[NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

CloudBolt schreef op 12 juli 2004 @ 13:52:
nee, ik heb daar totaal geen last van. ik kan gewoon nog cd-r's en dvd+rw branden. niks geen lees-error of wat dan ook. ik ben wél zo slim geweest de firmware te back-uppen voordat ik hem flashte
Ik had hier voor de firmware update ook al last van.
Maar ik neem aan dat de oude firmware gewoon te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Ik heb van een vertegenwoordiger van een optische hardware leverancier begrepen (nee, niet NEC) begrepen dat het uiteindelijk toch wel heel erg oppassen geblazen is, met het upgraden van Dual Layer firmware op een apparaat wat in de eerste plaats niet gespecificeerd is Dual Layer aan te kunnen.

Het zou na 5 à 6 uur continu branden in ieder geval schadelijke gevolgen hebben: de laser zou dan doorbranden.

Ik denk dat de meeste mensen niet zo lang continu branden, dus de vraag is eigenlijk in hoeverre het branden van een Dual Layer DVDtje heeft op de laser; wordt de laser bij elke keer net iets wat 'minder'?

Een post van een aantal dagen terug bracht een test op van PCM, waarin stond dat de NEC ND2500A qua lasersterkte gewoon niet toereikend is om (veel) Dual Layer te kunnen branden. Ik ben nu steeds meer benieuwd naar hoe ze daar aan komen.

Je hoort vanuit meerdere kampen (NEC, Philips, etc) dat het een risicovolle operatie betreft. Des te meer ik ga twijfelen over het percentage onder de 2500A's wat inderdaad succesvol DL aankan.

Misschien dat ik mijn NEC ND-2500A nèt iets te vroeg heb gekocht (een paar maanden).

Side note: Tot mijn grote verrassing willen ze óók voor Dual Layer uiteindelijk overgaan tot 16x writing, voor eind 2005. Ik dacht zelf dat dit niet mogelijk was, eerder dat 4x een maximale snelheid was, vanwege de moeilijkheid waarmee de semitransparante laag wordt beschreven.

Uiteraard kan ik dit op geen enkele manier verifiëren, laat staan bewijzen, maar dit is wat ik heb gehoord..

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de nec 2510A gekocht. deze heeft ook DL en kan 8x branden. alleen krijg ik hem nog niet zo ver dat hij dat doet. ik heb al firmware geprobeerd maar dat lukt niet echt. heeft iemand firmware voor in windows want met dos lukt het me niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:41

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:44:
Ik heb net de nec 2510A gekocht. deze heeft ook DL en kan 8x branden. alleen krijg ik hem nog niet zo ver dat hij dat doet. ik heb al firmware geprobeerd maar dat lukt niet echt. heeft iemand firmware voor in windows want met dos lukt het me niet :(
Let even op!
De firmware van herman is voor de NEC 2500(A).
Er is een kans dat het dus niet goed gaat.

Hier de link voor de windows versie.

http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5107v2b5dl.rar

[ Voor 10% gewijzigd door QuasaR op 12-07-2004 17:49 ]

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die jij zei heb ik al geprobeerd en werkt idd niet. ik heb ook eerst google geprobeerd voordat ik hier kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Waar gaat het fout? De firmware zou overigens ook wel moeten werken op 2510.
En ik heb begrepen dat er binnenkort een nieuwe aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
De firmware werkt wel op een 2510 maar dan moet je de dos-flasher gebruiken.

Op de windows-flasher zit een controle en deze werkt dus alleen op een Nec 2500.

[ Voor 13% gewijzigd door GrrRon op 12-07-2004 18:54 . Reden: 8)7 ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh eerst heb ik dat dos flash gedoe onder windows geprobeerd (me als noob) maar dat werkte natuurlijk niet. ik heb daarna de computer opgestart met een dos flop. hierna heb ik de flop met de flash exe en bin file er in gedaan en dat gestart. na wat moeite heb ik het commando "necx00a -pri -sla -flash nec2510a221.bin"
hierna ging hij wel degenlijk wat doen en ronde alles goed af. ik denken van "yes" het is gelukt... niet dus :( ik krijg met geen enkel brand proggy de keuze om hem op 8x te zetten terwijl de nec2510a dat wel kan. oftewel of ik doe wat fout of ehhh firmware klopt niet ofzo?

hoe zit dat met binnenkort nieuwe firmware? moet nog veel branden voordat ik naar campzone ga :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een HP DVD 420n, maar deze zou identiek zijn aan de NEC 2500...

kan ik deze ook flashen en kan ik hem vervolgens ook terug flashen, mocht het niet het gewenste resultaat opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 10:02:
ehh eerst heb ik dat dos flash gedoe onder windows geprobeerd (me als noob) maar dat werkte natuurlijk niet. ik heb daarna de computer opgestart met een dos flop. hierna heb ik de flop met de flash exe en bin file er in gedaan en dat gestart. na wat moeite heb ik het commando "necx00a -pri -sla -flash nec2510a221.bin"
hierna ging hij wel degenlijk wat doen en ronde alles goed af. ik denken van "yes" het is gelukt... niet dus :( ik krijg met geen enkel brand proggy de keuze om hem op 8x te zetten terwijl de nec2510a dat wel kan. oftewel of ik doe wat fout of ehhh firmware klopt niet ofzo?

hoe zit dat met binnenkort nieuwe firmware? moet nog veel branden voordat ik naar campzone ga :'(
Maar kun je wel gewoon goed branden op lagere snelheden? Of gaat dat ook fout? Kan namelijk zijn dat je schijven nog niet herkend worden als 8x schijven. Om welke gaat het?

Zie ook:
[rml][ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit Deel 2[/rml]
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 11:27:
ik heb een HP DVD 420n, maar deze zou identiek zijn aan de NEC 2500...

kan ik deze ook flashen en kan ik hem vervolgens ook terug flashen, mocht het niet het gewenste resultaat opleveren?
Lijkt me een kwestie van eerst je eigen firmware backuppen, maar pin me er niet op vast he.

[ Voor 17% gewijzigd door Tycoontje op 13-07-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik platinum 8x dvd's, deze staan in dat andere topic groen en ze branden wel op 4x
dus daar zou het niet aan moeten liggen :(
maby nero opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Als het om de +R gaat.. heb ik zelf ook en die branden prima op m'n 2500 (met Herrie's 1.07V2b4 firmware.. weet niet wat ie op originele firmware doet). Zo te zien is ie in dat topic alleen nog maar getest door mensen die geen originele firmware meer hebben.

Welke versie Nero gebruik je? Enne... Probeer anders eens een ander programma om te branden. Herrie zegt altijd dat je beter wat anders kunt gebruiken tegenwoordig.

Staat DMA aan?

Check even welke firmware er nu momenteel echt op staat. Ben benieuwd of het flashen inderdaad gelukt is. Kijk bijvoorbeeld met DVDinfoPro wat er bij extra info staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 13 juli 2004 @ 13:11:
Als het om de +R gaat.. heb ik zelf ook en die branden prima op m'n 2500 (met Herrie's 1.07V2b4 firmware.. weet niet wat ie op originele firmware doet). Zo te zien is ie in dat topic alleen nog maar getest door mensen die geen originele firmware meer hebben.

Welke versie Nero gebruik je? Enne... Probeer anders eens een ander programma om te branden. Herrie zegt altijd dat je beter wat anders kunt gebruiken tegenwoordig.

Staat DMA aan?

Check even welke firmware er nu momenteel echt op staat. Ben benieuwd of het flashen inderdaad gelukt is. Kijk bijvoorbeeld met DVDinfoPro wat er bij extra info staat.
ik heb -r dvd's
de firmware die ik heb voor de 2510a werkt dus niet :( http://home.no/dvdboost/NEC_2510A/

ik ga nu nog een keer die herry proberen.

dma? hoe kan ik die firmware checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOOOOOOOT hij werkt :D:D:D:D

guys/girls

bedankt voor de hulp!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 15:05:
WOOOOOOOT hij werkt :D:D:D:D

guys/girls

bedankt voor de hulp!!!!!!
En waarom werkt ie nu ineens wel dan?
Wat heb je anders gedaan dan de vorige poging?
Input .........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de 2500A aan te schaffen. Alleen, ik heb een Pentium 3 700MHz met 256MB gebeugen, en een Toshiba DVD-ROM SD-M1402 dvd-speler.

Kan deze dvd brander hier probleemloos z'n werk in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:04
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 19:18:
Ik ben ook van plan om de 2500A aan te schaffen. Alleen, ik heb een Pentium 3 700MHz met 256MB gebeugen, en een Toshiba DVD-ROM SD-M1402 dvd-speler.

Kan deze dvd brander hier probleemloos z'n werk in doen?
Snelheid van bijvoorbeeld je HDD is ook nog wel belangrijk...

maar ik zie geen problemen hoor :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja! eehm het is een vrij nieuwe Maxtor 80GB 7200 rpm. Verdere informatie heb ik niet. Maar volgens jullie moet het allemaal lukken om zonder fouten een dvd'tje te fikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet geen probleem zijn Joostvm

Heb een duron 800 met 512 mb geheugen en 120 GB maxtor 7200 RPM

Branden gaat altijd goed, alleen af en toe trekt die geen 8 speed....
DVD'tjes zijn evengoed nog snel klaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Riplock :?

Met 2510A en standaard 2.15 firmware heb ik het volgende getest in dvdinfopro 256:
film-DVD read speed: max. 3.3 average 3.0
data-DVD read speed: max. 8.0 average 5.63

Zelfde drive met Herrie' s 107v2b5d.bin (en die wordt OK weergegeven in dvdinfopro):
dezelfde scores !

CPU gebruik is minimaal; DMA staat aan, en disktransfers zien er prima uit.

Dus: de drive kan hard genoeg, dus er is geen hardware probleem,
maar de riplock is er nog steeds ???

[ Voor 13% gewijzigd door AlterEgo op 17-07-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Heb vanmiddag ook even geprobeerd om de leessnelheid te bepalen: de 2510 (Beta 5) is stukken langzamer dan mijn 2 jaar oude Lite-On 16x LTD163 die ik tot nu toe gebruikte. Is de 2510 maar 8x lezen? (EDIT: dit was met DVD+R)

Zéér blij met deze firmware tot nog toe, bedankt Herrie! Komt er op korte termijn nog een nieuwe versie?

[ Voor 5% gewijzigd door Ettepet op 17-07-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 08:06

SambalBij

We're all MAD here

_/-\o_ @ Herrie :)

Net deze firmware in m'n 2510A geflashed, en ik kan nu ook Verbatim 4x +R's (MCC002) netjes op 8x speed branden!

Alleen jammer dat ik nu niet meer direct kan branden vanaf de oude 30GB 5400RPM harddisk waar ik voorheen images opzette... Die schijf kan de brander niet bijhouden. het eerste stuk gaat nog goed (dat gaat op 6x speed? kan je dat ergens zien in Nero? die zegt namelijk van begin tot eind dat ie op 8x speed brandt) maar ergens halverwege hoor je de drive versneller, en dan is het uit met de pret...
Maarja, luxeprobleempje heet zoiets toch? :D
AlterEgo schreef op 17 juli 2004 @ 18:20:
Riplock :?

Met 2510A en standaard 2.15 firmware heb ik het volgende getest in dvdinfopro 256:
film-DVD read speed: max. 3.3 average 3.0
data-DVD read speed: max. 8.0 average 5.63

Zelfde drive met Herrie' s 107v2b5d.bin (en die wordt OK weergegeven in dvdinfopro):
dezelfde scores !

CPU gebruik is minimaal; DMA staat aan, en disktransfers zien er prima uit.

Dus: de drive kan hard genoeg, dus er is geen hardware probleem,
maar de riplock is er nog steeds ???
Vreemd. Ik heb net zelf als test een Film DVD gebrand, en met dezelfde DVD daarna Nero's CD-DVD speed gedraaid.
De leessnelheid begint bij 3.29x en loopt naar het einde (4.35GB) op tot 7.97x speed. Gemiddeld is dat 5.96x.
Ik heb geen idee wat de snelheden mét die riplock zouden zijn, dat heb ik niet getest. Eén keer geprobeerd om met Smartripper een DVD te rippen, en toen liep ie op 2x speed. Dat maar afgebroken en in een andere drive opnieuw geripped :)

[ Voor 51% gewijzigd door SambalBij op 18-07-2004 10:17 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het bleek aan de DVD (Metallica-Cunning Stunts) te liggen.
Bij een andere film-DVD kwam ik tot vergelijkbare snelheden als Operations aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
ik ga me vanmiddag de 2510 kopen, en nu heb ik nog een paar vraagjes..
als ik het goed begrijp kan ik deze firmware daarop gebruiken, maar alleen in dos?
en wat wordt er dan aangepast? riplock weg, booktypes ofzoiets zijn aan te passen (of gaat dit al met de 2510?).

hoofdvraag is dus eigenlijk, is het de moeite waard om te gaan flashen, of kan ik beter op een firmware voor de 2510 wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ja blijkbaar alleen in dos, want de windows flasher zoekt specifiek naar een 2500.
Het wordt dus ook een 2500 (wel met DL support).

Riplock en bitsetting inderdaad. Verder nog betere media support.

Of het de moeite is om te flashen.. Ik zou als ik jou was eerst even kijken of de door jou gekochte media naar wens branden onder de standaard firmware. Of het moet zijn dat je meteen booktype op dvd-rom wilt zetten, voor betere compatibiliteit. Ik heb al berichten gelezen dat sommige mensen dat met originele firmware konden, maar persoonlijk betwijfel ik het eigenlijk. Even eerst proberen dus wat mij betreft.

Ik geloof dat Herrie een tijdje terug riep dat er ook een 2510 versie kwam, maar het is al een tijdje stil. Misschien is ie op vakantie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 18:46

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nu ben ik misschien een beetje vergeetachtig, maar ik zie iedereen praten over beta 5 terwijl ik al een maand ofzo beta 6 gebruik :?

Afbeeldingslocatie: http://rganesh.op.het.net/images/nec.jpg

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die heb je gevonden op...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier of in ditzelfde topic @ rpc1 forum... Welke weet ik niet meer.. maar wat ik vreemd vind is dat deze nergens meer terug te vinden is en niemand erover rept ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

[off-topic]
Denken jullie niet dat dat dual layer verhaal ingehaald gaat worden door standaards als bijvoorbeeld blue-ray of iets dergelijks?

Ik bedoel als je euro 15,- neer moet tellen voor een schijfje dat je maar een keer kunt branden kun je net zo goed een originele DVD kopen. Kijk bij de verschillende webshops.

Ik denk dat heel het dual layer verhaal een kort leven beschoren is. Puur en alleen omdat een en ander zo duur is, en dat weer een vicieuze circel veroorzaakt. (dure media -> geen afnemers -> geen prijsdaling) Ik verwacht dat dit geen mainstream gaat worden.
[/off-topic]

Ik verkoop ze overigens wel als warme broodjes die 2510's. Heb nog geen ervaring met het flashen van een "gewone" 2500 simpelweg omdat ze er al een heel eind uit zijn.

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die zo'n Dual layer schijfje gewoon volstampen met XviDjes ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eu...de prijs van duals zijn al aant het zakken, je kunt er al kopen voor 10euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag me nec2500a geflashed met de beta 5 firmware zijn er nog nieuwe of niet? aangezien er al even niks gepost is in dit topic. Ik ga straks naar de stad om een +R versie te kopen en dan maar kijken of hij het doet. Nog bepaalde merken die het goed moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
[rml]Hermanvh in "[ NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit..."[/rml]

Maar ik mis een beetje het verhaal daarachter. Had gehoopt dat Herrie daar nog een topic over zou openen. Als ik het goed begrijp is het een quick fix voor Ritek DL media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmware van herrie uitgeprobeerd, maar ik zou toch graag terug willen naar mijn oud firmware. Weet iemand hoe ik dit moet doen ;(

Ik heb mijn originele niet opgeslagen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tycoontje die files die je daar laat zien die zijn toch niet voor een 2500 naar een 2510 ? maar van een 2100 naar 2500 of heb ik dat fout? wil namelijk niet me writer verkloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Das mij dus ook niet helemaal duidelijk. Maar uit andere reacties uit dat (mijn) topic begrijp ik dat eigenaren van een 2500 hun drive wel mee geflasht hebben en succesvol DL hebben gebrand. Ik hoop nog steeds dat Herrie meer info wil geven. Of dat ie snel een nieuwe uitbrengt O-)

@Amdthug
Tja, das niet echt handig natuurlijk.
Weet je wel welke versie je had dan? Valt vast wel ergens vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehehe dan wacht ik nog wel even tot meneer in kwestie antwoord heeft op die vraag. (of ik post hem daar zelf even dat kan natuurlijk ook) ik heb nu beta 5 geflashed en dat ging gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 11 augustus 2004 @ 18:49:
Das mij dus ook niet helemaal duidelijk. Maar uit andere reacties uit dat (mijn) topic begrijp ik dat eigenaren van een 2500 hun drive wel mee geflasht hebben en succesvol DL hebben gebrand. Ik hoop nog steeds dat Herrie meer info wil geven. Of dat ie snel een nieuwe uitbrengt O-)

@Amdthug
Tja, das niet echt handig natuurlijk.
Weet je wel welke versie je had dan? Valt vast wel ergens vandaan te halen.
Ik had eerst 1.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
http://tdb.rpc1.org/ -> NEC ND-2500A -> Original Stock Firmware Binaries

( Zou de link wel willen geven, maar er staat met grote letters in "DO NOT HARD LINK" :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 11 augustus 2004 @ 18:59:
http://tdb.rpc1.org/ -> NEC ND-2500A -> Original Stock Firmware Binaries

( Zou de link wel willen geven, maar er staat met grote letters in "DO NOT HARD LINK" :) )
_/-\o_ _/-\o_ Erg bedankt _/-\o_ _/-\o_

Maar nog een piepklein vraagje.

Ik had mijn gehackte firmware erop gekregen d.m.v de windows flasher.

Hoe moet ik dan de originele weer erop flashen?
Heb bin bestandje heb ik al.

/edit ik weet welke commando's

Maar kan ik het gewoon onder windows doen. Dus ik bedoel uitvoeren-->cmd-->'''het flashgebeuren''

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Zal niet lukken. Moet echt onder DOS. Dus even een bootfloppy maken ofzo.

Edit: Poeh. Zit jij heel de tijd op F5 te duwen ofzo? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tycoontje op 11-08-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 11 augustus 2004 @ 19:18:
Zal niet lukken. Moet echt onder DOS. Dus even een bootfloppy maken ofzo.
Ok bedankt voor al je hulp B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn ND2500-A geflashed naar de firmware van herrie.
Na het flashen ging ik ff een single layer dvd'tje branden.

Dat lukte me niet meer :(

Dus ik ga mijn originele firmware erop zetten alles lukte goed.

Ik ga weer branden, maar weer lukt het niet om op een single layer dvd'tje te branden.

Schijfjes van 700Mb lukken wel goed.

Kan ik mijn drive weggooien of valt het nog te redden? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
zet er een iets audere orginele firmware op, kijk of hij het dan wel weer doet, zoniet dan terug naar de winkel en garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je krijgt volgens mij geen garantie met een modded firmware er op :) zou wel handig zijn als het wel zo was. Maaruh AmdThug ik heb net ook Beta 5 er op geflashed en ben nu dvd aan het fikken met Alcohol en dat werkt prima . Ik zal er zo nog even 1 branden voor zekerheid

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 11-08-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 11 augustus 2004 @ 22:24:
zet er een iets audere orginele firmware op, kijk of hij het dan wel weer doet, zoniet dan terug naar de winkel en garantie...
Ik moet dan een van die dagen weer is een keertje lege dvd's halen.

En kijken of het lukt

Bestaat er niet iets waarmee je je brander kan testen zonder dat je een lege cd/dvd nodig hebt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Wat lukte precies niet meer? Iets meer informatie lijkt me handig. Wat krijg je bijvoorbeeld voor foutmelding? Met welk programma brand je? Welke schijfjes?

Schijfjes van 700mb-> Bedoel je dan cd-r's? cd-rw's? Of dvd's die maar gedeeltelijk volstaan?

Heb je in het verleden wel goed kunnen branden met dezelfde software en schijfjes? (Of heb je je drive bijvoorbeeld pas net?)

Weet je zeker dat je flashes goed gegaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmmm ik moet zeggen dat na de beta 5 update me dvd burner echt raar doet. Als ik dvd fik en hij zit op 4x en hij schakkelt over naar 6x speed dan gaat eerst buffer en memory te keer up en down en up en down en dan in eens gaat hij naar 6x echt heel weird.

[edit]

sorry :) mijn fout had nog andere brand programma open staan dat werkt niet echt lekker met elkaar samen

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 11-08-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 11 augustus 2004 @ 22:37:
[...]

Wat lukte precies niet meer? Iets meer informatie lijkt me handig. Wat krijg je bijvoorbeeld voor foutmelding? Met welk programma brand je? Welke schijfjes?

Schijfjes van 700mb-> Bedoel je dan cd-r's? cd-rw's? Of dvd's die maar gedeeltelijk volstaan?

Heb je in het verleden wel goed kunnen branden met dezelfde software en schijfjes? (Of heb je je drive bijvoorbeeld pas net?)

Weet je zeker dat je flashes goed gegaan zijn?
Ik brand met pinnacle instant cd/dvd

En cd-r van 700mb branden wel goed. In het verleden heb ik wel goed kunnen branden met dezelfde dvd schijfjes.

En mijn flashes zijn wel goed gegaan toen de dos flash klaar was kreeg ik weer een dos prompt zodat ik weer kon gaan typen. Dus ja flashen is wel goed gegaan.

[EDIT]

Ik krijg eerst een melding waarin staat read error verder niets.
Als ik op opnieuw klik dan krijg ik een wat grotere venstertje waarin staat dat de brander een aplicatie laag uitvoerde wat hij niet ondersteunt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok nvm ! het ligt dus wel aan die firmware. Ik gooi een oude er weer op.
Ok das mooi klote :( ik kan oude firmware die ik had van herman niet vinden. Ik had beta 7 geflashed en die werkte prima. Opzich werkt deze ook wel maar ik vertrouw die memory leak (even met deze woorden) voo rgeen meter

[ Voor 62% gewijzigd door WeAreLegion op 11-08-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 11 augustus 2004 @ 22:54:
Ok nvm ! het ligt dus wel aan die firmware. Ik gooi een oude er weer op.
Ok das mooi klote :( ik kan oude firmware die ik had van herman niet vinden. Ik had beta 7 geflashed en die werkte prima. Opzich werkt deze ook wel maar ik vertrouw die memory leak (even met deze woorden) voo rgeen meter
En deze dingen gebeuren met de firmwarer uit de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ik had eerst gewone versie en dan beta 7 en die werkte prima. Toen geflashed naardeze en krijg nu echt dat gewoon mem buffer en device buffer droppen en branden van 6,2 naar 3 gaat en dan weer terug naar 6 en dan naar 8 echt heel weird. Maar i kkan nergens meer die beta 7 of 8 vinden :( dus denk dat ik er maar orginele op zet. Ik heb namelijk een 3500 besteld. En deze verkoop ik aan me neefjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 06:53

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
WeAreLegion schreef op 13 augustus 2004 @ 00:31:
Jah ik had eerst gewone versie en dan beta 7 en die werkte prima. Toen geflashed naardeze en krijg nu echt dat gewoon mem buffer en device buffer droppen en branden van 6,2 naar 3 gaat en dan weer terug naar 6 en dan naar 8 echt heel weird. Maar i kkan nergens meer die beta 7 of 8 vinden :( dus denk dat ik er maar orginele op zet. Ik heb namelijk een 3500 besteld. En deze verkoop ik aan me neefjes
Ligt toch echt aan jouw config.... Andere mensen met dezelfde probs hadden ook bepaalde oorzaken (oude Nero versie, brakke IDE-drivers etc).

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn brander weer aan de praat gekregen alles brand nou weer goed.
Ook met herrie's firmware.

Ik had gewoon de originele firmware van NEC gedownload van de nec site zelf.

FF getest alles deed gewoon weer goed.

Toen weer is herrie's firmware erop gezet en alles deed het gewoon.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik lees trouwens het volgende op herrie.org
· How to update my firmware in Windows?
Although flashing in Windows is more unreliable than flashing in DOS, I will still describe the procedure below. People using their burner in an USB 2.0 or Firewire (IEEE 1394) bracket cannot flash their burner in DOS, so they have to flash it in Windows.
Kennelijk is het dus mogelijk om te flashen als je drive in een externe bracket zit. Maar is daar dan al ervaring mee?

Wat ik me verder afvraag is, waarom is het flashen in DOS betrouwbaarder dan in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Oscar Mopperkont schreef op 18 augustus 2004 @ 10:21:
Ik lees trouwens het volgende op herrie.org

[...]

Kennelijk is het dus mogelijk om te flashen als je drive in een externe bracket zit. Maar is daar dan al ervaring mee?

Wat ik me verder afvraag is, waarom is het flashen in DOS betrouwbaarder dan in windows?
Het flashprogramma schrijft direct via de IDE bus naar de brander, die vervolgens de toegang naar zijn EEPROM open zet waar dan de firmware ingeladen wordt. Kort samengat wil dit dus zeggen dat er sprake is van directe hardwaretoegang, iets wat in Windows 5 om begrijpelijke redenen niet 100% meer mogelijk is. Vandaar dat je in Windows het risico hebt dat andere programma's tussenbeide kunnen komen en het proces kunnen verkloten.

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2023
Heeft er al iemand een dual layer schijfje gebrand met de nec 2500(geflasht)??

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Chrisjuh1 schreef op 19 augustus 2004 @ 11:48:
Heeft er al iemand een dual layer schijfje gebrand met de nec 2500(geflasht)??
Koop een bril en lees de startpost zou ik zeggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 2500 naar een 2510 geflasht en nu kan ik hem gaan gebruiken als een koffiemok houder hij doet namelijk hellemaal geen f*ck meer zelfs originele cd/dvd's herkend hij niet eerst kon ik nog cdr's fikken nu dus ook niet meer
iemand een idee om hem weer werkend te krijgen ik heb de originele firmware er weer op maar dat helpt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hermanvh schreef op 13 augustus 2004 @ 18:19:
[...]

Ligt toch echt aan jouw config.... Andere mensen met dezelfde probs hadden ook bepaalde oorzaken (oude Nero versie, brakke IDE-drivers etc).
Jups klopt, Het was Nero (zoals gewoonlijk). Ik heb daarna even RecordNow geinstalleerd en daar werkt ie wel op. Ik heb op me nieuwe laptop nu een nec 6100 dus die is al dual layer scheelt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 14:23
iemand die de dos versie nog heeft staan en ze ff kan online gooien want de herrie site is blijkbaar wel ff down :(

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

OK!, dit topic is groot dus ik heb het niet helemaal doorgelezen.

Maar uhm... Ik baalde dus als een stekker toen ik anderhalve maand mijn 2500A had, en daarnaa ineens de 2510 uitkwam.

Maar dit zou dus de oplossing izjn om tog een Dual Layer brander te hebben???!!! :D

* Alleen werkte de downloadlink niet meer... dus heeft iemand hem ergens anders gehost staan, of is er al een betere versie uit zelfs? :P :D

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Tycoontje

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hoort, er een nieuw topic met nieuwe bevindingen, bij die versie?

Of stond die link hier ergens in dit topic, en heb ik erover heen gekeken?

(Ik wil namelijk ook eerst nog wat bevinding lezen)

iig bedankt. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 18-09-2004 19:17 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Tycoontje
Dat is de versie waar dit topic over gaat (zie filename), dus bevindingen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

YAY! geflashed in windows :D 8)

Nog een vraagje.....

Is het met nero 6 mogelijk om Dual Layer te branden?
(Over een tijdje dan als die dingen te krijgen zijn)

Of moet ik daat weer wat voor upgraden, of andere software hebben ofzow? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik brand dual layer dvd's met dvd decrypter :) dat werkt erg fijn en is gratis dus dat scheelt ook.

http://www.dvddecrypter.com/index.php?act=download

Hier kan je de laatste versiedownloadne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Cool , bedankt. :)

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:38
kun je nu met deze firmware echt dual layer dvd's branden met de 2500a want ik heb nog niet echt concreet gelezen dat het werkt

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DJ_The_SP schreef op 19 september 2004 @ 12:29:
YAY! geflashed in windows :D 8)

Nog een vraagje.....

Is het met nero 6 mogelijk om Dual Layer te branden?
(Over een tijdje dan als die dingen te krijgen zijn)

Of moet ik daat weer wat voor upgraden, of andere software hebben ofzow? :)
Met Nero kan je Double Layer DVD's branden, zorg voor de zekerheid wel dat je de nieuwste versie hebt (Meuktracker)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Na het, en nog vele andere topics te hebben gelezen en wat te hebben rondgekloot met firmwares heb ik wat vraagjes want in zie door de firmwares (de bomen) het bos niet meer.

Ik heb een ND2500a. Deze wil ik flashen naar 2510a. Nu heb ik de firmware die aan het begin in de SP van deze draad staat erin geflashed. Nu ben ik als het goed is in staat DL te fikken. Niet dat dat al nodig is maargoed.

Echter las ik in de Meuktracket dat er voor de 2510 FW 2.16 beschikbaar is en dat mensen deze op hun 2500a hebben gejopt. Nu wil ik dat ook wel.

Kan iemand me uitleggen hoe ik dat dan doe? Ik heb al vanalles geprobeerd en gezocht op het forum maar kom er niet uit.

Heb nu dus 1.07 voor de 2500a van Herrie. Wil naar 2.16 2510a. En ook de drive zo herkent hebben in Windows. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Niemand? Ff kickuh (Na 24H ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
1.07v2beta5 is over het algemeen de beste versie, naar mijn weten. De 2.06/16-versie is een DL-versie, en zonder bit-setting, maar zou wat extra media kunnen ondersteunen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje,

Ik heb net windows 2000 opnieuw geinstalleerd.
Vervolgens al mijn software geinstalleerd en DVD info Pro:

deze zegt:
NEC DVD_RW ND-2500A
Firmware revision 1.07 (dat is deze firmware: Dual Layer 107.2 Bitsetting Beta 5)

Als ik vervolgens mijn bitsettings wil aanpassen dan zegt dvdinfopro: It seems your drive does not support bitsetting.

Vervolgens heb ik de originele firmware erover heen gegooit en daarna weer de Dual Layer 107.2 Bitsetting Beta 5 en weer het zelfde probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
is het nou wel of niet aan te raden om deze firmware er op te zetten, ik kan er echt niets wijs uit worden uit bovenstaande discussies....

• n00bs
  • Laatst online: 04-09 21:01

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2023
Komt er binnekort nog een nieuwe verie van deze firmware uit, die meer media ondersteunt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, nog nieuws op dit punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Weet iemand wat er met Herrie (Hermanvh) is gebeurd ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mr.CeeJay schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:05:
Weet iemand wat er met Herrie (Hermanvh) is gebeurd ?
Goede vraag opzich, zijn site is down... zijn laatste GoT bezoek is bijna een maand geleden... vaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 31-08 22:05

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb een nec 2500 OEM, en als ik deze firmware gebruik is hij dan ook gelijk regiovrij wat dvd films betreft?
dat is eigenlijk het belangrijkste, aangezien dual layer zo ontzettend duur is daar heb iktoch niets aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 15:33:
vraagje,

Ik heb net windows 2000 opnieuw geinstalleerd.
Vervolgens al mijn software geinstalleerd en DVD info Pro:

deze zegt:
NEC DVD_RW ND-2500A
Firmware revision 1.07 (dat is deze firmware: Dual Layer 107.2 Bitsetting Beta 5)

Als ik vervolgens mijn bitsettings wil aanpassen dan zegt dvdinfopro: It seems your drive does not support bitsetting.

Vervolgens heb ik de originele firmware erover heen gegooit en daarna weer de Dual Layer 107.2 Bitsetting Beta 5 en weer het zelfde probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
Ik heb nu hetzelfde probleem. Heb jij het al op kunnen lossen?
Een tijd geleden heb ik ooit een andere firmware van herrie gebruikt waarmee ik het wel kon. Trouwens de meeste links van Herrie zijn verdwenen (zijn site ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 03-09 06:53

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ben nog wel onder de levenden ;) Helaas heb ik door persoonlijke omstandigheden op dit moment erg weinig tijd om online te zijn en m'n site weer online te brengen. Ik ga proberen hier in de komende weken verandering in te brengen :) Er ligt een nieuwe firmware klaar voor de NEC 2500A en de NEC 1300A (en OEM's) :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hermanvh schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:27:
Ben nog wel onder de levenden ;) Helaas heb ik door persoonlijke omstandigheden op dit moment erg weinig tijd om online te zijn en m'n site weer online te brengen. Ik ga proberen hier in de komende weken verandering in te brengen :) Er ligt een nieuwe firmware klaar voor de NEC 2500A en de NEC 1300A (en OEM's) :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Hermanvh schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:27:
Dat is heel mooi! (Niet de persoonlijke omstandigheden.. sterkte ermee :()

..die ligt klaar, wil dat zeggen dat hij ook al online staat? (2500a)via een directe link ofzo?
Ik heb geen bitsetting meer met de laatste firmwareversie volgens dvdinfopro van jou.. Waar kan ik een versie vinden die wel werkt voor bitsetting? DL-support vind ik niet zo belangrijk (te dure media)

[ Voor 14% gewijzigd door robbertb op 20-12-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou afwachten totdat Herrie de nieuwste firmware online zet. Dan kun je kijken of daar wel bittsetting bij zit. :)

* Vagabonding kan bijna niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hebben!!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Pinata schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:24:
[...]

Ik zou afwachten totdat Herrie de nieuwste firmware online zet. Dan kun je kijken of daar wel bittsetting bij zit. :)

* robbertb kan bijna niet wachten :9~
Ik hoef dus geen nieuwe firmware ik ben ook tevreden met een oudere die bv geen duallayer support heeft.. als er maar bitsetting in zit. Ik weet alleen niet waar ik em kan downloaden aangezien de site plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het zelfe probleem dat bitsetting niet werkt :( (beta 5 onder win2k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

Damn, Herrie's site is nog steeds offline en ik heb die firmware nodig :'(

Om de een of andere reden brand m'n NEC 1300A m'n Philips DVD+R's (8x) nog maar op 2.4x ipv op 4x 8)7

Heeft iemand voor mij een mirrortje naar de laatste versie van de firmware van Herrie? :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Priet schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:37:
Damn, Herrie's site is nog steeds offline en ik heb die firmware nodig :'(

Om de een of andere reden brand m'n NEC 1300A m'n Philips DVD+R's (8x) nog maar op 2.4x ipv op 4x 8)7

Heeft iemand voor mij een mirrortje naar de laatste versie van de firmware van Herrie? :)
Uh...
die? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

Daar zie ik niet die van Herrie staan, of ben ik nou scheel? :D

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Onder "NEC-2500/2510A Modified Firmware" zie ik er sowieso al 2 van herrie staan... maar ik had even verkeerd gelezen, zie dat je een 1300A hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Voor 1300 zit je sowieso in het verkeerde topic, maar misschien dat je hier wat kunt vinden:
http://etna.rpc1.org/nec/

Probeer anders even in het juiste topic de filename te achterhalen en gooi die in filemirrors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:34
ik had een vraagje

ik ben hier redelijk nieuw (dit forum), en heb een NEC ND-2510A Dual Layer brander

Nu heb ik Arita dvd-r gekocht (8x) maar kan deze alleen maar branden op 4x speed. Wat is nu de nieuwste BETROUWBARE firmware (liefst met NED handleiding) die dit 'probleem' oplost.......(en waarvan de brander dus niet 'slechter' word, of minder kan branden)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:57
MaStar schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:38:
ik had een vraagje

ik ben hier redelijk nieuw (dit forum), en heb een NEC ND-2510A Dual Layer brander

Nu heb ik Arita dvd-r gekocht (8x) maar kan deze alleen maar branden op 4x speed. Wat is nu de nieuwste BETROUWBARE firmware (liefst met NED handleiding) die dit 'probleem' oplost.......(en waarvan de brander dus niet 'slechter' word, of minder kan branden)....
Dan moet je effe naar de NEC website gaan, daar kan je officiele firmwares downen... Die zijn dan ook niet 'slechter' voor je fikker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik mag hopen dat hij in 8 maanden al door zijn spindle heen is eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Kan ik met deze firmware mijn ND-2500 upgraden naar een ND-2510? (in Windows)

Edit: nu ook met eigen ervaring!

[ Voor 28% gewijzigd door timovd op 04-11-2005 16:11 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste