Merk maakt wel degelijk uit. De telefoon ondersteunt officieel maar 256mb, als je meer gaat gebruiken ben je niet meer zeker dat het werkt. Kijk bv maar in het Nokia 6230 topic, zeker niet elke 512mb MMC kaart werkt in die telefoon. Hoe dat komt zou ik niet weten, maar toch is het zo.Redheinz schreef op 15 oktober 2004 @ 19:40:
Lijkt me dat het merk niet uitmaakt. 512 Mb SD-mini=512Mb SD-mini. De 1 zal hooguit wat vlotter zijn dan de ander.
PS. dane-elec werkt.
Verwijderd
Ik heb het al 2 keer gevraagd, maar er wordt maar niet geantwoord.. Kent er hier iemand misschien een player die ook rm files afspeelt (realmedia files)? Of heeft iemand een optie gevonden zodat ook Betaplayer (dat gebruikt iedereen die films kijkt hier volgens mij
) rm files kan afspelen?
Zou het niet weten, maar kun je ze anders niet converteren naar avi ofzo?Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 00:27:
Ik heb het al 2 keer gevraagd, maar er wordt maar niet geantwoord.. Kent er hier iemand misschien een player die ook rm files afspeelt (realmedia files)? Of heeft iemand een optie gevonden zodat ook Betaplayer (dat gebruikt iedereen die films kijkt hier volgens mij) rm files kan afspelen?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ik heb ook orange world gedaan, en weet dat die 6 euro van mijn beltegoed af gaan. Hoe zit dat als je er overheen gaat, die 3 euro per mb die ze per 24 kb berekenen? Gaat dat van je beltegoed af? Want ik lees op de website van Orange dat je niks extra's betaalt tót je beltegoed op is.
Oh en ik ben op zoek naar wat toetsenbordjes compatible met de C500, http://www.pdashop.nl/product/3459/3691/Toetsenborden is geschikt voor C200 en M1000, en werkt via bluetooth.. Waarom staat de C500 dan niet in de lijst? Weet iemand misschien wat goedkopere toetsenborden die werken met de C500?
Oh en ik ben op zoek naar wat toetsenbordjes compatible met de C500, http://www.pdashop.nl/product/3459/3691/Toetsenborden is geschikt voor C200 en M1000, en werkt via bluetooth.. Waarom staat de C500 dan niet in de lijst? Weet iemand misschien wat goedkopere toetsenborden die werken met de C500?
Verwijderd
Smartexplorer is niet nodig. In "bestandsbeheer" de file selecteren, dan de "menu" knop en vervolgens "zenden via ir" kiezen. Bij gebrek aan een ir verbinding kiest de C500 automatisch voor Bluetooth. (zorg er dus voor dat de ir poorten niet op elkaar gericht zijn.)Hoe kun je bestandjes met je c500 verzenden via bluethooth?
==============================================
Kan met Smart Explorer 2.02, HIER te vinden.
Van de week even een filmpje via bluetooth verstuurd naar de telefoon van een maat, maar dit gaat dus echt retetraag.

Verwijderd
ja orange wold word van je beltegoed afgehaald en als je geen beltegoed heb dan word het er af gehaald zodra je opwaardeerVerwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 07:24:
Ik heb ook orange world gedaan, en weet dat die 6 euro van mijn beltegoed af gaan. Hoe zit dat als je er overheen gaat, die 3 euro per mb die ze per 24 kb berekenen? Gaat dat van je beltegoed af? Want ik lees op de website van Orange dat je niks extra's betaalt tót je beltegoed op is.
kan je niet zoveel vertellen over dat toetsenbord maar als die via BT werkt dan denk ik wel dat het moet lukken
Buiten dat Smartexplorer gewoon gratis is, kun je via dat programmaatje hi-speed BT verzenden. De ingebouwde verkenner doet dat dus niet, wat inderdaad retetraag is. Het ziet er grafisch ook iets beter en overzichtelijker uit.Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 08:08:
Smartexplorer is niet nodig. In "bestandsbeheer" de file selecteren, dan de "menu" knop en vervolgens "zenden via ir" kiezen. Bij gebrek aan een ir verbinding kiest de C500 automatisch voor Bluetooth. (zorg er dus voor dat de ir poorten niet op elkaar gericht zijn.)
Van de week even een filmpje via bluetooth verstuurd naar de telefoon van een maat, maar dit gaat dus echt retetraag.3mb duurde iets van 20 minuten ofzo.
Kan dit kloppen?
Verwijderd
Tuurlijk dat kan wel, alleen het voordeel van rm is dat het veel kleiner is. In avi passen er ongeveer 4/5 southparks op. Als rm file zouden dat er ongeveer 10/11 zijn.Smarron schreef op 16 oktober 2004 @ 07:23:
[...]
Zou het niet weten, maar kun je ze anders niet converteren naar avi ofzo?
Verwijderd
over wat voorn kaartje heb je het? want op een 128mb kaartje kunnen er RUIM 5 south parks (mpg) op (als je ze goed encoded).Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
Tuurlijk dat kan wel, alleen het voordeel van rm is dat het veel kleiner is. In avi passen er ongeveer 4/5 southparks op. Als rm file zouden dat er ongeveer 10/11 zijn.
Verwijderd
En de boete als je over die 2 mb heen gaat? Ook van je beltegoed af?Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:19:
[...]
ja orange wold word van je beltegoed afgehaald en als je geen beltegoed heb dan word het er af gehaald zodra je opwaardeer
kan je niet zoveel vertellen over dat toetsenbord maar als die via BT werkt dan denk ik wel dat het moet lukken
Neway, dat toetsenbord dus.. bij de lijst van mijn eerdere link staat géén C500 ertussen, maar als ik met google die website doorzoek, dan staat hij er wél tussen!
zie hier
Ik heb een mailtje naar ze verzonden met de vraag hoe dat nu zit, want in de eerste instantie zeiden ze dat het gewoon niet werkt met de C500, maar volgens mij weet deze meneer niet eens wat een C500 is als ik er zo even snel over praat in een mailtje (zo leek het iig).
Verwijderd
Ik heb een 256 mb kaartje (zie signatureVerwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 14:18:
[...]
over wat voorn kaartje heb je het? want op een 128mb kaartje kunnen er RUIM 5 south parks (mpg) op (als je ze goed encoded).
Betaplayer speelt iig geen mpg af en wmp9 ook niet (ik had wat movies van pocketmovies gedownd maar die doen het dus niet)Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:22:
[...]
Ik heb een 256 mb kaartje (zie signature) Maarre waarmee convert jij dan naar mpg? En speelt Betaplayer ook mpg af?
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Verwijderd
Hmm das jammer. Windows Mediaplayer speelt wel mpg alleen die kan weer niet helemaal fullscreen. Echt idioot trouwens, je kan wel het beeld kantelen, maar het kan niet fullscreenJaWa schreef op 16 oktober 2004 @ 19:17:
[...]
Betaplayer speelt iig geen mpg af en wmp9 ook niet (ik had wat movies van pocketmovies gedownd maar die doen het dus niet)

Verwijderd
Ik vraag me af welke BT dongles jullie gebruiken? ik heb hier namelijk een CBTU van conceptronic (WIDCOMM driver) en een MA700 van joost mag weten welk merk allebei origineel maar geen van beide werkt, lijkt wel of windows2003 gewoon geen bluetooth ondersteund. drivers gezocht etc, lijkt of windowsxp drivers only zijn ondanks dat meeste(alle tot nu toe) drivers van windows xp ook op windows 2003 werken behalve deze dan.
CBTU BT dongle : http://www.conceptronic.net/product3.asp?g=9&p=*CBTU
MA700 BT dongle : http://www.matweb-twd.com...uct/product_Bluetooth.jsp
maakt niet uit wat ik doe laatste drivers+software is niet de oplossing.
en ik convert mijn filmpjes gewoon naar asf
CBTU BT dongle : http://www.conceptronic.net/product3.asp?g=9&p=*CBTU
MA700 BT dongle : http://www.matweb-twd.com...uct/product_Bluetooth.jsp
maakt niet uit wat ik doe laatste drivers+software is niet de oplossing.
en ik convert mijn filmpjes gewoon naar asf
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:48 . Reden: haakje vergeten :S ]
Verwijderd
Ik word er idd ook een beetje moe van dat je 321 programma's moet installeren omWindows Mediaplayer speelt wel mpg alleen die kan weer niet helemaal fullscreen. Echt idioot trouwens, je kan wel het beeld kantelen, maar het kan niet fullscreen echt goed over nagedacht zeg, uhum.
alles te kunnen afspelen en/of de volledige mogelijkheden te kunnen benutten, zo ook hier:
Vreemd dat de standaard verkenner geen hi-speed BT aankan maar enkel low-speed.Buiten dat Smartexplorer gewoon gratis is, kun je via dat programmaatje hi-speed BT verzenden. De ingebouwde verkenner doet dat dus niet, wat inderdaad retetraag is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 20:05 ]
Nog even terugkomend ophet t9 woordenboek. Heeft niet iemand al toevallig een volledige nederlandstalige woordenboek (T9AW.UDB) Het lijkt me best omslachtig om alle woorden in een email te zetten en ze te forwarden. (wel handig voor vaak gebruikte woorden).
best wel jammer dat de c500 niet standaard geleverd werd met een nl t9 woordenboek.
En ook al mensen die er succesvol mee kunnen bluejacken? Snelkoppelingen ? ik zit best vaak in de trein en waar ik werk zijn er ook altijd veel mensen. Ik kom alleen niet verder dat hij wat toestellen herkent en vervolgens vraagt om een pair code
Volgens mij was het toch ook gewoon mogelijk om zomaar een berichtje te sturen? (of zal ik maar in het grote bluejacking topic duiken)
best wel jammer dat de c500 niet standaard geleverd werd met een nl t9 woordenboek.
En ook al mensen die er succesvol mee kunnen bluejacken? Snelkoppelingen ? ik zit best vaak in de trein en waar ik werk zijn er ook altijd veel mensen. Ik kom alleen niet verder dat hij wat toestellen herkent en vervolgens vraagt om een pair code
[ Voor 39% gewijzigd door JaWa op 16-10-2004 21:41 ]
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Verwijderd
humz dan heb ik zeker een hele aparte c500, want ik heb namenlijk wel een gewoon t9 met NL woordenboek :----)
Verwijderd
Jongens, ben ik nou de enige die er zo over denkt of....In andere forums lees ik dat men de T-Mobile SDA zo mooi vindt. Ik vind de SDA echt niet mooier dan de c500. Sterker nog, de c500 is qua afmeting en vormgeving naar mijn mening toch echt aantrekkelijker dan de SDA. Natuurlijk zal dat voor een goed gedeelte smaak zijn, maar ik ben het inderdaad eens met de opmerking van de review op msmobiles.com:
"The sleek finish of the SDA may be a question of taste. We love the Orange c500’s black stealth like finish and we think the SDA looks more like a bright shining powder box. "
Misschien zijn er meer die er zo over denken. Aangezien de SDA overeenkomt met de Qtek 8020 en de functies daarvan gelijk zijn aan de Qtek 8010 (Orange c500, of ook bekend als de Imate sp3 of Audiovox 5600), gaat mijn voorkeur echt uit naar dit laatste model........
- niet dat dit bericht iets toevoegt aan de discussie maar goed... -
"The sleek finish of the SDA may be a question of taste. We love the Orange c500’s black stealth like finish and we think the SDA looks more like a bright shining powder box. "
Misschien zijn er meer die er zo over denken. Aangezien de SDA overeenkomt met de Qtek 8020 en de functies daarvan gelijk zijn aan de Qtek 8010 (Orange c500, of ook bekend als de Imate sp3 of Audiovox 5600), gaat mijn voorkeur echt uit naar dit laatste model........
Verwijderd
Tsja, smaken verschillen, vind de C500 ook mooier dan de T-mobile phone. En veel mensen vinden de zilveren C500 mooier dan de zwarte, ik niet.
Is inderdaad puur een kwestie van smaak. Ik vind de zwarte C500 ook mooier dan de zilveren en de SDA. Als wij maar blij zijn toch? 
Ik heb het 512MB geheugenkaartje van Transcend binnen en het werkt perfect! Bij www.interngeheugen.com kun je hem krijgen voor een zeer nette prijs van € 78,-.
Ik heb het 512MB geheugenkaartje van Transcend binnen en het werkt perfect! Bij www.interngeheugen.com kun je hem krijgen voor een zeer nette prijs van € 78,-.
Verwijderd
1x Transcend 512MB Mini SD + adapter Niet op voorraad of voorraad onbekend, levertijd is onbekendIk heb het 512MB geheugenkaartje van Transcend binnen en het werkt perfect! Bij www.interngeheugen.com kun je hem krijgen voor een zeer nette prijs van € 78,-.
Had hem afgelopen woensdag besteld ........ en al betaald.
Verwijderd
Zit er bij mij ook gewoon op. En om ff te reageren op de berichten hierboven. Ik vind de zwarte c500 ook het mooistVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 00:38:
humz dan heb ik zeker een hele aparte c500, want ik heb namenlijk wel een gewoon t9 met NL woordenboek :----)
Stond er bij mij ook, maar heb er 2 binnen gekregen.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:24:
1x Transcend 512MB Mini SD + adapter Niet op voorraad of voorraad onbekend, levertijd is onbekend
Had hem afgelopen woensdag besteld ........ en al betaald.
Weet iemand of ik ergens meer "Photo Frames" kan downloaden, dat zijn die dingen waar je twee foto's in één plaatje kan nemen. Ik vond het wel geinig maar er zitten zo weinig templates in....
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Verwijderd
Bij mij ook, gewoon ff * indrukken tijdens het tikken van een sms-je en NL kiezen.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:13:
[...]
Zit er bij mij ook gewoon op. En om ff te reageren op de berichten hierboven. Ik vind de zwarte c500 ook het mooist
Verwijderd
ik gebruik TMPGenc om te encoden (van mpg naar mpg voor smartphone).Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 16:22:
[...]
Ik heb een 256 mb kaartje (zie signature) Maarre waarmee convert jij dan naar mpg? En speelt Betaplayer ook mpg af?
Pockettv kan het afspelen (ook gratis)
voor TMPGenc zijn er ook speciale templates voor smartphones waar de instellingen al goed staan (ik gebruikte @ spv1 smartphone fullscreen 224x176.
Je hebt fast templates (snel encoden ruk kwaliteit) en de normale (traag encode goede kwaliteit).
Voor de c500 kan je gewoon de normale nemen, en dan bijv. stereo sound ipv mono sound erbij nemen.. dat kan ie makkelijk aan
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 21:06 ]
Verwijderd
Vond net een "remote desktop" voor je smartphone. Ook best geinig.
kan je tenminste wat sneller een smsje sturen, als je toch achter de pc zit :-)
Microsoft
Left Softkey: F1
Right Softkey: F2
D-Pad Navigation: Cursor Keys
Action Button: Enter
Home Screen: Windows Key
Back: Backspace/ESC
Volume Up: F6
Volume Down: F7
(op de C500)
kan je tenminste wat sneller een smsje sturen, als je toch achter de pc zit :-)
Microsoft
Left Softkey: F1
Right Softkey: F2
D-Pad Navigation: Cursor Keys
Action Button: Enter
Home Screen: Windows Key
Back: Backspace/ESC
Volume Up: F6
Volume Down: F7
(op de C500)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 21:34 ]
Verwijderd
Ik vind de spv c500 ook mooier dan de sda en de zilvere weer mooier dan de zwarte. Ik heb gelukiig ook de zilvere gehaald
Ik vind de C500 (Qtek 8010) ook mooier dan de T-mobile SDA... De Qtek 8020 (zie foto) vind ik echter het allermooiste, de SDA is de T-mobile versie hiervan. De 8020 glimt ook niet en heeft een mooier toetsenbord naar mijn mening. Verder zijn ze intern ook helemaal hetzelfde. Ik ben zelf echter van plan om een Qtek S100 te kopenVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 00:41:
Jongens, ben ik nou de enige die er zo over denkt of....In andere forums lees ik dat men de T-Mobile SDA zo mooi vindt. Ik vind de SDA echt niet mooier dan de c500. Sterker nog, de c500 is qua afmeting en vormgeving naar mijn mening toch echt aantrekkelijker dan de SDA. Natuurlijk zal dat voor een goed gedeelte smaak zijn, maar ik ben het inderdaad eens met de opmerking van de review op msmobiles.com:

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
Ik heb net een paar dagen mijn c500 binnen. Ik merk regelmatig dat het omhoog scrollen niet werkt. Ik kan alleen niet zeggen dat ie iedere keer op eenzelfde punt hapert. Het gebeurt dus regelmatig in allerlei programma's. Iemand anders hetzelfde probleem of moet die van mij terug?
In de buglist op:
http://www.modaco.com/vie...112558&highlight=bug+c500
kon ik er iig niets over vinden.
In de buglist op:
Kan iemand mij vertellen wat het driehoekje betekent op het hoofdscherm? Zeg maar naast de g en bt teken enzo...
Ik ben naar het buitenalnd verhuist en ben de handleiding vergeten mee te nemen
Verwijderd
Als je overhaast omhoog scrollt (vooral als je net een menu bent binnengegaan en gelijk begint te scrollen) heeft ie nog wel eens de neiging om eventjes te blijven steken. Dit is geen defect, maar het ligt aan de processor, die als het ware even 'bij moet benen'. Tsja...jammergenoeg zijn ze nog niet uitgerust met een 1 gig processor...komt nog wel.Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:00:
Ik heb net een paar dagen mijn c500 binnen. Ik merk regelmatig dat het omhoog scrollen niet werkt. Ik kan alleen niet zeggen dat ie iedere keer op eenzelfde punt hapert. Het gebeurt dus regelmatig in allerlei programma's. Iemand anders hetzelfde probleem of moet die van mij terug?
In de buglist op:
Verwijderd
En nog een andere manier die ook op je spv c500 werkt vond ik hier:Low-Fi schreef op 12 oktober 2004 @ 15:57:
ff naar developer site van orange software lock uitzetten
You simply download this file : http://www.coolsmartphone...emid=51&func=selectfolder
...then unzip the file. Then...
1) Place the Shortcut file to in the "\Storage\windows\Start Menu" folder on your SPV model
2) Place the AEConfig.exe and Disablesecurity.XML into the "\Temp" folder.
3) Run the shortcut and your done.
Alleen je moet je wel even registreren op de site van coolsmartphone.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 15:09 ]
Verwijderd
Goed zuig!! Haal ik op school mijn c500 uit mijn zak zitten er allemaal krassen op het scherm
. Misschien zat er een steentje in mijn zak dat tegen het scherm aankwam ofzo, maar ik voelde niks. Dit is zeker wel goed zuur.....
Weet iemand misschien een oplossing, om de krassen wat te laten verdwijnen? Ik heb hier thuis een of ander kras-verwijder middeltje, maar volgens mij werkt dat niet geweldig.
Weet iemand misschien een oplossing, om de krassen wat te laten verdwijnen? Ik heb hier thuis een of ander kras-verwijder middeltje, maar volgens mij werkt dat niet geweldig.
Verwijderd
Owww dat klinkt ontzettend kut! ik weet eerlijk gezegd niet wat je zou kunnen doen. Miss moet je ff terug naar de orange winkel, daar zullen ze het wel weten.
Hoe diep zijn je krassen wel niet, dat ze niet zijn weg te poetsen? En zie je ze ook goed als het beeldscherm aanstaat? Meestal heb je er dan namleijk geen last van, ik draag altijd mijn sleutles bij mijn telefoon en heb dus ook zeer veel krassen op beeldscherm (niet echt diep ofzo), maar hinderlijk is dat zeker niet.
Probeer het trouwens eens met een wat agressiever poetsmiddel.
Probeer het trouwens eens met een wat agressiever poetsmiddel.
dat betekent dat je in het buitenland bent, oftewel "te gast ben op een ander netwerk" dus meer kosten. Teminste dat is mijn ervaring ermee. Voor de rest zeggen ze in het boekje er volgens mij niks over, Alleen: Roaming dient voordat u naar het buitenland gaat geactiveerd te worden.Low-Fi schreef op 18 oktober 2004 @ 14:40:
Kan iemand mij vertellen wat het driehoekje betekent op het hoofdscherm? Zeg maar naast de g en bt teken enzo...
Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Verwijderd
Commandant poetsmiddel, de groene bus.Weet iemand misschien een oplossing, om de krassen wat te laten verdwijnen?
Verwijderd
Displex Display Polish is één van de allerbeste krassenverwijderaars. Er staan goede aanbiedingen op ebay, waaronder hier:Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:01:
Goed zuig!! Haal ik op school mijn c500 uit mijn zak zitten er allemaal krassen op het scherm. Misschien zat er een steentje in mijn zak dat tegen het scherm aankwam ofzo, maar ik voelde niks. Dit is zeker wel goed zuur.....
![]()
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8351&rd=1&ssPageName=WD4V
succes ermee
FF offtopic:
Waarom is er eigenlijk nog niet net zoals SymbianOS - Software & Discussie een centraal "Windows Mobile - Software & Discussie" topic. Er zijn nu al behoorlijk wat smartphones op de markt, alle Orange Smartphones, de Motorola MPx en binnenkort ook de T-Mobile SDA. Dan is het toch makkelijker om de software, die neem ik aan op al deze telefoons in principe draait, centraal te bespreken? Ik zelf ben nog niet helemaal thuis in de wereld van Smartphone, en ben ook geen mooie TS maker. Dus vandaar mijn vraag. Is er misschien iemand die het wil en kan doen?
Waarom is er eigenlijk nog niet net zoals SymbianOS - Software & Discussie een centraal "Windows Mobile - Software & Discussie" topic. Er zijn nu al behoorlijk wat smartphones op de markt, alle Orange Smartphones, de Motorola MPx en binnenkort ook de T-Mobile SDA. Dan is het toch makkelijker om de software, die neem ik aan op al deze telefoons in principe draait, centraal te bespreken? Ik zelf ben nog niet helemaal thuis in de wereld van Smartphone, en ben ook geen mooie TS maker. Dus vandaar mijn vraag. Is er misschien iemand die het wil en kan doen?
Displex is inderdaad de beste. Ik heb er ook een tube van en zelfs mijn autoradio frontje glimt weerVerwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 17:20:
Displex Display Polish is één van de allerbeste krassenverwijderaars. Er staan goede aanbiedingen op ebay, waaronder hier:
succes ermee
Verkrijgbaar bij de Halfords.
Verwijderd
Zo'n topic starten is niet moeilijk. Ik heb alvast de voorzet voor je gegeven en ben een nieuwe topic gestart onder de door jou geadviseerde titel: 'Windows Mobile - Software & Discussie':Oscar Mopperkont schreef op 18 oktober 2004 @ 17:30:
FF offtopic:
Windows Mobile - Software & Discussie .
Nou maar kijken of daar werkelijk behoefte aan is...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 20:29 ]
Verwijderd
Hmmm daar ben ik nu alle een paar weken naar opzoek....Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:32:
[...]
Bij mij ook, gewoon ff * indrukken tijdens het tikken van een sms-je en NL kiezen.

Staat dat ook in de handleiding??

Laten we de SDA gerelateerde dingen nou lekker in het SDA topic houden, anders word het straks hier zo'n zooitje
Ik heb twee vragen:
1. Ik heb veel last van stof onder mijn display. Weet iemand of hier wat te doen aan is.. En zou ik aanspraak kunnen maken op de garantie?
2. Mijn t9 functie staat momenteel op engels.. Weet iemand hoe ik dit aanpas? (OS zelf staat op NL)
1. Ik heb veel last van stof onder mijn display. Weet iemand of hier wat te doen aan is.. En zou ik aanspraak kunnen maken op de garantie?
2. Mijn t9 functie staat momenteel op engels.. Weet iemand hoe ik dit aanpas? (OS zelf staat op NL)
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Zijn er meer gebruikers die dit kunnen bevestigen? Volgens mij is het idd een software probleem...Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:45:
Als je overhaast omhoog scrollt (vooral als je net een menu bent binnengegaan en gelijk begint te scrollen) heeft ie nog wel eens de neiging om eventjes te blijven steken. Dit is geen defect, maar het ligt aan de processor, die als het ware even 'bij moet benen'. Tsja...jammergenoeg zijn ze nog niet uitgerust met een 1 gig processor...komt nog wel.
Ik zoek heel hard naar een gecombineerde MSN/ICQ client voor MS Smartphone, zoals er bijvoorbeeld TipicME voor Symbian bestaat. Zijn er mensen die werken met de beta van Agile messenger? Hoe bevalt die, bekende bugs, voor/nadelen t.o.v. Tipic etc.?
-edit-
Ben blijkbaar nog niet helemaal wakker, haal verhalen en knoppen door elkaar...
-edit-
Ben blijkbaar nog niet helemaal wakker, haal verhalen en knoppen door elkaar...

[ Voor 77% gewijzigd door epoman op 19-10-2004 13:53 ]
Verwijderd
Ik heb zo snel mogelijk geprobeert te scrollen als ik kan net in het menu ga maar hij schokt niet ofzo hij gaat gewoon naar boven.....
Verwijderd
Lijkt me ook een kwestie van de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen. Hoeveel programma's er al actief zijn etc...Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:45:
[...]
Als je overhaast omhoog scrollt (vooral als je net een menu bent binnengegaan en gelijk begint te scrollen) heeft ie nog wel eens de neiging om eventjes te blijven steken. Dit is geen defect, maar het ligt aan de processor, die als het ware even 'bij moet benen'. Tsja...jammergenoeg zijn ze nog niet uitgerust met een 1 gig processor...komt nog wel.
Verwijderd
Ke bedankt voor de tipVerwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 17:20:
[...]
Displex Display Polish is één van de allerbeste krassenverwijderaars. Er staan goede aanbiedingen op ebay, waaronder hier:
succes ermee
Verwijderd
Hoe stel je eigenlijk een andere ringtone in?
Ik heb echt m'n telefoon driedubbel binnenstebuiten gekeerd maar kan de optie niet vinden. Ik las op een ander forum dat
je via "begin/instellingen/geluiden" je ringtone kunt veranderen (wat mij idd ook logisch lijkt), maar de optie "ringtone" komt dus bij mij niet voor in het instellingen/geluiden menu.
C500 van m'n maat idem. Die is ook al 3 dagen aan het zoeken hoe je een ringtone kunt veranderen.
je via "begin/instellingen/geluiden" je ringtone kunt veranderen (wat mij idd ook logisch lijkt), maar de optie "ringtone" komt dus bij mij niet voor in het instellingen/geluiden menu.

C500 van m'n maat idem. Die is ook al 3 dagen aan het zoeken hoe je een ringtone kunt veranderen.

het is idd.. "begin/instellingen/geluiden".. de term die de telefoon gebruikt voor "ringtone" is "site".. vraag me niet waarom.. 't is gewoon zo.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:30:
Hoe stel je eigenlijk een andere ringtone in?Ik heb echt m'n telefoon driedubbel binnenstebuiten gekeerd maar kan de optie niet vinden. Ik las op een ander forum dat
je via "begin/instellingen/geluiden" je ringtone kunt veranderen (wat mij idd ook logisch lijkt), maar de optie "ringtone" komt dus bij mij niet voor in het instellingen/geluiden menu.![]()
![]()
ps). ik vond 'm in 20 seconden toen ik het wou hebben (en dat zonder handleiding)
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
Onder "site" stond een ander geluid ("aflopend") ingesteld dan m'n telefoon laat horen als ik gebeld word, vandaar dat ik er van uitging dat dit niet de ringtone was.
Maar bedankt voor de tip, want ik zie nu dat als ik "gereed" indruk direct na het instellen van een ander geluid dat het geluidje wel ingesteld blijft staan onder "site".
En "Site" is idd een logische term voor ringtone.
Maar bedankt voor de tip, want ik zie nu dat als ik "gereed" indruk direct na het instellen van een ander geluid dat het geluidje wel ingesteld blijft staan onder "site".
En "Site" is idd een logische term voor ringtone.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 20:18 ]
Dankje sms-sen was een nachtmerrie, nu niet meerVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:32:
[...]
Bij mij ook, gewoon ff * indrukken tijdens het tikken van een sms-je en NL kiezen.
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Verwijderd
Ja er staan wel meer kromme vertalingen in die foon, ook in de handleiding. Naja gelukkig geen ramp maar dit is wel verwarrend ja.( ziet Orange dit zelf niet vraag je je af? Ze kunnen beter even een evt. nieuwe ROM hier posten en dan kunnen wij m checken :-)Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 20:16:
Onder "site" stond een ander geluid ("aflopend") ingesteld dan m'n telefoon laat horen als ik gebeld word, vandaar dat ik er van uitging dat dit niet de ringtone was.
En "Site" is idd een logische term voor ringtone.![]()
![]()
Verwijderd
http://www.agilemobile.com/downloads.htmlepoman schreef op 19 oktober 2004 @ 13:47:
Ik zoek heel hard naar een gecombineerde MSN/ICQ client voor MS Smartphone...[/sub]
Ik weet dat Agile bestaat, dat staat namelijk ook in die post, maar ik vroeg me af of daar wellicht alternatieven voor bestaan.
Ik heb hem nu ook en ben er erg tevreden mee. Dank ook aan alle posters in dit topic voor de nuttige info.
Ik heb alleen 1 vraag, ik snap de werking van de meegeinstalleerde Outlook niet helemaal. Als ik in het account setup menu een account wil maken, dan is deze als het ware niet geintegreerd in outlook. Ik krijg dan een aparte mail-account (Outlook email is 3, mijn@email.com is 4) die ik niet kan synchroniseren.
Echter, als ik op mijn normale pc een message binnenkrijg en ik synchroniseer dan komt hij in de inbox van Outlook Email.) Ontvang ik eerst op mijn telefoon een mailbericht, dan komt hij in de Inbox van mijn@email.com. Hier moet ik toch 1 Inbox van kunnen maken? Wat doe ik fout?
Of is de Outlook enkel om mailberichten naar je telefoon toe te halen, en niet om mail op te ontvangen en via gprs te sturen. Het edit vakje (bij New-edit-delete) is namelijk gewoon grijs.
Ik heb alleen 1 vraag, ik snap de werking van de meegeinstalleerde Outlook niet helemaal. Als ik in het account setup menu een account wil maken, dan is deze als het ware niet geintegreerd in outlook. Ik krijg dan een aparte mail-account (Outlook email is 3, mijn@email.com is 4) die ik niet kan synchroniseren.
Echter, als ik op mijn normale pc een message binnenkrijg en ik synchroniseer dan komt hij in de inbox van Outlook Email.) Ontvang ik eerst op mijn telefoon een mailbericht, dan komt hij in de Inbox van mijn@email.com. Hier moet ik toch 1 Inbox van kunnen maken? Wat doe ik fout?
Of is de Outlook enkel om mailberichten naar je telefoon toe te halen, en niet om mail op te ontvangen en via gprs te sturen. Het edit vakje (bij New-edit-delete) is namelijk gewoon grijs.
ik gebruik Agili Messenger en moet zeggen het werkt goed ook het aanmelden gaat sneller als met het msn programma. Bugs nog niet kunnen ondekken.epoman schreef op 19 oktober 2004 @ 13:47:
Ik zoek heel hard naar een gecombineerde MSN/ICQ client voor MS Smartphone, zoals er bijvoorbeeld TipicME voor Symbian bestaat. Zijn er mensen die werken met de beta van Agile messenger? Hoe bevalt die, bekende bugs, voor/nadelen t.o.v. Tipic etc.?
-edit-
Ben blijkbaar nog niet helemaal wakker, haal verhalen en knoppen door elkaar...![]()
Kun je met een willekeurige bluetooth headset ook muziek luisteren via mediaspeler? Of is deze alleen geschikt voor spraakweergave?
Verwijderd
ik heb vandaag toevallig de mr.handsfree BT butterfly ontvangen.
Hiermee kun je alleen telefoongesprekken voeren, en nog wat dingetjes zoals spraakherkenning.
Overigens denk ik dat de c500 helemaal geen mp3 geluid naar headsets stuurt omdat de foon automatisch op headset modus springt waarbij de mp3 geluiden gewoon uit je foon komen
Hiermee kun je alleen telefoongesprekken voeren, en nog wat dingetjes zoals spraakherkenning.
Overigens denk ik dat de c500 helemaal geen mp3 geluid naar headsets stuurt omdat de foon automatisch op headset modus springt waarbij de mp3 geluiden gewoon uit je foon komen
Er is een nieuwe upgrade beschikbaar die het "gaming"-probleem oplost!
http://www.coolsmartphone.com/index.php voor meer info
http://www.coolsmartphone.com/index.php voor meer info
[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2004 21:51 ]
Ik ga die update erop zetten, jammer dat het engels is want ik ben bang dat mms het dan niet meer doet. en uiteraard ook geen NL t9 meer. hmm misschien toch maar wachten op de NL update?
Verwijderd
Er staat bij dat t niet kan, maarja uit verleden blijkt dat t je wel een engelse rom erop kan zetten... Ik wacht nog wel ff
Maar ik zie nu dat de rom in mijn tel 4.1.3.0 is en de uk update is 4.1.1.4
Verwijderd
misschien handig om deze link in de (nieuwe) starterspost op te nemen?
Easy Start Menu
Easy Start Menu
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 23:14 ]
Verwijderd
Nieuwe update van Orange komt hopelijk snel in Nederlands. This is no use.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 23:30 ]
Verwijderd
Ik ben al 2 uur bezig om mijn c500 te syncen via bluetooth, maar krijg steeds de melding:"Maak een verbinding met een ander bluetooth apparaat dat een seriele poort of activesync profiel ondersteunt voor gebruik als activesync partner.
Het rare is dat ik wel bestanden van mijn pc op de c500 krijg en vica versa.
Wie kan me helpen.
Het rare is dat ik wel bestanden van mijn pc op de c500 krijg en vica versa.
Wie kan me helpen.
Verwijderd
Mijne ookHoodlum2000 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:09:
Maar ik zie nu dat de rom in mijn tel 4.1.3.0 is en de uk update is 4.1.1.4
Bij die info staat ook: "Radioversie" met een serienummer erachter. Maar een radio heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Of is dat de radio uit: "General Packet Radio Service (GPRS)" ??
De Nederlandse Orange SPV C500 heeft Operator versie 4.1.3.0, dit is precies dezelfde versie als de 4.1.1.0 die de Engelse (UK) SPV C500 heeft.
Het derde cijfer staat gewoon voor de taal, dit is in UK 1, en in NL 3.
De nieuwe update van Orange UK heeft Operator versie 4.1.1.4, deze is in het Engels maar wel degelijk een nieuwere versie dan 4.1.3.0. Je kunt hem proberen te installeren, maar Orange UK geeft aan:
De nieuwe update van Orange UK heeft Operator versie 4.1.1.4, deze is in het Engels maar wel degelijk een nieuwere versie dan 4.1.3.0. Je kunt hem proberen te installeren, maar Orange UK geeft aan:
Ik ga zelf wachten op versie 4.1.3.4 wat de NL update zal worden, wanneer deze komt is niet bekend. Ik wil het risico met de Engelse update nu niet nemen.Please note that this update is for UK devices only and cannot be used on SPV C500s sold in other countries.
Inderdad...ik wacht ook..maar wat ik zo vreemd vind is dat je dus wel de taal van je telefoon kunt wijzigen..dus waarom brengen ze niet in heel Europa een SPV uitMyTi schreef op 21 oktober 2004 @ 15:51:
De Nederlandse Orange SPV C500 heeft Operator versie 4.1.3.0, dit is precies dezelfde versie als de 4.1.1.0 die de Engelse (UK) SPV C500 heeft.
[...]
Ik ga zelf wachten op versie 4.1.3.4 wat de NL update zal worden, wanneer deze komt is niet bekend. Ik wil het risico met de Engelse update nu niet nemen.
De metallic versie is toch gewoon de zilveren versie? Of is daar ook nog onderscheid tussen?
ik zag dat orange de prijs van dit toestel heeft verhoogd.
eerst was ie 100 euro met een 1 jaar 30e, nu 180
eerst was ie 100 euro met een 1 jaar 30e, nu 180
Slecht nieuws:
Ik las op een ander forum dat Orange niet verwacht voor December een NL update voor de SPV C500 te hebben...
Dus nu twijfel ik om het risico te nemen en de UK Update te installeren.
Ik las op een ander forum dat Orange niet verwacht voor December een NL update voor de SPV C500 te hebben...
Dat "radioversie" was me ook al opgevallen, vroeg me ook al af wat het was. Misschien dat er in "duurdere types telefoons" van dezelfde fabrikant wel een radio zit en dat we daar een overblijfsel van zien?Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 09:05:
[...]
Mijne ook
Bij die info staat ook: "Radioversie" met een serienummer erachter. Maar een radio heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Of is dat de radio uit: "General Packet Radio Service (GPRS)" ??
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
hmm heb nu de I-mate SP3 binnen maar er zit geen nederlandse T9 op 
Weet iemand of dat te veranderen is?
Als ik de straks de nederlandse orange update er overheen gooi dan verlies is mijn garantie, dus da's geen optie...
Weet iemand of dat te veranderen is?
Als ik de straks de nederlandse orange update er overheen gooi dan verlies is mijn garantie, dus da's geen optie...
Volgens mij is radioversie niets anders dan een beetje vage vertaling voor versie van het besturingsysteem of iets dergelijks.Marzman schreef op 21 oktober 2004 @ 20:46:
[...]
Dat "radioversie" was me ook al opgevallen, vroeg me ook al af wat het was. Misschien dat er in "duurdere types telefoons" van dezelfde fabrikant wel een radio zit en dat we daar een overblijfsel van zien?
Ik heb het dacht ik ook in Pocket PC's zien staan...
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
de Orange World content die ik met mijn c500 kan bekijken is trouwens
totaal niet up to date en er missen veel opties, die ik wel heb ingesteld
als zijnde dat mijn toestel die moet weergeven.
dit had ik met m'n nokia 6600 ook ooit en destijds had Orange "gewoon"
een ander beleid voor de World Portal mbt smartphones
iemand???
een ander beleid voor de World Portal mbt smartphones
Je kunt die pagina toch zelf veranderen? Ik kreeg op mijn vorige telefoon ook een andere pagina, maar die heb ik er gewoon bijgezet in mijn favorieten.koen schreef op 21 oktober 2004 @ 21:13:
de Orange World content die ik met mijn c500 kan bekijken is trouwens
een ander beleid voor de World Portal mbt smartphonesiemand???
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waarom wil iedereen zonodig updaten? Werkt de telefoon niet goed?
vanwege een kleine issue met GAPI.. sommige toepassingen die GAPI gebruiken functioneren niet helemaal tot behoren.Smarron schreef op 21 oktober 2004 @ 21:58:
Waarom wil iedereen zonodig updaten? Werkt de telefoon niet goed?
desontdanks heb ik er niet zoveel last van.. M'n eigen GAPI gebaseerde software heeft er kennerlijk ook geen last van.. de bug treedt op wanneer er een aanvraag naar de functie GXIsDisplayDRAMBuffer
[ Voor 27% gewijzigd door nIghtorius op 21-10-2004 22:30 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
Dit kan niet bij SPV's! ( je dan heb je een super geavanceerd toestel, en dan kan het niet, naja) Ook sommige content van Orange W. kan je met je spv niet bekijken. Dat is bijna altijd de betaalcontent. Wel jammer dat het met zo'n nieuw toestel niet kan.Marzman schreef op 21 oktober 2004 @ 21:32:
[...]
Je kunt die pagina toch zelf veranderen? Ik kreeg op mijn vorige telefoon ook een andere pagina, maar die heb ik er gewoon bijgezet in mijn favorieten.
Verwijderd
daar is gewoon een programmatje voor (tenminste voor de spv (e100)) waarmee je je spv zich voor kan laten doen als bijv. een nokia of een pocketpc en zodoende alsnog de normale share pagina's kan bekijkenVerwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:49:
[...]
Dit kan niet bij SPV's! ( je dan heb je een super geavanceerd toestel, en dan kan het niet, naja) Ook sommige content van Orange W. kan je met je spv niet bekijken. Dat is bijna altijd de betaalcontent. Wel jammer dat het met zo'n nieuw toestel niet kan.
ik ben inmiddels ook de trotse eigenaar van een SPV C500. Mooi toestel. Alleen 1 probleem.
Als ik in outlook een nummer noteer gaat dat in +31 (55) 3332 555 formaat.
In de SPV is dat +31 55 3332 555.
Als je belt met Outlook (en dus nog geen SPV hebt) dan gebruik je bovenste notatie. Daar kan outlook mee werken. Als je vervolgens synct met de SPV, kan de SPV daar niks mee; hij meldt 'ongeldig nummer gekozen'.
Als je de SPV-notatie gebruikt in Outlook, geeft deze een foute nummer suggestie en kun je dus ook niet direct bellen (modem in de PC met outlook hangt dus aan een telefoon). Stel je nummer was 0622 555 333, dan vul je dat in als +31 622 555 333. Outlook probeert vervolgens 62255533 te bellen zonder 0 vooraan; dat gaat niet zo soepel
Resultaat is dus dat als ik outlook sync met de SPV, ik m'n Outlook-contacts niet kan bellen op m'n SPV, en m'n SPV-contacts niet kan bellen met Outlook. Beiden behoorlijk gaar.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Als je belt met Outlook (en dus nog geen SPV hebt) dan gebruik je bovenste notatie. Daar kan outlook mee werken. Als je vervolgens synct met de SPV, kan de SPV daar niks mee; hij meldt 'ongeldig nummer gekozen'.
Als je de SPV-notatie gebruikt in Outlook, geeft deze een foute nummer suggestie en kun je dus ook niet direct bellen (modem in de PC met outlook hangt dus aan een telefoon). Stel je nummer was 0622 555 333, dan vul je dat in als +31 622 555 333. Outlook probeert vervolgens 62255533 te bellen zonder 0 vooraan; dat gaat niet zo soepel
Resultaat is dus dat als ik outlook sync met de SPV, ik m'n Outlook-contacts niet kan bellen op m'n SPV, en m'n SPV-contacts niet kan bellen met Outlook. Beiden behoorlijk gaar.
[ Voor 11% gewijzigd door HunterPro op 21-10-2004 23:20 ]
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd wat het resultaat is. Laat t ff weten alsjeblieft...MyTi schreef op 21 oktober 2004 @ 19:42:
Slecht nieuws:
Verwijderd
Ik heb TomTom mobile op mijn C500 gezet.
Ziet er erg mooi uit,
zoeken gaat ook erg snel in vergelijking met Mapopolis..
Maar inderdaad werkt het BT gedeelte nog niet icm de C500.
Ziet er erg mooi uit,
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 08:51 ]
Hoe zit het precies met de BT-ontvangers. Schijnt dat je alleen kunt connecten (na de C500 patch) via TomTom GPS-ontvangers ?Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 00:36:
Ik heb TomTom mobile op mijn C500 gezet.
Ziet er erg mooi uit,
voor dat laatste zijn browser-emu'sVerwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:49:
[...]
Dit kan niet bij SPV's! ( je dan heb je een super geavanceerd toestel, en dan kan het niet, naja) Ook sommige content van Orange W. kan je met je spv niet bekijken. Dat is bijna altijd de betaalcontent. Wel jammer dat het met zo'n nieuw toestel niet kan.
Verwijderd
Andere BT ontvangers werken ook.Smarron schreef op 22 oktober 2004 @ 00:48:
[...]
Hoe zit het precies met de BT-ontvangers. Schijnt dat je alleen kunt connecten (na de C500 patch) via TomTom GPS-ontvangers ?
Je moet alleen de naam van je BT GPS op je telefoon wijzigen in "TomTom Wireless GPS"
Alleen werkt ie dan nog niet op de C500.
Kijk hier ook eens.
404error in "TomTom Mobile BeNeLux"
En als je dan in je PC gewoon de kiesregel aanpast zodat ie automatisch de benodigde voorloop +31 draait???HunterPro schreef op 21 oktober 2004 @ 23:15:
ik ben inmiddels ook de trotse eigenaar van een SPV C500. Mooi toestel. Alleen 1 probleem.
Nice! Wordt dus binnenkort toch een overstap naar Tomtom!Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 08:59:
Andere BT ontvangers werken ook.
Je moet alleen de naam van je BT GPS op je telefoon wijzigen in "TomTom Wireless GPS"
Alleen werkt ie dan nog niet op de C500.
Kijk hier ook eens.
404error in "TomTom Mobile BeNeLux"
Snap niet dat zo moeilijk gedaan wordt door tomtom? Ze kunnen die software toch op cd gooien en daarbij een gps module doen?
Er is toch ook zat andere windows mobile software die op verschillende telefoons werkt.
eikels
Er is toch ook zat andere windows mobile software die op verschillende telefoons werkt.

Dit topic is gesloten.