Ik heb net het originele bittorent programma gedownload en probeer nu een film te downloaden, het gaat alleen retelangzaam en ik denk dat het feit dat er boven in het beeld geen groen maar een geel rondje staat er iets mee te maken heeft. klopt dat? hij geeft aan dat in dat geval er een firewall is geinstalleerd, dat is dus niet waar. misschien is het de xp firewall ofzo maar hoe moet ik die uitzetten??
Firewall kan ook inhouden dat je achter een router zit, zo ja dan zal je even de juiste poorten moeten forwarden.
dat staat trouwens ook in de FAQ/Help van Bittorrent
dat staat trouwens ook in de FAQ/Help van Bittorrent
[ Voor 22% gewijzigd door dreeke op 04-02-2004 19:19 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
in de help van bittorrent staat welke poorten hij gebruikt, in de configuratie van de router kan je die dan forwarden naar het IP adres van jouw pc.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:20:
klopt, ik zit achter een router, bedankt:) maar hoe moet ik dat doen? i
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dat staat ongetwijfeld in de handleiding van je router.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:20:
klopt, ik zit achter een router, bedankt:) maar hoe moet ik dat doen? i
Maar mocht je die kwijt zijn, zo moet het ongeveer. (afhankelijk van het type router)
Zoek in de router configuratie naar "NAT" en dan "Port Forwarding" of iets als "Open Ports Setup"
Eenmaal daar beland wijst alles zich vanzelf.
En nog een tip, download een fatsoendelijke BT client.
Mijn favoriet is Azureus: http://azureus.sourceforge.net
Voor andere clients kun je ff een google search doen.
Dom ben je niet hoorsorry, ik ben misschien echt dom, maar waar moet ik dat in windos xp vinden?
[ Voor 10% gewijzigd door w0w op 04-02-2004 19:39 ]
lol ik zal inderdaad vast wel verborgen kwaliteiten hebben.. maar nog een keer een vraag.. waar kan ik het adres van mn router vinden??
ik begin me nu te schamen trouwens
Begin eens bij de handleiding van je router zou ik zeggenVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:42:
lol ik zal inderdaad vast wel verborgen kwaliteiten hebben.. maar nog een keer een vraag.. waar kan ik het adres van mn router vinden??
Daar staat het standaard ip wel in vermeld.
En welkom op GoT nog
Begin ook eens hier te kijken aub, want op got zijn vele dingen al uitvoerig besproken.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
De meeste antwoorden kan je dus wel vinden met een faq of met de search.
We verwachten iig wel van iedereen hier dat men goed de moeite doet om eerst zelf te zoeken.
[ Voor 29% gewijzigd door momania op 04-02-2004 19:45 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Vaak is je standaard gateway (die je als volgt kunt vinden: Start - Uitvoeren - "cmd" - ipconfig /all << Daar staat ie wel ergens) de router die je nodig hebt (bijna altijd dus
).
Maar je hebt hoogstwaarschijnlijk een wachtwoord nodig etc
Ik zelf gebruik ook Bittorent,
en mij is opgevallen dat de snelheid in het begin idd erg traag is,
maar dat het steeds sneller wordt
even gedult dus nog
Verder over die poorten, daar is voldoende info over te vinden
en mij is opgevallen dat de snelheid in het begin idd erg traag is,
maar dat het steeds sneller wordt
even gedult dus nog
Verder over die poorten, daar is voldoende info over te vinden
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Verwijderd
Ik wil hier nog even op inschuiven..Osiris schreef op 04 februari 2004 @ 19:45:
Vaak is je standaard gateway (die je als volgt kunt vinden: Start - Uitvoeren - "cmd" - ipconfig /all << Daar staat ie wel ergens) de router die je nodig hebt (bijna altijd dus).
Als je even bij ipconfig /all kijken bij het adres van je DHCP server, dan heb je ook direct het adres van je router
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:53:
[...]
Ik wil hier nog even op inschuiven..
Als je even bij ipconfig /all kijken bij het adres van je DHCP server, dan heb je ook direct het adres van je router
offtopic:
De kans dat je gateway je router is, is groter dan dat je DHCP-server je router is
Misschien zit er ergens in het netwerk een PC die aan DHCP doet ofzo 
De kans dat je gateway je router is, is groter dan dat je DHCP-server je router is
ik geef het op.. ik zat uiteindelijk wel in de instellingen van mijn router maar ik zag nergens iets wat op port forwarding ofzo leek.. is er een andere manier hoe ik films ofzo kan downloaden?
Uhm het zal wel mogelijk zijn, maar verwacht geen hoge snelheden.
Wil je die wel dan zul je toch echt een aantal poorten van buiten naar binnen moeten 'forwarden'
Welke dat zijn kun je bij sommige BT clients zelf instellen, zoals Azureus.
die heeft in de laatste versie trouwens nog maar 1 poort nodig. da's helemaal makkelijk
Kun je eens beschrijven wat je ziet in de router configuratie?
Wil je die wel dan zul je toch echt een aantal poorten van buiten naar binnen moeten 'forwarden'
Welke dat zijn kun je bij sommige BT clients zelf instellen, zoals Azureus.
die heeft in de laatste versie trouwens nog maar 1 poort nodig. da's helemaal makkelijk
Kun je eens beschrijven wat je ziet in de router configuratie?
dit klinkt anders als het gewone thuisnetwerk op deze manierOsiris schreef op 04 februari 2004 @ 19:54:
offtopic:
De kans dat je gateway je router is, is groter dan dat je DHCP-server je router isMisschien zit er ergens in het netwerk een PC die aan DHCP doet ofzo
pc --> router/modem --> internet
het poortnummer hangt trouwens af van het programma, sommige programma's gebruiken andere poortnummers.
Azureus gebruikt bijvoorbeeld nog maar 1 poort tegenwoordig
[ Voor 28% gewijzigd door Wolfboy op 04-02-2004 20:10 . Reden: verkeerde gequote :X ]
kan je even vertellen welk merk/type modem je hebt?Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:01:
ik geef het op.. ik zat uiteindelijk wel in de instellingen van mijn router maar ik zag nergens iets wat op port forwarding ofzo leek.. is er een andere manier hoe ik films ofzo kan downloaden?
en eventueel een plaatje van de configuratie pagina laten zien?
Verwijderd
zijn hoop andere topics over hoor 
poorten open gooien, en zorgen dat je niet meer dan 80% van je upload gebruikt om up te loaden (dan schijnt ie dicht te slippen)
poorten open gooien, en zorgen dat je niet meer dan 80% van je upload gebruikt om up te loaden (dan schijnt ie dicht te slippen)
met bittorrent wil dat nog weleens heel wat meer zijn hoorVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:12:
zijn hoop andere topics over hoor
pas had ik gewoon van m'n 30kb/s upload 18kb overhead, bittorrent stond gecapped op 10kb/s
de verbinding zat voor 28kb/s vol
Zoek eens naar virtual server of zo iets, voor daar de poortnummers in en bingoVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:01:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Trouwens, melden wat voor router je hebt helpt meestal ook
Misschien dat iemand anders het weet
En op de site van de fabrikant staat vast wel een pagina gewijd aan portmappen
Ik vind Bittorrent nooit zo snel, bij grote bestanden, boven de 6 a 700 mb duurt het bij toch al snel 8 tot 10 uur voordat het binnen is...
Hmm, da's vaag.Wolfboy schreef op 04 februari 2004 @ 20:15:
[...]
met bittorrent wil dat nog weleens heel wat meer zijn hoor
pas had ik gewoon van m'n 30kb/s upload 18kb overhead, bittorrent stond gecapped op 10kb/s
de verbinding zat voor 28kb/s vol
Ik heb een upstream van 512kb (64KB) die ik meestal tot 60KB openzet voor BT.
Wanneer die 60KB volledig wordt gebruikt kan ik nog rustig met ~100KB downloaden.
Hoger dan 110 ben ik nooit gekomen. (1mbit lijntje)
ThronVM schreef op 04 februari 2004 @ 20:19:
Ik vind Bittorrent nooit zo snel, bij grote bestanden, boven de 6 a 700 mb duurt het bij toch al snel 8 tot 10 uur voordat het binnen is...
offtopic:
Dat hangt anders heel erg van de server af
bij sommige servers ga ik vaak maar 15kb/s maar bij andere zit m'n 220kb/s zonder problemen vol
Dat hangt anders heel erg van de server af
bij sommige servers ga ik vaak maar 15kb/s maar bij andere zit m'n 220kb/s zonder problemen vol
Tja, hoe snel je download is afhankelijk van een aantal factoren.ThronVM schreef op 04 februari 2004 @ 20:19:
De hoeveelheid seeds en peers waarmee je verbonden bent.
Je eigen verbindings snelheid.
En natuurlijk het overige netwerk verkeer.
Het begint nu wel heel erg offtopic te raken zo (ThronVM, je mag best vinden dat het niet zo snel is, alleen dit topic gaat daar helemaal niet over. Praat er dan over verder in een topic als Filesharing programma's ipv dit topic daar voor te 'misbruiken'). 
istrian: zoals al is gezegd: pak (de handleiding van) je router erbij, en zoek naar port mappen/forwarden, virtual servers en/of special applications.
Met sites als http://bitconjurer.org/BitTorrent/FAQ.html en http://www.dessent.net/btfaq/#ports (en eventueel Het Grote Poortmappingsverhaal voor meer achtergrond informatie) weet je al welke porten er moeten worden geforward, dus nu hoef jij het alleen nog in te stellen in je router.
Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen, dan kan je het in Network Troubleshooting proberen met meer info over je netwerk, zoals het merk en type van je router, welke provider je hebt, etc.
Dit is duidelijk iets dat aan netwerkkant zit, niet aan de softwarekant
Kies dan ook een iets duidelijkere topictitel, iets als "Port forwarden voor BitTorrent lukt niet", "kan iemand me helpen met bittorent?" is wat vaagjes en beschrijft je probleem niet.
istrian: zoals al is gezegd: pak (de handleiding van) je router erbij, en zoek naar port mappen/forwarden, virtual servers en/of special applications.
Met sites als http://bitconjurer.org/BitTorrent/FAQ.html en http://www.dessent.net/btfaq/#ports (en eventueel Het Grote Poortmappingsverhaal voor meer achtergrond informatie) weet je al welke porten er moeten worden geforward, dus nu hoef jij het alleen nog in te stellen in je router.
Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen, dan kan je het in Network Troubleshooting proberen met meer info over je netwerk, zoals het merk en type van je router, welke provider je hebt, etc.
Dit is duidelijk iets dat aan netwerkkant zit, niet aan de softwarekant
Kies dan ook een iets duidelijkere topictitel, iets als "Port forwarden voor BitTorrent lukt niet", "kan iemand me helpen met bittorent?" is wat vaagjes en beschrijft je probleem niet.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()