2000 al een flinke tijd en wil er een aantal zaken aan veranderen. Zo wil ik de blower kopen die over de videokaart blaast. En zo wil ik de fanduct kopen....die in de plus versie zit. Hopelijk leidt dit tot betere resultaten :)

Nu is mijn grote vraag... wil tevens het setje geluidsisolatie kopen voor de V-2000. Ben benieuwd hoeveel dat gaat helpen, maar ik wil ook een Window in mijn kast. Heeft het dempende materiaal dan nog wel effect. Aangezien plexi toch een lage geluidsdichtheid heeft :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ff een kickje... :o

Heeft iemand hier de V1200A/B Plus II in combinatie met een "lange" modulaire voeding ? Bijvoorbeeld de Thermaltake 1000/1200watt

Deze is voeding is +- 200mm lang, mijn huidige Tagan is 160mm. Past die Thermaltake :? Verder zou ik graag weten hoe lang de ruimte voor de voeding is.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 10-08-2007 22:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ruimte is 245mm lang, dus zal net kunnen denk ik zo als ie niet langer is dan een 220mm, je moet immers ook nog de draai maken met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:02:
De ruimte is 245mm lang, dus zal net kunnen denk ik zo als ie niet langer is dan een 220mm, je moet immers ook nog de draai maken met de kabels.
Bij Thermaltake geven ze 200mm op, dit zal de lengte van de metalen behuizing zijn. 45 mm zou dan idd krap maar net voldoende zijn lijkt me. :)

Dank voor de snelle reactie ! :)

ps: zitten de harde schijven een beetje stevig in de houders ivm trillingen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 10-08-2007 23:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:18:
[...]

ps: zitten de harde schijven een beetje stevig in de houders ivm trillingen ?
Ze vallen er echt niet uit, veel speling zit er ook niet op, misschien dat ze een kwart mm speling hebben.
Als ik een hd omhoog druk komt die negenoeg niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:18:
[...]

Ze vallen er echt niet uit, veel speling zit er ook niet op, misschien dat ze een kwart mm speling hebben.
Als ik een hd omhoog druk komt die negenoeg niet omhoog.
Aha. Ben niet bang dat ze er uit vallen hoor. :) Het ging me erom of ze kunnen gaan resoneren. Had beter resonantie kunnen gebruiken ipv trillingen. :o

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

*Schopje

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar deze case, maar ik kan niet echt zien wat het verschil is tussen de PC-V1000 Plus en de PC-V1200 Plus.
Heeft misschien iets te maken met het pakketje wat je krijgt, meer afwerkingsmaterialen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

rGz schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:33:
*Schopje

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar deze case, maar ik kan niet echt zien wat het verschil is tussen de PC-V1000 Plus en de PC-V1200 Plus.
Heeft misschien iets te maken met het pakketje wat je krijgt, meer afwerkingsmaterialen oid?
De 1200 is langer (Diepte). Altijd de 1200 nemen als je het mij vraagt. Let ook op dat de nieuwste versie de V1200 Plus II is. Deze heeft naast de grafische kaart nog een extra ventilator.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:20

rGz

Bedankt!

Ik denk dat ik deze dan eens wil gaan bestellen, ik zag bij Alternate.nl de "gewone" Plus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb me laten vertellen dat de gewone plus niet meer gemaakt wordt maar je kunt natuurlijk altijd oude voorraad treffen....
Bij www.sww.nl krijg je voor een nette prijs de goede versie. Zij hebben ook het juiste plaatje op de site met ventilatierooster rechtsachter bovenin:

Lian Li PC-V1200plusII V Cool Middle Tower E-ATX - NO PSU (silver) voor EUR 197 ex verzenden.

[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 28-08-2007 11:17 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zat mensen die de niet plus willen, dat extra rooster heeft geen toegevoegde waarde!
Ik ben heel blij met mijn niet plus, en er zijn mensen die mij er de nieuw prijs voor geboden hebben, deze is immers zonder dat rooster veel strakker vormgegeven!
Als iemand weet waar ik de oude versie kan kopen heel graag dan, heb klanten die de niet-plus versie willen namelijk en die zijn niet meer aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:43:
Er zijn zat mensen die de niet plus willen, dat extra rooster heeft geen toegevoegde waarde!
Achter dat rooster zit een grote 120mm fan die voor extra koeling zorgt bij je videokaart. Dus dat lijkt me zeker toegevoegde waarde hebben.
De grootste klacht in reviews was dat er daar bovenin de kast hotspots kunnen ontstaan.
Ik ben heel blij met mijn niet plus, en er zijn mensen die mij er de nieuw prijs voor geboden hebben, deze is immers zonder dat rooster veel strakker vormgegeven!
Zonder rooster is ie mss strakker maar dat lijkt me een kwestie van smaak.
Als iemand weet waar ik de oude versie kan kopen heel graag dan, heb klanten die de niet-plus versie willen namelijk en die zijn niet meer aan te komen.
Ik heb me ook laten vertellen dat de oude niet meer gemaakt worden. Anders bel/mail je toch de shops in de PW die hem vermelden met de vraag of ze hem op voorraad hebben.
Lullige is alleen dat op de buitenkant van de doos van de laatste versie nog gewoon de naam van de oude versie staat. (althans dat ws bij mij zo...).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben, maar goed, dat ieder voor zich.
Er zijn namelijk hele mooie oplossingen die stil zijn en de lucht al naar buiten blazen, waardoor die fan helemaal overbodig is, en extra geluid toevoegd, wat ik juist niet wil.
Helaas is de niet plus niet meer leverbaar, al lang rondgevraagd.
In ieder geval heb ik er nog een en ben er gelukkig mee.

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

*Een subtiel kickje*

Ik zit er aan te denken om de PC-V1100B Plus te gaan bestellen.
Ook wil ik er gelijk een andere voeding bij. Daarvoor zat ik te denken aan de Antec Phantom 500, dit omdat deze stil is. :)
De voeding is 183mm diep.

Mijn vraag is nu of dat gaat passen in het gedeelte voor de voeding zonder het schotje te hoeven weg halen?

• NoepZor
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:13:
Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben, maar goed, dat ieder voor zich.
Er zijn namelijk hele mooie oplossingen die stil zijn en de lucht al naar buiten blazen, waardoor die fan helemaal overbodig is, en extra geluid toevoegd, wat ik juist niet wil.
Helaas is de niet plus niet meer leverbaar, al lang rondgevraagd.
In ieder geval heb ik er nog een en ben er gelukkig mee.
Scheelt volgens mij wel wat als de warme lucht boven bij de VGA kaart wordt afgezogen. Ik vind het kastje de 175 euro wel waard.

De wijzen komen uit het Oosten!

• -krekel-
je kunt alles wat in dat onderste gedeelte zit gewoon eruit schroeven. Er zit zo'n tussenschot tussen HDD's en PSU, die kan er gewoon uit. En mocht je er behoefte aan hebben, dan kunnen die HDD-rekjes er ook gewoon uit. Ik heb zelf de v1200 plus en een enermax 850 DXX voeding. Die voeding is echt tering lang, dus ik heb dat tussenschotje en een hdd rek eruit gehaald. Kan gewoon prima :)
Pagina: 1 2 3 Laatste