Ik heb dat draadje ook "even"Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 22:40:
Als 'audiofiel-wannabe' heb ik dat draadje doorgelezen en maar 2 BG's besteld. Ben benieuwd of ik het verschil ook hoor zoals hun dat doen. Het geluid van de speler is nu al goed (gebruik de speler voornamelijk als cd-speler), kan niet wachten hoe het dan gaat klinken. Heb al mijn speler opengeschroefd en gedemonteerd om te oefenen. En de onderdelen gevonden om te vervangen, is niet zo moeilijk, niets iedergeval wat wij (ik en mijn soldeerstation) niet kunnen. Alleen 2 weekjes wachten voordat de BG's binnen zijn, moeten helemaal uit Engeland komen. Zal wel pics en info posten wanneer ik ze gaat inbouwen.
Nu ben ik alleen niet zo heel erg goed onderlegd in de electronica, maar welk type BG's heb jij besteld (zogenaamde N-type?).
Schijnbaar moet het overbruggen van de zogenaamde mute transistors tussen de uitgangen en de uitgangscondensators ook een geweldig verschil uit moeten maken.
Is er bij jou ook de ambitie om eventueel de clock te vervangen door een Tentlabs exemplaar?, dit lijkt mij iets te ver gegrepen voor mijn scills aangezien ik hier zelf de aansluitpunten moet zien te ontrafelen......
Zou je van de modificatie misschien een paar foto's kunnen maken?
Overigens die BG condensatoren zijn toch ook in nederland te bestellen bij De Groef....