Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Nu welDecember schreef op 11 juni 2004 @ 20:41:
[...]
Is anders niks van te merkenEr staat dus nog steeds gebeurd
ShpereXP ---> SphereXP
[ Voor 20% gewijzigd door 4AMD op 11-06-2004 23:07 ]
18327
Bedoel je niet meuktracker: FileZilla 2.2.7a? Overigens klopt FTP-server wel: koppeltekens worden gebruikt bij samengestelde woorden waarin een afkorting staat die niet voldoende is ingeburgerd. FTP is niet ingeburgerd, en dus ftp-server.Anoniem: 58296 schreef op 14 juni 2004 @ 16:18:
http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/77 ftp-server ipv. ftp server
Anoniem: 58296
Maar meuktracker: Cerberus FTP Server 2.2 beta 3 ftp-server ipv. ftp server.
(ik ken die regel, alleen mijn linkje was fout
AangepastAndamanen schreef op 14 juni 2004 @ 22:59:
Canon EOS-1D Mark II door de lens gekeken
"Highley Recommended" > "Highly Recommended"
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mist in het artikel een link naar:
http://www.watch.impress....0040612/etc_nv45demo.html
Je haalt even twee zaken door elkaar: a) Niet-ingeburgerde afkortingen worden in drukletters geschreven b) Samenstellingen met een afkorting krijgen een koppelteken i.p.v. het aan elkaar te schrijven (sowieso nooit spatie).18327 schreef op 14 juni 2004 @ 16:48:Overigens klopt FTP-server wel: koppeltekens worden gebruikt bij samengestelde woorden waarin een afkorting staat die niet voldoende is ingeburgerd. FTP is niet ingeburgerd, en dus ftp-server.
Klopt, is aangepast (is zelfs een linkje naar het artikel via Babelfish geworden, zodat de mensen met een beetje roestig Japans het ook kunnen lezenGJ-tje schreef op 14 juni 2004 @ 23:32:
nieuws: Aopen toont PCI-Express-variant GeForce 6800 Ultra
Mist in het artikel een link naar:
http://www.watch.impress....0040612/etc_nv45demo.html
Anoniem: 41851
bestempeltPhil Askey bestempeld de camera als de ultieme spiegelreflexcamera en deelt zonder aarzeling de "Highly Recommended"-waardering uit.
"Over het algemeen nemen de met planken met een FX-53-processor en K8T800 Pro-chipset de leiding"
Titel zegt 2.1.1 en in het artikel wordt gesproken over 2.2.X
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2004 10:03 ]
Anoniem: 97275
op
nieuws: TI ontwikkelt UDSL-technologie voor breedbanddiensten
Kan dat niet beterEric-Paul Scholten van Dvdstream wist ons te vertellen dat ze voor elke film die verhuurd wordt een originele dvd liggen hebben.
Eric-Paul Scholten van Dvdstream wist ons te vertellen dat ze voor elke film die verhuurd wordt een originele dvd hebben liggen.
Worden?
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
18327
Mijn gedachtes zijn mij altijd voor.Steve schreef op 14 juni 2004 @ 23:34:
[...]
Je haalt even twee zaken door elkaar: a) Niet-ingeburgerde afkortingen worden in drukletters geschreven b) Samenstellingen met een afkorting krijgen een koppelteken i.p.v. het aan elkaar te schrijven (sowieso nooit spatie).
"De GeForce 6800 is een veel benchmarks bijna dubbel zo snel als de GeForce FX 5950 Ultra"
een ---> in
Anoniem: 78579
Foutje bij de tekst als je de muis pointer op de foto houdt: Een afgeschermde netwerk, moet zijn: een afgeschermd netwerk.
Vodafones eerste live! UTMS-gsm.
et aantal steden met UTMS-dekking verdubbelen
enz.
Een momentje geduld aub
Deze heb ik weer ff onder embargo gepleurd want dat kan zo echt nietllevering schreef op 17 juni 2004 @ 11:51:
nieuws: Vodafone introduceert UMTS-diensten voor consumenten
Vodafones eerste live! UTMS-gsm.
et aantal steden met UTMS-dekking verdubbelen
enz.

Hij wordt zo spoedig mogelijk gefixt
[ Voor 72% gewijzigd door feej op 17-06-2004 12:07 ]
Everything is awesome!
O+
pom pom pom......
[ Voor 206% gewijzigd door Anoniem: 78579 op 17-06-2004 14:44 ]
worden dat de code het systeem crasht
Kan dat niet beter worden: dat de code het systeem laat crashen?
Of: door de code het systeem crasht
nieuws: Floating point-bug laat Linux eenvoudig crashen?
Lees je wel makkelijk overheen.
Lunchpauze?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78579 op 17-06-2004 14:48 ]
alhoewel het me niet ècht fout lijkt... fixing thisAnoniem: 78579 schreef op 17 juni 2004 @ 14:45:
Vond ik in de tekst:
worden dat de code het systeem crasht
Kan dat niet beter worden: dat de code het systeem laat crashen?
Of: door de code het systeem crasht
nieuws: Floating point-bug laat Linux eenvoudig crashen?
Lees je wel makkelijk overheen.
Lunchpauze?
Als je het zo leest ziet het in de context er wel raar uit.
De code die het systeem crasht. Code die het systeem crusht:+.
het enige doel van de software erin bestaat de kopieerbeveiliging te omzeilen
Moet dat niet zijn:het enige doel van de software eruit bestaat de kopieerbeveiliging te omzeilen?
Sommige van deze bieden ook onderdak aan een harde schijf zodat de 5,25"-baai waar de controller in geplaatst wordt ook nog eens nuttig gebruikt kan worden.
Lullig foutje of expres bedoelt?
5,25"-baai
Is toch 5,25"-bay?
ik pas het toch maar ff aanAnoniem: 78579 schreef op 17 juni 2004 @ 15:54:
http://www.tweakers.net/nieuws/32941
Sommige van deze bieden ook onderdak aan een harde schijf zodat de 5,25"-baai waar de controller in geplaatst wordt ook nog eens nuttig gebruikt kan worden.
Lullig foutje of expres bedoelt?
5,25"-baai
Is toch 5,25"-bay?
Ook de toekomst van Windows XP Tablet Edition staat ter discussie; mogelijk wordt deze vervangen door een algemene mobiele versie van Windows Longhorn.
is Windows XP Tablet PC Edition
Ach ja is ook niet zo erg
Bedoel dus dat het wel een foutje is....
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 78579 op 17-06-2004 16:41 ]
Met name → namelijkAfterdawn meldt dat drie grote gamelabels, met name Atari, Electronic Arts en Vivendi Universal Games, samen een klacht ingediend hebben tegen softwarebedrijf 321 Studios.
'Met name' is vergelijkbaar met 'vooral', maar het is geen 'vooral', want dit zijn die drie grote gamelabels
The devil is in the details.
Je moet het letterlijk nemen wat daar staat, ofwel: met name te noemen óf we noemen de namen of iets dergelijks.December schreef op 17 juni 2004 @ 17:34:
[...]
Met name → namelijk
'Met name' is vergelijkbaar met 'vooral', maar het is geen 'vooral', want dit zijn die drie grote gamelabels
Zie ook http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/537/.
Weet ik ookSteve schreef op 17 juni 2004 @ 21:49:
Toch heb ik het aangepast, want de 'namelijk'-betekenis van 'met name' is verouderd en wordt amper nog gebruikt. Het is vooral in Vlaanderen dat je het nog af en toe in die betekenis hoort.
Zie ook http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/537/.
"Wie zijn kast van binnen graag koel houdt en daar geen gehoorbeschadiging aan over wilt houden heeft eigenlijk maar een paar opties."
wilt ---> wil
Is die eerste komma niet overbodig?Bedoelde men vroeger de waterratten die met vrolijk gekleurde plankjes de golven bereden, als men het over surfers had, tegenwoordig bedoelt men de internettende mens.
tussen haakjes? Want zo is het (in mijn ogen) een beetje hakkelige zinals men het over surfers had
Je vaart op / met je surfboard?De plaatsing van de tablet pc is afgestemd op het normale gebruik van het board zodat de surfer er tijdens het varen geen last van heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 19-06-2004 11:31 ]
Afstemmen op.De plaatsing van de tablet pc is afgestemd op het normale gebruik van het board zodat de surfer er tijdens het varen geen last van heeft.
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
@0xDEADBEEF: wat bedoel je daarmee? In die zin moet volgens mij niet infinitief gebruikt worden hoor
Het is nogal een kromme zin, of is een tablet-pc op een surfplank tegenwoordig ook al mogelijk
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
tweede alinea:
uitvoeren, laat de threads in ieder geval maar in levenDe Niagara zal bestaan uit acht cpu-core's. Deze kunnen elk vier threads tegelijkertijd executeren.
Volgens de Van Dale betekent het ook nog 'zich insolvent verklaren', maar betwijfel of je dat bedoelt
[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 19-06-2004 11:50 ]
Heb je het nieuwsbericht verder wel gelezen? Want dan wordt toch duidelijk dat het inderdaad gaat om een pc die in en surfplank is gebouwd door Intel.0xDEADBEEF schreef op 19 juni 2004 @ 11:41:
offtopic:
Het is nogal een kromme zin, of is een tablet-pc op een surfplank tegenwoordig ook al mogelijk
@Bosmonster: you are absolutely right
men spreekt over een dotcom-crash, dit moet wezen het woord krach.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
* Yoeri gaat aan de slagAnoniem: 83328 schreef op 19 juni 2004 @ 21:59:
nieuws: Bug in AMD Opteron kan hangend systeem veroorzaken
Verplaatsd -> verplaatst
in beurstermen heb je gelijk, en aangezien het hier om beurs-info gaat pas ik het dus maar ff aanPipoDeClown schreef op 19 juni 2004 @ 19:41:
in Japanse tech-guru waarschuwt voor daling tech-aandelen
men spreekt over een dotcom-crash, dit moet wezen het woord krach.
[ Voor 50% gewijzigd door Yoeri op 19-06-2004 22:05 ]
> cd's, DVD+R's, DVD-R's, dual layer dvd's en DVD-RAM's te branden
Is het echt de bedoeling dat dit soort afkortingen dan weer met kleine letters, dan weer meer grote letters en soms zelfs met beide in een zin woorden gebruikt?
OlafvdSpek schreef op 20 juni 2004 @ 02:02:
nieuws: LG GSA-4120B dvd-brander getest
> cd's, DVD+R's, DVD-R's, dual layer dvd's en DVD-RAM's te branden
Is het echt de bedoeling dat dit soort afkortingen dan weer met kleine letters, dan weer meer grote letters en soms zelfs met beide in een zin woorden gebruikt?
Fabriekt -> FabriceertOp dit moment fabriekt iedere bouwer van AC'97-compliant audiochips zijn eigen drivers en eigen klokgenerator, terwijl HDA de klok van de zuidbrug gebruikt en één driver genoeg is voor alle chips die aan de standaard voldoen.
Hoofdletters voor deze afkortingen blijf ik toch netter vinden.
Is bewust zo gedaan.GJ-tje schreef op 20 juni 2004 @ 11:01:
reviews: Intel renoveert P4-platform met Grantsdale en Socket 775
[...]
Fabriekt -> Fabriceert
Professioneel Hyves-weigeraar
Moet volgens mij koeler staan.Bij Socket 775 vinden we wederom een viertal gaten rond de socket voor de bevestiging van de processor, maar in tegenstelling tot Socket 478 zit hier geen plastic geraamte in vastgeschroefd waarop de koeler vastgeklikt kan worden.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 20-06-2004 12:22 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

"en ... aantal nieuwe processors"
... ---> een
"Intel zeff vat de nieuwe features van zijn chipset samen in zes punten"
zeff ---> zelf
"Een vrij rigoreuze manier"
rigoreuze ---> rigoureuze
"te draaien zodat het oppervlakte van de heatsink dat direct in contact komt met koude lucht maximaal is en veel ruimte vrij te laten voor een grote HSF-combo"
het oppervlakte ---> het oppervlak
(óf het oppervlakte ---> de oppervlakte)
"Net als van ATX zijn ook van BTX verschillende versies gedefïnieerd"
gedefïnieerd ---> gedefinieerd
"Hoewel BTX net als Socket 775 geen inherent voordeel is van ... Grantsdale-chipset"
... ---> de
"Dit betekent dat spellen die puur voor DirectX 9.0 geschreven zijn wel zullen draaien op een Grantsdale G-moederbord, maar dat een veel van de functies alsnog door de processor uitgevoerd moeten worden"
een ---> doen verdwijnen
"In het geval van de ICH6-southbridge die bij Grantsdale hoort heeft Intel ervoor gekozen om tot 24-bits te gaan en de 32-bits-gebeuren weg te laten"
de ---> het
"Hierdoor wordt het onder andere mogelijk om het normale geluid van een spel over de speakers te sturen en een een koptelefoon te gebruiken voor een teamchat"
een een ---> een
"Dit is overigens in voor een groot deel in samenwerking met Microsoft bedacht."
in ---> in het niets laten oplossen
"Na het instellen van de eigen voorkeuren in het profiel kan ook de invloed ervan worden worden bepaald door middel van een glijdende schaal."
worden worden ---> worden
(In de onderste tabel van Cinebench 2003)
én
reviews: De Pentium 4 3,6GHz aan de tand gevoeld
(In elke tabel)
"Athlon Athlon 3800+" ---> "Athlon 64 3800+"
reviews: De Pentium 4 3,6GHz aan de tand gevoeld
"het zijn slecht enkele punten op de lange lijst van veranderingen"
slecht ---> slechts
Anoniem: 78739
-> eigenaars?Google biedt sinds afgelopen vrijdag eigenaren van websites de mogelijkheid om een zoekvenster van de zoekmachine op de eigen site te plaatsen.
Oei, kan allebei: http://www.vandale.nl/opz...nboek/?zoekwoord=eigenaar
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 20-06-2004 14:08 ]
Done
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Ik heb even geen woordenboek bij de hand (minstens, minstends weet het zelf ook niet meer), maar minsten is iig niet goedDe nieuwe bevestigingsmethode is even wennen, maar minsten even simpel als de oude.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
De koeler wordt gemonteerd op een oude GeForce 246-kaart van Asus.
256 toch?
OT: En hoe krijg ik dat de volgende keer mooi gequote?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
GefixedJohn_Finch schreef op 20 juni 2004 @ 23:57:
nieuws: Thermaltake Extreme Giant III VGA-koeler review
De koeler wordt gemonteerd op een oude GeForce 246-kaart van Asus.
256 toch?
OT: En hoe krijg ik dat de volgende keer mooi gequote?
... en quoten doe je met [quote] en [/quote] en als je het echt mooi wilt doen met [quote=url] en [/quote]
bedrfijsomgevingen ---> bedrijfsomgevingen
"De ISO is ook beschikbaar op alle mirrors van Suse beschikbaar."
beschikbaar ---> weghalen
Ook gefixedEdskes schreef op 21 juni 2004 @ 00:27:
nieuws: Suse stelt ISO beschikbaar van Suse 9.1 Personal Edition
bedrfijsomgevingen ---> bedrijfsomgevingen
"De ISO is ook beschikbaar op alle mirrors van Suse beschikbaar."
beschikbaar ---> weghalen
"Volgens de site van de krant kregen enkele gebruikers van de gratis service die reeds de beschikking hebben over een opslagruimte van 25MB voor hun e-mail in plaats van de gebruikelijke 2MB"
Wat ik er van begrijp zou er zoiets moeten staan als:
"Volgens de site van de krant kregen enkele gebruikers van de gratis service die reeds de beschikking hebben over een opslagruimte van 25MB voor hun e-mail, in plaats van de gebruikelijke 2MB"
Ceci n'est pas une signature!
Anoniem: 41851
baseertDe site bazeert zich op
"bepaalde werkt' ?"Het feit dat IE nu op een bepaalde werkt schept verwachtingen die moeilijk kunnen worden veranderd".
bepaalde manier werkt
in blazen --> inblazenMicrosoft gaat IE-ontwikkeling nieuw leven in blazen
Management-teamnieuwe functie heeft gekregen in het Program Managament-team
Daar had ik overheen gelezen, maar een andere (vermelt ipv vermeldt oid)
en deze had ik gefixed."bepaalde werkt' ?
bepaalde manier werkt
Anoniem: 78739
het nodige stofGoogle's Gmail heeft de nodige stof doen opwaaien in het land der aanbieders van gratis e-mail
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 21-06-2004 10:11 ]
VerbeterdAnoniem: 78739 schreef op 21 juni 2004 @ 10:11:
nieuws: Ook Hotmail krijgt waarschijnlijk upgrade
[...]
het nodige stof
Ook doneSurehand schreef op 21 juni 2004 @ 09:43:
nieuws: Microsoft gaat IE-ontwikkeling nieuw leven inblazen
[...]
in blazen --> inblazen
[...]
Management-team
Information Worker Board of the Feature --> feature --> future lijkt me een stuk logischer
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Aangepast.Letatcest schreef op 21 juni 2004 @ 11:33:
nieuws: Jongeren moeten koers MS Office gaan aangeven
Information Worker Board of the Feature --> feature --> future lijkt me een stuk logischer
de schrijver roep antivirusbedrijven dan ook op om deze software te classificeren als malware.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Gefikst.The_Eagle schreef op 21 juni 2004 @ 13:03:
nieuws: Nieuwste cd Beastie Boys installeert stiekem DRM-software
de schrijver roep antivirusbedrijven dan ook op om deze software te classificeren als malware.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Beasty in titel van de pagina als titel van de nieuwspost, moet zijn: Beastie. In het bericht is het zo te zien wel goed/al aangepast.
Tusse EFI en zijn mag beschreven of iets vergelijkbaarsKernelthread heeft een informatief artikel geplaatst waarin het verschil tussen en de functies van firmware, BIOS en EFI zijn.
"De Slackware Release Candidates zijn te downloaden in de vorm van nightlies; dagelijke snapshots van het project die elke nacht om drie uur worden uitgebracht."
dagelijke ---> dagelijkse
meuktracker: AI RoboForm 5.7.2
Titel (nu staat er geen versienummer in):
AI RoboForm ---> AI RoboForm 5.7.2
r teveelzoals ze nu door de Europese ministrerraad zijn
staatssecretarisMinister Brinkhorst en zijn staatsecretaris van Gennip
Damer ?spoeddebat in de Tweede Damer wordt de staatsecretaris in
Het zijn waarschijnlijk opmerkingenGezien de opmerking en vragen van diverse kamerleden uit een groot aantal partijen lijkt het er op dat deze het besluit zoals dit er nu ligt niet zullen goedkeuren.
De Tweede Kamer zal...
uitsluitend of voornamelijk ?De softwarepatenten zouden dus uitsluitend voornamelijk Amerikaanse bedrijven dienen
nieuws: Nederland trekt mogelijk stem vóór softwarepatenten in
tekst:
"Minister Brinkhorst en zijn staatsecretaris van Gennip verdedigen uiteraard hun stem, maar blijkens een verslag van een spoeddebat in de Tweede Damer wordt de staatsecretaris in een positie gedreven waarin zij moet toegeven dat er fouten zijn gemaakt in de informatie die de Tweede Kamer heeft ontvangen"
verbetering:
kamer
nieuws: IBM gaat supercomputer Blue Gene/L in de handel brengen
...... "opgericht in Pughkeepsie, New York "......
Zal waarschijnlijk: Poughkeepsie, New York moeten zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Almering op 22-06-2004 15:06 ]
Everything is awesome!
O+
Bovendien verbruiken deze machines tien keer minder stroom dan de gemiddelde.....
Stroom verbruik je niet maar gebruik je.
En waar haal je de wijsheid vandaan dat stroom per definitie gebruikt wordt met gebruiken? Nooit gehoord van het woordje stroomverbruik, bijvoorbeeld?rfolkers schreef op 22 juni 2004 @ 16:11:
foutje op:
Bovendien verbruiken deze machines tien keer minder stroom dan de gemiddelde.....
Stroom verbruik je niet maar gebruik je.
Dit topic is gesloten.