Ik vind GT4: Prologue op zich wel duur voor een demootje, maar ik vind m wel erg cool.
Graphics vind ik toch wel een stuk beter dan gt3, al boeit me dat eigenlijk ook niet zo heel veel. Ik heb liever een game waarbij je het idee hebt dat de auto echt reageert zoals je wilt, en de handling erg realistisch aanvoelt (ook al is dat misschien niet realistisch in vergelijking met de echte wagen

) dan mooie graphics, maar het is toch weer een verbetering, vooral de rallybaan vind ik echt supermooi (vooral het filmpje van de lesson guide).
Car handling voelt een stuk beter aan (kan helaas niet zeggen of het realistisch is

), veel meer gevoel bij remmen en accelereren (vooral als er tegenstanders in de buurt zijn, ik vind het gevoel van er naartoe kruipen, om vervolgens te laat op het gas te gaan en hun (of je eigen ghost...) zien weg te vliegen, wel erg goed, voor mijn idee veel beter dan in gt3). Ook het gevoel van wanneer je tot het uiterste gaat (of er net overheen.....) vind ik erg goed, al hangt dat natuurlijk ook af van de wagen.
Ik vind ook dat (hoewel dat ook gevoelsmatig kan zijn omdat ik er nu meer op let dan bij gt3) het verschil tussen net de ideale lijn rijden, of net niet, veel groter is dan in gt3. In gt3 kon ik als ik m'n rempunt had gemist nog aardig wat goed maken, maar met gt4 heb ik veel meer het idee dat als je te laat remt, je gewoon de lul bent en takketraag de bocht uitrolt, en als je te vroeg remt, alles op alles kunt zetten om wat te compenseren en met een bloedgang de bocht uit te komen om daar veel mee te winnen. En eindelijk is gras ook echt gras in plaats van een lanceerplatform wat het in gt3 helaas in veel banen is. Wat het ook wel tricky maakt, mjah, moet je maar niet op het gras rijden
De training school vind ik erg gaaf, zitten leuke opdrachten tussen (iemand al goud bij die opdracht met de hybride auto? of die laatste coffee break?

). Op zich deels natuurlijk wel te vergelijken met de licences (al krijg je er nu ook uitleg bij

) maar ik vind de opzet leuker dan met de licences. Al is het wel extreem frusty als je 0.002 tekort komt... maar wel weer erg kick als je net goud haal met 0.002 (en helemaal als je dan de reply kijkt en je perfect de ideale lijn hebt gevolgt).
De panelty in de arcade mode vind ik trouwens wel erg meevallen. Ja je mag niet vol in je tegenstander duiken, mjah, dat is dan ook niet de bedoeling

Een tikje geven kan wel, maar je zal je eigen remschijven moeten gebruiken om te remmen

En dat was voor mij ook wel wennen

maar het rijdt eigenlijk wel veel leuker, en uiteindelijk natuurlijk ook sneller

.
Denk alleen niet dat ik hiermee de zomer door ga komen, dus toch nog even op zoek naar een ander spel om de tijd te doden tot ie echt uit is. Jammer dat dat nog zolang duurt....