[PC] Age Of Empires 3! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:00:
Kunnen we AUB de discussie over AoM ergens anders voeren. Dit topic gaat over de Age of Empires series en AoM behoort daar NIET toe :).
Het is van dezelfde makers en heeft hetzelfde genre;-) ik denk dat AoE 3 gewoon wordt zoals AoM maar dan dus met de oude verhaallijn/setting (dus niet alleen dat griekse gedoe maar de ouderwetse bronze age babla age enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:13

Upke dupke

Oompa Loompa

Nogmaals. AoM behoort niet tot de Age of Empires serie, maar wel tot de Age of serie. Het is een spin off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36
Steffy schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:39:
[...]

:/ Ik denk dat jij een zwaar onder de maat pc hebt want AoM was altijd al een superbrakke game, daarbij kwam kijken dat er per team ongeveer 5 mannetjes in het level rondliepen en bij BfME zijn dat er wel even heel erg veel meer, minder Detail heeft BfME ook niet, het hangt er maar net van af hoe je instellingen staan, alles op zijn max draai ik dus niet, niet speelbaar in ieder geval maar dan is het spel zeker wel veel mooier dan AoM dus waar jij die onzin vandaan haalt weet ik niet. Ik wil nieman gelijk afkraken maar AoM is echt niet mooier dan BfME, ik geef toe dat beide games wel iets hebben en beide games hun gebreken maar kwa grafisch gebied is BfME echt beter
Dat AoM slecht tegen veel units kan, is een welbekend feit, maar dat heeft niet zoveel met grafisch niveau te maken. Ik heb een dual Xeon 3.2 en een GF5900XT welke ruim voldoende zijn om beide games alles op max te spelen op 1280x1024, en BfME ziet er gewoon stukker minder uit dan AoM. period.

En de maps in AoM zijn normaal qua grootte niet echt groot, niet echt klein. Wel is er wat weinig keus. Maar laten we het idd hier over AoE3 houden :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:00:
[...]

Het is van dezelfde makers en heeft hetzelfde genre;-) ik denk dat AoE 3 gewoon wordt zoals AoM maar dan dus met de oude verhaallijn/setting (dus niet alleen dat griekse gedoe maar de ouderwetse bronze age babla age enz)
Helaas, je zit er naast. De maker van AoM heeft aan de eerste twee delen meegewerkt van AoE maar is daarna opgestapt om aan AoM te werken. Hetzelfde genre is natuurlijk onzin, zo kunnen we elke strategy game wel onder dezelfde noemer gebruiken.

Om maar eens ontopic verder te gaan wat pics van AoE3 op mijn webspace geslingerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/6.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door We Are Borg op 19-12-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
We Are Borg schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:00:
Kunnen we AUB de discussie over AoM ergens anders voeren. Dit topic gaat over de Age of Empires series en AoM behoort daar NIET toe :).
Daar denkt MS anders over. Als ik naar www.ageofempires.com ga dan staat onder 'Age of Empires Series' als eerst: Juist ja. Past gewoon in het rijtje.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Dr. Strangelove schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:38:
[...]

Daar denkt MS anders over. Als ik naar www.ageofempires.com ga dan staat onder 'Age of Empires Series' als eerst: Juist ja. Past gewoon in het rijtje.
Age of Empires 1
Age of Empires 2: Age of Kings
Age of Empires 3: Titel is nog niet 100% zeker

Zie jij hier Age of Empires 2,5: Age of Mythology tussen staan? Ik niet. Het hoort er toch echt niet bij. Het valt er buiten, ook qua gameplay: de ages zijn totaal anders van opzet. Daarnaast, dit topic gaat over AOE3 en desnoods de eerste 2 delen, maar dus niet een AoM

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 19-12-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat AOE3 screenshots zijn is het zwaar bagger. Ookal is het een beta fase. is gewoon sprekend de AoM Engine. Willen ze dat nog verkopen in het jaar 2005 of 2006? Lijkt me meer een grapje van iemand die aan een mod werkt of zo op AoM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
We Are Borg schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:02:
[...]

Age of Empires 1
Age of Empires 2: Age of Kings
Age of Empires 3: Titel is nog niet 100% zeker

Zie jij hier Age of Empires 2,5: Age of Mythology tussen staan? Ik niet. Het hoort er toch echt niet bij. Het valt er buiten, ook qua gameplay: de ages zijn totaal anders van opzet. Daarnaast, dit topic gaat over AOE3 en desnoods de eerste 2 delen, maar dus niet een AoM
Ik zeg alleen maar wat iedereen kan zien op de website van MS... zit verder geen mening van mij aan vast. Maar als jij zo graag je gelijk wil halen mag je het hebben hoor.

Ik begrijp alleen niet waar je zo spastisch over doet... dit soort spellen lijken toch allemaal op elkaar? Een beetje vergelijken boeit toch niet, zeker niet wanneer het spel van dezelfde makers is? Ik heb het gevoel dat er bij AoM zo'n Starcraft-achtige antipathie tegenaan hangt van '3D is evil'. Ik begrijp het niet, 3D of niet, ik heb met alle spellen van Ensemble evenveel lol gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-12-2004 00:13 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik ben ook fan van de "Age of" serie (voordak iemand op me nek krijg, want AoM vond ik ook leuk). Echt cool dat er een nieuwe versie komt! Is er al meer bekend over wanneer die komt? Ik kan nie wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Dat word lastig dan want het wordt zeker nog een jaar denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:40:
Als dat AOE3 screenshots zijn is het zwaar bagger. Ookal is het een beta fase. is gewoon sprekend de AoM Engine. Willen ze dat nog verkopen in het jaar 2005 of 2006? Lijkt me meer een grapje van iemand die aan een mod werkt of zo op AoM.
Natuurlijk gaan ze geen nieuwe engine van de grond af opnieuw bouwen. De gaan hun bestaande engine natuurlijk gewoon verbeteren en aanpassen, zoals dat (bijna) altijd gaat bij het bouwen van sequels.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 19:48
mm de ontdekkingstijden zijn ook al gewwest (1521 - Cortez defeats the Inca Empire)
volgende poging: gouden eeuw? (1600)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
we zijn er bijna (denk ik) 1995 ensemble studio's founded, oftwel de theorie dat die jaartallen iets te maken hebben met het spel kunnen de prullen bak in (of het moet de algehele geschiedenis omvatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 21:30
Ze doen wel _erg_ geheimzinnig.... :9~ ben benieuwd wat er gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Laatst online: 09-05 18:07
waarschijnlijk -2005, Age of Empires III-

Hebben ze alle belangrijke mijlpalen van de geschiedenis gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
thettes schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:51:
waarschijnlijk -2005, Age of Empires III-

Hebben ze alle belangrijke mijlpalen van de geschiedenis gehad :p
dan komen er dus nog 2 (of 3) nieuwe berichten :P (aoe1/2 en misschien aom)

ik gok dat we het over 2 weken weten (gemiddeld om de 5 dagen een ander plaatje dus uitgaande van 15 dagen)

[ Voor 16% gewijzigd door Puc van S. op 25-12-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
idd nu een plaatje van AoE 1 (1997)
*kick* nu is het AoE:RoR (1998)J

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 17:54 . Reden: Je hoeft niet voor ieder plaatje het topic te kicken hoor. Er zal weinig discussie uit onstaan ]

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb zojuist scans gehad van de nieuwe PC gamer.

Age of Empires 3 : The Age of Discovery is officieel.

Gebouwt op een compleet nieuwe engine (dat liegen ze denk ik, gewoon upgraded bang) PS 3.0 en VS 3.0 zit er in. Havoc (ja je hoort het goed) fysic engine. Dynamic destruction of buildings.

Ander inventieve is je "Home City" een soort RPG achtige ding dat met je mee leveld en je ondersteund in je oorlogs voering door de tijd.

Meer als ik het artikel lees. Ik wil het wel posten, maar mag het wel?

EDIT:

Fransen, Spanjaarden en British zijn officieel geconfermeerd. Maar het artikel zegt dat de nederlanders en zwitsers er ook in zitten.

4 tijden: discovery, colonie, industrie, impirial.

No drop of points. Alle resources (het zijn er 3) gaan direct in je koffer. Alle civs de zelfde units, maar wel met verschillen en sommige wel sommige niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Upke dupke op 30-12-2004 00:18 ]

• EVILSalami
  • Laatst online: 16-09 08:53

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Klinkt veel belovend! Waneer ligt de PC Gamer in de winkel? En hoe kom je aan de scans?

• Brent
Klinkt goed, op de slechts 3 resources na dan. Zal wel food/wood/gold zijn en imho had dat steen en ijzer bij gemoeten.

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Vrienden in amerika. Ziet er zeer goed uit!

• thettes
M1lamb3r schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 08:20:
idd nu een plaatje van AoE 1 (1997)
*kick* nu is het AoE:RoR (1998)J
nu Age of Kings ;)

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:02
Upke dupke schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:09:
Ik heb zojuist scans gehad van de nieuwe PC gamer.

Age of Empires 3 : The Age of Discovery is officieel.
Dat is echt geweldig nieuws! :*) Is er ook al iets bekend over wanneer hij misschien uit zal gaan komen? :P

• thettes
waarschijnlijk de 2e helft van 2005.

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

November 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.ensemblestudios.com is het volgende screenshot verschenen. Zoals verwacht een screenshot van AoE2 TC met bijbehorend jaar van uitgave. Nu ben ik wel heel erg benieuwd wat daar morgen komt te staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Een screenshot van Age of Discovery...

Ik zal er nu vast een posten uit het artikel. Ik bedoel, eentje, kan niet echt fout zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.martijng.nl.com/tietatovenaar.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Upke dupke op 31-12-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is weliswaar low quality scan , maar ziet er verre van slecht uit,
vooral terrein is wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Inderdaad het terrein ziet er zeer mooi uit. Geen overdaad aan eyecandy, nee gewoon zoals echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit inderdaad! Een eerste reactie van een vriend van me was 'het doet AoK achtig aan'... Daar ben ik het volkomen mee eens. DAt het AoK achtig aan doet belooft veel goeds. In elk geval geen AoM stijl.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 00:16
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:59:
Ziet er goed uit inderdaad! Een eerste reactie van een vriend van me was 'het doet AoK achtig aan'... Daar ben ik het volkomen mee eens. DAt het AoK achtig aan doet belooft veel goeds. In elk geval geen AoM stijl.
Ik vond idd in eerste instantie ook dat het erg leek op AoE: AoK. Daarbij is het landschap idd fantastisch om te zien, erg mooi en een stuk realistischer weergegeven dan ik dusver heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
"Ensemble enters an Age of Discovery - boldy going where no RTS game has ever gone before"

"the third chapter in the series begins in 1500 A.D. and chronicles the Age of Discovery that started around the time that Columbus "discovered" the new world"

"The single player campaign then follows American history up through 1850"

"In multiplayer mode, you'll be able to choose from among eight different civilizations. Only three - the French, Spanish, and British - have been officially confirmed by Ensemble"

"The AI system from Age of Mythology has been heavily modified for use in Age III"

Afbeeldingslocatie: http://www.planetaom.com/images/news/aod_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planetaom.com/images/news/aod_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planetaom.com/images/news/aod_4.jpg

http://www.planetageofmythology.com

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Hacku schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:28:
"Ensemble enters an Age of Discovery - boldy going where no RTS game has ever gone before"

"the third chapter in the series begins in 1500 A.D. and chronicles the Age of Discovery that started around the time that Columbus "discovered" the new world"

"The single player campaign then follows American history up through 1850"

"In multiplayer mode, you'll be able to choose from among eight different civilizations. Only three - the French, Spanish, and British - have been officially confirmed by Ensemble"

"The AI system from Age of Mythology has been heavily modified for use in Age III"

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.planetageofmythology.com
Ziet er heel mooi uit, Ben verslaafd geweest aan deel een en Twee !!
Word een lekker game jaar 2005 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ok. Nu gooi ik gewoon alle scans omhoog. Een moment.

Haal ze hier maar houd deze link alsjeblieft binnen got!!!

[ Voor 52% gewijzigd door Upke dupke op 31-12-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ik heb erzin in ...Age of mythologie was opzich ook een mooi uitstapje ,maar ik houd niet van wezens,goden,draken,ruimtewezens whatever :) realisme graag kwa history .

Kzou willen dat ze dat bij massive online spellen ook is als handleiding gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg graag terug wil zien: Dat je met Siege wapens nog steeds gangen kunt maken in de bossen..

Was altijd zo leuk in aoe2 dat je onverwachts door het bos aankwam met een leger :)

Of de tegenstander dacht dat ie je verslagen had, terwijl je een heel gangenstelsel had gebouwd in de bossen.. met goeie economie ( van hout, dat je ruilt voor food ) , en een basis, en een leger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
http://www.aoe3planet.com/

Iets nettere, maar wel kleinere scans dan die van Upke. Dit jaar komt het spel btw uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Als ik al die screens zo zie, krijg ik zo'n vermoeden dat AoE3 (jammer genoeg) beetje heel erg op de Total War serie gaat lijken.

Voornamenlijk units manoeuvreren over grote slagvelden.
Heb AoE juist altijd zo goed gevonden (net als Empire Earth) omdat het redelijk compact was en gebouwen belangrijker waren dan de units (lijkt mij ook vrij logisch). AoM was al minder om één reden, het werdt te uitgebreid. Godpowers en Myth-units hadden ze er gewoon niet bij moeten doen.
Dit is denk ik ook één van de belangrijkere redenen dat spellen als StarCraft nog steeds ongelooflijk veel gespeeld worden, het is simpel, snel, zo goed als geen systeemeisen en toch veel variatie mogenlijk.
Lage systeemeisen is imo vrij belangrijk bij een multiplayer spel :P, bij een rush attack moet het voor de 1gHz en minder computertjes nog wel leuk blijven. (Warcraft 3 is hier altijd heel leuk mee |:( vooral als je zonder food limiet speelt :+ )

Wat je tegenwoordig steeds meer tegenkomt zijn zekere 'standaard games' (denk maar aan LotR - Battle for Middle-Earth en ook veel spellen die eigenlijk voor de console bedoeld zijn).
Hier zit één grote fout in, zo erg dat eigenlijk van iets onbenulligs als vooruitlopen al iets heel lastigs gemaakt wordt. Je raad het al, de camera. Nou heb je hier bij RTS spellen wel stukken minder last van (aangezien de camera normaal gesproken in een vaste hoek boven het slagveld hangt) maar zoals ik weer uit de sceenies kan halen is dit bij AoE3 niet het geval, het lijkt alsof de camera vrij te bewegen (en dus ook te draaien) is. Dit gaat denk ik een kritiek punt worden, wanneer ze dit niet goed aanpakken (africhten zeg maar) gaat er veel concentratie verloren.
* The_Savage Het meest irritante dat mij kan overkomen is wanneer ik een een spel zit en de camera een eigen leven gaat leiden (zelfs als het al iets naar beneden draait).

Ik vermoed dus dat AoE3 zijn voorgangens niet gaat evenaren, maar ik geef hem een kans :P

[ Voor 6% gewijzigd door The_Savage op 01-01-2005 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop met smart juist wel dat het de Rome: Total War kant op gaat! Dat spel was echt onovertroffen. De engine van rome was ook erg goed. Het spel draaide zelfs op antieke directX 7 kaartjes behoorlijk (oké ales op low, so what?). De veldslagen waren erg goed uitgewerkt en gestoken in een prachtig en indrukwekkend 3D jasje. Rome Total War was de RTS klapper van 2004!

De Warcraft serie spreekt me totaal niet aan, dus laat ze alsjeblieft de AoE serie niet daar op baseren. Units horen belangrijker te zijn dan gebouwen. Met units moet je de slagen winnen tenslotte. De gebouwen dienen er alleen voor om ze te maken. Daarnaast is de economie cruciaal. Wie niet over voldoende resources beschikt kan niet (veel) gebouwen bouwen om daarmee de benodigde eenheden uit de grond te stampen.

Mijn eerste indruk van AoE3 is positief, al hoop ik dat hij niet te veel op de AoM reeks gaat lijken.

BTW, Op www.ensemblestudios.com is nu een screenshot van AoM verschenen.... we moeten dus nog even geduld hebben op de officiele aankondiging van 'The age of discovery'.

*interessant voor de RTS liefhebbers is misschien ook Cossacks 2. Die komt begin 2005 uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik hoop niet dat het de RTW kant opgaat, want dan koop ik wel RTW. Ik hoop dat ze hun eigen weg gaan, en guess what, dat doen ze ook nog eens. Lees het artikeltje maar, dan weet je zo ongeveer wat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Ik zie dat ze nu eindelijk realistische huisjes hebben. In de vorige delen waren de poppetjes even groot als een huisje...:D

Ze zijn stukken groter en hebben meerdere verdiepingen en het oogt al gelijk een stuk beter en realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

In Age of Kings hebben ze daar ook al aardig aan gewerkt hoor! Was een van de 'vernieuwende' dingen van AoK. Op een lage resolutie is een Castle ook zowat schermvullend.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik vind het ook cool dat ze havoc physics gebruiken, dat maakt het al een heel stuk realistischer ;) .

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Laatst online: 19-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/101/1015499/age-of-empires-iii-20041230022903217_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/101/1015500/age-of-empires-iii-20041230022906639_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/101/1015501/age-of-empires-iii-20041230022910186_thumb.jpg

*click* Hoe mooi! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 13:51
ik hoop voor mijn vidoekaart dat dat renders zijn :9

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een ATI Radeon 9600 / Geforce FX 5600 toch wel voldoende zal zijn als het dit jaar nog uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 21:30
van ensemblestudios.com:
For all Age of Empires III press inquiries, please email Press Inquiries (mgsg4w@edelman.com).
Iemand al een mailtje gestuurd :Y) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:29

Polycom

Poes van goud

wat heb je aan een havok engine in een games als age of empires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Ontploffingen (mannetjes en spullen die door de lucht vliegen), water effecten, dat soort dingen.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog ff de link waar 'kunyfyer' zijn screenshots vandaan heeft....

Misschien wel een interessant artikel: http://pc.ign.com/articles/576/576023p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:56:
Ik denk dat een ATI Radeon 9600 / Geforce FX 5600 toch wel voldoende zal zijn als het dit jaar nog uit gaat komen.
ik vind dat toch wel behoorlijk hoog als minimum eis hoor, ik denk iets van geforce 3/4 meer in de buurt zal komen :) overigens denk ik dat dit spel, zoals de meeste rts spellen vooral veel cpu kracht wil hebben :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja, een geforce 4 presteerd ongeveer gelijk aan die FX 5600... geforce 3 zou idd iook nog wel kunnen. Je hebt daar gelijk in. Ik denk geweoon DX8 en dat is het dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 15:15
Nieuwe Screens !!!!

http://www.gamer.nl/nieuws/24814

Het ziet er echt te mooi uit gewoon

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet oppassen krijg al bijna zin in de volgende winter als ik die screens ziet terwijl ik zo,n zomermens ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Dan heb je misschien wel mazzel als hij wordt verschoven naar de zomer. :9

Nee, hoop niet dat dat gebeurt en dat we allemaal snel kunnen genieten van deze (hopelijke) titel.

Begin allemaal alvast met sparen voor een nieuwe pc mensen. Dat zal wel om te huilen zijn, wil je hem op de kwaliteit van de screenshots spelen. Maarja, dat hoort er nou eenmaal bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
en de site is geupdate na dat er nog een plaatje was van AoM:Titans is er nu een officieel bericht over AoE:III inclusief hires (1600x1200) screens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
http://media.pc.gamespy.c...mg_2527891.html?fromint=1

Is dat ingame? Haast niet te geloven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Dat denk ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Official press release
January 4, 2005

Dawn of a New Age: Age of Empires III Announced for 2005 Release

Microsoft Game Studios and Ensemble Studios are proud to announce the return of the king of real-time strategy games: Age of Empires III is scheduled to ship in the second half of 2005. This will be the latest landmark release in the award-winning franchise that has sold a staggering 16 million units worldwide.

Age of Empires III will offer gamers the next level of realism, with advanced battle physics and unparalleled visual detail. The new game picks up where Age of Empires II: Age of Kings left off, placing gamers in the position of a European power determined to explore, colonize and conquer the New World. This time period features stunning scenes, from towering European cathedrals to courageous tribes of Native Americans, and spectacular combat with Industrial Age units like rifled infantry, cavalry and tall ships bristling with cannons.

Age of Empires III will once again demonstrate Ensemble Studios' reputation for excellence and innovation in the real-time strategy (RTS) genre. The game will set a new standard for visual quality and amaze players with detail never before seen in an RTS. Age of Empires III will excite strategy gamers with new game-play elements, including the concept of a “Home City,“ new civilizations, units, technologies and an immersive new single-player campaign that will span three generations.

Ensemble Studios is one of the world's premier entertainment software developers. Ensemble Studios is best known for its blockbuster Age of Empires game series. Ensemble's titles are distinguished by the highest-quality art and gameplay dynamics applied in familiar historical settings, and appeal to hard-core gamers and mass audiences. Ensemble Studios is based in Dallas, Texas.

Microsoft Game Studios is a leading worldwide publisher and developer of games for the Xbox ® video game system, the Windows ® operating system and online platforms. Comprising a network of top developers, Microsoft Game Studios is committed to creating innovative and diverse games for Windows (http://www.microsoft.com/games), including such franchises as Age of Empires ® , Flight Simulator and Zoo Tycoon ® ; Xbox (http://www.xbox.com), including such games as Fable ® and franchises as Halo ® , Project Gotham Racing ® and MechAssault ® ; and MSN ® Games (http://www.games.msn.com), the official games channel for the MSN network and home to such hits as “Bejeweled” and “Hexic™.”
vergelijk die screen eens met hier (traag)

[ Voor 8% gewijzigd door Puc van S. op 04-01-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hopelijk gaat het niet te veel lijken op Anno 1502 :|

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel niet!

Maar dit is gewoon te mooi!Laat ze maar met screenshots komen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er heel erg mooi uit :9~ O+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is wat de balans gaat worden.
Ik bedoel, je kan de wapens upgraden, maar het armour? Lijkt mij wat on-realistisch. En de untis? Ik bedoel, je hebt waarschijnlijk hordes met eh, gunmen? Maar veel variatie zal er niet in zitten wel? Is wellicht goed voor de strategie maar toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:45:
Zal wel niet!

Maar dit is gewoon te mooi!Laat ze maar met screenshots komen! O+
Ingame screenshots staan al op ensemble studios website. En damn, het is gewoon logisch dat eronder staat "Actual in-game screenshot" anders zou je het nooit aannemen :9~. Ik ben ze nu even aan het downloaden in high res en zal ze ergens hosten, want de snelheid is om te huilen (0.5kb/s tot 4kb/s)

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/SplashScreenLogoklein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/Age3Screenshot0-1600klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/Age3Screenshot1-1600klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/Age3Screenshot2-1600klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/Age3Screenshot3-1600klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/Age3Screenshot4-1600klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/AOE3/Age3Screenshot5-1600klein.jpg
Actual in-game screenshots

[ Voor 56% gewijzigd door We Are Borg op 05-01-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ziet er gewoonweg schitterend uit :P

Tegenwoordig gaat het wel snel wat betreft goeie nieuwe games die uitkomen, vergelijk effe met een paar jaar geleden... slechte tijden voor mijne spaarpot |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag na het zien van deze screens is wat de systeemeisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

January 4, 2005

Dawn of a New Age: Age of Empires III Announced for 2005 Release

Microsoft Game Studios and Ensemble Studios are proud to announce the return of the king of real-time strategy games: Age of Empires III is scheduled to ship in the second half of 2005. This will be the latest landmark release in the award-winning franchise that has sold a staggering 16 million units worldwide.
Bron: www.ensemblestudios.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je denk wel zeggen dat mijn geforce 4 dit niet gaat redden.

Dit is me pa zijn favo spel dus misschien ken ik zeggen dat hij nieuwe computer nodig heeft voor dit spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik ben met stomheid geslagen....

Ik was enorm teleurgesteld on RON, speel nog steeds The Conquerers... maar dit spel...
dit... .... ... dit.... is.. WOW!!!!!

Dit is zon spel waarbij je gaat nadenken over een nieuwe pc...

_/-\o_

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
tegen die tijd toch maar eens gaan denken aan een nieuwe videokaart dan, een 9600xt gaat misschien toch wat krap worden,
processor moet het denk ik wel redden (2500+ @2,4 gHz) misschien beetje ram erbij, want ik vrees dat dit spel nogal ram gaat vreten :P

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Altijd heerlijk die 'paniek' rondom nieuwe graphics :D. Ik denk dat dit prima speelbaar is op een geforce 4 (wel de TI versie's) en een 9600XT zal ook nog best voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47
Ziet er verdomd goed uit ,zal wel directx 9 effecten zijn. Ik denk zelf met een 2 Ghz + redelijke videokaart zal het we llopen.
En voor de mensen die denken dat de ti serie neit z o krachtig is , vergis u daar niet in :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13
We Are Borg schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:13:
Altijd heerlijk die 'paniek' rondom nieuwe graphics :D. Ik denk dat dit prima speelbaar is op een geforce 4 (wel de TI versie's) en een 9600XT zal ook nog best voldoen.
Dan denk jij verkeerd :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-01-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het draait zeker wel op een geforce 4 ti... FarCry draaide ook goed op mijn oude ti 4200 met settings op medium / high. En dat zag er zeker zo mooi uit. Daarnaast is je gezichtsveld bij shooters zoals FarCry veel groter waardoor de videokaart het bij dergelijke games zwaarder heeft. De meeste RTS games bekijk je toch van boven. Bij de screenshots die ik van AoE3 gezien heb kom je ook niet verder dan schuin van boven. Daardoor heb je een kleiner gezichtsveld en dus heeft je videokaart het minder zwaar.

Gezien de graphics denk ik dat AoE 3 goed draait vanaf alle directX 8 kaarten en hoger. Misschien niet op de hoogste instellingen bij een geforce 3 / radeon 9200, maar het zal speelbaar zijn. Je hoeft ook niet raar op te kijken als zelfs de geforce 4 MX / radeon 7500 serie nog ondersteunt word door ensemble. Age of Mythology draaide nog soepel op mijn antieke riva TNT (met alles op low uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Knap dat je dat nu al weet dan ;). Het komt bij elk spel voor. SOF2, Farcry, half life 2, doom 3. Alle spellen die ik hier nu noem draaien bijv prima op een geforce ti4400 al werd dat niet op voorhand gedacht. Waarom zou dit spel anders zijn ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik speel nog dagelijks age2 the conqeurors, maar dan die custom scenario's
Mensen maken een map met triggers enzo, als ze dat weghalen koop ik 'm niet |:(
De een vind misschien deathmatch leuk, maar die custom scenario's zijn gewoon the bomb. _/-\o_

Ze moeten gewoon alles wat in age2 was zo laten... Ook de hero's die kan je goed gebruiken in custom maps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
We Are Borg schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:32:
[...]

Knap dat je dat nu al weet dan ;). Het komt bij elk spel voor. SOF2, Farcry, half life 2, doom 3. Alle spellen die ik hier nu noem draaien bijv prima op een geforce ti4400 al werd dat niet op voorhand gedacht. Waarom zou dit spel anders zijn ;) ?
Kan inderdaad maarja dan draai je zonder eye candy en daar gaat het toch wel een beetje om toch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Zojuist ge upload;

AoE III theme song

Zoek de verschillen ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
STIMPPYYY schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:17:
[...]

Kan inderdaad maarja dan draai je zonder eye candy en daar gaat het toch wel een beetje om toch :Y)
Het gaat helemaal niet om eye-candy. Een spel is goed vanwege de gameplay, en niet vanwege de graphics. Als een spel super graphics heeft maar een kut gameplay, leg je die gauw aan de kant. Een spel met mindere graphics, maar goede gameplay, daar heb je veel langer plezier van.

Natuurlijk is het prettig als een spel naast goede gameplay ook nog eens mooie graphics heeft. Maar het is absoluut niet het belangrijkste. En daar gaat het dus ook absoluut niet om, zoals jij zegt.

Maar goed, deze discussie is wel miljoenen keren gevoerd. Ik vind de screens er goed uit zien, en de gameplay uit de vorige AOE series beviel me prima. Als ze dat voort kunnen zetten krijgen we nog een mooie game te zien :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat is zo. Ik vind alleen een spel wel leuker spelen als het er een beetje uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
DenMan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:00:
[...]

Het gaat helemaal niet om eye-candy. Een spel is goed vanwege de gameplay, en niet vanwege de graphics. Als een spel super graphics heeft maar een kut gameplay, leg je die gauw aan de kant. Een spel met mindere graphics, maar goede gameplay, daar heb je veel langer plezier van.

Natuurlijk is het prettig als een spel naast goede gameplay ook nog eens mooie graphics heeft. Maar het is absoluut niet het belangrijkste. En daar gaat het dus ook absoluut niet om, zoals jij zegt.

Maar goed, deze discussie is wel miljoenen keren gevoerd. Ik vind de screens er goed uit zien, en de gameplay uit de vorige AOE series beviel me prima. Als ze dat voort kunnen zetten krijgen we nog een mooie game te zien :)
overigens kun je met een GF4ti4200 ook gewoon prachtige graphics op het scherm toveren. Tussen mijn r9700 en ti4200 zie ik geen verschil in beeldkwaliteit. De ti4200 kan HL2 ook met de meeste settings op high draaien in 1024, en op1280 met medium (wat er prachtig uitziet). Tot nu toe draaide alleen doom 3 slecht :)

Over de screenshots: Ongelooflijk mooi :D had van upke al vroeg die scans gekregen, maar nu pas zie je echt hoe gedetailleerd het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Ben wel een beetje bang dat dit de sequel teveel wordt... de screens zijn wel ongeloofelijk mooi... vooral die docks, das niet te doen gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Zo'n pussy theme, val ik ver van in slaap :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

PelicanPete schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:13:
Ben wel een beetje bang dat dit de sequel teveel wordt... de screens zijn wel ongeloofelijk mooi... vooral die docks, das niet te doen gewoon :)
volgens mij is er juist meer dan genoeg nieuwigheid. De laatste rollercoaster tycoon is onverwachts voor redelijk wat mensen onverwacht een succesvolle verkoopunit geworden, waarom niet hetzelfde voor AOE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

heil aan dat muziekje :P
*ziet zichzelf als stoer kijkend als commander in aoe3*

alleen denk ik dat m'n comp zal falen in het aankunnen ervan als ik zo screenies zie

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Volgens mij is het tijd voor een nieuwe startpost! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
thettes schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 03:27:
[...]

overigens kun je met een GF4ti4200 ook gewoon prachtige graphics op het scherm toveren. Tussen mijn r9700 en ti4200 zie ik geen verschil in beeldkwaliteit. De ti4200 kan HL2 ook met de meeste settings op high draaien in 1024, en op1280 met medium (wat er prachtig uitziet). Tot nu toe draaide alleen doom 3 slecht :)
je kunt zo hoog draaien omdat die geforce 4 geen dirext x 9 support heeft, wat behoorlijk zwaar is voor de kaart, maar je mist wel een deel van de mooie efeecten met een gf4 :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Sv3n schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:36:
[...]

je kunt zo hoog draaien omdat die geforce 4 geen dirext x 9 support heeft, wat behoorlijk zwaar is voor de kaart, maar je mist wel een deel van de mooie efeecten met een gf4 :)
ik weet wel zeker dat er effecten missen :) heb het zelf ook,'drm zit in altijd op m'n broers kamer om te kijken hoe het er bij hem uitziet. hij heeft wel nieuw kaartje :P. daarna ga ik bij m'n eigen game proberen in te beelden hoe het er mooier uitziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Sv3n schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:36:
[...]

m'n r9700 heeft wél DX9 en het ziet er werkelijk amper mooier uit. Ietsje betere belichting soms heb ik het idee, maar meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

babba schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:54:
Volgens mij is het tijd voor een nieuwe startpost! :9
laten we nog even wachten of iets meer info zou ik zeggen. maar als je je verveeld. leef je uit maak er iets moois van. vergeet niet aan een adje te vragen deze te sluiten voordat er problemen onstaan. ;)

offtopic: even over AoM, weet er iemand eigenlijk wat er in die 999 taunt word gezongen. ik haal er maar 3 woorden uit :P "this is our ....". iemand?

[ Voor 18% gewijzigd door daves2hd op 08-01-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
"This is, RTS 3" kan ik er als ik de stemmen ff verlaag eruit opmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

This is RTS 3 ja. Want AoM was RTS 3. (codenaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
thettes schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:25:
[...]

m'n r9700 heeft wél DX9 en het ziet er werkelijk amper mooier uit. Ietsje betere belichting soms heb ik het idee, maar meer niet :)
Zo, jij weet al hoe AoE3 eruit ziet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 09-01-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

jij niet dan? ;). staan screenies op de homepage toch?

[ Voor 35% gewijzigd door daves2hd op 09-01-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
daves2hd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:03:
jij niet dan? ;). staan screenies op de homepage toch?
Hij bedoelt dat ie het spel echt in werking heeft gezien ;)
Met screenshots alleen kan je geen verschil zien met welke kaart dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Mr_Knight schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:59:
[...]

Hij bedoelt dat ie het spel echt in werking heeft gezien ;)
Met screenshots alleen kan je geen verschil zien met welke kaart dan ook ;)
Ik bedoel inderdaad dat het me, zeker als ik die screens bekijk, je toch wel verschillen gaat bemerken met tussen DX9 en DX8 kaarten. Al was het maar het beroemde en beruchte water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

mijn fout :9

overigends iemand al systeemeisen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien is de releasedate van nov 2004 niet gehaald :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over technische problemen met dit spel horen niet thuis in dit topic!
Indien je er zelf niet uitkomt kan je een topic openen in SPV, maar doe dit dan wel volgens de richtlijnen!