Ervaringen Demon DSL-Express # 13

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.279 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gisteren rond 2300 ging het DSL lampje op mijn modem uit (5509 NN), telefoon deed het nog wel. Ben maar gaan slapen :Z

Nu doet ie het overduidelijk weer 8)7 Moet ik nu een ticket laten aanmaken of niet? Heb soms wel vaker (korte) disconnects, deze duurde langer dan een half uur. Zit via BBNed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
VonFoX schreef op 15 juni 2004 @ 06:43:
Gisteren rond 2300 ging het DSL lampje op mijn modem uit (5509 NN), telefoon deed het nog wel. Ben maar gaan slapen :Z

Nu doet ie het overduidelijk weer 8)7 Moet ik nu een ticket laten aanmaken of niet? Heb soms wel vaker (korte) disconnects, deze duurde langer dan een half uur. Zit via BBNed.
Als jij het normaal vindt dat je verbinding wel eens een half uur uitvalt dan hoef je dat niet te doen. Dus ik zou er wel even een ticket van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Zojuist m'n demon geactiveerd. Snel, binnen ongeveer 2weken. Ziet er tot nu toe erg goed en snel uit als je chello gewent bent >:)

ga eens ff wat rommelen met m'n met me netwerkje...kijken hoe goed demon is :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wwillem schreef op 14 juni 2004 @ 21:13:
[...]
Edit: Voor de menschen die denken op een andere router (03 ip 02) te zitten: De oude 10k02 schijnt alleen maar van naam te zijn veranderd volgens de nieuwsgroep. Dat is nu humor van Demon :+.
Dat zou wel een flinke naaistreek zijn, maar dat het IP hetzelfde is gebleven wil niet zeggen dat de zelfde machine er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Nou ik heb op dit moment 2 grote problemen hier..

1) vandaag mag ik van geluk spreken wanneer ik langer als 1h zonder disconnects blijf. En meestal kan ik dan ook gelijk 10-15 min NIETS op internet doen doordat hij steeds opnieuw inlogt.

2) Ik heb een 8/1 abo maar hij maakt verbinding tussen de 4200 en 4900 kbps.

Kijk om 2 maak ik me druk, ik wil hoger natuurlijk :P maar die disconnects zorgen ervoor dat ik echt ruzie krijg hier in huis! Mn ouders schreeuwen moord en brand dat ik zo nodig Demon moest maar dat ze niet eens normaal kunnen internetten. En dat ze gewoon chello hadden moeten houden :/

Ik heb een analoge Zyxel trouwens :)
Ik heb al de afgelopen 3 firmwares geprobeerd (GT2, GT3 en GT4) en heb geëxperimenteerd met allerlei maxtonelimits varierend van 8 tot 14.. niets helpt.

IEMAND een idee? please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
Razorfist schreef op 15 juni 2004 @ 17:37:

1) vandaag mag ik van geluk spreken wanneer ik langer als 1h zonder disconnects blijf. En meestal kan ik dan ook gelijk 10-15 min NIETS op internet doen doordat hij steeds opnieuw inlogt.

Kijk om 2 maak ik me druk, ik wil hoger natuurlijk :P maar die disconnects zorgen ervoor dat ik echt ruzie krijg hier in huis! Mn ouders schreeuwen moord en brand dat ik zo nodig Demon moest maar dat ze niet eens normaal kunnen internetten. En dat ze gewoon chello hadden moeten houden :/

Ik heb al de afgelopen 3 firmwares geprobeerd (GT2, GT3 en GT4) en heb geëxperimenteerd met allerlei maxtonelimits varierend van 8 tot 14.. niets helpt.

IEMAND een idee? please!
Ja demon bellen voor een line test ofzo. want met 8 mbit moet je toch redelijk 6 mbit getraind kunnen worden.

Ik had trouwens ook problemen met de DNS van demon, kon een half uur 10 minuten niet op google.com demon herkende de hostname nieteens, alsof hij dus niet bestaat. Ik heb daarna aan iemand gevraagd om te pingen en dat kon hij wel en en maar via IP gaan googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Boekee schreef op 15 juni 2004 @ 18:07:
[...]

Ik had trouwens ook problemen met de DNS van demon, kon een half uur 10 minuten niet op google.com demon herkende de hostname nieteens, alsof hij dus niet bestaat. Ik heb daarna aan iemand gevraagd om te pingen en dat kon hij wel en en maar via IP gaan googelen
offtopic:
Was niet Demon's probleem :) Zie I&T voor een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Razorfist schreef op 15 juni 2004 @ 17:37:

IEMAND een idee? please!
Zoals je misschien weet kunnen de snelheden boven de 2048 niet gegarandeerd worden, alles wat erboven komt is meegenomen.
Wat zijn de diagnostische gegevens van je modem over de verbinding?
Valt de linesync weg? >brakke splitter,modem, bekabeling, kaart in centrale, koper in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ja ik weet dat dat inderdaad niet gegarandeerd wordt.. maar ik zit 600meter van de centrale en mijn buurjongen haalt echt dikke snelheden.. dus het leek me dat het aan de bekabeling niet ligt.

mn errorlog tot nu toe (heb net gereboot.. dus datum enzo klopt niet):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
   0 Sat Jan 01 02:19:09 2000 PP0a  WARN  Last errorlog repeat 6 Times
   1 Sat Jan 01 02:19:09 2000 PP0a  WARN  MPOA Link Up
   2 Sat Jan 01 02:19:09 2000 PP0f -WARN  SNMP TRAP 3: link up
   3 Sat Jan 01 02:19:21 2000 PP0f  WARN  netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=803fe
538
   4 Sat Jan 01 02:19:31 2000 PP0d  WARN  Last errorlog repeat 4 Times
   5 Sat Jan 01 02:19:31 2000 PP0d  WARN  ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
   6 Sat Jan 01 02:19:32 2000 PP0a  WARN  MPOA Link Down
   8 Sat Jan 01 02:19:32 2000 PP0f -WARN  SNMP TRAP 2: link down
   9 Sat Jan 01 02:19:32 2000 PP0f  WARN  netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=803fe
538
  10 Sat Jan 01 02:19:48 2000 PP0a  WARN  Last errorlog repeat 13 Times
  11 Sat Jan 01 02:19:48 2000 PP0a  WARN  MPOA Link Up
  12 Sat Jan 01 02:19:48 2000 PP0f -WARN  SNMP TRAP 3: link up
  13 Sat Jan 01 02:19:49 2000 PP0f  WARN  netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=803fe
538
  14 Sat Jan 01 02:20:05 2000 PP0d  WARN  ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
  15 Sat Jan 01 02:20:06 2000 PP0a  WARN  MPOA Link Down
  17 Sat Jan 01 02:20:06 2000 PP0f -WARN  SNMP TRAP 2: link down
  18 Sat Jan 01 02:20:23 2000 PP0a  WARN  MPOA Link Up
  19 Sat Jan 01 02:20:23 2000 PP0f -WARN  SNMP TRAP 3: link up
  20 Sat Jan 01 02:20:32 2000 PP0f  WARN  netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=803fe
538

Voorlopig ben ik alweer 1,5 uur online bijna.. vandeweek als ik echt genoeg tijd heb om er grondig naar te kijken enzo zal ik demon eens bellen en bij kennissen proberen een andere modem te regelen om te testen.

Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Razorfist schreef op 15 juni 2004 @ 19:08:
Ja ik weet dat dat inderdaad niet gegarandeerd wordt.. maar ik zit 600meter van de centrale en mijn buurjongen haalt echt dikke snelheden.. dus het leek me dat het aan de bekabeling niet ligt.
Je hebt van de KPN als het goed is een eigen kabel naar de centrale lopen volgens mij. Dus wat je buurjongen ook download, jij bent onafhankelijk van hem en zijn downloadsnelheid (dit is het voordeel van ADSL tov kabel internet).

Verder kan het ook aan alle verbindingen tussen het ISRA punt en je computer liggen, zoals dolby al zei.

Wanneer het aan de KPN kabel ligt, dan is dat snel verholpen. Er liggen altijd wat reserve kabels naar de centrale die niet gebruikt worden. Ik heb zelf ook een keertje gehad dat de telefoon uitviel (maar het modem niet!). Even gebeld naar de kpn klantenservice en vanaf daar kunnen ze binnen 3 sec je lijn doormeten. Probleem zat in de kabel en de volgende ochtend was de monteur al langs gekomen om in de wijkcentrale te knutselen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja goede service KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er onderhoud gepleegd of een storing ofzo?
M'n internet heeft er van 00:00 tot 09:30 thuis uitgelegen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:14:
Was er onderhoud gepleegd of een storing ofzo?
M'n internet heeft er van 00:00 tot 09:30 thuis uitgelegen. :/
Gewoon as usual... storingen sinds die upgrades.

Wel grappig dat gisteravond (tijdens het voetbal) de pingtijden nog steeds suckten... wel iets minder dan normaal, maar het mag duidelijk zijn dat er een ondercapaciteit is. Beetje jammer dat Demon dit niet duidelijk naar buiten communiceert en DOET ALSOF zij de oorzaak nog niet hebben gevonden... ik bedoel daar trapt toch niemand in! :? als dat namelijk daadwerkelijk zo zou zijn, werken er wel een hele stel prutsers die blijkbaar NIETS weten van networking e.d.
Maar zelfs met een beetje kennis van zaken heb je op ZEKER zo een probleem binnen 2 weken opgelost.

Binnen KPN lossen we dit soort problemen (technisch gezien) binnen 1 a 2 dagen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 10:20:
[...]

Binnen KPN lossen we dit soort problemen (technisch gezien) binnen 1 a 2 dagen op.
Oh? vertel ffies, hoe los je dit in de door jouw genoemde 1-2dagen op?

[ Voor 7% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, Demon heeft nu een aanbieding waarbij je geen aansluitkosten betaalt. Aangezien ik wil overstappen van een 1024 naar een 512-abo scheelt me dat toch weer 50 euro downgradekosten :P Alleen jammer dat die aanbieding maar tot 16 juli geldt en mijn abo tot 22 augustus loopt. Nu maar hopen dat die aanbieding nog even wordt verlengd ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

scheelt je 50 euro??...wat betaal je nu dan? Ik ben overgens de (tot nu toe) trotse bezitter van dsl 1024/512 geen aansluitingkosten en geen modemkosten en dat voor 39 euries p.m. :)
Wokschotel schreef op 16 juni 2004 @ 11:49:
Hmm, Demon heeft nu een aanbieding waarbij je geen aansluitkosten betaalt. Aangezien ik wil overstappen van een 1024 naar een 512-abo scheelt me dat toch weer 50 euro downgradekosten :P Alleen jammer dat die aanbieding maar tot 16 juli geldt en mijn abo tot 22 augustus loopt. Nu maar hopen dat die aanbieding nog even wordt verlengd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dolby schreef op 16 juni 2004 @ 10:24:
[...]

Oh? vertel ffies, hoe los je dit in de door jouw genoemde 1-2dagen op?
Ik heb het over de manier van handelen van KPN. Ik persoonlijk los zoiets niet alleen op ;)

Met wat metingen kan je meteen al vaststellen waar het probleem zich voordoet. Vervolgens is het alleen nog maar wat metingen en monitoring op dit punt op bepaalde tijdsintervallen. Aaanwezige bandbreedte vergelijken met totaal aantal gebruikers*afgenomen bandbreedte. Beschikbare resources monitoren van de "node" en deze gegevens (wel simpel geschetst allemaal) zullen voldoende zijn om de oorzaak vast te kunnen stellen. En hiermee eventueel kiezen voor vervanging/upgrading van bepaalde apparatuur. Hier hoeft men echt geen 4 maanden over te doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 12:58:
[...]

Ik heb het over de manier van handelen van KPN. Ik persoonlijk los zoiets niet alleen op ;)

Met wat metingen kan je meteen al vaststellen waar het probleem zich voordoet. Vervolgens is het alleen nog maar wat metingen en monitoring op dit punt op bepaalde tijdsintervallen. Aaanwezige bandbreedte vergelijken met totaal aantal gebruikers*afgenomen bandbreedte. Beschikbare resources monitoren van de "node" en deze gegevens (wel simpel geschetst allemaal) zullen voldoende zijn om de oorzaak vast te kunnen stellen. En hiermee eventueel kiezen voor vervanging/upgrading van bepaalde apparatuur. Hier hoeft men echt geen 4 maanden over te doen |:(
Oh, dus het is een bandbreedte probleem, wat stom dat Demon/BBned daar niet naar gekeken hebben :P
1Er is genoeg bandbreedte bij BBned
2Er is genoeg bandbreedte bij Demon
3De Cisco 10k is 1 van de krachtigste systemen op de markt en zijn onlangs ge-installeerd.
Je doet net of de beheerders van Demon/BBned niet weten wat ze doen, niets is minder waar,maar het ping probleempje is een lastige, vandaar dat BBned er nog mee bezig is.
Maarja " de beste stuurlui staan aan wal" he :P

[ Voor 3% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dolby schreef op 16 juni 2004 @ 13:42:
[...]

Oh, dus het is een bandbreedte probleem, wat stom dat Demon/BBned daar niet naar gekeken hebben :P
1Er is genoeg bandbreedte bij BBned
2Er is genoeg bandbreedte bij Demon
3De Cisco 10k is 1 van de krachtigste systemen op de markt en zijn onlangs ge-installeerd.
Je doet net of de beheerders van Demon/BBned niet weten wat ze doen, niets is minder waar,maar het ping probleempje is een lastige, vandaar dat BBned er nog mee bezig is.
Maarja " de beste stuurlui staan aan wal" he :P
Latency problemen specifiek op drukke tijden... rarara.... dat mag toch redelijk duidelijk zijn. Kan zijn dat er problemen zijn met de buffer van de router of met de resources (CPU/mem etc). Daarnaast kan de config. ook zo zijn dat niet genoeg bandbreedte aanwezig is, waardoor op momenten van volle drukte deze vertragingen optreden. Vergeet ook niet dat er een ratio van 1:40 (of iets dergelijks is... gaat ff niet om het specifieke getal). Er is dus met een overhead altijd te weinig bandbreedte wanneer iedereen tegelijk de volle banbdreedte wil gebruiken...

En daarnaast de beste stuurlui aan wal tja :Z ik zit hier midden in het beheer van grote netwerken. Het zijn problemen die wij hier dagelijks mee maken en oplossen.
Demon weet echt wel waar en wat het probleem is. Men zal alleen niet de financiele middelen willen aanspreken om dit probleem op te lossen. Omdat de groep klagers, de groep mensen zijn met in het algemeen meer kennis van zaken. Deze groep zal hooguit 1% vormen van de totale klanten van Demon. Kosten/baten afweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 13:49:
[...]

Demon weet echt wel waar en wat het probleem is. Men zal alleen niet de financiele middelen willen aanspreken om dit probleem op te lossen. Omdat de groep klagers, de groep mensen zijn met in het algemeen meer kennis van zaken. Deze groep zal hooguit 1% vormen van de totale klanten van Demon. Kosten/baten afweging...
Wat een onzin, de speculaties die je doet kun je niet onderbouwen, je komt aanzetten dat het probleem binnen 1,2 dagen is op te lossen, terwijl je niet eens weet waar het probleem zit.
Het overboekingsverhaal heeft elke dsl provider met consumenten verbindingen.
Demon heeft 12 jaar ervaring met internetverbindingen, heeft een mooi netwerk en doet regelmatig upgrades aan de systemen mocht de capaciteit wat te krap worden, onlangs gedaan met mail servers bijv.

[ Voor 20% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Elke provider mag overboeking kennen, maar niet elke ISP en config is de andere. Daarnaast kan je als gebruiker al redelijk grof het probleem localiseren. En ik zit verder niet bij Demon en heb dus geen toegang tot hun systemen, ik weet wel dat bij KPN dit soort problemen binnen deze 1 a 2 dagen zijn opgelost. Bij onze grote klanten lossen wij de meeste storingen op binnen 4 uur! en zeker niet een aantal maanden.

En jij beweert dat Demon een "mooi" netwerk heeft en regelmatig upgrades doet??? Ohw... mooi??? (lekker subjectief), daarnaast heb jij het zien gebeuren? werk je er? als hun netwerk zo goed in elkaar zou zitten zouden er niet constant problemen zijn. Het zijn ook geen incidenten meer, maar problemen.
En wat ik al zeg, het is een simpel kosten/baten verhaal... en Demon kiest de makkelijkste weg met het meeste geld op korte termijn.

Demon heeft sinds die upgraden alleen maar problemen. En ook daarvoor waren er problemen met mail en webspace. (en met hanteerde 2 AV's :r ).

Wat ik in mijn vorige post zei, in die buurt zal je het probleem moeten zoeken. Je ziet met die tracert waar de latency enorm stijgt. Bij die node of apparatuur aan die node moet met de oorzaak zoeken. Het kan ook heel goed een brakke kaart zijn in 1 van de routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Je hebt het over " alleen maar problemen sinds upgrades" en dan heb je het over 1%?
Ja er zijn abonnees die hinder hebben van het ping probleem, maar merendeel van de abonnees heeft geen last daarvan, dat maakt het oplossen van het probleem niet makkelijker, maar ze zijn er mee bezig, maarja jij denkt dat BBned/Demon nix doen omdat het een kostenplaatje is, ik denk daar anders over, de nieuwe Cisco's 10k die onlangs zijn geplaatst laten dat in mij ogen zien.
Als je geen vertrouwen hebt in Demon/BBned dan zullen ze het nooit goed doen in je ogen en is er sprake van een verstoorde relatie, in dat geval kun je beter de verbintenis ontbinden en overstappen naar een dsl/isp die je wel vertrouwd.
Het "kan" dit zijn zeg je, denk je nu echt dat BBned/Demon zo dom zijn, nee, hou jij het maar op je eigen toko, en laat het netwerk beheer maar over aan de jongens/meisjes van BBned/Demon.

[ Voor 66% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen dolby & n00bs. Paar feiten:

- Een stukje terug in dit topic was al te lezen dat er inderdaad is toegegeven door een medewerker dat er capacteitsproblemen zijn sinds de upgrade.
- CistroN heeft geen problemen wbt ping tijden.
- CistroN heeft beheert zelf bepaalde routers waar het probleem zit, ipv dit door BBned te laten doen.
- Drie en een halve maand problemen oplossen is veel langer in vergelijking met de normale periode die bestaan voor het oplossen van problemen.
- De hoeveelheid mensen die daadwerkelijk last hebben van de hoge ping, verbrekende verbindingen en lagere download en upload zijn de mensen die vrij actief zijn op het internet. Gamers bijvoorbeeld.
- Op de netwerkstatus pagina staat niets over hoge pingtijden, verbrekende verbindingen of lagere download en upload snelheid.
- De Demon medewerker Niels is niet zonder reden vertrokken naar CistroN.

Dit zijn slechts feiten, dus niemand kan het hier niet mee eens zijn. Wanneer persoon n00bs dus zegt dat dit binnen 2 dagen op te lossen is, dan is dit idd niet te controleren. Het is ook niet te controleren of Demon daadwerkelijk 100% inzet vertoont om het probleem op te lossen.

Wat n00bs bedoelt, is dat het steeds minder geloofwaardig wordt, dat wanneer je na 15 weken 100% inzet naar het zoeken naar de oorzaak nog steeds de problemen niet hebt opgelost. Hoeveel jaar ervaring Demon ook zou hebben met internetverbindingen. Dit is een teken van zwakte. De slechte support is weer een extra teken van zwakte.
Wokschotel schreef op 16 juni 2004 @ 11:49:
Helaas gaat je plan niet optimaal werken. Het afsluiten van je lijn en het opnieuw aanvragen van Demon gaat gepaard met flink wat downtime. Dus aan de ene kant bespaar je 50 euro, aan de andere kant kost het je weer geld omdat je de downtime moet overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 16 juni 2004 @ 14:29:

- De Demon medewerker Niels is niet zonder reden vertrokken naar CistroN.
- Drie en een halve maand problemen oplossen is veel langer in vergelijking met de normale periode die bestaan voor het oplossen van problemen.
Waar staat dat? weer speculaties, tis toch te gek voor woorden, jij komt met dingen aanzetten die niet kloppen, net zoals je opta opmerking enkele dagen geleden.
Zorg dat je correcte feiten hebt, aan speculaties heeft niemand wat
Naar mijn beste weten is Niels R gaan werken bij een dsl provider, en mag dat niet? ook al zou hij bij een isp gaan werken, is dat verboden? :?

Die tijdsperiode die je noemt, je hebt het erover dat het te lang duurt tov " normale periode" wat bedoel je daarmee? wat bijschalen van bandbreedte, dat is zo gebeurt, een ping probleem die sommige abonnees hebben, op sommige routers, op bepaalde periodes is schijnbaar wat complexer.

ik kan daar niet over oordelen, ik weet niet wat het probleem is, dat zal alleen BBned misschien weten, en misschien toch ook niet,misschien is er een afwijking in bepaalde hardware, die niet functioneert zoals wel staat aangegeven in de specificaties, wie zal het zeggen?
Misschien zijn ze in overleg met Cisco?
Maar BBned is ermee bezig, migraties van abonnees naar andere 10k's, heeft dat effect? dat zullen ze wel gaan bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

silitek schreef op 16 juni 2004 @ 12:42:
scheelt je 50 euro??...wat betaal je nu dan? Ik ben overgens de (tot nu toe) trotse bezitter van dsl 1024/512 geen aansluitingkosten en geen modemkosten en dat voor 39 euries p.m. :)

[...]
Ik betaal nu (1024/512) 39 euro. Als ik zou willen overstappen naar 512/256 (19 euro) kost me dat 50 euro downgradekosten. Stel dat ik mijn lijn opzeg (na contractperiode) en weer opnieuw laat aansluiten dan betaal ik dus die 50 euro afsluitkosten niet.
wwillem schreef op 16 juni 2004 @ 14:29:
Helaas gaat je plan niet optimaal werken. Het afsluiten van je lijn en het opnieuw aanvragen van Demon gaat gepaard met flink wat downtime. Dus aan de ene kant bespaar je 50 euro, aan de andere kant kost het je weer geld omdat je de downtime moet overbruggen.
Ach, ik kan toch gratis inbellen via mijn werk dus die downtime maakt me niet zoveel uit. En voor 50 euro heb ik wel een paar weken downtijd over.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dolby schreef op 16 juni 2004 @ 14:41:
Waar staat dat? weer speculaties, tis toch te gek voor woorden, jij komt met dingen aanzetten die niet kloppen, net zoals je opta opmerking enkele dagen geleden.
Zorg dat je correcte feiten hebt, aan speculaties heeft niemand wat
Naar mijn beste weten is Niels R gaan werken bij een dsl provider, en mag dat niet? ook al zou hij bij een isp gaan werken, is dat verboden? :?
Haha, voel je je aangevallen ofzo :D.

Je doet iets niet zonder reden. Dat is in het algemeen zo. Het is je vast wel eens opgevallen dat je bijvoorbeeld de motor van je auto start omdat je ermee wilt rijden. Jaaa, dat is even ingewikkeld. Verder is het Niels R verhaal algemeen bekend. Hij is idd gaan werken bij een andere dsl provider en dat mag ja. Ik heb ook niet gezegd dat dat niet mag. Wie komt hier nu met verkeerde feiten?
Die tijdsperiode die je noemt, je hebt het erover dat het te lang duurt tov " normale periode" wat bedoel je daarmee? wat bijschalen van bandbreedte, dat is zo gebeurt, een ping probleem die sommige abonnees hebben, op sommige routers, op bepaalde periodes is schijnbaar wat complexer.
Wat ik bedoel met lang tov de normale periode? Wat denk jezelf, moet ik nu de definitie van "lang" gaan geven? Bovendien weet je helemaal niet of het complex is of niet. Dat is een aanname van jou. Jij denkt dat, omdat het zo lang duurt. Voila, je wist dus wel wat lang is.
ik kan daar niet over oordelen, ik weet niet wat het probleem is, dat zal alleen BBned misschien weten, en misschien toch ook niet,misschien is er een afwijking in bepaalde hardware, die niet functioneert zoals wel staat aangegeven in de specificaties, wie zal het zeggen?
Misschien zijn ze in overleg met Cisco?
Maar BBned is ermee bezig, migraties van abonnees naar andere 10k's, heeft dat effect? dat zullen ze wel gaan bekijken
Gelukkig vragen we ook niet aan jou wat het probleem is en hoef je ook niet voor de oplossing te zorgen. Bovenstaande opmerking staat volkomen los van mijn verhaal.

Begin niet aan een onverdedigbare zaak, dat is kansloos, zeker als je op de man gaat aanvallen ;). Dat is een teken van zwakte (Hmmz, zwakte: werk jij ook bij Demon? (Tadaa, zie je hoe makkelijk het is om op de man aan te vallen?) ).
Wokschotel schreef op 16 juni 2004 @ 14:52:
[...]
Ach, ik kan toch gratis inbellen via mijn werk dus die downtime maakt me niet zoveel uit. En voor 50 euro heb ik wel een paar weken downtijd over.
Owh ok, je kan gratis inbellen. Dan komt het wel mooi uit voor je :).

[ Voor 43% gewijzigd door dr snuggles op 16-06-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet zeker dat ik aardig met mijn verhaal in de goede richting zit ;) wat ik wel zeker weet dat wij binnen KPN ook complexe storingen in het algemeen binnen 4 uur oplossen. En ieder geval het probleem hebben gelokaliseerd. Het komt wel eens voor dat de oplostijd langer is, omdat KPN ook afhankelijk is van meerdere partijen en nooit gaat altijd iets zoals je planned. Maar 4 maanden... nee never.

Ik snap dan ook echt niet dat mensen op dit moment naar Demon overstappen. Wat ik zo lees en weet is op dit moment Demon wel 1 van de meest slechte keuzes van xDSL.
Daarnaast snap ik niet dat mensen het zo opnemen voor "hun Demon" |:(
feit is en feit blijft dat er sinds de upgrades veel problemen zijn en zelfs daarvoor al andere problemen die ook nog steeds niet opgelost zijn.

Dit geeft de indruk dat men meer bezig is met marketing dan technisch en operationeel beheer. Het lijkt er dan ook op (zoals wel meer bedrijven doen) dat men liever zo veel mogelijk klanten binnenhaald en dan wel kijkt waar het schip strand... (zoals nu gebeurt). Klattevredenheid dus zeker niet hoogste prioriteit.

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 16-06-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 16 juni 2004 @ 14:57:
[...]

Haha, voel je je aangevallen ofzo :D.

Je doet iets niet zonder reden. Dat is in het algemeen zo. Het is je vast wel eens opgevallen dat je bijvoorbeeld de motor van je auto start omdat je ermee wilt rijden. Jaaa, dat is even ingewikkeld. Verder is het Niels R verhaal algemeen bekend. Hij is idd gaan werken bij een andere dsl provider en dat mag ja. Ik heb ook niet gezegd dat dat niet mag.
Wat ik bedoel met lang tov de normale periode? Wat denk jezelf, moet ik nu de definitie van "lang" gaan geven? Bovendien weet je helemaal niet of het complex is of niet. Dat is een aanname van jou. Jij denkt dat, omdat het zo lang duurt. Voila, je wist dus wel wat lang is.

[...]
Jij zet het in de context van hij is weggegaan naar Cistron omdat Demon....
Ik begin niet over Niels, je hebt gewoon je feiten niet goed, net zoals je OPTA verhaal.
En nee, ik voel me niet aangevallen, maar geef juiste informatie, aan foutieve speculaties heeft niemand wat.

Ja wat is een " normale periode" vertel maar, jij begint daarover, ik niet

[ Voor 19% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
[quote]n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 15:03:
Ik weet zeker dat ik aardig met mijn verhaal in de goede richting zit ;) wat ik wel zeker weet dat wij binnen KPN ook complexe storingen in het algemeen binnen 4 uur oplossen. En ieder geval het probleem hebben gelokaliseerd. Het komt wel eens voor dat de oplostijd langer is, omdat KPN ook afhankelijk is van meerdere partijen en nooit gaat altijd iets zoals je planned. Maar 4 maanden... nee never.

[\quote]
Mee eens, 4 maanden voor een probleempje vind ik echt veel te lang. Ben dus ook opzoek en aan het rond kijken naar een nieuwe DSL provider. Toen ik een tijd terug al weer Demon aanvroeg had ik er volle vertrouwen in (een soort van Xs4all onder de BBnedters). Maar dit is toch echt brak... en ben het vertrouwen een beetje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Chutney schreef op 16 juni 2004 @ 15:17:

Ben dus ook opzoek en aan het rond kijken naar een nieuwe DSL provider.
Wat is allemaal beschikbaar op je postcode? Versatel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dolby schreef op 16 juni 2004 @ 15:13:
Jij zet het in de context van hij is weggegaan naar Cistron omdat Demon....
Ik begin niet over Niels, je hebt gewoon je feiten niet goed
Vertel mij maar wat er niet goed is aan mijn verhaal/zin over Niels. Incl bron als je zo graag iets beter wilt weten.
Ja wat is een " normale periode" vertel maar, jij begint daarover, ik niet
Jij reageert er verontwaardigd over. Maar goed, als iets lang duurt tov de normale periode, dan is dat toch extreem duidelijk? Voor een heel ingewikkeld probleem geef ik een provider bijvoorbeeld twee weken maximaal om het op te lossen naar de klant toe, dus zorgen dat de klant geen hinder meer ondervindt. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar dit zal nooit 15 weken zijn. Het is toch duidelijk dat 15 weken lang is?
En nee, ik voel me niet aangevallen, maar geef juiste informatie, aan foutieve speculaties heeft niemand wat.
In al je pogingen om mijn posts onderuit te halen geef je juist geen informatie. Je posts hebben meestal dezelfde structuur:
-Je beweert dat iets niet klopt.
-Je levert vervolgen (bijna) geen argumenten
-Je zegt iets algemeens ("Demon is er vast wel mee bezig").
En dan houdt het weer op. Dan denk ik, reageer dan niet. Scheelt mij weer typen.

Je moet niet proberen om tegen feiten in te gaan. Zeker niet als je dit zonder duidelijke argumentatie doet. Als ik zeg dat de zon hier schijnt, ga jij toch ook niet zeggen
- "Dat is niet waar"
- "Wat is schijnen?".
- "De zon schijnt veel in Afrika".
Dat is zo zinloos.

Als je nu je volgende post netjes gestructureerd maakt. Korte inleiding of quote. Daarna in de volgende alinea een standpunt opgevolgd door goede argumenten, waar je goed over na hebt gedacht en een leuke of nuttige eind zin. Je zorgt ervoor dat het netjes leesbaar en dat je verhaal zichzelf logisch opbouwt. Dan is het toch veel nuttiger discussiëren? Ik wil niet negatief doen en misschien probeer je wel iets heel interessants duidelijk te maken. Helaas lukt dit niet. Nouja, succes ermee :).
offtopic:
Ik verspil m'n tijd hier.

[ Voor 59% gewijzigd door dr snuggles op 16-06-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
dolby schreef op 16 juni 2004 @ 15:27:
[...]

Wat is allemaal beschikbaar op je postcode? Versatel ook?
Ja alles BBned, Versatel, KPN en BaByXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
Het vreemde vind ik wel dat Demon er niets van vermeldt op haar storingenpagina, ook al is het misschien niet haar schuld. Toch verdient het een vermelding, immers zijn wij klanten bij Demon... Vraag me af waarom ze er geen melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Flying_Thunder schreef op 16 juni 2004 @ 15:53:
Het vreemde vind ik wel dat Demon er niets van vermeldt op haar storingenpagina, ook al is het misschien niet haar schuld. Toch verdient het een vermelding, immers zijn wij klanten bij Demon... Vraag me af waarom ze er geen melding van maken.
Zie mijn voorgaande posts ;)
Kijk een zeer klein % merkt deze vertragingen op. Zo lang niet iedereen klaagt zullen zij niet zo snel actie ondernemen... besparen op de kosten he ;)
Dus zullen ze ook veel van die klachten niet openbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Chutney schreef op 16 juni 2004 @ 15:42:
[...]

Ja alles BBned, Versatel, KPN en BaByXL.
Ik weet niet welke snelheid je wilt en voor welke prijs,maar babyxl doet leuke aanbiedingen icm verschillende isp's
aangezien je weinig vertrouwen in bbned hebt ;)
wwillem schreef op 16 juni 2004 @ 15:38:
[...]

Vertel mij maar wat er niet goed is aan mijn verhaal/zin over Niels. Incl bron als je zo graag iets beter wilt weten.
Jij zegt dat hij vertrokken is naar Cistron van Demon, dus kom jij maar met je bron :D
[...]
Jij reageert er verontwaardigd over. Maar goed, als iets lang duurt tov de normale periode, dan is dat toch extreem duidelijk? Voor een heel ingewikkeld probleem geef ik een provider bijvoorbeeld twee weken maximaal om het op te lossen naar de klant toe, dus zorgen dat de klant geen hinder meer ondervindt. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar dit zal nooit 15 weken zijn. Het is toch duidelijk dat 15 weken lang is? Je moet niet proberen om tegen feiten in te gaan. Zeker niet als je dit zonder duidelijke argumentatie doet. Als ik zeg dat de zon hier schijnt, ga jij toch ook niet zeggen "Ja, maar wat is schijnen?". Dat zo zinloos.
Babyxl/BBned/Versatel etc komen na 5 werkdagen in actie bij een storingsmelding van een consumenten dsl verbinding, dus de 1ste week zal er zowiezo weinig gebeuren meestal.
Als je kijkt naar het ping probleempje dat sommige abonnees ondervinden is er blijkbaar iets wat niet in de door jouw voorgestelde 2 weken kan worden opgelost.

Het in kaart brengen van de betrokken abonnees, op welke Cisco ze zitten, op welke tijds periode het voordoet en het vinden ervan is schijnbaar iets wat langer duurt dan 2 weken.

Nu kun je zeggen, ze willen het niet oplossen> dan ben je al klaar, geen vertrouwen in bedrijf>opzeggen verbintenis.
Ik ga van de goede wil uit van BBned/Demon, blijkbaar is dat in jouw ogen verkeerd, maar ik zie dat men bezig is met het ping probleempje ,onlangs weer groepen gemigreerd, dat het nog niet is opgelost is rot, maar ik ga er nog steeds van uit dat het ze lukt.

Ik persoonlijk ben nog steeds zeer tevreden over dslexpress, ik heb meer problemen met mijn fast adsl verbinding bij xs4all dan dat ik last heb van het ping probleempje bij BBned.

[ Voor 10% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Okee, raar gedoe

on-topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Flying_Thunder schreef op 16 juni 2004 @ 15:53:
Volgens Jim S van Demon omdat als men bijv iets neerzet van
" sommige van onze abonnees kunnen last hebben van een oplopende ping tijdens de avonduren, dit is alleen voor sommige BBned gebruikers, op sommige routers"
De helpdesk overspoeld wordt met telefoontjes van mensen die denken dat het op hun slaat terwijl dat niet zo is, maw abonnees die het niet betreft denken van wel en gaan nodeloos de helpdesk bestoken met telefoontjes,je kunt het ermee oneens zijn er valt wat voor te zeggen om het wel te doen, net zoals het er wat voor te zeggen valt het niet te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat jij nog de vertrouwen hebt in Demon is jouw zaak... maar je moet niet jouw "emotionele" mening door onze strot duwen. Ik kom met zaken aan zoals ze er aan toegaan in "de grote mensenwereld". En hoe het hier gedaan wordt bij ons.
Het is uiterst merkwaardig dat Demon een totaal andere werkwijze heeft dan elk andere ISP. Daarnaast is het een kwestie van feiten optellen om tot een bepaalde conclusie te komen (ook stuk verbandlegging).

Als jij naief wilt zijn, doe dat dan ook, maar val mij er niet mee lastig en/of de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 16:18:
Dat jij nog de vertrouwen hebt in Demon is jouw zaak... maar je moet niet jouw "emotionele" mening door onze strot duwen. Ik kom met zaken aan zoals ze er aan toegaan in "de grote mensenwereld". En hoe het hier gedaan wordt bij ons.
Het is uiterst merkwaardig dat Demon een totaal andere werkwijze heeft dan elk andere ISP. Daarnaast is het een kwestie van feiten optellen om tot een bepaalde conclusie te komen (ook stuk verbandlegging).

Als jij naief wilt zijn, doe dat dan ook, maar val mij er niet mee lastig en/of de anderen.
Als je zo ontevreden bent , ga dan weg bij een leverancier ,probeer mij niet te overtuigen van Demon/BBned slechte bedoelingen en kom met feiten.
Fijn dat je jouw toko runt zoals je het wilt doen, laat BBned/Demon het bedrijf runnen zoals ze zelf willen.

[ Voor 11% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 15:57:
[...]

Zie mijn voorgaande posts ;)
Kijk een zeer klein % merkt deze vertragingen op. Zo lang niet iedereen klaagt zullen zij niet zo snel actie ondernemen... besparen op de kosten he ;)
Dus zullen ze ook veel van die klachten niet openbaar maken
Jah, maybe zo ver wilde ik nog niet speculeren, maar ik vind eik wel dat het medegedeeld moet worden.
dolby schreef op 16 juni 2004 @ 16:11:
[...]
Volgens Jim S van Demon omdat als men bijv iets neerzet van
" sommige van onze abonnees kunnen last hebben van een oplopende ping tijdens de avonduren, dit is alleen voor sommige BBned gebruikers, op sommige routers"
De helpdesk overspoeld wordt met telefoontjes van mensen die denken dat het op hun slaat terwijl dat niet zo is, maw abonnees die het niet betreft denken van wel en gaan nodeloos de helpdesk bestoken met telefoontjes,je kunt het ermee oneens zijn er valt wat voor te zeggen om het wel te doen, net zoals het er wat voor te zeggen valt het niet te doen ;)
Hmm dat vind ik eigenlijk niet helemaal een goede reden, er dient gewoon vermeldt te worden wat er gaande is. Ik kan er inkomen dat zij geen zin hebben om bedolven te worden onder loze mails, maar dit kun je inperken door je nieuwsbericht zo specifiek mogelijk te maken.

Overigens zie ik vaak gerefereerd worden naar "het ping probleempje", omvat dit ook de disconnects of niet? Dat vind ik toch wel eventjes heel wat erger dan die hoge ping eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Flying_Thunder schreef op 16 juni 2004 @ 16:27:
[...]

Overigens zie ik vaak gerefereerd worden naar "het ping probleempje", omvat dit ook de disconnects of niet? Dat vind ik toch wel eventjes heel wat erger dan die hoge ping eigenlijk.
Wegvallende linesync?
Gebruik je Zyxel modem in router mode?
Gebruik je een router?
Als je search gebruikt lees je dat sommige de disconnect's hadden met modem in router mode, gebruik van bepaald type router,met het iets lager zetten van hun modemsnelheid schijnt het ook weg te gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
dolby schreef op 16 juni 2004 @ 16:30:
[...]

Wegvallende linesync?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 08:06

Phydomir

Dennis

dolby schreef op 16 juni 2004 @ 16:25:
[...]

Als je zo ontevreden bent , ga dan weg bij een leverancier ,probeer mij niet te overtuigen van Demon/BBned slechte bedoelingen en kom met feiten.
Fijn dat je jouw toko runt zoals je het wilt doen, laat BBned/Demon het bedrijf runnen zoals ze zelf willen.
Wordt lastig, heb nog een half jaar een contract met demon. Heb er nu spijt van dat ik ooit bij chello weg ben gegaan :'(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dolby schreef op 16 juni 2004 @ 16:25:
[...]
Hoe kom jij erbij dat ik jou probeer te overtuigen? het is eerder dat jij iedereen probeert te overtuigen van jouw gelijk, aangezien je iedereen op de man aanvalt als het je niet zint wat hen mening is.

Ik kan helaas niet weg, heb een contract. Net als iedereen 1 jaar. Ik zeg alleen dat geen enkel bedrijf een lang leven kent, wanneer het haar manier van handelen is als zij nu doen... en ik heb niet BBned genoemd. Het gaat om Demon. Met deze partij heb ik een overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Phydomir schreef op 16 juni 2004 @ 19:36:
[...]

Wordt lastig, heb nog een half jaar een contract met demon. Heb er nu spijt van dat ik ooit bij chello weg ben gegaan :'(
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 19:47:
[...]

Ik kan helaas niet weg, heb een contract. Net als iedereen 1 jaar. Ik zeg alleen dat geen enkel bedrijf een lang leven kent, wanneer het haar manier van handelen is als zij nu doen... en ik heb niet BBned genoemd. Het gaat om Demon. Met deze partij heb ik een overeenkomst.
Heb je ze een briefje geschreven met de punten erin waarmee je niet tevreden bent en vraagt om ontbinding van de overeenkomst?
Indien een weigering komt kun je zonder problemen de rechter vragen om ontbinding, dit is redelijk simpel en zelf te doen, eventueel kun je een rechtswinkel ofzo vragen om wat advies hoe te argumenteren bij de rechter.

[ Voor 26% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Beetje omgekeerde wereld bij jou. Ik ben namelijk blij dat ik van de bagger club genaamd CHELLO af ben. Al ben ik pas 3dagen in bezit van demon haal ik een constante snelheid binnen m'n eigen netwerk. Chello kan hier niet aan tippen.

Ga van het weekend eens kijken wat het uiterste is dat ik uit deze dsl kan halen... :)
Phydomir schreef op 16 juni 2004 @ 19:36:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dolby schreef op 16 juni 2004 @ 19:54:
[...]

[...]

Heb je ze een briefje geschreven met de punten erin waarmee je niet tevreden bent en vraagt om ontbinding van de overeenkomst?
Indien een weigering komt kun je zonder problemen de rechter vragen om ontbinding, dit is redelijk simpel en zelf te doen, eventueel kun je een rechtswinkel ofzo vragen om wat advies hoe te argumenteren bij de rechter.
je denkt dat ik dom ben???

even contract ontbinden... ik weet niet waar jij rechten hebt geleerd, maar vast op de middelbare school |:(

En ik werk ook, net of ik de tijd heb voor dit soort procedures. Ik ken dit soort gezeik en daarom maken ook de meeste grotere bedrijven hier misbruik van. Dit soort processen kost veel tijd en ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dolby schreef op 16 juni 2004 @ 19:54:
[...]

[...]

En als je dat doet krijg je een mooi standaard briefje terug waarin staat dat ze geen prestatie plicht hebben maar alleen een leveringsplicht. Ten minste, dat krijg ik standaard op al m'n mailtjes.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 20:32:
[...]

En ik werk ook, net of ik de tijd heb voor dit soort procedures. Ik ken dit soort gezeik en daarom maken ook de meeste grotere bedrijven hier misbruik van. Dit soort processen kost veel tijd en ergenis.
Gaat grotendeels schriftelijk, maar je bent toch zo ontevreden met Demon's dienstverlening? nou dan, doe er wat aan zou ik zeggen.
Phydomir schreef op 16 juni 2004 @ 20:40:
[...]

En als je dat doet krijg je een mooi standaard briefje terug waarin staat dat ze geen prestatie plicht hebben maar alleen een leveringsplicht. Ten minste, dat krijg ik standaard op al m'n mailtjes.
Dan gewoon je recht halen via de rechter als je van Demon af wilt, doe het anders samen met n00bs
Vraag ook wat advies in nl.juridisch, misschien iemand daar die het voor jullie wil doen als je het zo druk hebt met andere zaken.

[ Voor 41% gewijzigd door dolby op 16-06-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Phydomir schreef op 16 juni 2004 @ 20:40:
Jep, ik krijg hetzelfde antwoord als jij hebt gehad en Demon heeft gelijk. Er staat nergens iets over een prestatieverplichting. Als m'n verbinding nu compleet zou wegvallen, waarvan de oorzaak niet bij een natuurramp oid ligt, dan lijkt het mij nog wel aannemelijk dat we ons kunnen beroepen op de wet. Je krijgt dan duidelijk niet waarvoor je een abonnement hebt afgesloten. Maar nu staan we niet bijster sterk. Bovendien kost een rechtzaak erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

wwillem schreef op 16 juni 2004 @ 21:03:
[...]

Jep, ik krijg hetzelfde antwoord als jij hebt gehad en Demon heeft gelijk. Er staat nergens iets over een prestatieverplichting. Als m'n verbinding nu compleet zou wegvallen, waarvan de oorzaak niet bij een natuurramp oid ligt, dan lijkt het mij nog wel aannemelijk dat we ons kunnen beroepen op de wet. Je krijgt dan duidelijk niet waarvoor je een abonnement hebt afgesloten. Maar nu staan we niet bijster sterk. Bovendien kost een rechtzaak erg veel geld.
Mwa, volgens mij kan je wel iets doordat ze duidelijk geen prestatie leveren die je van een adsl verbinding mag verwachten.

Zelfde als dat je een auto koopt die niet harder dan 50 kan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Ok ik heb nog het probleem dat mijn verbinding er om de 6 minuut en nog wat even uit vliegt. Soms heb ik dit een week niet en dan weer wel, of soms 3 weken niet. Hebben meer mensen dat de verbinding er na een aantal minuten steeds even uitgaat, na een paar seconden weer terug komt en dan weer na ee paar minuten eruit vliegt? En is hier misschien al iets meer over bekend (tot nu toe nog niets kunnen vinden dan behalve leuke verhaaltjes waar je niets mee opschiet :)).

Morgen anders maar eens Demon bellen, iemand nog tips voor mij als ik de helpdesk bel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Zo weer is iets positiefs, volgens mij is BBned weer hard aan het sleutelen geweest vannacht. Ik las in de nieuwsgroepen dat er mensen een andere router(naam) zien ipv die Vrfxx-10K.

Ik heb geprobeerd een lijstje te maken met de routers die nu gebruikt worden.
code:
1
2
3
4
5
bbned-vrf-04.demon.nl [82.161.88.1]
bbned-vrf-03.router.nl.demon.net [213.222.28.250]
bbned-vrf-03.demon.nl [212.238.152.1]
bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [213.222.28.245]
bbned-vrf-02.demon.nl [82.161.24.1]

Nu zitten er ook nog sommige mensen helemaal niet via zo'n vrf, maar direct op tcxx. Connectie is weer goed zoals het moet zijn, kijken voor hoe het blijft deze week. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

ja krijg nou wat!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    19 ms    19 ms    20 ms  bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.126]
  4    19 ms    19 ms    19 ms  www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hey das grappig, ik zit ook opeens op de bbned-vrf-04.demon.nl
Is het niet zo dat er bij jou wel een vrf tussen zit, maar dat je die gewoon niet kunt zien (omdat er een * staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
wwillem schreef op 18 juni 2004 @ 10:45:
Hey das grappig, ik zit ook opeens op de bbned-vrf-04.demon.nl

[...]

Is het niet zo dat er bij jou wel een vrf tussen zit, maar dat je die gewoon niet kunt zien (omdat er een * staat).
Euh... die * * * krijg je volgens mij alleen bij de volgende routers :

Als je zeker wilt zijn moet je via deze page even een tracert uitvoeren naar jou IP dan weet je zeker welke router je hebt. Vul wel even jou ip in op de juiste plek.

http://www.dnsstuff.com/tools/tracert.ch?ip=HIER JOU IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op 18 juni 2004 @ 11:57:
[...]

Euh... die * * * krijg je volgens mij alleen bij de volgende routers :

Als je zeker wilt zijn moet je via deze page even een tracert uitvoeren naar jou IP dan weet je zeker welke router je hebt. Vul wel even jou ip in op de juiste plek.

http://www.dnsstuff.com/tools/tracert.ch?ip=HIER JOU IP
Leuk. Demon doet iets heel raar met de DNS...

Via een eigen tracert krijg ik geen VRFje te zien, ook geen sterretjes. Mijn eerste hop zou 192.168.0.1 zijn, maar dat kijn niet want mijn router werkt transparant en is nog _nooit_ bij traceroutes zichtbaar geweest.

Die 192.168.0.1 is dus gewoon bbned-vrf-02.router.nl.demon.net (welke de traceroute laat zien als laatste hop voordat de trace op mijn systeem uitkomt) blijkbaar. Weird.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2004 17:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Lezers, ik heb even wat advies nodig.

Ik heb nu een demon 1mbit abbo en dze bevalt redelijk. Inet valt wel eens uit, mail stoort wel eens en webmail is af en toe niet te benaderen. Nu ga ik binnen een jaar verhuizen en moet ik van demon dit abbo afbetalen tot een jaar op het oude adres en een nieuwe afsluiten op het nieuwe adres. Dit staat ook in de voorwaarden maar blijft vervelend.

Ik kan natuurlijk ook naar een andere partij gaan.
bijv

1.direct adsl van kpn, 1mbit voor 19,95 -> nadeel fup is 8GB en ik doe 40GB
code:
1
2
3
4
(kleine letters zijn: Verder geldt voor Direct ADSL Go, Lite en Basic een datalimiet van respectievelijk 
1,5 GB, 8 GB en 20 GB per maand. Gaat u over deze datalimiet heen, dan brengt
 KPN dit vooralsnog niet in rekening. Als KPN besluit om het wél in rekening te 
brengen, dan laat zij u dit twee maanden van te voren schriftelijk weten.
Zolang ze dit niet doen of voor die 32 gb teveel niet meer dan 15 eur vragen, is dit het goedkoopst!

2. wanadoo, 1 mbit voor 34,95 (1ste 6mnd 19,95) geen limiet (zelfde als demon) en gratis modem (die ik al heb maar kan verkopen). Nadeel is dat ze net verhoogd hebben en misschien dus demon hierna weer gaat verhogen. en up is iets trager. maar ik game toch niet.
3. andere?

Wat is jullie advies?

edit:
Newserver onbelangrijk
email onbelangrijk
vast ip wel prettig
bedrag p/m niet omhoog (35 dus)

[ Voor 5% gewijzigd door tatata op 20-06-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
XS4all. 1,1mbit kost 40 euro in de maand. Ik heb ook naar kpn direct zitten kijken, maar zo gauw ze de overschrijding van de datalimiet in rekening gaan brengen, ben je genoodzaakt over te stappen. Wanadoo is qua prijs wel interessant, ik ga er nog eens naar kijken. Edit: Wanadoo hoort toch bij Casema? Die is niet bijzonder goed op het gebied van support :D (hoort in het upc en demon rijdje).

Waarom XS4all:

1) Geen datalimiet
2) Klantvriendelijk & goede support
3) Stabiel internet
4) Goede newsserver
5) Goede mailservers
6) XS4all kan mee verhuizen

Belangrijkste is voor mij 2), vandaar dat ik liever iets meer betaal voor xs4all.

[ Voor 99% gewijzigd door dr snuggles op 20-06-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ff afkloppen.

Sinds donderdag heb ik een zeer stabiele ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
tatata schreef op 20 juni 2004 @ 15:41:
Lezers, ik heb even wat advies nodig.

Ik heb nu een demon 1mbit abbo en dze bevalt redelijk.
Wat wil je uitgeven p/m?
Gebruik je een nieuwsserver van je provider voor het downloaden van bins?
Is upload belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik kan geen verbinding meer maken met de Demon newsserver. Hebben hier meer mensen last van :? Volgens m'n firewall staan er geen verbindingen richting port 119 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 20 juni 2004 @ 17:32:
Ik kan geen verbinding meer maken met de Demon newsserver. Hebben hier meer mensen last van :? Volgens m'n firewall staan er geen verbindingen richting port 119 open.
Welke melding krijg je? welke nieuwsreader?
Hier met Thunderbird no problemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dolby schreef op 20 juni 2004 @ 17:37:
[...]

Welke melding krijg je? welke nieuwsreader?
Hier met Thunderbird no problemo
Unable to connect: port 119. Zowel in Opera 7.51 als in GrabIt als in Newsbinpro. Soms gaat het 5 min wel, dan weer niet.

't Vreemde is ook: Bij m'n broertje z'n pc gaat het wel (Opera 7.51), dus het lijkt mij niet te liggen aan Demon. Als er al 2 verbindingen open zouden staan, zou het bij m'n broertje ook niet moeten lukken. Firewall staat even uit, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik weet het even niet meer...

Edit, dit lost een hoop op:
20-06 22:18
De verbinding tussen Supernews en Demon is gedurende 15 uren verbroken
geweest. Dit heeft tot gevolg gehad dat verbindingen naar zowel Supernews
als andere netwerken in de VS met vertraging heeft opgelopen. De verbinding
is weer in werking gesteld en alle verbindingen zou nu als normaal lopen.
Dus toch Demon...

[ Voor 55% gewijzigd door dr snuggles op 21-06-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 14:49

GieltjE

Niks te zien...

Chutney schreef op 18 juni 2004 @ 09:30:
Zo weer is iets positiefs, volgens mij is BBned weer hard aan het sleutelen geweest vannacht. Ik las in de nieuwsgroepen dat er mensen een andere router(naam) zien ipv die Vrfxx-10K.

Ik heb geprobeerd een lijstje te maken met de routers die nu gebruikt worden.
code:
1
2
3
4
5
bbned-vrf-04.demon.nl [82.161.88.1]
bbned-vrf-03.demon.nl [212.238.152.1]
bbned-vrf-02.demon.nl [82.161.24.1]

Nu zitten er ook nog sommige mensen helemaal niet via zo'n vrf, maar direct op tcxx. Connectie is weer goed zoals het moet zijn, kijken voor hoe het blijft deze week. :Y)
Ik zit op bbned-vrf-01.demon.nl 82.161.60.1
maar werkt perfect.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
GieltjE schreef op 20 juni 2004 @ 19:10:
[...]

Ik zit op bbned-vrf-01.demon.nl 82.161.60.1
maar werkt perfect.
Bedankt voor je aanvulling... kon het ip niet vinden van die VRF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ineens weer ping 300 overal??!!?!

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 10 ms 10 ms 10 ms bbned-vrf-03.demon.nl [212.238.152.1]
3 10 ms 10 ms 10 ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net[213.222.28.249]
4 103 ms 103 ms 150 ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.2]
5 96 ms 96 ms 97 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 92 ms 97 ms 94 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

dit keer niet de vrf die problemen geeft maar weer een andere :|

het rare is, als je binne demon pingt, dan is het wel gewoon 10 ms, geen problemen :O

klootzakken @ demon

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wow wat een verbetering nu... mijn ping is nu >500ms |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hmm op dit moment Regio Leiden 2317 Met 8/1`mbit adsl een ping van 140 en een download van 230 KB/sec down. Dit is dus echt niet cool.

Wordt er onderhand scheitziek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

èn het is weer goed :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet echt. Had net weer de maandelijkse uitval. Modem resetten en het werkt weer :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ik zou graag een paar reacties van 2-8Mbit gebruikers willen horen, over de snelheid.

Blijven de snelheden van 700KB + ook in de avond uren goed? of zaken deze in.

Ik wil namelijk upgraden naar 8Mbit, graag wat reacties over de snelheid in de avond uren.

Ik heb nu 2Mbit en deze is zowel dag als nacht gewoon strak op snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft zijn Demon al opgezegd? en wie weet hoe het zit met de afkoppeling van de DSLAM (tijdsdoorloop naar een andere ISP)?

Ook zag ik dat Tiscali via haar eigen netwerk een 2 Mbit verbinding kan aanbieden voor maar 25 Euro per maand... nu ben ik niet bekend met Tiscali en wil ik ook geen risico's meer lopen... XS4all is sowieso goed en even duur als Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

n00bs schreef op 21 juni 2004 @ 12:22:
Wie heeft zijn Demon al opgezegd? en wie weet hoe het zit met de afkoppeling van de DSLAM (tijdsdoorloop naar een andere ISP)?

Ook zag ik dat Tiscali via haar eigen netwerk een 2 Mbit verbinding kan aanbieden voor maar 25 Euro per maand... nu ben ik niet bekend met Tiscali en wil ik ook geen risico's meer lopen... XS4all is sowieso goed en even duur als Demon.
IK heb hem opgezegd.. ik ga van demon-bbned naar demon-babyxl. Je kan bij opzeggen een datum opgeven, die minimaal 30 dagen verder is. Die dag wordt je adsl eraf gehaald, en is hij open voor andere isp's.

Ik heb het nagevraagd bij klantenservice van demon.. en ik doe het dus zo:

03-06-2004 opgezegd
26-06-2004 gaan aanvragen
03-07-2004 Lijn eraf, afkoelperiode voorbij, en gaan met de banaan ;) (in paar weken dan he)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-06-2004 12:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zo heb het opgezegd :)

Eindelijk van Demon af, nu nog kiezen een 2Mbit Tiscali verbinding of een 1 Mbit XS4all verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
n00bs schreef op 21 juni 2004 @ 13:03:
Eindelijk van Demon af, nu nog kiezen een 2Mbit Tiscali verbinding of een 1 Mbit XS4all verbinding.
Tiscali heeft de alt.binaries weg gefilterd uit nieuwsserver aanbod.

offtopic:
Mocht je nog geen nieuwsserver gebruiken, dan is het aan te raden om even GrabIt te downloaden en op zoek te gaan naar alt.binaries.sounds.mp3.* Gewoon om te proberen. Je kunt beter nu tot de conclusie komen dat het best handig is (of niet), dan te laat tot de conclusie komen dat de binaries best handig zijn :).

Edit: Er zijn weer problemen met de Demon mail server. Mail komt vertraagd (of niet) aan.

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 21-06-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Chutney schreef op 21 juni 2004 @ 12:19:
Ik zou graag een paar reacties van 2-8Mbit gebruikers willen horen, over de snelheid.

Blijven de snelheden van 700KB + ook in de avond uren goed? of zaken deze in.

Ik wil namelijk upgraden naar 8Mbit, graag wat reacties over de snelheid in de avond uren.

Ik heb nu 2Mbit en deze is zowel dag als nacht gewoon strak op snelheid. :)
Ja hoor, snelheid is altijd goed, zowel download als de upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wwillem schreef op 21 juni 2004 @ 13:35:
[...]

Tiscali heeft de alt.binaries weg gefilterd uit nieuwsserver aanbod.

offtopic:
Mocht je nog geen nieuwsserver gebruiken, dan is het aan te raden om even GrabIt te downloaden en op zoek te gaan naar alt.binaries.sounds.mp3.* Gewoon om te proberen. Je kunt beter nu tot de conclusie komen dat het best handig is (of niet), dan te laat tot de conclusie komen dat de binaries best handig zijn :).

Edit: Er zijn weer problemen met de Demon mail server. Mail komt vertraagd (of niet) aan.
Ik maak geen gebruik van newsservers ;) dus dat maakt mij niet uit. Bij XS4all ben ik verzekerd van een goede en stabiele verbinding en een correcte dienstverlening. Ik heb niet zin in hetzelfde gekut als bij Demon al die maanden... Van Tiscali weet ik gewoon helemaal niets, klinkt erg interessant natuurlijk een 2Mbit verbinding voor 25 euro/maand.

Ik heb idd. al een aantal mails niet binnen gehad. Heel erg vervelend aangezien ik ZEER ZEER belangrijke mail verwachtte. Ik word echt gek van Demon. Webspace is veeel minder dan bij andere providers en MEGA traag (de laatste 10 maanden). Webmail zuigt op alle fronten en heeft nooit goed gewerkt. POP3 heeft VEEL VEEL problemen voor VELE maanden, connectieproblemen sinds de upgrades (3 maanden), en dan nog al die valse beloften en dubbele kosten voor 6 maanden lang vs nieuwe klanten. :r

Demon heeft veel te leren

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 21-06-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 21 juni 2004 @ 13:35:
[...]

Ligt het niet aan je eigen systeem? je had ook problemen met news.

by web11503.mail.yahoo.com via HTTP; Mon, 21 Jun 2004 05:11:02 PDT
from store-21.mail.nl.demon.net by mailstore Mon, 21 Jun 2004 12:11:04 +0000

Duurde maar 2sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dolby schreef op 21 juni 2004 @ 14:15:
[...]

by web11503.mail.yahoo.com via HTTP; Mon, 21 Jun 2004 05:11:02 PDT
from store-21.mail.nl.demon.net by mailstore Mon, 21 Jun 2004 12:11:04 +0000

Duurde maar 2sec.
ik heb er ook last van, lees bovenstaande post maar eens. Aantal verstuurde mails van paar dagen geleden zijn nog steeds niet aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dolby schreef op 21 juni 2004 @ 14:15:
Nee natuurlijk niet. Bij de news problemen bleek het ook bij Demon te liggen. Het zou erg prettig zijn als je volgende keer eerst even de nieuwsgroep doorleest voordat je reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 21 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Nee natuurlijk niet. Bij de news problemen bleek het ook bij Demon te liggen. Het zou erg prettig zijn als je volgende keer eerst even de nieuwsgroep doorleest voordat je reageert.
De nieuwsproblemen hadden niet met verbindingsproblemen te maken, je kreeg verbinding, maar het was trager ivm defecte fiber card.
" As a result, all the Supernews traffic was dumped onto our regular transit links
The result of trying to push the Supernews traffic onto our transit links has been congestion and slower than normal performance for all connections, including those to
Demon UK" aldus Jim S gisteravond.
Beter lezen dus, niet de schuld van Demon.
Je broer had toch wel verbinding, jij niet?

[ Voor 34% gewijzigd door dolby op 21-06-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dolby schreef op 21 juni 2004 @ 14:41:
De nieuwsproblemen hadden niet met verbindingsproblemen te maken, je kreeg verbinding, maar het was trager ivm defecte fiber card.
" As a result, all the Supernews traffic was dumped onto our regular transit links
The result of trying to push the Supernews traffic onto our transit links has been congestion and slower than normal performance for all connections, including those to
Demon UK" aldus Jim S gisteravond.
Beter lezen dus, niet de schuld van Demon.
Je broer had toch wel verbinding, jij niet?
Als er een verbinding was, liep deze met vertraging ja. Soms kon er gewoon geen verbinding tot stand komen. Op de andere pc heb ik het maar 1x geprobeerd. Het is nu overigens weer ok.

Beter lezen dus, niet de schuld bij Demon weghalen.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 21-06-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 21 juni 2004 @ 14:49:
[...]

Als er een verbinding was, liep deze met vertraging ja. Soms kon er gewoon geen verbinding tot stand komen. Op de andere pc heb ik het maar 1x geprobeerd.

Beter lezen dus, niet de schuld bij Demon weghalen.
jij moet beter lezen:
"For most of Sunday, our dedicated link to Supernews has been down. The
provider of the link
appears to have had a fibre card outage and some
other, as yet unspecified, fibre problem."
Geen schuld van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dolby kap nou eens met mensen op de man aan te vallen... wat is je probleem zeg... pfff wordt er echt moe van. FACE IT! Demon heeft grote problemen... ALLEEN JIJ hebt nergens last van... good for you!

Anderen wel en ik ook, ik weet 100% wat ik doe, ben absoluut geen n00b op computer en networking gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
n00bs schreef op 21 juni 2004 @ 14:56:
Dolby kap nou eens met mensen op de man aan te vallen... wat is je probleem zeg... pfff wordt er echt moe van. FACE IT! Demon heeft grote problemen... ALLEEN JIJ hebt nergens last van... good for you!

Anderen wel en ik ook, ik weet 100% wat ik doe, ben absoluut geen n00b op computer en networking gebied.
Pardon?, ik laat enkel zien wat Jim S zegt en wat in het draadje " Supernews 15 uur onderbroken geweest ??" op demon.nl.support staat.
Als iemand zegt dat het de schuld van Demon is dat er een langzamere verbinding was dan is dat onjuist.
Ik val niemand aan, iedereen moet vooral doen wat ie zelf fijn vindt, als de feiten maar kloppen. :)
En ik durf de stelling wel aan dat er zelfs hier mensen zijn die geen problemen hebben met hun verbinding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dolby schreef op 21 juni 2004 @ 14:51:
jij moet beter lezen:
"For most of Sunday, our dedicated link to Supernews has been down. The
provider of the link
appears to have had a fibre card outage and some
other, as yet unspecified, fibre problem."
Geen schuld van Demon.
Owh, dus eerst ligt het niet aan Demon omdat ik volgens jou altijd een verbinding kon maken en even later bestaat het probleem wel, maar ligt het niet aan Demon maar aan Supernews. Waar ben je nu mee bezig? 't Interesseert mij geen reet wat de oorzaak precies was en bij welk bedrijf of welke kabel het precies fout ging. Ik kon geen verbinding maken en klaar. Dat jij altijd maar Demon omhoog probeert te vijzelen dat moet je zelf weten, maar reageer dan fijn niet op een post van mij.
dolby schreef op 21 juni 2004 @ 15:00:
Als iemand zegt dat het de schuld van Demon is dat er een langzamere verbinding was dan is dat onjuist.
Er was juist een langzamere verbinding richting richting Supernews. Dit staat zelfs letterlijk in de nieuwsgroep :Z. Reageer dan gewoon niet. Druk niet op het reply knopje. Je hoeft niet te reageren. Het is vrijwillig.

offtopic:
Verander anders je ondertitel in Demon-PR-man ofzo. En kom nu eens een keertje niet met het feiten verhaaltje, maar probeer een normale post te maken met een gezonde structuur. Kernzin (eerste zin), dan goede argumentatie die de kernzin ondersteunen en daarna een logische slotzin. Maar goed, je volgende reactie zal waarschijnlijk wel weer belabbert zijn qua niveau. Meestal geef je niet toe dat iemand anders gelijk heeft, maar vertel je weer wat anders, wat niet bij de argumentatie hoort. We zijn het van je gewend.

Edit: En ja hoor, je volgende post voldoet volkomen aan deze verwachting. Niet van: Owh idd wwillem, ik zie nu dat je gelijk hebt, er staat inderdaad in de nieuwsgroep dat ook bij andere mensen af en toe geen verbinding mogelijk was. Bovendien staat er ook dat de verbinding langzamer was. Welnee, je blaat gewoon weer verder. Ik ga echt geen moeite meer doen om op jouw volkomen zinloze reacties te reageren.

[ Voor 59% gewijzigd door dr snuggles op 21-06-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
wwillem schreef op 21 juni 2004 @ 15:01:
[...]

Dat jij altijd maar Demon omhoog probeert te vijzelen dat moet je zelf weten, maar reageer dan fijn niet op een post van mij.

Verander je ondertitel in Demon-PR-man ofzo.
Als je zo aan mijn positieve ervaring stoort , reageer dan niet op mij, tis een ervaring topic hier op GoT, goede en slechte, en best wel jammer dat het je als tweaker niet boeit wat de onderliggende oorzaak is van bijv zo'n langzamere verbinding naar supernews toe gisteren.
En please kom niet met de opmerking dat Demon voor de defecte kaart bij de link provider aansprakelijk is.
En wie is nu persoonlijk bezig?, hou het hier aub zakelijk. dank je.

[ Voor 16% gewijzigd door dolby op 21-06-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

dolby schreef op 21 juni 2004 @ 15:05:
[...]
En please kom niet met de opmerking dat Demon voor de defecte kaart bij de link provider aansprakelijk is.
Demon is je aanspreekpunt, waar 't probleem ook zit... je kan moeilijk die link provider aanspreken. Dus ik vind de kritiek richting Demon wel terecht, die moeten die link provider op hun beurt maar weer eens flink onder een kont schoppen ;)

En gaan we nu allemaal weer vriendjes worden? B)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wallie schreef op 21 juni 2004 @ 15:23:
[...]

En gaan we nu allemaal weer vriendjes worden? B)
Hehe, sure ;)
offtopic:
kan ik iemand nog blij maken onder de Demon gebruikers met een Gmail account?, altijd handig toch, met die brakke mail van D. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dolby schreef op 21 juni 2004 @ 15:45:
[...]

Hehe, sure ;)
offtopic:
kan ik iemand nog blij maken onder de Demon gebruikers met een Gmail account?, altijd handig toch, met die brakke mail van D. :P
>:) mij altijd :D

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Goeiemorgen... was is hier aan de hand, zo erg is het nog nooit geweest! En gister ging het juist zo goed :'(

Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1 250 ms 250 ms 251 ms bbned-vrf-03.demon.nl [212.238.152.1]
2 * 251 ms * bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
3 251 ms 250 ms 251 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

Ben ik de enigste hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 194.159.73.70:
    Packets: Sent = 57, Received = 55, Lost = 2 (3% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 210ms, Maximum = 229ms, Average = 219ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Laatst online: 11-09 07:33

Gem

Kep het zelfde probleem , 100ms naar tweakers , dit is normal rond de 10 :S
Hopelijk komt dit snel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Gem schreef op 21 juni 2004 @ 18:12:
Kep het zelfde probleem , 100ms naar tweakers , dit is normal rond de 10 :S
Hopelijk komt dit snel goed :D
De goden hebben je gehoord... in de laatste 3min is de ping van 250 naar 10/20 gedaald.... steeds in stapjes :) Beutje vaagjes allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 10:59
Ik net ook ruim 200 ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja elke avond hetzelfde liedje, maar ach nog 1 maand crap ISP en daarna weer naar good old XS4all

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 21-06-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lekker is dat geen enkele mail die ik vandaag heb verstuurd zijn aangekomen en ik heb vandaag 0 mail ontvangen, terwijl ik er weer een paar had moeten krijgen. Demon :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

n00bs schreef op 21 juni 2004 @ 20:49:
Ja elke avond hetzelfde liedje, maar ach nog 1 maand crap ISP en daarna weer naar good old XS4all
Als je het inderdaad niet erg vind om een kleine nieuwsserver te hebben,
die ook nog eens verschillende groepen eruit filtert.
En als je het niet erg vind dat je upload 3 keer trager is.
En dat jij de gesprekskosten moet betalen als er bij hun een storing is,
(hoewel ik Demon nog nooit heb hoeven bellen,
maar wel verschillende uren met de helpdesk van KPN/HccNet).
Er zijn naast Dolby nog wel meer supertevreden Demon gebruikers hoor.
Ikzelf bijvoorbeeld, heb nooit last van email storingen, disconncets of wat dan ook.
De nieuwsserver is gewoon geweldig, ook het gebruik van een eigen webserver, loopt als een trein.
Het enige waar ik niet over kan meepraten is de ping,
dat interesseert mij helemaal niets, gezien ik nooit on-line game.
De ping is op zich wel altijd laag bij mij, heb hem wel eens bekeken.
n00bs schreef op 16 juni 2004 @ 14:21:
Elke provider mag overboeking kennen, maar niet elke ISP en config is de andere. Daarnaast kan je als gebruiker al redelijk grof het probleem localiseren. En ik zit verder niet bij Demon en heb dus geen toegang tot hun systemen, ik weet wel dat bij KPN dit soort problemen binnen deze 1 a 2 dagen zijn opgelost. Bij onze grote klanten lossen wij de meeste storingen op binnen 4 uur! en zeker niet een aantal maanden..
Toch nog even een (wat late) reaktie hierop.
Zelf heb ik eens een storing met een tijdsduur van 7 maanden gehad,
dat was via adsl van HccNet via het KPN adsl netwerk.
Zie dit topic: Niet op www.wizbiz.nl met Draytek Vigor 2200E
Dat probleem had niet iedereen last van, alleen in bepaalde situaties.
Een storing is wellicht best moeilijk oplosbaar zodra er slechts tientallen
van de honderdduizenden klanten daadwerkelijk last hebben van dat probleem.
Heel erg vergelijkbaar met het ping probleem bij Demon dus.
Zodra een probleem bij alle klanten tegelijk speelt,
wordt het echt wel binnen 1 dag opgelost,
gezien dan de klacht veel eenvoudiger te reproduceren is,
en daardoor veel gemakkelijker een oorzaak is te vinden.

Je zou bijna gaan vergeten door die tientallen ontevreden gebruikers,
dat er ook nog honderdduizenden tevreden gebruikers van Demon zijn.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Kunnen Demon (8/1) gebruikers eens posten wat hun download per maand is (in GB). Ben wel benieuwd hoe ruim ze me de FUP zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.