zo, dan hier mijn Casemod in Progress, ik weet dat het officieel niet zo genoemd mag worden, omdat de specs er niet na staan, maar een CM is het ook (nog) niet.
offtopic:
het is een 200 MHz'je, maar die word nog over geclockt
het is een 200 MHz'je, maar die word nog over geclockt
ik ben dus samen met een kameraad van mij bezig geweest om zelf een mod te maken, het zou de vorm van een kubus krijgen, zoals al eerder gezegd, daar zijn er namelijk nog niet genoeg van, hij zou een radiation look krijgen, en daarom moest hij geel worden, met gif groen aan de binnenkant, dus een Gele Kubus, en dat is in het engels Yellow Cube, en vandaar de naam (afkorting) Yellcu
we waren van plan hem pas te posten nadat hij af is, maar dat ging dus niet door...we waren te ongeduldig...
nou, dan hier het moment waar we op hebben gewacht, de foto's
offtopic:
ze zijn van Picserver.org, dus mischien zijn ze er niet altijd
ze zijn van Picserver.org, dus mischien zijn ze er niet altijd
de werkplaats:
de troep:
het mobo:
en dan gaan we nu beginnen met het modden
het uitmeten in het MDF:
we hebben even een hulpstukkie, zodat we recht zouden zagen:
dan het uiteindelijke uitzagen:
na het zagen even schuren:
nadat alles was uitgezaagd, hebben we een soort van steunlatje gemaakt, voor het ijzeren deel waar het mobo aan vast kwam. die hebben we dus even gelijmd:
dit word dus de voorkant, helaas zul je zien dat hij niet helemaal mooi is geworden, hij zal dan ook nog vervangen worden door een ander, dat zie je ook nog:
het boren van de blowholes:
het resultaat van het boren:
het voorboren, zodat de decoupeerzaag erin past:
en dan maar zagen:
even recht/bijveilen:
dan nog het CD-Rom stuk:
dan nog een bezel daarvoor:
en natuurlijk ook een aan/uit en een reset knop:
idem, maar dan van dichtbij
het maken van een overtrek dinges, voor het logo:
dan eerst weer even voorboren:
en dan maar zagen:
daarna even weer schuren:
Ronald had nog een busje verf staan, groen...dus dat paste in het thema, maar het was alleen niet de juiste groen:
dus dat moest even opnieuw, niet helemaal glad maar goed:
dan ook nog even de details:
en ook de CD-rom speler moest eraan geloven, we hebben hem niet dekkend zodat we kunnen zeggen dat Philips die speciaal voor ons heeft gemaakt
en dan ook de muis maar, en op de achtergrond zie je de PSU, die ook helemaal gemod word:
dan zijn we nu aangekomen bij de PSU (voeding), daar hebben we ook het logo uitgehaald, en gespoten:
het was de bedoeling om er plexi voor te krijgen, dat wilden we een beetje op afstand houden, voor betere cooling, dat deden we met de welbekende legoblokjes:
lijm ertussen, en goed aandrukken:
en dan toch maar even een tweede keer verven, want het eerste leek nergens naar:
en dan het uiteindelijke resultaat:
en natuurlijk horen in een casemod ook rounded cables, maar een echte tweaker koopt die niet, die maakt ze zelf...eerst hadden we hem groen gekleurt, dat was echter geen succes:
en zoals ik al eerder had gezegd, is de voorkant niet heel erg mooi geworden, deze werd dan ook vervangen door deze:
en dit is nu het plan voor de voorkant:
aan de vrije zijkanten komen nog een HDD LED bar, en een fanbus...
tot zover deze mod, er komen nog meer foto's, stay tuned !!!
Greetz,
/me en * Ronald