Toon posts:

Nieuw systeem crasht/reboot voortdurend

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

sinds een week heb ik een nieuw systeem en sinds enkele dagen vertoont het systeem de volgende trekjes:

- automatisch restarten van het systeem tijdens normale omstandigen zoals browsen en draaien van applicaties
- bij gebruik startmenu loopt het systeem vast of crasht (loopt vast/boot voordat de programmas ook maar worden getoond)
- :'(

Overigens het SASSER virus is het denk ik niet want heb de microsoft patch reeds geinstalleerd.

> Wat veroorzaakt dit probleem en wat kan ik er aan doen?

Mainspecs:

Chieftec Dragon Miditower, 360W
Pentium 4 3.00 Ghz, 800Mhz, 512Kb
Asus P4C800, i875P, AMI Bios ver. 1016 (laatste versie)
Kingston Dimm 1024 MB DDR SDram pc3200 400 Mhz
Sapphire Radeon 9800 Atlantis Pro

Please help, bij voorbaat dank _/-\o_

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dan de temperaturen?

Verder kan het ook je voeding wezen, maar het kan ook een driverprobleem wezen... alles te vinden in een sticky bovenaan dit subforum

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je zou eens http://housecall.trendmicro.com/ kunnen proberen voor de zekerheid.

Krijg je verder nog foutmeldingen? Staat automatisch reboten bij systeemfouten aan? Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gezien en doorgenomen?

M.a.w. wat heb je al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

de temperatuur ligt zo rond de 30 - 40 graden zowel van de CPU als van het geheugen

en de driver van de videokaart en bois van het moederbord zijn allemaal de laatste versies.

Oja ik heb mijn harde schijf (MAXTOR 120 gb @ 7200 rpm) in twee partities verdeeld en beide NTFS toegekend.

Is het beter om windows te installeren op FAT 32?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:56 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:54:
Is het beter om windows te installeren op FAT 32?
Nee, NTFS is prima. Loop iig wel even de hangen en opstarten link door die ik hierboven heb gegeven. Daarmee kun je namelijk heel veel uitsluiten wat mogelijk problemen geeft. Te denken valt aan verkeerde drivers (dan zou je vermoedelijk wel een BSOD met een foutmelding moeten krijgen), een slechte voeding of geheugen. Gewoon even systematisch alles nagaan. Kost wat tijd, maar je hebt er ook veel aan :)

Welkom @ GoT trouwens. Hoi'en hoeft niet hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de links en het welkom.

Nog het vermelden waard is de volgende melding nadat het systeem is gechrasht

>Windows is herstelt van een ernstige fout.<

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de computer opnieuw opstarten.
Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controler of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een
nieuwe installatie , vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of
uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals chaching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelenvan onderdelen deveilige modus moet gerbuiken, dient u de computer
opnieuw op te starten, op F8 te drukken om geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus
te kiezen.

8)7

Mischien dat jullie hier iets mee kunnen?

Ik ben nog even aan het spitten in de hang en crash topic...

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:20:
Nog het vermelden waard is de volgende melding nadat het systeem is gechrasht ...

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Als het goed is staat daar ook nog een foutcode bij. Kijk eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide voor mogelijke oplossingen :) Waarschijnlijk dan toch verkeerde drivers.

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 10 mei 2004 @ 19:32:
[...]
Als het goed is staat daar ook nog een foutcode bij. [/TOPIC] voor
Dat klopt, zie hier:

*** STOP: 0x0000000A (0x7E0E7426, 0000001C, 0x0000001, 0x804F61CB)

Ik heb gezocht maar kon de fout in kwestie niet terugvinden.

Is het verstandig om de bios te overschrijven met de laatste driver (die er nu overigens al op staat)?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik asus update (utility om bios te flashen/updaten) tracht te installeren kan setup geen motherbord detecteren ?! Het wordt steeds mooier... |:(

Heeft iemand nog suggesties wat te doen? ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:20 . Reden: ten einde raad ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is het probleem het moederbord. (ASUS p4c800)

Zie deze topic:
[rml][ Ervaringen ]Asus P4C800 met 1GB geheugen[/rml]

Ik heb ook twee reepjes van 512 MB geheugen en het geheel is zo onstabiel als een asus p4c800. :'(

Ik ga proberen een ander mobord te krijgen :( ? Juist?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
99,9% zeker, verander je Kingston voor Corsair 2 x 512 en het werkt pérfect.
De reden? Kingston zuigt op Asus borden.

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb je je geheugen modules al getest met Memtest en in een ander systeem geplaatst, als dit niet het geval is...probeer je CPU ook eens in een ander Systeem te plaatsen.
Heb je 3DMark03 al gedraaid, draaid die `m voledig af, of stopt die na een paar tests?

Heb je de hardware die je absoluut NIET nodig hebt eruit gehaald, en zo je PC een weekje laten draaien, hou je de problemen?
Ik ben nu ook al ongeveer 2 maanden bezig met het oplossen van BSOD, dat is echt niet leuk, maar het hoord erbij, ik ben er nu achtergekomen dat mijn mobo het bijna wel MOET zijn, waarschijnlijk geheugencontroller kapot.

Heb je ook last van, dat als je een programma opent dat je dan foutmeldingen krijgt, en dan dat programma weer opnieuw moet opstarten of je computer geheel moet rebooten?

Suc6, en ik ga eerdaags ook voor de zekerheid nog ff de mensen hier op Gathering om hulp vragen want ik heb ongeveer 11 verschillende BSOD fout meldingen...:(

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
NiteSpeed schreef op 11 mei 2004 @ 15:27:
Kingston zuigt op Asus borden.
is dit objectief/ algemeen bekend? Als dit zo is dan kan ik wellicht ander geheugen / moederbord (MSI) claimen bij mijn retailler?

Links om jouw bewering hard te maken?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 10:34
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:03:
[...]

is dit objectief/ algemeen bekend? Als dit zo is dan kan ik wellicht ander geheugen / moederbord (MSI) claimen bij mijn retailler?

Links om jouw bewering hard te maken?
Wat dacht je van persoonlijke ervaring? ;)

Breng het spul terug naar de leverancier, eis dat ze het geheugen omwisselen en kijk dan nog eens of'ie onstabiel is :)

Daarnaast: je hebt uiteraard al wel een schone windows-install gedaan?! Want steevast crashen op het startmenu lijkt me eerder een probleem met windows dan met je hardware.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
W.Wezz schreef op 11 mei 2004 @ 15:33:

Heb je 3DMark03 al gedraaid, draaid die `m voledig af, of stopt die na een paar tests?
Nee wil ik wel doen. Hoe werkt het progie en waar kan ik het vinden?
Heb je ook last van, dat als je een programma opent dat je dan foutmeldingen krijgt, en dan dat programma weer opnieuw moet opstarten of je computer geheel moet rebooten?
Mijn systeem reboot vaak direct of kort nadat ik aan het browsen ben of gedurende programma's, soms ook niet, maar andere keren is het continue raak! Met andere woorden , dan kom ik internet niet op (hooguit 5 seconden) of kan ik het startmenu niet openen want dan loopt de boel vast!

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 11 mei 2004 @ 18:07:
[...]
Daarnaast: je hebt uiteraard al wel een schone windows-install gedaan?! Want steevast crashen op het startmenu lijkt me eerder een probleem met windows dan met je hardware.
Windows is schoon geinstalleerd, ja. Echter je hebt gelijk als je zegt dat windows een probleem is/heeft. Ik krijg na het crashen vaak doch niet altijd, de melding >Windows is herstelt van een ernstige fout.<

of

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de computer opnieuw opstarten.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

heb je in je bios je irq afhandeling al op pic mode gezit ipv van epic ??
dat was het probleem met mijn asus a7v333 mobo...
zowel windows als linux fedora core 1 liepen hom de have klap vast op irq problemen, na het om zetten naar pic mode was alles weg. wel moest ik hiervoor mijn windows opnieuw installeren.
je kan wel je windows porten, maar dan moet je van een apic systeem een standaard pc maken, is wel te doen via je controll panel, maar erg stabiel wordt je windows der niet van....

blabla

Verwijderd

Topicstarter
MidiMaze schreef op 11 mei 2004 @ 19:36:
heb je in je bios je irq afhandeling al op pic mode gezit ipv van epic ??
Weet ik niet, waar precies kan ik dit vinden :/ . Ik heb niets gevonden met betrekking tot pic / epic mode in mijn bios setup.

Kun je me vertellen waar ik moet zoeken? ;) thx.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:17:
Weet ik niet, waar precies kan ik dit vinden :/ . Ik heb niets gevonden met betrekking tot pic / epic mode in mijn bios setup.

Kun je me vertellen waar ik moet zoeken? ;) thx.
Voor zover ik weet staat zo'n optie niet in de bios van de p4c800 en kan je heel lang zoeken })

Verder, de foutcode die je krijgt is te vinden op de microsoft site (2 sec zoekwerk met google :P): http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_hwpg.asp

Daar wordt aangegeven dat het een fout betreft met de toegang tot het geheugen. Dit komt of door een foute driver, maar je krijgt geloof ik niet een specifieke driver als fout te zien, of door foute of defecte hardware. Aangezien kingston geheugen zoals al eerder gemeld niet lekker werkt op de asus p4x800 borden en het een geheugen fout betreft zou ik als eerste geheugen van een ander merk proberen om te zien of dat het probleem op lost.

edit: Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon pech hebt en een brakke geheugen module te pakken hebt. Neem aan dat je dual channel gebruikt en dus twee modules gebruikt ==> probeer is met een module te draaien, of draai even memtest om het geheugen te checken op fouten.

[ Voor 12% gewijzigd door gws24 op 11-05-2004 22:10 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 11 mei 2004 @ 22:01:
[...]
Aangezien kingston geheugen zoals al eerder gemeld niet lekker werkt op de asus p4x800 borden en het een geheugen fout betreft zou ik als eerste geheugen van een ander merk proberen om te zien of dat het probleem op lost.
Is dane elec wel goed/compatibel met p4x800?
edit: draai even memtest om het geheugen te checken op fouten.
[/quote]

Hoe kan ik het geheuegn checken, waar haal ik memtest vandaan?

_/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:01:
[...]

[...]

_/-\o_[/quote]

Memtest kan je gratis vanaf internet downloaden 8)

Type gewoon bij google in "download memtest" dan kom je er vanzelf wel :)

Verwijderd

Lijkt idd een memprobleem. Probeer SPD instellingen te laden in de bios en draai geen mem divider (1:1 draaien dus).

Het beste is ander mem erin te testen, maar als je dat niet hebt word het lastig. Als je PC net nieuw is kun je het gewoon ruilen, niks aan de hand dus :) ff naar de winkel en je kan weer vrolijk computeren. Corsair zal weer duurder zijn denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
ok thx found it :*)

enne wat betreft 3dmark03 is die nou echt 178 mb groot? En wat zegt het resultaat me precies?

Oja en de instabiliteit van mijn compu ligt dus, concluderend waarschijnlijk niet zozeer aan mijn mobo asus p4c800 maar wel aan de kingston geheugenmodules in combinatie met het p4c800 mobo? Correct?

Beter is om dane elec of corsair te kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:01:
[...]

[...]

_/-\o_[/quote]

http://www.memtest86.com/

maar het is mischien MS Blaster virus...

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:13:
enne wat betreft 3dmark03 is die nou echt 178 mb groot? En wat zegt het resultaat me precies?
3dmark03 is inderdaad zo groot. Dit programma test vooral je grafische (lees 3D)performance door je videokaart en cpu zo maximaal mogelijk te belasten. Uiteindelijk krijg je dan een totaal score die je kan vergelijken met die van andere mensen. Voor jou heeft dit programma denk ik weinig zin omdat je het probleem ook tijdens 2D (browsen etc) hebt.
Oja en de instabiliteit van mijn compu ligt dus, concluderend waarschijnlijk niet zozeer aan mijn mobo asus p4c800 maar wel aan de kingston geheugenmodules in combinatie met het p4c800 mobo? Correct?
Inderdaad, maar voordat je nieuw geheugen gaat halen kan je het beste even testen met memtest en test elk geheugen module dan even apart. Ren dus pas naar de winkel als je fouten krijgt.

Mocht je fouten krijgen dan kan je het beste een van de geheugens in de QVL (Qualified Vendor List) van asus nemen:
http://es.asus.com/produc...0-d/P4C800_DDR400_QVL.pdf
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:32:
maar het is mischien MS Blaster virus...
Kan zijn maar als de TS zijn windows gewoon up to date heeft, dus met alle security updates (is dit zo?), zou dat het niet kunnen zijn.

edit: toch maar even wat linkjes voor het blaster virus, je weet het nooit:
http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp
http://www.microsoft.com/security/incident/blast_faq.asp

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 12-05-2004 15:13 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

ok thx found it :*)

Beter is om dane elec of corsair te kopen?
3DMark03 zegt helemaal niks. Je hebt er niks aan om je systeem te testen, want het is nog grotendeels VGA afhankelijk ook.

Hoogstwaarschijnlijk zijn het de mem modules ja, maar dat weet je dus pas zeker als je ander mem geprobeerd heb (vraag een vriend om zn mem ff mee te nemen!).

Corsair is beter dan Dane-Elec btw..
gws24 schreef op 12 mei 2004 @ 15:09:
[...]
3dmark03 is inderdaad zo groot. Dit programma test vooral je grafische (lees 3D)performance door je videokaart en cpu zo maximaal mogelijk te belasten. Uiteindelijk krijg je dan een totaal score die je kan vergelijken met die van andere mensen. Voor jou heeft dit programma denk ik weinig zin omdat je het probleem ook tijdens 2D (browsen etc) hebt.
Het test je CPU nauwelijks. Sterker nog. Ik kan met een instabiel systeem 3DMark oneindig loopen als ik wil. Geen goede methode dus.
Gebruik liever Prime95 hiervoor.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:44:
Het test je CPU nauwelijks. Sterker nog. Ik kan met een instabiel systeem 3DMark oneindig loopen als ik wil. Geen goede methode dus.
Gebruik liever Prime95 hiervoor.
Klopt, bedoelde ook eigenlijk met maximaal belasten alleen de videokaart (alhoewel er wel cpu testen in zitten), maarja.... snel typen enzo :). Het hele verhaal was bedoeld om de TS duidelijk te maken dat dit programma geen zin heeft voor hem.

Verwijderd

hoezo kingston zuigt op asus p4c800 deluxe-e??? heb 2x 512 kingston, en alles loopt als een trein hiero

Verwijderd

Kingston geheugen werkt idd niet altijd even goed op Asus plankjes.
De eerste revisies van de P4c800 werkte zelfs helemaal niet met Kingston HyperX.
Meer hier over in het het Grote ervaringen topic van de P4(*)800
[rml]Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [ Ervaringen][/rml]
Zelf heb ik al meerdere P4p's met Dane Elec geheugen gebouwd, werken allemaal nog perfect (low end systeempjes)
In me eigen (high end) pc zit Twinmos, uitstekend geheugen, net als Corsair.
Let wel op dat geheugen op het moment erg duur is, je zal vast een dikke meerprijs moeten betalen voor Corsair, al is het het best waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
memtest is gerund en had na 1,5 uur 602709 errors gevonden waarvan 12883 bij test #4. Ik heb de test dus afgebroken na 1,5 uur. Zijn deze hoeveelheden errors gerbuikelijk ?

Oja verder is windows volledig up to date, dus blaster virus zal het niet zijn.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:47:
602709 errors gevonden waarvan 12883 bij test #4.
Deze zijn niet gebruikelijk en dus kan je beter dit geheugen terug brengen en andere halen!

Maar misschien toch nog een puntje: het is bekend dat als USB legacy support in je bios aanstaat dat memtest dan errors oplevert. Voor de zekerheid zou je het kunnen uitzetten en dan nog een keer testen (ik weet het.. misschien eerder aan moeten denken 8)7 ). Als je dan nog errors krijgt is je geheugen inderdaad gaar en kan je beter nieuwe halen.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 12 mei 2004 @ 20:53:
[...]
Maar misschien toch nog een puntje: het is bekend dat als USB legacy support in je bios aanstaat dat memtest dan errors oplevert. Voor de zekerheid zou je het kunnen uitzetten en dan nog een keer testen (ik weet het.. misschien eerder aan moeten denken 8)7 ). Als je dan nog errors krijgt is je geheugen inderdaad gaar en kan je beter nieuwe halen.
OK ik heb de memtest opnieuw uitgevoerd, ditmaal met USB legacy support (van auto naar) disabled. BTW waar dient legacy support voor?

Aantal errors na 2 uur memtest en 13 testrondes later : 0! BEtekent dit dat mijn geheugen toch goed is? Maar wat is dan het probleem? Toch een driver? Dit lijkt mij onwaarschijnlijk want bios heeft laatste versie. Zijn er soms nog meer drivers behalve de bios -misschien intel driver?- die ik kan updaten?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 20:00:
OK ik heb de memtest opnieuw uitgevoerd, ditmaal met USB legacy support (van auto naar) disabled. BTW waar dient legacy support voor?
USB legacy support is er geloof ik voor om oudere (legacy) usb apparaten aan te sturen (net zoals een parallelle poort tegenwoordig nog steeds op moederborden zitten om oudere printers etc te kunnen ondersteunen).
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 20:00:
Aantal errors na 2 uur memtest en 13 testrondes later : 0! BEtekent dit dat mijn geheugen toch goed is? Maar wat is dan het probleem? Toch een driver? Dit lijkt mij onwaarschijnlijk want bios heeft laatste versie. Zijn er soms nog meer drivers behalve de bios -misschien intel driver?- die ik kan updaten?
Betekent in ieder geval dat je geheugen geen fouten heeft :). Het enige wat ik kan verzinnen wat de oorzaak van je problemen is dat kingston en asus niet lekker samenwerken alhoewel ze apart wel goed zijn. Het enige wat je nog zou kunnen proberen is om even ander geheugen van een kennis/vriend erin te stoppen en te kijken of je de problemen nog steeds hebt. Heb je de problemen niet met het andere geheugen ==> ander geheugen halen; Heb je ze dan nog steeds dan moet je de oorzaak ergens anders zoeken (en weet ik het ook niet meer :( )

Verwijderd

kingston zuigt op ASUS? sinds wanneer? heb totaal 4 ASUS bakken, allen met kingston geheugen..... geen problemen hier hoor, sterker nog... andere merken gaan dr niet op.... omdat kingston div. chips gebruikt op de valueram reeks heb je ene beetje kans dat je ene chip hebt die je mobo niet pakt, maar infineon, winbond en hynix doen het op 99,9% van de bakken....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 21:40 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 13:03
Ik zou ook eens proberen de geheugen timings in het BIOS op zijn traagst te zetten. Misschien dat het bord niet lekker werkt als het geheugen op SPD staat.
Mijn Corsair geheugen wil namelijk niet lekker werken als het op SPD staat met een P4P800.

[ Voor 4% gewijzigd door Redje op 16-05-2004 21:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter volledig door en post hier je bevindingen :)

Verwijderd

hey,
hmzz ik heb dit probleem ook gehad.. je bent net in windows...je klikt iets aan..en BOEM..daar gaat je pc..hij word auto geboot.... windows enz opnieuw geinstaleerd..dat had geen zin..fout bleef zich voordoen.... dus het lag niet aan de software... we gingen de bios later update..dat was mis gegaan 8)7 verkeerde versie erop gezet |:( ...en de moederboard was al oud..dus tijd voor een nieuwe.. en dus ook nieuwe processor..gehegue.. en toen liep het systeem weer..dus ik denk dast je fout op je moederboard of geheuge zit (ookal zegt de memtest dat je geheuge goed is).

dus....ga terug naar de winkel :Y)

_/-\o_ wousjuuuh _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 22:26:
dus....ga terug naar de winkel :Y)
O-)

Verwijderd

Ruil je geheugen om voor 2x 512 Corsair (Geweldig merk)

Mocht het hierna niet werken, ruil dan je moederbord om.. ik weet dat dit heel simpel klinkt maar het is beter als dat je 2 maanden bezig bent met het aanpassen van je instabiele systeem.

FYI: Windows is hersteld van een ernstige fout.. nutteloze foutmelding , heb deze meerdere malen op een compleet stabiel systeem gehad zonder enkele probleem voor of na de melding.

Verwijderd

Topicstarter
haha

het systeempje is teruggebracht waar het vandaan kwam. Als het een software probleem is moet ik de reparatiekosten betalen. LOL :r !

Hoe groot schatten we die kans in?
0-10%
10-20%?
30%? mischien??

:X

Edit1: het geheugen is al wel goedgekeurd overigens tijdens een first quick look. Edit2: tijdens een tweede, minder snelle look, is een van de modules afgekeurd

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is geidentificeerd en heet: kapotte geheugen module, zoals iedereen al de tijd al heeft geroepen

Verwijderd

toppie! geheugen is toch belangrijker als iederene denkt....

Verwijderd

Topicstarter
en hier gaan we weer 8)7 . Nieuw geheugen en zelfde reboot probleem :(

probleem kan nu denk alleen nog moederbord zijn toch?

Verwijderd

dat zou je onderhand wel gaan denken. zou nog wel even een andere videokaart proberen als ik jou was, of iig andere drivers.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Djeez mijn reactie is alweer achterhaald, weggehaald :X

[ Voor 87% gewijzigd door blobber op 27-05-2004 23:59 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
nu krijg ik deze melding 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

voordat ik nieuw geheugen had was dit nog 0x000000A1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (foute driver? alle drivers zijn up to date en juist 8)7 )

trouwens het rebooten gebeurt zo lijkt het alleen tijdens het internetten
Pagina: 1