Hallo,
Ik ben ook op zoek naar een DVD speler met DivX en XviD ondersteuning. Nou leek me dit een mooie speler (draadje al gelezen) maar ik kan niet vinden hoe hij omgaat met geavanceerde encoder opties zoals
Global Motion Compensation (GMC)
Quarter Pixel Compensation (Q-PEL)
B-frame
Vraag me niet wat het allemaal betekend, ik pluk die termen zo uit een ander topic. Maar kan iemand vertellen of de speler deze opties wel of niet ondersteunt?
En zo niet, worden de films dan helemaal niet afgespeeld of zal de kwaliteit minder worden?
Overigens vreemd dat er zo weinig firmware updates uitkomen (en dat Pioneer eigenlijk helemaal geen firmware wilde uitgeven).. Weet iemand daar iets meer over?
Vind het eerlijk gezegd een beetje bekrompen. Straks zit je over een jaar met een speler die de helft van je films niet eet.
[edit]
- playback of Xvid encodes with "packed bitstreams" (BVOP+NVOP) staggers, use MPEG4Modifier to "unpack".
Dit vond ik ook nogal vaag... Moet je nu elke XviD film met BVOP en/of NVOP gaan 'ombouwen' voordat je hem kunt afspelen?
Als je een videorecorder koopt hoef je ook niet eerst je videobanden te modificeren. Wat is dit allemaal voor ongein?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n ding gewoon al je DivX en XviD films afspeelt, anders kun je ze net zo goed op je PC kijken...
Als ik straks dus 170 euro uitgeef wil ik geen speler die sommige films stomweg niet afspeelt...
Of zit ik nou te zeiken??
[
Voor 29% gewijzigd door
Kipcorn op 17-01-2005 15:31
]