Toon posts:

Pioneer DV-575A SACD, DVD Audio/Video en DivX Speler

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 13:42
welk firmware bestand heb jij gebruikt. die van tele werkte bij mij niet.
De MZT v2 van deze thread:
http://board.softpedia.co...showtopic=148&st=0&p=653&

Het is een gehackte versie met een groter font. Alleen jammer dat het font ook in de menu's gebruikt wordt, zodat die er soms erg lelijk van worden. Die gozer heeft er ook een lelijk startup-scherm in gezet (heb ik zelf inmiddels weer vervangen met hacktool genoemd in dat forum).
De ondertitels werken prima, maar ik zou even wachten tot iemand de officiele versie (weer) online zet. Je kunt de firmware overigens ook bij Pioneer bestellen, kostenloos, maar daar gaat vast tijd overheen.

Maar als Tele nou even de goeie .bin online zet, zou ook leuk zijn :-)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb verschillende firmwares van de 575 en 470 online gezet. Hier staat trouwens ook een versie van mpeg4modifier die de packed bitstream xvid's goed krijgt.

Er loopt hier een draadje over een stel audiofielen die hun 575's goed vinden en beter willen maken :)
Known limitations/restrictions/problems:
- filenames are truncated to 14 characters in the Navigator
- does not pass 'below black' signal information
- does not show Divx/Xvid with resolutions 960x528 or above

Workarounds:
- playback of Xvid encodes with "packed bitstreams" (BVOP+NVOP) staggers, use MPEG4Modifier to "unpack".
- some DVD-Audio disc, such as Metallica's Black album, doesn't sound right unless all speakers set to same size.
- 'Random'/'Shuffle' is not accessible for MP3s, use another Pioneer remote or remote with Pioneer's 'Random' code programmed.

Known firmware revisions:
- 1.15 pre-production
- 1.22 first batch of production units, manufactured April 2004, no known differences from previous rev.
- 1.38 second batch, manufactured May 2004, no known differences from previous rev.
- 1.44 ??
- 2.05 ??
- 2.09 released by Pioneer on November the 2nd 2004, add:
Subtitles for Divx/Xvid
Ogg Vorbis sound support for .ogm,.ogg files (and Divx/Xvid?)
Faster loading and start of play

How to show firmware (ROM) revision and region code:
- 'HOME MENU','INITIAL SETTINGS',go down to OPTIONS (not enter sub menu),press "DISPLAY" on the remote

How to update firmware: request firmware upgrade CD from local Pioneer support, (does not remove regionfree mods!)

[ Voor 8% gewijzigd door Tele op 09-11-2004 21:01 ]

Verwijderd

Als 'audiofiel-wannabe' heb ik dat draadje doorgelezen en maar 2 BG's besteld. Ben benieuwd of ik het verschil ook hoor zoals hun dat doen. Het geluid van de speler is nu al goed (gebruik de speler voornamelijk als cd-speler), kan niet wachten hoe het dan gaat klinken. Heb al mijn speler opengeschroefd en gedemonteerd om te oefenen. En de onderdelen gevonden om te vervangen, is niet zo moeilijk, niets iedergeval wat wij (ik en mijn soldeerstation) niet kunnen. Alleen 2 weekjes wachten voordat de BG's binnen zijn, moeten helemaal uit Engeland komen. Zal wel pics en info posten wanneer ik ze gaat inbouwen.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

tele, wat is het verschil tussen die gewone en met die van die arialnarrow.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Tele
  • Niet online
MUSTIS schreef op 10 november 2004 @ 13:50:
tele, wat is het verschil tussen die gewone en met die van die arialnarrow.
:o Ander font voor de subtitles, jeweetwel, arial narrow :+

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik dacht dat et ook voor het menu was.

arial narrow is idd een lekker font, kzal em vanavond es proberen. :D

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Deze speler bevat dus een decoder voor 5.1 en Dts.
Zal zon decoder ooit het resultaat behalen wat ik met aparte receiver zou krijgen?

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Blanex schreef op 10 november 2004 @ 16:52:
Zal zon decoder ooit het resultaat behalen wat ik met aparte receiver zou krijgen?
heb ergens gelezen dat de resultaten even goed waren als een receiver. nu hangt et er vanaf wat voor receiver het betreft dus het zegt niet zoveel.
ik heb de speler aan een marantz 5400 hangen dus laat ik die het afhandelen.

ik vraag me trouwens af of de instellingen van de speakers op de speler invloed heeft op de instellingen op de receiver.
daar heb ik het namelijk iig op ingesteld. telt ie dit op ofzo?

heb nog es geprobeerd te flashen, hij kon dit keer de cd niet afspelen.

wat doe ik fout: ik brand de bin als data op de root van de cd en noem de cd PIONEER
ergens gaat er iets mis.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Blanex schreef op 10 november 2004 @ 16:52:
Betekent dat ook dat ik mij Logitech Z-640 er aan kan hangen zonder een receiver te gebruiken? Dan ben ik makkelijk klaar voor de komende tijd. Heb nl. geen geld voor luidsprekers + receiver....

This title is for sale, please send me a PM

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

westergas

rikkie_pc

Ik krijg die firmware niet aan de praat....
Gewoon die bin gebrand op een cdr met als label PIONEER. Verder alle standaard settings van Nero gebruikt (alleen geen multisession).

De enige melding die ik krijg is "Can't play disc"

Klote. Net nu ik Escaflowne in OGM wou kijken :(

Edit:

Ik heb echt van alles geprobeerd....

ISO
UDF/ISO
CDR/CDRW/DVDRW
Multisession/geen multisession
Alleen hoofdletters in de bin

Wat zou ik over het hoofd kunnen zien???

[ Voor 28% gewijzigd door westergas op 11-11-2004 22:45 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Tele
  • Niet online
Voor degenen waarbij het maken van de cdrom niet lukt heb ik een bin/cue gemaakt. Mij lukte het in één keer zonder foutmeldingen, dus er gaat ergenst iets fout :P

alles natuurlijk op eigen risico

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tele schreef op donderdag 11 november 2004 @ 22:45:
Voor degenen waarbij het maken van de cdrom niet lukt heb ik een bin/cue gemaakt. Mij lukte het in één keer zonder foutmeldingen, dus er gaat ergenst iets fout :P

alles natuurlijk op eigen risico
Hartelijk dank _/-\o_ nu doet ie het wel!
Ga zo ff een DVDtje met ogm branden. ben benieuwd of ze het doen!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb toch wel een lastig probleem met deze 575, en het is er met de nieuwe firmware alleen maar slechter op geworden.

Na de firmware update springt mijn speler bij sommige divxen niet meer in widescreen modus. Een uitgebreide beschrijving van het probleem is hier te vinden

http://forums.divx.com/vi...t=60&topic=61926&forum=21

De meeste tweakers zullen wel engels spreken dus dat scheelt me weer een stukje typen ;)

• Tele
  • Niet online
w3sTErGaS schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:11:
Ik heb toch wel een lastig probleem met deze 575, en het is er met de nieuwe firmware alleen maar slechter op geworden.

Na de firmware update springt mijn speler bij sommige divxen niet meer in widescreen modus.
Gelukkig had iemand al een slimme opmerking om dit te verhelpen :P
For playing divx i set video output as letterbox not wide mode,it haven't any problem with aspect.Let's u try this.

Thanks for pointing that out to me. As I checked the menu settings, I noticed the firmware upgrade turned all the settings to default. Witch makes sense of course.

Turns out all I had to do was make a few changes there....

Guess I deserve to be flamed now

• westergas

westergas

rikkie_pc

Moet je voor de gein eens kijken naar de naam van de persoon met die geniale opmerking B)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens mensen nog een vraagje. Als ik deze speler via een coax kabel op mijn Logitech Z680 aansluit dan neem ik aan dat hij de decoder van Logitech gebruikt of niet? Of pakt hij standaard zijn eigen decoder?

Of moet je dat ergens aanpassen?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 19:49
Als je de Pioneer via coax aansluit op de digitale uitgang komt er gewoon een ongedecodeerd signaal overheen voor je Logitechset, mits je in het menu hebt ingesteld dat de digitale uitgang aanstaat en geen downmix naar PCM doorgeeft.
De ingebouwde decoder werkt overigens alleen over de 5.1 analoge uitgangen.

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12 08:57
Officieel ondersteunt de 575 alleen DVD-R formaten. Maar onofficieel ook de DVD+R formaten (bron: www.videohelp.com). Zijn er hier mensen aanwezig die dan kunnen bevestigen.
Ik heb veel Platinum +R dvd's, dus 't zou fijn zijn als ik die met de Pioneer kan gebruiken.

OEPS: de vraag is al (positief) beantwoord in oktober 2004. Mijn excuses. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door pvtonger op 12-01-2005 15:40 ]

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 13:58
Ik wil deze speler ook graag hebben, maar op de een of ander manier is hij in de zwarte versie slecht leverbaar. Botman beeld en geluid in Groningen heeft hem ook niet op voorraad vele inet shops hebben ook levertijd. (zou er een opvolger komen??????)
Hij was laatst bij de mediamarkt in Oldenburg dld voor € 139 in de aanbieding maar geen zwarte alleen zilver.
Bij de mediamarkt in Groningen kostte hij voor een week of wat terug € 199 vind ik toch een aardig verschil, iemand enig idee wat hij nu in de dolle opruimings weken kost?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:03
Klopt ja zwarte zijn moeilijk te krijgen. Ik heb er ook een tijdje op moeten wachten. Bij Correct staat wel een zwarte in de prijslijst voor 179 euro.

specs

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, eind vorig jaar was de zwarte nog ruim leverbaar voor zover ik weet, misschien ff wat afdingen bij de MediaMarkt? Als je ze wijst op de prijs van 139,- net over de grens, zullen ze toch wel _iets_ proberen? 60 euro verschil man, daar kun je _ver_ voor rijden met je auto :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• GRUMBLER
Grrrrrene schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:53:
Hmm, eind vorig jaar was de zwarte nog ruim leverbaar voor zover ik weet, misschien ff wat afdingen bij de MediaMarkt? Als je ze wijst op de prijs van 139,- net over de grens, zullen ze toch wel _iets_ proberen? 60 euro verschil man, daar kun je _ver_ voor rijden met je auto :+
Nou idd voor die € 60 kan je ver rijden (dieselen nog wel ;) ), maar mijn ervaring is dat als je ze wijst op het prijsverschil tussen mediamarkt Dld en NL ze daar ongevoelig voor zijn.
Kan het zaterdag nog wel ff proberen en ook wel bij andere zaken in Grunnnn. ;)

Heb trouwens geprobeerd om via e-mail mediamarkt Oldenburg zover te krijgen dat ze die zwarte willen leveren. Helaas niet op voorraad kan wel besteld worden voor............... € 199 |:(

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb net de zwarte DV-575A gekocht, voor 159 euro.

Nu alleen nog een manier vinden om hem regio-vrij te krijgen! Probeerde al iets te doen met dat WinLirc en via Infrarood signaal versturen, maar op m´n laptop krijg ik de infrarood poort niet als `Generic Irda` maar als Fast Infrared poort. WinLirc zit dan vervolgens op COMM 4, maar er gebeurt verder niks als ik het pioneer.conf filetje verstuur via WinLirc. Is het iemand hier wel gelukt op die manier ?

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:08
Haay schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:06:

Nu alleen nog een manier vinden om hem regio-vrij te krijgen! Probeerde al iets te doen met dat WinLirc en via Infrarood signaal versturen, maar op m´n laptop krijg ik de infrarood poort niet als `Generic Irda` maar als Fast Infrared poort. WinLirc zit dan vervolgens op COMM 4, maar er gebeurt verder niks als ik het pioneer.conf filetje verstuur via WinLirc. Is het iemand hier wel gelukt op die manier ?
Ik heb het ook geprobeerd op die manier, maar krijg ook Fast Infrared poort te zien. Het kan geloof ik ook via een pda met infrarood, moet je maar ff op www.vcdhelp.com kijken. Overigens nog niet zelf geprobeerd, pakketje is kwijtgemaakt door TPG en nu is hij niet meer op voorraad bij winkel, dus kunnen ze nog geen vervanger sturen :'( :'(

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Verwijderd

;)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 22:40:
Als 'audiofiel-wannabe' heb ik dat draadje doorgelezen en maar 2 BG's besteld. Ben benieuwd of ik het verschil ook hoor zoals hun dat doen. Het geluid van de speler is nu al goed (gebruik de speler voornamelijk als cd-speler), kan niet wachten hoe het dan gaat klinken. Heb al mijn speler opengeschroefd en gedemonteerd om te oefenen. En de onderdelen gevonden om te vervangen, is niet zo moeilijk, niets iedergeval wat wij (ik en mijn soldeerstation) niet kunnen. Alleen 2 weekjes wachten voordat de BG's binnen zijn, moeten helemaal uit Engeland komen. Zal wel pics en info posten wanneer ik ze gaat inbouwen.
Ik heb dat draadje ook "even" ;) doorgelezen, en het leek mij ook wel interessant om eens te proberen.
Nu ben ik alleen niet zo heel erg goed onderlegd in de electronica, maar welk type BG's heb jij besteld (zogenaamde N-type?).
Schijnbaar moet het overbruggen van de zogenaamde mute transistors tussen de uitgangen en de uitgangscondensators ook een geweldig verschil uit moeten maken.
Is er bij jou ook de ambitie om eventueel de clock te vervangen door een Tentlabs exemplaar?, dit lijkt mij iets te ver gegrepen voor mijn scills aangezien ik hier zelf de aansluitpunten moet zien te ontrafelen......
Zou je van de modificatie misschien een paar foto's kunnen maken?

Overigens die BG condensatoren zijn toch ook in nederland te bestellen bij De Groef....

Verwijderd

Hallo,

weet iemand waar ik deze pioneer ergens in België kan kopen, in de buurt van Hasselt(Limburg).
Ik heb in Hasselt zelf een winkel gevonden nl Ghijsens HIFI, daar staat hij te koop voor 199euro, ze hebben er de zwarte en de zilvere. Indien iemand een winkel weet waar hij goedkoper is mag hij dit altijd laten weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:20:
;)
[...]

Ik heb dat draadje ook "even" ;) doorgelezen, en het leek mij ook wel interessant om eens te proberen.
Nu ben ik alleen niet zo heel erg goed onderlegd in de electronica, maar welk type BG's heb jij besteld (zogenaamde N-type?).
Schijnbaar moet het overbruggen van de zogenaamde mute transistors tussen de uitgangen en de uitgangscondensators ook een geweldig verschil uit moeten maken.
Is er bij jou ook de ambitie om eventueel de clock te vervangen door een Tentlabs exemplaar?, dit lijkt mij iets te ver gegrepen voor mijn scills aangezien ik hier zelf de aansluitpunten moet zien te ontrafelen......
Zou je van de modificatie misschien een paar foto's kunnen maken?

Overigens die BG condensatoren zijn toch ook in nederland te bestellen bij De Groef....
Heb tot op heden alleen de caps. vervangen, Ik heb idd type N genomen, heb ze besteld bij hificollective in engeland, had namelijk geen zin om naar de electronicaboer hier in het centrum te lopen. Die lui uit engeland stuurden ze tenminste op, dus mochten die ze leveren. Verder heb ik al 2 maanden een tentlabs xo clock liggen die ik nog steeds in moet bouwen. Alleen nog niet de tijd genomen om precies te kijken waar alles zit. Het draadje gaat er niet heel specifiek op in, heb ondertussen ook al de service manual van pioneer ontvangen van de speler, zal me wel een eind op weg helpen. Foto's van het inbouwen van de caps. staan in het draadje, die heb ik zelf namelijk genomen, foto's van de clock zullen zeker volgen als ik hem ingebouwd heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:54:
[...]

Heb tot op heden alleen de caps. vervangen, Ik heb idd type N genomen, heb ze besteld bij hificollective in engeland, had namelijk geen zin om naar de electronicaboer hier in het centrum te lopen. Die lui uit engeland stuurden ze tenminste op, dus mochten die ze leveren. Verder heb ik al 2 maanden een tentlabs xo clock liggen die ik nog steeds in moet bouwen. Alleen nog niet de tijd genomen om precies te kijken waar alles zit. Het draadje gaat er niet heel specifiek op in, heb ondertussen ook al de service manual van pioneer ontvangen van de speler, zal me wel een eind op weg helpen. Foto's van het inbouwen van de caps. staan in het draadje, die heb ik zelf namelijk genomen, foto's van de clock zullen zeker volgen als ik hem ingebouwd heb.
En, is het geluid er daadwerkelijk op vooruit gegaan, of is het eigenlijk de moeite niet waard?
(schijnbaar moeten die caps enorm lang inspelen dus ik weet niet of dat al gebeurd is...)
Die foto's heb ik inderdaad ook gezien...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 09:52:
[...]

En, is het geluid er daadwerkelijk op vooruit gegaan, of is het eigenlijk de moeite niet waard?
(schijnbaar moeten die caps enorm lang inspelen dus ik weet niet of dat al gebeurd is...)
Die foto's heb ik inderdaad ook gezien...
Geluid is er zeker op vooruit gegaan, net wat rustiger, net wat minder fel. Na een uur of 10 inspelen begon je het al te horen, maar na een week van non-stop repeat verbaasde ik mezelf erover hoe 2 dingetjes zo'n verschil konden maken. Zeker als je ziet hoe goedkoop 2 caps zijn en het gemak waarmee het ingebouwd kan worden raad ik je zeker aan er over te denken.

• GRUMBLER
Haay schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:06:

Ik heb de 575A-K zaterdag voor € 179 bij de Mediamarkt in Groningen gekocht, werd gelijk regiovrij gemaakt op mijn verzoek. Hij was € 199 maar toen ik vertelde dat ie bij Botman goedkoper was kreeg ik hem mee voor die prijs + regiovrij ;) . (Met die prijs kan ik leven.)

Stond achterop dat ie van november 2004 was, misschien de laatste firmware dus (die was ook van november zag ik op de site van Pioneer) alleen hoe kan ik zien welke firmware er nu op zit?
(In welk menu?)

-edit: "Already updated players will feature support for playback of external subtitle files linked to DivX files, so if this works on your player, no further action is required."

blijkbaar zat er dus de laatste firmware op want divX deed het met subtitles- edit

[ Voor 12% gewijzigd door GRUMBLER op 17-01-2005 23:21 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 19:49
Ik heb de 575A gekocht om hem te gebruiken als DVD-Audio/SACD speler in mijn hifi setup. Alleen het vervelende is dat alle instellingen moeten gebeuren via het onscreenmenu van de speler. Weet iemand misschien hoe je bv kan switchen tussen SACD multichannel en stereo of tussen DVD-Audio Multichannel en stereo via de afstandsbediening? Ik heb totaal geen tv in de buurt van mijn hifi dus dat is gewoon geen optie.

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 01:02
Hallo,

Ik ben ook op zoek naar een DVD speler met DivX en XviD ondersteuning. Nou leek me dit een mooie speler (draadje al gelezen) maar ik kan niet vinden hoe hij omgaat met geavanceerde encoder opties zoals
Global Motion Compensation (GMC)
Quarter Pixel Compensation (Q-PEL)
B-frame
Vraag me niet wat het allemaal betekend, ik pluk die termen zo uit een ander topic. Maar kan iemand vertellen of de speler deze opties wel of niet ondersteunt?
En zo niet, worden de films dan helemaal niet afgespeeld of zal de kwaliteit minder worden?

Overigens vreemd dat er zo weinig firmware updates uitkomen (en dat Pioneer eigenlijk helemaal geen firmware wilde uitgeven).. Weet iemand daar iets meer over?
Vind het eerlijk gezegd een beetje bekrompen. Straks zit je over een jaar met een speler die de helft van je films niet eet. :{

[edit]

- playback of Xvid encodes with "packed bitstreams" (BVOP+NVOP) staggers, use MPEG4Modifier to "unpack".

Dit vond ik ook nogal vaag... Moet je nu elke XviD film met BVOP en/of NVOP gaan 'ombouwen' voordat je hem kunt afspelen?
Als je een videorecorder koopt hoef je ook niet eerst je videobanden te modificeren. Wat is dit allemaal voor ongein?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n ding gewoon al je DivX en XviD films afspeelt, anders kun je ze net zo goed op je PC kijken...

Als ik straks dus 170 euro uitgeef wil ik geen speler die sommige films stomweg niet afspeelt...
Of zit ik nou te zeiken??

[ Voor 29% gewijzigd door Kipcorn op 17-01-2005 15:31 ]

Verwijderd

Ik heb de speler getest, ik ga hem morgen kopen denk ik, alleen hoop ik wat van de prijs af te kunnen doen, hij kost 199 euro.
Toen ik hem heb getest speelde hij toch alles af, dvd+r, divx en xvid.
Alleen kreeg ik geen ondertitels te zien bij m'n divx en xvid, moet ik dit via het menu selecteren of zouden deze automatisch moeten komen?
wie kan me helpen?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
De subtitles moeten de extensie .SRT zijn en exact dezelfde filenaam als de film hebben.
Tevens moet .srt file en .avi file in dezelfde map zitten.

• Haay
DasHMauL schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:34:
De subtitles moeten de extensie .SRT zijn en exact dezelfde filenaam als de film hebben.
Tevens moet .srt file en .avi file in dezelfde map zitten.
NOPE, is niet beperkt tot .SRT subtitles alleen. Ik heb Xvid films met .SUB subtitles op een DVD+R gebrand en die geeft de DV-575 ook prima weer. Initieel worden dan geen subs weergegeven, maar met het subtitle knopje op de afstandbediening kun je subs aan of uitzetten. Net als bij een DVD film dus.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Moeten daar ook de .idx files bij?

• Tele
  • Niet online
Kipcorn schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:11:- playback of Xvid encodes with "packed bitstreams" (BVOP+NVOP) staggers, use MPEG4Modifier to "unpack".
Dit vond ik ook nogal vaag... Moet je nu elke XviD film met BVOP en/of NVOP gaan 'ombouwen' voordat je hem kunt afspelen?
Ik haal al de avi's inderdaad door mpeg4modifier om ze zonder stotteren af te spelen. Helaas is het zo dat bij de meeste encoders bitstream standaard op aan staat, zodoende zijn er nogal veel files waarbij het nodig is.

Vervelend? Ja.. Op een andere manier te verhelpen? Niet echt.. :P

• Kipcorn
Jammer...
Ik las ergens dat het modificeren van zo'n film net zo lang duurt als de film lang is. Klopt dat? :)
Dat kan dus best vervelend zijn, maar wel te doen.

• RSchellhorn
  • Laatst online: 28-12 11:22
Kipcorn schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:15:
Jammer...
Ik las ergens dat het modificeren van zo'n film net zo lang duurt als de film lang is. Klopt dat? :)
Dat valt wel mee, eigenlijk kost het alleen de tijd om het bestand te openen en vervolgens te kopieren. (minuutje of 1 a 2 voor een 350 mb tv rip hier)

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Verwijderd

Ik heb de mijne vandaag opgehaald bij Bobshop in Almere. Scheelt een paar centen met Mediamarkt. Net zo makkelijk, alleen geen lange rijen voor de kassa >:)

Inderdaad perfect apparaatje. Moet alleen nog even de regio flexibel maken, maar ook dit mag geen probleem zijn :)

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:12:
Ik heb de mijne vandaag opgehaald bij Bobshop in Almere. Scheelt een paar centen met Mediamarkt. Net zo makkelijk, alleen geen lange rijen voor de kassa >:)

Inderdaad perfect apparaatje. Moet alleen nog even de regio flexibel maken, maar ook dit mag geen probleem zijn :)
Nu heb ik juist het idee dat het niet zo flexibel is.
Bij Elvic is het gratis nu maar kost het los 45 euro.
Vind ik redelijk veel en heb hier eigenlijk nog geen alternatieven gezien.
Valt ook niet onder het topic en waarschijnlijk de policy van GoT.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• Bbfreak
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:13:
Ik heb de speler getest, ik ga hem morgen kopen denk ik, alleen hoop ik wat van de prijs af te kunnen doen, hij kost 199 euro.
Toen ik hem heb getest speelde hij toch alles af, dvd+r, divx en xvid.
Alleen kreeg ik geen ondertitels te zien bij m'n divx en xvid, moet ik dit via het menu selecteren of zouden deze automatisch moeten komen?
wie kan me helpen?
Heb je de update geinstalleerd?

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:12:

Hé Robert, ik heb hem ook bij Bobshop gehaald, en zit dus ook met het ´probleem´ om hem regio-vrij te maken. Als jij jouw speler eenvoudig regio-vrij kunt maken en mij daarmee kunt helpen houd ik mij aanbevolen! ;)

• Kipcorn
Ehhh, als die mensen in de winkel hem regio vrij kunnen maken staat er vast wel ergens een handleiding op het web.
Die zijn er van de meeste DVD spelers, dus deze vast ook wel..?

Zit er zelf ook aan te denken om dit apparaatje te halen bij BobShop. Lekker dichtbij en goedkoper dan MediaMarkt inderdaad. (156 euro)

• Haay
Kipcorn schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:06:
Ehhh, als die mensen in de winkel hem regio vrij kunnen maken staat er vast wel ergens een handleiding op het web.
Die zijn er van de meeste DVD spelers, dus deze vast ook wel..?

Zit er zelf ook aan te denken om dit apparaatje te halen bij BobShop. Lekker dichtbij en goedkoper dan MediaMarkt inderdaad. (156 euro)
156 euro is excl. € 3 verwijderingsbijdrage, dus in totaal is het € 159.

En wat regio-vrij maken betreft, ik heb al een scriptje dat via TV-Remote vanaf een PDA verstuurd moet worden om hem regio-vrij te maken. Alleen heb ik geen PDA...

• Kipcorn
Hmm, ik ook niet. :{
Meestal kun je dat toch dmv een toetsencombinatie op de remote control doen?
Ik voel er weinig voor om boven op die 159 euro nog eens 45 te betalen voor het regio vrij maken.
Hoewel dat misschien niet eens nodig is. DivX en XviD films hebben toch geen regiocode, en 9/10 gedownloadde DVD-R's zijn ook regio vrij.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Kipcorn schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:42:
Hmm, ik ook niet. :{
Meestal kun je dat toch dmv een toetsencombinatie op de remote control doen?
Ik voel er weinig voor om boven op die 159 euro nog eens 45 te betalen voor het regio vrij maken.
Hoewel dat misschien niet eens nodig is. DivX en XviD films hebben toch geen regiocode, en 9/10 gedownloadde DVD-R's zijn ook regio vrij.
Helaas heb ik veel originele R1 dvd's.
Wil deze graag kopen, maar helaas maakt de MM niet meer regiovrij (staat ook niet meer op de bordjes en bij navraag in Utrecht deden ze het ook niet meer.)

Maar is hij nog ergens wel regiovrij te koop (meestal goedkoper dan elders kopen en om laten bouwen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12 08:57
Bij Elvic kun je 'm regio vrij kopen. Kost ie (als ik me niet vergis) 199 euro. Dus 40 euro voor regiovrij maken....

Je zou ook voor de 470 kunnen gaan. Kan ook DivX en Xvid. Alleen sacd zit er niet op... Deze kost 'slechts' 139 euro.

• Haay
Een vriend van mij heeft een PDA met PocketPC2002 erop, dus wanneer ik hem over 2 weken weer zie dan maar ff m´n 575A meenemen en hopen dat het dan goed gaat. Ik heb over de afgelopen jaren redelijk wat R1 DVD´s gekocht, en m´n hele LotR Extended Edition trilogie is R1, dus toch wel belangrijk om hem regio-vrij te krijgen!

• Turismo
  • Laatst online: 19:23
Haay schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:11:
Een vriend van mij heeft een PDA met PocketPC2002 erop, dus wanneer ik hem over 2 weken weer zie dan maar ff m´n 575A meenemen en hopen dat het dan goed gaat. Ik heb over de afgelopen jaren redelijk wat R1 DVD´s gekocht, en m´n hele LotR Extended Edition trilogie is R1, dus toch wel belangrijk om hem regio-vrij te krijgen!
Bij mij is het iig gelukt met PPC2003 icm Total remote en de ccf file van de pioneer 565a.
Ik heb een pioneer DV-470 vrijwel hetzelfde alleen zonder SACD.

Meteen die van een vriend ook regiovrij gemaakt, was een ouder type pioneer zelfs.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Haay
Turismo schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:16:
Bij mij is het iig gelukt met PPC2003 icm Total remote en de ccf file van de pioneer 565a.
Ik heb een pioneer DV-470 vrijwel hetzelfde alleen zonder SACD.
Ja, heb dat ccf file´tje al hier. Met zo´n Remote progje op de PDA moet het te doen zijn.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-12 19:59
kheb 't topic ff doorgelezen maar zoals ik begrijp is deze speler niet regiovrij te maken met een firmware/ toestencombinatie ? zal wel zuur zijn aangezien ik geen PDA heb

Ontspan.

• Turismo
  • Laatst online: 19:23
Magnolia schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:27:
kheb 't topic ff doorgelezen maar zoals ik begrijp is deze speler niet regiovrij te maken met een firmware/ toestencombinatie ? zal wel zuur zijn aangezien ik geen PDA heb
Ja idd de regiocode zit helemaal ergens anders in verstopt apart buiten de firmware om,
als ik me regiovrije nu ook flash naar een andere firmware blijft die regiovrij, toetsencomb. is helemaal not done.

Moet echt via infrarood, je kan een IR receiver via een pc/laptop gebruiken ook bijvoorbeeld, of iemand anders met een PDA ff vragen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pvtonger schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:44:
Bij Elvic kun je 'm regio vrij kopen. Kost ie (als ik me niet vergis) 199 euro. Dus 40 euro voor regiovrij maken....

Je zou ook voor de 470 kunnen gaan. Kan ook DivX en Xvid. Alleen sacd zit er niet op... Deze kost 'slechts' 139 euro.
Ik zit goed te twijfelen, ik heb nu een 535 en bij mij gaat het dus alleen om de mp3 en DVD-A, sacd is niet het belangrijkste, maar als ik dan toch een opvolger moet kopen, heb ik liever alle standaarden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan het ipv met een PDA niet met een Nokia 7610 (of 6600?) kan me herinneren dat ooit gelezen te hebben.

• Haay
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:04:
Kan het ipv met een PDA niet met een Nokia 7610 (of 6600?) kan me herinneren dat ooit gelezen te hebben.
Als je daarmee TV-Remote kunt draaien, dan zie ik niet waarom het niet zou kunnen...

• Bbfreak
Vrijdag de 575 bij Mediamarkt gekocht. Voor 179. Was dus al weer 20 gezakt.
Ik had mijn Ps2 verkocht en zocht vervanging. Dit leek me een goede middenklasser.
Pakt alles tegen goede kwaliteit.
Zat alleen geen SCART kabel bij. Heb ik voor 14,95 voor 2,5 m gekocht. Mooie prijs toch?
Volgens mij helpt zo'n monsterkabel niet veel of zeg ik dat verkeerd?
Ik heb hem nu via SCART op RGB staan en de kwaliteit is goed.
Via meegeleverde kabels is kwaliteit precies hetzelfde. Klopt dit dan? Of moet SCART beter zijn?
Ik ga er iig veel plezier mee beleven denk ik!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:47
ondersteund hij nu ook GMC en Qpel bij Xvid?
en hoe zit het met Ogg na firmware upgrade ofzo?

• Haay
Bbfreak schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:35:
Ik heb hem nu via SCART op RGB staan en de kwaliteit is goed.
Via meegeleverde kabels is kwaliteit precies hetzelfde. Klopt dit dan? Of moet SCART beter zijn?
Meegeleverde kabel is composiet (gele tulp). Dat is de minst goede kwaliteit. Beter is S-Video (bv over SCART) en nog beter is RGB over SCART, zoals je het nu hebt.

• Bbfreak
Haay schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:43:
[...]

Meegeleverde kabel is composiet (gele tulp). Dat is de minst goede kwaliteit. Beter is S-Video (bv over SCART) en nog beter is RGB over SCART, zoals je het nu hebt.
Raar dan dat ik het verschil in kwaliteit bijna niet zie.
Zou dit aan mijn SCART kabel liggen of mijn tv?
Ik hoop dat dit niet teveel offtopic is.

Vind de afstandsbediening trouwens echt geweldig eenvoudig. Heerlijk.
Instellingen zijn zeer eenvoudig aan te passen.
* Bbfreak is erg tevreden!

Verwijderd

Hallo,

ik heb vrijdag de 470 gekocht omdat de 575 er niet meer was, ze vertelden mij dat het enige verschil tussen deze twee de SACD en de DVD-A is, en aangezien ik toch niets van deze twee heb ben ik voor de 470 gegaan. Hij speelt werkelijk alles dvd+r, xvid(Finding Nemo)en divx(spy game, bij deze bleef hij wel hangen na zo'n 15-tal min, heb toen nr pioneer gebeld en ze gingen me een cd met de firmware update opsturen). Ben erg tevreden over deze speler. Wie nog meer weet om deze speler regiovrij te maken of voor meer firmware update mag altijd iets laten weten.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet er iemand hoe en of je na kan gaan welke Mediamarkts er regio vrij maken, want in Utrecht lijken ze het niet meer te (willen) doen.
In Rotterdam Centrum staat het ook niet meer op de bordjes maar zal ik het vanmiddag even vragen, anders word het denk ik een ritje naar Huizen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bbfreak schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:23:
[...]

Raar dan dat ik het verschil in kwaliteit bijna niet zie.
Zou dit aan mijn SCART kabel liggen of mijn tv?
Ik hoop dat dit niet teveel offtopic is.

Vind de afstandsbediening trouwens echt geweldig eenvoudig. Heerlijk.
Instellingen zijn zeer eenvoudig aan te passen.
* Bbfreak is erg tevreden!
Ik moest bij mijn pioneer 535 even de RGB aanzetten in de setup, ik neem aan dat dat bij de nieuwere spelers niet anders is.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik had ook deze speler gekocht en was er erg blij mee totdat ik de RGB optie aanzette...

Bleek dat hij enorme flikkeringen gaf dus ik ging zoeken op het internet en wat blijkt. De combinatie van een Sony 32fx68 met deze speler werkt niet. Zodra je hem op RGB zet dan gaat hij flikkeringen geven.

Wel jammer dus wees gewaarschuwt!

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

schnumi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:39:
Ik had ook deze speler gekocht en was er erg blij mee totdat ik de RGB optie aanzette...

Bleek dat hij enorme flikkeringen gaf dus ik ging zoeken op het internet en wat blijkt. De combinatie van een Sony 32fx68 met deze speler werkt niet. Zodra je hem op RGB zet dan gaat hij flikkeringen geven.

Enig idee waarom dat zo is? (en graag ook de bron)
Ik heb nu een pioneer 535 en een Sony 32fx60 en bij RGB nooit problemen gehad.

Heb de 575 voor 179 regio vrij gehaald bij de MM Rotterdam centrum, wat ik jammer vind dat ik voor firmware updates nu bij de MM langs moet (anders regio vast) of ik moet van iemand even de PDA kunnen lenen.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:43:
[...]

Enig idee waarom dat zo is? (en graag ook de bron)
Ik heb nu een pioneer 535 en een Sony 32fx60 en bij RGB nooit problemen gehad.

Heb de 575 voor 179 regio vrij gehaald bij de MM Rotterdam centrum, wat ik jammer vind dat ik voor firmware updates nu bij de MM langs moet (anders regio vast) of ik moet van iemand even de PDA kunnen lenen.
Ik had het over de 575 he. ;)

Alleen bij die speler schijnt dat voor te komen vandaar. :) En ook alleen met dat type tv van Sony.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

schnumi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:13:
[...]

Ik had het over de 575 he. ;)

Alleen bij die speler schijnt dat voor te komen vandaar. :) En ook alleen met dat type tv van Sony.
Die sluit ik vanaaf ook aan op mijn Sony 32fx60 :D

Maar gelukkig alleen op dat type, vraag me dan nog wel steeds af waarom dat is (tv of dvd probleem?)

Verwijderd

HHmm ik dacht dat als ie eenmaal regiovrij is hij daar altijd op blijft ongeacht of je er andere firmware inzet.
Jammer dat ik dat niet wist van de MM, had ik em ook regiovrij laten maken!
Of zou ik dat nu nog kunnen laten doen?
Heb hem nu een week of 8 geleden gekocht bij MM Leeuwarden.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:44:
HHmm ik dacht dat als ie eenmaal regiovrij is hij daar altijd op blijft ongeacht of je er andere firmware inzet.
Jammer dat ik dat niet wist van de MM, had ik em ook regiovrij laten maken!
Of zou ik dat nu nog kunnen laten doen?
Heb hem nu een week of 8 geleden gekocht bij MM Leeuwarden.
Volgens mij kan je dat nog steeds laten doen, als ik het goed begreep van de verkoper kost het normaal 20 euro (voor daar gekochte spelers). Weet niet wat het kost als je ze daar niet hebt gekocht.

Toch wil ik graag weten waar hun de firmware vandaan halen (ze flashen vanaf cd) of welke tools ze gebruiken om de cd regio vrij te maken.

Verwijderd

Nou je kan via pioneer een cd laten opsturen (kost niets) of je download het bestandje wat hier eerder in het topic is neer gepleurd is en brand dat op een cdeetje. (heb ik gedaan)
Maar ik begrijp dat je de nieuwe firmware er al op hebt?

Dat van regiovrij weet ik niet maar dat schijnt alleen met een pda te kunnen.
Dat zit niet in de firmware verwerkt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:59 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:58:
Nou je kan via pioneer een cd laten opsturen (kost niets) of je download het bestandje wat hier eerder in het topic is neer gepleurd is en brand dat op een cdeetje. (heb ik gedaan)

Ik begreep van de MM medewerker dat hun dat via een cdtje doen, kan natuurlijk een smoesje zijn.

Ik merk net dat hij ook mp3 dvd's leest, alleen kan je met de bijgeleverde zapper geen shuffle kiezen (kan ook niet volgens de handleiding). Nu druk ik tijdens het luisteren op shuffle op mijn oude zapper en zie tot mijn verbazing shuffle bovenin het display verschijnen (op tv) en heb ik dus wel shuffle :?

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

• Tele
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:41:Ik merk net dat hij ook mp3 dvd's leest, alleen kan je met de bijgeleverde zapper geen shuffle kiezen (kan ook niet volgens de handleiding). Nu druk ik tijdens het luisteren op shuffle op mijn oude zapper en zie tot mijn verbazing shuffle bovenin het display verschijnen (op tv) en heb ik dus wel shuffle :?

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Je ziet niets over het hoofd, dit is een eigenaardigheid die op een ander forum ook naar voren kwam. De vraag is nu, welke ab gebruik je die wel shuffle geeft?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Tele schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:25:
[...]

Je ziet niets over het hoofd, dit is een eigenaardigheid die op een ander forum ook naar voren kwam. De vraag is nu, welke ab gebruik je die wel shuffle geeft?
De pioneer zapper van mijn 535.

• westergas

westergas

rikkie_pc

schnumi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:39:

Klote he? Zelfde probleem hier. Schijnt een upgrade voor dit toestel te zijn, dat hoorde ik bij de HiFi Solutions in Amsterdam. Ik krijg echter de juiste persoon bij Sony niet te pakken die me hier meer over kan vertellen, mailen en bellen naar de klanterservice heeft bij mij nog niet veel opgeleverd helaas.

• Sjekster
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:58:

Zit idd niet in firmware, dus die kan je na regiovrij maken gewoon updaten :) Regiovrij maken kan ook met bijvoorbeeld een laptop die over infrarood beschikt. Kijk maar even op www.vcdhelp.com onder dvd hacks. Ik heb het gister via Palm pda gedaan, en ging in 1 keer goed. Speelt alles af, ook RCE dvd's _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Sjekster op 30-01-2005 14:20 . Reden: firmware ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

w3sTErGaS schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:49:
[...]

Klote he? Zelfde probleem hier. Schijnt een upgrade voor dit toestel te zijn, dat hoorde ik bij de HiFi Solutions in Amsterdam. Ik krijg echter de juiste persoon bij Sony niet te pakken die me hier meer over kan vertellen, mailen en bellen naar de klanterservice heeft bij mij nog niet veel opgeleverd helaas.
Idd jammer want voor de rest was het een zeer leuk ding.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjekster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:19:
[...]
Zit idd niet in firmware, dus die kan je na regiovrij maken gewoon updaten :) Regiovrij maken kan ook met bijvoorbeeld een laptop die over infrarood beschikt. Kijk maar even op www.vcdhelp.com onder dvd hacks. Ik heb het gister via Palm pda gedaan, en ging in 1 keer goed. Speelt alles af, ook RCE dvd's _/-\o_
Mij lukt het niet om mijn Irda port aan te spreken van mijn Dell laptop, zijn daar nog speciale drivers voor nodig?

• Haay
Sjekster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:19:
Regiovrij maken kan ook met bijvoorbeeld een laptop die over infrarood beschikt. Kijk maar even op www.vcdhelp.com onder dvd hacks. Ik heb het gister via Palm pda gedaan, en ging in 1 keer goed. Speelt alles af, ook RCE dvd's _/-\o_
Heb hier een Acer laptop met infrarood, maar daarmee is het mij niet gelukt. Heb nu m´n hoop gevestigd op een vriend van me die een PDA heeft. Woon alleen nogal ver van me vandaan, dus geduld maar hebben tot hij een keer langs kan komen met z´n PDA. Tenzij iemand hier een PDA heeft en in Almere woont, heh heh... ;)

Overigens had ik enkele Xvid´s met AC3 geluid gedownload, en die speelden nogal hakkelig af. Ben er nu inmiddels achter dat dat komt omdat ze `packed bitstream´ zijn en blijkbaar kan de 575A niet met die setting in Xvid overweg. Mensen met de Philips 720 hebben daar ook last van, maar die hebben nog kans op een firmware update waarbij dat verholpen zal worden, wat ik van Pioneer niet meer verwacht. Als alternatief kan de Xvid met MPEG4Modifier unpacked weggeschreven worden waardoor de film wel vloeiend afgespeeld wordt. Dus zo´n probleem is het niet...

[ Voor 33% gewijzigd door Haay op 30-01-2005 14:48 ]

• Sjekster
MeNTaL_TO schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:41:
[...]
Mij lukt het niet om mijn Irda port aan te spreken van mijn Dell laptop, zijn daar nog speciale drivers voor nodig?
Je moest wel wat dingen veranderen in 2 windows inf bestanden volgens mij, zo dat de infrarood poort anders aangesproken werd, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet geprobeerd heb, omdat mijn vader een pda heeft..

• Haay
Sjekster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:32:
Je moest wel wat dingen veranderen in 2 windows inf bestanden volgens mij, zo dat de infrarood poort anders aangesproken werd, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet geprobeerd heb, omdat mijn vader een pda heeft..
Dat heb ik ook geprobeerd. Desondanks lukt het me niet de juiste `generic IR´ device in m´n laptop te genereren.

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-12 22:41
Ik heb ff een vraagje: ik heb vanmiddag eens wat divx bestanden gebrand. Bij het afspelen op de Pioneer waren ze opeens zwart-wit ipv kleur, zoals op mijn PC.
Vast een ontzettende NOOB-vraag, maar hoe kan dat?

Ik heb al ff gezocht en las iets over NTSC en PAL, maar een aantal bestandjes die ik had gedownload waren zeker weten Europees, dus dan kan dat toch niet NTSC zijn?
(Voor vanmiddag wist ik niet eens dat DIVX NTSC of PAL kon zijn :o)
O en DVD's zijn wel gewoon in kleur en sommige DIVX-jes ook, dus het kan niet aan de aansluiting liggen.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Verwijderd

HHmm klinkt toch dat er een ntsc tussendoor is geglipt. :)
Kun jij je televisie ook op ntsc zetten?? eventueel op auto zodat hij het zelf omschakelt.

Dan zal het in kleur wezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 17:29 ]

• VincentH
Hm, zal eens kijken, maar ik ben bang dat dat niet kan met mijn TV...

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• Sjekster
VincentH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:44:
Hm, zal eens kijken, maar ik ben bang dat dat niet kan met mijn TV...
Wat voor tv heb je? De meeste tv's kunnen toch wel een NTSC signaal aan volgens mij. Anders kijken of je je dvd speler op PAL kan forceren (herinner me even niet of dat kan)

• VincentH
TV is niet veel bijzonders hoor, een oude Philips 21GR5750, alleen PAL.
PAL forceren op de DVD speler kan volgens mij ook niet. Althans, ik ben het niet tegengekomen in de instellingen.

Verwijderd

als je je tv op mute zet en de dvd-speler gewoon een film laat spelen, kun je de speler zelf dan horen? of maakt ie lawaai of iets dergelijks?

tx.

• VincentH
Als je heel goed luisterd hoor je hem wel draaien, maar imho absoluut niet storend.
Alleen als hij op de schijf aan het zoeken is maakt hij iets meer geluid.
Zelf heb ik ook bij stille passages in films me er nog nooit aan geergerd en ik zit redelijk dicht bij de speler (2 meter).

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb hier een flinke lading 2-talige OGM liggen. Die speelt ie dus niet af. Of het DivX forum las ik dat deze speler geen 2-talige audio ondersteunt bij OGM.

Is er een manier om één geluidstrack te strippen?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Tele schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:23:
Ik haal al de avi's inderdaad door mpeg4modifier om ze zonder stotteren af te spelen. Helaas is het zo dat bij de meeste encoders bitstream standaard op aan staat, zodoende zijn er nogal veel files waarbij het nodig is.
Ik ben extreem lui van aard (beter gezegd, ik heb het extreem druk), en ik gebruik nooit subs, dus ik wil gewoon mijn .avi's op een DVD kwakken en kijken..... (tevens ben ik niet van plan mijn 200+ gebrande DVD's opnieuw te branden)

Maar ik begrijp dus dat dat een probleem gaat worden?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Tele
  • Niet online
zion schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:40:
[...]

Ik ben extreem lui van aard (beter gezegd, ik heb het extreem druk), en ik gebruik nooit subs, dus ik wil gewoon mijn .avi's op een DVD kwakken en kijken..... (tevens ben ik niet van plan mijn 200+ gebrande DVD's opnieuw te branden)

Maar ik begrijp dus dat dat een probleem gaat worden?
Als je divx/xvid inderdaad packed bitstream is wel ja, dat ziet er niet uit bij het afspelen, en moet echt eerst unpacked worden wil je het goed kunnen spelen.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tele schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 20:59:
Ik heb verschillende firmwares van de 575 en 470 online gezet. Hier staat trouwens ook een versie van mpeg4modifier die de packed bitstream xvid's goed krijgt.
Ik heb deze mpe4modifier van je gedownload maar hij doet het niet.
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.
Hij is trouwens maar 65kB. Klopt dat???

• westergas

westergas

rikkie_pc

w3sTErGaS schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:10:
Ik heb deze mpe4modifier van je gedownload maar hij doet het niet.
Laat maar. Ik had .NET framework niet geinstalleerd.
Nu wel.
Probleem opgelost B)

Verwijderd

Ik heb ook een Pioneer 575 die is aangesloten op mijn Sony KV28-LS60 en ook ik heb last van flikkerend beeld met de meegeleverde scart kabel.
Met een goede afgeschermde scart kabel werd het al een stuk minder maar het blijft hinderlijk.
Nu heb ik een afgeschermde S-VHS kabel rechtstreeks op de S-VHS ingang van mijn TV aangesloten en nu is het beeld perfect.

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Hallo

Ik heb nu een dvdspeler van JVC, de XV-S302, al een oudje (3 jaar ongeveer) en aangesloten op een Marantz SR7400

Ik ben nu een beetje op zoek naar een nieuwe (zwarte) dvdspeler en heb deze thread al doorgelezen, toch een aantal vraagjes.

Hoe is de kwaliteit van het afspelen van mp3? Bij mijn jvc is dat echt ruk... Rare geluidjes, overslaan enz... En deze ondersteunt dvd-mp3?

Speelt deze ook +RW en/of -RW af?

Verder lijkt het mij een ontzettend interessante speler!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:07:
Ik heb ook een Pioneer 575 die is aangesloten op mijn Sony KV28-LS60 en ook ik heb last van flikkerend beeld met de meegeleverde scart kabel.
Met een goede afgeschermde scart kabel werd het al een stuk minder maar het blijft hinderlijk.
Nu heb ik een afgeschermde S-VHS kabel rechtstreeks op de S-VHS ingang van mijn TV aangesloten en nu is het beeld perfect.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19268.0

Verwijderd

Ik heb dat stuk gelezen op het HTforum maar nou wil ik weten of ik met een S-VHS direct naar SCART hetzelfde resultaat krijg als met de S-VHS kabel direct aangesloten op de S-VHS ingang van mijn TV want die afgeschermde kabels zijn vrij duur.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:47:
Ik heb dat stuk gelezen op het HTforum maar nou wil ik weten of ik met een S-VHS direct naar SCART hetzelfde resultaat krijg als met de S-VHS kabel direct aangesloten op de S-VHS ingang van mijn TV want die afgeschermde kabels zijn vrij duur.
Ik heb dus hetzelfde probleem maar je kan gewoon met een (goede) scart kabel een svhs signaal doorgeven. Gewoon de scart kabel gebruiken en de Pioneer op svhs zetten.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

JustSomeone schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:26:
Hallo

Ik heb nu een dvdspeler van JVC, de XV-S302, al een oudje (3 jaar ongeveer) en aangesloten op een Marantz SR7400

Ik ben nu een beetje op zoek naar een nieuwe (zwarte) dvdspeler en heb deze thread al doorgelezen, toch een aantal vraagjes.

Hoe is de kwaliteit van het afspelen van mp3? Bij mijn jvc is dat echt ruk... Rare geluidjes, overslaan enz... En deze ondersteunt dvd-mp3?

Speelt deze ook +RW en/of -RW af?

Verder lijkt het mij een ontzettend interessante speler!
Geluid vind ik gewoon als mp3 klinken, niet beter of slechter.
Hij kan mp3-dvd aan (zowel dvd+r als -r) dvdrw denk ik ook wel, heb dat echter nog niet getest met mp3 (wel als dvd-movie).

• Haay
Zo, hè hè, mijn 575A is eindelijk ook regiovrij! :)
Wel grappig, je ziet helemaal niks gebeuren bij het versturen van het ccf filetje vanaf een PDA, maar blijkbaar is er intern zodanig iets veranderd dat hij nu probleemloos R1 DVD's afspeelt. Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig nu! :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 07-03-2005 21:44 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Haay schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:43:
Zo, hè hè, mijn 575A is eindelijk ook regiovrij! :)
Wel grappig, je ziet helemaal niks gebeuren bij het versturen van het ccf filetje vanaf een PDA, maar blijkbaar is er intern zodanig iets veranderd dat hij nu probleemloos R1 DVD's afspeelt. Ik ben in ieder geval helemaal gelukkig nu! :*)
En nog grappiger is dat ze in sommige winkels €50 durfen te vragen voor het regiovrij maken :r

Pagina: 1 2 Laatste