Ik ben ook gestart met de bouw van een DIY beamer, nadat mijn beamer kapot was gegaan.'
Ik had ook nog een OHP staan, maar daarvan mis ik de bolle lens die bovenin de kop zit. Daarvoor wil ik dus de lens van mijn beamer gebruiken. Echter gaat die wel behoorlijk ruimte in nemen vrees ik. Daar staat dan wel weer een zoom en mooie scherpstel functie tegenover.

Op de HCC een tft (nec multisync 1400, net als Stoney3K) gekocht, echter zat de aansturing in de weg.

Deze ga ik dus verlengen.
De beamer uit elkaar gehaald, allerlij lenzen, spiegels en tft's (waarvan 2 deels defect)

De kabel verlengd, wat een (&(*^& klus

hiervoor heb je dus echt een superkleine punt nodig, heel veel geduld en nog meer een vaste hand.

De lamp. het viel mij op dat hij niet rond meer is, en dat er gruis in ligt, dat is afkomstig van de ontsteking ofzo, IIG dat metalen stripje rechts, zal ik maar een andere pakken? (heb er 3)

Omdat ik werkelijk geen enkel idee heb van de brandpunten enzo monteer ik de tft+fresnel op een frame die vervolgens weer in een rails hangt zodat ik die naar voren en achteren kan schuiven.
Moet nu nog een beetje gaan tekenen enzo hoe het gaat worden, alleen is het nogal rottig dat ik dus geen idee heb van de afstanden die ik zal krijgen tussen de lenzen, IIG zal er wel een spiegel in moeten omdat de kast max. 60cm diep mag zijn. breedte kan gerust 80cm zijn.