@ Herrie
Net deze firmware in m'n 2510A geflashed, en ik kan nu ook Verbatim 4x +R's (MCC002) netjes op 8x speed branden!
Alleen jammer dat ik nu niet meer direct kan branden vanaf de oude 30GB 5400RPM harddisk waar ik voorheen images opzette... Die schijf kan de brander niet bijhouden. het eerste stuk gaat nog goed (dat gaat op 6x speed? kan je dat ergens zien in Nero? die zegt namelijk van begin tot eind dat ie op 8x speed brandt) maar ergens halverwege hoor je de drive versneller, en dan is het uit met de pret...
Maarja, luxeprobleempje heet zoiets toch?

AlterEgo schreef op 17 juli 2004 @ 18:20:
Riplock
Met 2510A en standaard 2.15 firmware heb ik het volgende getest in dvdinfopro 256:
film-DVD read speed: max. 3.3 average 3.0
data-DVD read speed: max. 8.0 average 5.63
Zelfde drive met Herrie' s 107v2b5d.bin (en die wordt OK weergegeven in dvdinfopro):
dezelfde scores !
CPU gebruik is minimaal; DMA staat aan, en disktransfers zien er prima uit.
Dus: de drive kan hard genoeg, dus er is geen hardware probleem,
maar de riplock is er nog steeds ???
Vreemd. Ik heb net zelf als test een Film DVD gebrand, en met dezelfde DVD daarna Nero's CD-DVD speed gedraaid.
De leessnelheid begint bij 3.29x en loopt naar het einde (4.35GB) op tot 7.97x speed. Gemiddeld is dat 5.96x.
Ik heb geen idee wat de snelheden mét die riplock zouden zijn, dat heb ik niet getest. Eén keer geprobeerd om met Smartripper een DVD te rippen, en toen liep ie op 2x speed. Dat maar afgebroken en in een andere drive opnieuw geripped
[
Voor 51% gewijzigd door
SambalBij op 18-07-2004 10:17
]