Ervaringen Demon DSL-Express # 13

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat de demon mailserver de laatste tijd weer veel steken laat vallen. dat is dan weer wel klote eigenlijk. de pop3 weigert dan, of is erg traag. en op andere momenten doet de smtp het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb een 8/1 abo en heb al die tijd met mn down maar rond de 4800kbps gezeten.. echter ben ik net aan het downloaden en zie dat het met 600-700 kb/s gaat, dus ik telnetten naar mn modem.. 8064 :D

Eindelijk fullspeed dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effies mijn ervaring sharen.....

Demon is voor mij echt top !!!!!

De upload is ongeveer 120KB en de download zit vaak op zijn maximum.

Ik draai eigen servers en heb daarom geen last van het mail probleem bij demon.
Dat wil niet zeggegn dat die er niet zijn want bij mij doet het vreemde feit zich voor dat de mailserver steeds zijn wachtwoord "kwijt" raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
CanonUser 120kb/sec up? Hoever van de centrale zit je en wat voor een hardware gebruik je als ik vragen mag. En of je ISDN / analoog hebt en waar je ongeveer woont kan ook belangrijk zijn ;)

Ik woon in zwolle en met ISDN kom ik niet hoger dan 800 kbps terwijl ik eerst rond de 1000 zat en dat ook haalde (95 kb/sec) dus ik ben wel nieuwschierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb de laatste tijd erg vaak last dat de DNS niet kan resolven, ik dacht eerst dat het probleem bij mij zelf lag omdat ik nog niet zo lang een FreeBSD machine in me thuisnetwerk heb geplaats. En ik zit ook nog eens achter een router. maar alles is goed geconfigureerd. ik gebruik 194.159.73.135 als primaire DNS, die komt gewoon mee met DHCP. zeker de laaste 2 maanden heb ik er erg veel last van en ik hoop dat demon er wat aan gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Razorfist schreef op 16 juli 2004 @ 23:33:
Ik heb een 8/1 abo en heb al die tijd met mn down maar rond de 4800kbps gezeten.. echter ben ik net aan het downloaden en zie dat het met 600-700 kb/s gaat, dus ik telnetten naar mn modem.. 8064 :D

Eindelijk fullspeed dus :D
Nou dit was van korte duur :(
Zit nu weer 'vrolijk' op 4736kbps en met regelmatige disconnects

Waarom? Ik heb 2 dagen lang stabiel op 8mbit gezeten (ZONDER disconnects) dus de lijn kan het aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Razorfist schreef op 17 juli 2004 @ 16:12:
Waarom? Ik heb 2 dagen lang stabiel op 8mbit gezeten (ZONDER disconnects) dus de lijn kan het aan..
Ik begrijp je frustratie volledig.

Toch heb ik een kleine opmerking: Jouw lijn kan uitstekend zijn, maar als er rond jouw kabel nog vele andere kabels zitten waar data doorheen wordt verstuurd, dan kunnen deze een storende werking hebben op de overdracht van jouw kabel. Natuurlijk kan het aan slechte hardware of iets anders aan Demon zijn kant liggen (meest logische verklaring), maar het kan ook dat de andere kabels rond jouw kabel tijdelijk buiten gebruik waren (vakantie?). Hierdoor zou jij theoretisch twee dagen geen storing hebben van andere kabels en dus hoger kunnen intrainen. Tot zo ver het technische geneuzel :). Ik hoop dat die disconnections eens ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jul 17 2004 om 19:06:08 UTC+0200)

Download : 117.1 KByte/sec
Upload : 56.9 KByte/sec
Connection : 1,198.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Ik heb nu al een maandje demon ( 1024/512 ) bbned. Zit 300-400 meter van centrale af.
En heb nog nooit probs gehad.
Wil misschien nog wel upgraden, zijn daar extra kosten aan verbonden naast je maandelijkse bedrag? kon daar zo niks over vinden.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Justin2000 schreef op 18 juli 2004 @ 19:06:

Ik heb nu al een maandje demon ( 1024/512 ) bbned. Zit 300-400 meter van centrale af.
En heb nog nooit probs gehad.
Wil misschien nog wel upgraden, zijn daar extra kosten aan verbonden naast je maandelijkse bedrag? kon daar zo niks over vinden.
Upgraden is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen die last hebben van disconnects de afgelopen dagen (omgeving arnhem) de laaste per dagen valt ongeveer om de 12 uur mijn verbinding weg, de eenige mogelijkheid is dan het modem aan en uit zetten om weer een ip te verkrijgen, ik word hier echt helemaal gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik wil die SMTP mailkick gaan gebruiken voor m'n Demon e-mail adres (zodat ie alles direct doorzet naar m'n eigen mailserver), maar ik vraag me af of dat anti-SPAM filter dan ook nog werkt of dat ie dan gewoon alles doorzet; iemand die dat weet?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 08:38
Tutti-frutti schreef op 16 juli 2004 @ 12:14:
[...]

Wat is er verbeterd ? Want woensdagavond had ik gewoon weer 100 ms. Vind ik niet echt vebeterd...
Een paar maanden terug was de ping iedere avond dramatisch. De afgelopen weken was de ping weer lekker stabiel tussen de 15-20 ms. Alleen juist op het moment dat ik een clan-war had was mijn ping weer bagger. Over het algemeen heeft er dus een verbetering plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

bassio schreef op 16 juli 2004 @ 00:33:
Ik heb hem ook gehad, en gelijk maar even geupgrade. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Overstappen is ook geen optie dus zien we wel. De ping problemen leken opgelost maar toen ik afgelopen woensdag een clanware van BF-V had was het net op dat moment helemaal bagger.... Was echt goed pissig.

Laten we hopen dat het nu weer goed blijft, het is in ieder geval al een stuk verbeterd.
Ja eindelijk .... mag ook wel na 7 maanden wachten, meteen aangevraagd, maar je DSL Express ordernr. ?? is dat hetzelfde als je klantnummer vraaag ik me af .... want het ordernummer kan ik op de Demon self service pagina's niet terugvinden.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:07:
ik vind dat de demon mailserver de laatste tijd weer veel steken laat vallen. dat is dan weer wel klote eigenlijk. de pop3 weigert dan, of is erg traag. en op andere momenten doet de smtp het weer niet.
* Osiris aait de mailkick-functie.

't Is dat mn hdd geformatteerd is en dat ik de Linuxbak 't geheel wil laten regelen (wat niet wil), maar anders had ik em weer ingesteld :)

(eigen SMTP ownt sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik ben niet bijzonder tevreden over m'n demon (1024/512) aansluiting in Groningen. We zitten 150m bij de centrale vandaan, maar de lijn is zeer instabiel.

Vele downtimes van 5 tot 15 minuten, soms meerdere keren per dag. Heb vaak met de helpdesk aan de lijn gehangen (kan inmiddels de jingles dromen.........). Uiteindelijk kregen we een nieuwe modem (Zyxel P650-R31), toen leek het weer goed te gaan. Maar 2 weken later was hetzelfde probleem weer aanwezig, downtimes etc. Alles is goed aangesloten (telefoonkabels van 30 cm aan weerszijde van de splitter). Uiteindelijk heeft demon de call doorgezet naar de datalijn-leverancier, BBned in mijn geval. Nou, het zal me benieuwen wat eruit komt.

Als het niet beter wordt, dan ga ik proberen om het contract via de rechter te ontbinden als gevolg van wanprestatie, niet leveren wat ze beloven.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een paar maanden demon 1028/512 icm kpn isdn en heb vanaf het begin de zyxel modem als router ingesteld en heb er via een switch 3 pc's aan geconnect.
Vaak had ik het probleem dat ik voor een half uur geen verbinding had maar dat ging na een tijd weer over.Maar gister deed ie gewoon helemaal niks meer..uiteindelijk de modem weer standaard als modem ingesteld maar door het incidentje kan ik het internet niet op met de 1 van die 3 pc.
en ook als ik weer op router zet en ik koppel er 2 werkende pc aan dan zie ik wel dat ze 2 verschillende ip adressen krijgen toegewezen maar zodra ik wil surfen of wil mailen dan doet ie het niet.
Is het verstandig om zyxel modem niet als router te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb Demon 8/1 (ISDN) nu bijna een jaar in volle tevredenheid.
2300 meter van de hoofdcentrale en dan alsnog met het volledig snelheden halen.

In het begin had in mn zyxcel als router staan, maar toen mn router kapot ging kreeg ik een nieuwe die ik nooit meer werkend heb gekregen als router.
Ik werk nu met een windows 2000 server dat bevalt me goed.

In de beginpost staat een stukje over de nieuwsgroepen dat je max 2 draadjes mag leggen met een max van 512 per draadje, wat ik merk met headers downen is dat ik dan wel sneller (rond de 4mbit) kom met downen.
Betalen voor de nieuwsgroepen vindt ik niet erg alleen zie ik dat er maar abbo's zijn tot 20 gb per maand terwijl ik een gemiddelde heb van 50gb :( dat wordt afkicken :P

Verder Demon ga zo door, en ga zo door met de Demon topics geweldig initiatief.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
xylonite schreef op 20 juli 2004 @ 10:07:
In de beginpost staat een stukje over de nieuwsgroepen dat je max 2 draadjes mag leggen met een max van 512 per draadje, wat ik merk met headers downen is dat ik dan wel sneller (rond de 4mbit) kom met downen.
Headers downen is nie gecapped. Zodra je daadwerkelijk iets gaat downen heb je maar 2 draadjes van 512 elk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Betalen voor de nieuwsgroepen vindt ik niet erg alleen zie ik dat er maar abbo's zijn tot 20 gb per maand terwijl ik een gemiddelde heb van 50gb :( dat wordt afkicken :P
Als je het niet erg vind om te betalen voor nieuwsgroepen dan moet je zeker even hier kijken:
www.usenetserver.com
18 dagen retentie in alle groepen en ze gaan de komende weken hun storage ruimte uitbreiden van 48TB naar 88TB. Hierdoor komt de retentie op bijna 30 dagen te liggen :P
Bovendien kun je met 2 x 6 draadjes downen @ uncapped speed (zit op dit moment met 700Kb/s te downloaden _/-\o_
De prijs van al dit moois? $ 14,95 per maand of $ 39,95 per drie maanden. Hetgeen ik allezins redelijk vind.
Begrijp me niet verkeerd... ik vind de dienst die Demon aanbied erg netjes, maar als je een "zware" Usenet gebruiker bent, dan vind ik het niet meer dan redelijk om daar wat voor te betalen i.p.v. de "kleine" gebruikers af te knijpen. (Die heavy users zijn nl. de reden dat Demon de snelheid heeft gecapped op 51Kb/s en onlangs van 3 naar 2 threads zijn teruggezet).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

mjl schreef op 19 juli 2004 @ 12:09:
[...]

Ja eindelijk .... mag ook wel na 7 maanden wachten, meteen aangevraagd, maar je DSL Express ordernr. ?? is dat hetzelfde als je klantnummer vraaag ik me af .... want het ordernummer kan ik op de Demon self service pagina's niet terugvinden.
Dus even de helpdesk gebeld: je ordernummer is NIET je klantnummer, het is het ordernummer bij bbned !! Als je je klantnummer invult dan wordt je aanvraag niet in behandeling genomen !!

Het DLS Express ordernummer is op te vragen via de helpdesk en vast ook costumer service.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mjl schreef op 20 juli 2004 @ 18:09:
[...]

Het DLS Express ordernummer is op te vragen via de helpdesk en vast ook costumer service.
Staat het ook niet vermeld op je aanmeldings-email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:01
...

Verder Demon ga zo door, en ga zo door met de Demon topics geweldig initiatief.
[rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 2][/rml]

www.usenetserver.com is het trouwens, zonder S zoals hierboven gepost werd

En idd, usenetserver 0wnz. Retentie gaat naar 24 dagen, is nu nog rond de 10-14 dagen.

Andere optie, als je geen CC hebt, is eweka usenet. Wat ik begrepen heb, gebruiken die usenetserver ook als feed. Is nog goedkoper ook, 7.50/mnd.

Ik moet Wijnand/Jasper (eweka) nog eens mailen, ff maandje proberen ofzo. Wat Eweka betreft is er een hoop negatieve publiciteit geweest, maar t netwerk draait wel stabiel imho, heb er mn eigen bak gecolocated ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 20 juli 2004 @ 18:36:
[...]

Ik heb ook maar ff gebeld i.v.m. upgrade en een nieuwe aanvraag ingediend , nu met verkregen nummer .
Het order nr. staat niet in je aanmeldings email want dat was bij mij een ander nummer , ik had mijn klantnummer ingevuld en dan nemen ze het ook niet in behandeling en mag je weer een maand wachten .
Lekker handig dat ze niet effe vermelden dat je eerst je order nummer moet opvragen want op mijn dsl express staat het ook niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

DJSmiley schreef op 20 juli 2004 @ 19:16:
[...]
Andere optie, als je geen CC hebt, is eweka usenet. Wat ik begrepen heb, gebruiken die usenetserver ook als feed. Is nog goedkoper ook, 7.50/mnd.
Oke... daar heb ik dus ook ervaring mee en ik ben echt gillend gek weggerend bij Eweka :r . De nieuwsserver is nou niet een schoolvoorbeeld van stabiliteit (of deze moet de afgelopen maand met enorme sprongen vooruit zijn gegaan). Dan kun je beter die van Demon gebruiken (deze kopen hun Usenetdienst in bij Supernews).
De service (met name de communicatie) was bij Eweka echt bedroevend slecht. Eerlijk gezegd ga ik er niet van uit dat dit de afgelopen maand is verbeterd (ben er nl. pas een maandje weg).
Mijn advies: Gebruik je zo af en toe usenet: Demon
Gebruik je Usenet zeer intensief (50+GB per maand) dan zou ik toch naar Usenetserver _/-\o_ gaan (ik heb overigens de type on mijn vorige post verbeterd ;) )
Just my 2 (Euro) cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

dolby schreef op 20 juli 2004 @ 18:36:
[...]

Ja vast, maar die kan ik op mijn yahoo account niet meer vinden (trashed waarschijnlijk).
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:38:
[...]

Ik heb ook maar ff gebeld i.v.m. upgrade en een nieuwe aanvraag ingediend , nu met verkregen nummer .
Het order nr. staat niet in je aanmeldings email want dat was bij mij een ander nummer , ik had mijn klantnummer ingevuld en dan nemen ze het ook niet in behandeling en mag je weer een maand wachten .
Blijkbaar niet dus, in hun aankondiging dat upgraden eindelijk weer kon stond inderdaad dat het in de aanmeldings mail zou staan en op my dsl express ... op geen van beide dus ...
Lekker handig dat ze niet effe vermelden dat je eerst je order nummer moet opvragen want op mijn dsl express staat het ook niet .
Inderdaad, ik ben blij dat ik even gebeld heb ...

[ Voor 77% gewijzigd door mjl op 21-07-2004 00:07 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Kid_E schreef op 20 juli 2004 @ 10:48:
[...]

Headers downen is nie gecapped. Zodra je daadwerkelijk iets gaat downen heb je maar 2 draadjes van 512 elk. :)
Geldt dit eigenlijk voor alle abonnementen van Demon. Of je nu een 8/2, een 2/1 of een 1/.5 abonnement hebt, je kunt maximaal met 2 x 512 = 1 Mb downen vanuit nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
upje schreef op 23 juli 2004 @ 19:39:
[...]

Geldt dit eigenlijk voor alle abonnementen van Demon. Of je nu een 8/2, een 2/1 of een 1/.5 abonnement hebt, je kunt maximaal met 2 x 512 = 1 Mb downen vanuit nieuwsgroepen?
Ja dat is voor iedereen zo. Maar daar zijn payservers voor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Heb me net aangemeld bij usenetserver.com
thx voor de tip
en nu downennnnnnnnnn :P :9

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 20:17:
Zijn er hier ook mensen met Demon uit Ede ? dat zou ik graag wel willen weten hoe de kwaliteit daar is
code:
1
2
3
4
5
6
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=9 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=8 ms TTL=250

Zelden last van problemen verder, zeer tevreden! Ik zit in postcodegebied 6717

Speedtest testje kan ik nu niet doen, ben met nieuwsgroepen bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door duderuud op 24-07-2004 01:45 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik heb de laatste tijd toch wel wekelijks last ervan dat ik de verbinding verlies. Ik moet dan het modem ff aan en uit doen en dan doet ie het weer. Het PPPEo/ACT ledje is ook uit, maar zodra ik 'm dan weer ff opnieuw aanzet is die aan.

Dit is best wel vervelend steeds, het gebeurd toch bijna wekelijks.

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik zie bij sommige die dat dagelijks hebben of soms enkele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Laatst online: 11-09 20:38
Kid_E schreef op 23 juli 2004 @ 19:43:
[...]

Ja dat is voor iedereen zo. Maar daar zijn payservers voor :*)
Ok, ik zit echter te overwegen om mijn 2/1 abbo te downgraden naar een 1/.5 abbo; dit heeft dus immers toch geen invloed op de downloadsnelheid van nieuwsgroepen, toch? Scheelt me toch 16 euro per maand aan kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Duderuud schreef op 24 juli 2004 @ 01:45:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Zelden last van problemen verder, zeer tevreden! Ik zit in postcodegebied 6717

Speedtest testje kan ik nu niet doen, ben met nieuwsgroepen bezig.
Wat voor modem heb jij zeg.
Ik zit altijd op minimaal 24 ms naar de eerste router van Demon.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
TD-er schreef op 24 juli 2004 @ 12:41:
[...]

Wat voor modem heb jij zeg.
Ik zit altijd op minimaal 24 ms naar de eerste router van Demon.
Ik zit op 15ms.....

Lagere pingtijden is amper haalbaar icm Cisco DSLAM. De alcatels kom je wel iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
upje schreef op 24 juli 2004 @ 11:05:
Ok, ik zit echter te overwegen om mijn 2/1 abbo te downgraden naar een 1/.5 abbo; dit heeft dus immers toch geen invloed op de downloadsnelheid van nieuwsgroepen, toch? Scheelt me toch 16 euro per maand aan kosten!
Je kan maximaal met 1Mbit downloaden uit de nieuwsgroepen, ongeacht je snelheid, dus daar heb je inderdaad gelijk.

Bedenk trouwens wel: Downgraden kost 50 euro, dus pas na 3 maanden ga je "winst" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 11-09 19:45
DJSmiley schreef op 24 juli 2004 @ 12:52:
[...]
Ik zit op 15ms.....

Lagere pingtijden is amper haalbaar icm Cisco DSLAM. De alcatels kom je wel iets lager.
Hmmm, ik zit op 9ms naar www.demon.nl op een zyxel 650R33 (isdn) BBNed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
connos schreef op 24 juli 2004 @ 16:39:
[...]

Hmmm, ik zit op 9ms naar www.demon.nl op een zyxel 650R33 (isdn) BBNed
code:
1
2
3
BBned (cisco dslam)    => 15 a 22ms
BBned (alcatel dslam)  =>  8 a 12 ms
BabyXL (cisco dslam)   =>  8 a 12ms

- dat is op kaal alleen de dsl lijn.
- bij een 512/256 lijn kan het ietsje hoger zijn door de mindere bandbreedte.
- let niet op de eerste IP-hop (gateway) kan hogere latency geven door prioriteit instellingen aldaar.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 24-07-2004 17:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30

GieltjE

Niks te zien...

Kan al maanden autopatcher.com niet berijken, terwijl ie bij iedereen wel werkt:S
gister kon ik er even op en nu weer niet :<

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb thuis een 1024 / 512 abbotje voor 39 eurie per maand dit vind ik best duur.

Mijn vraag is dan ook gaat demon nog meer upgrades uitvoeren????
weet iemand daar iets meer van/

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:08:
ik heb thuis een 1024 / 512 abbotje voor 39 eurie per maand dit vind ik best duur.

Mijn vraag is dan ook gaat demon nog meer upgrades uitvoeren????
weet iemand daar iets meer van/
Bedankt
Nog meer upgrades 8)7
Ik denk dat er geen enkele rek meer in zit naar de recente prijzenslag. Als je € 39,-- te duur vind, dan kun je natuurlijk altijd downgraden.
Vergelijk die € 39,-- maar eens met een aantal "KPN" DSL providers... valt het allemaal nog best mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op 24 juli 2004 @ 22:58:
[...]

Nog meer upgrades 8)7
Ik denk dat er geen enkele rek meer in zit naar de recente prijzenslag. Als je € 39,-- te duur vind, dan kun je natuurlijk altijd downgraden.
Vergelijk die € 39,-- maar eens met een aantal "KPN" DSL providers... valt het allemaal nog best mee ;)
Nee ik vind 39 eurie voor 100kb downloaden gewoon duur, ik hoop dat er meer upgrades komen .

Verder ben ik dik tevreden met demon, vooral de helpdesk, het is gratis en ze helpen je goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is net 2 uur lang me demon internet uitgevallen, van 9 tot 11 ongeveer. Meer mensen last van gehad? Ik woon in Bussum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm nee ik woon in emmeloord, maar ik heb trouwens nooit storring:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 23:06:
uhmm nee ik woon in emmeloord, maar ik heb trouwens nooit storring:)
Nee ik ook niet, daarom viel het me extra op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 23:04:
Bij mij is net 2 uur lang me demon internet uitgevallen, van 9 tot 11 ongeveer. Meer mensen last van gehad? Ik woon in Bussum
Donderdag- en vrijdag avond had ik 2x een korte uitval van 3 - 5 minuten.
Maar goed, het feit dat me dat opvalt geeft al wel aan dat het een uitzondering is :) Dit itt. @home.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 23:04:
Uit cistron.broadband:
Affected locations : Bussum-Centrum Bsm-C

Start time of outage : 20:10
Outage resolved : 22:42

Outage reason : BBNed equipment Failure
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 23:03:
[...]

Nee ik vind 39 eurie voor 100kb downloaden gewoon duur, ik hoop dat er meer upgrades komen .

Verder ben ik dik tevreden met demon, vooral de helpdesk, het is gratis en ze helpen je goed:)
Als je een upgrade krijgt blijft het 39 euro per maand. En blijven de kosten per maand evenhoog.

* bjck snapt je niet ....

Je vindt het bedrag van 39 euro per maand te hoog voor een 1024/512 verbinding. Maar als je voor dat zelfde geld meer snelheid krijgt is het wel okee?

De snelheid / prijs verhouding ligt bij 2-8/1 verbindingen het beste in princiepe. Misschien zelf upgraden naar zo'n verbinding? Dan ben je relatief het goedkoopste uit IMO.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 24-07-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen een ongelooflijk slechte verbinding in de avonduren. Het begint rond een uur of 7, en dan gaat het de gehele avond door. Ik kan amper websites bereiken, met pingen komt 80% van de requests niet aan en over de snelheid van de downstream zal ik maar zwijgen.

Meestal kan ik in die tijd niet eens verbinding maken met de modem via telnet. Laatst lukte me dat toch, en toen zag ik de waarschijnlijke oorzaak van het probleem; de load nadert dan de 100%! Het lijkt wel alsof die modem ergens enorm druk mee is, terwijl er niet meer van 'm gevraagd wordt dan normaal. De hoeveelheid transferd en received B/s is normaal.

Iemand een idee waar dit van komen kan? De modem is een Prestige 650R-33. Firmware: ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.1) | 9/18/2003. De verbinding loopt via bbNed.

[ Voor 3% gewijzigd door Paradise op 25-07-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 09:14

Wallie

Herr

Hier loopt op dit moment de ping weer op tot tussen de 50 en 100ms... ben net 2 weken op vakantie geweest, weet iemand of er in de tussentijd wat aan gebeurt is? Want het is weer waardeloos zo :(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wallie schreef op 25 juli 2004 @ 17:27:
Hier loopt op dit moment de ping weer op tot tussen de 50 en 100ms... ben net 2 weken op vakantie geweest, weet iemand of er in de tussentijd wat aan gebeurt is? Want het is weer waardeloos zo :(
Je hebt een paar mail storingen gemist. Verder nog wat kleine lokale storingen, maar niks spannends :Y). Wat er verbetert is? Goede vraag, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Als het goed is, wordt ik morgen afgesloten... ik hoop maar dat ze dit rap doen, want bij xs4all is een aanbieding tot einde van deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 08:06

Phydomir

Dennis

Tja.. Ping is niet heel erg meer. Hij komt hier niet boven de 50ms uit. Maar het hoort eigenlijk niet :s

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe lang duurde het bij jullie voordat Demon daadwerkelijk de lijn had laten slopen?

Mijn contract is namelijk per vandaag beeindigd. Ik had daarop contact met Demon en gevraagd hoe het zat met de sloop van mijn lijn. Zij beweerden dat de aanvraag al was ingediend bij KPN om de lijn op te heffen. En dat het aan KPN lag hoe lang het nu zou duren...

Ik gebeld naar de betreffende afdeling binnen KPN (ik werk bij KPN), en mij werd medegedeeld dat er helemaal geen opzegging voor mij was binnengekomen. Hierop weer contact gehad met Demon en BBned. Nu beweerde Demon dat de aanvraag bij BBned lag en dat zij dit zouden moeten doorsturen. Weer naar BBned gebeld, maar zij kunnen en willen mij niet helpen omdat ik geen service overeenkomst heb met hen maar met Demon (dat is waar). Ook melden zij mij dat het wel 6 a 7 weken kon duren voordat mijn lijn daadwerkelijk vrij zou zijn.

Nu heb ik ook al van een zeer betrouwbare ISP vernomen dat het een zooitje is binnen BBned en dat opzeggingen naar KPN daadwerkelijk lang op zich zouden laten wachten... :r

Lekker is dat, vooral dat Demon telkens wat anders vermeld aan de telefoon. Ik was dus op zoek naar een methode om zaken te bespoedigen, maar dit lijkt te mislukken. Heeft iemand nog tips voor mij? het is ook echt onmogelijk ivm opleiding om 6 a 7 weken zonder internet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

n00bs schreef op 26 juli 2004 @ 13:48:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat Demon daadwerkelijk de lijn had laten slopen?

Mijn contract is namelijk per vandaag beeindigd. Ik had daarop contact met Demon en gevraagd hoe het zat met de sloop van mijn lijn. Zij beweerden dat de aanvraag al was ingediend bij KPN om de lijn op te heffen. En dat het aan KPN lag hoe lang het nu zou duren...

Ik gebeld naar de betreffende afdeling binnen KPN (ik werk bij KPN), en mij werd medegedeeld dat er helemaal geen opzegging voor mij was binnengekomen. Hierop weer contact gehad met Demon en BBned. Nu beweerde Demon dat de aanvraag bij BBned lag en dat zij dit zouden moeten doorsturen. Weer naar BBned gebeld, maar zij kunnen en willen mij niet helpen omdat ik geen service overeenkomst heb met hen maar met Demon (dat is waar). Ook melden zij mij dat het wel 6 a 7 weken kon duren voordat mijn lijn daadwerkelijk vrij zou zijn.

Nu heb ik ook al van een zeer betrouwbare ISP vernomen dat het een zooitje is binnen BBned en dat opzeggingen naar KPN daadwerkelijk lang op zich zouden laten wachten... :r

Lekker is dat, vooral dat Demon telkens wat anders vermeld aan de telefoon. Ik was dus op zoek naar een methode om zaken te bespoedigen, maar dit lijkt te mislukken. Heeft iemand nog tips voor mij? het is ook echt onmogelijk ivm opleiding om 6 a 7 weken zonder internet te zitten.
Reken op minimaal 5 weken, mischien 2 maanden ... Je kunt kabel nemen of een 2de lijn bij de KPN en daarop adsl aanvragen.

Of kijk je buurman eens aan en neem samen ADSL, deel je meteen de kosten.

[ Voor 1% gewijzigd door mjl op 26-07-2004 14:08 . Reden: typo ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Iemand die ook de upgrade heeft aangevraagd?... krijg je nog iets van een bevestiging dat alles goed zit of moet je wachten tot je geupgrade bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Chutney schreef op 26 juli 2004 @ 14:28:
Iemand die ook de upgrade heeft aangevraagd?... krijg je nog iets van een bevestiging dat alles goed zit of moet je wachten tot je geupgrade bent.
Zover ik begrijp hoor je niks, gewoon afwachten dus danwel de helpdesk/cosumer service bellen. En maar hopen dat ik volgende week op 8mbit zit ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Delen van een verbinding vind ik zelf niet een goede oplossing, kabel zo nog wel kunnen om dit tijdelijk te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
mjl schreef op 26 juli 2004 @ 14:32:
[...]

Zover ik begrijp hoor je niks, gewoon afwachten dus danwel de helpdesk/cosumer service bellen. En maar hopen dat ik volgende week op 8mbit zit ....
Dat dacht ik ook. Kijken of ik volgende week geupgrade ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Hmm, ik wil net een mailtje sturen naar iemand bij Planet krijg ik de mail ineens terug dat Demon op een blacklist staat?!
host mail.wxs.nl [195.121.6.51]: 500 5.7.1 This IP address (194.159.73.192) has been blacklisted
Als ik ff nslookup doe voor dat IP adres (194.159.73.192) dan kom ik uit bij post-22.mail.nl.demon.net.. Niet te hopen dat alle post.demon.nl servers hier nu last van gaan krijgen. Jullie hier ook al mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de zyxel 650r modem van demon

Ik heb een abbo van 8192/1024

Nou komt mijn upload nooit boven de 83 k/b. Terwijl dit een stuk hoger moet kunnen volgens de medewerkers van Demon.

Nou schijnt het zo te zijn dat de zyxel een maximale upload heeft (ik weet niet hoeveel)

Kan iemand me daar raadt over geven en welke modem dan wel meer aankan dan deze snelheid.

Mijn download is trouwens max 810

En oh ja ik zit 2123 meter van de centrale !!! (dus moet de maximale snelheid kunnen halen volgens demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ook schreef op 26 juli 2004 @ 16:44:
Hmm, ik wil net een mailtje sturen naar iemand bij Planet krijg ik de mail ineens terug dat Demon op een blacklist staat?!
Ja dat is al een tijdje. Komt omdat er veel spam kwam vanaf de betreffende Demon server. Demon weet er in ieder geval van en ze hopen dat het vanzelf over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Chutney schreef op 26 juli 2004 @ 14:36:
[...]

Dat dacht ik ook. Kijken of ik volgende week geupgrade ben :)
Uit de mail van demon waarin de upgrade wordt aangeboden:
Alleen volledig ingevulde orders zullen worden verwerkt.
Dus alles invullen en je ordernummer is niet je klantnummer !! Die kun je opvragen bij de helpdesk.
Ingediende upgradeverzoeken worden een keer per maand verwerkt,
over het algemeen in de eerste week van de nieuwe maand. Indien een
upgrade op uw locatie niet mogelijk blijkt wordt u hiervan op de
hoogte gebracht.
Dus pas in de 2de week van volgende maand kun je iets verwachten. Ze zullen een lijntest doen van je relative occupancy en naar aanleiding daarvan berekenen of de snelheid die je wil haalbaar is.

(volgens mijn berekening kan ik maximaal rekenen op 6400/812 kbit.. maar dat hangt natuurlijk van de afstand tot de centrale en het aantal abonnees af .. niet dat ik dat ga weigeren/afkeuren t.o.v. 2/1 Mbit is dit voor 10 euro pm meer natuurlijk gunstig)

Let wel,
over het algemeen
aangezien dit de eerste maand is kan dat dus ook best halverwege de volgende maand zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 26-07-2004 17:35 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 17:05:

Nou komt mijn upload nooit boven de 83 k/b. Terwijl dit een stuk hoger moet kunnen volgens de medewerkers van Demon.

Nou schijnt het zo te zijn dat de zyxel een maximale upload heeft (ik weet niet hoeveel)

Kan iemand me daar raadt over geven en welke modem dan wel meer aankan dan deze snelheid.

En oh ja ik zit 2123 meter van de centrale !!! (dus moet de maximale snelheid kunnen halen volgens demon.
Men leze de startpost:
Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.
864/8=108

met m'n huidige 1024/512 abbo haal ik max ~110 kb/sec down (128 theoretisch) dus met 83kb upload mag je niet klagen denk ik...

en doe eens een search:

ADSL Modem met 1024 Kbit upload

(ADSL 1024 upload) et voila

edit:
Zoals ik hieronder lees ben je nieuw hier; TIP: lees eens de regels en FAQ e.d. staan veel tips in om onnodige danwel verkeerd geformuleerde posts/topics te voorkomen en het forum schoon te houden etc.

[ Voor 13% gewijzigd door mjl op 27-07-2004 10:39 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik ben hier ook maar nieuw !!!

Maar bedankt voor je raadt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb de laatste tijd veel problemen , bij mij is het namelijk het geval dat ik om het uur de verbinding even weg is en na een seconde weer terug is . Ik heb dus gekeken naar mijn Lease tijden , nu verloopt mijn lease om het uur. Dit is dus heel erg irri . Weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 17:05:

Ik zit 2137 meter van de centrale, heb dezelfde modem en mijn download max is 750, en upload 95.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Saedbanken schreef op 27 juli 2004 @ 21:11:
[...]

Ik zit 2137 meter van de centrale, heb dezelfde modem en mijn download max is 750, en upload 95.
Ik zit ook rond de 2km verwijderd van de centrale, mijn snelheden zijn:

830kb/s down
84 kb/s up

Ik heb zelf een andere modem aangeschaft namelijk een draytek 2600 (met globespan commando truuk!). Op zicht vindt ik, dat ik persoonlijk niet veel te klagen heb over de snelheden. Ze zijn meer dan netjes, enige waar ik me wel aan stoor zijn af en toe de ping problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Die upload snelheid ligt volgens mij echt aan je lijn en aan de centrale.

Ik zit bijv. op zo'n cisco centrale en ik kom niet hoger dan 928Kbit das zo'n 95KB stabiel. (met wat gerommel komt ie wel op 1024 maar dan is de lijn niet stabiel)

Op zo'n alcatel is 1024 wel goed mogelijk met de juiste hardware. Zelf gebruik ik een DrayTek Vigor 2600 deze is bij mijn weten voor beide centrale's een goede modem/router die de max speed er uit perst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 17:00:
Ik heb dus gekeken naar mijn Lease tijden , nu verloopt mijn lease om het uur. Dit is dus heel erg irri . Weet iemand hier een oplossing voor ?
Nou, 'vroegah' deelden ze bij Demon zelfs alleen maar leases van 30 mins uit en dat is na veel gedoe nu dus idd opgekrikt naar een uur.. De gedachte van Demon is dat ze dan een eventueel wijziging in routing snel aan al hun klanten kunnen doorgeven maar IMHO maken ze het zichzelf onnodig moeilijk met dit soort constructies. Het blijft echter een eindeloze discussie (zie ook de overige Demon topix) dus leg je er maar gewoon bij neer want dit zal nie snel veranderen :)

PS: Je kan wel voor de lol gewoon je IP adres tijdelijk even static maken en kijken of ie het dan idd beter doet (en dan dus bellen & klagen), maar ik zou em alleen niet vast laten staan enzo, gewoon DHCP laten (ook al heb je een gereserveerd IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ook schreef op 27 juli 2004 @ 22:01:
[...]
Nou, 'vroegah' deelden ze bij Demon zelfs alleen maar leases van 30 mins uit en dat is na veel gedoe nu dus idd opgekrikt naar een uur.. De gedachte van Demon is dat ze dan een eventueel wijziging in routing snel aan al hun klanten kunnen doorgeven maar IMHO maken ze het zichzelf onnodig moeilijk met dit soort constructies. Het blijft echter een eindeloze discussie (zie ook de overige Demon topix) dus leg je er maar gewoon bij neer want dit zal nie snel veranderen :)

Keb het probleem gevonden , keb mijn modem in route mode gezet , nu is het probleem opgelost .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

[quote]Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:08:
Ook schreef op 27 juli 2004 @ 22:01:
[...]
Keb het probleem gevonden , keb mijn modem in route mode gezet , nu is het probleem opgelost .
Dus je modem is nou ook router en problemen zijn over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Ik zoek een goede switch om te gebruiken met m'n adsl modem in router modus.

Het probleem wat ik nu heb is dat de switch (van sitecom) wel een uplink port heeft maar niet kan communiceren met de modem (weet niet welke snelheid die moet instellen ervoor ofzo), dit probleem had ik ook met de hele oude alcatel speedtouch toen ik nog KPN adsl had.
Nu is de tussen oplossing een hub die ik al langer had van sitecom er tussen.

Huidige situatie
code:
1
2
                                        straight         cross
telefoonkabel---zyxel in router modus----------------hub-------switch---alle pc's

Nu is het probleem wat steeds vaker voorkomt dat de hub of switch ff uitvalt en dus vergeet welke pc's aangesloten zijn.
Teminste dat denk ik wat het is vaak als de verbinding weg is dat de hele tijd maar collision lampje brand op de hub. Stekkertjes van de voeding naar de hub en switch er uit halen en dan werkt 't weer, maar het is natuurlijk vreselijk irritant elke keer.

code:
1
2
                                        straight  
telefoonkabel---zyxel in router modus----------------switch---alle pc's

Ik wil gewoon een goede switch (min. 8 porten) die niet te duur is (met uplink port) om de hub en switch te vervangen, dus die switch herkent de modem gewoon ipv het gezeik dat niet werkt.

Daarom de vraag hier, welke switch werkt goed met de Zyxel r33 (of r31 zal wel nix uitmaken) modem in router modus?

[ Voor 12% gewijzigd door Jimmie op 29-07-2004 00:13 . Reden: lay-out vern**king gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb een E-Tech switch, 8 poorten :) Hij is auto-sensing etc, dus het maakt niet uit of je er een cross of straight op duwt. Zit verder dan ook geen aparte uplink op :)
Werkt prima met m'n Zyxel Prestige 650 (POTS-versie).

Ben er echter niet 100% tevreden over, aangezien Full-Duplex i.c.m. 2 E-Tech NIC's niet werkt, waardoor ik slechts op 5 MB/s kan transferen :/
Hm, PC (E-Tech-NIC) <-> Medion Laptop (weet-ik-veel-wat-voor-bagger-NIC) gaat wel met 8 MB/s.. Nou ja, zal wel goed zijn dan :P

[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 29-07-2004 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

sdk schreef op 29 juli 2004 @ 00:10:
[...]

Ik wil gewoon een goede switch (min. 8 porten) die niet te duur is (met uplink port) om de hub en switch te vervangen, dus die switch herkent de modem gewoon ipv het gezeik dat niet werkt.

Daarom de vraag hier, welke switch werkt goed met de Zyxel r33 (of r31 zal wel nix uitmaken) modem in router modus?
In principe werkt elke switch prima! Een switch is nl geen 'actief apparaatje' in de zin dat ie ingesteld moet worden oid.. Ik snap er dus ook niets van dat jouw huidige switch "niet kan communiceren met het modem" zoals je schrijft. Een switch communiceert zelf eigenlijk niet, er wordt via een switch gecommuniceerd, maar het apparaatje zelf is hier vrij passief in! Zonde om een nieuwe te kopen dus! (maar als je het toch per se wil, dan kan je gewoon elk model kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ook schreef op 29 juli 2004 @ 06:17:
[...]
In principe werkt elke switch prima! Een switch is nl geen 'actief apparaatje' in de zin dat ie ingesteld moet worden oid.. Ik snap er dus ook niets van dat jouw huidige switch "niet kan communiceren met het modem" zoals je schrijft. Een switch communiceert zelf eigenlijk niet, er wordt via een switch gecommuniceerd, maar het apparaatje zelf is hier vrij passief in! Zonde om een nieuwe te kopen dus! (maar als je het toch per se wil, dan kan je gewoon elk model kiezen).
Auto-negotiating/Auto-Sensing en dat soort functies kunnen eventueel problemen geven :) Al komt dat maar weinig voor lijkt me (werkt hier perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Osiris schreef op 29 juli 2004 @ 06:26:
[...]

Auto-negotiating/Auto-Sensing en dat soort functies kunnen eventueel problemen geven :) Al komt dat maar weinig voor lijkt me (werkt hier perfect).
Komt nog behoorlijk veel voor problemen daarmee ....

1 van de 2 interfaces fixed zetten lost het vaak wel netjes op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zoek een goede switch om te gebruiken met m'n adsl modem in router modus.

Het probleem wat ik nu heb is dat de switch (van sitecom) wel een uplink port heeft maar niet kan communiceren met de modem [...]

Teminste dat denk ik wat het is vaak als de verbinding weg is dat de hele tijd maar collision lampje brand op de hub. Stekkertjes van de voeding naar de hub en switch er uit halen en dan werkt 't weer, maar het is natuurlijk vreselijk irritant elke keer.

Neem een echt merk. Ik heb een 3Com Officeconnect 8x 10/100 met extra leds (Plus) :~

ZyXEL 850R-33 (in router modus) -> switch -> 3 pc's.
Loopt nooit vast.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 29-07-2004 09:14 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Dat is ook het vage er aan, overigens met de oude kpn adsl modem die kon alleen 10mbit half duplex en die switch zette 'm gewoon op 100mbit.

Deze zyxel kan als 't goed is ook 100mbit en half/full duplex maar dat die switch er mee werkt... ho maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

...
code:
1
2
                                        straight  
telefoonkabel---zyxel in router modus----------------switch---alle pc's

Ik gebruik de 8 poorts switch van Compex, fijn klein en goedkoop dingeteje, niet autosensing (1 poort switchable voor uplink). De 16 poorts variant is ook leuk (niet getest) die heeft een stuk grotere MAC adres buffer ...

Verder werkte bij mij een 3COM Officeconnect 8poorts switch ook goed

Zo ziet mijn setup eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
tel (POTS)
.
splitter...zyxel 1port router
.           |
.           |----compex 8port switch (10/100Mbit)
.                   ||||
Homevox 5port       ||||---3com 8port switch (10/100Mbit)
 .....              |||          ||||||
 ........4phones    |||          |||------4PC's
 .                  |||          ||
 ...1fax/answerm    |||          ||---HP Printserver (3ports paralel)
                    |||          |
                    |||          |---8portUTP+BNC HUB (10Mbit)
                    |||                   |
                    |||                   |---MAC SE/30 (BNC)
                    ||----2PC's
                    |
                    |---sweex 5port switch (10/100 autosense)
                                |||
                                |-----3PC's

. (phone wires (2))
- (CAT5 wires (4-8))

Werkt prima ...

[ Voor 85% gewijzigd door mjl op 10-08-2004 14:10 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Voor de mensen die geupgrade hebben onder ons.. het is vandaag 1 augustus. Ik denk dat er morgen actie ondernomen wordt mbt de upgrades van de abbo's.

Ook las ik in de bovenstaande berichten dat er op Mijn DSLexpress niet te zien is wat je order nr is. Deze kan je vinden bij :

Mijn DSLexpress -> Opties -> Bekijk de status van uw aanvraag.

Hier zie je : Ordernummer XXXXX: Aanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zit nog 12 daagjes op demon-bbned, maar hebben jullie ook last dat msn soms spontaan uitvalt ? Een m8 van me zit via babyxl en heeft dit namelijk niet .

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Tutti-frutti schreef op 01 augustus 2004 @ 13:20:
Ik zit nog 12 daagjes op demon-bbned, maar hebben jullie ook last dat msn soms spontaan uitvalt ? Een m8 van me zit via babyxl en heeft dit namelijk niet .
euh... nee gelukkig op het moment helemaal geen probz nergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
Chutney schreef op 01 augustus 2004 @ 13:17:
Voor de mensen die geupgrade hebben onder ons.. het is vandaag 1 augustus. Ik denk dat er morgen actie ondernomen wordt mbt de upgrades van de abbo's.
Hopelijk ben ik dan 1 dezer dagen ook de gelukkige bezitter van een 8Mbit lijn.
Ik ben benieuwd wanneer mijn lijn de upgrade gaat krijgen.
Jullie horen nog!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen last van een enorm trage en uitvallende verbinding.
modem al een paar keer gereset, helpt geen moer. :{

Heb een 8Mbit lijn via BabyXL.
En 't 0800 nr van Demon is niet te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 14:31:
Ik heb sinds 2 dagen last van een enorm trage en uitvallende verbinding.
modem al een paar keer gereset, helpt geen moer. :{

Heb een 8Mbit lijn via BabyXL.
En 't 0800 nr van Demon is niet te bereiken...
Had ik van de week ook, alleen modem resetten ging bij mij 1x goed en toen was ie definitief dood ;)

Heb meteen ff andere gehaald en tot nu toe geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
DJSmiley schreef op 01 augustus 2004 @ 14:40:
[...]

Had ik van de week ook, alleen modem resetten ging bij mij 1x goed en toen was ie definitief dood ;)

Heb meteen ff andere gehaald en tot nu toe geen problemen meer
had jij niet zo'n eminent modem/router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Chutney schreef op 01 augustus 2004 @ 13:17:

Ook las ik in de bovenstaande berichten dat er op Mijn DSLexpress niet te zien is wat je order nr is. Deze kan je vinden bij :

Mijn DSLexpress -> Opties -> Bekijk de status van uw aanvraag.

Hier zie je : Ordernummer XXXXX: Aanvraag
Inderdaad, maar dat staat er dan sinds kort ? Kan me niet herinneren dat dat er eerder bij stand, maar wellicht heb ik eroverheen gekeken .. ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik ben nu een jaar lid, en het stond er zelfs vorig jaar al hoor... :z

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
mjl schreef op 01 augustus 2004 @ 17:00:
[...]

Inderdaad, maar dat staat er dan sinds kort ? Kan me niet herinneren dat dat er eerder bij stand, maar wellicht heb ik eroverheen gekeken .. ;)
Staat er al kei lang ;)... daarom vond ik het ook al zo vreemd waar jullie het over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Chutney schreef op 01 augustus 2004 @ 17:42:
[...]

Staat er al kei lang ;)... daarom vond ik het ook al zo vreemd waar jullie het over hadden.
Hm ja, gewoon blind zal ik maar zeggen .... wel jammer dat niemand er dan eerder mee komt waar het dan precies staat .alla 't is weer opgelost/duidelijk/helder/etc ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Iemand al wat gehoord mbt tot z'n upgrad :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op 27 juli 2004 @ 21:22:
[...]

Ik zit ook rond de 2km verwijderd van de centrale, mijn snelheden zijn:

830kb/s down
84 kb/s up

Ik heb zelf een andere modem aangeschaft namelijk een draytek 2600 (met globespan commando truuk!). Op zicht vindt ik, dat ik persoonlijk niet veel te klagen heb over de snelheden. Ze zijn meer dan netjes, enige waar ik me wel aan stoor zijn af en toe de ping problemen.
ik zit maar 200 meter van de centrale verwijderd... toch haal ik maar een upload van 60 kb/ps... heb ook de 8/1 mbit lijn.. iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Heb de kabeltjes van demon in gebruik. Dus mijn pc staat maar 1 meter van mijn isra punt af, zo slecht kunnen die kabels toch niet zijn? vind 60 kb/s toch wel een beetje weinig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Waarmee haal jij die resultaten dan?
Probeer maar eens een bestand van rond de 100MB te uploaden naar een snelle FTP, haal je dan ook van die brakke resultaten?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodje schreef op 02 augustus 2004 @ 23:18:
Waarmee haal jij die resultaten dan?
Probeer maar eens een bestand van rond de 100MB te uploaden naar een snelle FTP, haal je dan ook van die brakke resultaten?
ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat geeft je modem aan op je lijnsnelheid (sync) ? En wat zijn je SNR & ATT waardes?

De afstand wat je van de centrale woont hemelsbreed klopt vaak op de korte afstanden niet. Kabel gaat vaak eerst de wijk in naar een wijkverdeler en komt dan weer terug. Effectief soms langer dan naar iemand die midden in de wijk woont.

En ook kan als de lijn daadwerkelijk kort is dat juist een probleem veroorzaken weer.

Maar goed.

Modem type?
Firmware?
Modem direct op ISRA aangesloten? Bekabeling ISRA --> splitter --> modem kort & optimaal mogelijk? Geen (loze) vertakkingen voor je splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Chutney schreef op 01 augustus 2004 @ 15:04:
[...]

had jij niet zo'n eminent modem/router ?
Yeps... verder niet naar gekeken meer, had er toch een stapeltje liggen dus meteen een andere tussen gehangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Dag 2 van de ''upgrades''. Ik snel me bed uit.. checke of er al wat veranderd is... maar nog niets te zien. Ook geen verandering oid op de ''bekijk de aanvraag'' pagina. Iemand anders al wel nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Chutney schreef op 03 augustus 2004 @ 12:37:
Dag 2 van de ''upgrades''. Ik snel me bed uit.. checke of er al wat veranderd is... maar nog niets te zien. Ook geen verandering oid op de ''bekijk de aanvraag'' pagina. Iemand anders al wel nieuws :P
Nog niets, maar wellicht een idee om niet elke dag in het forum te gaan vragen of anderen al wat gemerkt hebben, zodra iemand geupgrade wordt zul je het snel genoeg horen lijkt mij.

Overigens verwacht ik niet dat ze er erg snel mee zullen zijn, ten eerste zouden ze er naar gaan KIJKEN in de eerste week van de volgende maand en bbned moet het uitvoeren dus dat kan best nog een week of meer gaan duren ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
ahja goed idee haha,

Volgens mij kijkt BBned er na en dan is het de volgende dag geregeld. Athans zo ging het een jaar terug met een maatje van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 02 augustus 2004 @ 23:07:
Iemand al wat gehoord mbt tot z'n upgrad :7
Hier ook nog niks gehoord. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Zyxel modem omgezet naar een router, en alles werkt perfect, alleen ben ik niet zo tevreden over deze router.

Weet iemand of ik gewoon een andere router kan kopen, of dat ik een modem-router moet kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Hier ook nog niks gehoord. Iemand enig idee??
edit: Sorry las nu pas bovenstaande 2-3 berichtjes.
Ben gewoon erg ongeduldig aan het worden nu het dicht in de buurt komt.
Ik wacht namelijk al vanaf Februari...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.