Zelfbouw LCD Projector (Lumenlab.com), is het wat?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 15.558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor alle informatie!! Ik ga volgende week kijken naar de projectors en zal vertellen hoe het afloopt. Ondertussen kan ik een TFT scherm aankomen maar het scherm blijft zwart en er zitten krassen op. Kan ik het nog gebruiken? Waar hangt dat vanaf en hoe kan ik bepalen of dat dat stuk (volgens mij de zwarte plaat zelf) nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even proberen om er iets van licht doorheen te krijgen, en dan kijken of je nog iets van kleur krijgt.. krijg je dat, dan is de backlight kapot en is de tft geschikt, krijg je geen beeld, dan zou 1 van de printplaten kapot kunnen zijn en heb je niets aan de tft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Zijn die OHP Beamers nou echt zo makkelijk? En levert het dan wel goed beeld? Ziet er namelijk wel erg interessant uit allemaal...

Verwijderd

check de "afgeronde projectors" sectie op www.diybeamer.nl eens, er zijn je velen voorgegaan, kan je hun manier van werken en resultaten even bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Dit draadje is jammer genoeg een beetje stilgevallen, veel DIY-beamed discussie nog net geweest in CME...

Maar ik wil even melden dat er hier nog iemand is die een OHP beamer heeft weten te maken. Van een Geha Top Vision S600 wel teverstaan... 12000 lumen = shiny :)... Het beestje bevat een 575W metaalhalide met een life van 1000 uur.

Heb een NEC Multisync LCD1400 van een beurs gepikt (bargain @ 60 euro, no dead pixels) die met 14" netjes op de OHP past en ik dus geen hoekjes overhou. Jammer genoeg zit ik nog wel met een kleine issue omtrent de FFC van de voedingskabel, daarom heb ik het scherm tijdelijk op zijn kant gebruikt.

Het geheel werkt prima, alles is erg goed zichtbaar ook in daglicht. Ik had eerst een probleem met de belichting maar toen kwam ik erachter dat ik de Fresnel er ondersteboven terug ingestopt had...

Waar ik nog wel een beetje last van heb is een behoorlijke flikkering op het scherm. Op het eerste gezicht doet het aan als 50Hz maar daar ben ik niet zeker van, en naar mijn weten horen LCD's normaal niet te flikkeren ;)

Pics zal ik morgen posten van het geheel in actie.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet je lamp die erg flikkert? kan wel eens gebeuren dat gasontladingslampen een beetje te flikkeren......vergeten waar dit door kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Hhm intressant dit :)
ik zat er ook al al vorige week aan te denken om zo`n beamertje tebouwen.
Dus ik ga naar me pa en stelde het idee voor (van die beamer), komt ie met 1 of ander tft scherm geval
maar wat al doorzichtig is. :o zegt hij ja alleen een mac in touch aansluiting? maar dat is zo met wat solderen te veranderen.
Zei ik nah oke mooi! als dit dan kan?

nog even een overhead en daar bevestig ik dan het scherm op en ben ik dan klaar?
en zou dit dus kunnen?
Want zo`n overhead heb je 2dehands voor 50 euries..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55
hmm ik heb 2 weken terug ook de spullen besteld om mijn eigen lamp in een ohp te bouwen. ik heb een hqi van 400watt van osram besteld plus de trafo starter condensator en de lamp en lampvoet voor itt 118 euro met verzendkosten.
nu ben ik wat wezen testen maar sowieso moest er een ombouw om mijn ohp gaan komen omdat echt mijn hele kamer verlicht werdt. heb ook maar een 10 inch tft waardoor er een berg licht langs komt.

na dus alles netjes te hebben ingebouwd in de ohp oude rommel eruit koeling behouden.
(pics komen zodra mijn foon terug is van garantie)
en er een ombouw voor gemaakt te hebben en de randen van de glasplaat waar het tft niet ligt te hebben zwartgemaakt zag ik opeens een heel stuk mooier beeld. daarvoor was het eigenlijk niks.

maar er zit ook zo een mooie printplaat met flexibele print aan mijn tft vast. en die heb ik nu een beetje gesloopt volgens mij want 9 van de 10 keer geeft hij nu geen beeld meer door de bandkabel of hoe je het ook noemt teveel geforceerd is de print plaat zat normaal achter de backlight maar als ik dat nu doe zie ik het beeld natuurlijk niet meer.

zijn er mensen die daar ook ervaringen mee hebben? dus mijn vraag is eigenlijk hebben de tft's die jullie gebruiken hetzelfde probleem? of zit de printplaat daar vaak al netjes gewoon wel onder de tft ipv achter de backlight.

Ik hoop dat ik het duidelijk verwoord kan er nu geen foto's van maken helaas.

ik heb mijn spullen trouwens hier besteld http://firstlight.nl/

@hierboven kan je om dat flikkeren tegen te gaan er geen condensator voorschakelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mirage op 17-10-2005 21:32 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Onno_Devine schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:16:
Hhm intressant dit :)
ik zat er ook al al vorige week aan te denken om zo`n beamertje tebouwen.
Dus ik ga naar me pa en stelde het idee voor (van die beamer), komt ie met 1 of ander tft scherm geval
maar wat al doorzichtig is. :o zegt hij ja alleen een mac in touch aansluiting? maar dat is zo met wat solderen te veranderen.
Zei ik nah oke mooi! als dit dan kan?
Dat mac in touch komt me niet bekend voor, zou je wat foto's van het scherm en de aansluiting kunnen maken?

Maar zowiezo, bijna elk 15~14" TFT/LCD paneel past op een OHP, enige waar je voor moet uitkijken is dat er geen FCC issues zijn (versta hieronder kabels die voor je beeld langs lopen van de besturingsprint naar het paneel) en vervelende van OHP's zijn de 'hoekjes' die ontbreken bij de fresnels (glasplaat bestaat uit 2 opelkaar gestapelde lenzen = fresnels) en die ontbreken dan ook in je projectie.

Hiervoor bestaan trouwens vervangde fresnel die de 'hoekjes' wel hebben.
nog even een overhead en daar bevestig ik dan het scherm op en ben ik dan klaar?
en zou dit dus kunnen?
Want zo`n overhead heb je 2dehands voor 50 euries..
Dat is de simpelste oplossing ja, maar zitten wel wat nadelen aan.

- De wat oudere OHP's geven meestal een wat gelig licht, hierdoor wordt je projectie ook gelig.
- De lamp die erin zit zijn flinke warmte makers, zorg dus voor een goede ventilatie!
- De vraag is of de lamp voldoende lichtopbrengst heeft in jouw situatie (donkere kamer, oppervlak projectie, etc)
- En normaal heeft een OHP geen IR/UV filter. Dat laatste is een absolute must voor zelfbouw projectors! Anders gaat je TFT/LCD paneel naar de kelere...

Kom anders een kijken op http://www.diybeamer.nl, zijn vele je al voor gegaan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mesh op 17-10-2005 21:56 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-07 04:26
Hallo allemaal, ik ben ook begonnen aan een beamer, OHP gekocht bij de makro(wel maar 1 lamp maar die kan je in hoogte stellen) verder een 2e hands TFTtje gekocht uit het jaar 2000(blijkt ie bij het openmaken een DVI in te hebben :D )maar helaas FFC problemen :( dus heb ik ergens wat kabeltjes gekocht en connectors dus nu hopen dat t allemaal past.

Ohja, mocht je een 2e hands TFT kopen let dan wel op een klein detail namelijk dat t geen breedbeel TFT is, ik wist zel niet eens dat ze bestonden 8)7 maar dat doen ze wel, t past net niet, moet bijde kanten 1cm inkorten (iets dat de monitor wel aankan)

ik heb een monitor van IBM(die gebruiken de TFT panels van LG dus die hebben over t algemeen FFC problemen)

Groeten Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:47
Hey, ik ga binnenkort ook een ohp projector maken. Het scherm heb ik al, alleen is het beeld wat geel. Zou dat wat uitmaken als je het op de muur projecteerd?

@istrebitel: En hoe duur was die ohp projector van de makro en hoeveel lumen heeft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:52:
niet je lamp die erg flikkert? kan wel eens gebeuren dat gasontladingslampen een beetje te flikkeren......vergeten waar dit door kwam
Zou kunnen, en als ik dit met een condensator kon verhelpen was ik erg blij. Flikkering lijkt inderdaad van het net te komen en als ik in het daglicht door het TFT kijk is de flikkering weg. Wat voor condensator zou dat dan moeten zijn? Het kan zijn dat er al een condensator voor zit maar dat die inmiddels is overleden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55
Stoney3K schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:38:
[...]

Zou kunnen, en als ik dit met een condensator kon verhelpen was ik erg blij. Flikkering lijkt inderdaad van het net te komen en als ik in het daglicht door het TFT kijk is de flikkering weg. Wat voor condensator zou dat dan moeten zijn? Het kan zijn dat er al een condensator voor zit maar dat die inmiddels is overleden.
zelf heb ik een condensator van deze site besteld samen met de rest van mijn spullen http://firstlight.nl/
dan naar zelfbouwbeamer en dan de 400watt hqi-t van osram die condensator heb ik voor mijn lamp geschakeld staan. Ik zou alleen niet durfen zegggen dat het bij jou ook zo werkt ik las dat het voor mijn lamp was om hem mooier op te laten starten. ze hebben ook nog lichtere condensators bij een 25uf voor een 200 watt hqi lamp die van mij is 32uf.

Maar die dingen zijn vast ook wel ergens anders te krijgen.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Omdat het geen drol kost zal ik vanavond of morgen de versie met de tv en fresnel gaan uitproberen.
Waarschijnlijk wordt het nix, maar je weet maar nooit....

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-07 04:26
de prijs van mijn OHP was 119 euro en daarvoor kreeg ik 2100 lumen. Nu maakt t aantal lumen niet zo uit, als t te weinig is dan bouw ik er een krachtigere lamp in (daar ben je een tweaker voor :Y) )

maar op het eerste gezicht was t wel goed

wat krijg je verder bij die OHP:

1 lamp(geen extra ding)
de lamp is in hoogte te verstellen
afmetingen van 28,5mm bij 28,5mm(ongeveer die aten kan ietsjes groter of kleiner zijn)
netsnoer

verder zal je wel wat moeten doen aan de koel ventilator, t trilt anders nogal

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condensator is naar mijn weten om de stroompieken die je van het stroomnet trekt op te vangen, met condensator zou beter voor je lampshit en voor ej stroomnet zijn. Pas trouwens wel op, er komt een soms dodelijke spanning op je stekker te staan als je een condensator hebt en de stekker uit het stopcontact trekt --> zet hem eens op een ijzer iets 5/10 x laspuntjes.....

Wellicht werkt het om even andere verversingsfrequenties op je tft in te stellen, maar de condensator kan iig geen kwaad (alleen misschien handig om een dubbelpolige schakelaar aan te sluiten op je stekker, om de schok te voorkomen), check trouwens eens diybeamer.nl hoop nederlandse/belgische mensen daar die hier allemaal mee bezig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Ik kwam net dit schermpje tegen, lijkt me erg interessant. Klein en met een gruwelijk hoge resolutie :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
ernst schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:28:
Ik kwam net dit schermpje tegen, lijkt me erg interessant. Klein en met een gruwelijk hoge resolutie :)
Hier is het ook te koop. Bij de inkoopactie (die trouwens nu in de betalingsfase zit, 28 oktober wordt afgesloten en besteld) komt er nog 26 euro extra kosten bij (vanwege invoerkosten). Of dat bij deze link ook zo is, weet ik niet. Het scherm is daar 15 euro duurder dan bij de IA, dus als hier niets bij zou komen, kun je het beter bij deze link bestellen.

De vraag is bij mij: wat zijn de verdere specs (contrastratio bv.) en is het bruikbaar (levert de touch-screen geen problemen op en lopen er geen kabels achter het schempje door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
RoyPh schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:54:
[...]

Hier is het ook te koop. Bij de inkoopactie (die trouwens nu in de betalingsfase zit, 28 oktober wordt afgesloten en besteld) komt er nog 26 euro extra kosten bij (vanwege invoerkosten). Of dat bij deze link ook zo is, weet ik niet. Het scherm is daar 15 euro duurder dan bij de IA, dus als hier niets bij zou komen, kun je het beter bij deze link bestellen.

De vraag is bij mij: wat zijn de verdere specs (contrastratio bv.) en is het bruikbaar (levert de touch-screen geen problemen op en lopen er geen kabels achter het schempje door?
Hee, dat nog een betere deal! Lijkt me dat de tax daar bij inbegrepen is en bovendien is het ook wat makkelijker met de garantie.

Touchscreen moet volgens mij geen probleem zijn. Ik denk dat het touch gedeelte een apart plaatje is dat je vrij makkelijk weg kunt halen, en onbedoeld touchen zal sowiezo niet gebeuren zolang je de com kabel niet aansluit.

Ik zal morgen eens proberen om wat meer specs te vinden.

Nog even wat door het topic op IA gebladerd, en daar is te lezen dat de werkelijke resolutie lager ligt.

Net nog even wat gezocht, maar de fysieke resolutie is hooguit 800 bij nog wat en daarmee vind ik hem niet meer zo bijzonder.

[ Voor 15% gewijzigd door ernst op 23-10-2005 12:24 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Ik heb ook het forum bij die IA doorgebladerd en daar wordt geschreven dat soortgelijke schermpjes zoals Hami/Lilliput die lagere resolutie hebben. Over het scherm zelf heb ik nog niets gevonden.

Ik heb wel een mail gestuurd naar Giantsales (mijn vorige link):
Hallo,

ik had graag wat verdere info over het 7 inch vga touchscreen (uit de categorie Externe schermen). Hier staat resolutie 1204x768. Ik neem aan dat dit een typefout is en 1024x768 moet zijn? En is dit echt de fysieke resolutie van het scherm of ligt die lager?

Wat is verder het merk/type van dit scherm?
Zodra ik antwoord heb, laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Ik heb net antwoord op het mailtje:
dit is inderdaad een typefout. Maar het is wel de echte (max) resolutie.
Helaas is de tekst bij max resolutie niet te lezen omdat het te klein is.
verders heeft het scherm geen merk, maar is te vergelijken met de lilliput
scherm. hij ziet er ook bijna hetzelfde uit en de kwaliteit is hetzelfde.

ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Giantsales team
Iwan Kreft
Aan de hand hiervan, denk ik dat de fysieke resolutie van het scherm lager ligt dan de 1024x768. Als de fysieke resolutie 1024x768 zou zijn, zou de tekst (weliswaar klein) wel leesbaar moeten zijn (en scherp zijn), aangezien dan de pixels goed overeen komen. Aangezien hij aangeeft dat het te vergelijken is met de lilliput, denk ik dat de resolutie ook vergelijkbaar is daarmee, dus geen volledige 1024x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:48
weet iemand nog een adresje om aan een godekope 15" tft te komen, heb net mijn 18" vernachelt. (lampje gaat niet meer aan) en krijgt dus geen spanning meeer) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

kleefding schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:22:
weet iemand nog een adresje om aan een godekope 15" tft te komen, heb net mijn 18" vernachelt. (lampje gaat niet meer aan) en krijgt dus geen spanning meeer) :(
http://www.diybeamer.nl/forum/viewtopic.php?t=1523

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
dank je, de winkel uit dat forum zit bijmij in het dorp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

kleefding schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:01:
dank je, de winkel uit dat forum zit bijmij in het dorp :)
Kijk es aan wat een mazzel :7

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik ben ook gestart met de bouw van een DIY beamer, nadat mijn beamer kapot was gegaan.'
Ik had ook nog een OHP staan, maar daarvan mis ik de bolle lens die bovenin de kop zit. Daarvoor wil ik dus de lens van mijn beamer gebruiken. Echter gaat die wel behoorlijk ruimte in nemen vrees ik. Daar staat dan wel weer een zoom en mooie scherpstel functie tegenover.

Afbeeldingslocatie: http://img450.imageshack.us/img450/6286/dscf3793large2zw.th.jpg
Op de HCC een tft (nec multisync 1400, net als Stoney3K) gekocht, echter zat de aansturing in de weg.

Afbeeldingslocatie: http://img450.imageshack.us/img450/44/dscf3794large8be.th.jpg
Deze ga ik dus verlengen.

Afbeeldingslocatie: http://img450.imageshack.us/img450/8713/dscf3804large7yz.th.jpg
De beamer uit elkaar gehaald, allerlij lenzen, spiegels en tft's (waarvan 2 deels defect)

Afbeeldingslocatie: http://img450.imageshack.us/img450/551/dscf3809large0rn.th.jpg
De kabel verlengd, wat een (&(*^& klus :P hiervoor heb je dus echt een superkleine punt nodig, heel veel geduld en nog meer een vaste hand.

Afbeeldingslocatie: http://img450.imageshack.us/img450/8331/dscf3812large1tx.th.jpg
De lamp. het viel mij op dat hij niet rond meer is, en dat er gruis in ligt, dat is afkomstig van de ontsteking ofzo, IIG dat metalen stripje rechts, zal ik maar een andere pakken? (heb er 3)

Afbeeldingslocatie: http://img450.imageshack.us/img450/7554/dscf3813large6no.th.jpg
Omdat ik werkelijk geen enkel idee heb van de brandpunten enzo monteer ik de tft+fresnel op een frame die vervolgens weer in een rails hangt zodat ik die naar voren en achteren kan schuiven.

Moet nu nog een beetje gaan tekenen enzo hoe het gaat worden, alleen is het nogal rottig dat ik dus geen idee heb van de afstanden die ik zal krijgen tussen de lenzen, IIG zal er wel een spiegel in moeten omdat de kast max. 60cm diep mag zijn. breedte kan gerust 80cm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
zo ik ga maar weer eens verder met de zelfbouw beamer, hopenlijk gaat het beter dan mn vorige poging. Ik heb dit keer een samsung paneel zonder issues :)

Heeft er nog iemand dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook van plan zelf een beamer te bouwen, met lcd scherm en overhead projector. Nu weet ik ergens een overhead projector staan met 12 000 lumen, is dit TE veel of is meer juist beter voor deze doeleinden? Ik zal meestal in een verduisterde ruimte kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb ook via Lumenlab.com een projector gemaakt. Dit is echter al 2 jaar geleden maar hij werkt nog steeds perfect. Het is zeker de moeite waard om 20 dollar uit te geven aan de handleiding die hun verschaffen:
Hier een aantal foto's van mijn bioscoopje en beamer :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0103.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0107.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0108.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tomgommans/100_0112.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:41:
Ik zelf heb ook via Lumenlab.com een projector gemaakt. Dit is echter al 2 jaar geleden maar hij werkt nog steeds perfect. Het is zeker de moeite waard om 20 dollar uit te geven aan de handleiding die hun verschaffen:
Hier een aantal foto's van mijn bioscoopje en beamer :D

[..]
Is het je ook gelukt foto's te maken terwijl het ding in werking was? Om iig een beetje een idee te krijgen hoe het ding presteert :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb zojuist mijn polarisatie filter van mijn tft scherm getrokken.
Ik wou de anti-reflectie laag eraf halen om wat meer lichtdoorlaat te creeren.
Helaas nam ik mijn polarisatie filter mee :(

Ik zie nu nog het beeld maar heel erg licht.

Zijn er nog oplossingen om dit op te lossen ?
Of kan ik mijn scherm in de kliko gooien ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 07:21
Ik wilde ook een laag eraf halen. Heb zowel van de onderste polarisatie laag als van de bovenste laag een klein hoekje afgesneden en heb het geprobeerd op de OHP (zie ik toch niet want mijn OHP is iets te klein voor 15inch). Helaas zit er dan geen kleur meer in op de plek waar ik het weghaalde. Dus ik kan zowel de onderste als de bovenste laag niet verwijderen van het lcd want dat is funest voor het beeld in mijn geval.
Als ik het afgesneden hoekje terugplaats/plak dan zie ik de kleur wel weer verschijnen.

Dus Gurbe de n00b, als je de verwijderde laag nog netjes kan terug plaatsen/plakken dan is er nog hoop. Maar anders kun je het scherm dus weggooien.

Ik gebruik een oude dell 15 inch tft waarvan de backlight kapot was (scherm ging af en toe nog een beetje aan en dan zag je beeld). De backlight is in de meeste gevallen het onderdeel wat kapot is bij een lcd(althans op ons werk tenminste) dus doe er je voordeel mee en koop gewoon een kapotte lcd voor een prikkie. Als het scherm ook maar even aangaat of heel zwak dan kun je zien dat de lcd nog beeld geeft en goed is voor een beamer.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste