[Cip] Project MINI INFERNO |
![]() |
Inleiding : |
tnx Bioblade voor het maken van de pic Mijn project zal het volgende als doel hebben: Een super presterend systeem met waterkoeling, in een kleine kast. De kast zal helemaal uitgevoerd gaan worden in UV rood / Anodised Black evenals de kast van bioblade. Overigens is dit niet gekopiëerd maar onafhankelijk van elkaar uitgedacht. Ik spreek hem ook regelmatig en ben ook bij hem thuis gaan kijken. Ik vertelde mijn idee toen hij er (in secret) al aan bezig was, ruim een maand voor zijn CiP. Dus die kleuren zijn _niet_ gekopiëerd De specs zullen gaan worden: • AMD athlon 64 3200+ • 1024MB DDR (merk enz nog nader te bapalen) • 2x 36GB WD digital raptors • Ati Radeon X800pro (of XT) • Slimline DVD/CD-RW combodrive Het moederbord zal komen uit deze shuttle barebone: ![]() Picje van het moederbord in de case: ![]() De hele tray zal aangepast moeten worden, want die is niet gemaakt voor dit formaat bord en de gaten komen helaas ook niet overeen |
Wat wordt er aan het kastje gedaan? : |
• Glow rand aan de onderkant van de kast (zie pic) • Hd rack eruit (ruimte creeëren voor de pomp, reservoir en wat andere dingen zoals inverters voor de UV ccfls) • UV Plexiglas verwerken binnenin de kast om mooie glow randen te krijgen (onder andere onder de HDD's en naast de HDD's) • volledige nieuwe achterkant maken (wordt gemaakt van een Lian-li sidepanel in de zelfde zwarte kleur) • Een fangrill maken aan de achterkant waar de warme lucht uit komt van de radiator. Dit wordt gemaakt van het zelfde materiaal wat je ziet in de autotuning (een aluminium "gaas"), iets wat je alles behalve vaak ziet. • Meerdere ramen • Voeding gemeshed + UV stekkers • wat kleine modificaties aan de kast om dingen passend te maken/draden weg te werken/lichtdoorlaten te maken. Nieuwe achterkant afgetekent: ![]() |
De case : |
• Lian-Li PC402BD specs ![]() ![]() |
PSU : |
240W PSU uit shuttle barebone ![]() ![]() ![]() Over de sterkte van de voeding: Ik heb eenzelfde systeem (beter gezegt, een hele rij) zien draaien op Netgamez. Zonder enig voeding probleem. Of ie de X800 vreet is even afwachten, maar ik verwacht geen problemen (door het gebruik van GDDR 3) |
Watercooling : |
• Maze 4 socket 478 Waterblock copper top(nee, geen typo ![]() • Hydor L20 pomp ![]() • Heattrap Dual HD cooler Hier is de single HD cooler afgebeeld maar ik heb de dubbele ![]() ![]() • Home made reservoir (PICS scroll even naar beneden • Black ice micro 2 ![]() ![]() • Home made SLIMLINE GPU block (radeon style) Wegens de smalle ruimte die ik heb in de kast voor een GPU koeler, moest ik zelf een koelertje maken. Er zijn nauwelijk dunne blokken te koop voor de GPU en als ze er zijn, zijn ze over het algemeen lelijk of van aluminium. De enige die in aanmerking zou komen is de silverprop GPU koeler. Deze was echter alleen verkrijgbaar in 13mm aansluiting. Dan kom ik in moeilijkheden met de slang dikte (ik heb 18mm ruimte en gebruik tygon tubing wat dus al komt op 19mm dikte...) Dus zelf maar een blokje gemaakt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb besloten dat al de waterkoeling gear (behalve het harddiskblok) metallic rood gespoten gaat worden om nog meer rood erin te krijgen. |
De Uv Spullen : |
• 2x Uv CCfl Red Fan Coolermate 80mm • 6x 10cm UV CCFL • UV red cable sleeving • Uv Red Molex connectors • 50x50x5 mm AC-Ryan UV red Plexiglas • 2x Uv S-ata Cabels 20cm • UV rood ATA kabel Of ik de UV fans ga gebruiken is nog niet 100% zeker, ze overheersen namelijk enorm, iets wat ik liever niet heb. Ze zijn echt oranje, waar de rest alleen een gloed heeft. Dat effect zou ondergedaan kunnen worden door de UVfans. De ronde UV ccfl's worden wel gebruikt overigens. |
Plexiglas : |
![]() ![]() ![]() More soon Updates zal ik in de topicstart doen om mooi overzicht te houden Toestemming van AcouSE |
Reservoir : |
![]() 28mm buis met daarin 2x 10mm aansluitingen gestoken. De buis is ongeveer 80mm lang en het daarmee een inhoud van ongeveer 45ml. Dit is puur om de lucht eruit te vangen en het gemak met vullen ![]() 2x 6mm aansluitingen worden los gezaagt van hun draad en zullen gaan dienen vulaansluitingen. ![]() Aansluitingen los gezaagd ![]() Reservoir na het solderen. De plaatjes aan de boven en onderkant, zijn van een stuk open gezaagde buis gemaakt, dus in totaal heb ik iets van 12cm 28mm buis gebruikt voor dit reservoir. ![]() Toen met de dremel de grove randen reafgehaald en daarna ben ik begonnen met vijlen. ![]() Pic na grof schuren ![]() Nog een. Het reservoir wordt OF gelakt met blanke lak, of metalic rood gespoten. Ik ben er nog niet helemaal uit. Het wordt iig de zelfde kleur als het GPU blok. Daar gelden de zelfde opties. Momenteel is het wachten op de laatste spullen uit een inkoopaktie. Deze zijn allemaal al in nederland en betaald, maar moeten nog ingepakt en verstuurd worden naar mij. Zoals: -Pomp -maze4 -UV molex connectors -UV ATA kabel ** Laatste update: 22-6-2004 ** More soon Updates zal ik in de topicstart doen om mooi overzicht te houden Toestemming van AcouSE |
[ Voor 36% gewijzigd door Epsilon op 07-07-2004 01:49 . Reden: Update ]