De HTC Typhoon (Orange SPV C500)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
ijsbeer schreef op 05 september 2004 @ 14:19:belcompany is de enige (sommige filialen) die die mini sdtjes heeft, aardig aan de orijs ook 128Mb 38 eurie
Kijk ook even bij memoryshop.nl (http://www.memoryshop.nl/product/3422). 512mb voor 80 euro (ex verzendkosten à 5euro). Ik ga zoeen bestellen denk ik. Daar zit overigens ook een adapter bij zodat je je miniSD in een SD reader kan stoppen (staat er niet bij op de site dat ie erbij zit, maar dat heb ik even over de mail nagevraagd aan de support aldaar).

Zou iemand met de nodige know-how nog even naar mijn Orange Mail kwestie (vorige pagina) willen kijken? Pretty please? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 04 september 2004 @ 22:32:
[...]
In ieder geval is nog geen enkele game vastgelopen! Dit zou een reden zijn om de phone niet te kopen, maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad.

Verder nog geen bugs ontdekt.
Mediaplayer start nu gelijk op? Bij de oude spv was dat zo frustrerend langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:59:
Mediaplayer start nu gelijk op? Bij de oude spv was dat zo frustrerend langzaam.
Ja, echt een verademing! Niet te vergelijken hoe snel deze is.

Maarru, je zou ook op die SPV Windows Mobile 2003 zetten he ?! Check het SPV-topic ff. Hoodlum2000 was ermee bezig en het werkte allemaal prima. Volgens mij zei hij dat het allemaal ook sneller werkte!

Ik heb zojuist ff een wmv-video passend gemaakt op de SPV, 24fps !! _/-\o_
Dat kon de oude SPV echt never nooit!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O wijs ja zo hadden SPV's vanaf het begin moeten zijn. De oude spv's hebben wel mine ROM/RAM maar schijnbaar werkt WM2003 dus wel. Ik weet nog niet of ik het erop ga zetten, krijg binnenkort me C500, dus dan gaak die oude spv denk ik verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
phAn schreef op 05 september 2004 @ 02:37:
Weet iemand hoe het precies zit met de kosten van Orange Mail? Ik heb weetikhoeveel topics na zitten lezen over Orange World en de kosten ervan; de rode draad daarin blijkt "Orange Mail (username@orange.nl) ophalen via het Orange World portal is gratis" en "Orange Mail ophalen via de mailclient in je telefoon gaat van je 2mb af".

Nou zit er in de SPV c500 standaard een afdeling "Orange Mail" in het message centre. Moet ik dit nou zien als een zogenaamd handige snelkoppeling naar een mailclient die gebruik maakt van mn 2mb dataverkeer, of juist niet?

Ik zit wat te klieren door mailtjes naar mezelf te sturen op @orange.nl - met attachments - het leek eerst dat het gewoon van mn data-tegoed af ging. Nou is de pagina met verbruik soms wat traag met updaten, maar ik heb net weer een zootje testmailtjes gestuurd en opgehaald via Orange Mail (client, niet de OW portal) en er is geen dataverbruik bijgekomen.

Ik heb nog nooit iets van een melding "Pas op! Dit kost geld!" oid gezien, ik kan ook gewoon in het wilde weg http pagina's gaan openen in explorer, dat laadt allemaal prima. Gaat uiteraard wel (zonder waarschuwing!) van het tegoed af. Ook een paar van de links die in mn favorieten zitten, bv windowsmedia.com, kosten gewoon data imho :/

Weet iemand hoe het nou precies zit? Is het ophalen van mailtjes via Orange Mail op de SPV c500 gratis? Betaal je wel voor het downloaden van attachments? Of heb ik misschien ergens een instelling scheef zitten?
als je nu gewoon eens de account instellingen doorloopt wordt je zelfs gewaarschuwd dat het geld kost.

EMAILWIZZARD >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
jan rademaar schreef op 05 september 2004 @ 22:54:als je nu gewoon eens de account instellingen doorloopt wordt je zelfs gewaarschuwd dat het geld kost.

EMAILWIZZARD >:)
Nou ik heb voor de grap even de Orange > Help doorgelopen (zo ongeveer voor het eerst, en ik geloof niet echt dat ik er iets uit geleerd heb..) en die mail wizard gevonden (w00t!), maar er wordt me nergens gewaarschuwd voor eventuele kosten. Niet in de help en niet tijdens de wizard.. En dus ook niet als ik mn mailtjes op ga halen.

Op Orange.nl FAQ staat over de @orange.nl E-mail service dittum:
"De service zelf is gratis, net als het gebruik via web en je pc (afgezien natuurlijk van telefoontikken). Ook als Orange je waarschuwt via sms is dat gratis. Je betaalt wél voor het gebruik van e-mail via je mobiele telefoon. Gebruik je e-mail via wap, dan betaal je de normale kosten voor het gebruik van wap. Gebruik je het via Orange World dan zit het gebruik van e-mail in het pakket, je betaalt hier dus niets extra voor. "

Nou ga ik er dus vanuit dat ze met die laatste zin het benaderen van Orange Mail via de Orange World portal (en niet het Orange Mail account in je o zo handige mailclient van de c500).

Naja ik weet t nog steeds niet zeker hoor.. ik ga mezelf maar ff spammen met tien forse mailtjes ofzo en dan zie ik vanzelf wel of t van mn 2mb afgaat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

phAn schreef op 05 september 2004 @ 23:39:
[...]
Nou ik heb voor de grap even de Orange > Help doorgelopen (zo ongeveer voor het eerst, en ik geloof niet echt dat ik er iets uit geleerd heb..) en die mail wizard gevonden (w00t!), maar er wordt me nergens gewaarschuwd voor eventuele kosten. Niet in de help en niet tijdens de wizard.. En dus ook niet als ik mn mailtjes op ga halen.

Op Orange.nl FAQ staat over de @orange.nl E-mail service dittum:
"De service zelf is gratis, net als het gebruik via web en je pc (afgezien natuurlijk van telefoontikken). Ook als Orange je waarschuwt via sms is dat gratis. Je betaalt wél voor het gebruik van e-mail via je mobiele telefoon. Gebruik je e-mail via wap, dan betaal je de normale kosten voor het gebruik van wap. Gebruik je het via Orange World dan zit het gebruik van e-mail in het pakket, je betaalt hier dus niets extra voor. "

Nou ga ik er dus vanuit dat ze met die laatste zin het benaderen van Orange Mail via de Orange World portal (en niet het Orange Mail account in je o zo handige mailclient van de c500).

Naja ik weet t nog steeds niet zeker hoor.. ik ga mezelf maar ff spammen met tien forse mailtjes ofzo en dan zie ik vanzelf wel of t van mn 2mb afgaat... 8)7
Je hoeft jezelf niet te spammen. Als je via de portal mailt (en via de wap-gateway van orange) gaat het niet van je data af, gebruik je je e-mailclient uit je telefoon dan gaat het wel van je data af. LIjkt me vrij duidelijk en logisch.

Internetpagina's kun je altijd het beste bezoeken via de wap-gateway (dan gaat dat ook niet van je data af).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Op gsmeasy kan je de c500 ook bestellen met andere providers dan orange maar zit er echt een orange lock op? anders heb ik er niet zoveel aan (ik wil graag dit toestel hebben maar ik moet van orange af (geen bereik en hoge prijs)

En iemand een id wanneer tmobile en andere met de 'c500' komen

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Marzman schreef op 05 september 2004 @ 23:55:Je hoeft jezelf niet te spammen. Als je via de portal mailt (en via de wap-gateway van orange) gaat het niet van je data af, gebruik je je e-mailclient uit je telefoon dan gaat het wel van je data af. LIjkt me vrij duidelijk en logisch.
Dat is ook heel duidelijk en vast ook heel logisch, alleen lijkt het me niet te kloppen. Ik heb een halfuur terug gecontroleerd op hoeveel mn Orange World dataverkeer stond: 844kb. Ik heb daarna drie vrij forse mailtjes gestuurd naar mn @orange.nl. Ik kreeg braaf 3 smsjes en heb via mn Orange Mail account (dus NIET de orange world portal via Internet Explorer) mn mail opgehaald.

M'n internet access verbruik is hierna nog steeds 844kb. Dus mail ophalen via mn Orange Mail kost me geen dataverkeer, lijkt mij dan. Volgens mij zit daar nooit vertraging in iig. Een nacht zou iig genoeg moeten zijn, ik stuur mezelf er nog wel wat, post ik morgen wel of mn verbruik opeens is toegenomen.

Dat met die wap-gateway is me ook nog niet helemaal duidelijk overigens. Als ik Orange World selecteer in mn menuutje en ik ga met de adresbalk naar http sites kost dit me gewoon dataverkeer (zonder waarschuwing oid). Dus ik neem aan dat ik daar ergens een instelling voor moet veranderen. Als iemand dat op een duidelijke manier zou kunnen en willen uitleggen in dit topic, dan graag... di's ook maar mn eerste smartphone :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Het lijkt mij ook een zeer handige foon, maar ik zie dit toch als 'groot' nadeel: http://www.msmobiles.com/news.php/2984.html :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
Dit lijkt wel zo'n goedkope Alcatel die je zo eff van de pre-paid muur pakt en voor 30 euro meeneemt.... :r

Maar de specs zijn uber! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Marzman schreef op 05 september 2004 @ 23:55:
[...]
Internetpagina's kun je altijd het beste bezoeken via de wap-gateway (dan gaat dat ook niet van je data af).
Beste Marzman, kun je iets specifieker uitleggen hoe je dit bedoelt?

Moet ik daarvoor de verbindingsinstellingen in de telefoon aanpassen (Internet staat nu op Internet acces en Wap Connection staat op Orange World) of gaat dat vanzelf wanneer je een wap pagina benaderd met een url beginnend met wsp:// ?

Of is er een andere truc om http:// pagina's te bekijken via orange world. Als ik namenlijk mijn Internet Connection op Orange World zet kan ik geen http pagina's opvragen.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met orange gebeld over mijn brakke spv c500.
komt morgen een koerier met een compleet nieuw pakket.
en wordt netjes omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Not_Disclosed schreef op 06 september 2004 @ 09:08:
[...]

Beste Marzman, kun je iets specifieker uitleggen hoe je dit bedoelt?

Moet ik daarvoor de verbindingsinstellingen in de telefoon aanpassen (Internet staat nu op Internet acces en Wap Connection staat op Orange World) of gaat dat vanzelf wanneer je een wap pagina benaderd met een url beginnend met wsp:// ?

Of is er een andere truc om http:// pagina's te bekijken via orange world. Als ik namenlijk mijn Internet Connection op Orange World zet kan ik geen http pagina's opvragen.
Welke instellingen heb je nog meer bij internet access? (ben zelf nog een leuke aanbieding aan het uitzoeken voor die spv ;)). Als daar wap en internet staat zal internet gewoon normaal verkeer zijn (gaat van je 2 mb af) en wap via de wap-gateway gaan. Je kunt dan ook gewoon http:// pagina's bekijken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
phAn schreef op 06 september 2004 @ 01:25:Dus mail ophalen via mn Orange Mail kost me geen dataverkeer, lijkt mij dan. Volgens mij zit daar nooit vertraging in iig. Een nacht zou iig genoeg moeten zijn, ik stuur mezelf er nog wel wat, post ik morgen wel of mn verbruik opeens is toegenomen.
Vijf grote mails en een nacht later staat m'n internet access verbruik nog steeds op 844kb. Hierbij trek ik de voorzichtige conclusie dat Orange mail ophalen via je interne mailclient op cd c500 geen dataverbruik kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Marzman schreef op 06 september 2004 @ 09:38:
[...]
Welke instellingen heb je nog meer bij internet access?
Ik kan bij Internet Connection kiezen uit: Automatic, Orange World, Internet Access. Datzelfde geldt voor Wap Connection.

Als ik kies voor Internet Connection: Orange World dan lukt het niet om http-paginas te benaderen, wap-paginas lukken dan wel. Zet ik hem op automatic dan lukt het wel om http pagina's te openen.

Hoe bezoek ik dan internet/http pagina's via de wap-gateway? Geef ik dan als URL ook http://..... op?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ygma!l schreef op 06 september 2004 @ 08:09:
Het lijkt mij ook een zeer handige foon, maar ik zie dit toch als 'groot' nadeel: http://www.msmobiles.com/news.php/2984.html :X
Ik heb nu 7 spellen gespeeld, 1 ervan doet het niet. Conclusie: Games lopen prima!
Wokkel1982 schreef op 06 september 2004 @ 08:35:
Dit lijkt wel zo'n goedkope Alcatel die je zo eff van de pre-paid muur pakt en voor 30 euro meeneemt.... :r
Dan vergis je je toch wel heel erg .. Test hem maar eens in een Orange-shop ofzo, dan zul je wel anders reageren. ;)

Over dat emailen. Mij is ook gezegd dat het geld kost, maar ik heb er eigenlijk ook nooit dataverkeer verloren door zien gaan. Beetje vreemd, maar wel beter op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
phAn schreef op 06 september 2004 @ 09:49:
Vijf grote mails en een nacht later staat m'n internet access verbruik nog steeds op 844kb. Hierbij trek ik de voorzichtige conclusie dat Orange mail ophalen via je interne mailclient op cd c500 geen dataverbruik kost.
En... toen... kreeg ik net een smsje van orange dat ik op 1.5 van de 2mb zit... 1654kb verbruik :p

Hierbij trek ik mijn voorzichtige conclusie voorzichtig weer in.. jammer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 21:32
Ik heb mijn Orange SPV C500 eindelijk ontvangen! Nu eens kijken wat er allemaal verbeterd is!

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo hee, dat ding kost bij gsmeasy.nl maar 294 Eurie. Dat is toch echt geen geld, voor zo'n een uitgebreide telefoon. Ik zit nou met een luxeprobleem ;) . Ik kan ook een Nokia 7610 voor ongeveer 300 Euro krijgen (nieuw dan he :)) Dus... misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen met me keuze.. Een groot nadeel van de c500 ten op zichte van de 7610 vind ik het uiterlijk, maar een groot voordeel is het fullscreen kunnen kijken van films. Weten jullie verder nog een doorslaggevend punt wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand met zekerheid zeggen of de onderstaande
Holux GR-230BK Bluetooth GPS-ontvanger zeker weten op de C500 past ??

[afbeelding][/quote]

Iemand die deze of een andere bt gps muis kan aanbevelen? Ik wil een gps muis (bluetooth) bestellen, maar wil graag zeker weten dat ie goed werkt op mijn c500. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:57:

afbeelding

Iemand die deze of een andere bt gps muis kan aanbevelen? Ik wil een gps muis (bluetooth) bestellen, maar wil graag zeker weten dat ie goed werkt op mijn c500. O-)
Over deze (Rikaline 6030) heb ik veel goede dingen gelezen.
Kost net zo veel als de Holux.
Of die goed werkt op de C500 weet ik niet.
http://www.pdashop.nl/product/3141

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=4143

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
phAn schreef op 06 september 2004 @ 11:52:
[...]
En... toen... kreeg ik net een smsje van orange dat ik op 1.5 van de 2mb zit... 1654kb verbruik :p

Hierbij trek ik mijn voorzichtige conclusie voorzichtig weer in.. jammer. ;(
hahha ja klopt, alles kost data verkeer volgens mij, email,i-net,msn bla bla bla
en het duurt ff voordat het verwerkt is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:46:
Zoo hee, dat ding kost bij gsmeasy.nl maar 294 Eurie. Dat is toch echt geen geld, voor zo'n een uitgebreide telefoon. Ik zit nou met een luxeprobleem ;) . Ik kan ook een Nokia 7610 voor ongeveer 300 Euro krijgen (nieuw dan he :)) Dus... misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen met me keuze.. Een groot nadeel van de c500 ten op zichte van de 7610 vind ik het uiterlijk, maar een groot voordeel is het fullscreen kunnen kijken van films. Weten jullie verder nog een doorslaggevend punt wellicht?
Ik zou zowieso geen verouderde telefoon meer halen. Bovendien vond ik de SPV classic al beter dan de 7650. De C500 hakt alle telefoons letterlijk in de pan met zijn prestaties!
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:57:
Kan iemand met zekerheid zeggen of de onderstaande
Holux GR-230BK Bluetooth GPS-ontvanger zeker weten op de C500 past ??

[afbeelding]

Ik wil deze Holux ook bestellen. Volgens mij moet het geen probleem opleveren. Ik bel morgen die gasten wel op, want op mail reageren ze niet. De E200 wordt wel ondersteund trouwens, ik neem aan dat de C500 het dan ook wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phAn schreef op 05 september 2004 @ 18:47:
[...]
Kijk ook even bij memoryshop.nl (http://www.memoryshop.nl/product/3422). 512mb voor 80 euro (ex verzendkosten à 5euro). Ik ga zoeen bestellen denk ik. Daar zit overigens ook een adapter bij zodat je je miniSD in een SD reader kan stoppen (staat er niet bij op de site dat ie erbij zit, maar dat heb ik even over de mail nagevraagd aan de support aldaar).
Heb m net bij memoryshop besteld voor 69 euro inc btw, ex verzendkosten, dus ze zijn al gedaald in prijs!

Overigens hielp het uitzetten van Fast Video in PocketTV aanzienlijk bij de filmpjes, geen haperingen meer!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik wil deze Holux ook bestellen. Volgens mij moet het geen probleem opleveren. Ik bel morgen die gasten wel op, want op mail reageren ze niet. De E200 wordt wel ondersteund trouwens, ik neem aan dat de C500 het dan ook wel doet.
Stukje uit een ander Forum:
Ik heb de Holux 3 dagen geprobeerd, maar woorden schieten te kort om dit product uit de markt te prijzen, wat slecht... zeer slechte en onstabiele ontvangst, het duurt erg lang (meerdere minuten) tot een schamele fix van 3 sats gerealiseerd kon worden en die fix was zo onstabiel dat TomTom niet goed kon navigeren.
Kortom het spul retour gestuurd naar PDA-Shop (7 dagen retour garantie, alle lof hier voor) en kreeg de Rikaline 6030 ervoor terug.

Wat een verademing deze 6030, stabiele fix van 6 tot 9 sats, en in het handschoenenvak 4 tot 7 sats.
Nu net geprobeerd over een trip van 45 kilometer, géén problem mee gehad en meerdere malen de 6030 aan en uit geschakeld, de fix was weer snel gerealiseerd.

Ik ga verder met de Rikaline 6030.
Staat hier:
http://www.pocketpc-club.nl/forum/showthread.php?t=39257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 06 september 2004 @ 18:12:
[...]
Ik zou zowieso geen verouderde telefoon meer halen. Bovendien vond ik de SPV classic al beter dan de 7650. De C500 hakt alle telefoons letterlijk in de pan met zijn prestaties!
Nee kerel, de 7610 bedoel ik, niet de 7650. Maarre die 7610 werkt op Symbian en de c500 op Windows. Is er iemand hier die met beide besturingssystemen gewerkt heeft en kan vertellen welke hij denkt dat beter is. Volgens mij zijn er voor Symbian wel meer apps te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:56:
Nee kerel, de 7610 bedoel ik, niet de 7650. Maarre die 7610 werkt op Symbian en de c500 op Windows. Is er iemand hier die met beide besturingssystemen gewerkt heeft en kan vertellen welke hij denkt dat beter is. Volgens mij zijn er voor Symbian wel meer apps te vinden op internet.
Voudje :D

Symbian gebruikt toch java om games te spelen enzo? Dat is in ieder geval erg traag en er zit een java-emulator op de C500. Ik vind MS erg goed wat betreft de Smartphones. Het werkt allemaal erg bekend, net zoals Windows. Het blijft een persoonlijke keuze.

Er zijn in ieder geval genoeg programma's, spellen en andere utilities te vinden op internet voor de Smartphones, check www.coolsmartphone maar eens als voorbeeld. Ik hoef in ieder geval op dit moment niks anders meer dan een Smartphone!
Thnx, daar hebben we wat aan!

[ Voor 14% gewijzigd door Smarron op 06-09-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWa schreef op 06 september 2004 @ 01:15:
Op gsmeasy kan je de c500 ook bestellen met andere providers dan orange maar zit er echt een orange lock op? anders heb ik er niet zoveel aan (ik wil graag dit toestel hebben maar ik moet van orange af (geen bereik en hoge prijs)

En iemand een id wanneer tmobile en andere met de 'c500' komen
Er staat wel bij gsmeasy achter dat ie locked is dus je kan geen andere sim erin doen. De prijzen zijn nu op gsmstunts.nl iets lager sinds vandaag. Orange heeft ze in hun shop juist verhoogd en de maandactie is nu heel magertjes.(alleen E 25,- btg) Beetje jammer. Maarja ik gaam bestellen bij gsmstunts, wacht alleen eerst op mijn nieuwe spv e100 kijken of het sms probleem nu opgelost is wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het op internet niet echt volgen/vinden, maar ik had wat vragen over die classic telefoon:
-Kan er wifi op
-Zit er bluetooth op
-Is het inderdaad die volledig zilvere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:48:
Ik kon het op internet niet echt volgen/vinden, maar ik had wat vragen over die classic telefoon:
-Kan er wifi op
-Zit er bluetooth op
-Is het inderdaad die volledig zilvere?
[rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 5][/rml]

1) Ja, via een SD-kaartje die WiFi heeft, zie bovenstaand topic.
2) Nee, helaas.
3) Ja, zie de pic uit bovenstaand topic.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 18:45:
Heb m net bij memoryshop besteld voor 69 euro inc btw, ex verzendkosten, dus ze zijn al gedaald in prijs!
Ja ik had het gezien! Gelijk maar besteld ook, met twee werkdagen zou ie er moeten zijn.

Toen ik net mn foon pakte zat ie vast trouwens; display was uit, nog wel een knipperend groen lampje maar reageren ho maar. Batterij eruit & erin en hij doet t weer.
Batterij gaat me overigens ook wel ietwat hard, vanmiddag nog 100%, nu alweer 77% zonder dat ik er echt veel intensiefs ermee gedaan heb. Dat wordt nog leuk met die 512mb aan mp3's erin straks :/ Valt te verwachten natuurlijk van zo'n media powerhouse, maar handig blijft anders.
Zou je aan een extra batterij kunnen komen voor dit ding? Da's natuurlijk weer t nadeel van zo'n orange only ding, minder 3rd party accessoires.. Ik hang hem liever niet elke dag aan de lader, maar halverwege dag twee met een telefoon zitten die elk moment uit kan vallen is ook niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Smarron schreef op 06 september 2004 @ 23:43:
[...]
[rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 5][/rml]

1) Ja, via een SD-kaartje die WiFi heeft, zie bovenstaand topic.
2) Nee, helaas.
3) Ja, zie de pic uit bovenstaand topic.

:)
geen wi-fi
wel bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hem namelijk van mijn vriend overkopen, maar hij zegt dat er gewoon bluetooth opzit. Aangezien bluetooth een vereiste is, wou ik dat even zeker weten. die sandisk kaart, is die gewoon compatible met deze classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg hopelijk straks mijn vervangende c500. compleet nieuwe in doos word omgeruild met mijn opendoos hehe wel netjes.. hopelijk is nu de accu niet rot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Jaja ... de Kingmax Mini-SD 512MB-kaartjes zijn uitverkocht. |:(
Ik wilde zojuist gaan bestellen, maar dat gaat weer niet door. :(
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 09:29:
Ik kan hem namelijk van mijn vriend overkopen, maar hij zegt dat er gewoon bluetooth opzit. Aangezien bluetooth een vereiste is, wou ik dat even zeker weten. die sandisk kaart, is die gewoon compatible met deze classic?
Die Sandisk zou het gewoon moeten doen. Ik geloof dat iemand anders dat kaartje al een keer had gebruikt. Zou je ff die topics moeten doorlezen. BT durf ik nog steeds niet zeker te zeggen, maar het lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron probeer www.mijncamera.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo eindelijk een goed werkende spv c500. krijg nu ook gewoon het laad logo in mijn scherm.. wat mijn vorige dus niet had ehhe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat er een aantal 'live pics' worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Naast dat het een top toestel is en ik zeer tevreden ben over algemeen, hier toch wat kritische noten die ik jullie niet wil onthouden:

hardware:
- na 1 week toestel terug moeten brengen omdat er veel stof onder het scherm zat! krijg nu een nieuwe.
- Home knop klikte na 2 dagen gebruik al niet lekker meer, je voelde hem niet meer terugkomen.
- niet fijn dat toetsen horizontaal tegen elkaar aanzitten, maakt blindtypen lastiger.
- miniSD onder accu slaat echt nergens op
- joystick lastig in te drukken

software
- Windows Mobile 2003 SE is nog niet af! Veel dingen zijn nog niet lekker afgewerkt. Als ik de afwerking vergelijk met m'n P800 dan mist er echt een hoop. Zo kun je taken niet editen of details wijzigen (alarm, categorie, notes etc), Caller ID programma niet geintegreerd met contacts applicatie en outlook synchronisatie.
- Weinig freeware. Daar waar het voor symbian barst van communities en freeware is er voor smartphone (nog) weinig te vinden.
- sumiere orange handleiding
- phone loopt regelmatig vast (kan ook aan beta software liggen die ik heb geinstalleerd), rebooten kan dan alleen door accu los te halen.
- telefoongesprekken haperen, vertragen of cancelen als je flink aan het multitasken bent (MP3's afspelen, Routeplanner met GPS). Echt vervelend als je telefoon niet eens goed kan bellen.
- windows messenger blijft maar een 10 tal minuten verbonden en disconnect dan om onduidelijke redenen (gprs brak?), had ik niet zo vaak op m'n P800.
- GPRS internet via internet browser heeft veels te lange opstarttijd. Duurt 10 tot 15 seconde voordat je de eerste simpele wap pagina op je scherm hebt, daarna wel iets sneller.
- toewijzen van sneltoetsen is buggy (werkt soms wel soms niet)
- bluetooth werkt nog niet goed (kan ook aan m'n laptop liggen natuurlijk...)

echter de positieve eigenschappen van het apparaat heffen al die nadeeltjes meer dan op:
- scherm is super
- stand by tijd is super
- ding is klein!
- 512 MB miniSD kaart voor 80 euro is ook super
- routeplanner op je smartphone (mapopolis) is echt de gadget!
- menu's zijn rete snel (snelle processor)
- tinyGPS is erg cool omdat het je profiel verandert ahv waar je je bevindt zonder dat je GPS muis nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen 512mb ?
Yannick schreef op 07 september 2004 @ 15:31:
- tinyGPS is erg cool omdat het je profiel verandert ahv waar je je bevindt zonder dat je GPS muis nodig hebt.
Leg eens verder uit! Dus geen GPS-muis nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje naar tinyGPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei bluetooth roelt. woon op 3 hoog maak beneden connectie met mijn pc en kan via de passtrough free internetten:) streaming radio roelt baby!
check www.izaino.com

streaming radio
ip checker
en speedtest:D

wel grappig 4 mbit connectie op je tel:P

juize fm streaming werkt!! 128 kbit:D
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/juizefm_high.asp

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Smarron schreef op 07 september 2004 @ 18:25:
Leg eens verder uit! Dus geen GPS-muis nodig ?
dat programma werkt dmv de informatie van in welke GSM-cel je je bevindt.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Als ik alles goed heb gelezen dan begrijp ik dat er op de spv toestellen geen sybian aanwezig is? :?
Zou het wel jammer vinden omdat Route66 2005 Mobile alleen maar op dymbian toestellen wil.
Is er misschien ook ander goede navigatie software te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens hier:

Mapopolis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
bmwman schreef op 07 september 2004 @ 21:56:
Als ik alles goed heb gelezen dan begrijp ik dat er op de spv toestellen geen sybian aanwezig is? :?
Zou het wel jammer vinden omdat Route66 2005 Mobile alleen maar op dymbian toestellen wil.
Is er misschien ook ander goede navigatie software te krijgen?
Maar alsje TomTom kunt krijgen dan wilj e toch ook geen Route66 Mobile...?? ;)

Ik ga zekers voor een SPV C500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh de huide tom tom mobile is niet voor de c500 nog omdat ze geen mini sd gebruiken! komt als goed is een nieuwere versie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 15:16:
uhh de huide tom tom mobile is niet voor de c500 nog omdat ze geen mini sd gebruiken! komt als goed is een nieuwere versie voor.
HMm....kun je het dan dmv een cardreader kopieeren naar een mini-sd card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 08 september 2004 @ 15:18:
[...]

HMm....kun je het dan dmv een cardreader kopieeren naar een mini-sd card?
jah dat kan maar je krijgt er een sd kaart bij waar het opstaat dus beetje zonde lijkt mij.. ze zullen toch wel met mini sd en adapter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 15:22:
[...]

jah dat kan maar je krijgt er een sd kaart bij waar het opstaat dus beetje zonde lijkt mij.. ze zullen toch wel met mini sd en adapter komen.
Hmm...maar dan werkt TomTom toch al wel op de C500? Het zei met een aanpassing ;) Hmm..wat kost TomTom btw voor de Smartphone?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512mb mini sd kaartje ligt nu op me te wachten op het postkantoor, was er naturlijk niet toen de postbode langs kwam :(

Helaas kan je ze pas de volgende dag ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:22:
512mb mini sd kaartje ligt nu op me te wachten op het postkantoor, was er naturlijk niet toen de postbode langs kwam :(

Bij mij kon die gewoon door de brievenbus. :P

edit:
Toch niet, was aangetekend 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een KVK onder ons:

http://www.gsmstunts.nl/info.php?eci=32

2x SPV C500 bij 2 Business € 25,- abbo (1 jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:22:

nee hoor, als je weet waar ie ligt niet. meestal wijkcentrale of hoofdpostkantoor, kun je hem gewoon ophalen.
dat is tenminste wat ik al 2 keer heb gedaan.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mijn vriendin heeft het spel Toki Tori geinstalleerd. Erg leuk spel, het werkt op mijn oude SPV Classic prima, maar op haar SPV C500 lijkt het net alsof de refresh rate niet goed staat. Erg irritant om te spelen, het beeld flikkert continue. Iemand enig idee waar het aan kan liggen.

Heb op google gezocht, maar kon er niks over vinden. Alleen dat C500 soms niet goed werkt met spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 17:29:
Voor de mensen met een KVK onder ons:

http://www.gsmstunts.nl/info.php?eci=32

2x SPV C500 bij 2 Business € 25,- abbo (1 jarig!)
De aanbieding is zeer interesant, maar moeten dan bijde abbo's op de zelfde naam staan?

ps, weet iemand waar ik het goedkoopst het toestel los kan kopen? :) (ik kan hem niet in de pricewatch vinden :'( )

[ Voor 17% gewijzigd door Reb87 op 08-09-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bin_jackson schreef op 08 september 2004 @ 17:48:
[...]

De aanbieding is zeer interesant, maar moeten dan bijde abbo's op de zelfde naam staan?

ps, weet iemand waar ik het goedkoopst het toestel los kan kopen? :) (ik kan hem niet in de pricewatch vinden :'( )
Via Orange toch? als je al een abo hebt kun je via de KS iets regelen geloof ik...maar lees ff terug het is al eerder genoemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook 2 abbo's op 1 naam.. krijg je ook maar een factuur gaat prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Nog even over dat tinyGPS. Nadat ik dat heb geinstalleerd (trial), en ik wil hem runnen, krijg ik de melding dat mijn telefoon is gelocked. Hoe hebben jullie dit aan de praat gekregen?

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de telefoon te unlocken? Ik ben bang dat dat hier niet besproken mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 18:56:
Door de telefoon te unlocken? Ik ben bang dat dat hier niet besproken mag worden :)
Zit dat gekke ding gelocked dan? Ik dacht dat dat er niet op zou zitten; ik heb weetikhoeveel spul eropgezet (waar soms ook bij stond dat het alleen op unlocked telefoons zou werken) zonder problemen. TinyGPS trial is idd de eerste die ermee komt

Wat houdt dat lock precies ongeveer in? Dat ik TinyGPS niet mag installeren, okee, maar waarom niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zelf niet van op de hoogte, dus je moet hoe dan ook niet bij mij zijn, maar is dit apparaat niet gelockt voor microsoft software only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Ik weet dat orange smartphone vroeger was gelocked voor niet gecertificeerde software, maar ik dacht dat ze dat hadden opgeheven, omdat software developers hier niet happig op waren.
Bij andere software komt wel aan dat het niet gecertificeerd is ofzo, maar dan kun je alsnog op accept klikken.

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg ook bij TinyGPS voor het eerst de melding dat de fone locked is etc.

Op http://developer.orangews.com/orgspv/comdefq.aspx kun je je fone laten unlocken :)
Gewoon de gegevens invullen en je c500 maakt vanzelf ff verbinding met het inet, je kunt nu fijn TinyGPS enzo gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat aleen dat het voor SPV / SPV E100 / SPV E200 / MPx200 is.
dus tja.. werkt het zekerweten?
d8 dat de c500 de eerste smarphone was die app unlocked verkocht werd omdat de lock er toch wel werd afgetrokken door de gebruiker.

volgens modaco:
Also there is no application lock!...load what you like…it just comes up with as message to ask you if you are sure you want to load untrusted software

heb net op mijn phone ook verschillende apps installed en krijg dan de melding idd of ik untrusted software wil installen en werkt prima.. ook tinygps werkt dan gewoon

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bin_jackson schreef op 08 september 2004 @ 17:48:
[...]

Weet niet of het op dezelfde naam moet, maar op gsmeasy.nl kost de spv c500 € 296,- Dat is volgens mij het goedkoopst. Maar via via Orange kan je'm voor rond de 270 euro bestellen.( begreep ik uit forum)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen, ik heb ff tussendoor een klein vraagje.

Ik heb de SPV c500 nu ook maar ik vroeg me af hoe ik een plaatje met BT kan verzenden (beamen)

ik kan die optie nergens vinden, kan wel ontvangen maar het beamen kan ik niet vinden.

Kan iemand me daar misschien een handje mee helpen? (aan die handleiding die erbij zat heb je nl ook geen drol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het ook niet vinden.
Maar met SmartExplorer kan het wel.

http://www.binarys.com/smartexplorer_en.asp

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat je dan weer geld moet uitgeven aan software zodat je bestanden kan verzenden, je zou verwachten dat het ingebouwd zou zitten in de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:21:
jammer dat je dan weer geld moet uitgeven aan software zodat je bestanden kan verzenden, je zou verwachten dat het ingebouwd zou zitten in de software
Is gratis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch vraagt ie om een serial :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:21:
De c500 doet dit wel gewoon standaard. Je kan alleen kiezen voor de optie om via infrarood bestanden te sturen. Als je deze optie kiest gaat ie ook zoeken naar bluetooth apparaten. En verstuurt ze via bluetooth als dit het geval is.

Dus via infrarood sturen is de optie die moet kiezen als je iets via bluetooth wil versturen,

Verwijderd

volgens mij een (kleine) bug gevonden...

als je veel *.wav bestanden in je mijn documenten hebt staan blijft de telefoon maar laden en laden...maar doet verder niets.

heel irritand

*edit*

never mind, 2 van de wav bestanden waren verkeerd gecodeerd....en dan wil de telefoon dat niet eten

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 00:30 ]

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Ik krijg bij dat tiny GPS bij Cell id en Area Info allebei 0.
ondersteund orange dit niet of heb ik iets verkeerd gedaan?

edt: werkt al.

[ Voor 7% gewijzigd door Pretorian_ op 09-09-2004 19:03 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 23:45:
De c500 doet dit wel gewoon standaard. Je kan alleen kiezen voor de optie om via infrarood bestanden te sturen. Als je deze optie kiest gaat ie ook zoeken naar bluetooth apparaten. En verstuurt ze via bluetooth als dit het geval is.

Dus via infrarood sturen is de optie die moet kiezen als je iets via bluetooth wil versturen,
Handig om te weten ja. Maar is BT nu veel sneller dan Ir ? Want ik ging ff een klein wmv-filmpje overzetten van C500 naar C500 en koos inderdaad voor de send via infrared en het duurde bijna 10 minuten. Het gaat prima verder, alleen lijkt mij dat BT veel sneller moet gaan, dus zet hij hem niet automatisch aan toch? Of moet de ontvanger BT eerst aanzetten?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Smarron schreef op 09 september 2004 @ 09:44:
[...]
Handig om te weten ja. Maar is BT nu veel sneller dan Ir ? Want ik ging ff een klein wmv-filmpje overzetten van C500 naar C500 en koos inderdaad voor de send via infrared en het duurde bijna 10 minuten. Het gaat prima verder, alleen lijkt mij dat BT veel sneller moet gaan, dus zet hij hem niet automatisch aan toch? Of moet de ontvanger BT eerst aanzetten?
't lijkt me dat d eontvanger BT wel aan heeft staan ja ;) hehe dat kun je uit en aan zetten he....Infrarood detecteerd automatisch een 'inkomende-beam' en ontvangt hem dan ;)

offtopic:
'k heb net m'n SPV Classic laten unlocken..enneh..een SPV C500 besteld met een Telfort 300 abo voor 1 jaar :p

ohwja..ik was GOLD member bij Orange ;) hehe ben nu weer niets...heb net sinds 2 maand nieuw abo...

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 09-09-2004 10:05 ]

Verwijderd

bij www.expansys.nl nog niet verkrijgbaar, kan je pre-orderen. Wel simlockvrij voor 437 euro

Verwijderd

Smarron schreef op 09 september 2004 @ 09:44:
[...]
De verzender en ontvanger moeten beide BT aanzetten voordat je kunt zenden.

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 21:43:
hey mensen, ik heb ff tussendoor een klein vraagje.

Ik heb de SPV c500 nu ook maar ik vroeg me af hoe ik een plaatje met BT kan verzenden (beamen)

ik kan die optie nergens vinden, kan wel ontvangen maar het beamen kan ik niet vinden.

Kan iemand me daar misschien een handje mee helpen? (aan die handleiding die erbij zat heb je nl ook geen drol)
je kan dit dus wel met de standaard bestandsmanager.
een bestand selecteren menu optie 5
buiten infrarood zoekt ie dan ook naar bluetooth devices in range moeten wel gepaired of op indentificeerbaar staan lukt ook met contacten.
dus geen extra software :9 nodig

Verwijderd

Krijg morgen mijn Bluetooth gps muis :*) (Rikaline 6030)
Laat wel even weten hoe hij werkt met Mapopolis.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 20:38 ]

Verwijderd

Hallo,

ik had wat vragen over deze telefoon en gps/gprs

met zoeen GPS blokje dat je moet kopen voor 150+ kan je daarmee dan ook gratis msn / internet doen op je mobiel en ook navigatie software zoals tomtom of mapopolis ( ??? ) en is dat een beetje te doen... en zitten er dan geen xtra kosten bij, dus dat je 160 euro uitgeeft en dan onbeperkt kan internetten (http:// sites) ??

over de telefoon, misschien een rare vraag, kan daar ook irc software op oid ??

khoop dat jullie een antwoord hebben :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:57:
Hallo,

ik had wat vragen over deze telefoon en gps/gprs

met zoeen GPS blokje dat je moet kopen voor 150+ kan je daarmee dan ook gratis msn / internet doen op je mobiel en ook navigatie software zoals tomtom of mapopolis ( ??? ) en is dat een beetje te doen... en zitten er dan geen xtra kosten bij, dus dat je 160 euro uitgeeft en dan onbeperkt kan internetten (http:// sites) ??

over de telefoon, misschien een rare vraag, kan daar ook irc software op oid ??

khoop dat jullie een antwoord hebben :)
Internetten met een gpsmuis? Zo'n ding muis is volgens mij alleen om je locatie door te geven aan een sateliet zodat een routeplanner zich aan jou locatie aan kan passen.

/▌

• phAn
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:57:met zoeen GPS blokje dat je moet kopen voor 150+ kan je daarmee dan ook gratis msn / internet doen op je mobiel en ook navigatie software zoals tomtom of mapopolis ( ??? ) en is dat een beetje te doen... en zitten er dan geen xtra kosten bij, dus dat je 160 euro uitgeeft en dan onbeperkt kan internetten (http:// sites) ??
Erhm nou GPS is niet hetzelfde als GPRS hè? GPS staat voor Global Positioning System, een manier om je (een) geografische positie op aarde te bepalen. Met een GPS systeem kun je dus - met de juiste software - zien op welk punt op de aarde je begeeft.

GPRS staat voor General Packet Radio Service; een systeem waarmee je kunt internetten op je telefoon. Dit gaat via je provider en staat los van GPS of een GPS muis.

IRC op de smartphone zou ik niet weten.. zou misschien wel kunnen, het lijkt me persoonlijk nogal een gedoe, tikken met je smskeypad.. goed met een toetsenbordje misschien.. dan nog zou t een beetje een duur geintje worden op den duur met 3 euro per mb dataverkeer :p

Verwijderd

phAn schreef op 09 september 2004 @ 21:15:
[...]

Erhm nou GPS is niet hetzelfde als GPRS hè? GPS staat voor Global Positioning System, een manier om je (een) geografische positie op aarde te bepalen. Met een GPS systeem kun je dus - met de juiste software - zien op welk punt op de aarde je begeeft.

GPRS staat voor General Packet Radio Service; een systeem waarmee je kunt internetten op je telefoon. Dit gaat via je provider en staat los van GPS of een GPS muis.

IRC op de smartphone zou ik niet weten.. zou misschien wel kunnen, het lijkt me persoonlijk nogal een gedoe, tikken met je smskeypad.. goed met een toetsenbordje misschien.. dan nog zou t een beetje een duur geintje worden op den duur met 3 euro per mb dataverkeer :p
dus je kan niet internetten met gps en met gps kan je alleen maar positie bepalen voor bv navigatie..

en gprs, zit dat in de bundel van orange of is dat weer apart, en als je msnend hoelang kan dat dan voor die bepaalde mb's ??

• phAn
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:33:
dus je kan niet internetten met gps en met gps kan je alleen maar positie bepalen voor bv navigatie..

en gprs, zit dat in de bundel van orange of is dat weer apart, en als je msnend hoelang kan dat dan voor die bepaalde mb's ??
Correct @ punt 1.

GPRS zit niet standaard in je Orange belbundel. Voor zes euro in de maand kan je Orange World nemen, dat gaat van je bundel af (stel je hebt free 20 abbo, dan heb je met Orange World elke maand nog 14euro over om mee te bellen). Orange World is een soort van wap-portal, niet al te bijzonder, je kan er het weer checken, nieuws lezen, orange mail ophalen, dat soort blijheid. Moppen lezen kan ook (zijn wel flauw :p). Je mag ook gratis wappen met Orange World, dus wsp:// pagina's.
Bij Orange World krijg je standaard 2mb "internet" verkeer: daar kan je mee msnen, mail versturen via de interne mailclient van je telefoon en gewoon internetten. 2mb gaat snel op, zelfs met MSN. Elke extra mb dataverkeer kost je 3 euro verrekend per 25kb.

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 09 september 2004 @ 10:04:
[...]

't lijkt me dat d eontvanger BT wel aan heeft staan ja ;) hehe dat kun je uit en aan zetten he....Infrarood detecteerd automatisch een 'inkomende-beam' en ontvangt hem dan ;)

offtopic:
'k heb net m'n SPV Classic laten unlocken..enneh..een SPV C500 besteld met een Telfort 300 abo voor 1 jaar :p

ohwja..ik was GOLD member bij Orange ;) hehe ben nu weer niets...heb net sinds 2 maand nieuw abo...
Vraagje, die SPV C500 heeft toch een simlock? Wat kan je dan met een telfort abo? Of laat jem o.e.o.a. manier unlocken?

P.s Ik heb net me C500 besteld via GSMstunts! Voor -10 euri voor 1 jr verlening E40,- per maand.( goede deal toch!)
offtopic:
Wat houdt dat GOLD member in?? Weet dat je verschillende soorten hebt, ik ben silver, maar wat kan je ermee? Heb je voordelen t.o.v anderen.?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 21:55 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:37:
Krijg morgen mijn Bluetooth gps muis :*) (Rikaline 6030)
Laat wel even weten hoe hij werkt met Mapopolis.
Ben zeer benieuwd !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 20:39:
staat aleen dat het voor SPV / SPV E100 / SPV E200 / MPx200 is.
dus tja.. werkt het zekerweten?
d8 dat de c500 de eerste smarphone was die app unlocked verkocht werd omdat de lock er toch wel werd afgetrokken door de gebruiker.

volgens modaco:
Also there is no application lock!...load what you like…it just comes up with as message to ask you if you are sure you want to load untrusted software

heb net op mijn phone ook verschillende apps installed en krijg dan de melding idd of ik untrusted software wil installen en werkt prima.. ook tinygps werkt dan gewoon
Werkt zeker op de c500, heb ook al diverse apps zonder problemen op mn fone gezet alleen tinygps wou niet meewerken.
Na de unlock ging het echter zonder problemen

Verwijderd

ik ben van plan de c500 te bestellen via deze aanbieding:
http://www.gsmeasy.nl/abo...tail.php?abo=15&phone=187

alleen nu is vraag ik me af welke BT headset ik het beste kan gebruiken voor handsfree bellen? En werkt dit dan bijv ook met het afspelen van Mp3's?

voor de rest zijn de specs van dit mobieltje echt geweldig! :P (alleen nog een mini sd 256mb kaartje en je hebt alles wat je wilt)

Verwijderd

Kan je de mp3s ook laten afspelen via de speaker (met media player bv) en gaat dat met redelijke kwaliteit ?

En aan de mensen die hem al bestelt hebben, wat krijg je er allemaal bij als je hem online koop bv bij gsmeasy ? alleen de telefoon, of ook nog accesoires ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:54:
[...]

Vraagje, die SPV C500 heeft toch een simlock? Wat kan je dan met een telfort abo? Of laat jem o.e.o.a. manier unlocken?

P.s Ik heb net me C500 besteld via GSMstunts! Voor -10 euri voor 1 jr verlening E40,- per maand.( goede deal toch!)
offtopic:
Wat houdt dat GOLD member in?? Weet dat je verschillende soorten hebt, ik ben silver, maar wat kan je ermee? Heb je voordelen t.o.v anderen.?
Er is toch eentje die het opvalt :p nee ik heb een SPV Classic welke ik vandaag heb laten unlocken door Orange ;) daar gaat dus die Telfort SIM in en mijn Orange sim (uit m'n SPV Classic) gaat in de SPV C500 :p

whehehehe....ik moest wel een Telfort Abo nemen omdat ik ook m'n kpn telefoon (vaste telefoon) opzeg en me vriendin telfort heeft en dus kan bellen voor 1 ct per minuut naar vaste nummers of naar telfort mobieltjes....snappie ;)

offtopic:
ehh...je schijnt dan meer korting te hebbven dan bv. bronze klanten

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 10-09-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 10 september 2004 @ 01:08:
whehehehe....ik moest wel een Telfort Abo nemen omdat ik ook m'n kpn telefoon (vaste telefoon) opzeg en me vriendin telfort heeft en dus kan bellen voor 1 ct per minuut naar vaste nummers of naar telfort mobieltjes....snappie ;)
offtopic:
Je hebt een Telfort 300 abonnement afgesloten? Daarmee bel je niet voor 1 cent per minuut... Dat is alleen met Samenbellen van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 23:47:
Kan je de mp3s ook laten afspelen via de speaker (met media player bv) en gaat dat met redelijke kwaliteit ?
jup klinkt goed hoor, mp3's afspelen....maar je krijgt er ook een headset bij, daarmee kan je je mp3's ook luisteren (in stereo)

en je kan natuurlijk je favo mp3 omzetten naar wav en die als beltoon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 01:16:
offtopic:
Je hebt een Telfort 300 abonnement afgesloten? Daarmee bel je niet voor 1 cent per minuut... Dat is alleen met Samenbellen van Telfort.
offtopic:
I know ;) hehe me vriendin heeft een abo waarmee ze belt voor 1 ct per minuut :P 500 belminuten enzo....dus die belt mij altijd ;)
Dus ik hoe alleen maar een Telfort abo te hebben....ik bel zelf toch alleen (voornamelijk) met m'n Orange...die Telfort wordt zeg maar me nieuwe vaste telefoon...dus wordt niet zoveel gebruikt :p

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 10-09-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Dag mensen. Ik had net een c500 bij gsmeasy bsteld. Maar ik had een vraagje dus ik denk ik bel even Hang ik 22 minuten mobiel aan de telefoon zegt dat wijf we zijn op dit moment gesloten. Wij zijn geopend op ma-vr van 10-17. daar gaat mn 3 euro voor niets. Dus ik ga nu mn bestelling maar eens cancellen.
excuses voor het offtopic gehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Kan dit tom tom mobile pakket nou wel of niet gebruikt worden met de SPV C500?

Want dan haal ik http://www.gsmeasy.nl/abo...tail.php?abo=15&phone=187 abbonement erbij en dan kost het me maar 170 euro voor een supertelefoontje met GPRS.

Die 170 euro die verdien ik dan wel terug aan benzinekosten en tijd aangezien ik altijd wel ergens de weg kwijt ben. :P

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.