Computer reboot random

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Heb ik weer, na alles wel een keer vervangen te moeten hebben zit ik met een vrij irritant probleem.

Namelijk dat mijn PC willekeurig loopt te rebooten, en niet alleen in windows, soms zelfs al meteen na me POST.

Dingen die ik geprobeerd heb:
- resetknop afgesloten
- HD's gescanned met powermax, alles ok.
- CDroms losgekoppeld
- Floppy losgekoppeld
- Windows2000 en xp beide 3x geinstalleerd ofzo..
- AD-Aware, Spybot en Antivir gedraaid, geen problemen gevonden.
- Alle modshit qua lampjes ed eruit gehaald.

Ik verdenk zelf de voeding, maar ik ik wil dat cker weten voordat ik een nieuwe koop. Mijn huidige voeding is 300watt en nonamed.

Het rebooten is echt heel wisselvallig, zo deed mijn pc het vanaf vrijdag zonder problemen, maar nu reboot ie weer flink vaak. Soms zelf paar keer voordat ie windows inkomt.

Ook de uptime maakt niet uit, ik heb dit weekend uptimes gehad van 16 uur en 13 uur per dag..

Hitte lijkt me geen probleem, ik heb een 80mm koeler bij me harde schijven gemaakt voor de nodige koeling, en ook me CPU wordt max 45 graden.

Mijn specs indien nodig:
XP2600+
chaintech apogee
768mb ddr
ati radeon 9600pro bga
winxp/2000
40gb (7200) en 20gb (5400) schijven van maxtor

Windows staat op de 40gb.

[ Voor 5% gewijzigd door mdj84nl op 24-05-2004 16:10 ]

• mdj84nl
oops, verkeerde knop. :{

[ Voor 98% gewijzigd door mdj84nl op 24-05-2004 16:10 ]

Verwijderd

IS het niet toevallig je geheugen wat loopt te klieren?
www.memtest86.com
hier kun je het test programma downloaden. Als er hieruit errors komen moet je ff je geheugen vervangen. Dit heb je namelijk nog niet gedaan

Verwijderd

Begon het rebooten zo ineens dan? Of nadat je wat aan de computer had veranderd?
Ik had ook een keer zoiets, bij mij lag het aan de ide kabel van de harde schijf, die was brak, dus daarom reboote de computer. (duurde ook 2 dagen voordat ik erachter was :X )
Dus ik zou even proberen om die te vervangen en kijken of het over is.

• mdj84nl
Het kwam opeens, uit het nix. Ik bener vergeten bij te zeggen dat ik al een andere IDE kabel uit een goedwerkende PC heb geprobeerd, zonder resultaat.

Mijn geheugen zou het idd kunnen zijn, want hij herkent ook heel vaak maar 256mb. Alleen ik kan die test niet afronden, want dan heeft ie al weer gereboot.
Daarbij komt dat als ik het 512mb reepje eruit haal, het probleem blijft, en ook wanneer ik het 256mb reepje eruit haal.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:14
mdj84nl schreef op 24 mei 2004 @ 16:19:
Het kwam opeens, uit het nix. Ik bener vergeten bij te zeggen dat ik al een andere IDE kabel uit een goedwerkende PC heb geprobeerd, zonder resultaat.

Mijn geheugen zou het idd kunnen zijn, want hij herkent ook heel vaak maar 256mb. Alleen ik kan die test niet afronden, want dan heeft ie al weer gereboot.
Daarbij komt dat als ik het 512mb reepje eruit haal, het probleem blijft, en ook wanneer ik het 256mb reepje eruit haal.
en als je dr nou eens geheugen uit een andere pc inzet of jouw geheugen in een andere pc zet :?

• mdj84nl
arvidbeheerder schreef op 24 mei 2004 @ 16:23:
[...]

en als je dr nou eens geheugen uit een andere pc inzet of jouw geheugen in een andere pc zet :?
heb geen ander DDR geheugen tot me beschikking ;(

maar als het me geheugen is, dan kan ie het toch niet zomaar ineens 4 dagen volledig goed doen, snap er echt nix van..

[ Voor 19% gewijzigd door mdj84nl op 24-05-2004 16:25 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat het idd je voeding is. Ik heb dit ook al een aantal keer gehad. Andere voeding verhielp het probleem :)

Kijk trouwens ook eens naar je moederbord. Misschien zitten er lekke/bolle condensators op.

• mdj84nl
JER00N schreef op 24 mei 2004 @ 16:26:
Ik denk dat het idd je voeding is. Ik heb dit ook al een aantal keer gehad. Andere voeding verhielp het probleem :)

Kijk trouwens ook eens naar je moederbord. Misschien zitten er lekke/bolle condensators op.
hmm daar had ik nog niet aan gedacht, ik zal even kijken.

Ik heb ook het idee dat door de toevoeging van een 9600pro en een barton, me 300watt cheapassding niet meer gnoeg is.

Verwijderd

Ik zou toch even 256 van je mem in ieder geval loshalen en kijken wat er gebeurd.. Anders even een voeding bij iemand regelen (Heb er nog wel een voor je)..

Succes

Verwijderd

mdj84nl schreef op 24 mei 2004 @ 16:09:
een vrij irritant probleem.
Namelijk dat mijn PC willekeurig loopt te rebooten, en niet alleen in windows, soms zelfs al meteen na me POST.

Het rebooten is echt heel wisselvallig, zo deed mijn pc het vanaf vrijdag zonder problemen, maar nu reboot ie weer flink vaak. Soms zelf paar keer voordat ie windows inkomt.
Ik heb zo'n beetje exact hetzelfde probleem, zie deze post:
Nieuw systeem crasht/reboot voortdurend

Ik heb echter nog geen oplossing, maar dat duurt niet veel langer.

Zodra ik meer weet laat ik het weten. :7
:)

• mdj84nl
geen rare dingen te zien op me mobo, wat me wel opviel, is dat sommige connectoren op me voedingskabel in me mobo, bruin/verbrand zijn. :{

En hey jeroen, die voeding van je wil ik wel proberen, als het werkt kan ik eventueel nog wel wat betalen :)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb iets dergelijks ook eens gehad. Maar na alle kabels goed erin gedrukt te hebben, bleven de reboots weg. (Volgens mij lag het aan mijn moederbord-voedingskabel)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• mdj84nl
Tobias schreef op 24 mei 2004 @ 16:34:
(Volgens mij lag het aan mijn moederbord-voedingskabel)
kijk, en daar ligt mijn probleem denk ik ook, alleen dan omdat ie half verfikt is :{

Verwijderd

Ik neem em morgen voor je mee :D

• mdj84nl
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:37:
Ik neem em morgen voor je mee :D
hehe chill :P

Hopen dat dat het is, anders weet ik het echt niet :{

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oei, het ligt dan zeker weten aan je voeding. Ik zou maar oppassen dat de zaak geen kortsluiting gaat maken met die verbrande connectors, want dan ben je nog verder van huis :)

• mdj84nl
JER00N schreef op 24 mei 2004 @ 16:43:
Oei, het ligt dan zeker weten aan je voeding. Ik zou maar oppassen dat de zaak geen kortsluiting gaat maken met die verbrande connectors, want dan ben je nog verder van huis :)
ik laat hem nu uit, morgen krijg ik een voeding, dan zal ik het resultaat even hier neerzetten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

XP2600+
chaintech apogee
Welke FSB en Welke Chipset zit er op die APOGEE :?

Zat namelijk laatst met een 2500+ Barton @333 te stoeien op de KT333 APOGEE en dat ging niet echt van een leien dakje bepaald helaas ;)

Daarom nu ook andere Mobootje :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mdj84nl
nero355 schreef op 24 mei 2004 @ 16:52:
[...]

Welke FSB en Welke Chipset zit er op die APOGEE :?

Zat namelijk laatst met een 2500+ Barton @333 te stoeien op de KT333 APOGEE en dat ging niet echt van een leien dakje bepaald helaas ;)

Daarom nu ook andere Mobootje :*)
me 2600+ staat op 155fsb hehe, maar dat is het probleem niet iig, ook op 133 heb ik het probleem.

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mdj84nl schreef op 24 mei 2004 @ 17:19:
[...]

me 2600+ staat op 155fsb hehe, maar dat is het probleem niet iig, ook op 133 heb ik het probleem.
Dat zou dus best weleens aan het nobootje kunnen liggen ;)
Ik waarschuw je maar alvast.............. you never know................

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jaKKer
  • Laatst online: 19:55

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Maak je pc eens helemaal schoon, al het stof weg blazen (het beste met zo spuitbusje met lucht onderdruk) ik had soort gelijk probleem snapte er geen drol van, bleek er allemaal stof opstoppingen te zitten naast me geheugen. Controleer dus alles ff op verrot stof :)

• mdj84nl
nero355 schreef op 24 mei 2004 @ 17:20:
[...]

Dat zou dus best weleens aan het nobootje kunnen liggen ;)
Ik waarschuw je maar alvast.............. you never know................
hoop het niet. Maar nu ik er over na denk, mijn 1900+ kon niet op 133 want dan kreeg ik strepen door me beeld ed, dezelfde strepen die ik nu heel af en toebij het opstarten van windows zie..

naja, morgen andere voeding, en anders meteen een ander mobo.

• mdj84nl
jaKKer schreef op 24 mei 2004 @ 17:27:
Maak je pc eens helemaal schoon, al het stof weg blazen (het beste met zo spuitbusje met lucht onderdruk) ik had soort gelijk probleem snapte er geen drol van, bleek er allemaal stof opstoppingen te zitten naast me geheugen. Controleer dus alles ff op verrot stof :)
gedaan, wel zonder spuitbus, maar ik zie geen stof.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:40

GieltjE

Niks te zien...

ik heb het wel eens gehad met een van me servers, kijk eens of je moederbord niet krom is en tegen de kast aankomt? bij me server was het bord net niet genoeg kromgetrokken maar elke keer als iemand iets tard liep ofzo maakte ie wel contact.

Hell / 0

• mdj84nl
GieltjE schreef op 24 mei 2004 @ 17:48:
ik heb het wel eens gehad met een van me servers, kijk eens of je moederbord niet krom is en tegen de kast aankomt? bij me server was het bord net niet genoeg kromgetrokken maar elke keer als iemand iets tard liep ofzo maakte ie wel contact.
nope, helaas.

• mdj84nl
heb nu een andere voeding (bedankt jeroen!) en het lijkt te werken, al juig ik dit keer even niet te vroeg, dat heb ik vorige week net even wat te vaak gedaan :{
Pagina: 1