[PC] Age Of Empires 3! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.780 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:48:
zo te zien is de releasedate van nov 2004 niet gehaald :D
Age of Empires III is scheduled to ship in the second half of 2005.
helaas helaas, maar ach de game word en probably beter van. het wachten kan dus geen kwaad :P

[ Voor 17% gewijzigd door daves2hd op 10-01-2005 02:05 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 18-10 15:58

Steffy

Ayreonaut

:) Mooi ik moet deze vakantie eerst ff flink aan de Arbeid denk ik, de Radeon 9700 Pro zal het probleem niet echt zijn denk ik maar de Athlon 3200+ wel, die moet er echt ff uit voor een Athlon 64 3000+ S939 en dan flink opstoken.

Ben wel benieuwd wanneer er bv een kleine demo gaat komen, ik hoop dat ze die wel releasen en niet zoals bij heel veel games wachten tot na de release, iedereen kan de rustig zijn systeem afstellen op de game want er zijn vast mensen die dit niet meer gaan trekken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 14:02
Iedereen heeft het over de graphics (en of het wel draait op z'n computer). Maar de graphics vind ik niet het belangrijkste game element... dat is toch nog altijd de gameplay. Maar iig bij AoE1&2 vond ik de gameplay vrij goed alleen ik vond dat het allemaal wat te snel ging qua tijdvordering. Je kon erg snel van ***** Age naar ***** Age en dat maakt de speelduur minder en wordt het soms wat eentonig. Nog een nadeel aan 1 & 2 vond ik dat er weinig units beschikbaar waren (in vergelijking met sommige andere strategy games).

Ik hoop dat dat allemaal stukke beter verwerkt is in deel 3, als dit gebeurt is ga ik naar de graphics kijken, of die wel goed zijn. (En ja, aan de screenshots te zien ziet het er goed uit, maar 't kan altijd nog opgepoetst zijn op de screenshots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 16:25
Age Of Empires II is nog steeds een superspel. _/-\o_ Vooral op LAN.
Maja ik hoop net als veel andere dat het idd 2D blijft.
Maja de screenshots te zien lijkt het er wel op.
Ik kan bijna niet w88. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een AMD Athlon 3200+ gaat het spel makkelijk trekken en met die 9700 pro van je misschien wel op de hoogste instellingen als je daarbij ook nog 1 gigabyte aan geheugen hebt. De graphics zijn inderdaad best goed, maar je kijkt van boven af heh! Dat is veel minder zwaar dan in de verte kijken. Daarnaast is een hoge FPS bij een RTS minder belangrijk dan bij een shooter. Als je maar minimaal die 20 a 25 FPS haalt zit je goed.

Ik verwacht de minimum eis iets van 1,5 gygahertz (recommended P4 2,4gygahertz)+ 64MB directX 7 ondersteunende videokaart (recommended 128MB direct 9 kaart) + 512 MB geheugen (recommended 1024MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
BonzO schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:07:
Iedereen heeft het over de graphics (en of het wel draait op z'n computer). Maar de graphics vind ik niet het belangrijkste game element... dat is toch nog altijd de gameplay. Maar iig bij AoE1&2 vond ik de gameplay vrij goed alleen ik vond dat het allemaal wat te snel ging qua tijdvordering. Je kon erg snel van ***** Age naar ***** Age en dat maakt de speelduur minder en wordt het soms wat eentonig. Nog een nadeel aan 1 & 2 vond ik dat er weinig units beschikbaar waren (in vergelijking met sommige andere strategy games).

Ik hoop dat dat allemaal stukke beter verwerkt is in deel 3, als dit gebeurt is ga ik naar de graphics kijken, of die wel goed zijn. (En ja, aan de screenshots te zien ziet het er goed uit, maar 't kan altijd nog opgepoetst zijn op de screenshots)
Denk dat juist dat gelijk blijft, hopelijk iig. Het is niet voor niks zo populair geworden ;)

En dat iedereeen over de graphics praat is logisch, het is supermooi, en gameplay kan je nu nog moeilijk beoordelen en graphics niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weer uit de kast gehaald. Wat ik zo geweldig vond is de save functie in de multiplayer die zo goed werkt! Vooral met de uitbreiding bij 2 met boerderijen en trading kan je tijden oorlog voeren. Ik weet nog dat ik eens 2 dagen bezig geweest ben met oorlog voeren via lan. Als dat in de nieuwe versie weer zo geweldig werkt + veel verschillende gave units. Dan word het echt een top spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen oorlog voeren in één potje??? Jemig wat was je dan lang bezig... Bij ons duurde een potje meestal 20 tot 40 minuten, dan was het onderhand wel beslisd en had de één de ander afgeslacht. Soms was het al afgelopen na 15 min.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Geweldig serie !!

AoE2 heb ik echt grijs gespeeld... AoM vond ik eerlijk gezegd maar niks; te kleine schaal in vergelijking met AoE

* Stealth2000 gaat nu maar eens alle info eens rustig doorlezen :)

(Bij mij duurde een potje meestal max een 2 uur met 6 spelers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 18:36
Kroga schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:31:
Age Of Empires II is nog steeds een superspel. _/-\o_ Vooral op LAN.
Maja ik hoop net als veel andere dat het idd 2D blijft.
Maja de screenshots te zien lijkt het er wel op.
Ik kan bijna niet w88. :P
ik kan ook niet w88! Maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat het 2d blijft hoor...
ik heb op diverse fora gelezen dat Age of Mythology door ensemble gemaakt is om zelf te oefenen met 3d technieken en om de toekomstige AOE gamers vast te laten wennen aan het idee dat de opvolger van AOE2 in 3d zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
artacis schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:27:
[...]

ik kan ook niet w88! Maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat het 2d blijft hoor...
ik heb op diverse fora gelezen dat Age of Mythology door ensemble gemaakt is om zelf te oefenen met 3d technieken en om de toekomstige AOE gamers vast te laten wennen aan het idee dat de opvolger van AOE2 in 3d zou worden...
Eh, is toch overduidelijk 3d :?
Maar lijkt me niet dat je moet klooien met zoomen, roteren etc. Dus op die manier zal het wel spelen als een 2d spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sinterklaas is alweer een goede maand uit Nederland vertrokken, maar voor gevulde speculaas is er altijd plek. Hoewel Ensemble Studios maar drie van de acht beschavingen van hun volgende RTS blocbkuster Age of Empires 3 bekend heeft gemaakt, is het speculeren over de resterende vijf inmiddels in volle gang. Aan hand van de screenshots, waarop Duitse en Portugese vlaggen te zien zijn, zou dit samen met de Engelsen, Fransen en Spanjaarden het totaal op vijf brengen. Nog drie te gaan dus. Nu denkt de PC Gamer dat ook de Zwitsers en NEDERLANDERS van de partij zullen zijn. Dat laat ruimte voor een beschaving en die eer lijkt naar de Schotten te gaan. In de eerste singleplayer campagne stap je namelijk in de schoenen van Morgan Black, een settler van Schotse afkomst. Om alvast in de stemming te komen kun je op deze pagina een aantal zeer lekkere screenshots bewonderen.
http://www.gamer.nl/nieuws/24961

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 nieuwe plaatjes van Age of Empires 3.
Het lukte naar veel editten eindelijk de link goed te krijgen. 8)

Het spel ziet er echt nagenoeg fotorealistisch uit. Ik ga dit spel zeker aanschaffen maar eerst effe mijn pc upgraden.

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/103/1031905/iage-of-empires-iiii-interview-with-game-designer-greg-street-20050126041225902_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/103/1031906/iage-of-empires-iiii-interview-with-game-designer-greg-street-20050126041230355_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/103/1031907/iage-of-empires-iiii-interview-with-game-designer-greg-street-20050126041231886_thumb.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Dit spel wordt echt qua graphics (o.a. shader 3) en physics (havok 2) beste RTS tot nu toe. Ik neem aan dat iedereen de screenshots al goed bekeken heeft. Jammer echter dat de workers hun resources niet meer terug hoeven te slepen. Ze worden gelijk bij de voorraad geteld.

Kan haast niet wachten. Als de gameplay van AoE II erin zit en dat gecombineerd met de graphics en physics en een goede balans erbij (zoals bij starcraft) dan ga ik deze zeker aanschaffen _/-\o_

Releasedatum is 2e kwartaal dit jaar volgens PC Gameplay...

[ Voor 4% gewijzigd door seamus21 op 31-01-2005 14:38 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de graphics wel mooi, alleen je kijkt van bovenaf. Bij RTW maakte je echt onderdeel uit van het leger. Je kon zo ver inzoomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:57:
Ik vind de graphics wel mooi, alleen je kijkt van bovenaf. Bij RTW maakte je echt onderdeel uit van het leger. Je kon zo ver inzoomen...
Ja dat is zo maar AoE heeft niet dezelfde gameplay als RTW, ik vind dat ze niet moeten gaan prutsen aan de camera view, leuk ronddraaien en een beetje zoomen maar ze moeten er niet een compleet ander spel van gaan maken, als ik het zo bekijk dan blijft het ook aardig op AoE2 lijken maar nu met 3D graphics, wat voor mij trouwens niet eens had gehoeven, had het lekker 2D gelaten, prima voor mij hoor, de gameplay van AoE is ijzersterk, iedereen speelde RA vroeger en dat was dan zogenaamd geweldig, NOT :r "It's good to be the King" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Steffy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:41:
[...]

Ja dat is zo maar AoE heeft niet dezelfde gameplay als RTW, ik vind dat ze niet moeten gaan prutsen aan de camera view, leuk ronddraaien en een beetje zoomen maar ze moeten er niet een compleet ander spel van gaan maken, als ik het zo bekijk dan blijft het ook aardig op AoE2 lijken maar nu met 3D graphics, wat voor mij trouwens niet eens had gehoeven, had het lekker 2D gelaten, prima voor mij hoor, de gameplay van AoE is ijzersterk, iedereen speelde RA vroeger en dat was dan zogenaamd geweldig, NOT :r "It's good to be the King" ;)
WTF, wa zit jij de hele tijd te moele met je 2d, Wake up, het is 2005, welke idioot gaat nog een spel uitbrengen met 2d graphics, ja Nintende op de GBA, maar dan houdt het ook op. Serieus, 3D verkoopt 10 x zo goed als da 2d waar slechts enkele die-hard fans naar toe komen strompelen met snot uit hun neus en met 3 ontbrekende voortanden :/ 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
mja ik ben het eigenlijk wel met steffy eens,

ik erger me ook dood aan games als warcraft 3 waar er zonodig van een 2d spel een 3d engine gemaakt moet worden.
het resultaat is verschrikkelijk

een engine met poppetjes die er niet uitzien, grote blokjes die dingen moeten voorstellen, en verschrikkelijk hoge systeemeisen terwijl dat helemaal niet nodig is.
in w3 zit je dan ook nog eens met een super lage reso te spelen, en das helemaal erg.

ik vind het niet erg als ze voor AoE3 een 2d engine gebruiken want idd, de gameplay is 10x belangrijker, en die was in AoE2 echt vet :)
en ja het is 2005, maar ik moet zeggen dat ik de nieuwere games van tegenwordig eigenlijk steeds slechter vind worden.

voorbeelden zijn natuurlijk hl1, hl2, maar ook dingen als warcraft2 vs warcraft3, en starcraft vs whatever fancy game van tegenwordig. Diablo2 vs WoW en zo nog vele meer voorbeelden.

in alle gevallen ziet de nieuwe versie er 'beter' uit (dwz zwaardere systeem eisen) maar is de gameplay gewoon ronduit slecht.
kijk maar eens naar hoe verschrikkelijk veel tijd jullie allemaal red alert 1 hebben gespeeld, en hoe verschrikkelijk weinig tijd jullie red alert 2 hebben gedaan.

ter ondersteuning:
age of empires 2
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/a2.png
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/a2_.png
warcraft 3
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/w3.png
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/got/w3_.png

waar dan ook wel weer bij gezegt mag worden dat age of empires 2 een stukje ouder is dan warcraft 3 :P

[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 03-02-2005 12:55 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Het ziet er grafisch net zo mooi uit als AoE2, alleen de voordelen van 3d heb je nu. Dat zijn er wel wat, zoals
-In-game cutscenes
-Zoom
-Rotatie

En roteren en zoom moeten wat mij betreft ook slechts extratjes zijn, wil wel graag de oude camera houden zeg maar.

Verder verkoopt 3d inderdaad gewoon beter. En als je het in 2d zou doen, zou er echt nog heel weinig te varieeren zijn ten opzichte van aoe 1 en 2. Dan zou je dus net zo goed geen nieuw spel uit kunnen brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Onze generatie is nou eenmaal opgegroeid en erg nostalgisch ingesteld als het gaat om 2D en platform meuk. Ik denk dat de mensen die nu instappen met het spelen van games en dus niet anders gewend zijn dan 3D stuff juist helemaal afknappen als er weer (minder mooie graphics) spul zou verschijnen.

Terwijl ik dus ook erge voorstander ben van niet 3D en vet goedegameplay. Denk aan Z3, Metroid, Castlevania, FFI en II ed. Maar ja daar heb je het al dit zijn de oudere games die hot waren toen ik net aan games begon. Vandaar ook deze voorliefde.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-10 00:54
De gameplay van Age of Mythology was ook verschrikkelijk slecht, daarom heb ik dat spel ook nooit gespeeld. AoE II was inderdaad geweldig, ik speel het nog steeds wekelijks! Ik hoop niet dat AoE III lastiger wordt of niet meer op hoge resoluties te spelen is (of nog erger: dat er nog maar heel kleine maps kunnen zijn) want dan ga ik het spel echt niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik speel nog altijd CivilizationII en soms AoE 2 nog wel eens. CivilizationII is volgens mij al 12 jaar oud ofzo, het draaide in ieder geval al op mijn 486 weet ik nog wel en de gameplay van de game is slechts door een hand vol games geëvenaard en dat zegt een heleboel. Die zogenaamde 3D graphics hebben de afgelopen jaren alleen maar mindere games met zich mee gebracht, er werd vaak meer om het uiterlijk gegeven dan de gameplay, jaren werk aan Engines en vervolgens wordt er een game omheen geplakt die vaak om te huilen zijn.

Ik zal eerlijk zijn AoE3 heeft een super engine en moet zeggen dat er nu voor het eerst een redelijke 3D engine gemaakt is want er zitten behoorlijk wat details in, valt me niks tegen maar 2D is Gameplay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
van mij mogen ze het wel 3d maken als ze maar wel de goede gameplay behouden en daar twijfel ik toch aan. 3d speelt gewoon heel anders en dan gaan ze vast van die leuke snufjes toevoege die dan weer origineel zijn maar het hele spel verneuken (zoals generals, maar was zonder die neppe sterren ook al verneukt spel).

ik speel AOE2 nog elke dag :) en het blijft leuk. maar warcraft 2 is ook naar warcraft 3 gegaan in 3d en dat is ook een fantastiscchhh spel maja blizzard kan dat nu maar hopen dat het bij AOE ook lukt :'( :*)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Hmm... weet niet waar je het vandaan haalt.

Warcraft III is al weer enige jaren uit. Was de best uitziende RTS op dat moment en is dat eigenlijk nog steeds..

Als je kijkt naar games als C&C generals, middle-earth, warhammer dan zie ik het probleem niet om te gaan naar 3D... alhoewel het natuurlijk niet zuiver 3d is...

Een zeer goede ontwikkeling als je het mij vraagt. Ik verwacht van AOE3 niets anders.... Als het een simpele 2d game wordt roteerbare, in-uitzoombare maps dan ga ik hem niet eens kopen.

Ik hoop trouwens dat ze die tune ff een schop geven voor de release.. Beetje teveel van hetzelfde... combinatie van Age of myhology en AOE.
BasieP schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:40:

ik erger me ook dood aan games als warcraft 3 waar er zonodig van een 2d spel een 3d engine gemaakt moet worden.

een engine met poppetjes die er niet uitzien, grote blokjes die dingen moeten voorstellen, en verschrikkelijk hoge systeemeisen terwijl dat helemaal niet nodig is.
in w3 zit je dan ook nog eens met een super lage reso te spelen, en das helemaal erg.

ik vind het niet erg als ze voor AoE3 een 2d engine gebruiken want idd, de gameplay is 10x belangrijker, en die was in AoE2 echt vet :)
en ja het is 2005, maar ik moet zeggen dat ik de nieuwere games van tegenwordig eigenlijk steeds slechter vind worden.

voorbeelden zijn natuurlijk hl1, hl2, maar ook dingen als warcraft2 vs warcraft3, en starcraft vs whatever fancy game van tegenwordig. Diablo2 vs WoW en zo nog vele meer voorbeelden.

in alle gevallen ziet de nieuwe versie er 'beter' uit (dwz zwaardere systeem eisen) maar is de gameplay gewoon ronduit slecht.
kijk maar eens naar hoe verschrikkelijk veel tijd jullie allemaal red alert 1 hebben gespeeld, en hoe verschrikkelijk weinig tijd jullie red alert 2 hebben gedaan.

ter ondersteuning:
age of empires 2
[afbeelding]
[afbeelding]
warcraft 3
[afbeelding]
[afbeelding]

waar dan ook wel weer bij gezegt mag worden dat age of empires 2 een stukje ouder is dan warcraft 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hoe weet je nu of de gameplay slecht is als je het spel nog nooit gespeeld hebt?? :?

Age of Myhology was velen malen beter dan AOE 2 maar dit alles is natuurlijk subjectief.
Dennis schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 01:11:
De gameplay van Age of Mythology was ook verschrikkelijk slecht, daarom heb ik dat spel ook nooit gespeeld. AoE II was inderdaad geweldig, ik speel het nog steeds wekelijks! Ik hoop niet dat AoE III lastiger wordt of niet meer op hoge resoluties te spelen is (of nog erger: dat er nog maar heel kleine maps kunnen zijn) want dan ga ik het spel echt niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

pulleke schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:34:
Hoe weet je nu of de gameplay slecht is als je het spel nog nooit gespeeld hebt?? :?

Age of Myhology was velen malen beter dan AOE 2 maar dit alles is natuurlijk subjectief.

[...]
AoM was zeker niet beter als AOE2, je hebt gelijk het is ieder voor zich maar dat kun je echt niet maken om dat hier te zeggen, AOE (2) hadden zelfs betere gameplay dan bv Red Alert en AOM was brak en er zat een gaar verhaal in.

Ik vind AOE2 echt het beste spel op strategie gebied, het is misschien minder grootschalig maar als bij AOE een het vechten was dan baalde je gewoon als je een paar man kwijt raakte, als je bv TW games speelde of RA ofzo, ach boeie kom op beuken en rushen met alles wat je hebt en wat er dood ging dat deed er niet toe, maar bij AOE baalde ik altijd als ik meer dan 4 of 5 man kwijt raakte. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 18-10 00:54
pulleke schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:34:

Natuurlijk heb ik het wel _een_ keer gespeeld, maar dat was éénmalig. Vooral het niet kunnen kiezen van grote maps vond ik enorm irritant. Het liefst zou ik willen dat bij AoE II de maps nóg groter kunnen, een factor 4 (2x breedte, 2x lengte) ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18-10 12:42
Ik begrijp de antipathie tegen AoM niet; ik vond het een heerlijk spel; beetje makkelijk op normal difficulty, maar wel zeer leuk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Is er al nieuws wanneer die komt? Heb er eigenlijk wel zin in, volgende week settlers. Mijn pret kan niet op de komende tijd zeg

edit: ik bedoel vandaag al

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 09:57 ]

Verwijderd

BasieP schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:40:

ter ondersteuning:
age of empires 2
[afbeelding]
[afbeelding]
warcraft 3
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je zonodig 2d spellen moet gaan spelen koop dan een gba/ds ofzo :/

En dan die "argumenten", warcraft III ziet er niet uit, warcraft III heeft hoge systeemeisen 8)7
Dat Warcraft III er wel of niet goed uitziet blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Maar ik vind dat Blizzard het goed heeft gedaan, graphics kunnen misschien beter maar het is ook niet zo dat je je ergert aan de graphics van het spel. Sommige heroes en grunts zien er misschien als lego poppetjes uit, maar de meeste gebouwen en zo'n bone dragon bijv. die zien er erg goed uit.
Het enige nadeel van de 3d engine bij warcraft zou kunnen zijn dat de poppetjes wat blokkerig overkomen, maar dat is een stijl waar blizzard voor gekozen heeft.

Maar ff over AoE 3 :)
Als je die screenshots bekijkt zie ik het enige nadeel aan een 3d engine, de hoge systeemeisen :D. Want ze hebben volgens mij echt alles uit de kast gehaald, ik vraag me af hoe dat gaat lopen als je in een grote battle zit :|

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het is alweer een tijdje geleden dat ik AOE2 heb gespeeld.. Misschien eens een keer tijd die weer uit de kast te halen. Ben wel geneigd te zeggen dat nieuwere RTS'en hem inmiddels hebben ingehaald.. Zeker qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:42:
Maar ff over AoE 3 :)
Als je die screenshots bekijkt zie ik het enige nadeel aan een 3d engine, de hoge systeemeisen :D. Want ze hebben volgens mij echt alles uit de kast gehaald, ik vraag me af hoe dat gaat lopen als je in een grote battle zit :|
mischien is dat wel de nieuwe taktiek om van gezeur af te komen. danz etten ze er geen army limit op. val je elkaar elke keer met 5 soldaten aan duren de battles uren tot dagen. spam je allebij een leger van hier tot tokyo (da's verder dan ginder :> ) dan lag je elkaar er wel uit :P

mjah ik ga wel meer op letten als en een pinnend release date is die dichterbij komt. ik zal um we leen jaar later kopen ( of 3/4 ) doe ik meestal 8)7 ,.. hoewel deze er toch wel damn sexy uit ziet :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
seamus21 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:19:
Onze generatie is nou eenmaal opgegroeid en erg nostalgisch ingesteld als het gaat om 2D en platform meuk. Ik denk dat de mensen die nu instappen met het spelen van games en dus niet anders gewend zijn dan 3D stuff juist helemaal afknappen als er weer (minder mooie graphics) spul zou verschijnen.

Terwijl ik dus ook erge voorstander ben van niet 3D en vet goedegameplay. Denk aan Z3, Metroid, Castlevania, FFI en II ed. Maar ja daar heb je het al dit zijn de oudere games die hot waren toen ik net aan games begon. Vandaar ook deze voorliefde.
Ondanks dat ik nog geen 20+er ben, ben ik toch begonnen met AoE1 en C&C qua RTS games. Dat was nog zeker geen 3d, en daar ben ik dus ook mee "opgegroeid". Mijn eerste 3d RTS was denk ik zelf AoM.

Het gaat er gewoon om dat 3d RTS games op huidige pc's makkelijk net zo mooi worden als 2d games, en er zijn gewoon een paar verdere kleine voordelen aan. En het hoeft niet per definitie de gameplay te verpesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Laatst online: 22:36
8) :*) 8)7 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ >:) :) :9~

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA GEWELDIG!

Bij Age of Empires 1 heb ik 2 cd`s naar de eeuwige cdvelden gestuurd (wat een spel)
Bij Age of Empires 2 heb ik 1 cd versleten (vond deel 1 beter maar een megaspel)
Bij Age of Mythology ging er iets fout, een maat van me had het spel eerder als ik, toen knapte er iets en heb ik een nieuwe pc gekocht. Toen ik hem had maar meteen een nocdkey opgezet B)

Age of Empires 3, wat een graphics, wat een gevoel voor detail, wat een terrein *kwijlt*
Morgen zet ik een tentje voor de plaatselijke gamesshop op, ik ga niet weg voordat ik het in mijn handen heb!!

Sluit me op met deze game, de eerst volgende 3 jaar heb je dan geen kind meer aan me!
(edit, zou het eigenlijk niet heel gaaf zijn als _/-\o_ op een rijtje in een wave gaan?)

[ Voor 13% gewijzigd door Yofresh op 11-02-2005 17:52 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Age of Empires 1 was idd in bepaalde opzichten beter maar zeker niet beter als 2, bij AoE 2 hebben ze zich netjes aan de gameplay elementen gehouden en hebben ze verbeterd wat er in 1 mis ging, AoM is voor mij een Game die niet thuis hoord in de reeks, gewoon een ranzig spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 14:07
Yofresh_750 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:40:

Age of Empires 3, wat een graphics, wat een gevoel voor detail, wat een terrein *kwijlt*
Morgen zet ik een tentje voor de plaatselijke gamesshop op, ik ga niet weg voordat ik het in mijn handen heb!!
Uhh, morgen :? , zou wel mooi zijn natuurlijk }:O

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
[quote]Yofresh_750 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:40:
quote]
Dan hoop ik dat je een luxe tent hebt, want het duurt nog wel even voordat dit spel uitkomt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Weet ik weet ik, maar je moet wat voor zo`n gaaf spel overhebben

(het was dus ook een hyperbool...)

Heeft er iemand nog een screenshot, ik heb er nu 36 maar ik wil meer!

[ Voor 47% gewijzigd door Yofresh op 12-02-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 15:51

Lord_Nemesis

Wa oars?

Sorry voor de ongelovelijke schop, maar ik vroeg me af of er alweer iets meer bekend is geworden wat hier nog niet is gepost.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
zover ik weet helemaal niks, en dat maakt verder door posten een beetje nutteloos ;) We wachten er allemaal op, willen het liefst dat de cd gisteren al op je bureau lag, etc. Kortom, nee niks nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ensemblestudios.com/age3images/Age3Screenshot0-700.jpg

wow :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Aargh. Can't bloody wait :(

Dat ziet er wel erg sweet uit zeg :9

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Doen de Nederlanders al mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35
Yep.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het is alweer zes jaar geleden sinds Age of Empires II uitkwam. In de tussentijd konden we genieten van Age of Mythology, maar de echte fans wilden één ding, een vervolg op Age of Empires II. Eerder dit jaar kondigde ontwikkelaar Ensemble Studios het derde deel in de serie aan, en het spel werd meteen al tot kanshebber van RTS titel van het jaar gebombardeerd. Naast een ijzersterke gameplay is het spel voorzien van schitterende graphics. Zo is bekend dat men van shader model 3.0, bump-mapping en andere geavanceerde video trucs gebruik zal maken. Wat voor geweld er nodig is om Age of Empires 3 in alle glorie te kunnen draaien wil Ensemble nog niet zeggen. Wel liet men weten dat op een high-end systeem nu 45+ frames per seconde gehaald worden. Als het spel bijna klaar is zal met het optimaliseren voor de wat mindere systemen begonnen worden. Het is namelijk wel de bedoeling dat AoE 3, ook als er 400 units tegelijkertijd op het scherm actief zijn, op de wat meer bescheiden systemen speelbaar blijft.
http://www.gamer.nl/nieuws/25564

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik ga echt inzien dat mijn pc het straks niet meer gaat trekken, na nu straks 2 jaar trouwe dienst moet er maar wat anders komen. Het ziet er echt ziekelijk mooi uit :> :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-10 12:41

janklp

FortyTwo Capital

Hoe kan een game er zo gelikt uitzien? Ik snap trouwens niet hoe je dan je mannetjes moet besturen als de screenies er zo uitzien maar daar zal ms zeker een goede oplossing voor vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
omg als het game er echt zo uitziet tijdens het spelen moet ik dit spel gewoon hebben :P
en als het dan ook nog de gameplay heeft van AoE2 dan is het helemaal perfect. :D

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik begrijp dat ik mijn Radeon9700 mag afstoffen en mijn laptop weer in de kast kan leggen? Met zulke graphics zal de IntelExtreme in lachen uitbarsten en niks doen.

Vreemd dat AoM verhaal. itt AoE1 en 2 heb ik dat spel na 1 uurtje spelen nooit meer willen opstarten.

[edit]
* Delerium las ook iets over Civ4 in 3d?

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 13-03-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05
wanener is de precieze release date ?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Breepee schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:22:
[doen de nederlanders al mee]

Yep.
Echt waar? Echt waar? Echt waar?

Waar kan ik dat lezen :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Yofresh op 13-03-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Yofresh_750 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:21:
[...]

Echt waar? Echt waar? Echt waar?

Waar kan ik dat lezen :9~
Bekijk even de linkjes die gegeven zijn ;) Zo raar is het ook niet; in de tijd van AoE 3 hebben de Nederlands niet stil gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Hero Michiel de Ruyter

*kwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Gipsy King schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:16:
wanener is de precieze release date ?

>:)
Wees gerust, je hebt nog bijna 7 maanden tijd om te sparen voor een nieuw systeem, November heb ik een paar keer gelezen, weet zo niet meer waar maar geloof dat Gamespot ook november zei, de 1e om precies te zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Damn :9~ I wanna play.. O+ Nice graph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Je bent niet de enige ^^

Strak hopelijk een rijbewijs, en de rest van mijn geld gaat naar een pc-upgrade voor AoE3 en TES4:Oblivion :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:06

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Nog wat nieuwe pics :P

http://images.filefront.c...enshot.html#current_image

Het is 1600X1200, dus dat is oppassen voor de 56k'ers.

Er zit een hoop detail in , kan niet wachten tot ie uitkomt :Y)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Heel veel detail ja, zoveel detail zelfs dat op die ene Screenie het wiel van die Koets nog steeds een tienhoekig ding is :r Dat is dan weer zo jammer.

Verders zit het wel goed, moet ben ik bang wel nieuwe videokaart hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan zelf ook echt niet wachten tot dit spel uitkomt, beetje jammer misschien dat je kannonnen hebt e.d. want dat riekt naar moderne bende..

verder kan ik niet begrijpen dat sommige mensen AOM bagger vinden.... vast te weinig fantasie hiervoor? mja, ieder zijn eigen mening natuurlijk ;)

om hierbij toe te voegen: ik vond dus AOE 2 niks aan... was gewoon AOE 1 maar dan waren de priesters monniken geworden en dat soort dingen...

lijkt me anders ook wel vet als ze AOE 1 met nieuwe graphics maken!

nou ja, kan niet w88 tot (misschien?) november!!

nog ff over dat nederlanders mee doen, ik kan nergens vinden wat echt bevestigd dat ze mee doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

nog ff over dat nederlanders mee doen, ik kan nergens vinden wat echt bevestigd dat ze mee doen!!
Ach ja, waarom niet? Ik bedoel ze zaten ook al Rise of Nations :)

En na de Middeleeuwen is Nederland, internationaal gezien, toch aardig rap op komen zetten.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Ze doen erin mee. Check gamers.nl forum.

Originally Posted by www.planetageofmythology.com
British - start with more vils + a free vil for each house built
Dutch - start with less vils but can build a bank to generate coin
French - easier to ally with natives, courier who is tough and expensive villager
Germans - tech not needed to get mercs, occasionally TC produces unique cav and a super vil with a wagon
Portuguese - get 2 covered wagons (which turn into TCs), get vision GP in some form
Spanish - baseline civ but shipments from HC are cheaper

There were several maps announce in this article too: Amazon, Caribbean, Carolina (lush green coastal map), The Great Lakes (Medit), The Great Plains, New England (cliffy coastline), SageUnay (one team inland other team on the water), Texas, Yukon (snowy with lots of gold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-10 11:57
Ik las dit op de site. De Nederlanders zijn nog niet officieel aangekondigd, maar de kans is groot tot bijna zeker.
Dutch
Home City

Not known

Attributes

Not known

Quotes

"The French, Spanish, and British have been official confirmed by Ensemble, but the smart money says the Dutch and Swiss will be two more." PC Gamer

History

In 1602, the government of the Republic of the Seven United Netherlands chartered the Dutch East India Company (Vereenigde Oostindische Compagnie, or VOC) with the mission of exploring for a passage to the Indies and claiming any unchartered territories for the United Provinces.

In 1609, English explorer Henry Hudson attempted to find a northwest passage to the Indies, instead discovering areas of current United States and Canada, among others giving his name to the Hudson River and Hudson Bay and claiming the surrounding land for the VOC.

After some early trading expeditions, the first settlement was founded in 1615: Fort Nassau, on Castle Island, near present-day Albany. The settlement served mostly as a trade post for fur trade with the natives and was later replaced by Fort Oranje (or Fort Orange) at present-day Albany.

In 1621, a new company was established for with a trading monopoly in the Americas and West Africa: the Dutch West India Company (Westindische Compagnie or WIC). The WIC sought recognition for the area in the New World - which had been called New Netherland - as a province, which was granted in 1623. Soon after, the first colonists, mostly from present-day Belgium and Germany, arrived in the new province.

In 1626, director general of the WIC Peter Minuit "purchased" the island of Manhattan from Indians and started the construction of fort New Amsterdam. In the same year, Fort Nassau was built in the New Jersey area. Other settlements were Fort Casimir (Newcastle) and Fort Beversrede (Philadelphia). In 1655, the main settlement of New Sweden, Fort Christina, was captured after the Swedes had briefly occupied Fort Casimir. Large numbers of the inhabitants of these settlements were not Dutch, but came from a variety of other European countries, including England.

In 1664, English troops under the command of the Duke of York (later James II of England) attacked the New Netherlands colony. Being greatly outnumbered, director general Peter Stuyvesant surrendered New Amsterdam, with Fort Orange following soon. New Amsterdam was renamed New York, Fort Orange was renamed Fort Albany.

The loss of the New Netherland province led to the Second Anglo-Dutch War during 1665-1667. This conflict ended with the Treaty of Breda in which the Dutch gave up their claim to New Amsterdam in exchange for Suriname.

From 1673 to 1674, the territories were once again briefly captured by the Dutch in a renewed war with England, only to be returned at the Treaty of Westminster.
Klinkt allemaal erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

N-Freak schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:06:
Ik las dit op de site. De Nederlanders zijn nog niet officieel aangekondigd, maar de kans is groot tot bijna zeker.

[...]

Klinkt allemaal erg goed!
Net alsof wij zo blij moeten zijn met onze west indische geschiedenis, dat is achteraf gezien toch een miskleun geweets maar goed, leuk dat we er alsnog misschien in komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, miskleun... is te groot gezegd vind ik zelf

in de gouden eeuw en daar in de buurt, was Nederland financieel gezien het sterkste land op aarde en daarnaast hadden we een goeie vloot die bijv. de Engelsen versloegen, die toch bekend staan/stonden om hun eigen sterke vloot!

oke, het is waar dat er inderdaad dingen zijn gebeurd in Indonesië en Amerika (en omstreken, voor het geval ik iets vergeet) waar we niet trots op kunnen zijn. Denk hierbij aan slavenhandel, te lage prijzen betaald etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:26:
nou, miskleun... is te groot gezegd vind ik zelf

in de gouden eeuw en daar in de buurt, was Nederland financieel gezien het sterkste land op aarde en daarnaast hadden we een goeie vloot die bijv. de Engelsen versloegen, die toch bekend staan/stonden om hun eigen sterke vloot!

oke, het is waar dat er inderdaad dingen zijn gebeurd in Indonesië en Amerika (en omstreken, voor het geval ik iets vergeet) waar we niet trots op kunnen zijn. Denk hierbij aan slavenhandel, te lage prijzen betaald etc...
nou ja een goeie vloot :?
onze bootjes waren te laag waardoor de engelse er meestal overheen schoten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha, dat kan wel zo zijn, maar handelsvloten zijn er ook :D

en ookal heb je kleine bootjes, er is slim over nagedacht om juist die in te zetten zodat de Engelsen gewoonweg niks konden, daar heb je hersens voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:34:

en ookal heb je kleine bootjes, er is slim over nagedacht om juist die in te zetten zodat de Engelsen gewoonweg niks konden, daar heb je hersens voor nodig!
ik zou toch niet graag met een voc schip een engelse oorlogsbodem aanvallen ;)
en niet alleen de engelsen maar de spanjaarden snapten er ook niets van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm... je snapt wat ik bedoel :)

mawja.. ben ondertussen ff kijken waar pcies op gamer.nl dat staat over ons volkje dat misschien mee gaat doen met aoe III maar nog niks kunnen vinden.... heeft iemand misschien precieze link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Gamer.nl forum http://forum.gamer.nl/showthread.php?p=1366317#post1366317

http://www.zonehacks.net/ en hier een link naar een artikel waar het dus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:34:

Daarom mikte de Engelsen op de benen van de kapitein >:) :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah gevind :) oke dan, zoals ik al zei: de Nederlanders waren goed in handelen en je hebt een bank aan het begin (ofzo iets)
Al iets bekend over soort van units? infanterie, cavelerie, artillerie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of hij al eerder gepost is, maar hier staat wel damn veel info
Age of Empires III Interview by David Wulzen on 03/21/2005 :
Overview: Ensemble Studios is working hard to release the newest title of the Age of Empires series. We spoke with lead designer Greg Street to know more details about the game.

http://articles.filefront...view/;586;;;/article.html

zomaar een interesant stukje:
Q: Thank you very much for your time. Is there anything else you would like to tell the readers about Age of Empires III?

A: We talk a lot about the big features in AOEIII because they are the most exciting, but there are probably dozens of little tweaks to gameplay that RTS players, and especially fans of the Age series, will really appreciate. For example, almost every random map is “nomad” style. Instead of starting with a town and a few villagers, you have to explore the map and decide where to build your colony. You can hang back and try to build near your allies, or you can brazenly try and guard a critical silver mine or mountain pass. We’re also fixing some of the mistakes we made on Age of Mythology. We thought taking out the ability to choose your player color would let multiplayer games start faster, but fans really missed that feature, so we’re adding it back for Age of Empires III.

Resources!

http://articles.filefront...view/;414;;;/article.html

ook interessant

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na duizenden rated en unrated AOEII multiplayer games ben ik nu 1 1/2jaar Age of Empires clean.....begint de ellende nu weer opnieuw met AOEIII .......ik weet het antwoord alweer: JAAAA!!.

Dat ziet er gelikt uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Yes! Dat wordt weer een verslaving, denk ik...:)
Mits men pc het aankan.
Wat zijn de systeemvereisten?

[ Voor 34% gewijzigd door eswa op 01-04-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

eswa schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:55:
Yes! Dat wordt weer een verslaving, denk ik...:)
Mits men pc het aankan.
Wat zijn de systeemvereisten?
Zo is bekend dat men van shader model 3.0, bump-mapping en andere geavanceerde video trucs gebruik zal maken. Wat voor geweld er nodig is om Age of Empires 3 in alle glorie te kunnen draaien wil Ensemble nog niet zeggen. Wel liet men weten dat op een high-end systeem nu 45+ frames per seconde gehaald worden. Als het spel bijna klaar is zal met het optimaliseren voor de wat mindere systemen begonnen worden. Het is namelijk wel de bedoeling dat AoE 3, ook als er 400 units tegelijkertijd op het scherm actief zijn, op de wat meer bescheiden systemen speelbaar blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 23:05

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Mijn bloed gaat sneller stromen...
Gelukkig heb ik tegenwoordig adsl..
In de tijd van age of kings gingen we avond aan avond spelen op het 56k tje... en als de telefoonrekening kwam was het een weekje niet spelen :D
We deden in die tijd altijd wie de hoogste foon rekening had.
Jeugdsentiment ... zat ik nog maar in de brugklas

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

chucky666 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:43:
[...]

Het is namelijk wel de bedoeling dat AoE 3, ook als er 400 units tegelijkertijd op het scherm actief zijn, op de wat meer bescheiden systemen speelbaar blijft
Hee, dit brengt mij op het punt van de population-limit. Weet iemand hier toevallig al iets meer over? Is de limiet opgeschroefd naar bv. 400, of hebben ze het helemáál laten vallen? (Als ik hun was zou ik het laten vallen, dan kan het spel beter concurreren met Mass-Army-games als Rome: Total War. Just my €0,02 ... zou wel gaaf zijn, AoE in Mass-Army-stijl :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:24:
[...]

Hee, dit brengt mij op het punt van de population-limit. Weet iemand hier toevallig al iets meer over? Is de limiet opgeschroefd naar bv. 400, of hebben ze het helemáál laten vallen? (Als ik hun was zou ik het laten vallen, dan kan het spel beter concurreren met Mass-Army-games als Rome: Total War. Just my €0,02 ... zou wel gaaf zijn, AoE in Mass-Army-stijl :*) )
Bwa, ik vindt zo een poplilmiet ergens wel goed: dan moet je wel een beetje slim aanvallen. Kwaliteit boven Quantiteit. Om nog maar de zwijgen van de systeemeisen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Inderdaad, er moet wel een population limit zijn, maar die mag van mij gerust naar 500 of 600, mits er grote levels zijn. Als AOE3 net als AOM 300 max heeft, dan zou dat echt een teleurstelling zijn. Misschien krijgen we later nog wat meer info erover.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 09-10 11:29

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik denk dat je PC het behoorlijk zwaar zal krijgen als jij een multiplayer doet met 8 mensen en idereen 500 units maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:o AoE niet net als Rome TW, dat lijkt me niks tenminste. AoE is een game waar je altijd met een aantal units de boel moet opknappen en dat mogen er ondertussen wel een stuk of 500 de man zijn of nog wat meer maar het moet echt geen Rome TW gaan worden naar mijn idee, dan is het geen AoE meer. En hoe heet die game ook alweer? dat is TW maar dan in de franse tijd zeg maar, dan zit je straks weer met dezelfde games, overgens schijnt het wel een leuke game te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippe shit ! :D

Eindelijk Nederlanders in een spel :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:31:
Hippe shit ! :D

Eindelijk Nederlanders in een spel :)
D'r waren der al een paar eerder hoor. Cossaks en Rise of Nations: Thrones and Patriots. Met name die laatste was erg leuk (Nederlanders waren goed in schepen enzo).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
De Nederlanders zaten ook in Sid Meiers' Pirates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
of in colonisation (Daar waren we goed in handel etc.)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 12:35
En in Europa Universalis I & II :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste videobeelden, ziet er mooie uit

http://www.multiplayer.it/articolo.php?id=15393&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het filmpje zier er inderdaad niet gek uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Laatst online: 28-08 15:21
Wordt dit spel dan in de style van Anno 1602 maar dan met de AoE typische dingen.
Of gaan ze toch op een andere tijdzone mikken dan de gouden eeuw van Nederland zoals Anno 1602 dat doet?
Als ze dat gaan doen wordt het een ultra goed spel :D :D :D :D :D :D
Lekker met scheepies eilandjes veroveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Koekie007 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:22:
Mijn bloed gaat sneller stromen...
Gelukkig heb ik tegenwoordig adsl..
In de tijd van age of kings gingen we avond aan avond spelen op het 56k tje... en als de telefoonrekening kwam was het een weekje niet spelen :D
We deden in die tijd altijd wie de hoogste foon rekening had.
Jeugdsentiment ... zat ik nog maar in de brugklas
Ik met isdn AOE2 tegen een vriend... de telefoonrekening was 3 keer zo hoog als normaal,dus heeft me nog flinke ruzie met m'n ouders bezorgd (aangezien ik nu 18 ben, was ik toen een jaar of 14/15 :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 15:01

njh

op pagina 2/3 is zelfs een trein te zien :)
kan niet wachten

(nu maar hopen dat er niet van die gare beveiligingen op zitten met oog op emulatie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste civilizations zijn al bekend. De Russen en het Osmaanse Rijk ( Turkse Rijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:01:
De laatste civilizations zijn al bekend. De Russen en het Osmaanse Rijk ( Turkse Rijk)
Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou het kloppen dat de nieuwe release datum zo rond 27 mei 2005 ligt?

Gaaf spel trouwens, eindelijk een reden om een nieuwe pc te gaan uitzoeken van de zomer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:25:
Zou het kloppen dat de nieuwe release datum zo rond 27 mei 2005 ligt?

Gaaf spel trouwens, eindelijk een reden om een nieuwe pc te gaan uitzoeken van de zomer :P.
Zou mooi zijn, juist op mn verjaardag >:) ; maar is 27mei niet iets te vroeg. mss 27 mei 2006 ofzo kijkend naar hl² :P

Mooie layout van de startpost trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Mei is denk ik te vroeg. Op GameSpy staat bij "game info" dat AOE3 op 1 november 2005 uitkomt.
http://pc.gamespy.com/pc/age-of-empires-iii/

[ Voor 31% gewijzigd door PhoenixT op 01-05-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.nedgame.com/ht...ct_detail.php?gamesid=<br /><b>Notice</b>:
en bij netgame zeggen ze dat ze hem 15 juni verwachten :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over technische problemen met dit spel horen niet thuis in dit topic!
Indien je er zelf niet uitkomt kan je een topic openen in SPV, maar doe dit dan wel volgens de richtlijnen!