[NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
djengizz schreef op 31 mei 2004 @ 10:01:
Hmm, ga toch weer terug naar de vorige firmware versie. Alles ging prima totdat ik gisteren een Imation DVD+R wou schrijven: power calibration error. Dit ging met mijn vorige firmware wel goed :( .
Oeps, per ongeluk Booktype DVD aangevinkt 8)7. Voordat ik verkeerde ervaringen de wereld in help: Firmware doet het toch goed!
De Imations branden zelfs op 8x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Het rippen en branden van dvd`s gaat met deze firmware maar op een max van rond de 2x???????????
Met dvd decrypter kom ik niet hoger. Ga mn comp ff helemaal opnieuw installen enz. is supertraag, maar weet iemand waar het anders aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ligt niet aan je comp.
waarschijnlijk staat de limiet van 2x nog in de firmware

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Zo ook maar even me Nec geflashed naar 1.07. Hij pakte Platinium DVD- op 8x niet. Na de windows flash doet hij het. Nu maar wachten op goedkopere DL schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Laatst online: 21-08 08:27
FUBAR schreef op 31 mei 2004 @ 21:09:
ligt niet aan je comp.
waarschijnlijk staat de limiet van 2x nog in de firmware
Helder, denk het zelfde prob. te hebben, maaarreee..... hoe los ik dat op, heb laatste FW erin zittten...

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
TheDiver schreef op 01 juni 2004 @ 20:59:
[...]

Helder, denk het zelfde prob. te hebben, maaarreee..... hoe los ik dat op, heb laatste FW erin zittten...
Is hier nu een oplossing voor of niet?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
TheDiver schreef op 02 juni 2004 @ 07:17:
[...]

Is hier nu een oplossing voor of niet?

Groet
Ja, wachten tot Herman antwoord.
En niet kicken na een halve dag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Heb zaterdag even gezellig zitten babbelen met Herrie. De problemen die ik had met betrekking tot de Power Calibration Error's zijn opgelost door de nieuwste versie van Nero 6 te installeren. Hij pakt mijn Arita DVD+R 4speed schijfjes nu ook op 8 speed i.p.v. 6.
Hulde aan Herrie, DVD+R DL wordt volgens Nero nu ook keurig ondersteund... :D

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb 'm ook net geflashed, volgens mij is alles goed gegaan. Het enige dingetje is dat Windows 'm nu ziet als een cd-romspeler ipv een dvd-speler. Ik kan echter wel gewoon dvd's afspelen. Zodadelijk eens kijken of het branden van een single-layer-dvd nog lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:39

Freaked

..

Bij mij werkt alles perfect, ik kan nu ook 4x arita dvd+r op 8x branden, heerlijk! en nero pakt alles perfect! :D (Herman roels _/-\o_)

[ Voor 6% gewijzigd door Freaked op 02-06-2004 17:04 ]

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Herman, kun je niet ook wat voor de plextor 708A gaan maken >:)

Want voor 90 euro dual layer 8x- en +, ik heb alleen 8x :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
Zijn er al meer testen geweest met branden van dual layer discs?

Ik wil een dvd brander kopen en zit nog te twijfelen over welke ik zal kopen.

Vandaag is de LG GSA-4040B behoorlijk in prijs gezakt en kost 59 euro. Het is wel een 4x brander maar kwam in een test wel als beste eruit. Hoewel in die test de Nec 2500 niet meegenomen werd. Deze is dus wel iets slomer dan de 2500 (die brand op 6.5x geloof ik?) maar ik hoor van de 2500 dat er veel media compatibiliteit problemen zijn.

Verder heb je nog de 8x LG GSA-4081B voor 71 euro.

Lite-on (een merk wat mij prima bevalt) heeft verschillende types branders voor in de 7x euro: LDW-811S (74 euro), LDW-851S (75 euro) en LDW-451S (76 euro)

Pioneer die bekend staat (stond) als maker van goede branders heeft de DVR-106 voor 79 euro, en ik hoorde dat die ook DL ondersteund met firmware hack

En het voor mij onbekende merk BTC heeft de BTC DRW1008IM voor 74 euro

Veel keus dus, en allemaal rond de zelfde prijs.

Als jullie mij dus kunnen garanderen dat de NEC 2500 gewoon op goede kwaliteit en zonder zeer verhoogde slijtage dual layer kan branden straks in acceptabele tijd (minder dan een uur) en de andere branders hierboven genoemd dat dus niet zeker weten kunnen dan ga ik voor de 2500

Maar verder hoor ik wel veel klachten over media-compatibiliteit (rotwoord) van de 2500, en dan neig ik weer beetje naar de goedkopere LG van 59 euro (ik ben arm dus elke euro is meegenomen) of de lite-on's omdat ik daar goede ervaringen mee heb.

Kan iemand me helpen in me keuzen door meer te vertellen over de bovenstaande branders en wat de voordelen en nadelen van de 2500 ten opzichte van de rest zijn??

Herrie> kan je misschien meer informatie vrijgeven over je ervaringen met het branden van DL media met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 13:32:
Ik heb geen media compatibilteits problemen hoor. Check anders het topic over de nec 2500 media compatibileit eens. De nec 2500 doet overigens 8x (en niet 6.5 zoals je schreef).

De 2500 doet dual layer met een hack en de enkele test die uitgevoerd is laat zien dat dat daar werkte. Wil je zeker zijn van je zaak moet je een 2510 kopen. Dit is exact hetzelfde als de 2500 maar heeft van NEC uit ondersteuning voor DL.
Heeft iemand al die 2510 :P ?

Kunnen we die firmware daaruit rippen, en zo in die van ons doen :) Lijkt mij dat dit moet kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al die 2510 :P ?

Kunnen we die firmware daaruit rippen, en zo in die van ons doen :) Lijkt mij dat dit moet kunnen :D
Onder welke steen heb jij gezeten? Lees eens de andere topics op dit forum en op forum.rpc1.org ......
Weet je wie Herrie is en wat ie doet?

Hij heeft dus al gedaan wat jij voorstelt!
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=26141

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 13:32:
Ik heb geen media compatibilteits problemen hoor. Check anders het topic over de nec 2500 media compatibileit eens. De nec 2500 doet overigens 8x (en niet 6.5 zoals je schreef).

De 2500 doet dual layer met een hack en de enkele test die uitgevoerd is laat zien dat dat daar werkte. Wil je zeker zijn van je zaak moet je een 2510 kopen. Dit is exact hetzelfde als de 2500 maar heeft van NEC uit ondersteuning voor DL.
ja officieel 8x maar ik dacht gelezen te hebben dat ie dat in de praktijk niet helemaal haald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hertog_Martin schreef op 04 juni 2004 @ 02:22:
[...]

ja officieel 8x maar ik dacht gelezen te hebben dat ie dat in de praktijk niet helemaal haald
Dat doet geen enkele 8x-schrijver. 8x is de maximum-snelheid en die haalt hij alleen maar bij het einde van de dvd.
Alle 8x-schrijvers hebben dus een GEMIDDELDE-snelheid van ~6.5 en een MAXIMUM-snelheid van 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2023

10o

Turbo Charged

Hermanvh _/-\o_

Gisteren me NEC ingebouwd, wilde ik met nero startsmart een dvd gaan branden blijkt hij maar op 2.4x (media is wel geschikt voor 8x) te gaan branden :( ff wat zoek en lees werk hier op tweakers.

Toen maar besloten om me nec te flashen met de laatse firmware van Hermanvh. 2de dvd branden jawel volop op (max) 8x en rond de 9 minuten een dvd van 3.7 GB klaar :), naar mijn weten gaat het branden van een normale cd ook een stuk sneller. Eerste CD die ik bakte zat rond de 3:30 minuten de tweede na de flash zat rond de 2:20 minuten.

Via DVDInfoPro even gekeken wat hij allemaal ondersteund :)

Wordt je toch gewoon vrolijk van.

Hermanvh keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
10o schreef op 04 juni 2004 @ 09:34:

Toen maar besloten om me nec te flashen met de laatse firmware van Hermanvh. Wordt je toch gewoon vrolijk van.

Hermanvh keep up the good work
Welk nummer/naam heeft de laatste firmware, misschien ben ik het spoor bijster :?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 04 juni 2004 @ 08:33:
[...]

Dat doet geen enkele 8x-schrijver. 8x is de maximum-snelheid en die haalt hij alleen maar bij het einde van de dvd.
Alle 8x-schrijvers hebben dus een GEMIDDELDE-snelheid van ~6.5 en een MAXIMUM-snelheid van 8x
Fijne vent, hoe zeker ben jij van je zaak?

Er bestaat een drive-je, genaamd Plextor 708A, heb je vast van gehoord. En die schijnt dus wel constant 8x speed te kunnen schrijven. Dit gaat naar het schijnt ten koste van de leesbaarheid/compatibiliteit van de geschreven discjes.

Om zomaar even onwaarheden te weerleggen 8)

(deze info komt rechtstreeks van Herries toetsenbord, ik heb het zelf niet kunnen testen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 10:42:
[...]

Fijne vent, hoe zeker ben jij van je zaak?

Er bestaat een drive-je, genaamd Plextor 708A, heb je vast van gehoord. En die schijnt dus wel constant 8x speed te kunnen schrijven. Dit gaat naar het schijnt ten koste van de leesbaarheid/compatibiliteit van de geschreven discjes.

Om zomaar even onwaarheden te weerleggen 8)

(deze info komt rechtstreeks van Herries toetsenbord, ik heb het zelf niet kunnen testen.)
Tja, ik ga wel uit van bestaande standaarden natuurlijk P-CLV en P-CAV.
Dat Plextor truken uithaalt om constant 8x te schrijven waardoor hij enkel leesbaar is in je plextor, kan zijn, maar daar zijn de meeste mensen niks mee, en hou ik dus ook geen rekening mee...

[edit]
Oja, trouwens werd er gezegd dat de Nec niet echt 8x doet, die onwaarheid mag je natuurlijk ook altijd weerleggen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 04-06-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:56

The Third Man

The Third Jellyfish

TheDiver schreef op 04 juni 2004 @ 10:40:
[...]

Welk nummer/naam heeft de laatste firmware, misschien ben ik het spoor bijster :?

Groet
Moet je eens boven in het GoT scherm op het cijfertje '1' klikken, dan kom je bij de topicstart waar je de firmware kan aanklikken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een klein probleempje met het firmware update. Ik heb een NEC 2500A en heb het geupdate met Herrie's firmware. Ik heb de windows firmware gepakt omdat ik met de DOS versie overeen kwam. Nadat ik had upgedated ging ik bij nero om te kijken of DVD-DL aan stond. Nou hij stond aan en was opgelucht. Maar toen ik een normale dvd+rw 2.4x van 4.7 gig wou gaan branden kon hij het met een speed van 8x gewoon branden heel raar maar goed. Ik he dus gewoon 2.4x gekozen en begon te branden. Hij brande tot 91 pracent en kwam niet verder. Ik heb met nero en instant cd+dvd geprobeerd e beiden doen dit. De DVD+rw is niet beschadigd want daarme kan ik wel branden met een andere pc en brander.En eerder (voor de update) kon ik wel op de dvd+rw branden. Kan iemand me hieruit helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Laatste versie van Nero gebruikt? Die is naar't schijnt nodig met de fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik weet niet hoe of wat precies, maar zoals Fire69 al aangeeft, is de meest recente versie van Nero nodig om met de firmware waar dit topic over gaat te kunnen branden. Vorige versies geven of power calibration errors, of klappen er tijdens het branden uit.
Gelukkig heb ik zelf alleen last van het eerste gehad, dus geen DVD's vernaggeld.
Versie 6.3.1.10 werkt hier bij mij in ieder geval naar behoren.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:27

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Sevenhunt schreef op 31 mei 2004 @ 15:53:
Het rippen en branden van dvd`s gaat met deze firmware maar op een max van rond de 2x???????????
Met dvd decrypter kom ik niet hoger. Ga mn comp ff helemaal opnieuw installen enz. is supertraag, maar weet iemand waar het anders aan zou kunnen liggen?
Rip-limiet is 100% zeker verwijderd! Misschien dat Windows DMA weer uitgegooid heeft?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Heb nu mn comp compleet geformatteerd en opnieuw installed.( Moest ik zowiezo toch doen )
Ben nu bezig de nieuwste updates van nero 6 te downloaden.
Wanneer ik klaar ben en opnieuw heb getest zal ik ff een update geven.

update 1:
Met dvd decrypter een iso gemaakt van een dvd van 2 gb.
Gemiddelde leessnelheid: 6.6
Maximum leessnelheid: 8.6
So far so good, nu nog branden en een keer met nero branden.

Update 2:
De iso met dvd decrypter gebrand.
Gemiddelde brandsnelheid: 4.9
Maximum brandsnelheid: 6.2
Valt een beetje tegen voor philips dvd+r 8x.
En tot 2 keer toe zag ik dat de buffer helemaal terugliep naar 0% en zich daarna weer opbouwde naar 100%.

Maar de dvd doet het, en daar gaat het om.

[ Voor 58% gewijzigd door Sevenhunt op 04-06-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Heb toch laatste FW erin zitten, mijn IDE staan beide op UDMA en toch leest ie maar op 2 x en brand ie op 2,4 x.

Iemand misshien nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
TheDiver schreef op 04 juni 2004 @ 23:54:
Heb toch laatste FW erin zitten, mijn IDE staan beide op UDMA en toch leest ie maar op 2 x en brand ie op 2,4 x.

Iemand misshien nog een andere optie?
Laat me raden: :r Nforce (2/3) chipset? Zorg voor fatsoenlijke IDE-drivers. Bijv. MS standaard IDE-drivers of allerlaatste Nforce drivers.

In het geval van Intel: Application Accelerator Software eraf gooien!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Hermanvh schreef op 05 juni 2004 @ 00:44:
[...]

Laat me raden: :r Nforce (2/3) chipset? Zorg voor fatsoenlijke IDE-drivers. Bijv. MS standaard IDE-drivers of allerlaatste Nforce drivers.

Nieuwste Nforce drivers geinstaleerd in nero staat nog steeds 2,4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Mag ik vragen waarom? Heb het hier geïnstalleerd maar firmware / branden gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Doet het nu goed hier.
Brandsnelheid kan nog wel wat hoger, maar dat kan ook komen omdat het zo`n kleine dvd was, geen tijd om op te bouwen.
Bij mij heeft het geholpen om mn comp te formatteren en opnieuw te installen. Stond teveel zooi op. Teveel brandprogs rip progs codecs enzenzenz.
Nu dus alleen de nodige dingen en overal de nieuwste versie van installed. Werkt weer prima ok de brander dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:19:
[...]

Onder welke steen heb jij gezeten? Lees eens de andere topics op dit forum en op forum.rpc1.org ......
Weet je wie Herrie is en wat ie doet?

Hij heeft dus al gedaan wat jij voorstelt!
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=26141
Sorry hoor! Doe eens liev :>

Herrie is toch een zogenaamd iemand die de officiele firmware hackt, wat opties toevoegd, en zo een gemodificeerde firmware hack maakt waarmee we meer uit onze branders kunnen halen?? :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
[...]

Helaas, verkeerd geraden, heb nog oud Abit KT7A (Athlon 1.4 Ghz) boardje, dus geen NForce ;).
Het gekke is alleen dat ik mijn compie vanmorgen opstarte, toch wat moest branden, de boel wel goed stond :? :? :?.

Hij werkt nu goed dus ik blijf er van af, maar wat het geweest is.......

Enne, keep on doing the good work _/-\o_

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
Waarschijnlijk hele stomme vraag, maar jullie hebben het over de NEC 2500A... Nu ben ik op zoek naar een dvd brander, en gezien de resultaten met de flashes hier lijkt me deze speler / brander zeer interessant...

Echter, 2500A is hetzelfde als de 2500? Met andere woorden, deze pricewatch?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

party42 schreef op 06 juni 2004 @ 13:26:
Waarschijnlijk hele stomme vraag, maar jullie hebben het over de NEC 2500A... Nu ben ik op zoek naar een dvd brander, en gezien de resultaten met de flashes hier lijkt me deze speler / brander zeer interessant...

Echter, 2500A is hetzelfde als de 2500? Met andere woorden, deze pricewatch?
Jep dat is dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
:)

sorry voor mijn vraag. 1 seconde langer zoeken (ander topic) en ik zag het antwoord ook staan. Dank voor je antwoord!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Hermanvh / Herrie:

Zou je misschien een officiele mededeling willen doen over je support voor de 1100/1300 drives?
Ga je nog verder werken aan deze firmwares of is de meest recente versie (1300 1.08v2 dacht ik) ook echt de laatste?

Ik heb een 1100 en wil graag flashen naar die 1300 1.08v2 fw, maar wil toch graag Nero blijven gebruiken. Heeft de meest recente Nero nog steeds geen fatsoenlijke bitsetting support?
Misschien kun je een versie maken die Nero niet blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
QuarK schreef op 06 juni 2004 @ 14:45:
Hermanvh / Herrie:

Zou je misschien een officiele mededeling willen doen over je support voor de 1100/1300 drives?
Ja :)
Ga je nog verder werken aan deze firmwares of is de meest recente versie (1300 1.08v2 dacht ik) ook echt de laatste?
Nieuwere versie staat op de planning, maar moet nog aan begonnen worden :(

Ik heb een 1100 en wil graag flashen naar die 1300 1.08v2 fw, maar wil toch graag Nero blijven gebruiken. Heeft de meest recente Nero nog steeds geen fatsoenlijke bitsetting support? 6.3.1.15 is ok!
Misschien kun je een versie maken die Nero niet blacklist?Nero heeft altijd gewerkt, wanneer je booktype instelt met DVDInfoPro

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Kick ass!
Bedankt voor het vlotte antwoord, ik ga zo gelijk upgraden ;)

Ik meende echt dat ik in een changelog van je had zien staan dat bitsetting niet fijn werkte met Nero.. of bedoelde je daar die optie van Nero zelf mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
QuarK schreef op 06 juni 2004 @ 15:11:
Kick ass!
Bedankt voor het vlotte antwoord, ik ga zo gelijk upgraden ;)

Ik meende echt dat ik in een changelog van je had zien staan dat bitsetting niet fijn werkte met Nero.. of bedoelde je daar die optie van Nero zelf mee?
Optie van Nero zelf.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Zo juist heb ik mijn firmware ook geflashed naar 1.07 herrie ;) Maar ik vraag me af als ik gewoon single dvds blijf branden dan doe ik de laser toch niet belasten? Want er gaan ook wat geruchten rond dat de laser te zwaar wordt belast als je dubbellayer gaat branden.

Nogmaals, als ik deze firmware upgrade doe maar single blijf branden dan zal de levensduur dus niet korter worden van de NEC2500a ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
appies schreef op 06 juni 2004 @ 17:48:
Zo juist heb ik mijn firmware ook geflashed naar 1.07 herrie ;) Maar ik vraag me af als ik gewoon single dvds blijf branden dan doe ik de laser toch niet belasten? Want er gaan ook wat geruchten rond dat de laser te zwaar wordt belast als je dubbellayer gaat branden.

Nogmaals, als ik deze firmware upgrade doe maar single blijf branden dan zal de levensduur dus niet korter worden van de NEC2500a ?
Als je het volgens logica beredeneerd niet, maar ik kan er geen 100% zekerheid over geven. Lijkt me trouwens sterk als het zo zou zijn!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
om effe te vermelden, juist gezien dat de 2500A (www.forcom.be) 85 euros kost, en de 2510A 99 euro

dan koop ik toch beter direct de 2510A of niet? Ipv de 2500A te modden, kwestie van garantie te behouden en dergelijke.

op www.forcom.be
NEC DVD + -R/+ -RW ND-2500A 83.34 €
NEC DVD + -R/+ -RW ND-2500A Black 85 €
NEC DVD -/+rw Dual Layer ND2510 99 €
NEC DVD -/+rw Dual Layer ND2510 Black 99 €
ter vergelijking
Sony DRU700A dual layer DVD+/-RW 8x 151.17 €

:-)

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Heb de DL firmware tijdje getest, maar helaas ik ben weer terug gegaan naar de vorige versie. Ik brand zelf altijd op That's Write (mediacode: leaddata01), deze die stopten op een willekeurig punt en dat koste me net iets teveel dvd's. Nu weer terug naar vorige versie en geen centje pijn. Verder heb ik nog een raar geval met de firmware, als ik That's write's op 8 x brand dan geeft hij aan dat de hele disc is gebrand alleen wanneer je dan de Dvd bekijkt blijkt dat het eerste gedeelte wel is gebrand, middengedeelte niet en einde weer wel. Iemand hier ervaringen mee?

Herrie niks dan lof verder voor de ontwikkeling van je firmwares, de eerstvolgende ga ik zeker weer testen _/-\o_

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herry ik heb ook een probleem met bitsetting als ik dvdinfopro gebruik zet deze hem wel naar rom maar kan ik niet meer branden met nero.
Volgens de help van dvdinfopro klopt dit ook.
NOTE: We have discovered that the “Set Drive Default” settings are overridden by both Nero 5.5 and Nero 6.0 even if the book type settings are disabled, it still sends commands that overwrite and changes them. Stomp Record Now Max does not have this problem and writes the discs with whatever settings are default. We recommend you use Record Now instead of Nero.

If anyone finds other burning apps that work correctly with the default book settings please email me.

Mijn vraag is of je ook nero compatible kan maken met bitsetting.
Ik heb overigens nero 6.3.1.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Is de 2500 met herrie's firmware nou echt gelijk aan de 2510?

Ik snap trouwens niet waarom NEC maar 10 puntjes erbij doet. Dual Layer is toch best wel een grote stap, is het soms geen volwaardige dual layer brander en komt er binnenkort een aan die sneller is ofzo?

Ik bedoel van 4x naar 8x gingen ze van 1300 naar 2500 en dan dual layer erbij wordt maar 2510. Ik noem dual layer toch niet echt een kleine upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:08

Tead

nnb

Is deze firmware ook geschikt voor een NEC 2100 8x DVD+R(W) brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Hertog_Martin schreef op 07 juni 2004 @ 15:06:
Is de 2500 met herrie's firmware nou echt gelijk aan de 2510?

Ik snap trouwens niet waarom NEC maar 10 puntjes erbij doet. Dual Layer is toch best wel een grote stap, is het soms geen volwaardige dual layer brander en komt er binnenkort een aan die sneller is ofzo?

Ik bedoel van 4x naar 8x gingen ze van 1300 naar 2500 en dan dual layer erbij wordt maar 2510. Ik noem dual layer toch niet echt een kleine upgrade.
Al eerder is door iemand gezegd:

NEC firmwares zijn simpel. De 2510 is hardwarematig identiek aan de 2500 (tenminste in de meeste gevallen, percentages zullen moeten blijken wanneer DL schijfjes echt voor het grote publiek beschikbaar komen). Door de identificatie van de drive in de firmware aan te passen naar 2500, werkt het dus ook op de 2500.

Deze firmware komt van een HP 520i af, dit omdat deze bitsetting ondersteunt

Het is dus wel een officiële NEC firmware, maar met wat aanpassingen m.b.t. regio lock, rip lock, media en aangepast voor de 2500.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
Svzje schreef op 07 juni 2004 @ 15:56:
[...]

Al eerder is door iemand gezegd:

NEC firmwares zijn simpel. De 2510 is hardwarematig identiek aan de 2500 (tenminste in de meeste gevallen, percentages zullen moeten blijken wanneer DL schijfjes echt voor het grote publiek beschikbaar komen). Door de identificatie van de drive in de firmware aan te passen naar 2500, werkt het dus ook op de 2500.

Deze firmware komt van een HP 520i af, dit omdat deze bitsetting ondersteunt

Het is dus wel een officiële NEC firmware, maar met wat aanpassingen m.b.t. regio lock, rip lock, media en aangepast voor de 2500.
Als ik het dus goed begrijp kan ik gewoon de officiele 2510 firmware erop zetten, en komen daar geen updates meer voor want hij komt rechtstreeks van de brander af.

Ik hoef geen riplock of bitsettings, want tot nu toe werkt het ook gewoon met de officiele 2500 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Ik heb mijn NEC ND-2500 gisteren opgehaald omdat mijn Lite-On LDW-411S het lootje heeft gelegd :S

Ik heb nu ook deze firmware gedownload maar wat kan ik het beste doen?
Onder windows of onder dos flashen?

Is deze 1.07v2 Beta 5 de beste firmware tot nu toe of kan ik beter een officiele NEC firmware erin flashen?

[ Voor 147% gewijzigd door Ryudo op 09-06-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ryudo schreef op 09 juni 2004 @ 14:14:
Ik heb mijn NEC ND-2500 gisteren opgehaald omdat mijn Lite-On LDW-411S het lootje heeft gelegd :S

Ik heb nu ook deze firmware gedownload maar wat kan ik het beste doen?
Onder windows of onder dos flashen?

Is deze 1.07v2 Beta 5 de beste firmware tot nu toe of kan ik beter een officiele NEC firmware erin flashen?
DOS is veiliger, maar Windows werkt ook prima in 99,9% v/d gevallen. Beta 5 is stukken beter dan officiële NEC update!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hermanvh schreef op 09 juni 2004 @ 18:45:
[...]

Beta 5 is stukken beter dan officiële NEC update!
Is het dan ook beterom een 2500 te kopen met herrie's dual layer firmware of een 2510 met nec's officieele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Beste is volgens mij een 2510 met herrie firmware. Dan weet je zeker dat het dual-layer-gedeelte van je writer het zeker aankan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Tja, aangezien er denk ik geen kans bestaat dat binnen een week ofzo er een uitgebreide hardware test gehouden zal worden tussen de 2500 en de 2510 neem ik toch maar geen risico en leg ik wat extra neer voor de 2510

Misschien toch wat hardwarematige optimalisaties enzo.

En als het niet nodig is kloot ik liever niet met onofficieele firmwares(hoe goed ze ook zijn) vanwege garantie. Je weet maar nooit..

Ik wacht nog een weekje, want er gaat nu elke dag nog een euro af van de prijs van de 2510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ik heb dus de NEC ND-2500 en nu met Herrie's 1.07v2 Beta5 firmware erin. (de flash is gelukt dacht ik)
Ik heb nu Nero 6.3.1.15 maar krijg bij het branden de volgende fout:

21:05:12 #21 CDR -1106 File Writer.cpp, Line 304
Power calibratiefout

Nero kapt dan met het brandproces.
Ik dacht dat de nieuwste Nero geen problemen had met deze firmware?
Iemand een tip zodat ik niet meer dvd's verknal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ryudo schreef op 09 juni 2004 @ 21:11:
Ik heb dus de NEC ND-2500 en nu met Herrie's 1.07v2 Beta5 firmware erin. (de flash is gelukt dacht ik)
Ik heb nu Nero 6.3.1.15 maar krijg bij het branden de volgende fout:

21:05:12 #21 CDR -1106 File Writer.cpp, Line 304
Power calibratiefout

Nero kapt dan met het brandproces.
Ik dacht dat de nieuwste Nero geen problemen had met deze firmware?
Iemand een tip zodat ik niet meer dvd's verknal?
Power Calibration Error verknalt geen DVD's! Je kan ze gewoon weer gebruiken! Nero :r :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ok dat scheelt dan alweer een stuk dat ik de dvd's niet weg hoef te gooien :D (ik had hem nog in m'n drive zitten dus hij is nog bruikbaar :P)

Maar de nieuwste nero moet gewoon vlekkeloose met deze firmware branden.
Oh ja, ook misschien wel ff handig. Het gaat om dvd's van Philips met als mediacode Ritek R02.

edit:

Het probleem lijkt opgelost te zijn. Het probleem doet zich pas voor als ik met dvdinfo de booktype op dvd-rom zet ipv dvd+r :S
Als ik hem gewoon op dvd+r laat branden gaat het wel goed

[ Voor 27% gewijzigd door Ryudo op 09-06-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

booktype hoef je niet aan te vinken, dat heeft Herman vaker gezegd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Nitai schreef op 10 juni 2004 @ 11:11:
booktype hoef je niet aan te vinken, dat heeft Herman vaker gezegd.
Nee hoeft niet natuurlijk maar wat als je het wel nodig hebt (mijn Panasonic speelt alleen + als de book type op ROM staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Laatst online: 20:33
Ik heb de ND 2500A sinds gisteren.
Samen met een spindle van 25 platinum 8 speed dvd+R.

Dit is de media-code daarvan:
Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR02
Media Product Revision Number 03h
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed 8.0x 11080KBps
Available Write Descriptor CAV 8.0x 11080KBps
Available Write Descriptor CAV 5.9x 8112KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 22E0BFh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

Ook heb ik een platinum dvd+rw 4 speed.
Mediacode:

Media code/Manufacturer ID RICOHJPNW11
Media Product Revision Number 01h
Book Type DVD+RW
Media Type DVD+RW
Media Id Code Speed 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
BG Format Status Suspended
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 23053Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

-------------------------------------------------------------------------------
Nu heb ik op 3 dvd+r's dvd's geback-upped. En op de Dvd+RW ook 1 dvd.
Mijn stand-alone (pro-line dvd1040, jaar oud) kan alleen de dvd+rw aflezen!
Ik heb de standaard firmware 1.06. Allen gebrand met Nero express 5.5.

Als ik deze firmware download en flash, en dan de dvd's nog een keer brandt, met booktype, kan hij ze dan wel lezen, of ligt het waarschijnlijk ergens anders aan?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen-v op 10-06-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Wat ik me ook nog even afvroeg.
Kan de NEC ND-2500 wel overweg met Kprobe van Lite-On?
Ik zie in de startpost namelijk een plaatje van een Kprobe score staan die gedaan is met een NEC drive. Ik dacht dat Kprobe alleen met (klonen van) Lite-On drives overweg kon.
Bij mij wil Kprobe geen tests doen met mijn nd-2500 en de 1.07v2 beta5 firmware.
Het lijkt er wel op dat ie wil beginnen maar hij kapt de test zonder enige melding af.

Hoe zit dit precies?

[ Voor 14% gewijzigd door Ryudo op 10-06-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ryudo schreef op 10 juni 2004 @ 16:42:
Wat ik me ook nog even afvroeg.
Kan de NEC ND-2500 wel overweg met Kprobe van Lite-On?
Ik zie in de startpost namelijk een plaatje van een Kprobe score staan die gedaan is met een NEC drive. Ik dacht dat Kprobe alleen met (klonen van) Lite-On drives overweg kon.
Bij mij wil Kprobe geen tests doen met mijn nd-2500 en de 1.07v2 beta5 firmware.
Het lijkt er wel op dat ie wil beginnen maar hij kapt de test zonder enige melding af.

Hoe zit dit precies?
Bij mijn NEC werkt dat ook niet, met mijn Sony 1612 (LiteOn 166S in werkelijkheid) wel. Wellicht heeft hij de info met de NEC uitgelezen en naast de grafiek geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 10 juni 2004 @ 17:32:
[...]
Bij mijn NEC werkt dat ook niet, met mijn Sony 1612 (LiteOn 166S in werkelijkheid) wel. Wellicht heeft hij de info met de NEC uitgelezen en naast de grafiek geplakt?
Was een bugje in Kprobe, scans zijn met LiteOn 812 @ Sony DRU 700A gemaakt!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ah dan is het duidelijk.
Er zijn dus niet meer mogelijkheden om een PI/PO scan te maken dan met Kprobe of CD/DVDSpeed van Nero?
CD/DVDSpeed wil de NEC ook niet pakken omdat die nog niet ondersteunt wordt.

Want mijn Lite-On heeft dus de geest gegeven en ik zou wel us een PI/PO scan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik hier een NEC 2500A, deze is vandaag binnengekomen, maar iedereen heeft het over december 2003 en Maart 2004, maar ik heb er dus eentje van april 2004, dus 1 maand later, nou vraag ik mij af, zal er veel verschil tussen zitten of zal het gewoon hetzelfde zijn gebleven...

Ik zal deze ook gaan testen zodra ik DL schijfjes hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
Vorkie schreef op 10 juni 2004 @ 18:12:
Ik hier een NEC 2500A, deze is vandaag binnengekomen, maar iedereen heeft het over december 2003 en Maart 2004, maar ik heb er dus eentje van april 2004, dus 1 maand later, nou vraag ik mij af, zal er veel verschil tussen zitten of zal het gewoon hetzelfde zijn gebleven...

Ik zal deze ook gaan testen zodra ik DL schijfjes hebt... :)
Ik heb mijnes uit mei net succesvol geflashed in Dos :P

Ik ga nu proberen te branden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de beta 5 en 4 en ik ben 8speed aan 't testen.
Voor zover ik heb ondervonden bij DVD-R
Ritek g04 werkt 8speed
Princo werkt 8speed
Prodisc S03 werkt 8speed (maar geeft serieus wat errors het laatste derde van de dvd) ging wel met beta 4 dan was ie wel perfect leesbaar

Ik test nog wel wat verder.
In België kost een princo en een ritek g04 zo rond de 60cent per stuk.
Prodisc (Fuji) kost 95cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Groothandel heeft nu standaard dual layer NEC 2500's.
Let daar dus op, je hoeft dan niet te upgraden en krijgt dus gewoon standaard dual layer van nec zelf.
Zijn inkoop ongeveer 10 euro meer dan de 'oude' 2500.
edit: Heet dus 2510, sorrie bij mij stond gewoon 2500 op de site.

[ Voor 18% gewijzigd door Spice op 12-06-2004 08:45 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Spice schreef op 12 juni 2004 @ 08:44:
Groothandel heeft nu standaard dual layer NEC 2500's.
Let daar dus op, je hoeft dan niet te upgraden en krijgt dus gewoon standaard dual layer van nec zelf.
Zijn inkoop ongeveer 10 euro meer dan de 'oude' 2500.
edit: Heet dus 2510, sorrie bij mij stond gewoon 2500 op de site.
Ja duh, de firmware van de 2510 is door 'herrie' dus gebruikt voor deze DL firmware voor de 2500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Fout :P
Herrie heeft de firmware van de HP 520i gebruikt voor deze 1.07v2 B5 firmware.
De HP firmware ondersteund bitsetting en die van de NEC 2510 niet.
De uiteindelijke verise zal dan ook gebaseerd zijn op de HP firmware.
Deze info heb ik van een ander forum gehaald en komt uit quotes van Herrie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor beta 6 heeft ie wel firmware van de nec2510 gebruikt en die ondersteund ook dl.
Beta 5 is wel de beste, vind ik zelf ook, brandt veel 8x en vrij vaak is ie dan nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een paar dagen 2 nec 2500a
ik heb ze meteen geflash in dos en werkt allemaal goed dl kan ik niet testen geen schijfjes
binnekort heb ik miss wel dl schijfjes

ik kan branden met de nieuwste versie van nero en met pinnacle instant cd+dvd 8
met alle updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ik heb slechte ervarigen met Platinum 8x schijfjes hier. een PI in het begin van 60 maar naar het eind gaat het richting 700 :'( . Ik test de schijfjes op m'n Lite-On 411S

Philips schijfjes vind m'n nd 2500 juist wel weer smakelijk want die hebben een PI van rond de 30a40. :9
De PO is bij beide merken dvd's wel goed.

Zometeen nog maar even een test doen op een Traxdata dvd+r van de Blokker 8)

Dit alles met de 1.07v2 B5 Firmware van Herrie die het zowel onder Nero als CopyToDVD prima doet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ryudo op 15-06-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ben zeer onder de indruk van de B5 firmware.

Ik kreeg meteen DVD+R DL support, en ik kon el-cheapo budget DVDtjes van 25stuks voor €17,50 op 8x branden. Geen 1 fout en ze spelen allemaal perfect op me Cyberhome DVD speler.

Ik kon voorheen ook vaak gekopieerde DVDs niet opnieuw kopieëren en dat ging nu ook goed. Ik blijf voorlopig bij B5.

Thanks Hermanv :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
Ryudo schreef op 15 juni 2004 @ 12:13:
Ik heb slechte ervarigen met Platinum 8x schijfjes hier. een PI in het begin van 60 maar naar het eind gaat het richting 700 :'( . Ik test de schijfjes op m'n Lite-On 411S

Philips schijfjes vind m'n nd 2500 juist wel weer smakelijk want die hebben een PI van rond de 30a40. :9
De PO is bij beide merken dvd's wel goed.

Zometeen nog maar even een test doen op een Traxdata dvd+r van de Blokker 8)

Dit alles met de 1.07v2 B5 Firmware van Herrie die het zowel onder Nero als CopyToDVD prima doet :)
Platinum +R 8x met ricoh 20h ofzo gaf bij mij ook wel errors, maar op 4x lukte het wel goed, probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ik heb ze zowel op 4x als 8x gebrand maar net even over de helft van de dvd gaan ze de mist in qua PI. De PO is wel overal beneden de 4 dus dat zit wel goed.
Geen idee waar het precies aan ligt maar vooralsnog lijkt het toch bij de dvd's te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nec 2500 de firmware gegeven van Vlad & Igor, The Dangerous Brothers, te downloaden via http://tdb.rpc1.org/firmware/2510K0P2.ZIP
De nec 2500 is nu de 2510 geworden en ondersteund (volgens diverse progjes) DUAL LAYER en daarbij is de speedlock en regiohandeling verwijderd. Dual layer heb ik zelf nog niet kunnen testen omdat ik nog geen DL-schijfje heb, echter brand hij na deze firware update de SL (Platinum) zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 17:20:
Ik heb mijn nec 2500 de firmware gegeven van Vlad & Igor, The Dangerous Brothers, te downloaden via http://tdb.rpc1.org/firmware/2510K0P2.ZIP
De nec 2500 is nu de 2510 geworden en ondersteund (volgens diverse progjes) DUAL LAYER en daarbij is de speedlock en regiohandeling verwijderd. Dual layer heb ik zelf nog niet kunnen testen omdat ik nog geen DL-schijfje heb, echter brand hij na deze firware update de SL (Platinum) zonder problemen.
Daar gaat dit topic niet over. Lees de titel maar. NFI
|:(

Ook al dat ge-emmer over welke schijfjes nou goed zijn (tenzij natuurlijk met beta5 DL firmware) bestaat een ander topic over. [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hoor ik hier iedereen altijd spreken ove een NEC 2500 en
een 2500a. Nu heb ik onlangs een NEC 2500bl aangekocht,
en mijn vraag is ; lukt de firmware upgrade hier ook op ? ( dl )

Verder heb ik onlangs test resultaten te zien gekregen, van zowel
enkel als dlayer...en naar schijnt zou ' MAM ' het beste uit de test komen.

Iemand hier ervaring mee?

En nog iets als je nu d sided dvd heb, kun je dan na 1 laag te branden
gewoon je dvd omdraaien en deze branden ? zou moeten lukken niet ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MAM zijn Mitsui's. En Mitsui is _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I AGREE.... SUPER ( hoewel werkt niet bij een vriend op zijn Sony )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Fire69 schreef op 18 juni 2004 @ 07:05:
MAM zijn Mitsui's. En Mitsui is _o_
TROEP!

MAM-E DVD-R 4x

Uitgeprobeerd op 3 DVD-branders:
Sony DRU500AX matig 2x slecht 4x
Liteon 811S slecht op 2x en 4x
Nec2500a matig 2x slecht 4x (met laatste firmware Herrie en onleesbaar op 6x en 8x)
:'(

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Raar want hun cd-r's zijn echt wel meesterlijk goed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
GrrRon schreef op 18 juni 2004 @ 14:22:
[...]

TROEP!

MAM-E DVD-R 4x

Uitgeprobeerd op 3 DVD-branders:
Sony DRU500AX matig 2x slecht 4x
Liteon 811S slecht op 2x en 4x
Nec2500a matig 2x slecht 4x (met laatste firmware Herrie en onleesbaar op 6x en 8x)
:'(
DVD-R is zeer acceptabel!

4x werkt nu goed, ik ben aan't proberen om 6x en 8x te verbeteren, omdat dit nu nog onleesbare schijfjes geeft :'( Ik weet bijna zeker dat 6x en/of 8x gaat werken. Het is puur een kwestie van veel testen en juiste write strategy vinden :)

Kprobe met Mitsui (White Printable van CD Freaks Shop) op 4x:
Afbeeldingslocatie: http://herrie.rpc1.org/images/MCI4XG01%20NEC%202500A%20107v2fi%20@%204x%20readback%20@%204x.PNG

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Nou Herrie, ik ben al lang blij dat je ze op 4x goed kan laten branden.
Ik dacht toen ik ze kocht met MAM-E zit ik wel goed, niet dus.

Ik heb er nu spijt van dat ik een halve spindel aan mijn neefje heb gegeven en heb er nog 24.
En ik ben best bereid om er een aantal voor je te testen op mijn Nec2500 en op deze manier mijn bijdrage aan je te leveren.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lol, ik posten op het firmware forum, blijkt herrie gewoon een hollander te zijn 8)7 maar goed, weten we dat ook weer ;)

krijg mijn mam-e'tjes als het goed is begin volgende week, dus dan zal ik eens kijken wat ze doen, en als je een proefpersoon nodig hebt dan laat het maar weten! (stuur maar een mailtje o.i.d.)
Moet er wel bij melden dat ik mijn brander eigenlijk puur voor films gebruik en weinig ervaring heb met testen van dvd's, maar wat niet is kan nog komen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door floriske.nl op 22-06-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze firmware er al een tijdje op staan en het werkt goed.maar deze FW moet ook regio vrij zijn maar als ik een R1 shijf wil gebruiken met dvd shrink dan krijg ik een melding dat ik regio moet switchen en dat dit dan nog maar 1x kan.
hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In heel deze topic vond ik nog geen antwoord op mijn vraag :

Is die firmware ook geschikt voor een NEC 2500 BL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 21:01:
In heel deze topic vond ik nog geen antwoord op mijn vraag :

Is die firmware ook geschikt voor een NEC 2500 BL ?
Yup, werkt!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:34:
ik heb deze firmware er al een tijdje op staan en het werkt goed.maar deze FW moet ook regio vrij zijn maar als ik een R1 shijf wil gebruiken met dvd shrink dan krijg ik een melding dat ik regio moet switchen en dat dit dan nog maar 1x kan.
hebben meer mensen hier last van?
Omdat regiobeveiliging ook in Windows en de DVD Player software zit! De firmware haalt alleen de beveiliging uit de brander zelf!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omzeil je dit niet eenvoudig met AnyDVD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik heb ook een Nec 2500A en ik heb hem ook geflashd naar de 1.07v2 DL Beta 5 firmware maar ik heb een paar probleempjes. Soms stopt ie gewoon met branden van een cd (bij dvd's "nog" niet), en ik kan geen PI en PO testen terwijl ik daar wel erg benieuwd naar was tussen de verschillende schijfjes. Enig idee waardoor deze problemen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Possstema schreef op 23 juni 2004 @ 21:14:
Ik heb ook een Nec 2500A en ik heb hem ook geflashd naar de 1.07v2 DL Beta 5 firmware maar ik heb een paar probleempjes. Soms stopt ie gewoon met branden van een cd (bij dvd's "nog" niet), en ik kan geen PI en PO testen terwijl ik daar wel erg benieuwd naar was tussen de verschillende schijfjes. Enig idee waardoor deze problemen komen?
Geen PI/PO testen waarmee? De NEC heeft deze functie zelf niet! Voor CD-R's heb ik niets aangepast, kan dus niet door mijn hacks komen ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Laatst online: 07-04 11:50
Hermanvh schreef op 23 juni 2004 @ 21:27:
[...]

Geen PI/PO testen waarmee? De NEC heeft deze functie zelf niet! Voor CD-R's heb ik niets aangepast, kan dus niet door mijn hacks komen ;)
Ohw vandaar, ik probeerde het dus gewoon met mijn NEC, miss wordt het cd-r later nog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Possstema schreef op 23 juni 2004 @ 21:33:
[...]

Ohw vandaar, ik probeerde het dus gewoon met mijn NEC, miss wordt het cd-r later nog opgelost.
Ik heb hier zelf nog geen probs mee gehad! Misschien dat bepaalde merken CD-R niet super werken? Ik gebruik alleen Taiyo Yuden en Mitsui CD-R's hier ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
@Possstema
Welk merk/type cd-r? 800mb cd's toevallig? En net op de laatste minuut failen?

Graag wijs ik je op dit topic: [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml]
:)

Misschien heb je er wat aan en wij hebben wat aan jouw info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:13
Ik heb sinds gister 1.07 v2 op mijn brander staan.. En nu heb ik al voor de 2e keer deze avond dat Nero gewoon stomweg stopt met branden. Dit keer op 90%. De teller gaat gewoon verder, maar er gebeurt niks meer. Als ik nero afsluit via taskmanager moet ik eerst mn pc restarten voordat ik weer wat met de drive kan :/
Iemand enig idee hoe dit kan?
Het probleem doet zich voor bij dvd-r van Leaddata (oid) 2 verschillende spindles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
BobR13 schreef op 24 juni 2004 @ 04:35:
Ik heb sinds gister 1.07 v2 op mijn brander staan.. En nu heb ik al voor de 2e keer deze avond dat Nero gewoon stomweg stopt met branden. Dit keer op 90%. De teller gaat gewoon verder, maar er gebeurt niks meer. Als ik nero afsluit via taskmanager moet ik eerst mn pc restarten voordat ik weer wat met de drive kan :/
Iemand enig idee hoe dit kan?
Het probleem doet zich voor bij dvd-r van Leaddata (oid) 2 verschillende spindles..
Probeer eens DVDDecrypter of CopyToDVD. Er zitten wat vage bugs in Nero de laatste tijd. Zorg er ook voor dat je ALTIJD de laatste versie van Nero hebt!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:13
Ik gebruik nu CopyToDVD, en tot nu toe nog geen problemen :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste