Dat hangt natuurlijk van het aantal praktijk uren af.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 13:46 ]
Verwijderd
Dat hangt natuurlijk van het aantal praktijk uren af.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 13:46 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Dat zegt weinig er over of ie het trekt. Het gaat zich meer om de vervorming, en of de excursie niet te groot wordt, waardoor het bandje beschadigd. Anders zou je het ding immers ook gewoon 1e orde kunnen gebruikenteacher schreef op 31 oktober 2004 @ 17:03:
De tweet trekt het prima:
[afbeelding]
De tweeter valt zelf al redelijk af onder de Fs, maar deze meting is met een condensatortje ervoor; die veroorzaakt denk ik ook de dip rond 2 en 3k.
Verwijderd
Volgens mij komt die print van Remo, waar ze voor Teach na vele weken eindelijk een werkende ribbon haddenVerwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:44:
Welke patser heeft hier MLSSA. Als je niet te luid speelt, moet 2.5 kHz wel gaan werken, echter in mijn ervaring klinkt een bandje beter als je zo hoog mogelijk x-over neemt. Dus ruim in zijn werkbare gebied gaat zitten.
Verwijderd
Ik ben met je eens dat een MTM vaak beter kan klinken met een lager x-over, echter de tweeter ga je nu redelijk stressen. Dit kan er voor zorgen dat het wat harsh gaat klinken. Maar dat zijn mijn bevindgen met een Raidho tweeter (ontwikkelt door de ontwerper Raidho van www.eben.dk).deepspace schreef op 31 oktober 2004 @ 17:49:
[...]
Volgens mij komt die print van Remo, waar ze voor Teach na vele weken eindelijk een werkende ribbon hadden(nadat ze de eerste vern*&@#k hadden
).
Tja, toch klonk bij mij zo laag mogelijk beter. Dat heeft waarschijnlijk deels ook te maken met de MTM. Misschien ligt het ook aan de brakke SB Live, die wel een leuke DSP heeft, maar verder niet echt te pruimen is. 2.5 Khz lijkt me een mooie middenweg
Wise enough to play the fool
Ik heb niet op de plek getest, maar ik ga de compensatie toch instelbaar maken, dus als het teveel is kan ik het gewoon uitzettenJag schreef op 31 oktober 2004 @ 18:59:
Heb je ook met en zonder baffle step correctie geprobeerd? En ook op de plek waar je hem gaat gebruiken? Want ik denk dat je vaak geen correctie zal willen, omdat je geen echt full space loading hebt. En dan krijg je teveel laag/midlaag met correctie.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 04-01-2005 01:02 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Tuurlijk kan dat, maar is dat vet: NEEJT schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:48:
InteressantKan je niet beter een 2u kast nemen voor meer ruimte ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Wise enough to play the fool
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 17:22 ]
[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 04-01-2005 17:44 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 04-01-2005 17:47 ]
Verwijderd
Iedere wikkeling is geisoleerd van elke andere wikkeling in een trafo, anders heb je een massief blok koper. Je wekt een electromagnetisch veld op (wisselspanning). Door het aantal wikkelingen te varieeren krijg je de "transformatie verhouding". De bout (van metaal) + de kast vormt dan 1 enkele wikkeling.deepspace schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:35:
Hmm... dat zou irri zijn. Maar bout, moer en rubber zijn toch niet met de wikkelingen verbonden? Hoe gaat dat dan een extra wikkeling vormenMoet ik er dan voor zorgen dat de bouwt geen contact maakt van boven naar onderkant van de kast ofzo?
Als het niet gaat weken met een trafo, moet ik maar twee kleinere nemen...
Zover gaat mijn natuurkunde kennis nog welVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:47:
Iedere wikkeling is geisoleerd van elke andere wikkeling in een trafo, anders heb je een massief blok koper. Je wekt een electromagnetisch veld op (wisselspanning). Door het aantal wikkelingen te varieeren krijg je de "transformatie verhouding". De bout (van metaal) + de kast vormt dan 1 enkele wikkeling.
Verwijderd
Dat gaat weer tricky worden met de ruimteVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:15:
Zorg er voor dat je geen lus vormt en dan zit het wel goed. Dus maar aan 1 kant fixeren. Tussen de bovenkant en de bout/moer wat isolatie.
Verwijderd
[ Voor 241% gewijzigd door voodooless op 04-01-2005 19:08 ]
Great minds think alike!
[ Voor 48% gewijzigd door voodooless op 05-01-2005 11:33 ]
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door voodooless op 05-01-2005 16:35 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 05-01-2005 16:56 ]
Verwijderd
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
2 ongelijke trafo's en dan een zwevend aardpunt??deepspace schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:46:
Yep, 9 + 12 V gaat het worden. Ik ben nog even bij BMM aan het informeren over hun 19" kasten. Volgens mij zijn dat wat mooier, en misschien ook wat meer ruimte

Verwijderd
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
[ Voor 9% gewijzigd door Motorfret op 10-01-2005 01:23 ]
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 10-01-2005 10:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het is een beetje moeilijk om spul voor de amp binnen te hebben als je nog niet weet welke amp het precies gaat wordenVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:23:
FReak.... Als ik dat zo zie denk ik dat die keuze om toch naar U2 tegaan helemaal nog niet zo gek idee was![]()
.
Wat zijn de vorderningen verder? Alle spul voor de versterker binnen?
[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 10-01-2005 17:34 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 10-01-2005 18:51 ]
Verwijderd
Volgens mij klopt dat niet hoor. Op mijn Marantz PM-78 zit echt een klasse A / AB schakelaar. En wanneer de amp @ klasse A staat, blijft 'ie daar ook op staan. En niet dat 'ie na de eerste paar watts overgaat op klasse ABVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:49:
Een Marantz klasse A draait niet zulke hoge ruststroom en levert ook maar de 1e paar watts puur klasse A.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 50% gewijzigd door zimbab op 10-01-2005 19:58 ]
He, de Hiraga heeft daar opeens wel goed verkrijgbare transistorenzimbab schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:54:
Je kan ook voor een mini-aleph gaan.Die doet 15 Watt geloof ik.
Daarvoor kan je hier printjes halen (ook voor een paar andere versterkers waaronder de Hiraga): http://web.vip.hr/pcb-design.vip/
[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 10-01-2005 20:19 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 14:19 . Reden: ik kom zooooo noobs over :P ]
[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 11-01-2005 16:52 ]
Verwijderd
Klopt. Het verschil met m'n Pioneer was vrij duidelijk - de Pioneer klinkt in het hoog veel scherper en ruwer. Stemmen klonken op de DoZ veel natuurlijker.deepspace schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:39:
Verder is subsonik (![]()
) zo vriendelijk geweest om ff snel de DoZ te bouwen, omdat ie toch de onderdeelen toevallig liggen had
. Hij was aangenaam verrast van de sound, maar kon het verschil met een LM3886 niet echt maken (wel met zijn Pioneer), en dat zelfs met de simpelste trage transistoren en niet het wat meer betere spul. Toch best een net resultaat vind ik. Het is alleen zo zonde om 40W te gaan stoken om er 10W uit te krijgen
. Een push-pull ontwerp is dus wel beter keuze, hoewel efficientie natuurlijk nog steeds ver te zoeken is
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 15-01-2005 10:58 ]
Verwijderd
De Y-condensatoren tussen L/N en GND zorgen voor een lekstroom naar de aarde. Op zich niet erg, als je de aarding maar gescheiden houdt van de signaal-aarde.deepspace schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:56:
(...)
Ik begin met een netfilter. Daar had ik ook nog een vraagje over: Op een ander forum hoorde ik dat ik de Y condensatoren beter weg kon laten, omdat deze de aarde zouden verkloten... Klopt dit?
Dat was ik toch al van plan. Nouja, dan hou ik ze er toch in, ik kan ze er altijd nog uit solderen als het niet zou bevallen.subsonik schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:58:
De Y-condensatoren tussen L/N en GND zorgen voor een lekstroom naar de aarde. Op zich niet erg, als je de aarding maar gescheiden houdt van de signaal-aarde.
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 15-01-2005 12:38 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 14:08 ]
[ Voor 57% gewijzigd door voodooless op 15-01-2005 16:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Die amplifier heeft een spanningsversterkingsfactor van 1! Hij versterkt niet, vandaar de naam follower. Ben je je ervan bewust dat je moet aansturen met 30Vpp audio?deepspace schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:28:
Ik ben er btw achter welk ontwerp ik ga nemen. Het is hier te vinden: http://www.pha.inecnet.cz/macura/next.htm
[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 16-01-2005 11:29 ]

Verwijderd
De dure opamp was voor niksVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:46:
Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken, ik ben geen ontwerper van electronica dus ik kan alleen zeggen dat de schakeling zelf oke lijkt. Over de waardes van de weerstanden/ caps kan ik niets zeggen. Ik snap alleen niet waarom je er een dure opamp ingooid aangezien je zo m.i. het concept een beetje verneukt.
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 11:55 ]
Persoonlijk moet ik niets van buizen hebben. Zo ingewikkeld is dit toch ook weer niet?Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:50:
Waarom zo ingewikelde eindtrap terwijl een simpel ontwerp zelfs beter klinkt '? Binne kort ga ik met een docent een klasse a eindtrap ontwerpen met 1 buis en twee fets. Het engiste wat een beetje complex zal worden is de feedback. Waneer het zover is dan open ik wel een topic er over.
Uiteindelijk komen ze natuurlijk weer bij elkaar in een puntaarde"Aardes zijn gescheiden"
Hoe wil je de aarde's gaan scheiden, want dat kan niet tenzij je een scheidingstrafo gaat gebruiken.
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door voodooless op 22-02-2005 19:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Lummel je vergeet weer de PIC's van je stuffdeepspace schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:26:
AhaLeuk dat mensen het zich nog herinneren. Idd erg veel tijdgebrek
Maar ik kan wel berichten dat ik vorige week eindelijk (na vreselijk lang wachten) mijn Monacor 2HE kast binnen heb gekregen.
Verder heb ik mijn amp schema nog wat zitten tweaken. Ik hoop dat ik nu snel alles kan bestellen, maar tijd is vooral de bepalende factor, want die heb ik helaas niet al te veel. Er zijn nog zoveel andere dingen te doen
Verwijderd
Welwaardeepspace schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:40:
Er is niet echt veel te pic'enEen zwarte metalen doos is niet echt spannend.
Verwijderd
Hehe... er zit nog nix in...
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:37:
[...]
Lummel je vergeet weer de PIC's van je stuff![]()
![]()
Verwijderd
Nee maar bent toch bezig nu beetje zeg maar.. niet echt.. duss.. jammer..Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:03:
[...]
Hehe... er zit nog nix in...![]()
![]()
Ben trouwens wel errug benieuwd naar hoe het uiteindelijk gaat klinken
Krijg je als student in groningen gaat studeren voor 3 jaarsphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:14:
[...]
offtopic:
Dude! Hoe kom je als Fransoos aan het woord "lummel." Zat dat bij de cursus NederlandsZometeen ga je ook nog schobbejak zeggen (of typen dan
)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq