Toon posts:

emule: bestand blijft corrupt binnenkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd gezocht naar een goede oplossing hiervoor en ook hier op GoT schijnen er mensen te zijn die er veel last van hebben.

21-5-2004 8:35:30: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 9:20:15: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 9:46:23: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 10:22:16: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 11:38:48: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 12:01:49: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 13:03:08: Downloaded part 45 is corrupt :(
21-5-2004 13:32:09: Downloaded part 45 is corrupt :(

nou ja je snapt het wel, ik las op een forum dat je dan gewoon de download moet cancelen en opnieuw beginnen, dit heb ik gedaan en telkens als hij op 99% zit geeft hij precies dezelfde fout en weer telkens opnieuw. 8)7
Ik heb zelfs emule opnieuw geïnstalleerd maar ook dit mocht niet baatten. Ik heb dit probleem trouwens bij meer bestanden.
Bij een bepaald bestand van 3,5Gb heb ik het ongeveer 6x opnieuw geprobeerd dus dat was aardig frustrerend en zonder resultaat. :X

Ik hoorde dat er een soort mod of iets dergelijks voor emule is (gebruik nu v0.42g wat volges mij de nieuwste op het moment is.)
als er echt een mod is die werkt, laat het dan graag weten (met link als het kan)

alvast bedankt

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Allereerst post je probleem in het speciale Emule topic, zie eMule opensource eDonkey, deel 11

Waarschijnlijk heb je een fake/incompleet bestand te pakken, hier heb je dus niks aan.

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal in het vervolg daar posten, het betreft hier echter totaal verschillende bestanden. andere mensen hebben er geen problemen mee want zij kunnen het kennelijk wel gebruiken als ik hun comments bij de file lees. dus tis een beetje een raadsel

Verwijderd

Gebruik je een firewall?
Kun je ook connecten via andere poorten dan de default emulepoort?
Verbinden via een andere server al geprobeert?
Staat er bij 'last seen complete: xx-xx-xxxx xx:xx' nog relevante info?
Scandisk al eens gedraait?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
Probeer eens

1. IP filter (zit in emule)
2. Protowall (ander programma)

En try again

[ Voor 25% gewijzigd door Cardinal op 27-05-2004 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik niet de standaard poorten want die werden afgeraden geloof ik, ik heb een router achter m'n adsl modem maar ik heb bepaalde poorten open gegooid en daar het ik emule via laten werken. Emule zegt zelf ook dat zowel het edonkey als het kamedilia (of zo) netwerk allebij niet gefirewalled zijn. (gewoon open dus).

verder komt dit probleem ongeveer bij 20% van mijn downloads voor dus ik kan ook aardig wat DL zonder problemen maar het blijft een vreemd probleem.
ik heb trouwens op dit moment helemaal geen virusscanner geïnstalleerd want daar hoor je ook nog wel eens van dat die moeilijk kan gaan doen.

Intelligent.Corruption Handling staat aan, misschien moest ik dat maar eens uitzetten om te zien of het uitmaakt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat lijkt ook niet te werken, nog steeds zelfde geval
terug bij af

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

File weggooien en opnieuw downloaden. Is niet leuk maar werkt wel :)

Iets minder rigoreus wat kan werken, connect alleen met Kademlia (of alleen met ed2k).

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 06:20

GeekK

Rag Mama Rag

1) Misschien iets om op het officiele eMule-forum te posten (http://forum.emule-project.net/)?

2) Heb ooit ergens de tip gelezen om "weiger supergecomprimeerde blocks" *uit* te zetten. Ik weet niet of deze optie in de standaard client zit, wel in Emule+ (rechtsklikken op het bestand -> geavanceerd -> 'weiger supergecomprimeerde blocks' uitzetten.

Heb er heel soms ook last van.. :/

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Verwijderd

Topicstarter
@ IceStorm: dat opnieuw proberen doe ik dus de hele tijd al zonder resultaat. Heb nu na je suggestie hem alleen op Kamelia netwerk laten runnen dus het is weer ff wachten op 99% en dan zien we wel weer :)

@GeekK: "weiger supergecomprimeerde blocks" dit kan ik niet instellen in de standaard emule, ik kan me echter niet voorstellen dat als een bestand bestaat uit 200blocks er 1ervan extreem gecomprimeerd zou zijn en de rest niet maargoed, heb er niet bijster veel verstand van. :*)

thanks anyway

Verwijderd

Topicstarter
update: ik run nu emule met alleen Kad netwerk in plaats van allebij en heb zojuist een bestand weten binnen te halen die hij eerst als corrupt bestempelde en hij doet het. :P
ik ga nu even testen of ik nu eindelijk het bestand kan downloaden van 3,5gb die ik al 6x overnieuw heb geprobeerd om te kijken of het ook hier voor opgaat.
laat het nog wel weten

• IceStorm

IceStorm

Hehe, mooi ;)

Ik weet overigens absoluut niet waarom dat kan helpen. Ik heb het zelf een keer meegemaakt en wel eens ergens op een forum gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
HAHA hij doet het, EINDELIJK. :D Ik heb het bestand dat ik al vele malen geprobeerd had van 3,5gb eindelijk kunnen completen met vrijwel geen corrupte blocks. Het lijkt dus goed te werken om emule alleen op Kademlia netwerk te laten connecten. Weten we dat ook weer voor volgende keer. Het blijft me echter een raadsel waarom dit uit maakt.
Iemand suggesties?

• IceStorm

IceStorm

Mooi :)
Ik heb ergens een keer gelezen dat het uit kan maken omdat ed2k zo heel af en toe corrupte blocks bij clients niet goed detect en dit clients dus maar blijven sturen (bewust of onbewust). Via kad gaat dat dan wel goed (blijkbaar).

Vraag me niet de precieze details maar ik ga iig onthouden dat het kan helpen :P
Pagina: 1