[Azureus] Hardnekkig NAT probleem (6881-6889)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hola :)

Bij mijn pa thuis heb ik Azureus geinstalleerd. Dit programma heeft prima gewerkt, echter wordt er geen enkele download meer gestart. Het lijkt er op dat het programma geen verbinding kan maken, de torrents zijn allemaal rood (smiley).

Hij heeft een ADSL aansluiting met een speedtouch 510 ethernet modem. Deze is aangesloten op een Wirteless router van Edimax (). Deze wireless router heeft NAT ondersteuning en ik heb deze dan ook ingesteld voor de poorten 6881 t/m 6889. Deze poorten worden geforward naar het interne IP (192.168.2.100)
Private IP: 192.168.2.100
Type: TCP+UDP
Port Range: 6881-6889
Comment: Azureus
Maar wanneer ik Azureus wil gaan configureren en een poort moet aangeven dan geeft hij bij de poorten 6881 t/m 6889 de volgende foutmelding:
Testen van poort 6881... NAT-Fout
Dat zelfde geldt dus ook voor de poorten t/m 6889.

Ik heb gezocht op 'Azureus NAT probleem' en heb de volgende topics gevonden:
[rml][ winxp] Azureus download probleem[/rml]
kan iemand me helpen met bittorent?
BitTorrent Download Snelheid te laag?

N.a.v die topics heb ik het volgende tevens gedaan of gecontroleerd:

Verschillende trackers geprobeert, verschillende torrent files getracht te downloaden, firewall uitgeschakeld, NAT forwarding opnieuw ingesteld. Niks heeft geholpen. Het rare is dat de torrentfiles die ik vanaf hier niet kan downloaden wel bij mij thuis kan downloaden. Dus het ligt niet aan het torentbestand of tracker. Het probleem ligt bij deze PC... Maar wat? Wie kan mij helpen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Azureus heeft tegenwoordig nog meer 1 poort nodig, maar daar gaat het even niet om.

Hoe is je modem ingesteld? In de standaard config is dat ook een router, en zal het dus bij je modem al mis gaan. Ik heb zelf ook een speedtouch 510, en een D-link wireless router er direct achter. Toch stel ik de portmaps op het modem in, deze heeft namelijk de router functie in mijn netwerk op zich genomen, en het werkt perfect.

Ga eens naar http://10.0.0.138/ , en stel daar eens een paar portmaps in (bij NAP(T)P ofzo), en kijk of het werkt.

[ Voor 2% gewijzigd door Grimli op 20-05-2004 15:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Grimli schreef op 20 mei 2004 @ 15:53:
Ga eens naar http://10.0.0.138/ , en stel daar eens een paar portmaps in (bij NAP(T)P ofzo), en kijk of het werkt.
Daar moet een Inside Port en een Outside Port opgeven...

Internal IP: 192.168.2.100 + Inside Port
External IP: 195.240.126.108 + Outside Port

De IP's weet ik dus wel, maar wat moet ik bij die Ports instellen? Ik heb Azureus nu ingesteld op Port 6882... Moet ik dat bij beide, dus Inside en Outside port instellen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
outside ip: mag je volgens mij gewoon leeg laten
inside ip: je binnen ip (192.168.2.100)
outside port: 6882 (of wat je ook wil)
inside port: 6882 (of wat je ook wil)

edit:
Even mijn eigen config bekeken, en outside is inderdaad gewoon leeg, en werkt prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Grimli op 20-05-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
* update *

Thanx, het werk bij mijn pa :)

* echter: *

Nu alleen bij mij nog. Ik heb een @Home aansluiting, @Home breedband (2,5 mbit) met een standaard Motorola modem. Deze is verbonden aan de zelfde Wireless router als die mijn pa heeft, een Edimax BR-6104W. Ook daarin staat die poortforwarding ingesteld:
Private IP: 192.168.2.100
Type: TCP+UDP
Port Range: 6881-6889
Comment: Azureus
Azureus geeft bij mij ook de zelfde foutmelding:
Testen van poort 6881... NAT-Fout

Ik kan de Motorola modem vanaf mijn PC benaderen d.m.v. http://192.168.100.1
Echter kan ik niet, zoals bij de modem van mijn pa, portmaps instellen. Je kan alleen statussen bekijken, voor de rest niet... ;(

Wie weet hoe ik van mijn NAT probleem af kom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Merely schreef op 25 mei 2004 @ 17:22:
* update *

Thanx, het werk bij mijn pa :)

* echter: *

Nu alleen bij mij nog. Ik heb een @Home aansluiting, @Home breedband (2,5 mbit) met een standaard Motorola modem. Deze is verbonden aan de zelfde Wireless router als die mijn pa heeft, een Edimax BR-6104W. Ook daarin staat die poortforwarding ingesteld:
[...]
Azureus geeft bij mij ook de zelfde foutmelding:
[...]

Ik kan de Motorola modem vanaf mijn PC benaderen d.m.v. http://192.168.100.1
Echter kan ik niet, zoals bij de modem van mijn pa, portmaps instellen. Je kan alleen statussen bekijken, voor de rest niet... ;(

Wie weet hoe ik van mijn NAT probleem af kom? :)
Hier ook een external IP ingevuld :? Want voor zover mijn NAT kennis gaat was dat je probleem van je pa. Volgens mij geef je je modem dan juist toestemming om alleen dat ene IP te routen.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je de Motorola via telnet benaderen en daar de portmaps instellen?
edit:
Tuuuut tuuuuut tralala 8)7

In de Het Grote Poortmappingsverhaal staan een tweetal programma's om dat met Alcatels automagisch te doen, maar niet voor de Motorola. Kijk dus even of het via telnet kan. Alternatief is (het IP van) de PC waar Azureus draait als sort-of DMZ in te stellen als dat kan, dan heb je daar geen portmaps nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 26-05-2004 18:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
euh F_J_K: motorola bij @home is een modem hoor en geen router :)

TS: Probeer ff een andere poort in azerus in te stellen en die door te mappen. ik had precies hetzelfde laats. misschien zit @home wel op die poort te kutten

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
laurens0619 schreef op 26 mei 2004 @ 17:43:
euh F_J_K: motorola bij @home is een modem hoor en geen router :)

TS: Probeer ff een andere poort in azerus in te stellen en die door te mappen. ik had precies hetzelfde laats. misschien zit @home wel op die poort te kutten
Ik heb de poorten 6881 t/m 6889 geprobeert... geen succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
test even buiten dezen range. de range die jij gebruikt is de bekende bittorrent++ range die er gebruikt wordt. bij mij deed bv 7881 et wel

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7533

gewoon op je router de poort opengooien
6881 is genoeg(tcp), die andere hoeven niet.

ik had het eerst ook. d/l's bleven een gele health houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Als je alleen 6881 openzet kun je maar met één download 'groen' downloaden (wat eigenlijk wil zeggen dat een ander bij jou een connectie op kan zetten. Onder andere omstandigheden kunnen 2 mensen met een firewall geen connectie met elkaar opzetten (zonder eventuele bemiddeling van een server). Zie ook het highid/lowid verhaal van emule.

Over het probleem met je poorten: het is me nu niet helemaal duidelijk hoe je situatie er thuis uitziet. Ik begrijp dat er een 'losse' situatie bij je pa was die intussen is opgelost en dat je nu op een andere aansluiting hetzelfde hebt, waarbij je een ongedeelde @home verbinding gebruikt met moterola modem.

Als het bovenstaande klopt, is het geen kwestie van een poortmappen, maar van dichtstaande poorten. Kan het zijn dat er nog enige vorm van een firewall tussen staat? Je noemt in je topicstart al dat je die uitgezet hebt. Kan het zijn dat je een andere ergens gemist hebt (ingebouwde winxp firewall bijvoorbeeld)? of dat er reeds een ander programma actief is in deze portrange?

Om dat laatste te zien kun je van www.sysinternals.com 'tcpview' downloaden. Dit programma laat je zien welke verbindingen er momenteel openstaan en bij welk programma ze horen.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 19:24

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik heb zelf een alcatel 510i en ik heb het volgende gedaan om meerdere pc's ports te laten toewijzen i.s.m E-mule. Misschien heb je er wat aan.

router--->server--->pc's

Default server: 10.0.0.150 (server)

Multi Nat entrie:
1. Extern ip (www.whatismyip.com)
2. Intern ip 10.0.0.150 (server)
3. Intf: PPPoA_1

vervolgens de ports toewijzen op de server

1. intern&extern port
2. ip adres host(pc1 en pc2)(wel voor pc1 een andere poort dan voor pc2)

Voorbeeld:

PC1: TCP 4662 UDP 4672
PC2: TCP 4663 UDP 4673
etc....

Gaat goed hiero ;)

Natuurlijk ook ingesteld bij E-Mule ;)

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 29-05-2004 20:20 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

Ik heb het ook gehad, toen heb ik als poort 65500 i.p.v. 6881 ingesteld en de poort geforward. Toen werkte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98715

Ik heb bij mijn modem(zo'n alcatel 510) nieuwe NAT instellingen aangemaakt zoals hierboven: www.whatismyip.com even gekeken en die bij outside IP ingesteld,
toen uitvoeren, cmd, ipconfig die ge kopierd.. poorten op 6228 en 6228 gezet.. opgelsagen maar dan gaat de status niet op groen!

iemand een idee?!
plz een beetje in newbie taal! B)

janus

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98715 op 18-06-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
Bij outside ip hoef je niks in te vullen :)
Dus nog een keertje ( C/ P uit mijn bovenstaande post):
outside ip: mag je gewoon leeg laten
inside ip: je binnen ip (192.168.2.100 ofzo)
outside port: 6882 (of wat je ook wil)
inside port: 6882 (of wat je ook wil)
Kijk ook even naar die poortnummers. Als het voor azureus is heb je een beetje met getalletjes gegoocheld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 98715 schreef op 18 juni 2004 @ 15:57:
Ik heb bij mijn modem(zo'n alcatel 510) nieuwe NAT instellingen aangemaakt zoals hierboven: www.whatismyip.com even gekeken en die bij outside IP ingesteld,
toen uitvoeren, cmd, ipconfig die ge kopierd.. poorten op 6228 en 6228 gezet.. opgelsagen maar dan gaat de status niet op groen!

iemand een idee?!
plz een beetje in newbie taal! B)

janus
Zou je je vraag even in je eigen topic kunnen houden? Het 'promoten' van je probleem in andere topics wordt niet echt gewaardeerd op GoT :)

Azureus/Torrentstorm status geel

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117769

Hallo. Mijn naam is Conget. (Website naam). Ik heb ook Speedtouch Alcatel 510. Ik wil ook Via bit torrent iets downloaden. Maar mijn snelheid is te sloom. Normaal via http of ftp kan ik tot 250kb/s downloaden, maar nu kan ik niet hoger komen dan 20kb/s.

Ik heb eerder al die forums gekeken over ports openen. Maar ik kan het niet van maken. Ik heb bij Nat Entries een voor een gedaan bij mijn Eigen IP. Maar het werkt gewoon niet, of tenminste, van begin 10kb/s gaat nu wel tot 15kb/s. Dat vindt ik zeer weinig. Kan iemand me gaan helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je ip (lan IP van je PC) instellen als default server. Doe dit in de config van je speedtouch bij NAT.

Open je in 1 keer ALLE porten (zorg dus voor een firewall op je PC).

Voor de rest ben je natuurlijk altijd afhankelijk van anderen, hoe meer clients en seeds, des te sneller zul je downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 02-07-2004 17:00 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Anoniem: 117769 schreef op 02 juli 2004 @ 16:50:
Hallo. Mijn naam is Conget. (Website naam). Ik heb ook Speedtouch Alcatel 510. Ik wil ook Via bit torrent iets downloaden. Maar mijn snelheid is te sloom. Normaal via http of ftp kan ik tot 250kb/s downloaden, maar nu kan ik niet hoger komen dan 20kb/s.

Ik heb eerder al die forums gekeken over ports openen. Maar ik kan het niet van maken. Ik heb bij Nat Entries een voor een gedaan bij mijn Eigen IP. Maar het werkt gewoon niet, of tenminste, van begin 10kb/s gaat nu wel tot 15kb/s. Dat vindt ik zeer weinig. Kan iemand me gaan helpen? :?
bittorrent kost tijd. Daar heb je geduld voor nodig. Als je een beetje gezocht had, had je ook al gelezen dat het begin van een bestand meestal wat langer duurd. Laat gewoon maar even aanstaan, dan gaat het vanzelf sneller.

Overigens die poorten kwestie: als je poorten niet kloppen dan download hij niet. Als hij dus wel download dan staan je poorten goed.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THW Arie, je zei het wel makkelijk. Open in een keer alle poorten. Dat kan niet bij mij. Ik heb niet zoiets als poort van dinges dinges to dinges dinges instellen. Het staat alleen bij outside port en inside port. Maar ik zal de andere raad wel van proberen. Een Roa, Ik wachtte gisteren ook al 4 uren achterelkaar. Geen resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Anoniem: 117769 schreef op 02 juli 2004 @ 17:06:
THW Arie, je zei het wel makkelijk. Open in een keer alle poorten. Dat kan niet bij mij. Ik heb niet zoiets als poort van dinges dinges to dinges dinges instellen. Het staat alleen bij outside port en inside port. Maar ik zal de andere raad wel van proberen. Een Roa, Ik wachtte gisteren ook al 4 uren achterelkaar. Geen resultaat....
Dat vind ik erg vreemd, want ik blijf bij mijn punt:

Als je poorten niet kloppen doet hij niets.

Waar het aan zou kunnen liggen is je upload, hoe hoger je upload, hoe sneller je download.

(dus, ohk, als je je upload poorten verkeerd hebt ingesteld dan zou het eventueel daar aan kunnen liggen :P )

Ojah, en als je de reactie van THW Arie leest, dan staat er dat je met de instelling 'default server' in 1 keer alle poorten opent en dan staat er niet dat je alle poorten handmatig moet openen.

[ Voor 12% gewijzigd door Roa op 02-07-2004 17:11 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx allemaal. Het werkt nu perfect!!! Dank voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een probleempje. Als ik die port opent, staat mijn SVCHOST op 99% CPU gebruik. Ik kan nergens meer bewegen. Als ik die afsluit, krijg ik steeds weer die message dat het binnen een minuut mijn computer automatisch afsluit. Dat is heel erg irritant. Kan er iets aan doen?

Tentweede, het werkt een tijdje perfect, maar toen ging die probleem van boven. Ik restart mijn pc, maar toen is het alweer langzaam! Ik wil via mijn ghost al die bestanden overgooien, maar ik ben wel wat bestanden aan het downloaden, en die wil ik het dus niet kwijt

Kan ik er iets aan doen om die bestanden toch kunnen opslaan, zodat ik na het ghost opgooien toch verder kunt downlaoden, ipv opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110865

Ik heb hier bij mijn wireless client azureus geinstalleerd, en krijg vervolgens ook alleen maar gele gezichten. Als azureus opstart zegt ie eerst dat hij geen verbinding kan leggen met poort 6969 en als je op hide hebt geklikt komt er de volgende met dezelfde melding alleen voor poort 6881. Na een goede minuut komen deze vensters weer te voor schijn met de melding dat het wel gelukt is.
Maar vervolgens komt mijn download niet boven de 25 uit en duurt het lang voordat hij begint met downloaden. Ik heb op mijn sweex router en speedtouch modem de poorten opengezet.( Ben er alleen van de sweex router niet helemaal zeker van). Kan iemand mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 117769 schreef op 02 juli 2004 @ 19:40:
Een probleempje. Als ik die port opent, staat mijn SVCHOST op 99% CPU gebruik. Ik kan nergens meer bewegen. Als ik die afsluit, krijg ik steeds weer die message dat het binnen een minuut mijn computer automatisch afsluit. Dat is heel erg irritant. Kan er iets aan doen?

Tentweede, het werkt een tijdje perfect, maar toen ging die probleem van boven. Ik restart mijn pc, maar toen is het alweer langzaam! Ik wil via mijn ghost al die bestanden overgooien, maar ik ben wel wat bestanden aan het downloaden, en die wil ik het dus niet kwijt

Kan ik er iets aan doen om die bestanden toch kunnen opslaan, zodat ik na het ghost opgooien toch verder kunt downlaoden, ipv opnieuw doen?
Installeer eens alle windows updates en schaf een degelijke virusscanner aan.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
THW Arie schreef op 07 juli 2004 @ 13:01:
Installeer eens alle windows updates en schaf een degelijke virusscanner aan.
En dat baseer je op? :?

Je weet niet eens of alle updates wel of niet geinstalleerd zijn en welke virusscanner hij draait. Niet zomaar wat gaan roepen, daar heeft niemand wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Merely schreef op 07 juli 2004 @ 15:36:
[...]

En dat baseer je op? :?

Je weet niet eens of alle updates wel of niet geinstalleerd zijn en welke virusscanner hij draait. Niet zomaar wat gaan roepen, daar heeft niemand wat aan ;)
Klinkt bekend?

Bovendien is het gissen naar de status van de PC van Conget, aangezien hij geen informatie zelf heeft gepost, dus kan het sowieso geen kwaad hem te attenderen op het feit dat hij z'n updates in orde moet hebben en op virussen gescanned moet hebben voordat hij vraagt waarom het programma niet werkt.

Google voor de grap ook eens naar: svchost.exe cpu usage

En naar:
http://securityresponse.s...ata/w32.welchia.worm.html

Dus daar baseer ik het op.

[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 07-07-2004 15:50 ]

Anoniem: 121333

Okee... Ik heb nu dus datzelfde hardnekkige probleem. Ik heb werk met azureus en heb een modem/router. Het is een e-tech adsl modem/router. dit heb ik op de configuratie pagina gevonden over de firmware e.d. :

Firmware Version: CX82xxx_4.1.0.13
Customer Software Version: 8X0_LPW_040904.01FA(FW&CLI)
Default Setting ISP : Versatel DHCP(Netherlands)
PPP Status : Connected OK

Ik heb de poorten 6881 t/m 6889 opengezet, met als private port 6881. Ik heb mijn eigen pc als Host IP adres ingevoerd.

Nu had ik deze fout niet sinds vanmiddag. ik heb helemaal niks veranderd en nu krijg ik dus die nat-fout, terwijl ik er dus niks mee heb gedaan?!

ik heb overigens de andere fora al doorgelezen en ook het poortmapping verhaal, maar daar staat in dat hij het met deze poorten gewoon moet doen, daarom snap ik het nu niet!

Ik hoop dat het genoeg info is (vorige keer ging ik daarmee de fout in :) ) en dat iemand weet waar het aan kan liggen.

bedankt alvast!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 121333 op 15-09-2004 20:33 ]

Anoniem: 107502

Ik had ook problemen. Ook al had ik poort 6881 netjes geforward, Azureus bleef dwarsliggen. Ik heb toen poort 65500 geforward en Azureus op die poort ingesteld. Toen werkte het bij mij wel. Probeer dus gewoon even een andere poort dan 6881-6889.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
alle poorten geopend en ja wel hij deed het
Pagina: 1