Ervaringen Demon DSL-Express # 13

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.283 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
matthijst schreef op 04 juli 2004 @ 00:08:
Vraag: wie of wat bepaalt de snelheid die je haalt? Staat je uploadsnelheid ergens geconfigureerd? Heb sinds vandaag een 8/1 lijtje. Download gaat hard: 830kB/sec, maar mijn upload zit maar op 512kbps getrained in het modem.

Afstand tot de centrale is 1400 meter, en mijn download is wel perfect. Ik verwachtte eigenlijk een upload van rond de 80kB, maar die is dus nu 45 :(

Is hier iets aan te doen? Kan er ergens een verkeerde instelling zijn? Kan je je modem forcen op 1024?
Kan zijn dat je lijn technisch niet hoger wil en dat je toevallig op exact 512 verbinding hebt. Lijkt er alleen als het constant exact (na herstarten modem) 512kbit is dat het een config 'foutje' is op je dslam-poort-profiel. Even je ISP mailen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb nu ook sinds een paar dagen Demon 8/1mbit, verbinding is tot nu toe redelijk stabiel en snel.
Heb de modem etc nog boven op mijn kamer staan, dus nog niet aangesloten bij het isra punt, maar ik haal toch dik 750 kb/s down en 70 kb/s up.
Dus zo gauw het wel goed is aangesloten zal dat nog wel beter worden.
Heb wel af en toe disconnects als ik multiplayer games speel, maar de pingtijden zijn gelukkig wel laag en dat was bij chello wel anders.

Tot nu toe ben ik dus best tevreden. :D

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je snelheid en stabiliteit van je verbinding erop vooruitgaan wanneer je firmware upgrade?

ik heb heel vaak last van een wegvallende verbinding voor enkel seconden en kan dan gewoon weer verder.

en mijn snelheid is gemiddeld 480\580 kB\s

met 25 mtr utp en 1,5 km tot centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 11:24:
kan je snelheid en stabiliteit van je verbinding erop vooruitgaan wanneer je firmware upgrade?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb sinds 2 maanden ook een Demon abo, en het bevalt me prima. Nu gebruik ik ook de e-mailadressen, dus <willekeurig>@systeemnaam.demon.nl.
Nu gebruik ik meerdere e-mailadressen. Wat ik wil, is eerst de e-mail ophalen van de mijn bekende adressen, dus ik wil eerst via Outlook pietje@systeemnaam.demon.nl ophalen, en dan jan@systeemnaam.demon.nl. Als laatste wil ik alle mail die niet via een van die accounts binnen is gekomen, ophalen. (Door de mail van @systeemnaam.demon.nl op te halen).
Wat hiervoor nodig is, is dat Outlook eerst de mail van de afzonderlijke mailadressen ophaalt, voordat hij de mail van @systeemnaam.demon.nl gaat ophalen.
(Doe je dat niet, dan is alle mail al binnengekomen via het @systeemnaam.demon.nl account)
Mijn vraag: Hoe kan je dan aangeven in Outlook dat eerst de eerste twee accounts moeten zijn afgehandeld, voordat het laatste account wordt aangeroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

ernstblaauw schreef op 04 juli 2004 @ 12:14:
Ik heb sinds 2 maanden ook een Demon abo, en het bevalt me prima. Nu gebruik ik ook de e-mailadressen, dus <willekeurig>@systeemnaam.demon.nl.
Nu gebruik ik meerdere e-mailadressen. Wat ik wil, is eerst de e-mail ophalen van de mijn bekende adressen, dus ik wil eerst via Outlook pietje@systeemnaam.demon.nl ophalen, en dan jan@systeemnaam.demon.nl. Als laatste wil ik alle mail die niet via een van die accounts binnen is gekomen, ophalen. (Door de mail van @systeemnaam.demon.nl op te halen).
Wat hiervoor nodig is, is dat Outlook eerst de mail van de afzonderlijke mailadressen ophaalt, voordat hij de mail van @systeemnaam.demon.nl gaat ophalen.
(Doe je dat niet, dan is alle mail al binnengekomen via het @systeemnaam.demon.nl account)
Mijn vraag: Hoe kan je dan aangeven in Outlook dat eerst de eerste twee accounts moeten zijn afgehandeld, voordat het laatste account wordt aangeroepen?
Je kunt gewoon alle accounts toevoegen in Outlook en dan een volgorde aangeven met "omhoog/omlaag" :)
In die volgorde haalt hij dan ook de e-mail binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
KillerB schreef op 04 juli 2004 @ 15:12:
[...]

Je kunt gewoon alle accounts toevoegen in Outlook en dan een volgorde aangeven met "omhoog/omlaag" :)
In die volgorde haalt hij dan ook de e-mail binnen.
Hij begint dan al met inloggen van het laatste account voordat de andere accounts zijn afgehandeld toch? Dus niet precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Outlook 2000 heb ik hier en die doet zo te zien exact wat jij bedoeld. Ook ik laat 'm elke naam apart ophalen, inclusief postmaster. Dat doet Outlook inderdaad 1 voor 1, in de volgorde zoals ik de accounts heb gezet.
Wat dan nog blijft staan bekijk ik af en toe via de webmail, is in de meeste gevallen een spammetje die door het filter is geslipt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de retentie van supernews is de laaste tijd om te huilen, en ook redelijk veel incompleet de laaste tijd :'( of ben ik de eenige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
DeBolle schreef op 04 juli 2004 @ 20:34:
Outlook 2000 heb ik hier en die doet zo te zien exact wat jij bedoeld. Ook ik laat 'm elke naam apart ophalen, inclusief postmaster. Dat doet Outlook inderdaad 1 voor 1, in de volgorde zoals ik de accounts heb gezet.
Wat dan nog blijft staan bekijk ik af en toe via de webmail, is in de meeste gevallen een spammetje die door het filter is geslipt.
Je hebt inderdaad gelijk, Outlook handelt eerst een account af voordat het naar de volgende gaat. Het lukt me echter niet de volgorde te bepalen; het laatst toegevoegde account wordt als laatste opgehaald, wat ik probeer in het accountsoverzicht (Omlaag en omhoog schuiven werkt dus niet). Ik heb trouwens Outlook 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 11:39:
de retentie van supernews is de laaste tijd om te huilen, en ook redelijk veel incompleet de laaste tijd :'( of ben ik de eenige die hier last van heeft?
Ik denk dat je te snel bent, ik heb ook wel eens dat ik incompletes zie als ik meteen kijk, maar een dag later is het dan wel compleet. En met de retention van supernews is niks mis, ik denk dat er weinig Nederlandse providers zijn die een beter newsserver in hun standaardpakket hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

wtf is er met de mailserver van demon aan de hand.. ken nauwlijks mailtjes versturen :|

slechte ping soit.. maar ik mot wel kunnen mailen..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all

als ik deze threads zo lees, dan lijkt het nogal kommer en kwel op dit moment bij Demon, maar ik sta momenteel voor de keuze kabel of adsl, en als jullie mijn internetgedrag (zie hieronder) beschouwen, kan ik dan toch met een gerust hart voor Demon kiezen ?

ik gebruik internet voornamelijk voor surfen, emailen , webradio en af en toe wat kleine dingen downloaden, er is geen router en het is een analoge lijn.

Thanks !

robsanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:25

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:20:
Hi all

als ik deze threads zo lees, dan lijkt het nogal kommer en kwel op dit moment bij Demon, maar ik sta momenteel voor de keuze kabel of adsl, en als jullie mijn internetgedrag (zie hieronder) beschouwen, kan ik dan toch met een gerust hart voor Demon kiezen ?

ik gebruik internet voornamelijk voor surfen, emailen , webradio en af en toe wat kleine dingen downloaden, er is geen router en het is een analoge lijn.

Thanks !

robsanders
nou ik ben nog steeds blijer met demon dan met chello hoor.
Vooral de fatsoenlijke upload is geinig.
demon/bbned heeft nu wel te maken met capaciteits problemn en dat merk je door:
- af en toe slechte ping.. dus als je online gamed ben je niet blij.. als je niet gamed dan boeit het ook verder niet.
- mail server dat soms raar. Ik merk dat nu dus eigenlijk voor het eerst.. nu doet ie het weer ok.. maar het moet niet structureel worden [is het ook nog niet hoor.. but ya never know..]

je kan dus imho best voor demon gaan..

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 05-07-2004 16:50 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:20:
Hi all

Thanks !

robsanders
voor normaal internetten werkt het prima, bijna geen disconnects zoals bij mijn kabelboer
mail zou ik via een bijv. gratis zonnet acount nemen, werkt beter als de mail van demon
download snelheid is ook altijd goed voor mijn abbo (1024/512)
gamen + downloaden gaat niet, zonder downloads aan is de ping redelijk
demon is opzicht prima provider als je beetje wilt internetten , en de gratis newsserver is ook mooi meegenomen

(er mag ook wel eens wat positiefs gezegt worden O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is er iets met Supernews aan de hand? Heel veel incompletes op het moment? Of ligt dat nu aan mij?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op 06 juli 2004 @ 00:02:
Is er iets met Supernews aan de hand? Heel veel incompletes op het moment? Of ligt dat nu aan mij?
Het is al 2 dagen ellende bij mij met incomplete files , ik gebruik nu voorlopig alleen m'n payserver .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

't Rare is dat er nog geen enkele klacht is te zien in demon.nl.support, supernews.general en supernews.support

Ik heb dus zojuist in laatstgenoemde groep zelf maar een klacht gedeponeerd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik zou bijna gaan denken na het lezen van een hoop replies dat ik fijn bij @home moet zien te blijven als ik straks verhuis. 2x, dus ik hoop dat het tussenstation @home kan leveren voor een half jaar.
Ik wilde eerst supergraag 8/1 Demon, maar nu ik met @home 520 down, en 45 up haal, en de toch wel tegenvallende resultaten van Demon lees (althans die indruk krijg ik) moet ik misschien nog maar even wachten en @Home gewoon ff houden nog. Bedoel, is maar 48 euro en Demon is 65. Mag de snelheidswinst/stabiliteit/evt. gamen dan ook wel naar zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hou er wel rekening mee dat hier eigenlijk alleen de klagers komen en dat het merendeel van de Demon abbo's geen problemen heeft.

Ik heb zelf bijvoorbeeld een heerlijke verbinding, tot zo'n 850 kilobyte/sec down en 95 kilobyte/sec up. Ping is goed (bij mij zijn de pingproblemen dus blijkbaar opgelost), stabiliteit is goed (geen disconnects).

Tsja, Supernews dat is weer een ander verhaal. Demon paait leden met een payserver maar kapt de snelheid tot zo'n 50 kilobyte/sec per thread en je mag maar twee threads. De snelheid fluctueert vervolgens ook nog eens flink. Ik heb niet voor niets een abbo bij Usenetserver genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wildfire schreef op 06 juli 2004 @ 10:39:
Hou er wel rekening mee dat hier eigenlijk alleen de klagers komen en dat het merendeel van de Demon abbo's geen problemen heeft.
Yes, I know... Is een trekje van research op het net ;)
Ik heb zelf bijvoorbeeld een heerlijke verbinding, tot zo'n 850 kilobyte/sec down en 95 kilobyte/sec up. Ping is goed (bij mij zijn de pingproblemen dus blijkbaar opgelost), stabiliteit is goed (geen disconnects).
Kijk, das wat ik zoek, en wel 65 voor wil betalen! :P
Tsja, Supernews dat is weer een ander verhaal. Demon paait leden met een payserver maar kapt de snelheid tot zo'n 50 kilobyte/sec per thread en je mag maar twee threads. De snelheid fluctueert vervolgens ook nog eens flink. Ik heb niet voor niets een abbo bij Usenetserver genomen...
Newsservers boeien me niet. Leuk meegenomen als het wat is, maar ik kom er nooit.
Niet nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

UltraSub schreef op 06 juli 2004 @ 10:34:
Ik zou bijna gaan denken na het lezen van een hoop replies dat ik fijn bij @home moet zien te blijven als ik straks verhuis. 2x, dus ik hoop dat het tussenstation @home kan leveren voor een half jaar.
Ik wilde eerst supergraag 8/1 Demon, maar nu ik met @home 520 down, en 45 up haal, en de toch wel tegenvallende resultaten van Demon lees (althans die indruk krijg ik) moet ik misschien nog maar even wachten en @Home gewoon ff houden nog. Bedoel, is maar 48 euro en Demon is 65. Mag de snelheidswinst/stabiliteit/evt. gamen dan ook wel naar zijn vind ik.
Tsja, in zo een topic als dit kan je vaker slechte berichten krijgen dan goede, want degenen met goede ervaringen hebben niet zoveel reden om hier te typen. Ik volg dit thread zo nu en dan, maar ik kan je vertellen dat ik persoonlijk eigenlijk helemaal geen last van heb, van de hoge pings enzo.

Mijn steady speed is 117kb/s down en 57kb/s up (1024/512 abbo hier). Alles gaat lekker, en als ik een baan heb wil ik uppen naar 2048/1024.

Ik ben een maand geleden van @Home naar Demon overgestapt en ik vind het stukken stabieler. Voor mij is het een verademing. Ironisch is dat precies de datum dat @Home de upgrade doorvoeren de datum is dat ik geen @Home abbo meer ben. ;) Maar ik zou daar toch niet willen blijven, teveel problemen daar zoals random dsiconnects elke dag.

Mijn vrienden hadden allemaal helemaal geen last van @Home, geen random disconnects, of ze waren niet online genoeg om dat te meemaken. Ik ben misschien een 1% van de gebruikers daar die problemen hadden. Dat kan je in dit thread ook zo bekijken, misschien zijn deze problemen hier van 1% van de Demon gebruikers. Als je de @Home thread zou doorlezen, zou je ook erg vaak klachten en probleemmeldingen aantreffen.

Ik vind Demon zover toe goed, en ik ben erg blij mee. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wildfire schreef op 06 juli 2004 @ 10:39:
Vreemd. Ja, je mag inderdaad maar 2 threads. Maar met beide threads haal ik de volle 117kb/s, en niet gecapped naar 100kb/s (2x50kb/s). Dus als ik van de nieuwsservers haal, is dat wel met de volle snelheid, geen fluctuaties gezien.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:18

s3n

Hier ook :( Van een post komt ruim 3/4 incompleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik merk het ook, vrij veel incomplete bestanden. :?
Gelukkig is dat vrij standaard bij andere providers.
Dus hoef ik nog steeds nooit extra blocks aan te vragen.
Dat doen mensen met @Home, Planet, Wanadoo wel voor mij. :D

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik ben ook nog steeds tevreden met Demon. :)

Al ben ik er nog steeds niet achter waar ik extra emailadressen aan kan maken (serieus ! :D ), en ik stilletjes hoop op een gratis upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Polle schreef op 06 juli 2004 @ 16:28:
Ik ben ook nog steeds tevreden met Demon. :)

Al ben ik er nog steeds niet achter waar ik extra emailadressen aan kan maken (serieus ! :D ),
Je kunt geen extra mailadressen aanmaken... je hebt gewoon één fysieke mailbox met een onbeperkt aantal e-mail aliassen die je ieder apart kunt ophalen.

Door als user willekeurig@systeemnaam in te loggen krijg je de mail die naar willekeurig@systeemnaam.demon.nl is gestuurd.

Log je enkel in met je systeemnaam, dan krijg je *alle* mail ongeacht naar welke e-mail alias ze zijn gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Trinsec schreef op 06 juli 2004 @ 11:39:
[...]

Vreemd. Ja, je mag inderdaad maar 2 threads. Maar met beide threads haal ik de volle 117kb/s, en niet gecapped naar 100kb/s (2x50kb/s). Dus als ik van de nieuwsservers haal, is dat wel met de volle snelheid, geen fluctuaties gezien.
Jouw 'volle snelheid' is anders dan de mijne (en die van Wildfire). Ik kom (met de 2 threads samen) ook niet boven de ~120KB/s uit. En dat terwijl ik normaal (bij payserver) toch met ~800KB/s down (en 99 up).

Hier nog een uiterst tevreden Demon-klant dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 06-07-2004 18:05 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 06 juli 2004 @ 14:35:
[...]

Ik merk het ook, vrij veel incomplete bestanden. :?
Gelukkig is dat vrij standaard bij andere providers.
Dus hoef ik nog steeds nooit extra blocks aan te vragen.
Dat doen mensen met @Home, Planet, Wanadoo wel voor mij. :D
hier is ook heeeel veel incompleet, maar de meeste downloads krijg ik zo niet compleet.. iemand al meer informatie hierover? ik vind het echt klote :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hier is ook alles incompleet op de nieuwsservers en mijn snelheid is ook bagger de laatste tijd helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier DNS problemen met demon BabyXL. Sites moeten 10 keer ofzo refreshed worden voordat ze geladen worden. Iemand anders met dit probleem ?
Zijn er ook goede dns servers die ik manueel kan instellen ?
Sinds ik 6 maanden geleden ben aangesloten heb ik tot dusver geen problemen gehad met demon.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraagje tussen door...
Als je een abbo zonder modem besteld...wat leverd demon dan mee??
Wel een splitter, kabels ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net een aantal reacties over de pingtijden. Ik ben zelf een dagelijkse gamer. Speel rtcw en et (FPS) online en ik moet zeggen dat op europese servers ik eigenlijk over het algemeen genomen pings haal van 50. Soms 70. Op zich kun je daar heel redelijk uit de voeten. Op Nederlandse servers heb ik meestal een ping van 40.

Niets te klagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hmmm ik heb mijn DSL abo in Mei opgezegd en volgend dslexpress.nl zou per 2 Julie afgesloten worden maar verbinding is nog steeds live.... alleen wil ik nog effe wachten met bellen naar klantenservice want ik gebruik het nog effe en uiteraard dankbaar..maar is het beetje normaal bij Demon?? het loopt via BBNED...

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 23:34:
FF vraagje tussen door...
Als je een abbo zonder modem besteld...wat leverd demon dan mee??
Wel een splitter, kabels ed?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DJkim schreef op 07 juli 2004 @ 00:20:
Hmmm ik heb mijn DSL abo in Mei opgezegd en volgend dslexpress.nl zou per 2 Julie afgesloten worden maar verbinding is nog steeds live.... alleen wil ik nog effe wachten met bellen naar klantenservice want ik gebruik het nog effe en uiteraard dankbaar..maar is het beetje normaal bij Demon?? het loopt via BBNED...
1) Het is niet netjes van Demon dat het signaal nog steeds werkt.
2) Door gebruik te maken van de lijn terwijl je er niet voor betaalt, mag Demon je opzegging negeren. Ik zou even bellen met de Demon klantenservice. Zie ook de Algemene Voorwaarden:
14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de Overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan bent U voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd. Indien U de Overeenkomst opzegt maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de Dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Demon account ook opgezegd, maar heb ook nog steeds een internet verbinding.
pfff... had klantenservice gebeld. Die vertelde mij dat het account na max. 2 weken automatisch word stop gezet. Wat er in de algemene voorwaarden staat werd mij niet vertelt.
Heeft iemand ook hetzelfde gehoord van de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

zucht... tis weer eens zover...

ping 70...

Aan het einde van het jaar ben ik echt weg bij die balle tent...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

nou met een ping van 17 constant ben ik toch zeer content >:)
Nu na 6weken demon maar mijn eerste meeting 1e week had ik een ping van 200 daar baalde ik als een stekker van..maar nu al 5weken top!!

p.s. nu maar hopen dat het zo blijft O-)
Phydomir schreef op 07 juli 2004 @ 20:06:
zucht... tis weer eens zover...

ping 70...

Aan het einde van het jaar ben ik echt weg bij die balle tent...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou mijn ping zuigt weer aan alle kanten :r >200ms
Echt niet normaal dit... al 4.5 maand lang. Gelukkig nog 3 weken en ik zit bij XS4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tis echt zo wisselvallig bij Demon. De afgelopen 2 weken heb ik iedere avond ping 19ms. Nu heb ik een belangrijke clanwar, ping 100 ffs...

:'(

En dan ook dit nog:
Vanaf een mobiele telefoon belt u naar 0900-0212 om de afdeling support te bereiken.
(10 cent per minuut plus de gebruikskosten van uw mobiele telefoon)

[ Voor 41% gewijzigd door Phydomir op 07-07-2004 21:47 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00

ErA

Ok mensen,

Ik heb het meer dan gehad met Demon. Ik ben nu 6 maanden lang een uitermate ontevreden klant die nix dan problemen met Demon heeft gehad. En nooit oplossingen.
Dus mijn vraag aan jullie is: "Is er iemand die met succes een voortuidige afsluiting heeft weten te verkrijgen, op basis van een probleem wat met name "de ping" betreft, zónder dat je een afkoopsom moest betalen?"
Ben jij die persoon. Vertel me plz hoe het moet en ik doe het zo snel mogelijk. die 65 euro per maand zijn er 64,99 teveel. En nu de cent gaat verdwijnen zijn het er dus mooi 65 teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
mmm ik heb een uitermate hoge ping momenteel >100

weet iemand er wat meer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ErA schreef op 07 juli 2004 @ 21:56:

[..]

En nu de cent gaat verdwijnen zijn het er dus mooi 65 teveel.
Off-topic, maar de cent gaat niet verdwijnen. Alleen contante betalingen in o.a. supermarkten gaan afgerond worden. Electronische betalingen blijven gewoon tot op de cent nauwkeurig.

De ping is trouwens bij mij al een hele tijd weer lekker acceptabel, maar aan de 20ms overdag en 40ms 's avonds is toch te merken dat er nog ergens iets het soms te druk heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 07-07-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ook hier ping problemen, kan verdorrie dus ook niet op bepaalde servers komen omdat mijn ping te hoog is!! :(

De pingtijdens zijn inderdaad een ongeveer 2 maanden acceptabel geweest, niet te klagen gehad. Maar vanavond is het weer zo ver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30

GieltjE

Niks te zien...

Ik vermoed dat mijn router aan het sterven is, gister stopte die met het uitdelen van ip adressen intern maar vandaag doet ie het weer.
Alleen hij disconnect ook steeds van de dns servers (doet ie al 2 weken), hebben daar meer mensen last van of is het mijn mindere e-tech routert?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

ja, daar wil ik ook wel meer over weten. Wat voor router gebruiken jullie..mijn edimax gaat hier regelmatig over z'n nek. Als ik hem een beetje peut geef b.v. torrents slaat of m'n router of demon op tilt :(

Toch weer een minpuntje
GieltjE schreef op 07 juli 2004 @ 22:33:
Ik vermoed dat mijn router aan het sterven is, gister stopte die met het uitdelen van ip adressen intern maar vandaag doet ie het weer.
Alleen hij disconnect ook steeds van de dns servers (doet ie al 2 weken), hebben daar meer mensen last van of is het mijn mindere e-tech routert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
silitek schreef op 08 juli 2004 @ 09:18:
ja, daar wil ik ook wel meer over weten. Wat voor router gebruiken jullie..mijn edimax gaat hier regelmatig over z'n nek. Als ik hem een beetje peut geef b.v. torrents slaat of m'n router of demon op tilt :(
Ik heb Apple Airport, Airport Extreme, Draytek Vigors zonder problemen op Demon BBned/babyxl lijnen aangesloten.
Meestal was het op een alcatel of zyxel modem.
Geen problemen met de uptime, werkt allemaal bijzonder stabiel.
Heb je al gekeken voor eventuele firmware upgrades voor je modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Yep, ben al in bezit van de laatste firmware. Nou is EDIMAX meer voor huis, tuin en keukengebruik natuurlijk overgens werkte die met kabel van chello wel correct. Demon is een ander verhaal i.v.m snelle up kan dit routertje het niet aan. Ga toch maar een LINKSYS halen van de week daar zijn m'n medetweakers ook wel positief over.
dolby schreef op 08 juli 2004 @ 10:07:
[...]

Ik heb Apple Airport, Airport Extreme, Draytek Vigors zonder problemen op Demon BBned/babyxl lijnen aangesloten.
Meestal was het op een alcatel of zyxel modem.
Geen problemen met de uptime, werkt allemaal bijzonder stabiel.
Heb je al gekeken voor eventuele firmware upgrades voor je modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
ErA schreef op 07 juli 2004 @ 21:56:
Ok mensen,

Ik heb het meer dan gehad met Demon. Ik ben nu 6 maanden lang een uitermate ontevreden klant die nix dan problemen met Demon heeft gehad. En nooit oplossingen.
Dus mijn vraag aan jullie is: "Is er iemand die met succes een voortuidige afsluiting heeft weten te verkrijgen, op basis van een probleem wat met name "de ping" betreft, zónder dat je een afkoopsom moest betalen?"
Ben jij die persoon. Vertel me plz hoe het moet en ik doe het zo snel mogelijk. die 65 euro per maand zijn er 64,99 teveel. En nu de cent gaat verdwijnen zijn het er dus mooi 65 teveel.
Dat kun je wel op je buik schrijven.
Ik ben zelf net verhuisd en heb m'n demon aansluiting nog geen jaar.
Op m'n nieuwe adres heb ik een nieuwe aansluiting aangevraagd bij demon.
Alhoewel ik gewoon klant blijf moet ik of de afkoopsom betalen of het jaar afmaken.

Jammer maar helaas. Het staat in de voorwaarden en daar kom je echt niet omheen. :'(

PS: Pluspunt voor demon-service:

Ik kan m'n oude systeemnaam meenemen EN m'n oude ip-adres, dit omdat ik m'n eigen mailserver etc draai en domeinnaam op dat ip staat. :9
Wat betrefd dat ip-adres: Hier moet ik nog wel even pas op de plaats voor maken, want het is al wel toegezegd, maar m'n verbinding draait nog niet, dus ik moet het nog afwachten of ze het ook echt doen.
Ik zal hier het resultaat posten.

To be continued...

[ Voor 4% gewijzigd door Xiliath op 08-07-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op 08 juli 2004 @ 09:18:

Toch weer een minpuntje

[...]
Dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk. Mijn Linksys gaat ook compleet over de zeik als ik in eMule teveel connecties instel. Die routers kunnen maar een bepaalde hoeveelheid connecties aan. Als je daarover heen gaat, wat al snel is bij p2p zoals Kazaa, eMule, BitTorrent, etc. dan loopt ook mijn Linksys compleet vast.

Die Demon Zyxel ADSL router kan er wel goed tegen, max iets van 1000 connecties of iets derg. de Linksys WLAN die ik daarachter heb zitten heeft maar 200 ofzo.

Voor de rest zit hier een uitermate tevreden gebruiker van Demon, snel, altijd online, stabiel in snelheid, en goede responses. Ik heb echt helemaal niets te klagen, maar goed ik gebruik ook geen newsgroups waarbij ik de problemen afschuif als een verantwoordelijkheid van Demon ;)

Owja.. ik heb wel een klacht.. :P Die webmail zuigt aan alle kanten, het pakket wat ze gebruiken is imo echt onhandig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Hier gaat het dus om een draytek 2600 router die uitermate stabiel is en altijd voorzien is van de laatste firmware.. in dit geval 2.5.4. De ping-tijd nu naar www.demon.nl is wonderbaarlijk weer 17ms. Gisterenavond daarin tegen dik 125+ms, het vervelende hieraan is dat een lekker potje gamen gewoon vergald is. De meeste servers hanteren alles boven 100ms = kick :/
Maar het spelen op andere servers gaat ook niet lekker, want dan verspringt je speelt continu vanwege de achterlijke ping-tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dus als ik het goed begrijp heeft elke hardware router wel wat...snap wel dat een hoeveelheid connecties je router dichtslipt. Zit achter mijn router met een notebook als werkstation verder staat er nog een pcsyteem voor downloads en nog een lappie voor de fun. Zodra bittorrent draaid op het downloadstation is mijn internetconnectie bagger traag op beide notebooks.

Over Demon ben ik in algemene zin ook tevreden maar inderdaad is de webmail zwaar bocht.
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:13:
[...]

Dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk. Mijn Linksys gaat ook compleet over de zeik als ik in eMule teveel connecties instel. Die routers kunnen maar een bepaalde hoeveelheid connecties aan. Als je daarover heen gaat, wat al snel is bij p2p zoals Kazaa, eMule, BitTorrent, etc. dan loopt ook mijn Linksys compleet vast.

Die Demon Zyxel ADSL router kan er wel goed tegen, max iets van 1000 connecties of iets derg. de Linksys WLAN die ik daarachter heb zitten heeft maar 200 ofzo.

Voor de rest zit hier een uitermate tevreden gebruiker van Demon, snel, altijd online, stabiel in snelheid, en goede responses. Ik heb echt helemaal niets te klagen, maar goed ik gebruik ook geen newsgroups waarbij ik de problemen afschuif als een verantwoordelijkheid van Demon ;)

Owja.. ik heb wel een klacht.. :P Die webmail zuigt aan alle kanten, het pakket wat ze gebruiken is imo echt onhandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Er zijn genoeg goede routers te koop die niet meteen over de rooie gaan bij teveel verbindingen. Het probleem bij deze modellen echter is dat ze wat duurder zijn.
Om een paar voorbeelden te noemen:
Allied Data Copperjet series
Netopia 45xx reeks
HotBrick
Symantec 360R

Allemaal hele stabiele apparaten met uitgebreide mogelijkheden en door de hoeveelheid geheugen zullen ze lang zo snel niet over de rooie gaan van BitTorrent, eMule, KaZaA etc... Dit is overigens gebasseerd op ervaring (en niet op speculatie ;) )
Nadeel... ze zijn behoorlijk wat duurder dan de € 30 - € 45 die de low budget modellen kosten (HotBrick begint bijv. pas vanaf € 499, de Symantec vanaf € 299,--) Kwaliteit kost (in de meeste gevallen) nou eenmaal geld :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
rally schreef op 08 juli 2004 @ 13:39:
Er zijn genoeg goede routers te koop die niet meteen over de rooie gaan bij teveel verbindingen. Het probleem bij deze modellen echter is dat ze wat duurder zijn.
Om een paar voorbeelden te noemen:
Allied Data Copperjet series
Netopia 45xx reeks
HotBrick
Symantec 360R

Allemaal hele stabiele apparaten met uitgebreide mogelijkheden en door de hoeveelheid geheugen zullen ze lang zo snel niet over de rooie gaan van BitTorrent, eMule, KaZaA etc... Dit is overigens gebasseerd op ervaring (en niet op speculatie ;) )
Nadeel... ze zijn behoorlijk wat duurder dan de € 30 - € 45 die de low budget modellen kosten (HotBrick begint bijv. pas vanaf € 499, de Symantec vanaf € 299,--) Kwaliteit kost (in de meeste gevallen) nou eenmaal geld :P
Mijn draytek 2600 geeft heeft weinig problemen, bij emule +1200 connections daarna pas down en bit-torrent nooit problemen gehad. Router koste 125 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Miki schreef op 08 juli 2004 @ 13:42:
[...]
Mijn draytek 2600 geeft heeft weinig problemen, bij emule +1200 connections daarna pas down en bit-torrent nooit problemen gehad. Router koste 125 euro :P
Just my point... Die router is dus wel iets duurder dan de "gemiddelde" gebruiker uitgeeft. De meeste mensen kopen het liefst geen router en als ze dat wel "moeten", dan is hij vaak niet duurder dan € 50,-- Tja... wat verwacht je dan voor kwaliteit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

wwillem schreef op 07 juli 2004 @ 13:34:
[...]

1) Het is niet netjes van Demon dat het signaal nog steeds werkt.
2) Door gebruik te maken van de lijn terwijl je er niet voor betaalt, mag Demon je opzegging negeren. Ik zou even bellen met de Demon klantenservice. Zie ook de Algemene Voorwaarden:

[...]
Alleen lees ik hier dat ik per fax of brief het moet opzeggen maar toendertijd werd mij verteld dat ik via dslexpress.nl kon opzeggen en dat heb ik gedaan in Mei ( mijn contract loopt per 2 julie af) maar goed dus ik moet zelf naar service van demon bellen om het helemaal af te laten ronden? of moet ik nog per brief opzeggen.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
DJkim schreef op 08 juli 2004 @ 18:37:
[...]

Alleen lees ik hier dat ik per fax of brief het moet opzeggen maar toendertijd werd mij verteld dat ik via dslexpress.nl kon opzeggen en dat heb ik gedaan in Mei ( mijn contract loopt per 2 julie af) maar goed dus ik moet zelf naar service van demon bellen om het helemaal af te laten ronden? of moet ik nog per brief opzeggen.
Wat je gedaan hebt zou voldoende moeten zijn, soms is de dsl provider niet zo snel met het weghalen van het signaal.
Je zou eventueel met Demon kunnen bellen of alles geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier iemand die dns servers weet die je als demon gebruiker kan gebruiken? want die van demon zelf zijn echt bagger :O net zoals de ping weer vanavond :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mmmm, voordat ik ergens een abo'tje wilde afsluiten, wilde ik weten of ze nog wel usenet blijven aanbieden via Supernews. Dit heb ik dus in een mailtje gevraagd en daarop kreeg ik het volgende antwoord:
Demon zal usenet blijven aanbieden, via welke aanbieder en in welke vorm kan natuurlijk aan verandering onderhevig zijn. Indien nodig zal Demon dat via ge-eigende kanalen kenbaar maken. Het heeft geen zin hier verder op in te gaan aangezien ik op dit moment daarover geen nadere informatie heb.
Zou me dus niet verbazen als Supernews eruit gaat vliegen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 19:07:
hier iemand die dns servers weet die je als demon gebruiker kan gebruiken? want die van demon zelf zijn echt bagger :O net zoals de ping weer vanavond :O
Het is al een aantal keer langsgekomen, maar vooruit dan maar ;)

Tiscali:
195.241.48.33
195.241.49.33

XS4All
194.109.6.66
194.109.9.99

Enjoy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DJkim schreef op 08 juli 2004 @ 18:37:
Je hebt inderdaad gelijk dat er in de voorwaarden staat dat het opzeggen per brief of per fax moet gebeuren. Je kan het tegenwoordig ook gewoon doen via dslexpress.nl. Je krijgt dan een ontvangsbevestiging en aan het einde van je abonnement nog een bevestiging. Die eerste heb ik al ontvangen :).

Mocht je een bevestiging hebben gehad, dan kun je deze uitprinten en naar Demon opsturen en vragen waarom het zo lang duurt. Maar heb je Demon al gebeld? Dat is waarschijnlijk nog makkelijker :).

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 08-07-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal niet meer spammen.

[ Voor 93% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen met Demon uit Ede ? dat zou ik graag wel willen weten hoe de kwaliteit daar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit namelijk slechts 403 m van de centrale af en zie dat de snelheid hier in ede rond de 690 kb/s is met demon vraag me af of dat representatief is van speedtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 20:17:
Zijn er hier ook mensen met Demon uit Ede ? dat zou ik graag wel willen weten hoe de kwaliteit daar is
Of je nu Ede of Maastricht hebt, verschil zit misschien alleen of je via BabyXL of via BBNed in A'dam uitkomt op de IP-backbone van Demon.

BabyXL en / of BBNed heeft echt geen last van 'mindere performance in regio Ede' ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook gewoon een goedkoop routertje van 50 euro gekocht, werkt allemaal perfect, had in het begin wel last van vaak uitvallende verbinding, maar een paar poorten open gezet en nu werkt het allemaal perfect gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke router is voldoende, totdat je p2p wilt gebruiken, dan moet je echt wel selectief gaan zoeken op capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hofnar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 11:17
Demon is prima hier, Amsterdam 1024/512

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jul 10 2004 om 00:54:10 UTC+0200)

Download : 117.5 KByte/sec
Upload : 59.0 KByte/sec
Connection : 1,375.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Nooit disconnects, geen pingproblemen (ik game zo af en toe dus als die er waren was ik overgestapt). Bittorrent is vaak aan de lage kant, zal wel aan de seeds liggen? Wowbeta3 wordt nu met 1 kb/s binnengepompt 8)7

Ik zit er aan te denken om te upgraden, aan welke dingen lag de max down/up ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hofnar schreef op 10 juli 2004 @ 01:02:
Ik zit er aan te denken om te upgraden, aan welke dingen lag de max down/up ?
Afstand tot de centrale en de kwaliteit van je telefoonlijn zijn de bepalende factoren.

T/m 2 Mbit down en 512Up zul je vrijwel nooit problemen ondervinden. Alle snelheden daarboven worden niet gegarandeerd. In de praktijk halen de meeste mensen tussen de 4 en 7mbit (uiteraard zijn er uitzonderingen zowel naar boven en naar beneden).

Overigens heb je voorlopig nog even de tijd om na te denken over upgraden. Al vanaf januari (toen ik wilde gaan upgraden) is deze functie niet beschikbaar. Demon houd ons al maanden aan het lijntje met de uitspraak dat "deze function op zeer korte termijn weer beschikbaar zal komen". Helaas is het tot op heden nog steeds niet mogelijk om te upgraden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hofnar
  • Laatst online: 03-08 11:17
Demon houd ons al maanden aan het lijntje met de uitspraak dat "deze function op zeer korte termijn weer beschikbaar zal komen". Helaas is het tot op heden nog steeds niet mogelijk om te upgraden :(
Bellen helpt ook niet? We kunnen op geen enkele manier upgraden ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Hofnar schreef op 10 juli 2004 @ 12:00:
[...]

Inderdaad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hofnar schreef op 10 juli 2004 @ 12:00:
[...]
Hee... dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Zou jij ze alsjeblieft kunnen bellen en zeggen dat je wilt upgraden. Vraag ze dan meteen even om mijn lijn ook omhoog te schroeven in snelheid :+

Helaasssss er lijkt geen enkele mogelijkheid :( Errrrg frustrerend kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik kom terug van vakantie, en het pingprobleem is weer terug hier. Ik baal zo van deze klotezooi, want dat is het. Ik denk dat ik alsnog ga opzeggen, en voor speedlinq ga, eerste 3 maanden 45 euro, daarna 55 euro pm :)

Maar de centrale is hier wel beter geworden, tenminste.. het signaal is verbeterd. Ik trainde eerst in met 5.1-5.5 mbit. En nu paktie al 3 x achter elkaar 6.1-6.2 mbit.
Kweet niet wat ze veranderd hebben, want de dslam is niet veranderd.

edit: Hmm ik krijg nu ook echt DIRECT een ip, het rebooten van mn adsl duurt nu 2x zo kort als voorheen.. hmmm :?

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-07-2004 14:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik snap 1 ding niet betreffende het ping probleem.

Voor woensdag had ik voor ongeveer drie weken nergens last van, nu ineens weer wel. Dan moet demon toch kunnen zien wat er veranderd is waardoor er nu weer wel problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Phydomir schreef op 11 juli 2004 @ 18:54:
Ik snap 1 ding niet betreffende het ping probleem.

Voor woensdag had ik voor ongeveer drie weken nergens last van, nu ineens weer wel. Dan moet demon toch kunnen zien wat er veranderd is waardoor er nu weer wel problemen zijn?
En dat denk ik nou ook. Ik vind het ook nog eens raar dat het juist nu weer gebeurt, er zijn veel mensen op vakantie :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 05-09 15:26
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=76ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=78ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=78ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=73ms TTL=61

Ping statistics for 194.159.73.70:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 73ms, Maximum = 78ms, Average = 76ms

:( Het leek opgelost :S Demon is voormij verleden tijd.. dan maar eventjes geen internet maar ik ben weg bij Demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
m33p schreef op 11 juli 2004 @ 20:14:
:( Het leek opgelost :S Demon is voormij verleden tijd.. dan maar eventjes geen internet maar ik ben weg bij Demon!
Je kan 2 maanden kabelinternet nemen om de downtime te overbruggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

waarschijnlijk is dit al miljoenen x langs gekomen maar ik heb laatste 3 dagen weer savonds last van hoge ping met game ~150 maar mijn download en upload is opzich wel normaal. hoe komt dit en is dit eventueel te omzeilen gezien download en upload wel normaal is. heb win xp met alle beveiligings updates. avg antivirus en adaware heb ik draait en de modem is van zyxel met gt 4 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wwillem schreef op 11 juli 2004 @ 20:43:
[...]

Je kan 2 maanden kabelinternet nemen om de downtime te overbruggen :).
Nieuwe telefoonlijn aanvragen naast deze. Dan andere opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik heb op 25 juni bij demon aanvraag gedaan voor een 2048/1024 aansluiting.
Op 9 juli is de adsl aansluiting al opgeleverd, netjes hoor, 2 weekjes :)

Ben btw op het babyxl netwerk gehangen. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat zonder al teveel problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, okay maybe ben ik een beetje lui maar om 13 topics a 40 pagina's a 20 posts door te lezen wordt my zelfs te gek.

Ik heb nu 2 maanden demon waarvan ik weinig heb kunnen genieten (nog niet verhuisd :D) maar ik wou gister mijn Zyxel prestige 600 modem instellen als router en had daar wat problemen mee.

Nu heb ik via een topic hier op tweakers het volgende gedaan:

bridge ingesteld als no, route als yes
EFNET ENCAP ingesteld
router lan ip 192.168.1.100
als ik nu mijn pc aanzet krijg ik netjes 192.168.1.100 van de router
vervolgens type ik www.hotmail.com in oid en werkt het perfect (en snel joh, WoeI) (mac adres is al geactiveerd van de router)
Maar na 5 min. kapt het inet er ineens mee. Dan werkt niets meer, reset ik de modem dan werkt het weer voor 5 min.

Hoe komt dit, moet ik mijn lan ip's instellen dezelfde als de modem range ?
pvi staat op 34, moet dit op 35 wat ik ergens zag staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste firmware van je Zyxel erop? Zie startpost voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
C00KW4US schreef op 11 juli 2004 @ 21:31:
Ik heb op 25 juni bij demon aanvraag gedaan voor een 2048/1024 aansluiting.
Op 9 juli is de adsl aansluiting al opgeleverd, netjes hoor, 2 weekjes :)
Doe je goed. Ik heb op 6 juni de aanvraag gedaan en de lijn moet nog getest worden. Wordt er onderhand strontziek van, het is toch niet normaal dat een aansluiting waarvoor twee knoppen omgezet hoeven te worden, meer dan 6 weken moet duren?? Ik heb nog kabelinternet gelukkig want van Demon moet je het niet hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Anders op 12-07-2004 11:24 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 11:13:
Nieuwste firmware van je Zyxel erop? Zie startpost voor meer info.
Op me modem staat prestige 600 (althans, nu begin ik toch te twijfelen) en ik heb een boekje voor de 650R erbij. Dus die firmware heb ik nog niet gedaan omdat ik wat huiver ben of het wel het goede type is.

maar met een firmware zou het verholpen kunnen zijn. Jammer dat ik nu aan het werk ben, anders had ik gelijk ff geprobeerd

ik zie net op de www.zyxel.nl website dat voor demon de vpi/vci op 8 / 48 staan.

bij mij is dat 0 / 34

Wat standaard was, klopt dit ?

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 12-07-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Ja dat klopt wel, van de dslexpress site:

Als u uw eigen modem blijft gebruiken moet u het modem herconfigureren door de juiste VCI/VPI settings in te stellen:

Bij een DSL Express verbinding via bbned:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

Bij een DSL Express verbinding via BaByXL:
VPI: 0
VCI: 34
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

Hangt er dus vanaf of je BBNed of BabyXL hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Viper_74 schreef op 12 juli 2004 @ 11:27:
[...]

Op me modem staat prestige 600 (althans, nu begin ik toch te twijfelen) en ik heb een boekje voor de 650R erbij. Dus die firmware heb ik nog niet gedaan omdat ik wat huiver ben of het wel het goede type is.
Op de voorkant zul je "Prestige 600 Series" zien staan. Maar dat staat op alle modems uit de reeks. Ik heb zelf ook een 650, op de voorkant staat gewoon "Prestige 600 Series"...

Let wel op dat je ofwel de POTS-versie, ofwel de ISDN-versie flashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb alsnog maar demon opgezegt. Ping is 2 weken goed en dan komt het weer.. problemen. Zoek naar een betere oplosssing dan steeds iets uitbreiden, zodat er niet binnen een maand weer cappaciteitsproblemen komen.

Kheb net een bel budget abbo erbij genomen van kpn. Khoop dat ik dalijk met babyxl gewoon lekker op 8mbit sync. (eerst 5.1-5.5 mbit , nu 6.2 met bbned, 1km afstand, nieuwbouw).

Verheug me nu al op de ping van rond de 10 ms :)

Het kost me wel 10 euro extra per maand (voor extra tel lijn), maar nu heb ik bij speedlinq voor 55 euro 8mbit, dus ik maak niet meer kosten en zit niet paar weken zonder internet.

Voor blijvers: Ik hoop dat demon en bbned een goede oplossing voor jullie vinden !

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 13 juli 2004 @ 17:00:
Het kost me wel 10 euro extra per maand (voor extra tel lijn), maar nu heb ik bij speedlinq voor 55 euro 8mbit, dus ik maak niet meer kosten en zit niet paar weken zonder internet.
Nadeel is dat je bij de nieuwe lijn een ander telefoonnummer hebt. Je oude lijn incl telefoonnummer zal je waarschijnlijk willen opzeggen (of je moet de twee lijnen in stantd willen houden). Maar dat zal je wel hebben geweten, of vertel ik je nu iets nieuws :P.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 14-07-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wwillem schreef op 13 juli 2004 @ 20:00:
[...]

Nadeel is dat je bij de nieuwe lijn een ander telefoonnummer hebt. Je oude lijn incl telefoonnummer zal je waarschijnlijk willen opzeggen (of je moet de twee lijnen in stant willen houden). Maar dat zal je wel hebben geweten, of vertel ik je nu iets nieuws :P.
Ik hou 2 lijnen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De upload is echt top :) Ik haal altijd wel de volle snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ping schommelt tussen de 19 en de 90, bij jullie ook?? en de laatste paar weken gingen nog wel zo goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 21:43:
Mijn ping schommelt tussen de 19 en de 90, bij jullie ook?? en de laatste paar weken gingen nog wel zo goed :(
Ja bij ons ook. Het kan geen kwaad op de laatste 2 a 3 pagina's door te lezen. Wanneer je pas net Demon hebt, dan wens ik je veel succes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Anders schreef op 12 juli 2004 @ 11:23:
[...]

Doe je goed. Ik heb op 6 juni de aanvraag gedaan en de lijn moet nog getest worden. Wordt er onderhand strontziek van, het is toch niet normaal dat een aansluiting waarvoor twee knoppen omgezet hoeven te worden, meer dan 6 weken moet duren?? Ik heb nog kabelinternet gelukkig want van Demon moet je het niet hebben.
Jij hebt geluk dat je nog kabelinternet hebt. Ik heb ruim een maandje zonder internet gezeten. :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. 8 juni aangevraagd en 15 juni in technische fase gegaan, maar nog steeds geen technische goedkeuring. Onderhand zit ik nu al 4 weken met een 56 k modem extra kosten te maken thuis. Ik word er nu een beetje moe van. Volgende week ga ik maar eens lastig worden aan de telefoon.

Volgens mij is dit ook geen probleem van Demon, maar een logistiek probleem van BBned. Demon op zich is gewoon hartstikke snel met de afhandeling van aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

rally schreef op 10 juli 2004 @ 22:56:
[...]

Hee... dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Zou jij ze alsjeblieft kunnen bellen en zeggen dat je wilt upgraden. Vraag ze dan meteen even om mijn lijn ook omhoog te schroeven in snelheid :+

Helaasssss er lijkt geen enkele mogelijkheid :( Errrrg frustrerend kan ik je zeggen.
Ik ben ze vanaf december 2003 al aan het lastigvallen over een upgrade, telkens loze beloftes dat het "de volgende maand kan" - ik zeg per einde 1ste jaar op en vraag wel een nieuw abbo aan met 8mbit, dan maar een paar weekjes zonder ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

mjl schreef op 15 juli 2004 @ 11:41:
[...]
Ik ben ze vanaf december 2003 al aan het lastigvallen over een upgrade, telkens loze beloftes dat het "de volgende maand kan" - ik zeg per einde 1ste jaar op en vraag wel een nieuw abbo aan met 8mbit, dan maar een paar weekjes zonder ...
Da's lekker... net drie dagen een nieuwe lijn (van TweakDSL 7616/1024)... krijg ik dit mailtje binnen:

---------------------------------------------------------
Geachte klant,

U heeft aangegeven op de hoogte gehouden te willen worden van de mogelijkheid om uw DSL Express account te upgraden. Aanvragen voor het upgraden van uw account naar een hogere snelheid kunnen vanaf vandaag geplaatst worden via www.demon.nl/expressupgrade

U dient in het formulier enkele gegevens in te voeren, waaronder uw DSL Express ordernummer. Dit nummer kunt u terugvinden in de statusberichten van uw order die u per e-mail heeft ontvangen of onder 'Mijn DSL Express' op www.dslexpress.nl.
Alleen volledig ingevulde orders zullen worden verwerkt.

Ingediende upgradeverzoeken worden een keer per maand verwerkt, over het algemeen in de eerste week van de nieuwe maand. Indien een upgrade op uw locatie niet mogelijk blijkt wordt u hiervan op de hoogte gebracht.
----------------------------------------------------------

Kortom... vanaf nu is het mogelijk, maar ze upgrade slechts eenmaal per maand. Voor mij zijn ze dus nu "net" even te laat, maar doe jullie voordeel ermee :)

[ Voor 65% gewijzigd door rally op 15-07-2004 17:43 . Reden: Typo's er uit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 15:23
Ik heb hem ook gehad, en gelijk maar even geupgrade. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Overstappen is ook geen optie dus zien we wel. De ping problemen leken opgelost maar toen ik afgelopen woensdag een clanware van BF-V had was het net op dat moment helemaal bagger.... Was echt goed pissig.

Laten we hopen dat het nu weer goed blijft, het is in ieder geval al een stuk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bassio schreef op 16 juli 2004 @ 00:33:
Ik heb hem ook gehad, en gelijk maar even geupgrade. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Overstappen is ook geen optie dus zien we wel. De ping problemen leken opgelost maar toen ik afgelopen woensdag een clanware van BF-V had was het net op dat moment helemaal bagger.... Was echt goed pissig.

Laten we hopen dat het nu weer goed blijft, het is in ieder geval al een stuk verbeterd.
Wat is er verbeterd ? Want woensdagavond had ik gewoon weer 100 ms. Vind ik niet echt vebeterd...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John117
  • Laatst online: 23-02 23:59
Ik heb sinds vandaag ook demon (2048/1024) en het gaat allemaal met lekkere snelheden en ook een goede ping.
Alleen valt om de 5 min mijn verbinding weg en dit is zeer irritant.
Ik heb al de firmware van mijn zyxel r31 geupdate, ik had volgens mij bbnet dus ik pakte die.
Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand hier hetzelfde gehad/ideen?

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.