Heb ik weer, na alles wel een keer vervangen te moeten hebben zit ik met een vrij irritant probleem.
Namelijk dat mijn PC willekeurig loopt te rebooten, en niet alleen in windows, soms zelfs al meteen na me POST.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- resetknop afgesloten
- HD's gescanned met powermax, alles ok.
- CDroms losgekoppeld
- Floppy losgekoppeld
- Windows2000 en xp beide 3x geinstalleerd ofzo..
- AD-Aware, Spybot en Antivir gedraaid, geen problemen gevonden.
- Alle modshit qua lampjes ed eruit gehaald.
Ik verdenk zelf de voeding, maar ik ik wil dat cker weten voordat ik een nieuwe koop. Mijn huidige voeding is 300watt en nonamed.
Het rebooten is echt heel wisselvallig, zo deed mijn pc het vanaf vrijdag zonder problemen, maar nu reboot ie weer flink vaak. Soms zelf paar keer voordat ie windows inkomt.
Ook de uptime maakt niet uit, ik heb dit weekend uptimes gehad van 16 uur en 13 uur per dag..
Hitte lijkt me geen probleem, ik heb een 80mm koeler bij me harde schijven gemaakt voor de nodige koeling, en ook me CPU wordt max 45 graden.
Mijn specs indien nodig:
XP2600+
chaintech apogee
768mb ddr
ati radeon 9600pro bga
winxp/2000
40gb (7200) en 20gb (5400) schijven van maxtor
Windows staat op de 40gb.
Namelijk dat mijn PC willekeurig loopt te rebooten, en niet alleen in windows, soms zelfs al meteen na me POST.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- resetknop afgesloten
- HD's gescanned met powermax, alles ok.
- CDroms losgekoppeld
- Floppy losgekoppeld
- Windows2000 en xp beide 3x geinstalleerd ofzo..
- AD-Aware, Spybot en Antivir gedraaid, geen problemen gevonden.
- Alle modshit qua lampjes ed eruit gehaald.
Ik verdenk zelf de voeding, maar ik ik wil dat cker weten voordat ik een nieuwe koop. Mijn huidige voeding is 300watt en nonamed.
Het rebooten is echt heel wisselvallig, zo deed mijn pc het vanaf vrijdag zonder problemen, maar nu reboot ie weer flink vaak. Soms zelf paar keer voordat ie windows inkomt.
Ook de uptime maakt niet uit, ik heb dit weekend uptimes gehad van 16 uur en 13 uur per dag..
Hitte lijkt me geen probleem, ik heb een 80mm koeler bij me harde schijven gemaakt voor de nodige koeling, en ook me CPU wordt max 45 graden.
Mijn specs indien nodig:
XP2600+
chaintech apogee
768mb ddr
ati radeon 9600pro bga
winxp/2000
40gb (7200) en 20gb (5400) schijven van maxtor
Windows staat op de 40gb.
[ Voor 5% gewijzigd door mdj84nl op 24-05-2004 16:10 ]