Zelfbouw LCD Projector (Lumenlab.com), is het wat?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nederlandes zenders zijn 704*576.

Je kan het schermpje ook aansluiten op de RGB uitgang van je dvd speler op dat psx schermpje. Dan heb je nog mooier beeld ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rgb uitgang? das scart? maar zit er dan scart op die psx dingen :S? (+ RGB kan toch niet uit pc komen..????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 09:24:
rgb uitgang? das scart? maar zit er dan scart op die psx dingen :S? (+ RGB kan toch niet uit pc komen..????)
Scart is een connector, geen signaal zoals meer dan de helft van NL (en wellicht daar buiten) denkt. Je kunt over scart composiet, S-Video of RGB signalen transporteren (en geluid).

Even terug komen op je vorige vraag. Dat PSX scherm ziet beter uit op een VGA aansluiting omdat je dan precies iedere pixel aanstuurd met je signaal. Je zegt namelijk tegen je pc dat je een 720x756 scherm eraan gekoppeld is. Dus je windows desktop is dus ook 720x756. Ga je hier boven, met een S-Video aansluiting naar bijv 800x600 of 1024x768 dan denkt de pc dat je dus een 1024x768 scherm aan je pc hebt hangen en je krijgt dus ook een 1024x768 desktop. MAAR omdat er niet genoeg pixels zijn om een 1024x768 desktop te laten zien, gaat er informatie verloren en wordt het beeld onscherp, kleuren door elkaar etc etc.

Andere uitleg is dat bij S-Video alleen het sync signaal apart wordt gehouden en bij RGB worden de kleuren en de sync uit elkaar gehouden wat uiteindelijk leidt tot een beter beeld (RGB is ongeveer hetzelfde als VGA).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:30
natuurlijk zijn die 7 inch schermpjes veel slechter dan die 15 inch schermpjes (betere resolutie), het enige nadeel is dat ze dan zo groot worden... is er een manier om dit kleiner te maken ? bv met spiegels/lenzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af of een led lichtbron niet doeltreffender is (zeeeeeer lange levensduur, bijna geen warmteafgave, zeer licht ,neemt bijna geen plaats in, energiezuining, ...)

op www.velleman.com (is een groothandelaar die ook levert aan de meeste kleine electroshops) staat er naast de led "L-5WCN/3" een lichtintensiteit van 7000 mcd (7 candella)

als je weet dat een lamp van 25 lumen ongeveer 2 candella oplevert, wil dit zeggen dat een lamp van 1000 lumen (???is dit genoeg voor een projector???) 80 candella oplevert.
80 candella = 80.000 mcd = iets minder dan 12 keer 7000 mcd = 12 leds van 2,5 euro het stuk...

dus, wil dit zeggen dat je voor een lamp van 1000 lumen die bijna niet verslijt, geen plaats inneemt, niet warm wordt, licht op een (zo goed als) gepolariseerde manier weergeeft (alle stralen gaan quasi rechtdoor, zonder diffusie), slecht 30 euro kost???

heeft iemand hier ervaring mee... ben enorm benieuwdof het uberhaupt zou lukken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
weet je dat zeker want dat zou ander prachtig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Nach einer Verzögerung seitens lightshop24 nun endlich mein Testbericht über den PAR38 mit 165 LEDs mit 42700 LUX:

Kurzantwort: vergesst es.

Ausführliche Antwort:

Das Ding ist im Prinzip ziemlich cool - als ich ihn das erste mal angschlossen hatte war ich erstaunt wie hell er leuchtet und die Farbtemperatur ist einfach genial (dürfte so bei 6500 K) liegen.

Zum durchleuchten des TFT ist er allerdings einfach zu schwach. Ich war echt erstaunt was so ein TFT an Licht schluckt ...

Mit einer bedruckten OHP-Folie hat es echt gut funktioniert, das Bild war bei abgedunkeltem Raum sehr gut zu erkennen. Als ich dann statt der Folie mein Yamakawa dazwischen montiert hatte kam auf der Leinwand so gut wie kein Licht mehr an (subjektive Schätzung: vielleicht 5% Licht auf der Wand)

Beim Durchleuchten der Folie hatte ich aber weder Hotspots noch sonstige Fehler in der Projektion, was darauf schliessen lässt dass eine Lichtquelle mit LEDs nicht generell ungeeignet ist - sie müssen halt nur genug Power haben...

Bron : DIY forum

het wordt dus teveel tegengehouden door het tft schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
sorry geen zin om in te loggen,

normale beamers hebben een opbrengst van 2000 lumen... dus volgens mij wat op het scherm komt ?? (na het tft schermpje ?)

als je bedenkt dat een tft scherm 8 tot 15% licht maar doorlaat, heb je dus aardig wat ledjes nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:10:
ik vraag me af of een led lichtbron niet doeltreffender is (zeeeeeer lange levensduur, bijna geen warmteafgave, zeer licht ,neemt bijna geen plaats in, energiezuining, ...)

op www.velleman.com (is een groothandelaar die ook levert aan de meeste kleine electroshops) staat er naast de led "L-5WCN/3" een lichtintensiteit van 7000 mcd (7 candella)

als je weet dat een lamp van 25 lumen ongeveer 2 candella oplevert, wil dit zeggen dat een lamp van 1000 lumen (???is dit genoeg voor een projector???) 80 candella oplevert.
80 candella = 80.000 mcd = iets minder dan 12 keer 7000 mcd = 12 leds van 2,5 euro het stuk...

dus, wil dit zeggen dat je voor een lamp van 1000 lumen die bijna niet verslijt, geen plaats inneemt, niet warm wordt, licht op een (zo goed als) gepolariseerde manier weergeeft (alle stralen gaan quasi rechtdoor, zonder diffusie), slecht 30 euro kost???

heeft iemand hier ervaring mee... ben enorm benieuwdof het uberhaupt zou lukken???
De lampen die hiervoor worden aangeraden liggen rond de 20.000/30.000 Lumen. Een hoop ledjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:41
ik wou net zeggen een lumen of 20.000 heb je wel nodig idd. metal halide lampen zijn bij mijn weten nog steeds het beste bruikbaar voor een diy beamer. bijna perfect wit licht evt uv filter ingebowd erbij en 20.000 of 36.000 lumen voor de 400 watt versie.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 18:34

GG85

.......

Topicstarter
GG85 schreef op 24 juni 2004 @ 21:23:
Hoe zou dat trouwens werken, alleen een overhead en een tft? Lijkt me wel lache eigenlijk.
Iemand wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
niet geprobeerd want voor mij persoonlijk is de plaatsing lastig plus ik denk dat de lamp alsnog niet fel genoeg is om genoeg door de tft heen te schijnen. en de meeste projectoren zijn volgens mij niet instelbaar in grootte vam beeld dus is het afhankelijk hoever je hem van je scherm afzet (ik herinner mij dan die gare dingen die ze op scholen hebben).
plus het is lastig om zo een ding aan het plafond te hangen :P want ik kan hem dus niet op de grond zetten in mijn kamer dan. hmm zal eens opzoekn hoeveel lumen de meest gangbare projectors zijn

edit:
eerste hit dit stuk tekst op google van 3m site denk post het helemaal maar even altijd handig meer info maar denk niet dat de standaard lampen dus echt een goed beeld gaan geven.

Types: There are two basic types of overhead projectors: transmissive and reflective. Transmissive projectors have the light source (bulb) in the base of the machine. The light is projected up through the glass stage of the projector, through a lens in the projector's head and then onto a projection screen. The light source for reflective projectors is in the head of the projector. The light shines down onto a reflective stage, and then reflects back up through the lens and onto a screen. Both types of projectors have their advantages. Transmissive projectors are usually brighter and the images are typically sharper, but they tend to be larger and heavier. If you intend to use Liquid Crystal Display (LCD) projection panels with your computer, then a bright transmissive projector is a must. If you want portability and will be only using transparency film, then a reflective projector is a good choice because they tend to be smaller and lighter in weight.

Before purchasing or using an overhead projector, it is a good idea to become familiar with the following components and options.

Lenses: Overhead projector lenses come in three different variations: singlet, doublet and triplet. The image projected will get sharper as your lens quality increases (singlet is the most basic lens; triplet is the most advanced). Not surprisingly, the price of an overhead projector increases with upgrades in lens quality. Also associated with the type of lens is the projector's focal length, which determines how close to or far from the screen the projector will focus.

Brightness: A projector's brightness is measured in lumens. Levels range from 1,700 to 11,000 lumens depending on the model you choose. Generally speaking, the type of image you are going to display (black/white or color), how you intend to project your image (transparency film or LCD panel), and the brightness of the room will dictate the desired brightness. If the projector will be used with an LCD projectionpanel, at least 4,000 lumens is recommended.

Lamps: Lamps are critical components of all overhead projectors and vary in type, life, wattage and cost. Some projectors offer high/low switches or are built to double the life of the lamp. These projectors can save you money in the future by reducing your lamp replacement costs. A lampchanger which allows the presenter to switch over to another lamp is also a very valuable feature. With a lampchanger, you can be assured that your meeting will continue if you do have a lamp fail.

[ Voor 73% gewijzigd door Mirage op 25-06-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkee dan , hier gaan we:

20.000 lumen = 1.591 candela = 1.591.000 mcd

www.led-shop24.de/pd1078581193.htm?categoryId=18

leds van 11.000 mcd voor 0,95/stuk (vanaf meer dan 100)

=> 1.591.000 mcd / 11.000 mcd per led => 144,6 leds nodig

145 leds maal 0,95 = 137,75 euro

de leds zijn 5mm => per vierkante centimeter: 4 leds
we hebben er 145 nodig (144 voor alle gemak)
144 leds verdelen aan 4 per vierkante centimeter: 36 vierkante centimeter
36 vierkante centimeter is 6 cm maal 6 cm

dat is toch ongelooflijk weinig plaats voor een lamp die ongelooflijk weinig warmte geeft en die relatief goedkoop is (niet vervangen wegens zeer lange levensduur, verbruikt veel minder energie)...

zie je het al voor je??? extreem compact, licht en solide

ps: heb ik al gezegd dat wit LED licht rond 465-475 nm ligt => geen uv licht wordt uitgezonden!!! nog een voordeel!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 17:49:
owkee dan , hier gaan we:

20.000 lumen = 1.591 candela = 1.591.000 mcd

www.led-shop24.de/pd1078581193.htm?categoryId=18

leds van 11.000 mcd voor 0,95/stuk (vanaf meer dan 100)

=> 1591.000 mcd / 11.000 mcd per led => 144,6 leds nodig

145 leds maal 0,95 = 137,75 euro

de leds zijn 5mm => per vierkante centimeter: 4 leds
we hebben er 145 nodig (144 voor alle gemak)
144 leds verdelen aan 4 per vierkante centimeter: 36 vierkante centimeter
36 vierkante centimeter is 6 cm maal 6 cm

dat is toch ongelooflijk weinig plaats voor een lamp die ongelooflijk weinig warmte geeft en die relatief goedkoop is (niet vervangen wegens zeer lange levensduur, verbruikt veel minder energie)...

zie je het al voor je??? extreem compact, licht en solide

ps: heb ik al gezegd dat wit LED licht rond 465-475 nm ligt => geen uv licht wordt uitgezonden!!! nog een voordeel!!!
Hmmz 137.75 is niet zoveel maar werkt t ook egt even goed als een lamp van 20 000 lumen ?

3.3*0.03*145=14.355W lekker goedkoop :Y)

hehe k blijf maar editen

Kijk es hier voor ledz http://www.inkoopacties.net/ia/d945zvrx

nu 2.25 voor 10 (10 000cmd max) dan ben je maar 33.75(2.25*15) kwijt das de moeite waard om te proberen vind k

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... veel leds als lichtbron. Het begint wel mooi te klinken, geen hitte/ir, geen uv goedkoop, zuinig in stroom verbruik.

Heb je al een idee hoe je de leds gaat aansluiten/bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42
leuk soldeer werkje,.... >140 leds op een 6x6 plaatje solderen.... ben verder wel heel benieuwd... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
hahah zet ze in serie aan 220 ofzo (ff uitrekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Zal niet gaan he, Netspanning is wisselspanning, een led werkt op gelijkspanning...
Misschien met een paar gelijkrichters dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
hier kan je lenzen krijgen https://secure2.affinity.com/mycine/ordernow.asp

kosten 9.95 per set

alleen de shipping kost 27 euro :(

maar als we een inkoopactie houden is het nog wel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het resultaat van een overhead projector + een bijbehorende lcd.. is dat goede kwaliteit?? dus een lcd voor overhead projectors (niks eigenbouw)... je hebt ze van 640x480 en 800x600.. als jij dvd speler aansluit op die van 800x600 heb je dan gewoon goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:41:
het resultaat van een overhead projector + een bijbehorende lcd.. is dat goede kwaliteit?? dus een lcd voor overhead projectors (niks eigenbouw)... je hebt ze van 640x480 en 800x600.. als jij dvd speler aansluit op die van 800x600 heb je dan gewoon goed beeld?
Wablief :? Is dit een antwoord of een nieuwe vraag of wat is het?

Een overhead projector + zo'n speciaal tft voor erop is zeker goed voor diy beamer. Echter bedenk je dat een lamp in een overhead projector ongeveer 80 uur aan kan. Daarna vervangen, zijn niet duur maar je blijft wel bezig he ;) . Daarbij zijn die speciale tft'jes al een beetje achterhaald en halen dus niks boven de 800x600. Op marktplaats kun je een complete set (overhead + tft) al vinden voor 100 euro, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n lamp.. wat is daar ongeveer de kosten van? weet je dat zo uit je hoofd :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 08:11
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:55:
Tja... veel leds als lichtbron. Het begint wel mooi te klinken, geen hitte/ir, geen uv goedkoop, zuinig in stroom verbruik.

Heb je al een idee hoe je de leds gaat aansluiten/bevestigen?
dacht dat ze al met leds zitten testen hadden op die andere fora, maar tot nu toe zonder succes :-(
mijn lamp geeft 20000 lumen, en dat is net genoeg na al de verliezen door lenzen en lcd (en natuurlijk het niet gebruikte licht dat niet door het lcd gaat)
Maar moest het lukken zou het idd zalig zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promy schreef op 25 juni 2004 @ 23:36:
[...]

dacht dat ze al met leds zitten testen hadden op die andere fora, maar tot nu toe zonder succes :-(
Heb je daar wat links van? Ik ben hier erg benieuwd naar namelijk. LED's hebben erg veel voordelen. Dus als het een kans van slagen heeft wil ik het zeker proberen, al moet ik 300 leds solderen :)

==========

ok ik heb nog wat research gedaan en wat betreft LEDs als lichtbron kom ik alleen maar teleurstellende berichten tegen.

Bijvoorbeeld hier: klik

Ik zal mijn projector dus met een 'gewone' lamp uit gaan rusten. Nu is alleen nog de vraag wat voor lamp. Iemand ideeen? Het moet een makkelijk verkrijgbare lamp zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

No13

/me was here

Hé dit topic is erg intressant, ik ben nu blij dat ik mijn PS-one schermpje nooit heb weggedaan, das een mooi test object voor dit project.
Nu alleen nog aan de lenzen en lampen zien te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=21078852,noline]

Ik zal mijn projector dus met een 'gewone' lamp uit gaan rusten. Nu is alleen nog de vraag wat voor lamp. Iemand ideeen? Het moet een makkelijk verkrijgbare lamp zijn.
Lamp : 400 Watt Metal Halide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 13:57:
[...]

Lamp : 400 Watt Metal Halide
waar is deze dan verkrijgbaar ?? heb hem nog nergens gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.firstlight.nl/ die lampen zijn daar te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
welke lamp zou je dan moeten kopen ?

OSRAM HQI-E 400W D ??? Daglicht ??

voor 35 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ga voor een Philips HPI-T Plus zoals in deze projector.

Dan ben ik alleen nog opzoek naar voorschakel apparatuur en een uv filter... Iemand daar ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Waar heb je dan de fresnel lenzen en de andere lens vandaan gehaald ?
Ik ben nog steeds op zoek naar eigenlijk...alles :P
maar is er geen manier om de beamer wat kleiner te maken ?? dmv van misschien meer fresnels of wat spiegels ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lenzen bij Lumenlab besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor een tft gaan jullie gebruiken? zo'n kleine 7inch of een 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 16:03:
Ik denk dat ik ga voor een Philips HPI-T Plus zoals in deze projector.

Dan ben ik alleen nog opzoek naar voorschakel apparatuur en een uv filter... Iemand daar ideeen over?
nou vaak zijn voorschakel appatuur maar voor 1 type lamp en dus duur je moet aan waarschijnlijk 50-100 euro denken geloof ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:40:
wat voor een tft gaan jullie gebruiken? zo'n kleine 7inch of een 15?
Ik probeer het eerst met een 15". Als alles goed is gegaan wil ik een kleinere projector gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 10-09 22:22

Initial G

f.k.a. GKLQuake

10,4" XGA bestaat ook he! en zo'n voorschakelapparaat is ook wel universeel te halen voor zo'n 30-40 euro, alleen das iets minder ideaal als zo'n dure electronische.

Helaas pindakaas is gadaffy's shop down :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
ik was ook aan het twijfelen welk tft scherm ik nou zou nemen, maar ik ben er nu uit, een 15 inch tft scherm, het geeft toch het mooiste beeld.....
ok, hij is wat groter maar dat is op te lossen om hem niet op te hangen maar de kist rechtop te zetten en dan aan de voorkant een spiegel te zetten...

zoals TD-er heeft gedaan met zijn CRT-projector

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/Forum/Beamer_fotos/beamer_gezien_vanaf_bank.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
Initial G schreef op 27 juni 2004 @ 18:36:
en zo'n voorschakelapparaat is ook wel universeel te halen voor zo'n 30-40 euro, alleen das iets minder ideaal als zo'n dure electronische.

Helaas pindakaas is gadaffy's shop down :?
volgens de lokale electro boeren nie maar waar kun jij ze dan halen ?
denk je

owja in overhead projectors zitten toch perfecte fresnel lenzen of nie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ddajantje schreef op 27 juni 2004 @ 20:30:
[...]

volgens de lokale electro boeren nie maar waar kun jij ze dan halen ?
denk je

owja in overhead projectors zitten toch perfecte fresnel lenzen of nie ?
er staat idd overal bij dat je alleen speciaal geschikte spullen mag gebruiken, maar toch, bij deze staat helemaal geen merk vermeld. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...752&rd=1#ebayphotohosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Na m'n roadtrip door zuid-limburg, met als resultaat een overzichtje van tft's in mijn vorige post ben ik toch overstag gegaan voor het PSOne scherm. Na een avondje googlen heb ik hem gewoon gevonden bij BOL.COM >:)

Raar maar waar, zie hier

Hij kost 49 euro en met de verzendkosten iets van 51 euro. Met alle zekerheden van een aankoop bij Bol.com heb ik gekozen voor de acceptgiro manier van betalen. Levertijd is alleen voor te huilen, 2- 3 weken (maar dan kan ik de rest ook al verzamelen). Ik koop dit schermpje eerst om de theorie te kunnen testen. Daarna kan ik altijd nog meer geld uitgeven aan bijv een 15 of 17inch tft scherm. En zo'n klein schermpje is altijd wel leuk voor te hebben en zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu alles wel kunnen vinden behalve lenzen. Weet iemand een goede winkel waar ze lenzen verkopen?

@Djoekie

http://diy-community.de/viewtopic.php?t=4460

daar staat een voorbeeld van een psone beamer

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
wat is de max resolutie van zoon schermpje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
@ dda jantje geschreven door djoekie ;)
De PSOne kan aangepast worden zodat hij een VGA signaal aan kan. Zie volgende handleiding: http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/serio_lcd.htm .

720x576

Alleen waar haal je ze nog uit? Der zijn namelijk veel look-alikes of namaak tft'jes. Je moet echt de Sony hebben.

lamp met voorschakelapparaat plus de rest om hem te laten werken voor 81 euro
http://www.gadaffy.ch.vu/

# IE Lampe für den DIY Beamer! Metallhalogenlampen sind 5x heller als
Halogenlampen
bei gleicher Leistung und produzieren viel weniger Hitze.
Metallhalogenlampen

sahlen dem Tageslicht ähnliches bläuliches Licht ab und sorgen so für
natürliche Farbwiedergabe. Billige Halogenleuchten können nicht das ganze
Farbspektrum
wiedergeben, sondern geben vor allem rötliches und heisse IR-Strahlen, was
sich als leichten Gelbstich auf der Leinwand bemerkbar macht.
# Lebensdauer s. Grafik. Lange Lebensdauer und geringer Stromverbrauch
werden

sich bald Auszahlen.
# Farbtemperatur: 5100 Kelvin Daylight
# Lumen: 36000
# UV-Schutz eingebaut. Verhindert Ausbleichung des LCDs.Bin mir noch nicht
ganz sicher, ob ein UVS (UV Stopp) eingebaut ist.

arnout109 bekijk die links hierboven in de posts dan eens
http://www.bigscreen.schiemann-media.de/ lenzen

nog een qoute
antastische site dit http://www.gadaffy.ch.vu/
dit ga ik er iig bestellen fresnel die 4mm dik is en gelijk op maat voor een 10.4inch schermpje hoef ik dus niks meer aan te doen.
plus een objectief Varitriplet Objektiv 310-360mm
kondensor en reflector met spiegel

alleen gadaffy lijkt idd down.
Dieser Onlineshop existiert noch nicht! Falls Sie Eigentümer dieses Shops sind, richten Sie Ihn bitte hier ein.

Falls Sie nicht der Eigentümer sind, aber jetzt einen kostenlosen Onlineshop mit einzigartigen Features eröffnen möchten,
können Sie sich hier sofort anmelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirage op 27-06-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb hier ook nog een psone schermpie liggen :), alleen volgens mij heeft ie een paar dode pixels :(, toch maar kijken naar een 10" scherm. Wordt een leuk zomervakantie project :)
Gaat iemand het nog met die leds proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Mister I schreef op 27 juni 2004 @ 23:33:
Heb hier ook nog een psone schermpie liggen :), alleen volgens mij heeft ie een paar dode pixels :(, toch maar kijken naar een 10" scherm. Wordt een leuk zomervakantie project :)
Gaat iemand het nog met die leds proberen?
Led's kun je vergeten voorlopig. Heb een aantal threads gelezen op diverse fora. Een optimale situatie zou zijn dat je minimaal 1000 led's nodig hebt in een kom vormige opzet met een condenser. Extra dure led's met meer power zou je der nog maar 150 ofzo nodig hebben maar dan heb je 600watt aan power nodig. Het grote voordeel is dan weg. Zo zijn er nog meer nadelen op te noemen.

Ik ben zelf nu nog verder aan het informeren voor de Osram HCI 150watt. Zoals je al ziet heeft ie weinig power nodig om toch iets van 12000 lumen te verzorgen. Prijs is voor de lamp ongeveer 55 euro, ballast is 67 euro. Alleen even een winkel zien te vinden in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op 28 juni 2004 @ 00:49:
[...]

Led's kun je vergeten voorlopig. Heb een aantal threads gelezen op diverse fora. Een optimale situatie zou zijn dat je minimaal 1000 led's nodig hebt in een kom vormige opzet met een condenser. Extra dure led's met meer power zou je der nog maar 150 ofzo nodig hebben maar dan heb je 600watt aan power nodig. Het grote voordeel is dan weg. Zo zijn er nog meer nadelen op te noemen.

Ik ben zelf nu nog verder aan het informeren voor de Osram HCI 150watt. Zoals je al ziet heeft ie weinig power nodig om toch iets van 12000 lumen te verzorgen. Prijs is voor de lamp ongeveer 55 euro, ballast is 67 euro. Alleen even een winkel zien te vinden in de buurt.
Dat klinkt al een stuk beter dan de 250 -> 500 Euro die een "normale" beamer lamp kosten. Hoe lang gaat die Osram lamp mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op 28 juni 2004 @ 00:49:
[...]

deze gebruiken ze veel in die diy beamers http://www.firstlight.nl/nl/dept_186.html

Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/laorea/PICT2517.JPG

moet alleen nog een armatuur ervoor vinden, die verkopen ze vast ook wel bij die winkel alleen ik kon hem niet vinden op hun site. Zal ze eens mailen.
Dat klinkt al een stuk beter dan de 250 -> 500 Euro die een "normale" beamer lamp kosten. Hoe lang gaat die Osram lamp mee?
http://www.lamptech.co.uk/Spec%20Sheets/Osram%20HQITS150.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 01:07:
[...]

deze gebruiken ze veel in die diy beamers http://www.firstlight.nl/nl/dept_186.html

[afbeelding]

moet alleen nog een armatuur ervoor vinden, die verkopen ze vast ook wel bij die winkel alleen ik kon hem niet vinden op hun site. Zal ze eens mailen.

[...]

http://www.lamptech.co.uk/Spec%20Sheets/Osram%20HQITS150.htm
Verschil -> Ik heb het over de HCI en jij over de HQI. HQI wordt idd veel gebruikt, echter heb je meestal een 400watt model nodig. Op een duits DIY forum heb ik gelezen dat iemand beide lampen in z'n bezit had en de HQI in prullenbak wilde gooien! Voor mijn PSOne schermpje (ook de liliput 7in) is een 13500lumen van de HCI model meer dan genoeg omdat het scherm genoeg licht doorlaat (15%). Ga je echter een 15 of 17inch tft gebruiken dan heb je zoveel licht meer nodig (grotere oppervlakte tft) dat je waarschijnlijk niet onderuit een HQI 400watt kunt komen.

http://diy-community.de/

De specs van beide lampen, als je gaat uitrekenen is de HCI ietsie efficienter:

HCI-TS 150watt
Lampstroom in ampère 1.8 A
Lampvermogen in watt 148 W
Netfrequentie in Hz 50 Hz
Nominaal vermogen in watt 150 W
Specifieke lichtstroom in lm/W 92 lm/W

Technisch - Lichttechnische gegevens

Lichtstroom in lm 13500 lm

Technisch - Kleuren

Kleur van het product helder
Kleurtemperatuur in kelvin 4200 K
Kleurweergave index (Ra) >= 90
Kleurweergave klasse 1A

Technisch - Afmetingen

Afstand a / LCL in mm 66 mm
Diameter in mm 24 mm
Max. lengte in mm 132 mm

Toepassingen

Brandstand p 45
Compensatie condensator bij 50Hz in µF 20 µF
Systeemvermogen in watt 167 W

HQI-TS 400watt
Lampstroom in ampère (met HQI CVSA) 3.6 A
Lampvermogen in watt 400 W
Netfrequentie in Hz 50 Hz
Nominaal vermogen in watt 400 W
Specif. lichtstroom in lm/W (HQI CVSA) 77 lm/W

Technisch - Lichttechnische gegevens

Gemidd. luminantie in cd/cm² (HQI CVSA) 1100 cd/cm²
Lichtstroom in lumen (met HQI CVSA) 28000 lm

Technisch - Kleuren

Kleur van het product helder
Kleurtemperatuur in kelvin (HQI CVSA) 5600 K
Kleurweergave index (Ra) >= 90
Kleurweergave klasse 1A
Kleurweergave klasse (met HQI CVSA) 1A

Technisch - Afmetingen

Afstand a / LCL in mm 103 mm
Diameter in mm 31 mm
Max. lengte in mm 206 mm

Toepassingen

Brandstand p 45
Comp.condens. bij 50Hz in µF (HQI CVSA) 35 µF
Systeemvermogen in W (met HQI CVSA) 385 W

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 28-06-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Ik ben er nog niet helemaal uit welk scherm ik ga gebruiken, ik denk wel dat ik alle spullen bij gadaffy ga bestellen, alleen het tft schermpje weet ik nog niet,

ik heb een paar mogelijkheden
ps one scherm á 50 euro
lilliput 7 inch scherm á 180 euro
toshiba 10,4 inch scherm á 200 euro

bij de ps one ben ik klaar met de beamer voor bijna 100euro en bij een toshiba wordt het toch al wat duurder,

is het het geld waard om voor de toshiba te gaan, m.a.w zie je bij de ps one veel pixels, is het slechte kwaliteit enz enz, want ik zie op de plaatjes toch wel een redelijk mooie projectie...

edit:
Ik kan aan lilliput schermen komen voor 170 euro en misschien wel minder als ik er wat meer bestel...

http://www.diy-community....s=0&postorder=asc&start=0

hier staan wat hele duidelijke plaatjes mbt kwaliteit van lilliput (vind ik acceptabel)

[ Voor 23% gewijzigd door DaDude op 28-06-2004 11:07 . Reden: toevoeging :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 10-09 22:56
Dit ziet er ERG interessant uit! :) Heel misschien ga ik het ook doen ;)
Als je het zo ongeveer wil doen:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/dom.jpg
(Gemaakt door ddajantje)

Moet je tft toch doorschijnend zijn :? Zijn alle tft's dat :?
Enne waarom is een 15" scherm mooier als een kleiner scherm :?

[ Voor 4% gewijzigd door GleNnoS_ op 28-06-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Je kon wel een béétje zoeken :P

Kleinere schermpjes zijn normaal goedkoper en kleiner, maar hebben een mindere resolutie (minder pixels)

Grotere schermen zijn natuurlijk groter en hebben een betere resolutie, ze zijn ook duurder en nog een nadeel is dat je een beest van een beamer krijgt, en bij grote schermen moet je een sterkere lamp hebben omdat die minder licht doorlaten.

Je kan ook met spiegels werken, zo wordt de beamer compacter en krijg je de lens aan de zijkant zoals een normale beamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Heeft iemand nu al een werkende beamer met zo'n psone schermpie ? want ik ben wel benieuwd naar de resultaten...want kwa grote beamer scheelt dit natuurlijk enorm.. en ook kwa prijs :P

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Laatst online: 10-09 22:56
DaDude schreef op 28 juni 2004 @ 11:24:
Je kon wel een béétje zoeken :P

Kleinere schermpjes zijn normaal goedkoper en kleiner, maar hebben een mindere resolutie (minder pixels)

Grotere schermen zijn natuurlijk groter en hebben een betere resolutie, ze zijn ook duurder en nog een nadeel is dat je een beest van een beamer krijgt, en bij grote schermen moet je een sterkere lamp hebben omdat die minder licht doorlaten.

Je kan ook met spiegels werken, zo wordt de beamer compacter en krijg je de lens aan de zijkant zoals een normale beamer :D
Owky ik snap ut :) Als ik het doe :P Doe ik het zonder spiegels lijkt me makkelijker :)

EDIT:

@mkanon: http://diy-community.de/viewtopic.php?t=4460 ... ik kan alleen geen Duits :X

offtopic:
EDIT2: Hier kan je um vertale ;) http://babelfish.altavista.com/

[ Voor 19% gewijzigd door GleNnoS_ op 28-06-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn interresse is gewekt, ik denk dat ik er ook een ga maken met zo een psOne schermpje.
Weet iemand of er ook gratis guides zijn voor het ontwerpen van zo'n ding?
Waarin een beetje word uitgelegd hoe je alles moet berekenen en wat belangrijke dingen zijn om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:24:
Mijn interresse is gewekt, ik denk dat ik er ook een ga maken met zo een psOne schermpje.
Waarin een beetje word uitgelegd hoe je alles moet berekenen en wat belangrijke dingen zijn om rekening mee te houden?
In dit topic staat alle informatie bronnen die je nodig hebt voor het ontwerpen van zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:24:
als je heel dit forum leest en alle links opened en leest dan hoef je geen guide meer . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik heb de knoop ook door gehakt en ga er eentje maken met een ps-one schermpje...

Topic verzoek : zou iedereen die er mee bezig is, zoveel mogelijk maten berekeningen, prijzen etc kunnen achterlaten in dit topic zo kunnen we allemaal van elkaar leren...

[ Voor 3% gewijzigd door mkanon op 28-06-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Ik weet het nog niet,

óf een ps one schermpje óf een lilliput 7 inch schermpje...
ik wil het niet al te duur maken,

wat zoek ik nog

fresnel lenzen
lamp + alle stroom benodigdheden
tft scherm
spiegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

DaDude schreef op 28 juni 2004 @ 13:28:
Ik weet het nog niet,

óf een ps one schermpje óf een lilliput 7 inch schermpje...
ik wil het niet al te duur maken,

wat zoek ik nog

fresnel lenzen
lamp + alle stroom benodigdheden
tft scherm
spiegel
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
zouden we mischien toch nog een ia kunnen houden , want ik is toch moeilijk om alles aan te komen voor de meeste he ...
dan heb ik het over :

lampen\ vsa
lenzen \ goedkopen en duurdere
spiegels \ ander reflecterend materiaal
glas ir\uv tegenhoudend
mischien tft's die goedkope van ps1

wie zou er willen mee helpen ?
de4 wel he :P

edit : ik kan trouwens nog voor ong 60 euro 8.4" schermpjes komen met een resoltutie van maar 640*480 maar toch mischien om mee te beginnen voor dat je zoon dure liliput 7" koopt, ik ben aant mailen hoeveel dus nog niks zeker

[ Voor 29% gewijzigd door ddajantje op 28-06-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddajantje schreef op 28 juni 2004 @ 13:36:
zouden we mischien toch nog een ia kunnen houden , want ik is toch moeilijk om alles aan te komen voor de meeste he ...
dan heb ik het over :

lampen\ vsa
lenzen \ goedkopen en duurdere
spiegels \ ander reflecterend materiaal
glas ir\uv tegenhoudend
mischien tft's die goedkope van ps1

wie zou er willen mee helpen ?
de4 wel he :P

edit : ik kan trouwens nog voor ong 60 euro 8.4" schermpjes komen met een resoltutie van maar 640*480 maar toch mischien om mee te beginnen voor dat je zoon dure liliput 7" koopt, ik ben aant mailen hoeveel dus nog niks zeker
dat probleem heb ik ook een beetje om aan die spullen te komen. Inkoopactie is zeker een goed idee :) .

Zou vet zijn ddjantje als je aan die schermpjes kan komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

maar dan is een pso toch goedkoper en hoger kwa res ?

edit : Voelt iemand zich geroepen om een lijstje te maken van alle onderdelen plus hun prijzen en goedkoopste online koop mogelijkheid ?

[ Voor 57% gewijzigd door mkanon op 28-06-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
mkanon schreef op 28 juni 2004 @ 13:49:
maar dan is een pso toch goedkoper en hoger kwa res ?
die werkt langer niet op alle videokaarten en je moet toch wel het 1 en ander doen voor dat deze goed op je comp werkt , en je kunt bijv alleen games spelen in window mode wat bij de meeste games niet kan enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

ddajantje schreef op 28 juni 2004 @ 13:53:
[...]

die werkt langer niet op alle videokaarten en je moet toch wel het 1 en ander doen voor dat deze goed op je comp werkt , en je kunt bijv alleen games spelen in window mode wat bij de meeste games niet kan enz...
maar ik gebruik hem dan toch voor DVD... dan is het toch wel waar voor je geld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
mkanon schreef op 28 juni 2004 @ 13:58:
[...]

maar ik gebruik hem dan toch voor DVD... dan is het toch wel waar voor je geld ?
ik heb slechte ervaring met tft
ik had hem bijna niet aangeraakt enz, en al dood dus als je gaat solderen enz
nou nee , en als je dan nog leest dat hij langer niet op alle videokaarten werkt
nee dan hoef ik da nie dan betaal ik liever 10 euro meer , als da ps scherm een resolutie van 800*600 had was de keuze wel gemaakt maar dat heeft hij niet dus
nee dan toch liever die andere, toch heb ik natuurlijk 15 " het liefts als je echt voor kwalitteit gaat ...

edit : owja aan mijn tft zaten 7 "core's" met dus allemaal 4 hoeken dus heel gevoelig als er 1 hoekje af is doet hij het al nie meer , ( bij mij lijken ze nog allemaal goed maar toch niks ;( )

[ Voor 15% gewijzigd door ddajantje op 28-06-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
heb je daar een fototje van ddajantje ik snap die 7core's niet helemaal ook al ligt mijn scherm ook open. dan maak ik ook wel even een foto van mijn scherm die was erg simpel te slopen en alle elektonica is makkelijk weg te slopen.

edit
welk opbjectief zouden jullie nemen voor een 10.4 inch scherm?
Varitriplet Objektiv 275-320mm deze zou zeer geschikt voor 7 inch zijn
Varitriplet Objektiv 310-360mm deze zou zeer geschikt voor 15 inch zijn

ik d8 zelf toch aan de 310-360 maar dat is persoonlijk misschien dat iemand nog een beetje goede wiskundige onderbouwing heeft :P

[ Voor 44% gewijzigd door Mirage op 28-06-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
oke hier is de foto dan met trouwens meer dan 7 core's 11

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/tft.jpg
en de lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
ahh op die manier daar heb ik dus helemaal geen last van mijn hele zijkanten zijn leeg behavel die strip aan de onderkant die jij ook hebt plus die is dusdanig klein dus dat is mooi :).
ik zal zo fotottje posten hoor maar webspace is vol en moet ff w88 tot een gozer langs is geweest

edit maar hij is dus niet stuk omdat je dat eerder zei?

[ Voor 10% gewijzigd door Mirage op 28-06-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Magic_Mirage schreef op 28 juni 2004 @ 14:56:
ahh op die manier daar heb ik dus helemaal geen last van mijn hele zijkanten zijn leeg behavel die strip aan de onderkant die jij ook hebt plus die is dusdanig klein dus dat is mooi :).
ik zal zo fotottje posten hoor maar webspace is vol en moet ff w88 tot een gozer langs is geweest

edit maar hij is dus niet stuk omdat je dat eerder zei?
je kan hem wel mailen naar info [AT} mpsoft . nl , voor ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
weet iemand waar ik een fatsoenlijk tft schermpje aan kan schaffen met resolutie >= 800x600 en liefst lekker klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
oke mensen ik heb een mail gehad van die 8.4 tft schermpjes hij had er een paar honderd :)

dus ik ben nu voor korting aan het mailen
de inkoop actie is een feit dE4 doet mee

alleen willen jullie een paar goede site's geven voor bijv. glas , spiegels, nog een lenzen site's ? lampen ,enz
ik ben ook al met iemand bezig voor lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ddajantje schreef op 28 juni 2004 @ 22:00:
oke mensen ik heb een mail gehad van die 8.4 tft schermpjes hij had er een paar honderd :)

alleen willen jullie een paar goede site's geven voor bijv. glas , spiegels, nog een lenzen site's ? lampen ,enz
Super :)
Ik zal ook wel kijken of ik wat kan vinden :), misschien ook een idee naar kleine 800*600 schermpjes te kijken om die er bij te doen, want daar zal denk ik wel meer vraag naar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is 640x480 echter niet te weinig :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ddajantje schreef op 28 juni 2004 @ 22:00:

meer specs? lekker cheap zo 60 euro, dan neem ik die reso voor lief, want die is nog best goed ook. Zet je hem op inkoopacties.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
oke k heb wat pic's

Afbeeldingslocatie: http://www.a2zrealty.net/aw2k/LotImg632.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.a2zrealty.net/aw2k/LotImg633.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.a2zrealty.net/aw2k/LotImg634.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.a2zrealty.net/aw2k/LotImg636.jpg

ik ben bezig over de prijs het zal ong 60 euro worden

hij heeft geen schermpjes van 800*600 maar als iemand iets weet\ kan regelen
ik zou ok liever een betere hebben maja

en ja ik ga een inkoopactie op inkoopacties.net op zetten

[ Voor 6% gewijzigd door ddajantje op 28-06-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42
is een tft van een laptop 486 ook voldoende??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Opperhoof schreef op 28 juni 2004 @ 23:00:
is een tft van een laptop 486 ook voldoende??
Denk even goed na en je weet je antwoord. Als je die tft kunt loskoppelen van je laptop en nog steeds kunt gebruiken icm een VESA aansluiting (zie diverse topics over tft aan vga etc) dan kun je hem gebruiken.

Zo niet dan moet je proberen of je een DVD kunt afspelen op een 486 :+ , niet dus :)

Weer even verder met de boodschappenlijst:
Vanmiddag bij de lokale Formido geweest om te snuffelen voor bruikbaar spul.
Tussen de bouwlampen zitten kijken of er iets geschikt tussen zat. Heb een complete 500watt halogeen bouwlamp gevonden met 10000lumen voor 22euro!!!.
Der komt behoorlijk wat licht uit en het voordeel is dat ik meteen een lamp, ballast, kabelen, lamphouders, reflector en hittebestendig glas heb (weet alleen niet of het glas ook UV /IR tegenhoudt). Ik voel wel dat pas na een afstand van 20cm de hittestraling weg is, dat wordt goed koelen. Nogmaals ik koop in het begin alles goedkoop om de theorie te testen. Ik kan daarna nog altijd kiezen voor een duurdere tft, lamp etc.

Verder vond ik een potentieel fresnel lens. Op de "auto-accesoires" afdeling van Formido zag ik een zogenaamde groothoeklens (voor in te parkeren met je auto). De verpakking was open en ik kon duidelijk de structuur van een fresnel lens zien. Nadeel was dat het centrum van de fresnel boven aan de rand was, hij had verder het goede formaat. Mijn oog viel ook op een sticker groothoeklens. Misschien ken je ze wel. Worden meestal op de achterruit geplakt. Deze heeft ook de structuur van een fresnel lens, maar zag er minder belovend uit dan die andere. Misschien iemand anders wel een idee hier over? Ik ga zowiezo morgen naar meerdere auto-accesoires zaken om eens te kijken of ik wat tegen het lijf loop :Y)

M'n objectief lens heb ik al gevonden. Ken je die "derde hand" dingen waar je kabeltjes of stukken pcb in kunt klemmen voor te solderen? Bij de mijne zat ook een vergrootglas in. De lens is aan beide kanten even bol en heeft een brandpunt van 250mm (even beter nog uitrekenen). diameter is 60mm, dus waarschijnlijk kan ik hem in mijn project gewoon gebruiken.

[ Voor 72% gewijzigd door Dukey op 28-06-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddajantje schreef op 28 juni 2004 @ 13:53:
[...]

Shit dat lees ik dus net te laat, heb er al een besteld... Nou ja, het is in elk geval goed genoeg om te testen of het me gaat lukken zo'n apparaat te bouwen. Nu nog ergens geschikte lenzen zien te vinden.
En maar hopen dat het psone scherm wel werkt op mijn kaart (radeon 9500pro)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 23:12:
[...]

Shit dat lees ik dus net te laat, heb er al een besteld... Nou ja, het is in elk geval goed genoeg om te testen of het me gaat lukken zo'n apparaat te bouwen. Nu nog ergens geschikte lenzen zien te vinden.
En maar hopen dat het psone scherm wel werkt op mijn kaart (radeon 9500pro)..
Werkt! de 9500,9700,8500 en de 9600 hebben een CSYNC functie, wat je nodig hebt. Voor de rest heb je met een Matrox ook meestal geluk. Nvidia eigenaren helaas ;) (kan trouwens wel met extra elektronica).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Is het mogelijk om bij dat scherm die op de IA komt ook een videorecorder/dvdspeler aan te sluiten via composite? Want me pa wil nu ook een beamer :P, maar die wil hij rechtstreeks daarop aansluiten. Zou dat mogelijk zijn met dat scherm, of is het mogelijk om iets extras te kopen zodat het wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mister I schreef op 29 juni 2004 @ 08:45:
Is het mogelijk om bij dat scherm die op de IA komt ook een videorecorder/dvdspeler aan te sluiten via composite? Want me pa wil nu ook een beamer :P, maar die wil hij rechtstreeks daarop aansluiten. Zou dat mogelijk zijn met dat scherm, of is het mogelijk om iets extras te kopen zodat het wel mogelijk is?
Zal best moeten kunnen, ipv een rgb kabel iets regelen met een composite --> vga ofzo. Iemand die hier meer informatie over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Djoekie schreef op 28 juni 2004 @ 23:11:
[...]

Denk even goed na en je weet je antwoord. Als je die tft kunt loskoppelen van je laptop en nog steeds kunt gebruiken icm een VESA aansluiting (zie diverse topics over tft aan vga etc) dan kun je hem gebruiken.

Zo niet dan moet je proberen of je een DVD kunt afspelen op een 486 :+ , niet dus :)

Weer even verder met de boodschappenlijst:
Vanmiddag bij de lokale Formido geweest om te snuffelen voor bruikbaar spul.
Tussen de bouwlampen zitten kijken of er iets geschikt tussen zat. Heb een complete 500watt halogeen bouwlamp gevonden met 10000lumen voor 22euro!!!.
Der komt behoorlijk wat licht uit en het voordeel is dat ik meteen een lamp, ballast, kabelen, lamphouders, reflector en hittebestendig glas heb (weet alleen niet of het glas ook UV /IR tegenhoudt). Ik voel wel dat pas na een afstand van 20cm de hittestraling weg is, dat wordt goed koelen. Nogmaals ik koop in het begin alles goedkoop om de theorie te testen. Ik kan daarna nog altijd kiezen voor een duurdere tft, lamp etc.

Verder vond ik een potentieel fresnel lens. Op de "auto-accesoires" afdeling van Formido zag ik een zogenaamde groothoeklens (voor in te parkeren met je auto). De verpakking was open en ik kon duidelijk de structuur van een fresnel lens zien. Nadeel was dat het centrum van de fresnel boven aan de rand was, hij had verder het goede formaat. Mijn oog viel ook op een sticker groothoeklens. Misschien ken je ze wel. Worden meestal op de achterruit geplakt. Deze heeft ook de structuur van een fresnel lens, maar zag er minder belovend uit dan die andere. Misschien iemand anders wel een idee hier over? Ik ga zowiezo morgen naar meerdere auto-accesoires zaken om eens te kijken of ik wat tegen het lijf loop :Y)

M'n objectief lens heb ik al gevonden. Ken je die "derde hand" dingen waar je kabeltjes of stukken pcb in kunt klemmen voor te solderen? Bij de mijne zat ook een vergrootglas in. De lens is aan beide kanten even bol en heeft een brandpunt van 250mm (even beter nog uitrekenen). diameter is 60mm, dus waarschijnlijk kan ik hem in mijn project gewoon gebruiken.
volgens mij is dat de verkeerde kleur licht toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 29 juni 2004 @ 09:09:
[...]

Zal best moeten kunnen, ipv een rgb kabel iets regelen met een composite --> vga ofzo. Iemand die hier meer informatie over kan geven?
Nofi, het gaat over een scherm niet over de kabel die je in een scherm stopt. Het scherm moet het ondersteunen. Heb je de rest van het topic wel gelezen :?
Er zijn namelijk geen verloopstekkertjes van vga naar rgb. Het gaat mij meer om een scherm die of allebij ondersteund of alleen composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 29 juni 2004 @ 09:11:
[...]

Nofi, het gaat over een scherm niet over de kabel die je in een scherm stopt. Het scherm moet het ondersteunen. Heb je de rest van het topic wel gelezen :?
Er zijn namelijk geen verloopstekkertjes van vga naar rgb. Het gaat mij meer om een scherm die of allebij ondersteund of alleen composite.
Ja ik heb het hele topic gelezen ( misschien iets over het hoofd gezien) reageer aub niet zo chagarijnig.
En hoezo vga naar rgb :?... ( VGA is toch RGB :? )
Het gaat mij meer om een scherm die of allebij ondersteund of alleen composite.
Ik kan je sobiso al vertellen dat er geen lcd's zijn die alleen op composite werken 8)7
Of niet te betalen!

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 29-06-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 29 juni 2004 @ 09:17:
[...]

Ja ik heb het hele topic gelezen ( misschien iets over het hoofd gezien) reageer aub niet zo chagarijnig.
En hoezo vga naar rgb :?... ( VGA is toch RGB :? )

[...]

Ik kan je sobiso al vertellen dat er geen lcd's zijn die alleen op composite werken 8)7
Daarom zet ik er ook nofi bij ;)
Dan moet je toch wat beter gaan zoeken, want er zijn zat lcd's die alleen composite hebben ;) . 1 voorbeeld: PSone LCD scherm die ik hier heb liggen, werkt via composite.
En die zijn ook te betalen.

Edit:
Kijk eens:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.html
VGA en RGB zijn niet hetzelfde....

[ Voor 14% gewijzigd door Mister I op 29-06-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
@mister i
offtopic:
geen idee wat nofi is:?

Zijn die PSone schermen ook los te koop, of dus zoiets dergelijks?
Wat, als die dus composite kunnen/kan werken, zodat hij niet alleen op de vga hoeft worden aangesloten maar ook bv dus op een dvd-speler ( composite!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

offtopic:
No flame intended

Moet je hier ff op got zoeken naar psone scherm. Ik heb er zelf ook een zoals je al wist. In dit topic staat ook een paar keer gemeld dat mensen een beamer gaan maken met zo'n psone scherm. Ik zelf vind de kwaliteit te slecht er voor en de resolutie. Maar het zijn op zich leuke schermen, maar op het scherm zelf moet je geen dvd kijken want daar zijn ze te klein voor, maar voor een simpele beamer zijn ze wel te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Mister I schreef op 29 juni 2004 @ 09:34:
offtopic:
No flame intended

Moet je hier ff op got zoeken naar psone scherm. Ik heb er zelf ook een zoals je al wist. In dit topic staat ook een paar keer gemeld dat mensen een beamer gaan maken met zo'n psone scherm. Ik zelf vind de kwaliteit te slecht er voor en de resolutie. Maar het zijn op zich leuke schermen, maar op het scherm zelf moet je geen dvd kijken want daar zijn ze te klein voor, maar voor een simpele beamer zijn ze wel te gebruiken. :)
ik heb gelezen dat je de PSone kan hacken naar een grote resolutie!
Misschien is daarna wel leuk om te doen. Moest je een paar dingen solderen.
http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/serio_lcd.htm

[ Voor 4% gewijzigd door matinez op 29-06-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

matinez schreef op 29 juni 2004 @ 09:35:
[...]

ik heb gelezen dat je de PSone kan hacken naar een grote resolutie!
Misschien is daarna wel leuk om te doen. Moest je een paar dingen solderen.
http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/serio_lcd.htm
Volgens mij stond die hier in het topic ook al genoemd. Hij is iig al een tijdje bekend om van composite naar rgb te maken, maar dan is het scherm nog te klein om er fatsoenlijk dvd's op te kijken, maar dan wel weer beter geschikt al beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Dus dat schermpje van 60 euro (640X480) is niet echt geschikt om dvd's mee te kijken als beamer ??? of gewoon om op dat schermpje dvd's te kijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

DaDude schreef op 29 juni 2004 @ 11:30:
Dus dat schermpje van 60 euro (640X480) is niet echt geschikt om dvd's mee te kijken als beamer ??? of gewoon om op dat schermpje dvd's te kijken ??
zet je monitor op 640x480, ga er 20 a 25 cm vanaf zitten, speel een DVD en oordeel zelf. Je zult zien, die resolutie is niet zo heel belangrijk voor televisie kijken, wel voor letters lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Initial G schreef op 29 juni 2004 @ 11:42:
[...]

zet je monitor op 640x480, ga er 20 a 25 cm vanaf zitten, speel een DVD en oordeel zelf. Je zult zien, die resolutie is niet zo heel belangrijk voor televisie kijken, wel voor letters lezen.
haha, dat snap ik ook wel, maar ik bedoelde meer of hij geschikt was voor een beamer ? Kan je dan ook nog tekst lezen en is de kwaliteit nog redelijk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
DaDude schreef op 29 juni 2004 @ 11:44:
[...]

haha, dat snap ik ook wel, maar ik bedoelde meer of hij geschikt was voor een beamer ? Kan je dan ook nog tekst lezen en is de kwaliteit nog redelijk ???
kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik denk het wel ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaDude schreef op 29 juni 2004 @ 11:44:
[...]

ergens op een ander forum heb ik gelezen dat met de vga mod fontgrotes >= 12 goed te lezen waren.
Leuk dus om een beamertje mee te maken om te kijken of het lukt, maar niet zo heel geschikt als vervanging van een 21" eizo scherm ;) . Ik heb nog nergens duidelijk zien staan of de native resolutie van de TFT ook echt 720x576 is, ofdat het gewoon omgezet wordt ofzo.
Overigens krijg ik wel het idee dat er flink wat bij die VGA mod komt kijken (helemaal als je geen c-sync ofzo op je videokaart hebt).
benieuwd of het modden me gaat lukken ik heb een onvaste hand en nog nooit gesoldeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Ja, maar dan heb je het over het ps one schermpje toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaDude schreef op 29 juni 2004 @ 12:15:
Ja, maar dan heb je het over het ps one schermpje toch ??
oeps, ik dacht dat het over het psOne schermpje ging ja... |:( :X
sorry ik zal voortaan beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Ik heb dus nog 2 schermpjes en ik wil 't ook graag bouwen (zie topic over lcd op vga aansluiten), is er iemand die weet hoe ik die schermpjes werkend krijgt en of 't met de 2 schermpjes lukt (Toshiba laptop scherm en een Sharp :P)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
Simon schreef op 29 juni 2004 @ 12:26:
Ik heb dus nog 2 schermpjes en ik wil 't ook graag bouwen (zie topic over lcd op vga aansluiten), is er iemand die weet hoe ik die schermpjes werkend krijgt en of 't met de 2 schermpjes lukt (Toshiba laptop scherm en een Sharp :P)
zover ik dat topic ooit eens gelozen heb .. kon je niet meer dan 16 of 256 kleuren toch ?
dus dan is het niet echt iets voor een beamer ,
verder als je een laptop stript zitten er vaak flat cables achter je scherm dit normaal niet erg maar voor een beamer wel dan met het licht er door heen dus zitten die in de weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Lukt het een beetje met de voorbereidingen van de inkoopactie? Misschien eerst een AC?
Ik ben zelf ook hard aan het zoeken voor een 800x600 tft zo goedkoop mogelijk voor bij de ia.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste